Overstappen naar Kabel zonder fysieke kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 20:38
Goeiendag!

Ik woon in Utrecht en momenteel zit ik bij Stipte (voormalig Scarlett) maar vanwege belabberde snelheden (abo is 30/3 maar haal nauwelijks de 15/1) en regelmatig wegvallen van internet en telefonie ga ik overstappen.

Nou zijn de opties in het gedeelte waar ik woon erg beperkt. De opties zijn kabel van Ziggo of DSL van telfort, kpn xs4all of Tele2. Ik heb inmiddels begrepen dat ik ver van de wijkcentrale af zit en dus is de DSL snelheid die ik nu heb, niet echt te verbeteren door een andere DSL provider te nemen. Hooguit de betrouwbaarheid misschien.

De enige goeie optie is dus eigenlijk via de kabel alleen heeft deze een groot nadeel...het gaat via een coax kabel! En omdat de coax ingang zich aan de voorgevel bevindt, de TV zich tegen de achtergevel bevindt en het niet mogelijk is daar een kabel tussen te leggen vanwege allerlei obstakels (deuren, houtkachel, vide) is dat eigenlijk ook geen optie.

Mijn vraag is dus eigenlijk,is het mogelijk om op de een of andere manier dat signaal wat via coax binnenkomt, draadloos (of misschien wel via stroomnet) bij de TV te krijgen.
Ik heb zitten kijken of het mogelijk is om het signaal van coax naar UTP te krijgen en dan via het stroomnet naar TV om vervolgens daar weer van UTP naar coax te gaan. Ik kwam daarbij de term MoCa (multimedia over coax) een paar keer tegen maar ik kan niet bepalen of dat nou is wat ik zoek.
Heeft iemand ervaring met dit probleem of adviezen hoe ik dit kan oplossen?

Gr.
Arjan

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Enige wat ik kan bedenken is om je ontvanger neer te zetten waar CAOX binnen komt en vervolgens HDMI en Infrarood (afstandbediening) verlengen.

Ontvanger -> HDMI over UTP -> stroomnet -> HMDI over UTP -> TV
+ IR extender

Handig is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op met draadloze oplossingen! Voor standaard tv kijken is dit vaak een prima oplossing, maar vaak is het aan de ontvangende kant (bij de tv) enkel mogelijk SCART of COAX te gebruiken en geen HDMI en zijn veel van dit soort systemen niet retourgeschikt.

Wil je bijvoorbeeld interactief of on-demand tv kijken dan moet je de ontvanger nog vóór dergelijke systemen plaatsen en niet bij de tv (lastig met de afstandbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:29:
Enige wat ik kan bedenken is om je ontvanger neer te zetten waar CAOX binnen komt en vervolgens HDMI en Infrarood (afstandbediening) verlengen.

+ IR extender

Handig is anders...
Als je dan een HDMI kabel gaat aanleggen kan je net zo goed een COAX kabel aanleggen naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het enige obstakel is eigen de moeilijkheids graad van het leggen van de coax ?
Gewoon leggen die kabel .

Heb je geen loze leidingen ? ongebruikte telefoon leding waar je iets door kan trekken. etc etc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er zijn allerlei opties en mogelijkheden, in de praktijk zijn het allemaal lapmiddelen die niet ideaal werken.

Als je echt gebruik wil maken van alle opties die kabel heeft zonder al teveel concessie's te doen moet je gewoon een Coax kabel trekken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:33:
[...]

Als je dan een HDMI kabel gaat aanleggen kan je net zo goed een COAX kabel aanleggen naar de TV.
Ik bedoel zoiets... Om vervolgens UTP weer over het stroomnet te laten verlopen.

Zoals ik al zei, handig is anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat heeft het aansluiten van je TV overigens precies te maken met het overstappen van DSL naar Ziggo voor je internetverbinding?

Of heb je momenteel ook je TV op een of andere manier via die Stipte/Scarlet verbinding?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
Fish schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:34:
Het enige obstakel is eigen de moeilijkheids graad van het leggen van de coax ?
Gewoon leggen die kabel .

Heb je geen loze leidingen ? ongebruikte telefoon leding waar je iets door kan trekken. etc etc
Hooglander1 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:34:
Er zijn allerlei opties en mogelijkheden, in de praktijk zijn het allemaal lapmiddelen die niet ideaal werken.

