Twijfel; ben ik belazerd..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanv2
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 19:03
Ik heb onderhandeld met Rico9046 over een "MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G" hij zou deze aan mij willen verkopen voor 250,- ik vond dit wel iet wat aan de lage kant dus ik was benieuwd naar de rede van de lage prijs. daar kreeg ik de volgende reactie op:

Ik was in de veronderstelling dat ik hem kon vertrouwen en ik vond dit ook wel een erg goeie deal.

Geen persoonsgegevens!

Ik heb toen het geld overgemaakt en hem hier een berichtje over had gestuurd niks meer van gehoord.
Ik twijfel of ik nou wel of niet belazerd ben. of dat ik gewoon te argwanend ben.

Wat kan ik het beste doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 30-01-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16

MsG

Forumzwerver

Een behoorlijk nieuwe user [Verwijderde gebruiker] zonder enige feedback, met een te goedkope videokaart, die spontaan na het overmaken niet meer reageert. Het kan natuurlijk meevallen maar ik ben bang dat je je geld kwijt bent. De videokaart is nog maar van september, nog maar net gekocht om er nu al niks meer mee te doen, en dan altruïstisch hem maar veel te goedkoop te slijten? Sounds fishy.

[ Voor 24% gewijzigd door MsG op 30-01-2015 18:46 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:59
Het is een beetje snel om nou al te concluderen dat je opgelicht bent, maar zoals MsG al zegt: het is een nieuwe user met een te goedkoop aangeboden videokaart dus de kans is er natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 23:54

3DDude

I void warranty's

Waarom heb je niet gekeken naar z'n profiel en of die eerdere V&A feedback heeft ?

Nu heeft deze gebruiker geen V&A feedback dus dat moet je ook wat zeggen.

Zeg dan gelijk oversteken

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanv2
Wat is, denken jullie het beste wat ik nu kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:59
Afwachten en hopen dat het verstuurd word, zo niet dan aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zoek even op zijn rekeningnummer op internet, kijk ook op de politiewebsite of het nummer aangemeld is als verdacht. Lees ook even de tips door van Tweakers: How to - Veilig handelen op V&A

Maar als je daadwerkelijk opgelicht bent, dan kan je niks meer doen dan aangifte. Maar met een aangifte tover je geen geld terug, en de politie gaat voor dit soort kleine vergrijpen niet pro-actief iets doen. Vergeet het en ga weer verder, anders blijf je je er aan frustreren. Been there, done that.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:56
is het echt nodig om binnen 24 uur iemand van fraude te beschuldigen en naam en rekeningnummer te noemen?
Ik zou het plaatje met die gegevens nog even uit de topicstart verwijderen..

Ik zou er als verkoper nooit mee akkoord gaan als mijn naam en rekeningnummer op deze manier in verband gebracht wordt met fraude.
.

Mogelijk ben je opgelicht, mogelijk niet,maar dat is geen enkele reden om NU al dergelijke persoonlijke gegevens te posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanv2
Je hebt gelijk
nou was het wel zo dat dit me opviel

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B8sgk1l.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9PY3sD5.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/37wOfqj.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q1RMibx.png

de adressen van de 2 advertenties komen niet over een en daarbij is hij ook nog online geweest: Vandaag om 11:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isNull
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-07-2023
Het ziet er in ieder geval allemaal verdacht uit. Als je deze reactie bekijkt zie je dat hij afsluit met "mvg Daniel" en zegt hij dat hij de in de buurt van Amsterdam woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanv2
ja wat ik kan doen is vragen of m-man misschien contact met hem heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sebastiaanv2 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:36:
Ik heb toen het geld overgemaakt en hem hier een berichtje over had gestuurd niks meer van gehoord.
Ik twijfel of ik nou wel of niet belazerd ben. of dat ik gewoon te argwanend ben.

Wat kan ik het beste doen?
Je gaat binnen 24 uur na overmaken al meteen iemand beschuldigen van oplichting?
Lees deze dan eerst eens: How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!

Geef hem even de kans, wellicht is hij gewoon druk of even weg. Om nu al stampei te maken lijkt me iets voorbarig.

En persoonsgegevens plaatsen we hier niet. Die heb ik dus waar nodig verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanv2
Je hebt gelijk, ik ben missvhien gewoon te argwanend.. Ik sluit de topic voor nu dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mijn alarmbellen gaan rinkelen in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanv2
Die van mij ook!
Ik heb ook niks meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind 100 euro er af voor die kaart niet eens zo gek eigenlijk. Hetzelfde voor die iPhone. Het is tweedehands ook al heeft hij het niet gebruikt.

