Dell Inspiron 7548 (7000 reeks 2015) ervaring

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
Zijn er al mensen die iets kunnen vertellen over dit model?
specificatie die ik tot nu toe heb gezien zijn :

Processor:
Vijfde generatie Intel® Core™ i7-5500U processor (4 MB cache, tot 3,00 GHz
Geheugen:
16GB, DDR3L, 2 DIMM, 1600MHz
HD:
256 GB Solid State-harde schijf
Grafische kaart:
AMD Radeon R7 M270 4GB DDR3
Draadloze communicatie:
802.11ac + Bluetooth 4.0, Dual Band 2,4 & 5 GHz, 2x2
Beeldscherm:
15,6-inch touchbeeldscherm met led-achtergrondverlichting, Truelife en UHD-resolutie (3.840 x 2.160)
Extern toegankelijk
USB 3.0 met PowerShare (1), USB 3.0 (1), USB 2.0 (1)
RJ45 Ethernet
HDMI™ v1.4a
Gecombineerde hoofdtelefoon-/microfoonaansluiting
Kensington-beveiligingsslot
Wisselstroomingang

Uiteraard windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben ook benieuwd!
Heb ook interesse in deze laptop maar twijfel een beetje over de videokaart. Ik wil de laptop namelijk gaan gebruiken voor videobewerking. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een volger... Nog geen reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Ben ook beniewd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:32
[YouTube: http://youtu.be/Pj0DdNUeCsk](geen ervaring maar een promo filmpje)

[ Voor 38% gewijzigd door Resinman op 25-01-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet binnen niet al te lange tijd weer aan een nieuwe laptop. Dit is eigenlijk de enige die wat nieuws en goede specs lijkt te bieden voor een redelijke prijs. Ik wacht nog op wat codes/aanbiedingen, en ben in de tussentijd benieuwd naar reviews/ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWolters
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 18:47

JWolters

Killing Me Killing You

Bestelling geplaatst op 26-1, geschatte leveringsdatum 5-2.

Via DELL VIP club codes prijs naar €1048 inclusief McAfee voor 3 jaar en Dell Bluetooth Travel Mouse.

De laptop zal gebruikt worden voor middelbaar school werk in combinatie met Kurzweill 3000 (dyslexie software).

Time is my only fear, an enemy of Sand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
Iemand die hem al heeft en een review wil schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:32
Accez schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:04:
Geschatte verzenddatum: 29 jan 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accez schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:04:
Hier staan wel wat ervaringen:
http://forum.notebookrevi...w-model-available-10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accez
Is dat de allernieuwste?
Op de site van dell staat er de 7548 en hier staat er 7547.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accez schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:31:
[...]

Is dat de allernieuwste?
Op de site van dell staat er de 7548 en hier staat er 7547.
Ik link naar pagina 10; ze zijn daar gewoon in het oude topic doorgegaan. Degene die later zijn ervaringen post na ontvangst van de laptop, verzoekt bijvoorbeeld eerder hier om een naamwijziging van het topic naar 7548. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik ben ook wel benieuwd, vooral naar prestaties voor gamen. Ik kan maar weinig vinden over de R7 270m.

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 10:47
Ik zie in het topic van notebookreview dat het scherm een raar frame heeft. (US site)Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/95yb93.png
Dit is wel jammer voor zo'n mooie laptop.

En dit staat op de Nederlandse site:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2qxlxz8.png

[ Voor 23% gewijzigd door Droid op 01-02-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Misschien slechte photoshop?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMulder
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 17:16
Bij de specs staat vermeld dat er een RJ45 Jack aanwezig is. Voor zover ik het van de renders/foto's kan afleiden zit deze niet in de behuizing. Kan iemand wellicht bevestigen of er dan standaard een dongle wordt meegeleverd? Ik zit sterk te overwegen deze laptop aan te schaffen maar het gebrek aan info en reviews weerhouden mij op dit moment van aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayzzz
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 21:39

rayzzz

Bewerker

PeterMulder schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:48:
Bij de specs staat vermeld dat er een RJ45 Jack aanwezig is. Voor zover ik het van de renders/foto's kan afleiden zit deze niet in de behuizing. Kan iemand wellicht bevestigen of er dan standaard een dongle wordt meegeleverd? Ik zit sterk te overwegen deze laptop aan te schaffen maar het gebrek aan info en reviews weerhouden mij op dit moment van aankoop.
Ik heb dezelfde vraag ook even gesteld op het eerdergenoemde Notebook Review forum en zit dus geen RJ-45 poort op. Zie ook de reference guide van Dell voor de uitgebreide specs:
http://downloads.dell.com...ference%20Guide_nl-nl.pdf.

