Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Douweegbertje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:26:
[...]

Dat je überhaupt zoiets moet vertellen doet er namelijk niet echt toe. Er zijn maar weinig filantropische instellingen die graag verlies willen draaien zodat iedereen blij wordt. Of het nu naar de staat gaat of B.V. 'x' boeit derhalve absoluut niet voor deze discussie.
Er is niks filantropisch aan de Staatsloterij. Het is een staatsbedrijf met een bedrijfsmodel waar veel winst op kan worden gemaakt. Filantropie zou beteken dat het bedrijfsmodel vanuit privaat initiatief goede werken voor de samenleving zou verzorgen.
Heel jouw inbreng is een ongefundeerde persoonlijke mening;
Dat kan ik best zelf uitmaken. Ik zal verder maar doen alsof ik de rest van de post niet heb gezien...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

wildhagen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:58:
Even een kick, vandaag is de rechterlijke uitspraak over deze kwestie gebeurd:

[...]

Bron: http://www.nu.nl/binnenla...nemers-staatsloterij.html

Het artikel van de Telegraaf waarnaar verwezen wordt: http://www.telegraaf.nl/b..._Claimclub_dubieus__.html

[...]

In andere woorden, het lijkt erop dat de mensen naar hun inleg (35 euro per persoon) kunnen fluiten, de heer Roet heeft die blijkbaar op zijn eigen rekening gestort. Leuk centje voor hem, 193.000 x 35 euro = 6.75 miljoen eurotjes :)

Maargoed, er komt dus hoger beroep, dus wellicht kunnen die 193.000 mensen nog eens 35 euro inleggen daarvoor, en dan maar hopen dat Roet dát extra geld niet ook wegsluist :P
Precies de reden waarom de advocaten van de Staatsloterij met dit soort "argumenten" komt: inhoudelijk kunnen ze blijkbaar geen echt weerwoord meer geven, dus zijn ze er op over gegaan om de advocaten van de tegenpartij zwart te maken. Tenminste: zo komt het bij mij over.
En de Televaag neemt dat graag over: catfight, in combinatie met sensatie en geld: smullen voor een sensatiekrantje als de Televaag! :9~
Disclaimer: ik heb niet meegedaan aan Loterijverlies, hoewel ik wel loten heb gekocht in die periode en dat ook aan kan tonen

Ik denk overigens niet dat degenen die deelgenomen hebben aan Loterijverlies voor het hoger beroep extra geld in moeten leggen. Deze rechtszaak ging namelijk niet eens over de volledige claim van Loterijverlies (300 miljoen?), maar was een claim van de advocaten om een voorschot van 10 miljoen betaald te krijgen als voorschot voor de juridische kosten. En hun eis om de tegoeden van de Staatsloterij te bevriezen (wat natuurlijk volstrekt absurd is, aangezien daarmee het bedrijf feitelijk stilgelegd zou worden: geen rechter die daarmee akkoord gaat zonder dringende reden :X ).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een bescheiden kick, want het lijkt erop dat nu definitief bekend is geworden wat de voorzitter van deze stichting (Loterijverlies), die een zaak tegen Staatsloterij begonnen is (en die inmiddels ook verloren heeft) met het ingelegde geld van de mensen die zich bij de zaak aansloten heeft gedaan: namelijk doorsluizen naar de Kaaijman-eilanden (een bekend belastingontduik-paradijs).

Dit geld heeft hij gebruikt om er voor zichzelf een fraaie villa mee aan te schaffen.

Er waren eerder al geruchten uiteraard, en berichten die erop hintten, maar nu lijkt het wel redelijk definitief.

De FIOD heeft hem hiervoor nu dus ook opgepakt:
De fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst FIOD heeft een 38-jarige man uit Noord-Holland aangehouden wegens verduistering van 2,5 miljoen euro. Volgens betrouwbare bronnen gaat het om de oprichter van Loterijverlies BV, Ferdy R.

Stichting Loterijverlies voerde actie tegen de Staatsloterij, namens duizenden deelnemers die zich misleid voelden.

De FIOD kan bevestigen noch ontkennen dat het om R. gaat maar geeft wel aan dat de verdachte betrokken is bij verschillende rechtspersonen, waaronder een stichting waaraan mensen geld betaalden om geleden schade te verhalen.

