't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
En aangezien 66% van jouw inleg als prijzengeld is uitgekeerd en je mocht veronderstellen dat 32% sowieso niet werd uitgekeerd, kun je hooguit 2% als schade aantonen.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Beetje flauw om op de man te spelen. Je neemt aan dat er buren meespelen, wat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ook in dat geval heb je de wetenschap dat je gewonnen zou hebben als je een lot had gekocht, terwijl er van afgunst geen sprake kan zijn.GioStyle schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:30:
[...]
Dit heeft helemaal niets te maken met chantage. Het staat je vrij om mee te doen of juist om niet mee te doen. Stel, je buren winnen prijzen bij de postcodeloterij, terwijl jij niet meedoet omdat jij voor jezelf had besloten dat de kans dat je wint niet opweegt tegen de kosten. En achteraf baal je dat niet mee hebt gedaan. Tja, dat is geen chantage, dat is afgunst.
Omdat dit een feitelijke vaststelling is, was de beoordeling hiervan aan het hof, niet aan de Hoge Raad. Die oordeelde dat het een wezenlijk verschil is of er 20 mensen zijn die een grote prijs kunnen winnen of slechts vier.Kurkentrekker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:39:
Ik ben wel benieuwd naar het volgende. De mensen die meedoen met deze rechtzaak, zouden die hun loten niet gekocht hebben als ze hadden geweten dat de trekkingen ook onder niet-verkochte loten zijn gedaan?
Ik denk dat je in het beste geval een deel van de inleg terugkrijgt. Een deel van de prijzen is namelijk wel uitgekeerd.mell33 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:43:
Nu is mijn vraag: Ik heb in die 8 jaar een stuk of 50 loten gekocht, en dan vragen ze een inleg van € 647,50€ om mijn inleg terug te krijgen
On topic: Ik vind het eigenlijk wel logisch dat de winstkans bij de staatsloterij niet afhangt van het aantal verkochte loten. Eigenlijk ook wel heel logisch, hoe meer loten er verkocht worden, hoe meer geld er beschikbaar is om prijzen uit te keren. Zou de prijzenpot constant zijn, dan wil je natuurlijk niet meedoen als het te populair wordt. Ieder ander die een lot koopt, verkleint jouw winstkans dan. Hadden de "gedupeerden" liever dat het zo zou werken of snap ik hun punt niet?
Het enige punt dat ze hebben is dat de verschillende loterijen wel wat transparanter mogen zijn over de werkelijke winstkans. Hoeveel prijzen van welke waarden worden verdeeld over hoeveel loten? Ik kon het nergens vinden. Als deze stichting dat voor elkaar weet te krijgen, hebben ze in ieder geval wat nuttigs bereikt.
[J|O|R] <- .signature.gz
Nee, 80%, zoals in dit topic te lezen valt.MSalters schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:28:
100% van de inleg terug?
[ Voor 42% gewijzigd door naitsoezn op 30-01-2015 21:00 ]
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Daar is de HR het dus niet mee eens:MSalters schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:28:
[..] En aangezien 66% van jouw inleg als prijzengeld is uitgekeerd en je mocht veronderstellen dat 32% sowieso niet werd uitgekeerd, kun je hooguit 2% als schade aantonen.
De schade voor deelnemers is dus de prijs van het lot, dat ze natuurlijk nóóít gekocht zouden hebben als ze just geïnformeerd waren.Het hof verwerpt het verweer van Staatsloterij dat Loterijverlies onvoldoende belang had bij haar desbetreffende vordering, omdat deelnemers hooguit een minuscule kans op winst hebben gemist en de schade per deelnemer daardoor (nagenoeg) nihil (een fractie van een eurocent) is. Staatsloterij ziet over het hoofd dat de schade als gevolg van de misleidende mededelingen van Staatsloterij niet bestaat uit het verlies van de kans op winst (het positief belang), maar uit de kosten van aankoop van een staatslot (het negatief belang) waarvan een aanzienlijk deel van de consumenten zou hebben afgezien, althans tegen dezelfde voorwaarden, wanneer Staatsloterij juiste en volledige mededelingen had gedaan. (rov. 4.18)

Zeker niet mijn bedoeling om op de man te spelen, maar het is wel kleinzerig gedoe. Je doet mee of je doet niet mee. Dat is een afweging die elk persoon voor zichzelf moet maken. En als de postcodeloterijtrekking op jouw postcode valt heb je geluk of je hebt pech, afhankelijk of je meedoet of niet. Dat geneuzel over dat de postcodeloterij jou ongevraagd in een bepaalde negatieve situatie duwt en dan te spreken over emotionele chantage. Ik zal wel niet zo slim zijn, want die redenering komt bij mij niet echt binnen.GlowMouse schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:36:
Beetje flauw om op de man te spelen. Je neemt aan dat er buren meespelen, wat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ook in dat geval heb je de wetenschap dat je gewonnen zou hebben als je een lot had gekocht, terwijl er van afgunst geen sprake kan zijn.

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 01-02-2015 21:11 ]
(Overigens, als een rechter ontslagen zou worden zodra iemand op een internetforum wat te zeiken heeft over een uitspraak, dan zou niemand het een week uithouden.)
Tegenwoordig lijkt iedereen te vinden dat hij/zij overal recht op heeft en iemand anders moet dat maar betalen...
Ionica heeft er ooit een mooie column over geschreven:
http://www.wiskundemeisje...-slecht-zijn-in-wiskunde/
[ Voor 15% gewijzigd door Baldertt op 31-01-2015 10:47 ]
Om het in het extreme te trekken: als ik vertel dat ik duizend keer 1 miljoen euro ga uitkeren, zal ik zeker enkele loten kunnen verkopen. Als ik vervolgens al het geld voor mezelf hou, belazer ik de kluit, en als de deelnemers dat van te voren geweten hadden, hadden ze zeker niet meegespeeld. Het lijkt me duidelijk dat deelnemers in dat geval zeker recht van klagen hebben.
Het geval van de Staatsloterij is minder extreem, maar principieel niet heel veel anders: door te liegen over het aantal prijzen dat ze zouden uitkeren, hebben ze meer loten weten te verkopen. Dat klopt niet.
Leuke column, maar het lijkt erop dat Ionica niet begrijpt dat mensen meedoen aan een loterij omdat ze hopen veel meer geld te winnen dan ze normaal gesproken ooit zullen kunnen sparen. Dat blijkt ook uit haar voorbeeld:Baldertt schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:46:
Ionica heeft er ooit een mooie column over geschreven:
http://www.wiskundemeisje...-slecht-zijn-in-wiskunde/
In 20 jaar vijfduizend euro bij elkaar sparen is dus totaal niet spannend. Daar koop je nog niet eens een mooie auto van, laat staan een huis. Geld sparen is dus geen alternatief voor meespelen met de loterij.Als u twintig jaar lang vijftien euro op een spaarrekening stort (in plaats van een lot te kopen), dan heeft u bij een gemiddelde rente van drie procent aan het einde bijna vijfduizend euro.
(Overigens wens ik Ionica succes met het vinden van een spaarrekening waar ze 3% rente op krijgt. ING biedt momenteel 0,90% op een tienjarig deposito, wat nog minder is dan de 1% die je op hun doorlopende spaarrekening krijgt.)
Dit dus. Aan al die mensen die zeggen dat ze niet kunnen voorstellen dat mensen minder loten zouden kopen als ze de echte kansen zouden hebben geweten, nogmaals deze vraag: Als dat zo is, waarom is de Staatsloterij dan niet gewoon eerlijk geweest? Of waarom worden de prijzen uberhaupt genoemd, als het toch allemaal niet uitmaakt? Regels zijn er nou eenmaal niet voor niets, dan heb je je daar als staatsbedrijf ook gewoon aan te houden.Soultaker schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:18:
Het geval van de Staatsloterij is minder extreem, maar principieel niet heel veel anders: door te liegen over het aantal prijzen dat ze zouden uitkeren, hebben ze meer loten weten te verkopen. Dat klopt niet.
[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 01-02-2015 09:26 ]
edit: ik zat er nog even over na te denken. Wat imo een eerlijke oplossing zou zijn is om alle prijzen die zijn gevallen op de niet verkochte loten alsnog uit te keren. Dit zou dan gedaan kunnen worden door middel van een trekking voor iedere maand tussenn 2000-2007 over alle loten die voor de respectievelijke maand waren verkocht. Of dat uitvoerbaar is weet ik niet.
[ Voor 50% gewijzigd door Baldertt op 01-02-2015 12:03 ]
En in een ander verhaal lees ik dat ze gemiddeld 3 miljoen loten verkochten en de prijzen uit 21 miljoen loten trokken.Wat heeft de Staatsloterij gedaan wat niet door de beugel kan?
De Staatsloterij sprak destijds in haar communicatie bijvoorbeeld van maar liefst 20 winnaars van de prijzen van 50.000 euro en 100.000 euro, terwijl dit er in werkelijkheid slechts 4 per trekking waren. Dat er maar 4 prijzen waren, komt omdat de prijzen ook werden verloot over miljoenen niet-verkochte loten. Dit is nooit gecommuniceerd aan de deelnemers, in elk geval niet tot en met 2007. De Reclame Code Commissie had al bepaald dat de wijze van communiceren inderdaad misleidend is, nu heeft het gerechtshof Den Haag dat ook gedaan.