Het enige verdachte is dat het een nieuwe user is en dat hij nog niet gereageerd heeft. Je zou ook eens ander een andere naam/e-mailadres op een advertentie kunnen reageren. Als hij dan wel antwoord weet je genoeg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Microkid schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:38:
[...]

Je gaat binnen 24 uur na overmaken al meteen iemand beschuldigen van oplichting?
Lees deze dan eerst eens: How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!

Geef hem even de kans, wellicht is hij gewoon druk of even weg. Om nu al stampei te maken lijkt me iets voorbarig.
Kom op, 2 verschillende adressen is wel een beetje vreemd of niet?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebastiaanv2 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:27:
Die van mij ook!
Ik heb ook niks meer vernomen.
Een verkoper moet de kans krijgen om het te regelen, een goede verpakking, tijd om naar afgifte punt te gaan.
Na 14-30 dagen is die termijn ruim verstreken, het is nu nog kort dag en wachten op geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat een naiviteit, allemaal apparaten die enorm duur zijn en die hij opeens allemaal weer verkoopt. Als ik de marktprijzen zie van die videokaart tweedehands kom ik een stuk hoger uit, 250 is dan echt een koopje.

Ik vind het ook een beetje gek dat je het zelf meteen al verdacht vind, en zodra de verkoper je een slappe reden verteld van verkoop "ik game nooit meer" terwijl hij die kaart pas vanaf september ongeveer had kunnen hebben, vind je het niet meer verdacht? Vond je dat een hele legitieme verklaring? Als iemand er eigenlijk achterkomt dat hij iets duurs niet meer wil doet hij het vaak niet zomaar spotgoedkoop weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.v.m.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 02:49:
Wat een naiviteit, allemaal apparaten die enorm duur zijn en die hij opeens allemaal weer verkoopt. Als ik de marktprijzen zie van die videokaart tweedehands kom ik een stuk hoger uit, 250 is dan echt een koopje.
Het is inderdaad wel aan te raden om zulk onderzoek te doen voordat je geld gaat overmaken naar onbekend persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 01:49:
[...]

Ik zie niet wat daar vreemd aan is? Heb vaak genoeg een server in opslag liggen op de ene plek en een veel kleiner ding zoals een switch oid thuis, of voor vrienden iets verkopen.
Dat is in ieder geval geen enkele reden om oplichting te verdenken ;)
Ook dat verkoper nog niet in 24 uur heeft gereageerd is niet gek, verkoper heeft ook een eigen leven naast deze verkoop ;)
De prijzen zijn echter niet erg normaal, het zit een beetje op het randje, 'net niet' zeg maar...
Maar de komende dagen is het wel erg vroeg om oplichting te roepen...

Overigens blijf ik me afvragen waarom mensen een vaag verhaal opgehangen krijgen en toch alleen naar de lage prijs kijken, we hebben het hele V&A met reviews hier juist omdat Marktplaats zo onbetrouwbaar is, waarom dat dan niet gebruiken en gelijk oversteken/ de wijze les volgen: als het te mooi is............

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook een tijdje (een maandje tijdens de verhuizing) twee adressen gehad, in twee landen zelfs. Het was mij om het even omdat ik op beide adressen nog kwam.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 31-01-2015 10:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Het feit dat er twee adressen zijn, okey... het feit dat het persoon in kwestie twee namen gebruikt... zegt mij bijna genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind het ook verdacht hoor, maar het is nu allemaal achteraf. TS kan niet veel meer doen dan de verkoper de kans geven denk ik.

Verder kan hij proberen in contact te komen met de contactgegevens die hij heeft en bij internetoplichting alvast wat verifieren (het bankrekeningnummer). Maar voor een aangifte of concrete beschuldigingen is het gewoon te vroeg. Jammer dat de alarmbellen van de TS na de transactie afgingen. Overigens zou in de overschrijving per bank toch de juiste naam gebruikt moeten zijn? (als je beiden ING gebruikt wordt het zelfs gecorrigeerd)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 31-01-2015 11:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:42

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Ik heb een week geleden tweakers al een mail over deze persoon gestuurd. Hij had toen 2 items in de verkoop staan en het viel mij op dat ze eigenlijk 'te' goedkoop waren en ook nog eens vanaf 2 verschillende adressen. Vervolgens heb ik op 25 januari een bericht teruggekregen dat het behandeld was, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat ik fout zat.

Zou toch heel jammer zijn als het wel een oplichter is...

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lax1988
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 17:16
Ik weet nu wel zeker dat het een oplichter is als ik het bovenstaande allemaal lees. Vorige week reageerde deze Rico op mijn advertentie.