Als je echt gebruik wil maken van alle opties die kabel heeft zonder al teveel concessie's te doen moet je gewoon een Coax kabel trekken.
Zoals aangegeven, kabel trekken is geen optie, vandaar dat ik vraag wat er mogelijk is om dat signaal toch bij mijn TV te krijgen.
Orion84 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:36:
Wat heeft het aansluiten van je TV overigens precies te maken met het overstappen van DSL naar Ziggo voor je internetverbinding?

Of heb je momenteel ook je TV op een of andere manier via die Stipte/Scarlet verbinding?
TV gaat inderdaad nu ook via Scarlet, met een draadloze ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Diepie schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:55:
[...]

[...]

Zoals aangegeven, kabel trekken is geen optie, vandaar dat ik vraag wat er mogelijk is om dat signaal toch bij mijn TV te krijgen.
Het volledige coax signaal gaat niet lukken, wel kan je proberen om de TV kanalen zichtbaar te krijgen bij je TV. Dan zou je of een TV online app kunnen gebruiken bij je TV of het signaal uit de coax halen en dan hdmi extenden.

Of zoiets als het volgende: productreview: Silicondust HDHomeRun HDHR3-EU - DVB-T/C combi review door Durandal

Of kijk in topics zoals deze:
TV (COAX) kijken over het netwerk (UTP)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Of een PC met DVB-C tuner de zenders via het netwerk laten streamen. Moet je wel zorgen dat je een UTP kabel naar je tv hebt of een uitstekend draadloos signaal van een recente router...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

Als het al lukt wil je gewoon niet het mogelijke gezeur van draadloze verbindingen :P

Kun je de kabeltrekking ook niet uitbesteden?

OF je netwerkbeheerde vragen je hoofdaansluiting te verplaatsen :) Kost wat, maar dan is het wel gewoon goed!

Edit: Kun je aangeven WAAROM kabel trekken geen optie is? Tweakers staat altijd vol met topics waarin iemand aangeeft dat *iets* niet kan, en als er dan tips worden gegeven dan krijg je altijd als antwoord: "zoals gezegd, geen optie"... Als we weten waaróm niet kunnen we misschien dáár helpen :) Het zal toch niet enkel die obstakels zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door BaRF op 02-02-2015 12:18 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:09
Er is ook nog [TV Headend] Het grote TV Headend topic, voor wie niet vies is zelf wat in elkaar te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

Even typisch voorbeeldje: ik heb net sleutels van nieuwe woning. Meterkast zit aan achterzijde woning (don't ask :+ ) en ik wil server/HTPC in kast onder trap (middenin huis) en een beamer voorin woonkamer hebben zonder overal kabels te hebben liggen. Oh, en nagenoeg alle muren in huis van voor naar achter zijn betonnen draagmuren waar 10 verdiepingen bovenop staan en waarin absoluut niet gefreesd mag worden (en toen ik per ongeluk slijptol erin zette kan ik je melden dat het ook niet eenvoudig gaat >:) )

"Onmogelijk" :?

Allesbehalve.

Welke opties heb ik al geidentificeerd:
- Er is een loze leiding vanuit meterkast naar woonkamer. Ik kan makkelijk van trapkamer achter de keukenkastjes langs uit zicht naar de meterkast. Dus met omweg via meterkast is eea te doen (al hebben we het dan wel over >20m kabel in totaal)
- vloer gaat vervangen worden, plinten ook. Tussen 'harde' vloer (parket, laminaat etc) en muur moet je altijd enige ruimte (1cm is gangbaar) vrijhouden voor expansie. Daar kan een zachte kabel tussengelegd worden. Plint erop = onzichtbaar en veilig weggewerkt, iig voor een enkele coax- of UTPkabel.
- Ons plafond is 2m40 hoog. Maar tussen betonvloeren is 2m60. Oftewel er is 20cm verlaagd plafond. Daar lopen alle leidingen (zoals bovengenoemde loze leiding naar woonkamer) doorheen. Dat je niet graag plafond openbreekt op delen die in zicht zijn is helder, maar we kunnen er uitgerekend onder de trap ook goed bij.

Bingo. Dat laatste is dan ook wat we gaan doen: gat in plafond bij de beamer (waar hij toch komt te hangen, dus optisch nul impact), daarvandaan kabels naar trapkast voor HDMI en USB (bluetooth remote/keyb). Vervolgens achter de keukenkastjes langs uit zicht nieuw kabelgootje naar meterkast. Daarmee UTP en audio naar meterkast, en audio vervolgens weer door de bestaande loze leiding naar de woonkamer. Tenslotte komt dat ding links uit, om rechterspeaker aan te sturen kabeltje onder plint.