Dat geld zou zijn doorgesluisd naar de Kanaaleilanden waarna er via een omweg een villa van zou zijn gekocht in Nederland. De man heeft volgens de FIOD ook onjuist aangifte gedaan en 500.000 euro te weinig omzetbelasting hebben betaald.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...uistering-25-miljoen.html

Het is toch fijn om te weten waar alle mensen 35 euro voor betaald hebben en wat er met hun geld is gedaan. Een mooie villa is dus het eindresultaat voor deze directeur :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

_O-

Schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
Staatsloterij, Loterijverlies en FIOD allemaal winnaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:23:
doorsluizen naar de Kaaijman-eilanden (een bekend belastingontduik-paradijs).
Het artikel spreekt van de Kanaaleilanden, dat is nogal een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GlowMouse schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Het artikel spreekt van de Kanaaleilanden, dat is nogal een verschil.
Haha, ik zie dat het artikel is idd aangepast, eerst (ten tijde van het tikken van mijn reactie) stond er toch echt Kaaimaneilanden, en ik had de gequote tekst niet meer herlezen :)

Voor het resultaat maakt het overigens niet uit, want ook de Kanaaleilanden staan bekend als belastingparadijzen :)

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 03-07-2018 18:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wauw, dit nieuws komt als een enorme schok! Ik denk dat niemand zoiets ooit had kunnen zien aankomen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mel33 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:43:
is dit nu niet een piepel site (nep site)
Ik denk het wel :+

edit : even TS wakker schudden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 03-07-2018 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Soultaker schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:18:

(Overigens wens ik Ionica succes met het vinden van een spaarrekening waar ze 3% rente op krijgt. ING biedt momenteel 0,90% op een tienjarig deposito, wat nog minder is dan de 1% die je op hun doorlopende spaarrekening krijgt.)
Als je dan leest dat je in 2015 nog maar liefst 0,90% rente kreeg op je spaargeld, man wat een tijd was dat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In het originele persbericht staat ook dat er een RR in beslag is genomen.

Afbeeldingslocatie: https://www.fiod.nl/wp-content/uploads/2018/07/Rolls-Royce-300x366.jpg
https://www.fiod.nl/fiod-...van-ruim-25-miljoen-euro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:35
Ik had het gevoel gepiepeld te worden als ik naar de site keek, maar ik kan met de wayback machine of google cache niet meer zien hoe de site opgezet was.

Niet meegedaan trouwens. wel met die eenmalige gratis lot aanbieding van de staatsloterij zelf.
ergens vond ik het raar dat we zoveel pp in moesten leggen, terwijl er in principe maar 1 zaak aangespannen wordt. en toch niet 200.000 individuele claims.
pro deo schijnen deze uitzuigers niet te zijn, (op een precedent geschapen) en dan gaat er al een bel rinkelen bij mij.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik kan de uitzending van Jinek nog heugen van 2 jaar terug: https://evajinek.kro-ncrv...verlies-wel-te-vertrouwen

Dat dit eigenlijk zo lang heeft moeten duren tot ie eindelijk een halt is toegeroepen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58

ChUcKiE

Dus........

Ondertussen zijn we weer wat jaartjes verder, maar is loterijverlies ook doorgegaan.
Ik blijf nu (voor de derde keer, waarvan twee herinneringen) mails krijgen om nog maar weer eens een keer €25 over te maken.

Zijn er meer tweakers die zich er ooit voor aangemeld hebben, niet meegedaan hebben aan die gratis lot actie van de Staatsloterij en het net als ik mooi hebben door laten sudderen?

Wat doen jullie ondertussen met de verzoeken om extra bijdrages? Ik zelf heb al jaren niets meer bij ingelegd.

Geachte heer/mevrouw ……….,

Uw individuele procedure is reeds van start gegaan om namens u een schadevergoeding te claimen. Boeder Gerechtsdeurwaarders, uw gemachtigde in de individuele zaak, heeft de Staatsloterij gedagvaard.

Zoals u zult begrijpen zijn onze kosten hoog. Daarom hebben wij u eerder gevraagd tot het doen van een bijdrage van € 25,-.

Wij verzoeken u vriendelijke een bijdrage te doen van € 25,-. U kunt het bedrag overmaken naar IBAN nummer: NL51SNSB0935379649 ten name van Meldpunt Collectief Onrecht B.V. onder vermelding van …………… (bij sommige banken is de tenaamstelling: Meldp Collectief Onrecht B.V.). Wij verzoeken u dit uiterlijk 28 februari te voldoen.