Als ik dit zo lees, en het gaat over een periode van 7 jaar (84 maanden) dan kun je berekenen dat ze gemiddeld per maand 16 prijzen van 50k-100k niet uitkeerden. Dus per maand keerden ze 1,2 miljoen te weinig uit. Over de hele periode is dat dus 100,8 miljoen euro geweest.
Dat lijkt een fors bedrag, maar de rechter zal dat niet alleen aan de loterijverlies stichting uitkeren maar aan alle loten. Dus als je niet meedoet kun je ook je geld terug krijgen, eventueel met een eigen rechtszaak welke heel snel gewonnen gaat worden.
Maar hoeveel krijg je dan terug? Het bedrag van 100 miljoen lijkt heel groot, helemaal als je het over de 100k mensen van loterijverlies uitspreid. Dan is het zo'n 1000 euro per persoon. Maar dat is natuurlijk niet eerlijk, je gaat het per lot doen. Dus niet 100k mensen maar 3 miljoen loten. Dan is het te verwachten bedrag ineens een stuk lager, namelijk ~33,60 per lot. De stichting loterij verlies vraagt al 35 euro per lot + 10 euro voor elk volgend lot en houd ook nog eens 20% van de inkomsten in. Per lot krijg je dus ~26,88, oftewel je krijgt pas geld terug van die stichting als je met 2 of meer loten elke maand meespeelde in die periode want die 35 euro houden ze gewoon.
Wel lekker cashen voor die stichting; ze hebben naar eigen zeggen 100.000 leden, die elk 35 euro betaald hebben (3,5 miljoen totaal dus, kun je een aardig eindje voor procederen). En als ze winnen krijgen ze nog eens een extra 20% van de uitkering, dus zo'n 672k euro. De enige winners in deze zaak lijkt mij dan ook die stichting.
En verder helemaal eens: Deze lotterij is gewoon een belasting voor de mensen die niet kunnen rekenen. Als de staat deze inkomsten niet zou hebben zouden ze de belastingen moeten verhogen, dus nu betaald iedereen die er aan meedoet mijn belasting. Dank daarvoor
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
3 miljoen loten per keer en 1.2 miljoen niet uitgekeerd betekent 1,2 miljoen euro / 3 miljoen loten per maand = 40 cent per lot per maand.
Dat x 14 (12 maanden + Koninginnedag + oudejaarsloterij) x 8 jaar (2000 t/m 2007) = 45 euro voor ieder lot waarmee je 8 jaar lang alle loterijen meespeelde. Dus met 1 lot per maand, 8 jaar lang zou je 45 euro - 20% commissie - 35 euro inschrijfgeld = 1 euro terug kunnen krijgen via de loterijverliezers.
Loterijverliezers zijn inderdaad de enige winnaars. De statistisch minder bedeelden zijn wederom de verliezers
Volgens mij rekenen ze €35 per meespelend lot over de hele periode. Dus speel je die 8 jaar met 1 lot mee, betaal je die €35 eenmalig en van het uit te keren bedrag sta je 20% af. Speelde je met 2 loten mee dan betaal je eenmalig €45 en sta je 20% van het uit te keren bedrag af. Of bedoel je dat? Want je hebt het ook over €35x100.000 = €3,5M aan inkomsten voor de stichting, wat in het andere geval veel hoger zou zijn.Kees schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:02:
[...]
.... De stichting loterij verlies vraagt al 35 euro per lot + 10 euro voor elk volgend lot en houd ook nog eens 20% van de inkomsten in. Per lot krijg je dus ~26,88, oftewel je krijgt pas geld terug van die stichting als je met 2 of meer loten elke maand meespeelde in die periode want die 35 euro houden ze gewoon....
Van Loterijverlies:
Dan krijg je in jouw rekenvoorbeeld geld terug als je 2 maanden of meer meespeelde. Als je de hele periode meespeelde met 1 lot, dan speelde je met ongeveer 84 loten mee (extra trekkingen en dergelijke even buiten beschouwing gelaten): €26,88*84 - €35 = €2222,92. Dat lijkt me overigens aardig overdreven, het is aanzienlijk meer dan de inleg.De deelname kosten bedragen € 35,- euro voor een maandelijks meegespeeld lot. Voor elk extra lot rekenen wij een bedrag van € 12,50 euro.
Heeft u bijvoorbeeld gedurende de periode 2000 tot en met 2007 of een deel daarvan met 1 lot per maand meegespeeld, dan betaalt u totaal € 35,- euro inschrijfgeld.
Uiteraard is de grootste winnaar die stichting, gemak kost wat.
Edit: en alsjeblieft!
Mijn rekenvoorbeeld ging al uit van spelers die de hele periode meespeelden, en niet per maand. Als je 1 maandje meespeelde kun je dat bedrag door 84 delen. En het bedrag wat de stichting binnenhaalt ging ik van het minimum uit, waarschijnlijk halen ze meer op jaSayWhatAgain! schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:10:
[...]
Dan krijg je in jouw rekenvoorbeeld geld terug als je 2 maanden of meer meespeelde. Als je de hele periode meespeelde met 1 lot, dan speelde je met ongeveer 84 loten mee (extra trekkingen en dergelijke even buiten beschouwing gelaten): €26,88*84 - €35 = €2222,92. Dat lijkt me overigens aardig overdreven, het is aanzienlijk meer dan de inleg.
Uiteraard is de grootste winnaar die stichting, gemak kost wat.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Toch snijdt die bewering wel hout. Hij komt alleen niet binnen bij mensen die er niet gevoelig voor zijn of het wat zwart-witter zien. Dat is overigens een hele valide zienswijze, maar de werkelijkheid is er nu eenmaal: Je weet bij de postcodeloterij altijd of je gewonnen zou hebben of niet. En het gaat om hele grote geldbedragen. Je kunt het mensen niet aanrekenen als ze gevoelig voor dit soort zaken zijn of niet. Dat zit in je karakter of niet.GioStyle schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:02:
[...]
Zeker niet mijn bedoeling om op de man te spelen, maar het is wel kleinzerig gedoe. Je doet mee of je doet niet mee. Dat is een afweging die elk persoon voor zichzelf moet maken. En als de postcodeloterijtrekking op jouw postcode valt heb je geluk of je hebt pech, afhankelijk of je meedoet of niet. Dat geneuzel over dat de postcodeloterij jou ongevraagd in een bepaalde negatieve situatie duwt en dan te spreken over emotionele chantage. Ik zal wel niet zo slim zijn, want die redenering komt bij mij niet echt binnen.
Stel je doet 30 jaar mee aan de postcodeloterij, daarna verhuis je en doe je niet meer mee met je oude postcode. Als daar vervolgens een miljoen op valt, dan zijn er genoeg mensen die daar mentaal heel slecht mee om kunnen gaan. Weten dat je had gewonnen. Dat je hele -wellicht wat ongelukkige arbeidsleventje- op zijn kop zou staan. Dat kan er flink inhakken.
Of je bent altijd te arm geweest om een maandelijks lot te kopen (of je moest het stopzetten vanwege <insert reden> en ineens winnen al je buren een ton en jij net niet. Zuur. En tja, genoeg mensen die dan hun schouders ophalen, maar ook genoeg mensen die mentaal een enorme dreun krijgen.
Heb verhalen gelezen over mensen die dus zo'n prijs misliepen omdat ze heel even door een foutje van de bank rood stonden en de maandelijkse afschrijving van deelname niet doorging.
Van mij mogen ze dit soort praktijken verbieden. Het is emotionele chantage in een bepaald opzicht.
Dit dus.
Anoniem: 58485
Ze willen gewoon steeds meer melkkoe'tjes te pakken te krijgen door zeer aggresieve marketing, toch post te sturen op adressen waar met koeieletters NEE/NEE op staat en je zelfs te bellen ondanks dat je in het bel me niet register ingeschreven staat.
Het mag van mij opgedoekt worden. Er zijn mensen die hopelijk elke maand opnieuw incasseren in de hoop dat zij ooit die miljoenen winnen. Met het winnen van miljoenen ben je er niet... ik denk dat voor de meeste het leven zelfs vies tegen zal vallen. Geld is echt niet alles maar maakt wel makkelijk..
Nee, weten dat je verloren hebt, is veel te erg. Van mij mag de Postcodeloterij dan ook opgedoekt worden.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Je zegt het eigenlijk precies goed...Ardana schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:30:
Ik ben schuldhulpverlener en budgetbeheerder. In die hoedanigheid verplicht ik mensen altijd alle loterijen op te zeggen - behalve 1 lot bij de Postcodeloterij. Stel, ik verplicht ze die op te zeggen, en 2 weken later valt er een hoofdprijs op - ik ben m'n leven niet zeker.
Nee, weten dat je verloren hebt, is veel te erg. Van mij mag de Postcodeloterij dan ook opgedoekt worden.
