• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een statief als verjaardags/reiscadeau voor mijn vriendin.

Deze gaat op backpack reis naar o.a. Mongolië en Kazachstan en zou graag een beter statief mee nemen dan hetgeen we nu hebben (dingetje van 50 euro o.i.d. en niet veel soeps)

Het statief moet dus wel aan een paar voorwaarden voldoen.
  • Licht
  • Stevig
  • Klein inklapbaar
  • Veelzijdig
Nu ben ik echt volledig blanco op het gebied van statieven en zou dus graag wat hulp hebben bij het uitzoeken van een moei degelijk statief, waar we ook na de reis nog plezier aan kunnen beleven.

De spullen die mee gaan op camera gebied zijn dus
  • Canon 60D
  • EF-S 18-135mm IS
  • EF 100mm F/2.8 Macro USM
  • Eventueel de Plastic fantastic EF 50mm f/1.8 II
  • Flitser (even geen idee meer welke)
Wat ze graag fotografeert is landschappen en hierbinnen wat macro fotografie van bosgebieden (paddenstoelen is in NL altijd een leuk onderwerp)
Wat ze echter in Mongolië en Kazachstan ook wil fotograferen is sterrenhemel omdat het daar vanwege het nagenoeg geen omgevingslicht erg goed mogelijk moet zijn.

Ik heb Dit topic gezien en vraag me dus ook meteen af of dit daadwerkelijk iets is voor een goede prijs of dat ik toch in Nederland moet kijken naar een wat duurder statief met meer opties.

Het budget is afhankelijk van wie er allemaal meedoen maar €150,- moet zeker lukken

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:04
Ik ben wel fan van de Mefoto statieven, licht en compact.

MeFoto BackPacker max hoogte 1,3 meter +- 120 euro.
MeFoto RoadTrip max hoogte 1,57 meter +- 180 euro.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik heb momenteel de Cullmann Magnesit 525M. Die kan ontzettend laag bij de grond en is niet heel zwaar, maar ook niet de lichtste. In combinatie met de CB7.3 balhoofd heb je er een briljant statief aan, maar dan ga je over de 150 euro heen.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Misschien kan je eens in het statieven topic kijken, dat gaat hierover:

Het statieven topic

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, het statieven topic had ik nog niet gevonden |:( en ga ik even uitpluizen.

@PdeBie dit ziet er uit als een mooie combinatie en nog goed te verkrijgen met andere kop, de CW25 die ook moet voldoen lijkt me.

Die Mefoto statieven zien er schattig O+ uit zeg met die kleurtje (die moet ik op voorhand maar niet aan mijn vriendin laten zien), die zijn alleen wel wat lastig te krijgen in NL wat ik zo kan vinden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:04
Mefoto is gewoon te koop bij cameranu, cameratools of camerashop

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Voor dezelfde camera (alleen iets andere eisen aan maximaal te torsen gewicht geloof ik al lezende) heb ik onlangs de pricewatch: Rollei C5i aangeschaft via Amazon.de

Ik krijg hem a.s. dinsdag geleverd en zal hem kort daarna review-en hier bij de productpagina.

Edit: heerlijk statief, lichtgewicht, makkelijk op te vouwen en toch oh zo stabiel.

[ Voor 11% gewijzigd door ralphilosophy op 08-04-2015 09:53 ]

“The greatest teacher, failure is”

Pagina: 1