Hij had wel een 2,5 harde schijf voor mij. Nou kijk ik niet altijd naar het profiel van een mogelijke verkoper, omdat ik op Tweakers tot nu toe geen narigheid heb ondervonden.

Maar deze Rico heeft geld van mij..en regeert nu gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 00:43
Lijkt me vrijwel duidelijk dat het dan om een oplichter gaat. Stuur hem een email waarin je hem een bepaalde termijn geeft om: met het product over de brug te komen of om het geld terug te geven. En indien hij niet binnen die termijn hier aan kan voldoen er aangifte zal worden gedaan / juridische stappen worden ondernomen. Bij meerdere aangiftes tegen dezelfde persoon doet de politie er tegenwoordig vaak wel wat aan (ook afhankelijk van het totaal bedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:36

Mimiix

Professioneel Prutser

Frozen schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 01:49:
[...]

Dat is helemaal niet vreemd. Ik heb vaak zat dingen verkocht op mijn pa's adres omdat de spullen daar stonden en ik niet de moeite wilde nemen om ze naar mijn eigen huis te verslepen...

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Geef de verkoper is de kans om te reageren of iets af te handelen. Heb jij met de verkopende partij afgesproken dat hij binnen 1 dag het product naar je zou opsturen?

Dat denk ik namelijk niet. Zelfs als jij het geld overmaakt duurt het minstens 1 dag voor het bij de ander op de rekening staat of je moet toevallig bij dezelfde bank zitten. Als de storting in het weekend plaats vindt kan het ook tot maandag duren voordat het geld op de rekening staat. Dan ga je toch niet binnen 24 uur de verkopende partij in diskrediet stellen.

Als ik de verkopende partij was en iemand zou mij dit flikken zou ik er expres een weekje langer over doen om het product op te sturen. Daar vraag je zo wel een beetje om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:26
Marzman schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:05:
Overigens zou in de overschrijving per bank toch de juiste naam gebruikt moeten zijn? (als je beiden ING gebruikt wordt het zelfs gecorrigeerd)
Dat is niet zo. Dat mechanisme werkte alleen bij de oude Postbank-rekeningen die bij ING terecht kwamen. Met de invoering van IBAN is die controle vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:56
als ik een grote som geld moet betalen voor iets, dan spreek ik altijd af Irl. Ook als de verkoper goede reviews heeft.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:02

thof

FP ProMod
Rico, die naam heb ik eerder gehoord maar dan in verband met Groenveld. Hoeft natuurlijk nu niet weer zo te zijn, maar wie weet: \[V&A] Rico Groeneveld

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik zou het wel een goede regel vinden om een minimum registratie termijn en een minimum karma in te voeren om überhaupt te mogen deelnemen aan V&A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Ploink schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:03:
Ik zou het wel een goede regel vinden om een minimum registratie termijn en een minimum karma in te voeren om überhaupt te mogen deelnemen aan V&A...
Vervolgens maakt de oplichter een paar accounts aan en post hier en daar wat. En hup..laat de euro's maar binnenkomen.

Het enige wat help is opletten, ophalen, of heel goed checken naar wie je geld overmaakt. Zelf stuur ik altijd mijn volledige naam en adres + mijn rekeningnummer door naar een koper. Als ik maar de minste twijfel heb, vraag ik die ook aan de verkoper. Het verbaast me hoe makkelijk mensen geld overmaken naar volslagen onbekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
mobby1971 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:11:
[...]

Vervolgens maakt de oplichter een par accounts aan en post hier en daar wat. En hup..laat de euro's ,maar binnenkomen.
Als de registratie termijn een half jaar is, dan moet de oplichter lang wachten en als hij een flink aantal posts heeft dan heb je in elk geval een meer compleet profiel waar je aan kan zien wat voor vlees je in de kuip hebt.
Natuurlijk is het niet 100% waterdicht, maar je maakt het de oplichter wel een stuk moeilijker en dan zal die persoon liever gaan zieken op marktplaats ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum bij de "buren" kan je pas iets verkopen wanneer je meer dan 100 berichten hebt gepost.
Misschien is dat inderdaad beter. Wat mij ook opvalt is dat deze nieuwe personen bijna allemaal een abo bij Tweakers nemen. Wellicht om wat goodwill te kweken bij eventuele kopers en ze zo over de streep te trekken om zaken met ze te doen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die discussie moet echt al honderden keren gevoerd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:08

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:20:
[...]