De postcodeloterij maakt gebruik/misbruik (streep door wat je niet van toepassing vindt), van de sociale druk van de omgeving. De eigenlijke discussie gaat er over of de postcodeloterij dit "gebruikt" of dat consumenten tegen deze vorm van klantenbinding in bescherming moet worden genomen.
Ik begrijp je helemaal, maar toch vind ik dat je met zoiets zelf moet leren omgaan, dus eigen verantwoordelijkheid. Als je al gevoelig bent voor dit soort emotionele chantage, dan heb je echt geen makkelijk leven in de huidige maatschappij.FunkyTrip schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:44:
Toch snijdt die bewering wel hout. Hij komt alleen niet binnen bij mensen die er niet gevoelig voor zijn of het wat zwart-witter zien. Dat is overigens een hele valide zienswijze, maar de werkelijkheid is er nu eenmaal: Je weet bij de postcodeloterij altijd of je gewonnen zou hebben of niet. En het gaat om hele grote geldbedragen. Je kunt het mensen niet aanrekenen als ze gevoelig voor dit soort zaken zijn of niet. Dat zit in je karakter of niet.
-knip-
Van mij mogen ze dit soort praktijken verbieden. Het is emotionele chantage in een bepaald opzicht.
Dat vind ik echt heel apart. Ik neem aan dat je niet zomaar in de schuldsanering komt? Dan heb je volgens mij wel flinke schulden gemaakt. Vervolgens krijg je hulp om van je schulden af te komen, met je inkomen kan je je basisbehoeftes voorzien, de rest wat overblijft van je inkomen wordt gebruikt om je schulden af te lossen, maar tegelijkertijd mag je wel blijven gokken. In Nederland heb je blijkbaar alleen maar luxeproblemen.Ardana schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:30:
Ik ben schuldhulpverlener en budgetbeheerder. In die hoedanigheid verplicht ik mensen altijd alle loterijen op te zeggen - behalve 1 lot bij de Postcodeloterij. Stel, ik verplicht ze die op te zeggen, en 2 weken later valt er een hoofdprijs op - ik ben m'n leven niet zeker.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Oh, ik wil die termen best herhalen. Omdat Senor Sjon blijkbaar wat extra uitleg nodig c.q. in de eerdere toepassing te weinig onderbouwing kon terugvinden heeft zal ik ook nog uitleggen waarom.Soultaker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:21:
Heb je ook nog argumenten waarom de redenering niet klopt, of moeten we maar aannemen dat je gelijk hebt omdat je royaal met termen als "amateurs", "prutswerk" en "knoeiers" strooit?
(Overigens, als een rechter ontslagen zou worden zodra iemand op een internetforum wat te zeiken heeft over een uitspraak, dan zou niemand het een week uithouden.)
De originele klacht is een civiele zaak waarin een schadevergoeding geeist wordt. Een basisbeginsel van een schadevergoeding is dat de vergoeding de schade niet dient te overstijgen. Een professioneel jurist moet dit weten; omgekeerd is de kwalificatie "juridisch amateur" van toepassing op personen die dit niet beseffen.
(Nota bene: in het Nederlands recht kennen we geen "punatitive damages" naar Amerikaans model)
Nu is er vaak een grijs gebied in schades waarin een herstel niet financieel kan zijn. Letselschades zijn een berucht voorbeeld hiervan. Geen miljoen euro is genoeg om een vervangende teen te kunnen kopen.
Een loterij zou in theorie ook schade kunnen veroorzaken die niet in geld uit te drukken is, en wel in het bijzonder als de prijzen unieke goederen zijn die niet te koop zijn. Denk bijvoorbeeld aan de laatste kaarten voor een afscheidsconcert van een artiest.
De Staatsloterij heeft dat soort prijzen niet of nauwelijks. De prijzen hier zijn zuivere geldbedragen. De geleden schade is dus zonder voorbehoud te vertalen in een geldbedrag. Niet alleen is dit ten principale mogelijk, ook de benodigde vaardigheid is rekenwerk op lagere schoolnivo. De benodigde rekenkundige operaties zijn optellen, vermenigvuldigen, aftrekken en delen. Dit zijn vaardigheden op nivo "1F", en vormen het minimum benodigde nivo voor het succesvol volgen van de praktijkweg in het VMBO. (Bron: "Uitwerking van het Fundamenteel niveau 1F voor einde basisonderwijs", SLO). "prutswerk" is dan ook niet bijzonder pejoratief indien dit niveau niet behaald wordt.
De term "knoeiers" tenslotte is niet misplaats voor deze academisch geschoolde juristen. Niet alleen schiet hun rekenvaardigheid te kort , maar tevens hun zelfinzicht om "experts" in te schakelen. En ik zet "experts" hier tussen aanhalingstekens omdat het gaat om vaardigheden die letterlijk 90% van de bevolking geacht wordt te bezitten. Het gaat hier niet om bayesiaanse statistiek of andere gevorderde wiskunde.
Ik zal niet de Hoge Raad niet verwijten dat deze zaak verworpen had moeten worden omdat zij het beginsel van de minimis schendt. Dat is een verwijt wat mijns inziens terecht is, maar waar redelijke mensen van mening kunnen verschillen en wat verder neergelegd had moeten worden bij de rechter in eerste aanleg.
Ik plaats wel een verwijt aan de politici die rechters benoemen. Deze zaak gaat om een paar euro's. Het wiskundig falen in de zaak Lucia de Berk had veel, veel zwaardere gevolgen. Waar een eenvoudige rekentoets op de PABO op zijn plaats is, dient voor het ambt van rechter de degelijke beheersing van wiskundige vaardigheden getoetst te worden. Juist die vaardigheden kunnen objectief getoetst worden. Het is zonder enig voorbehoud een grove schande dat zulke persoonlijke incompetenties dergelijke ernstige gevolgen hebben.
Ik begrijp ook jou helemaal, maar ik denk dat je je eigen IQ & EQ projecteert op anderen. Mensen zijn zo verschillend. Het is eerder een luxe dat je er wel mee kan omgaan. En bovendien heb je nooit zoiets meegemaakt dus weet je eigenlijk niet hoe je zelf zal reageren. Als ik mezelf een beetje ken, blijft het me nog jaren achtervolgen. Goed, ik zal er psychisch niet doorheen zitten of hulp nodig hebben, maar achtervolgen doet het me.GioStyle schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:28:
[...]
Ik begrijp je helemaal, maar toch vind ik dat je met zoiets zelf moet leren omgaan, dus eigen verantwoordelijkheid. Als je al gevoelig bent voor dit soort emotionele chantage, dan heb je echt geen makkelijk leven in de huidige maatschappij.
Het feit dat ik in '95 mijn Magic the Gathering verzameling verkocht heb voor 1500 gulden terwijl deze zelfde verzameling nu 20.000 euro waard was geweest achtervolgt mij ook nog steeds gezien ik in 2010 weer begonnen ben en wat ik had nooit of te nimmer meer terug zal krijgen (en daar nog regelmatig mee geconfronteerd word)
Dit dus.
Ik denk dat het meer een gebrek is aan inlevingsvermogen. Ik ben erg nuchter en probeer altijd rationeel te denken. Oh, ik heb trouwens zelf ook wel het een en ander meegemaakt, maar dan met wat kleinere bedragen, zowel in positieve zin als in negatieve zin.FunkyTrip schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:03:
[...]
Ik begrijp ook jou helemaal, maar ik denk dat je je eigen IQ & EQ projecteert op anderen. Mensen zijn zo verschillend. Het is eerder een luxe dat je er wel mee kan omgaan. En bovendien heb je nooit zoiets meegemaakt dus weet je eigenlijk niet hoe je zelf zal reageren. Als ik mezelf een beetje ken, blijft het me nog jaren achtervolgen. Goed, ik zal er psychisch niet doorheen zitten of hulp nodig hebben, maar achtervolgen doet het me.
Het feit dat ik in '95 mijn Magic the Gathering verzameling verkocht heb voor 1500 gulden terwijl deze zelfde verzameling nu 20.000 euro waard was geweest achtervolgt mij ook nog steeds gezien ik in 2010 weer begonnen ben en wat ik had nooit of te nimmer meer terug zal krijgen (en daar nog regelmatig mee geconfronteerd word)
Hetgeen wat je moet doen is proberen rationeel te denken, probeer keuzes te maken waar je 100% achterstaat en als het achteraf anders uitpakt heb je 'pech' en dan moet je het loslaten, want anders word je doodongelukkig.
Ik heb over de volle periode (en nog langer) meegespeeld met 1 lot/maand + dan nog de jaarlijkse december actie. Begin 2012 had ik er genoeg van en ben ik gestopt.
Helaas gaat mijn internet bankieren archief maar tot 2006 terug, en mijn papieren archief van bankafschrijvingen heb ik onlangs nog weggeknikkerd
Je kunt bij de bank mutaties ook voor 2006 opvragen. Kost je wel geld.joopv schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:15:
ontopic
Geen idee hoe ik moet achterhalen hoeveel ik daarvoor nog aan prijzengeld heb gekregen.
Ik krijg constant geadresseerde brieven van staatloterij of postcodeloterlij.