Uiteraard vorderen wij deze bijdrage voor u terug van de Staatsloterij. Mocht u dit bericht ontvangen terwijl u al betaald heeft , dan kunt u dit bericht vanzelfsprekend als niet verzonden beschouwen.

Wij danken u hartelijk voor uw bijdrage en blijven er alles aan doen om u terug te geven waar u recht op heeft.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Team Loterijverlies

[ Voor 55% gewijzigd door ChUcKiE op 19-02-2021 19:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Simpel, niet betalen. Er is namens jou geen individuele zaak gestart, en zelfs als dat wel zo zou zijn, ben je niets verschuldigd en zou €25 sowieso geen zoden aan de dijk zetten.

Zie ook:
https://radar.avrotros.nl...erijverlies-radar-checkt/
https://www.stichtingloterijverlies.nl/2-Status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Thanks, zeker voor die laatste link! Ik betaal ook echt niets meer, ben benieuwd of het nog ergens een keer wat oplevert…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ChUcKiE schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:40:
Thanks, zeker voor die laatste link! Ik betaal ook echt niets meer, ben benieuwd of het nog ergens een keer wat oplevert…
Het levert zeker wel wat op. De oprichter van Loterijverlies heeft er een mooie villa van een half miljoen euro voor gekocht: wildhagen in "staatsloterijverlies?"

Dus je hebt zeker niet voor niets betaald, de oprichter heeft het geld goed besteed.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die oprichter doet me denken aan die kwakzalver dat ooit een keer in een uitzending van Peter R de vries was.

wel 1.5 uur lang, maar het komt op hetzelfde neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ach die paar tientjes maakt me niet uit, jammer dat het zo gelopen is met meneer Roet, maar ach we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:29

Garyu

WW

wildhagen schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Het levert zeker wel wat op. De oprichter van Loterijverlies heeft er een mooie villa van een half miljoen euro voor gekocht: wildhagen in "staatsloterijverlies?"

Dus je hebt zeker niet voor niets betaald, de oprichter heeft het geld goed besteed.
Volgens mij heb je voor 500k nog geen mooie villa. Maar er staat in dat artikel dan ook dat de beste kerel 2.5 miljoen euro achterovergedrukt heeft. Daar kan je een aardig statig pand voor vinden ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Garyu schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Volgens mij heb je voor 500k nog geen mooie villa. Maar er staat in dat artikel dan ook dat de beste kerel 2.5 miljoen euro achterovergedrukt heeft. Daar kan je een aardig statig pand voor vinden ;)
Ja, haalde 2 bedragen door elkaar. Die oprichter heeft iig zijn zaakjes goed voor elkaar. Mensen betalen kennelijk heel graag voor zijn pandjes en luxe villa's :)

En kennelijk wil hij nog wat pandjes, of wellicht wil hij wel een jacht aanschaffen. Want er wordt kennelijk nog steeds om geld gevraagd, en de kans is dan ook vrij groot dat mensen dus gewoon nog blijven betalen aan deze meneer.

Ik gun het hem wel hoor, die 2.5 miljoen. Mensen betalen er kennelijk graag aan mee. Eigen keuze dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:00
ChUcKiE schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:48:
Ach die paar tientjes maakt me niet uit, jammer dat het zo gelopen is met meneer Roet, maar ach we zien wel.
Tja, en heel veel mensen die zo denken (klein bedrag, niet geschoten is altijd mis, diep graven niet nodig) is precies waarom een oplichter er met de centen vandoor kan. Voor die paar tientjes had je ook wat leuks voor jezelf kunnen kopen, had ongeveer net zo weinig gescheeld maar je was er wel net dat beetje blijer van geworden.

Maar mocht er nog twijfel zijn, ik zie dit hele gebeuren met lede ogen aan en vindt dat er mensen groot onrecht aangedaan is. Ik denk dat hier gewoon een rechtszaak van te maken is, met zeer goede kansen op een uitspraak van de rechter waarbij je al het verduisterde geld weer terug kunt krijgen, want het is duidelijk niet besteedt zoals beloofd.

