Toon posts:

Compute upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nu het 2 jaar geleden is dat ik wat aan me pc heb gedaan vond ik het weer tijd worden aangezien sommige spellen niet meer lekker smooth lopen.

Ik heb 2 jaar geleden een Gigabyte radeon 7790 1gb kaart gekocht en een amd phenom ii 965 processor.
Nu zit ik al een paar weken te neuzen op het internet en zie door de bomen het bos niet meer met alle keuzen die er is.

Ik zoek een videokaart tussen de 200-300 euro die gewoon spellen als GTA V als die op pc komt moet kunnen draaien op minimaal hoge kwaliteit. liefst ook met meer als 2gb Vram

Huidige systeem.

Gigabyte GA-970A-UD3
Gigabyte Radeon HD 7790
AMD Phenom ii 965 x4 black edition
11Gb ddr3 ram geheugen
500GB Hardeschijf
550Watt
MS-tech ca-0220bl midi tower
Windows 7 Ultimate

De processor nu een 3.4ghz quad, wou ik graag vervangen voor een amd 8 core processor, 8350 misschien? liefst tussen 140-200 euro

Ik snap niet goed de verschillen van amd en intel ik zag bij intel dat de goedkoopste 8core 600 euro is en nog geen 3ghz is dit omdat intel anders werkt?

aan ram geheugen zitten er 2x 4gb in en 1x 1gb en 2gb, die waren nog van oude pc nou wou ik 4x 4gb van maken is dit een goede optie?

Ik denk zelf dat de voeding ook zwaarder moet 750-1000 denk ik. Moederboord wou ik graag zo houden als deze me prestaties niet te veel inperkt. Verder wou ik er 256gb SSD kaartje indoen. Maar moet ik op zo een ssd geheugen windows ook zetten? heb geen zin omdat over te doen. ik wou er voornamelijk en eigenlijk alleen games opzetten.

Al om al wil ik ongeveer maximaal 500 euro uitgeven voor nieuwe cpu and gpu, de andere accessoires even er buiten gerekend omdat 11gb ram voorlopig genoeg lijkt. de voeding is het geld niet.

Als er andere suggesties zijn hoor ik het graag.

groete!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 19:29 ]

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-02 19:06
Die AMD FX-8350 kan nog goed meekomen (hiervoor moet je moederbord wel op BIOS versie f7 of hoger draaien) en een AMD R9 290 is de videokaart die binnen je budget de beste prestaties biedt. Hoe die combinatie GTA V gaat draaien weet nog niemand maar ik denk dat dat prima moet lukken.
Naar Intel overstappen zal alleen lukken als je je moederbord vervangt, een i5 4460 is qua prestaties enigszins vergelijkbaar (4cores op 3,2GHz). Dat werkt inderdaad anders dan de kloksnelheid met het aantal cores vermenigvuldigen.
2x4GB geheugen (let op dat ze in dezelfde kleur sloten zitten op je moederbord voor dual-channel) is voldoende om mee te gamen, mogelijk maken die andere verouderde RAM-kaartjes je systeem juist langzamer. 4x4GB is voor gamen meer dan nodig en dus zonde van je geld.

Als je een SSD erin zet is het wel noodzakelijk om Windows en je meest gebruikte programma's daar op te installeren, anders zal je niet veel merken van de hogere snelheid van een SSD. Bij games zal je niet veel merken van een SSD, het laden gaat sneller maar veel meer FPS zal je er niet mee halen.
Als je een voeding van goede kwaliteit hebt (post het volledige merk en typenummer) is 550w voldoende, als dat een MS-Tech is zoals je kast kan je die beter gisteren dan vandaag weggooien en het voeding-advies topic doorlezen om inzicht te krijgen in wat je nodig hebt.

Al je vragen zijn behoorlijk algemeen en ook te beantwoorden door jezelf op dit forum goed in te lezen, begin alvast met deze topics:
CAA beleid
*Algemeen Advies* Welke CPU moet ik kopen?
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Succes ermee

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 14:48
Verder wou ik er 256gb SSD kaartje indoen. Maar moet ik op zo een ssd geheugen windows ook zetten? heb geen zin omdat over te doen. ik wou er voornamelijk en eigenlijk alleen games opzetten.
Ja windows moet op je ssd

verder zou ik eerst een nieuwe videokaart en een ssd halen (en je oudste RAM er uit halen misschien) en kijken of je cpu nog meekan want zo groot is het verschil tussen een 965 en een 8350 in games nou ook weer niet

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
550Watt
MS-tech ca-0220bl midi tower
Hoe oud is de voeding, welk merk en welk type. Dit is zeer belangrijk!

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Aansluitend aan wat al gezegd is, een 1GB VRAM videokaart zoals je die nu hebt is ook erg karig. Afhankelijk van de resolutie waar je op gamet is dit weinig tot zeer weinig...

Verwijderd

Topicstarter
de voeding weet ik echt niet er staat ook niks op en op factuur staat gewoon voeding 550Watt
heb die bij en lokaal computer zaakje gehaald want de kast was leeg. de kast is ook apart modeltje denk want het type op factuur is niet te vinden op internet is grote zwarte kast met blauw licht erin en 5 fans.

Dus 8350 met r9 290 is goed te doen en kan nog een tijd meekomen?
en zou de 550w het kunnen trekken?

Of is het prestatie verschil met 8350 klein tegen de phenom 965. en zou ik toch moeten overstappen op intel?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat hangt af van wat voor voeding die 550W is, een MS-tech 550W of Seasonic 550W, en zelfs de serie maakt uit. toch even in 't kastje op 't labeltje van de voeding kijken wat voor voeding 't is.
is http://www.ms-tech.de/eng.../detail/pdcid/84/pdid/283 toevallig je kast?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou de opvolger kunnen zijn deze is wat strakker en ouder denk.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit wat zijn?

2x Dimm 8gb (ddr3-1600 - pc3-12800 - kingston) Dit kan ik ook gewoon 2x 4gb laten.
Gigabyte ga-h81m-s1 (lga1150, 2x ddr3, 4x sata, glan) Is dit degelijk voor maar +- 45 euro
Intel Core - i5-4570 (3,2g - lga1150 - 6mb - Haswell) Of kan ik beter de i5-4670 pakken?

met de r9 290 vkaart

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 18:01 ]

Pagina: 1