Ik heb mezelf net uitgeschreven via de website, niet langer post meer te ontvangen. Maar, als je ziet welke gegevens ze opvragen voor het uitschrijven, dan kan het niet anders om weer een aanbieding te krijgen.
Nog geen 15 minuten later wordt ik gebeld door een partij dat collectieve energie of iets dergelijks arrangeert voor ondernemers, en zodoende een interessante aanbieding kan doen. Man ik wordt gestoord van schriftelijke of telefonische aanbiedingen van dit soort partijen.
bedoel... de beste besparing is gewoon minder verbruiken. De emotionele chantage op brieven met elke maand 100.000 als prijs is fucking bullshit. Tientallen topics over mensen die jaren meespelen, niemand die wat wint.
Als ik een significant bedrag win in een loterij dan is erover praten (en helemaal op een forumAnoniem: 58485 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:02:
Tientallen topics over mensen die jaren meespelen, niemand die wat wint.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
No way dat ik daar geld in zou stoppen. Kan je beter staatsloten kopen, heb je meer kans op een prijs...
[ Voor 25% gewijzigd door ImdaMned op 24-02-2015 11:49 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
("OMG ik moet zoveel belasting betalen, stelletje schoften zijn er allemaal alleen maar op uit om mij, de belangrijkste mens op aarde, te pakken terwijl de rest met meer weg komt!!!oneone")
Om dan vervolgens niet zelf in actie te komen (veel te veel moeite), dat wordt voor een klein bedrag uitbesteed, waarna het Grote Wachten op het Grote Geld weer rustig doorgaat. Dion Bartels was er een tijdje ook druk mee bezig, die is er hard op aangepakt en zijn advocatenpraktijk is er (uiteindelijk) aan onderdoor gegaan.
Wat de staatsloterij betreft; ik heb zelf ook tijdenlang automatisch meegespeeld (en ja, ik ben me bewust van de "belasting voor wiskundig minder behepten",*boeiuh* voor 15e per maand vind ik iedere kans op een paar miljoen best een faire deal). Ik was ook best over de zeik toen ik begreep hoe de prijzentrekking daadwerkelijk verloopt; ik dacht me juist goed ingelezen te hebben en daadwerkelijk de bevestiging te hebben gehad dat de staatsloterij alleen uit verkochte loten trok. Geen haar op mijn hoofd om dan te gaan procederen.
Toch ben ik wel benieuwd hoe het idee van geleden schade gepresenteerd gaat worden. Het ene argument (wat hier al is benoemd) is "als ik dit had geweten, had ik nooit meegedaan".
Bij het KIFID zijn dergelijke redenaties (helaas) al eens reden geweest een klacht toe te wijzen. Ik kan me een voorbeeld herinneren waarin een belegger het negatieve rendement van een portefeuille vergoed wilde (en kreeg!), omdat hij naar zijn mening niet nadrukkelijk genoeg op de risico's was gewezen. Let wel; de klager bevestigde dus dat hij op de risico's (negatief rendement) was gewezen, maar niet nadrukkelijk genoeg. Zucht.
Anyhoe; in dat geval zou het schadebedrag maximal 15e x aantal gekochte loten mogen zijn. Echter, je zou ook kunnen beargumenteren dat je óók immateriële schade hebt opgelopen (dat is wat anders dan smartegeld c.q. de aangehaalde punitive damages), doordat je andere kansen maakte op een kleinere daadwerkelijke prijzenpot dan je was voorgespiegeld. Ik acht de kans op succes nogal laag; je hebt als deelnemer immers de kans op 0 winst al geaccepteerd. Maar; er gebeuren vreemdere zaken.

[edit]
Hmm, of mijn geheugen laat me in de steek, of ik heb indertijd e.e.a. verkeerd gelezen. Het KIFID voorbeeld waar ik aan dacht, blijkt namelijk helemaal niet toegewezen te zijn:
http://www.kifid.nl/fileu...11/Uitspraak_2011-343.pdf
Gek, ik meende echt een zaak te herinneren waarin de klager wel degelijk in het gelijk werd gesteld en (belangrijker) de "schade"-vergoeding toegewezen kreeg.
Desalniettemin; mij bekruipt vaak het gevoel dat een grote groep mensen vooraf tot van alles bereid, en pas gaat nadenken als het fout is gegaan (en dan om het hardste roept dat het door de/een ander kwam).
[ Voor 12% gewijzigd door Seraphin op 26-02-2015 14:21 . Reden: typo ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Dat kon je dan ook zeggen van de originele loten: niet gokken is geen geldP.O. Box schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:47:
@hierboven: als zij 20% pakken en ik 80% van dat wat ze terug weten te krijgen dan heb ik toch een leuk centje teruggekregen, zonder dat ik er verder veen energie aan kwijt ben geweest.... ik weet niet in welke fase het nu zit, maar je kunt het beter beschouwen als dat je voor 20% inleg een verviervoudiging van je geld krijgt... lijkt me (onder mom van no-cure no-pay) geen slechte deal... niet meedoen levert me 0% op

Overigens krijg je minder als het tot een schikking komt.
Kort samengevat: leer ervan en ga er voortaan gewoon van uit dat je alle geld kwijt bent dat je aan een loterij geeft. Dan kan het altijd nog een beetje meevallen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dan resteert slechts de gok dat je ueberhaupt iets krijgt (en dat je niets zou krijgen als je 0 betaalt).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
(voor de duidelijkheid, ik heb er sowieso een hard hoofd in, omdat ik niet zie hoe het schadebedrag bepaald gaat worden).
stel die club van SLV komt tot een schadebedrag... hetzij opgelegd hetzij via een schikking... Dan kan de schikking bijv. zijn dat iedereen die van 200x tot 201y heeft meegespeeld per meegespeeld lot 100 euro terugkrijgt. Dan krijgt SLV daar 20 euro van.. en ik 80 euro. Ik zie niet in waarom ik daar nog belasting over moet betalen. Of moet jij ook belasting betalen over je "winst" als je een tv koopt bij de mediamarkt vorige week, en tijdens de actiedagen terug gaat met je bon om het verschil ("je winst") terug te krijgen?
Uiteraard is meedoen met SLV een gok... in mijn ogen een gok met meer winstkans dan een lot van de loterij, maar dat zal de tijd leren. Al met al kost het gedoe me geen vermogen, maar een overzichtelijke inleg van 25 (toen, inmiddels 35 schijnt) euro.
Vraag 14: Wanneer is je verwachte winst bij de Staatsloterij het grootst?
a) Als je een heel lot koopt
b) Als je twee hele loten koopt met verschillend eindcijfer
c) Als je een straat koopt (10 hele loten met verschillend eindcijfer)
Dat is een instinker, het is namelijk:Baldertt schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:03:
In 2009 was er een vraag over de Staatsloterij in de Nationale Wetenschapsquiz. Imo zou iedereen die deze vraag niet kan beantwoorden het argument "als ik dat had geweten had ik nooit meegedaan" niet mogen opvoeren.
Vraag 14: Wanneer is je verwachte winst bij de Staatsloterij het grootst?
a) Als je een heel lot koopt
b) Als je twee hele loten koopt met verschillend eindcijfer
c) Als je een straat koopt (10 hele loten met verschillend eindcijfer)
d) Als je geen lot koopt
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
voor de toelichting... je verwachting is negatief, dus een straatje is 10x negatief
[ Voor 76% gewijzigd door frumper op 26-02-2015 16:22 ]
Life is what happens while you're busy making other plans
Nee, het is:YakuzA schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:07:
[...]
Dat is een instinker, het is namelijk:
d) Als je geen lot koopt
e) Als je de loterij organiseert
Dus als ik het goed begrijp en morgen valt in jouw straat de hoofdprijs en je weet dat wanneeer je een lot had gekocht 100.000 euro had gewonnen haal jij je schouders op en denk je "he jammer, das pech hebben" en je gaat weer verder met de afwas?GioStyle schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:03:
[...]
Ik denk dat het meer een gebrek is aan inlevingsvermogen. Ik ben erg nuchter en probeer altijd rationeel te denken. Oh, ik heb trouwens zelf ook wel het een en ander meegemaakt, maar dan met wat kleinere bedragen, zowel in positieve zin als in negatieve zin.
Hetgeen wat je moet doen is proberen rationeel te denken, probeer keuzes te maken waar je 100% achterstaat en als het achteraf anders uitpakt heb je 'pech' en dan moet je het loslaten, want anders word je doodongelukkig.
Sorrie, maar wie denk je voor de gek te houden, alleen jezelf of de rest van de wereld?
Ik doe ook niet mee met de postcodeloterij daar niet van, en de redenen zijn zoals die van de meeste, ik laat me niet graag chanteren en ik heb een bloedverziekende tenenkrommende godsgruwelijke kuthekel aan hun marketing. Maar ik ga mijzelf niet voor de gek houden, als die prijs valt in de straat ben ik wel langer dan een paar dagen heel ziek vermoed ik.
