Hallo Tweakers,
Ik speel met de gedachte om zelf een NAS te bouwen. Graag zou ik jullie advies en tips hebben over een goede NAS.
De NAS is bedoeld om al mijn foto's, films, muziek en documenten op te bewaren. Het gaat om Blu-ray Films welke ik ook wil streamen en via bekabeld netwerk wil afspelen op mijn tv/laptop beneden.
Het uiterste bedrag dat ik wil besteden is € 350,-. Ik heb zelf de HDD's al (dit zijn 2 WD Greens van 4 TB), maar er zou er wellicht nog eentje bij kunnen komen in de toekomst. Ze hoeven overigens niet in RAID te draaien.
Verder wil ik er windows 7 of 8 op gaan draaien.
Ik vind het van belang dat de kast niet te groot is, hij hoeft niet extreem stil te zijn. Qua verbruik schat ik in dat een NAS sowieso niet al te veel stroom verbruikt?
Geen idee waar ik verder rekening mee moet houden.
Ik heb zelf een systeem bedacht:
Wat vinden jullie van deze setup?
Ik hoor het graag en bedankt alvast voor de hulp en tips!
Groeten,
Robert,
Ik speel met de gedachte om zelf een NAS te bouwen. Graag zou ik jullie advies en tips hebben over een goede NAS.
De NAS is bedoeld om al mijn foto's, films, muziek en documenten op te bewaren. Het gaat om Blu-ray Films welke ik ook wil streamen en via bekabeld netwerk wil afspelen op mijn tv/laptop beneden.
Het uiterste bedrag dat ik wil besteden is € 350,-. Ik heb zelf de HDD's al (dit zijn 2 WD Greens van 4 TB), maar er zou er wellicht nog eentje bij kunnen komen in de toekomst. Ze hoeven overigens niet in RAID te draaien.
Verder wil ik er windows 7 of 8 op gaan draaien.
Ik vind het van belang dat de kast niet te groot is, hij hoeft niet extreem stil te zijn. Qua verbruik schat ik in dat een NAS sowieso niet al te veel stroom verbruikt?
Geen idee waar ik verder rekening mee moet houden.
Ik heb zelf een systeem bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 192,95 | € 192,95 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 32,92 | € 32,92 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 52,95 | € 52,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 369,72 | |
Wat vinden jullie van deze setup?
Ik hoor het graag en bedankt alvast voor de hulp en tips!
Groeten,
Robert,