Die discussie moet echt al honderden keren gevoerd zijn :P
Maar het blijft wel een prima optie. Gewoon zorgen dat niet iedereen zomaar dingen kan gaan verkopen hier, dat doen ze op Marktplaats maar. Tweakers V&A moet voor Tweakers door Tweakers zijn en niet al het andere schorem dat er op deze aardkloot rondloopt. Misschien heel lomp, maar zo voorkom je wel een hoop problemen. En iemand die een beetje actief is heeft zo voldoende berichtjes geplaatst of voldoende Karma bij elkaar geraapt. Punt is dat de heren achter Tweakers best een serieus mogen kijken naar een dergelijke aanpassing.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op zondag 01 februari 2015 @ 00:56:
Maar het blijft wel een prima optie.
Nogmaals, die discussie moet al honderden keren gevoerd zijn. Alle voors en tegens zijn tot-en-met uitgekauwd, opgewarmd en herkauwd, dus het allemaal nóg een keer overdoen heeft niet heel veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine moeite om op elke publieke plek een nieuw account aan te maken
Moeten er aantal post komen? Ook goed is zo geregeld.
Kortom schijnveiligheid
De echte doortrapte zorgen ook nog voor goede feedback door paar aankopen en 1x iets echt leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 01 februari 2015 @ 00:56:
[...]

Maar het blijft wel een prima optie. Gewoon zorgen dat niet iedereen zomaar dingen kan gaan verkopen hier, dat doen ze op Marktplaats maar. Tweakers V&A moet voor Tweakers door Tweakers zijn en niet al het andere schorem dat er op deze aardkloot rondloopt. Misschien heel lomp, maar zo voorkom je wel een hoop problemen. En iemand die een beetje actief is heeft zo voldoende berichtjes geplaatst of voldoende Karma bij elkaar geraapt. Punt is dat de heren achter Tweakers best een serieus mogen kijken naar een dergelijke aanpassing.
En het blijft een prima optie voor oplichters om hier omheen te werken, zolang potentiele V&A kopers 'naief' of goedgelovig genoeg zijn (hangt er vanaf, soms is het vrij makkelijk te zien, soms ook niet) is het dweilen met de kraan open.
En dan komt de vraag wat de grens moet zijn, 100 berichten op de FP? 100x zeggen dat Apple toppie is in een Apple post, of zoiets over Android in een android post en je hebt 100 berichten met flink hoge score waardoor een potentiele koper ziet 100 berichten met +2 oid......
100 forumposts? Zelfde geval, gewoon 100 inhoudsloze posts maken.
10.000 karma? Ook vrij makkelijk, aantal review maken, wat populaire kreten zoals hierboven op de FP plaatsen en je bent er al.....
Door Tweakers goedkeuring? Betekent dat de eerste die opgelicht wordt Tweakers aansprakelijk gaat stellen...
1000 berichten op Tweakers? 10.000?

Alle genoemde opties hebben 1 ding gemeen, naast dat ze niet gaan werken, ze geven kopers een vals gevoel van veiligheid, die verkoper heeft 100 posts met een hoge score dus dat zit wel goed, die verkoper heeft zoveel karma dat zit wel goed, en men stopt met nadenken en vertrouwt een nummertje wat zonder al te veel moeite te krijgen is...
Wat we hier wel eens voorbij hebben horen komen is een tiener die van vriendjes hoorde dat oplichten makkelijk is en het dus maar even 'probeerde', met als gevolg een wilde Floppus op de stoep, dit soort impulsieve oplichters houdt je wel tegen met 100 posts als ze nog niet geregistreerd waren, maar als ze al geregistreerd waren maakt het ook geen .... uit...
Dan hebben we nog de Groenevelds en Vrolyks die alles zullen doen om te kunnen oplichten, die stop je niet zomaar.
Misschien dat er een paar oplichters zijn die dan maar naar marktplaats gaan/blijven maar als je dat opweegt tegen het valse gevoel van veiligheid waardoor mensen hier sneller niet/minder controlleren zal dat het lang niet waard zijn...

Verder kunnen we iedere keer dat iemand opgelicht (lijkt) te worden dit soort discussies houden en doen alsof we de tegenargumenten niet gehoord hebben maar de tweakers crew zal hier zelf ook al zat over nagedacht hebben en aangezien de tientallen topics hiervoor ook niks daaraan veranderd hebben (gelukkig) zal dat de komende tientallen topics ook niet zo zijn...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uiteindelijk zul je als koper zelf moeten inschatten of iemand te vertrouwen is of niet. Het product ophalen en ter plaatse uitproberen voordat je over gaat tot de aankoop werkt het beste. Dat betekent soms dat je ver moet rijden of iets moet laten schieten, maar de kans dat je problemen krijgt is wel een stuk kleiner.
Pagina: 1