En dat heeft overigens geen reet met afgunst te maken, want dat zou betekenen dat ik het de buurman niet zou gunnen, maar dat slaat echt nergens op en zegt meer over jou en je beweegredenen
Sterker nog ik hoop dat ze verdomd snel winnen naast ons want dan zetten ze tenminste snel het huis te koop met hun vrij-opgevoede achterbakse half-sociopatisch en vooral de hele dag schreeuwende kinderen.
Voor de overburen hoop ik dat ze heel snel nog veel meer winnen aangezien zij te horen heeft gekregen op haar 60ste dat ze nog een max jaar te leven heeft dus als ze daar een miljoen naar kunnen sturen zodat ze nog een jaar zoveel mogelijk alles zou kunnen doen wat ze altijd al gewild heeft dan is het helemaal prima.
Daarom doe ik ook al jaren (automatisch) iedere maand mee met een straatje 1/5 loten, kan ik ze misschien nog een miljoentje toeschuiven. Je snapt wel dat ik enkel vanwege volledig altruistische redenen mee doe met dat spelletje.

Maar geen haar op mijn hoofd die er maar aan denkt om mee te doen met die zielige zeikerdstichting waar dit topic mee begonnen is, de kans was dus ipv verdomd miniscuul dat je iets won nog ietsjes kleiner, wooptie-fucking-doo, vertel eens wat nieuws.
Maar een hoop mensen die achterlijker zijn dan menigeen komt er nu achter dat ze al jaren geld wegflikkerden omdat je feitelijk geen kans maakt. En denken nu met behulp van een zeer dubieuze stichting hun geld, wat een duidelijk investering in luchtkastelen was, terug te kunnen krijgen.
Als je dan echt geen greintje zelfrespect hebt en de ruggengraat hebt van een oester, dan meld je jezelf aan bij die stichting. Ik heb al tegen mijn vriendin gezegd dat mochten ze zelf overgaan tot terugstorten van geld ik het per direkt terugboek, wil niet geassocieerd worden met dat soort sneu volk.
[edit]Enige nuance naar smaak zelf toevoegen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Flagg schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:42:
Dus als ik het goed begrijp en morgen valt in jouw straat de hoofdprijs en je weet dat wanneeer je een lot had gekocht 100.000 euro had gewonnen haal jij je schouders op en denk je "he jammer, das pech hebben" en je gaat weer verder met de afwas?
Nee, we denken: "leuk voor de buren. Toch nog eens wat verdiend na al die donaties aan de staat".
Balen dat je niet mee deed is onzin. Of ga jij ook iedere keer vloeken als je favoriete voetbalteam wint maar je er niet op gokte, er ergens een loterij valt op de nummers van jouw verjaardag / telefoonnummer / whatever, of wanneer je had kunnen gokken op een paard dat jouw naam heeft en voor de verandering eens wint? In het casino als degene naast je op zwart wedde terwijl jij alleen maar op rood wedde?
Allemaal even random als jouw postcode.
Snap je het echt niet of doe je nou net alsof?F_J_K schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:21:
[...]
offtopic:
Nee, we denken: "leuk voor de buren. Toch nog eens wat verdiend na al die donaties aan de staat".
Balen dat je niet mee deed is onzin. Of ga jij ook iedere keer vloeken als je favoriete voetbalteam wint maar je er niet op gokte, er ergens een loterij valt op de nummers van jouw verjaardag / telefoonnummer / whatever, of wanneer je had kunnen gokken op een paard dat jouw naam heeft en voor de verandering eens wint? In het casino als degene naast je op zwart wedde terwijl jij alleen maar op rood wedde?
Allemaal even random als jouw postcode.
Al jouw voorbeelden zijn niet net zo volledig random, aangezien ik niet achteraf weet dat ik vantevoren zeker weten de juiste uitkomst zou hebben gekozen. En al jouw voorbeelden moet je jezelf actief mee bezig zijn om de uitkomst uberhaupt te weten.
Begint het al te dagen? denk er anders eens iets langer over na dan 2 seconden.
Of bedoelde met de offtopic tags dat je zomaar wat in het wilde weg roept in een willekeurig topic?
[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 26-02-2015 21:29 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Samenvatting: de enige reden dat gokken bestaat is omdat op lange termijn het huis altijd wint. Anders zou het huis de weddenschap niet aan gaan. De verwachte winst is nog steeds hoger door niet te spelen als de buurvrouw wel wint. De kans was veel groter dat die enkel bijbetaalde.
[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2015 22:28 . Reden: small ]
Ik doe ook mee aan de staatsloterij. Laatst 1000 euro gewonnen dus ik sta weer ruim in de plus
En ja, dat is bij iets als inzetten op bijv. sportwedstrijden ook het geval, daar is het veel meer een gemiste kans/ eigen schuld, dikke bult net zoals bij de postcodeloterij.
Het verschil is dan ook dat niet iemand wint die je kent, maar dat het je eigen schuld is omdat je het had kunnen voorkomen. Had dan een lot gekocht! Had dan op de juiste uitslag gegokt!
Zou in mijn geval wel zo zijn ja. Niet de hele wereld denkt hetzelfde.Flagg schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:42:
[...]
Dus als ik het goed begrijp en morgen valt in jouw straat de hoofdprijs en je weet dat wanneeer je een lot had gekocht 100.000 euro had gewonnen haal jij je schouders op en denk je "he jammer, das pech hebben" en je gaat weer verder met de afwas?
Sorrie, maar wie denk je voor de gek te houden, alleen jezelf of de rest van de wereld?
Ja, ik loop het risico om geen miljonair te worden in het geval dat mijn buren dat wel zouden worden. Dat risico wil ik echter niet afdekken met een verzekering van 30 euro per maand. Zo kun je het ook zien
Klopt, dat heb ik ook en ik zal vast op het moment dat het valt denken "kut, had ik maar een lot gekocht", maar that's it. Maar een hoop mensen zijn er wel gevoelig voor en daar spelen ze op in.Kurkentrekker schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:31:
[...]
Zou in mijn geval wel zo zijn ja. Niet de hele wereld denkt hetzelfde.
Ja, ik loop het risico om geen miljonair te worden in het geval dat mijn buren dat wel zouden worden. Dat risico wil ik echter niet afdekken met een verzekering van 30 euro per maand. Zo kun je het ook zien
Het argument mbt de postcodeloterij dat je 'zeker kunt weten dat je het winnende lot had kunnen kopen' is onjuist.Het 'gemene' aan de postcodeloterij t.o.v. een gewone loterij is dat je zeker weet dat je verloren hebt, omdat de kans dat de prijs op jouw postcode onafhankelijk is van of je een lot koopt. En in de marketing praten ze ook nog eens op de schuldgevoel in, dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Ze praten mensen een mogelijk 'verlies' aan dat ze kunnen voorkomen door een lot te kopen. Bij de staatsloterij kan je nooit zeggen "ik had met zekerheid het winnende lot kunnen kopen, maar ik heb hem laten liggen" terwijl dit bij de postcodeloterij wel het geval is.
Je kunt namelijk met elke gewenste postcode meespelen.
Tevens heeft elk lot even veel kans: er wordt niet op postcode getrokken, maar op uniek lotnummer.
Concluderend: Winnen bij de Postcodeloterij is net zo random als bij andere loterijen. Ze hebben alleen een heel slim systeem ontwikkeld waardor niet niet zo voelt (voor mensen met wat minder interesse in rekenen).
dat is onjuist, ieder jaar rond nieuwjaar (en er is geloof ik ook zo'n "zomerkanjer") zie ik dat er voor een hele wijk een podium wordt neergezet met een hele show eromheen waarna een hele straat bedragen tot ver boven de 100.000 euro wint... dat maakt het al een stuk minder uniek....Sebas1979 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:52:
[...]
Concluderend: Winnen bij de Postcodeloterij is net zo random als bij andere loterijen. Ze hebben alleen een heel slim systeem ontwikkeld waardor niet niet zo voelt (voor mensen met wat minder interesse in rekenen).
overigens dacht ik dat deze discussie al een aantal pagina's geleden gevoerd was en het nu weer over de staatsloterij en staatsloterijverlies zou gaan
Tsja, dat de mensen bij de staatsloterij die winnen ivm dezelfde eindcijfers niet op een podium bij elkaar geroepen worden, maakt de kansverdeling van de postcodeloterij niet anders.P.O. Box schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:20:
[...]
dat is onjuist, ieder jaar rond nieuwjaar (en er is geloof ik ook zo'n "zomerkanjer") zie ik dat er voor een hele wijk een podium wordt neergezet met een hele show eromheen waarna een hele straat bedragen tot ver boven de 100.000 euro wint... dat maakt het al een stuk minder uniek....
overigens dacht ik dat deze discussie al een aantal pagina's geleden gevoerd was en het nu weer over de staatsloterij en staatsloterijverlies zou gaan
De groepsdruk komt voort uit jaloezie (mensen die naast je wonen winnen wel), maar het 'ik had met zekerheid het winnende lot kunnen hebben' is pertinent onjuist: je kunt zelf kiezen met welke postcode je meespeelt.
Dat mensen wél die perceptie hebben, dat dat kan, dat hebben ze slim aangepakt bij de PCL.