Mijn stichting Loterijverliesverlies (LVV) gaat zich inzetten hiervoor. Heeft u geld overgemaakt naar stichting Loterijverlies en daar niets voor teruggezien? Meld u dan aan door een DM naar mij te sturen, ik geef u details voor de verdere stappen. Aanmelden voor onze gemeenschappelijke claim vereist 20 euro borg, maar dit geld zal uitsluitend besteedt worden aan de gemaakte juridische onkosten, die wij terugbetalen uit de opbrengst, met daarbovenop uw deel van de vordering, die wij in eerste instantie op 20 miljoen willen stellen. Uiteraard leggen wij een volledige kostenvergoeding af op basis van "no cure, no pay" en zullen wij u hierover regelmatig updaten.

Ook wil ik mijn boek "Opgelicht, hoe dan?" nog even in de schijnwerpers zetten. Dit 2 pagina's tellende werkje leest heerlijk weg en geeft u voor 25 euro (paperback, 40 euro hardcover) inzicht in de simpele maar doortrapte trucs die de doorgewinterde oplichter inzet om u geld afhandig te maken. Als u dit jaar maar één boek leest, laat het dan dit boek zijn! Online te bestellen op mijn site, lngbank.nl/oplichting.

spoiler:
Met pijn in het hart moet ik deze ruimte reserveren om expliciet te zeggen dat alles na de eerste alinea een zgn. "grap" is. Zou niet nodig moeten zijn, maar als het niet nodig was hoefde ik de grap ook niet te maken, dus ja...

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet mij maar 400 hardcovers kan het wel op rekening :+? Je mag het sturen naar Villawijk 21 op de kaaiman eilanden voor deze order kan dat vast franco!

Dit soort figuren komen er inderdaad vaak mee weg omdat iedereen denk het is maar een paar tientjes dus niet de moeite waard om er wat mee te doen. Echter 20 euro x 100.000 = 2 miljoen.. ik weet niet hoe snel jij 2 miljoen kunt verdienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:41:
Doet mij maar 400 hardcovers kan het wel op rekening :+? Je mag het sturen naar Villawijk 21 op de kaaiman eilanden voor deze order kan dat vast franco!

Dit soort figuren komen er inderdaad vaak mee weg omdat iedereen denk het is maar een paar tientjes dus niet de moeite waard om er wat mee te doen. Echter 20 euro x 100.000 = 2 miljoen.. ik weet niet hoe snel jij 2 miljoen kunt verdienen?
Ik heb een idee. Ik begin een stichting om alle overgemaakte gelden weer op te eisen van deze meneer. Want op individuele basis heeft dat inderdaad niet zoveel zin, als collectief wel. Als mensen dan 20 euro naar me overmaken kan ik naar de Bahama's een rechtszaak beginnen namens alle gedupeerden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:00
Waarschijnlijk de laatste kick in dit topic nu de zaak beslist is: Celstraf voor directeur Loterijverlies die miljoenen verduisterde.
De oprichter van Stichting Loterijverlies is veroordeeld tot twee jaar cel wegens verduistering. Volgens de rechtbank in Zwolle heeft Ferdy R. op gewiekste wijze 2,8 miljoen euro achterovergedrukt.
Dus nog iets meer dan de 2,5 miljoen waarover oorspronkelijk gesproken werd.

Overigens zijn er nog altijd wat exemplaren verkrijgbaar van mijn boekje "Opgelicht, hoe dan?", waarover ik eerder berichtte in deze draad. Binnenkort komt er een nieuwe druk met een zeer beperkte, exclusieve oplage, waarin ieder exemplaar voorzien is van een unieke afbeelding die als NFT beschikbaar komt. Schrijf je op tijd in! 8)7

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MneoreJ schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:42:
Waarschijnlijk de laatste kick in dit topic nu de zaak beslist is: Celstraf voor directeur Loterijverlies die miljoenen verduisterde.
[...]
Dus nog iets meer dan de 2,5 miljoen waarover oorspronkelijk gesproken werd.

Overigens zijn er nog altijd wat exemplaren verkrijgbaar van mijn boekje "Opgelicht, hoe dan?", waarover ik eerder berichtte in deze draad. Binnenkort komt er een nieuwe druk met een zeer beperkte, exclusieve oplage, waarin ieder exemplaar voorzien is van een unieke afbeelding die als NFT beschikbaar komt. Schrijf je op tijd in! 8)7
Het blijft wel een makkelijke vijver om in te vissen.
Mensen die toch al bijv. gewend zijn om 25 euro/maand in een bodemloze loterijput te gooien...

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 2 Laatste