Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
Douweegbertje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:26:
[...]

Dat je überhaupt zoiets moet vertellen doet er namelijk niet echt toe. Er zijn maar weinig filantropische instellingen die graag verlies willen draaien zodat iedereen blij wordt. Of het nu naar de staat gaat of B.V. 'x' boeit derhalve absoluut niet voor deze discussie.
Er is niks filantropisch aan de Staatsloterij. Het is een staatsbedrijf met een bedrijfsmodel waar veel winst op kan worden gemaakt. Filantropie zou beteken dat het bedrijfsmodel vanuit privaat initiatief goede werken voor de samenleving zou verzorgen.
quote:
Heel jouw inbreng is een ongefundeerde persoonlijke mening;
Dat kan ik best zelf uitmaken. Ik zal verder maar doen alsof ik de rest van de post niet heb gezien...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
wildhagen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:58:
Even een kick, vandaag is de rechterlijke uitspraak over deze kwestie gebeurd:

[...]

Bron: http://www.nu.nl/binnenla...nemers-staatsloterij.html

Het artikel van de Telegraaf waarnaar verwezen wordt: http://www.telegraaf.nl/b..._Claimclub_dubieus__.html

[...]

In andere woorden, het lijkt erop dat de mensen naar hun inleg (35 euro per persoon) kunnen fluiten, de heer Roet heeft die blijkbaar op zijn eigen rekening gestort. Leuk centje voor hem, 193.000 x 35 euro = 6.75 miljoen eurotjes :)

Maargoed, er komt dus hoger beroep, dus wellicht kunnen die 193.000 mensen nog eens 35 euro inleggen daarvoor, en dan maar hopen dat Roet dát extra geld niet ook wegsluist :P
Precies de reden waarom de advocaten van de Staatsloterij met dit soort "argumenten" komt: inhoudelijk kunnen ze blijkbaar geen echt weerwoord meer geven, dus zijn ze er op over gegaan om de advocaten van de tegenpartij zwart te maken. Tenminste: zo komt het bij mij over.
En de Televaag neemt dat graag over: catfight, in combinatie met sensatie en geld: smullen voor een sensatiekrantje als de Televaag! :9~
Disclaimer: ik heb niet meegedaan aan Loterijverlies, hoewel ik wel loten heb gekocht in die periode en dat ook aan kan tonen

Ik denk overigens niet dat degenen die deelgenomen hebben aan Loterijverlies voor het hoger beroep extra geld in moeten leggen. Deze rechtszaak ging namelijk niet eens over de volledige claim van Loterijverlies (300 miljoen?), maar was een claim van de advocaten om een voorschot van 10 miljoen betaald te krijgen als voorschot voor de juridische kosten. En hun eis om de tegoeden van de Staatsloterij te bevriezen (wat natuurlijk volstrekt absurd is, aangezien daarmee het bedrijf feitelijk stilgelegd zou worden: geen rechter die daarmee akkoord gaat zonder dringende reden :X ).

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Even een bescheiden kick, want het lijkt erop dat nu definitief bekend is geworden wat de voorzitter van deze stichting (Loterijverlies), die een zaak tegen Staatsloterij begonnen is (en die inmiddels ook verloren heeft) met het ingelegde geld van de mensen die zich bij de zaak aansloten heeft gedaan: namelijk doorsluizen naar de Kaaijman-eilanden (een bekend belastingontduik-paradijs).

Dit geld heeft hij gebruikt om er voor zichzelf een fraaie villa mee aan te schaffen.

Er waren eerder al geruchten uiteraard, en berichten die erop hintten, maar nu lijkt het wel redelijk definitief.

De FIOD heeft hem hiervoor nu dus ook opgepakt:
quote:
De fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst FIOD heeft een 38-jarige man uit Noord-Holland aangehouden wegens verduistering van 2,5 miljoen euro. Volgens betrouwbare bronnen gaat het om de oprichter van Loterijverlies BV, Ferdy R.

Stichting Loterijverlies voerde actie tegen de Staatsloterij, namens duizenden deelnemers die zich misleid voelden.

De FIOD kan bevestigen noch ontkennen dat het om R. gaat maar geeft wel aan dat de verdachte betrokken is bij verschillende rechtspersonen, waaronder een stichting waaraan mensen geld betaalden om geleden schade te verhalen.

Dat geld zou zijn doorgesluisd naar de Kanaaleilanden waarna er via een omweg een villa van zou zijn gekocht in Nederland. De man heeft volgens de FIOD ook onjuist aangifte gedaan en 500.000 euro te weinig omzetbelasting hebben betaald.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...uistering-25-miljoen.html

Het is toch fijn om te weten waar alle mensen 35 euro voor betaald hebben en wat er met hun geld is gedaan. Een mooie villa is dus het eindresultaat voor deze directeur :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
_O-

Schitterend.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:30
Staatsloterij, Loterijverlies en FIOD allemaal winnaars :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
wildhagen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:23:
doorsluizen naar de Kaaijman-eilanden (een bekend belastingontduik-paradijs).
Het artikel spreekt van de Kanaaleilanden, dat is nogal een verschil.

jij ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
GlowMouse schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Het artikel spreekt van de Kanaaleilanden, dat is nogal een verschil.
Haha, ik zie dat het artikel is idd aangepast, eerst (ten tijde van het tikken van mijn reactie) stond er toch echt Kaaimaneilanden, en ik had de gequote tekst niet meer herlezen :)

Voor het resultaat maakt het overigens niet uit, want ook de Kanaaleilanden staan bekend als belastingparadijzen :)

wildhagen wijzigde deze reactie 03-07-2018 18:13 (10%)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wauw, dit nieuws komt als een enorme schok! Ik denk dat niemand zoiets ooit had kunnen zien aankomen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Mel33 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:43:
is dit nu niet een piepel site (nep site)
Ik denk het wel :+

edit : even TS wakker schudden ;)

FreshMaker wijzigde deze reactie 03-07-2018 19:44 (13%)

https://qfire.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 17:13
quote:
Soultaker schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:18:

(Overigens wens ik Ionica succes met het vinden van een spaarrekening waar ze 3% rente op krijgt. ING biedt momenteel 0,90% op een tienjarig deposito, wat nog minder is dan de 1% die je op hun doorlopende spaarrekening krijgt.)
Als je dan leest dat je in 2015 nog maar liefst 0,90% rente kreeg op je spaargeld, man wat een tijd was dat :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:53
In het originele persbericht staat ook dat er een RR in beslag is genomen.

https://www.fiod.nl/fiod-...van-ruim-25-miljoen-euro/

PV Output

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:20
Ik had het gevoel gepiepeld te worden als ik naar de site keek, maar ik kan met de wayback machine of google cache niet meer zien hoe de site opgezet was.

Niet meegedaan trouwens. wel met die eenmalige gratis lot aanbieding van de staatsloterij zelf.
ergens vond ik het raar dat we zoveel pp in moesten leggen, terwijl er in principe maar 1 zaak aangespannen wordt. en toch niet 200.000 individuele claims.
pro deo schijnen deze uitzuigers niet te zijn, (op een precedent geschapen) en dan gaat er al een bel rinkelen bij mij.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Kid Buu
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-04 05:24

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik kan de uitzending van Jinek nog heugen van 2 jaar terug: https://evajinek.kro-ncrv...verlies-wel-te-vertrouwen

Dat dit eigenlijk zo lang heeft moeten duren tot ie eindelijk een halt is toegeroepen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True