(ik realiseer me dat ik mezelf aan het herhalen ben - ik denk dat je mijn vorige post niet goed begrepen hebt)
Ik kan wel een beetje rekenen. Heb nu een systeem ontwikkelt waarbij ik iedere maand mijn volledige inzet terug win !Sebas1979 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:52:
[...] (voor mensen met wat minder interesse in rekenen).
Waarmee ik wil zeggen dat als je je houdt aan rekenarij, je beter helemaal niet mee kunt doen aan welk gokspel dan ook.
edit
Ik heb voor de grap eens geinventariseerd hoeveel ik uitgegeven en ontvangen heb over een periode van 7 jaar: 01 januari 2006 t/m 01 april 2012. (handig dat ING internet bankieren).
Totaal Bij € 590,50
Totaal Af € 1.094,00
Oftewel een uitkerings percentage van 54%, met een hoogste prijs van 128 euro.
[ Voor 44% gewijzigd door joopv op 04-03-2015 22:25 ]
Als je je inleg van 15 euro p/m gedurende die 6 jaar op een simpele spaarrekening met 2% rente had gestort, had je na afloop 1147,73 gehad, een winst van 67,73!
Maar, je had het ook nog slechter kunnen doen... beleggen in aandelen Fortis of zo...
[ Voor 81% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 06-03-2015 21:09 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Ga het nu voor de grap eens met je brandverzekering, autoverzekering en anwb lidmaatschap doen.
Volgens mij is een loterij een omgekeerd evenredige verzekering te noemen..
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...nemers-staatsloterij.htmlDe Staatsloterij hoeft geen 300 miljoen euro terug te betalen aan 193.000 deelnemers die vinden dat ze gedupeerd zijn. De rechtbank in Den Haag heeft dit woensdag beslist.
Stichting Loterijverlies spande een kort geding aan om een schadevergoeding te kunnen verhalen. De deelnemers willen het geld dat ze tussen 2000 en 2008 aan loten hebben uitgegeven, terughebben.
De Staatsloterij zou in de betreffende periode haar spelers hebben misleid, omdat ze de winkansen veel hoger zou hebben doen voorkomen dan ze werkelijk waren.
Een woordvoerder van de stichting gaf eerder aan dat de gang naar de rechter onvermijdelijk was geworden, omdat het erop lijkt dat De Staatsloterij "een constructie probeert op te tuigen om de claim niet te hoeven uitbetalen". Door een fusie met de Lotto zou vermogen mogelijk kunnen worden weggezet op een voor de Stichting Loterijverlies onbereikbare plaats.
De stichting Loterijverlies gaat in beroep. "Deze uitspraak is onacceptabel", benadrukt een woordvoerder. "De claim is niet van tafel. Ik heb goeie hoop op een goede afloop bij het gerechtshof, omdat het hof ons vorige keer ook in het gelijk heeft gesteld."
Het geld dat de deelnemers hebben ingelegd om tegen de Staatsloterij te procederen, is op, zo schrijft De Telegraaf. Volgens de oprichter van Stichting Loterijverlies is het opgegaan aan buitengerechterlijke kosten. De Staatsloterij beschuldigt de claimsticht
Het artikel van de Telegraaf waarnaar verwezen wordt: http://www.telegraaf.nl/b..._Claimclub_dubieus__.html
In andere woorden, het lijkt erop dat de mensen naar hun inleg (35 euro per persoon) kunnen fluiten, de heer Roet heeft die blijkbaar op zijn eigen rekening gestort. Leuk centje voor hem, 193.000 x 35 euro = 6.75 miljoen eurotjesDe Staatsloterij beschuldigt claimstichting Loterijverlies van het wegsluizen van miljoenen euro’s naar belastingparadijzen.
193.000 loterijspelers proberen via de stichting geld terug te krijgen van de Staatsloterij, omdat zij zich misleid voelen. Uit onderzoek van de Staatsloterij blijkt dat een groot deel van hun inleg is overgemaakt naar een schimmige vennootschap op het fiscaal vriendelijke eiland Isle of Man. Het geld werd in ontvangst genomen door Europa Enterprise Limited (EEL). Loterijverlies-oprichter Ferdy Roet zou schuil gaan achter EEL.
Maargoed, er komt dus hoger beroep, dus wellicht kunnen die 193.000 mensen nog eens 35 euro inleggen daarvoor, en dan maar hopen dat Roet dát extra geld niet ook wegsluist
Virussen? Scan ze hier!

Zo zie je maar weer. Doei nooit mee aan de loterij omdat je altijd genaaid wordt. Of het nou de loterij is of wat lijkt op een oplichter. Die zal wel aangeklaagd worden en geplukt.
De grote winnaar in dit hele verhaal? De schatkist.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zoals ik al dacht. Heb mijn ouders nog gewaarschuwd. Overigens voor €6 miljoen moet je best lang kunnen procederen. Dus het zou vreemd zijn als het geld op is.wildhagen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:58:
Even een kick, vandaag is de rechterlijke uitspraak over deze kwestie gebeurd:
[...]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...nemers-staatsloterij.html
Het artikel van de Telegraaf waarnaar verwezen wordt: http://www.telegraaf.nl/b..._Claimclub_dubieus__.html
[...]
In andere woorden, het lijkt erop dat de mensen naar hun inleg (35 euro per persoon) kunnen fluiten, de heer Roet heeft die blijkbaar op zijn eigen rekening gestort. Leuk centje voor hem, 193.000 x 35 euro = 6.75 miljoen eurotjes
Maargoed, er komt dus hoger beroep, dus wellicht kunnen die 193.000 mensen nog eens 35 euro inleggen daarvoor, en dan maar hopen dat Roet dát extra geld niet ook wegsluist
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Een Ferrari, Lamborghini en een huisje dan is het wel weg hoor.icecreamfarmer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:53:
[...]
Zoals ik al dacht. Heb mijn ouders nog gewaarschuwd. Overigens voor €6 miljoen moet je best lang kunnen procederen. Dus het zou vreemd zijn als het geld op is.
De palminvest manier 😄
PSN
Je wordt nooit altijd genaaid, normaliter zijn de 'regels' altijd duidelijk en weet je precies waar je aan toe bent. Of je dan wilt meedoen gezien alle gegevens, is iemand zijn eigen keuze. In dit geval was de waarheid anders dan beschreven, en vandaar de rechtszaak.DaniëlWW2 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:28:
Tja, loterijen zijn ook echt niet uitgevonden als methode voor een staat om aan extra geld te komen.![]()
Zo zie je maar weer. Doei nooit mee aan de loterij omdat je altijd genaaid wordt. Of het nou de loterij is of wat lijkt op een oplichter. Die zal wel aangeklaagd worden en geplukt.
De grote winnaar in dit hele verhaal? De schatkist.
Overigens wordt zowat elk product of dienst wat er is belast, dus waarom je zo knullig loopt te zeuren over de schatkist e.d. snap ik dan niet. Zo'n dienst als de loterij is een stukje vermaak voor de mensen, net zoals een dagje uit in de Efteling dat kan zijn.
Als je niet verder kunt/wilt denken reageer dan niet zo simplistisch.
Wederom, loterijen zijn bedacht met het expliciete doel om geld op te brengen voor de schatkist. De STAATSLOTERIJ, laat dat even duidelijk zijn haar functie is om geld op te brengen voor de staatskas. Ze geven prijzen weg maar dat is nooit gelijk aan het bedrag dat er is ingelegd. Na de overheadkosten is elke laatste cent voor de schatkist. Het is een verkapte extra belasting betalen omdat de kans dat je uberhaupt de som terugkrijgt die je erin hebt gelegd zeer klein is. Statistisch gezien ga je rijker worden van niet meedoen dan wel.Douweegbertje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:50:
[...]
Je wordt nooit altijd genaaid, normaliter zijn de 'regels' altijd duidelijk en weet je precies waar je aan toe bent. Of je dan wilt meedoen gezien alle gegevens, is iemand zijn eigen keuze. In dit geval was de waarheid anders dan beschreven, en vandaar de rechtszaak.
Overigens wordt zowat elk product of dienst wat er is belast, dus waarom je zo knullig loopt te zeuren over de schatkist e.d. snap ik dan niet. Zo'n dienst als de loterij is een stukje vermaak voor de mensen, net zoals een dagje uit in de Efteling dat kan zijn.
Als je niet verder kunt/wilt denken reageer dan niet zo simplistisch.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Sterker nog hij is opgericht om de oorlog tegen Engeland te bekostigen.DaniëlWW2 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:10:
[...]
Wederom, loterijen zijn bedacht met het expliciete doel om geld op te brengen voor de schatkist. De STAATSLOTERIJ, laat dat even duidelijk zijn haar functie is om geld op te brengen voor de staatskas. Ze geven prijzen weg maar dat is nooit gelijk aan het bedrag dat er is ingelegd. Na de overheadkosten is elke laatste cent voor de schatkist. Het is een verkapte extra belasting betalen omdat de kans dat je uberhaupt de som terugkrijgt die je erin hebt gelegd zeer klein is. Statistisch gezien ga je rijker worden van niet meedoen dan wel.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
6,75 miljoen euro aan printkosten en koffiekosten ik drink alleen kopi luwakiwildhagen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:58:
[...]
