Raspbery pi2, OE 5.01 Build 32GB SD probleem 2e boot

Pagina: 1
Acties:

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Topicstarter
Heb een probleem met het werkend houden van met nieuwe Raspberry 2.
Kan de nieuwe openelec 5.0.1 build http://openelec.tv/get-openelec geïnstalleerd krijgen op de mini-sd.
Na opstarten installeert hij wat dingen en reboot na 15 sec, boot, start Kodi op en werkt als een zonnetje alleen als ik het uit zet (stroom eraf) start de raspberry wel op alleen het menu komt niet op er hij blijft soort van hangen met alleen de kodi achtergrond en een - links boven.
Het vreemde is al ik gewoon reboot zonder stroom eraf dan heeft die geen probleem.

Dit staat er bij de installatiedocumentatie,
Important: Raspberry Pi (1/2) / Freescale iMX6 users need to place the SD card directly into their device for the first start of OpenELEC.
During this process, the storage partition will be resized from an initial size to the full remaining diskspace of the SD card.
The bigger the SD card storage, the longer this process will take. Also, step 4 of this tutorial does not apply for diskimages.

Kan dus zijn dat dit gebeurd en lang duurt voor 32gb, alleen heb ik hem gister de hele nacht laten staan en sochtend was er alleen zwart beeld.

Als ik dan nog een keer stroom eraf haal (niet zo goed voor sd indeed) dan krijg ik,
Error in mount storage: mount common could not mount /devmmcblk0p2
starting debugging shell type exit,
sh cant acces tty job control turned off.

Dacht dit als oplossing te proberen maar denk dat de code naast alleen xbmc=kodi er meer is veranderd?
http://openelec.tv/forum/...card-raspberry-pi-windows.

Iemand ideeën hoe dit te fixen ?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

caanova1984 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:47:
[...] werkt als een zonnetje alleen als ik het uit zet (stroom eraf) start de raspberry wel op alleen het menu komt niet op er hij blijft soort van hangen met alleen de kodi achtergrond en een - links boven.
Het vreemde is al ik gewoon reboot zonder stroom eraf dan heeft die geen probleem.
[...]
Als ik dan nog een keer stroom eraf haal (niet zo goed voor sd indeed) dan krijg ik,
[...]
Iemand ideeën hoe dit te fixen ?
Zet je je pc ook uit door de stekker uit het stopcontact te trekken? 7(8)7

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:25

arie_papa

Running on Ubuntu

code:
1
sudo halt

En anders knutsel er een aan/uit knop op, kan volgens mij via P6

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Topicstarter
Wat doe je met je pc, hij hangt en je hebt geen uitknop ? |:(

Thanks voor de link arie zal ik is naar kijken als ik een werkende raspi heb. Ga deze terug sturen na wat uren met openelec support te hebben gezeten.

[ Voor 64% gewijzigd door NLKornolio op 07-02-2015 22:39 ]

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11 00:28

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik heb hetzelfde.
Gewoon installatie gedaan, alles geinstalleerd, prima ok. Netjes in Kodi systeem uitzetten. Totdat een nachtje de stroom eraf is geweest. Dan is er opeens de:
Error in mount storage: mount common could not mount /devmmcblk0p2
en dan kan je opnieuw beginnen.

Verwijderd

Openelec 5.0.1 werkt bij een heleboel mensen, waaronder ikzelf, gewoonweg niet goed op de pi2, probeer anders Xbian eens. ander os, zelfde kodi.

Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1622533/4

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:22

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het lijkt inderdaad een bug te zijn in OpenElec 5.0.1.

Overigens heb ik zelf geen problemen met de RPi2 icm OpenElec 5.0.1 (Trouwens, vandaag is 5.0.2 uitgebracht) omdat ik gebruik maak van een 16GB USB-stick als storage device. De MicroSD kaart is in mijn geval niets meer dan een bootdisk.

Ik maak al tijden gebruik van een USB-stick omdat mijn RPi Classic wel eens last had/kreeg van sdcard corruptie ongeacht of ik mijn Pi ging overclocken of niet.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

nwagenaar schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:26:
Het lijkt inderdaad een bug te zijn in OpenElec 5.0.1.

Overigens heb ik zelf geen problemen met de RPi2 icm OpenElec 5.0.1 (Trouwens, vandaag is 5.0.2 uitgebracht)
Ik had toevallig een extra micro-SD kaartje besteld, als die binnen is ga ik daar eens mee pielen met Openelec 5.0.2. k'zal mijn ervaringen posten in https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1622533/6

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Ik heb ditzelfde met 5.0.8. op mijn Pi2. Blijkbaar niet opgelost nog, hebben jullie er nog last van gehad?

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 11:20
Ik heb dit probleem ook met openelec 5.0.8 en rpi2.

Edit: met de rpi2 build

[ Voor 21% gewijzigd door slelieveld op 25-05-2015 22:32 ]

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 16:03
Ik heb hetzelfde probleem. Komt inderdaad doordat je micro-SD corrupt geraakt door er de stroom af te halen. Image terugzetten is de enige oplossing vrees ik... OSMC (Rasbian) heeft het probleem iets minder heb ik onder vonden, maar ook na 2-3 keer de stroom eraf halen gaat ie ook corrupt :)

• jochems
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik heb een HTPC die draait vanaf een usb en de data staat op een 3 TB schijf.

Vorig jaar gestopt met openelec omdat ik ook iedere keer dit gezeur had. Vandaag versie 8 op een live stick gezet en alles werkt perfect tot de eerste reset.

Is er al een oplossing voor?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-10 09:20
jochems schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:10:
Ik heb een HTPC die draait vanaf een usb en de data staat op een 3 TB schijf.

Vorig jaar gestopt met openelec omdat ik ook iedere keer dit gezeur had. Vandaag versie 8 op een live stick gezet en alles werkt perfect tot de eerste reset.

Is er al een oplossing voor?
LibreElec gebruiken?

• jochems
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik draai m nu maar gewoon vanaf de 3TB. Helaas al mijn data weg omdat de data schijf natuurlijk geformatteerd moest worden.
Pagina: 1