GioStyle schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:03:
[...]
Ik denk dat het meer een gebrek is aan inlevingsvermogen. Ik ben erg nuchter en probeer altijd rationeel te denken. Oh, ik heb trouwens zelf ook wel het een en ander meegemaakt, maar dan met wat kleinere bedragen, zowel in positieve zin als in negatieve zin.
Hetgeen wat je moet doen is proberen rationeel te denken, probeer keuzes te maken waar je 100% achterstaat en als het achteraf anders uitpakt heb je 'pech' en dan moet je het loslaten, want anders word je doodongelukkig.

Dus als ik het goed begrijp en morgen valt in jouw straat de hoofdprijs en je weet dat wanneeer je een lot had gekocht 100.000 euro had gewonnen haal jij je schouders op en denk je "he jammer, das pech hebben" en je gaat weer verder met de afwas?
Sorrie, maar wie denk je voor de gek te houden, alleen jezelf of de rest van de wereld?
Ik doe ook niet mee met de postcodeloterij daar niet van, en de redenen zijn zoals die van de meeste, ik laat me niet graag chanteren en ik heb een bloedverziekende tenenkrommende godsgruwelijke kuthekel aan hun marketing. Maar ik ga mijzelf niet voor de gek houden, als die prijs valt in de straat ben ik wel langer dan een paar dagen heel ziek vermoed ik.

Dus hopen dat ie hier niet valt.
En dat heeft overigens geen reet met afgunst te maken, want dat zou betekenen dat ik het de buurman niet zou gunnen, maar dat slaat echt nergens op en zegt meer over jou en je beweegredenen
Sterker nog ik hoop dat ze verdomd snel winnen naast ons want dan zetten ze tenminste snel het huis te koop met hun vrij-opgevoede achterbakse half-sociopatisch en vooral de hele dag schreeuwende kinderen.
Voor de overburen hoop ik dat ze heel snel nog veel meer winnen aangezien zij te horen heeft gekregen op haar 60ste dat ze nog een max jaar te leven heeft dus als ze daar een miljoen naar kunnen sturen zodat ze nog een jaar zoveel mogelijk alles zou kunnen doen wat ze altijd al gewild heeft dan is het helemaal prima.
Daarom doe ik ook al jaren (automatisch) iedere maand mee met een straatje 1/5 loten, kan ik ze misschien nog een miljoentje toeschuiven. Je snapt wel dat ik enkel vanwege volledig altruistische redenen mee doe met dat spelletje.
Maar geen haar op mijn hoofd die er maar aan denkt om mee te doen met die zielige zeikerdstichting waar dit topic mee begonnen is, de kans was dus ipv verdomd miniscuul dat je iets won nog ietsjes kleiner, wooptie-fucking-doo, vertel eens wat nieuws.
Maar een hoop mensen die achterlijker zijn dan menigeen komt er nu achter dat ze al jaren geld wegflikkerden omdat je feitelijk geen kans maakt. En denken nu met behulp van een zeer dubieuze stichting hun geld, wat een duidelijk investering in luchtkastelen was, terug te kunnen krijgen.
Als je dan echt geen greintje zelfrespect hebt en de ruggengraat hebt van een oester, dan meld je jezelf aan bij die stichting. Ik heb al tegen mijn vriendin gezegd dat mochten ze zelf overgaan tot terugstorten van geld ik het per direkt terugboek, wil niet geassocieerd worden met dat soort sneu volk.
[edit]Enige nuance naar smaak zelf toevoegen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.