Voila, volledig uit zicht alle benodigde kabels gelegd. En slechts vier gaten geboord, waarvan drie uit zicht en nummer vier onder het apparaat die we toch gaan ophangen.

Nu, ons huis is uniek echt "uniek" als het op sommige 'features' aankomt :X, maar met een beetje creativiteit is een enkele coaxkabel in ieder huis weg te werken zonder dat het in zicht komt en zonder dat je een week in een bouwput moet leven. Wat hier ontbreekt is niet de technische optie, maar de creativiteit en wil om naar een oplossing te werken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
BaRF schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:15:
Als het al lukt wil je gewoon niet het mogelijke gezeur van draadloze verbindingen :P

Kun je de kabeltrekking ook niet uitbesteden?

OF je netwerkbeheerde vragen je hoofdaansluiting te verplaatsen :) Kost wat, maar dan is het wel gewoon goed!

Edit: Kun je aangeven WAAROM kabel trekken geen optie is? Tweakers staat altijd vol met topics waarin iemand aangeeft dat *iets* niet kan, en als er dan tips worden gegeven dan krijg je altijd als antwoord: "zoals gezegd, geen optie"... Als we weten waaróm niet kunnen we misschien dáár helpen :) Het zal toch niet enkel die obstakels zijn?
dion_b schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:14:
Wat hier ontbreekt is niet de technische optie, maar de creativiteit en wil om naar een oplossing te werken :o
Mijn vraagstelling is volgens mij duidelijk geweest en dat is hoe kan ik dat signaal bij mijn TV krijgen zonder kabels door te trekken. Laat voorop staan dat ik het waardeer dat jullie meedenken maar dit zijn geen antwoorden op mijn vraag.

Stel je voor dat ik zou vragen: ik wil op de fiets naar Veenendaal zonder gebruik te maken van een auto want dat is geen optie, hoe kan ik het beste fietsen.
En ik krijg als antwoord : Nou je kunt beter met de auto, dat is veel sneller
Of : Gewoon met de auto gaan
Of : Misschien moet je dan een taxi bellen of een auto huren, kun je anders niet de auto van de buren lenen?

Ik wil gewoon graag weten hoe ik naar Veenendaal kan fietsen :+

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om wie dan ook te beledigen want ik waardeer een ieders mening en advies enorm, maar als iemand mij gaat vertellen dat ik de creativiteit en wil mis om naar een oplossing te werken (beetje oordelend niet?), moet ik toch even reageren.

Voor degene die wel antwoord hebben gegeven op mijn vraag, ik zie een aantal interessante opties die ik zeker even nader ga bekijken. Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Punt is dat je niet aangeeft waarom die kabel trekken geen optie is, en dat elke andere optie verre van optimaal is.

Om je analogie aan te houden; jij vraagt hoe je met de auto naar Ameland komt zonder de boot te gebruiken :P

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
MikeyMan schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:28:
Punt is dat je niet aangeeft waarom die kabel trekken geen optie is, en dat elke andere optie verre van optimaal is.

Om je analogie aan te houden; jij vraagt hoe je met de auto naar Ameland komt zonder de boot te gebruiken :P
Dat is het punt totaal niet, waarom die kabel trekken geen optie is, is niet aan de orde. Ik vraag om de alternatieven, en die zijn er blijkbaar genoeg. Of deze verre van optimaal zijn is vervolgens aan mij om te beoordelen en geloof me daar ben ik prima toe in staat.

Ik begrijp niet helemaal wat je met je aanvulling wilt zeggen. Of je bent het met me eens dat anderen voor mij bepalen wat ik vraag en daar hun antwoord op aanpassen. Misschien wil je wel een zelfde analogie starten, mooie antwoorden zouden kunnen zijn :"Niet doen joh, gewoon met de boot gaan" of "Nou als ik jou was zou ik met de boot gaan" terwijl je eigenlijk wil horen : "Probeer het eens met een helicopter", beetje omslachtig en niet optimaal, maar het is een alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Diepie schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:01:
[...]

Dat is het punt totaal niet, waarom die kabel trekken geen optie is, is niet aan de orde. Ik vraag om de alternatieven, en die zijn er blijkbaar genoeg. Of deze verre van optimaal zijn is vervolgens aan mij om te beoordelen en geloof me daar ben ik prima toe in staat.