[...]
In andere woorden, het lijkt erop dat de mensen naar hun inleg (35 euro per persoon) kunnen fluiten, de heer Roet heeft die blijkbaar op zijn eigen rekening gestort. Leuk centje voor hem, 193.000 x 35 euro = 6.75 miljoen eurotjes
Dat je überhaupt zoiets moet vertellen doet er namelijk niet echt toe. Er zijn maar weinig filantropische instellingen die graag verlies willen draaien zodat iedereen blij wordt. Of het nu naar de staat gaat of B.V. 'x' boeit derhalve absoluut niet voor deze discussie.DaniëlWW2 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:10:
[...]
Wederom, loterijen zijn bedacht met het expliciete doel om geld op te brengen voor de schatkist. De STAATSLOTERIJ, laat dat even duidelijk zijn haar functie is om geld op te brengen voor de staatskas. Ze geven prijzen weg maar dat is nooit gelijk aan het bedrag dat er is ingelegd. Na de overheadkosten is elke laatste cent voor de schatkist. Het is een verkapte extra belasting betalen omdat de kans dat je uberhaupt de som terugkrijgt die je erin hebt gelegd zeer klein is. Statistisch gezien ga je rijker worden van niet meedoen dan wel.
Heel jouw inbreng is een ongefundeerde persoonlijke mening;
Zie wat? Kul verwoording.Zo zie je maar weer.
Uiteraard, ik word altijd genaaid?Doei nooit mee aan de loterij omdat je altijd genaaid wordt.
Uiteindelijk maakt het dan niet uit door wat/wie/hoe/wat.. je kan net zo goed precies het zelfde krijgen op het moment dat je een product X koopt maar totaal niet krijgt zoals beschreven staat.
Jij doet net voorkomen dat
- de loterij per definitie bullshit is (wat jij persoonlijk mag vinden, maar absoluut niet een feit is)
- het uitmaakt dat de loterij van de staat is, en derhalve toch al genaaid wordt
- omdat het een loterij is, je niet mag verwachten dat je eerlijkheid hebt over de gang van zaken
icecreamfarmer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:13:
[...]
Sterker nog hij is opgericht om de oorlog tegen Engeland te bekostigen.
Nee, dat niet. De generaliteitsloterij, de door iedereen beschouwde voorloper van de staatsloterij is opgericht in 1726, een tijd waarin even geen oorlog was met Engeland. De derde Engelse oorlog was alweer 50 jaar geleden en de vierde zou pas eind 18de eeuw ontstaan.
Wat wel veel geld heeft gekost was de Spaanse successieoorlog. Of dat ook de directe reden was voor de oprichting van de loterij weet ik niet, maar vast staat dat het doel inderdaad wel het spekken van de staatskas was.
http://www.bnr.nl/nieuws/...-aangifte-tegen-telegraaf
http://www.vwshareclaim.de/
De gokkers hebben weer gegokt en de organisator heeft weer gewonnen (voor nu dan).
Over die eerste: ja, de verwachting bij iedere loterij is dat de gokker verlies draait. Per definitie, voor iedere succesvolle loterij. Maar dat neemt niet weg dat er een kansje is dat je iets meer terugverdient dat je inlegde, en een minieme kans hebt dat je veel meer terugverdient. Er zijn zat mensen die graag een tientje per maand betalen voor de minieme kans dat ze een ton winnen. En de andere tien mensenlevens aan trekkingen een willekeurige Nederlander zie winnen. Net zoals ik graag een tientje betaal in een bar voor de minieme kans dat ik een mooie slimme dame aan de haak sla. En de andere tien mensenlevens aan eeeuhm trekkingen een willekeurige Nederlander zie winnen.Douweegbertje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:26:
Jij doet net voorkomen dat
- de loterij per definitie bullshit is (wat jij persoonlijk mag vinden, maar absoluut niet een feit is)
- het uitmaakt dat de loterij van de staat is, en derhalve toch al genaaid wordt
Over dat tweede: ik persoonlijk zie liever de staatsloterij dan een andere loterij geld verdienen, scheelt weer belasting betalen.
Er is niks filantropisch aan de Staatsloterij. Het is een staatsbedrijf met een bedrijfsmodel waar veel winst op kan worden gemaakt. Filantropie zou beteken dat het bedrijfsmodel vanuit privaat initiatief goede werken voor de samenleving zou verzorgen.Douweegbertje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:26:
[...]
Dat je überhaupt zoiets moet vertellen doet er namelijk niet echt toe. Er zijn maar weinig filantropische instellingen die graag verlies willen draaien zodat iedereen blij wordt. Of het nu naar de staat gaat of B.V. 'x' boeit derhalve absoluut niet voor deze discussie.
Dat kan ik best zelf uitmaken. Ik zal verder maar doen alsof ik de rest van de post niet heb gezien...Heel jouw inbreng is een ongefundeerde persoonlijke mening;
Precies de reden waarom de advocaten van de Staatsloterij met dit soort "argumenten" komt: inhoudelijk kunnen ze blijkbaar geen echt weerwoord meer geven, dus zijn ze er op over gegaan om de advocaten van de tegenpartij zwart te maken. Tenminste: zo komt het bij mij over.wildhagen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:58:
[...]
[...]
En de Televaag neemt dat graag over: catfight, in combinatie met sensatie en geld: smullen voor een sensatiekrantje als de Televaag!
Disclaimer: ik heb niet meegedaan aan Loterijverlies, hoewel ik wel loten heb gekocht in die periode en dat ook aan kan tonen
Ik denk overigens niet dat degenen die deelgenomen hebben aan Loterijverlies voor het hoger beroep extra geld in moeten leggen. Deze rechtszaak ging namelijk niet eens over de volledige claim van Loterijverlies (300 miljoen?), maar was een claim van de advocaten om een voorschot van 10 miljoen betaald te krijgen als voorschot voor de juridische kosten. En hun eis om de tegoeden van de Staatsloterij te bevriezen (wat natuurlijk volstrekt absurd is, aangezien daarmee het bedrijf feitelijk stilgelegd zou worden: geen rechter die daarmee akkoord gaat zonder dringende reden

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Dit geld heeft hij gebruikt om er voor zichzelf een fraaie villa mee aan te schaffen.
Er waren eerder al geruchten uiteraard, en berichten die erop hintten, maar nu lijkt het wel redelijk definitief.
De FIOD heeft hem hiervoor nu dus ook opgepakt:
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...uistering-25-miljoen.htmlDe fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst FIOD heeft een 38-jarige man uit Noord-Holland aangehouden wegens verduistering van 2,5 miljoen euro. Volgens betrouwbare bronnen gaat het om de oprichter van Loterijverlies BV, Ferdy R.
Stichting Loterijverlies voerde actie tegen de Staatsloterij, namens duizenden deelnemers die zich misleid voelden.
De FIOD kan bevestigen noch ontkennen dat het om R. gaat maar geeft wel aan dat de verdachte betrokken is bij verschillende rechtspersonen, waaronder een stichting waaraan mensen geld betaalden om geleden schade te verhalen.
Dat geld zou zijn doorgesluisd naar de Kanaaleilanden waarna er via een omweg een villa van zou zijn gekocht in Nederland. De man heeft volgens de FIOD ook onjuist aangifte gedaan en 500.000 euro te weinig omzetbelasting hebben betaald.
Het is toch fijn om te weten waar alle mensen 35 euro voor betaald hebben en wat er met hun geld is gedaan. Een mooie villa is dus het eindresultaat voor deze directeur
Virussen? Scan ze hier!
Het artikel spreekt van de Kanaaleilanden, dat is nogal een verschil.wildhagen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:23:
doorsluizen naar de Kaaijman-eilanden (een bekend belastingontduik-paradijs).
Haha, ik zie dat het artikel is idd aangepast, eerst (ten tijde van het tikken van mijn reactie) stond er toch echt Kaaimaneilanden, en ik had de gequote tekst niet meer herlezenGlowMouse schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:10:
[...]
Het artikel spreekt van de Kanaaleilanden, dat is nogal een verschil.
Voor het resultaat maakt het overigens niet uit, want ook de Kanaaleilanden staan bekend als belastingparadijzen
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 03-07-2018 18:13 ]
Virussen? Scan ze hier!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik denk het welMel33 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:43:
is dit nu niet een piepel site (nep site)
edit : even TS wakker schudden
[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 03-07-2018 19:44 ]
Als je dan leest dat je in 2015 nog maar liefst 0,90% rente kreeg op je spaargeld, man wat een tijd was datSoultaker schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:18:
(Overigens wens ik Ionica succes met het vinden van een spaarrekening waar ze 3% rente op krijgt. ING biedt momenteel 0,90% op een tienjarig deposito, wat nog minder is dan de 1% die je op hun doorlopende spaarrekening krijgt.)