Ik begrijp niet helemaal wat je met je aanvulling wilt zeggen. Of je bent het met me eens dat anderen voor mij bepalen wat ik vraag en daar hun antwoord op aanpassen. Misschien wil je wel een zelfde analogie starten, mooie antwoorden zouden kunnen zijn :"Niet doen joh, gewoon met de boot gaan" of "Nou als ik jou was zou ik met de boot gaan" terwijl je eigenlijk wil horen : "Probeer het eens met een helicopter", beetje omslachtig en niet optimaal, maar het is een alternatief!
In dat geval moet je een winkel/dozenschuiver bellen. Je eisen neerleggen, en afrekenen.

Maar dit is een forum waar gediscusieerd kan en mag worden. Zo ook jou beweegredenen om geen coax te leggen te weerleggen.
Ervaring in dit soort topics is dat er vaak nog een mogelijk heid is waar de topicstarter uiteindelijk beter mee af is. dus logische bal die opgegooid word.
(Die bij iedereen die zegt kan/mag niet word opgegooid, of je wil of niet :P )

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Al die alternatieven geven GEEN garantie dat het allemaal werkt. En dat je geen kabels wilt leggen prima maar dat is dan ook meteen de consequentie. TV via kabelprovider werkt nog steeds met een coaxkabel Ondanks dat je geen kabels wilt trekken/leggen heb je wel eens gedacht om onder de vloer iets te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
Deveon schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:29:

+ IR extender

Handig is anders...
Deveon schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:36:
[...]

Ik bedoel zoiets... Om vervolgens UTP weer over het stroomnet te laten verlopen.

Zoals ik al zei, handig is anders.
Dit gaat niet werken.

Er is niet zoiets als "UTP" over het stroomnet, al die powerline setjes doen ethernet over het stroomnet. En hoewel die HDMI over UTP setjes gebruik maken van een UTP kabel met RJ45 connectors, net zoals ethernet vaak doet, heeft dat verder weinig met ethernet te maken. Tussen zo'n HDMI over UTP setje kun je ook niet zomaar een switch zetten ofzo.

Die HDMI over UTP setjes werken alleen met een rechtstreekse kabel tussen de zender en de ontvanger.
Diepie schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:25:
Mijn vraagstelling is volgens mij duidelijk geweest en dat is hoe kan ik dat signaal bij mijn TV krijgen zonder kabels door te trekken. Laat voorop staan dat ik het waardeer dat jullie meedenken maar dit zijn geen antwoorden op mijn vraag.
Laat ook voorop staan: Het is domweg niet mogelijk om "het signaal" van je coax aansluiting bij de TV te krijgen. "Het signaal" heeft ook een veel te grote bandbreedte om zomaar wireless te versturen.

Bij alle oplossingen die hier aangedragen worden, moet je de tuner nog steeds fysiek met een coax kabel met het AOP verbinden. Het signaal gaat dan nog steeds via een kabel naar je tuner. Het enige stukje wat je eventueel draadloos voor elkaar gaat krijgen, is om vervolgens het beeld vanuit de tuner weer op je TV te krijgen. Dat zijn dus geen alternatieven voor de kabel tussen de hoofdaansluiting en de settopbox, maar enkel alternatieve voor de kabel tussen de settopbox en de TV...
Stel je voor dat ik zou vragen: ik wil op de fiets naar Veenendaal zonder gebruik te maken van een auto want dat is geen optie, hoe kan ik het beste fietsen.
En ik krijg als antwoord : Nou je kunt beter met de auto, dat is veel sneller
Of : Gewoon met de auto gaan
Of : Misschien moet je dan een taxi bellen of een auto huren, kun je anders niet de auto van de buren lenen?

Ik wil gewoon graag weten hoe ik naar Veenendaal kan fietsen :+

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om wie dan ook te beledigen want ik waardeer een ieders mening en advies enorm, maar als iemand mij gaat vertellen dat ik de creativiteit en wil mis om naar een oplossing te werken (beetje oordelend niet?), moet ik toch even reageren.

Voor degene die wel antwoord hebben gegeven op mijn vraag, ik zie een aantal interessante opties die ik zeker even nader ga bekijken. Dank jullie wel!
Om in jouw analogie te blijven: Er wordt hier geen één oplossing aangedragen om met de fiets naar Veenendaal te komen. Men vertelt je hooguit hoe de inhoud van het kratje op je bagagedrager in Veenendaal kan komen, de fiets die blijft achter... :+

Het is natuurlijk niet voor niets dat iedereen zo eigenwijs doet en je een kabel aan wilt smeren. Het blijft de beste optie en waar een wil is, daar is een weg. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 02-02-2015 18:15 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vraagje: Is er ook een kruipruimte onder je woning aanwezig waar je iets mee kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Ligt er wel UTP tussen de coax aansluiting en de TV?