https://www.fiod.nl/fiod-...van-ruim-25-miljoen-euro/
Niet meegedaan trouwens. wel met die eenmalige gratis lot aanbieding van de staatsloterij zelf.
ergens vond ik het raar dat we zoveel pp in moesten leggen, terwijl er in principe maar 1 zaak aangespannen wordt. en toch niet 200.000 individuele claims.
pro deo schijnen deze uitzuigers niet te zijn, (op een precedent geschapen) en dan gaat er al een bel rinkelen bij mij.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat dit eigenlijk zo lang heeft moeten duren tot ie eindelijk een halt is toegeroepen.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Ik blijf nu (voor de derde keer, waarvan twee herinneringen) mails krijgen om nog maar weer eens een keer €25 over te maken.
Zijn er meer tweakers die zich er ooit voor aangemeld hebben, niet meegedaan hebben aan die gratis lot actie van de Staatsloterij en het net als ik mooi hebben door laten sudderen?
Wat doen jullie ondertussen met de verzoeken om extra bijdrages? Ik zelf heb al jaren niets meer bij ingelegd.
Geachte heer/mevrouw ……….,
Uw individuele procedure is reeds van start gegaan om namens u een schadevergoeding te claimen. Boeder Gerechtsdeurwaarders, uw gemachtigde in de individuele zaak, heeft de Staatsloterij gedagvaard.
Zoals u zult begrijpen zijn onze kosten hoog. Daarom hebben wij u eerder gevraagd tot het doen van een bijdrage van € 25,-.
Wij verzoeken u vriendelijke een bijdrage te doen van € 25,-. U kunt het bedrag overmaken naar IBAN nummer: NL51SNSB0935379649 ten name van Meldpunt Collectief Onrecht B.V. onder vermelding van …………… (bij sommige banken is de tenaamstelling: Meldp Collectief Onrecht B.V.). Wij verzoeken u dit uiterlijk 28 februari te voldoen.
Uiteraard vorderen wij deze bijdrage voor u terug van de Staatsloterij. Mocht u dit bericht ontvangen terwijl u al betaald heeft , dan kunt u dit bericht vanzelfsprekend als niet verzonden beschouwen.
Wij danken u hartelijk voor uw bijdrage en blijven er alles aan doen om u terug te geven waar u recht op heeft.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Team Loterijverlies
[ Voor 55% gewijzigd door ChUcKiE op 19-02-2021 19:56 ]
Zie ook:
https://radar.avrotros.nl...erijverlies-radar-checkt/
https://www.stichtingloterijverlies.nl/2-Status
Het levert zeker wel wat op. De oprichter van Loterijverlies heeft er een mooie villa van een half miljoen euro voor gekocht: wildhagen in "staatsloterijverlies?"ChUcKiE schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:40:
Thanks, zeker voor die laatste link! Ik betaal ook echt niets meer, ben benieuwd of het nog ergens een keer wat oplevert…
Dus je hebt zeker niet voor niets betaald, de oprichter heeft het geld goed besteed.
Virussen? Scan ze hier!
wel 1.5 uur lang, maar het komt op hetzelfde neer
Volgens mij heb je voor 500k nog geen mooie villa. Maar er staat in dat artikel dan ook dat de beste kerel 2.5 miljoen euro achterovergedrukt heeft. Daar kan je een aardig statig pand voor vindenwildhagen schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:39:
[...]
Het levert zeker wel wat op. De oprichter van Loterijverlies heeft er een mooie villa van een half miljoen euro voor gekocht: wildhagen in "staatsloterijverlies?"
Dus je hebt zeker niet voor niets betaald, de oprichter heeft het geld goed besteed.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ja, haalde 2 bedragen door elkaar. Die oprichter heeft iig zijn zaakjes goed voor elkaar. Mensen betalen kennelijk heel graag voor zijn pandjes en luxe villa'sGaryu schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:00:
[...]
Volgens mij heb je voor 500k nog geen mooie villa. Maar er staat in dat artikel dan ook dat de beste kerel 2.5 miljoen euro achterovergedrukt heeft. Daar kan je een aardig statig pand voor vinden
En kennelijk wil hij nog wat pandjes, of wellicht wil hij wel een jacht aanschaffen. Want er wordt kennelijk nog steeds om geld gevraagd, en de kans is dan ook vrij groot dat mensen dus gewoon nog blijven betalen aan deze meneer.
Ik gun het hem wel hoor, die 2.5 miljoen. Mensen betalen er kennelijk graag aan mee. Eigen keuze dus
Virussen? Scan ze hier!
Tja, en heel veel mensen die zo denken (klein bedrag, niet geschoten is altijd mis, diep graven niet nodig) is precies waarom een oplichter er met de centen vandoor kan. Voor die paar tientjes had je ook wat leuks voor jezelf kunnen kopen, had ongeveer net zo weinig gescheeld maar je was er wel net dat beetje blijer van geworden.ChUcKiE schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:48:
Ach die paar tientjes maakt me niet uit, jammer dat het zo gelopen is met meneer Roet, maar ach we zien wel.
Maar mocht er nog twijfel zijn, ik zie dit hele gebeuren met lede ogen aan en vindt dat er mensen groot onrecht aangedaan is. Ik denk dat hier gewoon een rechtszaak van te maken is, met zeer goede kansen op een uitspraak van de rechter waarbij je al het verduisterde geld weer terug kunt krijgen, want het is duidelijk niet besteedt zoals beloofd.
Mijn stichting Loterijverliesverlies (LVV) gaat zich inzetten hiervoor. Heeft u geld overgemaakt naar stichting Loterijverlies en daar niets voor teruggezien? Meld u dan aan door een DM naar mij te sturen, ik geef u details voor de verdere stappen. Aanmelden voor onze gemeenschappelijke claim vereist 20 euro borg, maar dit geld zal uitsluitend besteedt worden aan de gemaakte juridische onkosten, die wij terugbetalen uit de opbrengst, met daarbovenop uw deel van de vordering, die wij in eerste instantie op 20 miljoen willen stellen. Uiteraard leggen wij een volledige kostenvergoeding af op basis van "no cure, no pay" en zullen wij u hierover regelmatig updaten.
Ook wil ik mijn boek "Opgelicht, hoe dan?" nog even in de schijnwerpers zetten. Dit 2 pagina's tellende werkje leest heerlijk weg en geeft u voor 25 euro (paperback, 40 euro hardcover) inzicht in de simpele maar doortrapte trucs die de doorgewinterde oplichter inzet om u geld afhandig te maken. Als u dit jaar maar één boek leest, laat het dan dit boek zijn! Online te bestellen op mijn site, lngbank.nl/oplichting.
Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.
Anoniem: 217290
Dit soort figuren komen er inderdaad vaak mee weg omdat iedereen denk het is maar een paar tientjes dus niet de moeite waard om er wat mee te doen. Echter 20 euro x 100.000 = 2 miljoen.. ik weet niet hoe snel jij 2 miljoen kunt verdienen?
Ik heb een idee. Ik begin een stichting om alle overgemaakte gelden weer op te eisen van deze meneer. Want op individuele basis heeft dat inderdaad niet zoveel zin, als collectief wel. Als mensen dan 20 euro naar me overmaken kan ik naar de Bahama's een rechtszaak beginnen namens alle gedupeerden.Anoniem: 217290 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:41:
Doet mij maar 400 hardcovers kan het wel op rekening? Je mag het sturen naar Villawijk 21 op de kaaiman eilanden voor deze order kan dat vast franco!
Dit soort figuren komen er inderdaad vaak mee weg omdat iedereen denk het is maar een paar tientjes dus niet de moeite waard om er wat mee te doen. Echter 20 euro x 100.000 = 2 miljoen.. ik weet niet hoe snel jij 2 miljoen kunt verdienen?
Dus nog iets meer dan de 2,5 miljoen waarover oorspronkelijk gesproken werd.De oprichter van Stichting Loterijverlies is veroordeeld tot twee jaar cel wegens verduistering. Volgens de rechtbank in Zwolle heeft Ferdy R. op gewiekste wijze 2,8 miljoen euro achterovergedrukt.
Overigens zijn er nog altijd wat exemplaren verkrijgbaar van mijn boekje "Opgelicht, hoe dan?", waarover ik eerder berichtte in deze draad. Binnenkort komt er een nieuwe druk met een zeer beperkte, exclusieve oplage, waarin ieder exemplaar voorzien is van een unieke afbeelding die als NFT beschikbaar komt. Schrijf je op tijd in!

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.
Het blijft wel een makkelijke vijver om in te vissen.MneoreJ schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:42:
Waarschijnlijk de laatste kick in dit topic nu de zaak beslist is: Celstraf voor directeur Loterijverlies die miljoenen verduisterde.
[...]
Dus nog iets meer dan de 2,5 miljoen waarover oorspronkelijk gesproken werd.
Overigens zijn er nog altijd wat exemplaren verkrijgbaar van mijn boekje "Opgelicht, hoe dan?", waarover ik eerder berichtte in deze draad. Binnenkort komt er een nieuwe druk met een zeer beperkte, exclusieve oplage, waarin ieder exemplaar voorzien is van een unieke afbeelding die als NFT beschikbaar komt. Schrijf je op tijd in!
Mensen die toch al bijv. gewend zijn om 25 euro/maand in een bodemloze loterijput te gooien...
PSN