Afhankelijk van de soort kun je daar misschien wel je TV signaal overheen krijgen. Een goede STP CAT6 zou wel in het voordeel zijn :)

Met bv het Lexcom Home
Alternatieven zijn bv het Niko systeem of Abitana

Dat zijn allemaal wel oplossingen die aardig wat geld kosten: Het is vnl bedoeld voor een geintegreerde totaaloplossingen. Zie je regelmatig langskomen in de grotere huizen/villa's.

Alternatief is om een decoder in de meterkast te zetten en dan via bv een HDMI-over-CAT setje naar de TV te verlengen.

3e optie is het over IP aanbieden: Dus dmv een TV kaart naar IP zetten en dan over netwerk te transporteren. Of dmv een HD Homerun streamen naar een mediacenter, of met een Slingbox of Vulkano te werken.

Maar eens met de eerder genoemde replies: Niet kunnen bestaat niet, alleen niet willen, niet mogen of whatever. Coaxkabel blijft veruit de meest mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yep. En over "niet willen" gesproken, met zo'n houding houdt bij mij in ieder geval iedere belangtstelling om je verder te helpen op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens met Dion_b en DJSmiley. Precies mijn punt.
Denk trouwens dat LiveTV van ziggo via de tablet (eventueel met HDMI/Chromecast naar de tv) nog de beste oplossing is. Maar of je daar heel vrolijk van wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

dion_b schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:50:
Yep. En over "niet willen" gesproken, met zo'n houding houdt bij mij in ieder geval iedere belangtstelling om je verder te helpen op.
<insert high-five-smiley>

Oh btw, die analogie met het willen fietsen naar Veenendaal: dat doe je omdat je fietsen geweldig vindt, en een frisse neus wil halen - dan zit je niet te wachten op advies om met de auto te gaan. Als je echter een oplossing zoekt voor een technisch probleem, dan wil je toch de best-mogelijke-efficiënte-en-goed-werkende-oplossing? Of hou je van probleem-oplossend vloeken? :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik Vermoed dat de vrouw de auto gewoon niet mooi vind en liever heeft dat hij hij gaat fietsen. een echte man zou dan de auto pakken ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 13-10 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Diepie schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:01:
Het allemaal goed bedoeld. Als je even wat verder rondkijkt zul je zien dat deze vraag ongeveer dagelijks gesteld wordt. Dat is sowieso een goed idee, misschien doe je nog inspiratie op in andere topics.
De vaste klanten van dit topic weten dat in 9 van de 10 gevallen er te weinig informatie gegeven wordt waardoor goede oplossing over het hoofd gezien worden. Men is hier ontzettend bedreven in het vinden van creatieve oplossingen waar die niet voor de hand liggen.
Omdat het nogal vaak voor komt dat er te nauwe vragen worden gesteld is de automatische reactie hier om eerst te proberen het plaatje compleet te krijgen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
Ok, ok, jullie hebben me overtuigd pfff ;) ik ben een lastig mannetje soms maar ik ben ook mans genoeg om toe te geven dat jullie gelijk hebben en ik beter mijn energie kan stoppen in het zoeken naar een oplossing om toch die kabel door te trekken. De alternatieven zijn (wat mij betreft) dusdanig moeilijk, onbetrouwbaar en/of duur dat dat geen goede oplossing biedt.

Ik heb gisteravond al even gekeken wat er mogelijk is en met wat moeite zie ik wel mogelijkheden via de kruipruimte. Die moet ik bereiken via een opgehoogde vloer dus wordt wat pielen om die kabel door twee vloeren met een laag lucht te wurmen maar om met jullie woorden te spreken, waar een wil is, is een weg :P

Ik wil nog wel even benadrukken dat ik alle hulp die ik krijg ontzettend waardeer ook al krijg ik niet altijd het antwoord wat ik wil, en het was totaal niet mijn intentie om beledigend over te komen richting wie dan ook. Mijn excuses als dat wel zo is overgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 13-10 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen probleem, we zijn wat gewend en duwen je wel de goede kant op :)
Fijn dat je een mogelijkheid hebt gevonden om toch een kabel te trekken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1