Jammer, dit maakt de laptop toch iets minder interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door rayzzz op 04-02-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accez
Is deze al toegekomen bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMulder
rayzzz schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Ik heb dezelfde vraag ook even gesteld op het eerdergenoemde Notebook Review forum en zit dus geen RJ-45 poort op. Zie ook de reference guide van Dell voor de uitgebreide specs:
http://downloads.dell.com...ference%20Guide_nl-nl.pdf.

Jammer, dit maakt de laptop toch iets minder interessant.
Wat dat betreft zijn er helaas weinig alternatieven; 15", ultrabook ,RJ45-Jack.en met bij voorkeur ook nog eens discrete grapichs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 14:59

RVW

Ik heb hem binnen. Nouja, hij is voor mijn vrouw. Het gaat om het middelste model met 4K scherm en 1 TB schijf. Het scherm is echt prachtig! Als er nog mensen met vragen zijn hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMulder
Zou jij een review kunnen posten en eventueel wat reallife foto's?
Wat vragen van mijn kant;
- Is er een ethernet dongle bijgeleverd en /of andere accesoires?
- Is er plaats voor een msata of m2 SSD naast een reguliere hdd?
- Als het niet al te veel moeite is maybe een 3dmark run draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

- Naast een voedingsadapter en wat boekjes/papiertjes zit er niks bij de laptop.
- Volgens de Service Guide niet: http://downloads.dell.com...ervice%20Manual_en-us.pdf
- 3DMark Sky Diver = 4476

Ik probeer nog een wat uitgebreidere review met foto's te maken dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Is de 1 TB HDD snel genoeg of zou je toch de SSD aanraden?
-typt het toetsenbord prettig? (Ik had liever ook numeriek klavier gezien)
-zou je de laptop in het algemeen aanraden of toch maar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Ik wacht ook graag je review af! heb de laptop al een tijdje op het oog, maar durf het niet aan zonder een review. Dit mede door de slechte verhalen over de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accez
Ik verlang ook al op een uitgebreide pittige review.

Bv.

- Hoe compatibel is het 4K scherm op windows (photoshop enzv)
- Is het touchpad zo slecht als ze beweren of is het gewoon niet zoooo super goed.
- Blijft hij soms haperen door de zwakke processor of kan hij redelijk zware taken aan?
- Kan je eventueel een benchmark plaatsen van de CPU/GPU
- Eventueel wat foto's over hoe de laptop eruit ziet in het echt (de dikte, de vorm, de bezels, het touchpad enzv)
- Valt de wifi-verbinding soms uit?

Ik zou zo dankbaar zijn mochten vorige vragen beantwoord worden :p (ik ga btw voor het duurste model gaan met SSD, indien je de laptop positief reviewed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:56
D

[ Voor 100% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Is het makkelijk om zelf een grote ssd in te bouwen ? En windows opnieuw te instaleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Hier alvast wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5cgxPsnl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vvn9kMll.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kpphhKxl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4aiveT9l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qzilj88l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s7ePzlul.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M2s95Ngl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Nou, ik hoop voor je dat deze nieuwe versie deugt. :p

Ik heb maart vorig jaar de voorloper van dit nieuwe model gehad (early adopter), maar had niets dan alleen maar problemen met mijn Inspiron 15. (Haswell)
Dell heeft mij toen uiteindelijk maar het topmodel XPS 15 geleverd. :D

[ Voor 11% gewijzigd door MelvinB op 07-02-2015 16:34 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy07
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 22:13
Ik heb besloten hem terug te sturen vanwege meerdere problemen. Het begon al bij het opstarten: ik kreeg na 3 seconden een zwart scherm waardoor ik een clean install moest doen van Windows en vervolgens alle programma's handmatig moest gaan opzoeken, incluis drivers.

Tevens erger ik mij tijdens het werken met de laptop aan de volgende dingen:
- Harde fan noise die zo nu en dan ineens vol aan gaat terwijl er niks draait.
- Raar geluid uit de laptop als je gewoon met Word of internet bezig bent.
- Touchpad werkt niet heel soepel
- Videokaart is zwakker dan ik dacht. Benchmark voor gaming komt net boven die van een gemiddelde ultrabook uit.
- Processor vind ik persoonlijk tegenvallen. Bij mij had hij moeite om meerdere taken aan te kunnen.

Natuurlijk zijn er ook positieve punten. Het design vind ik persoonlijk prachtig en het scherm is ook prima. Wellicht had ik een foutief model, maar voor mij even geen Dell meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Deze Dell is aangeschaft na een zoektocht van ongeveer een half jaar als opvolger van de zakelijke laptop van mijn vrouw (Sony Vaio E-series met Full HD scherm uit 2010). De belangrijkste eisen waren een full-hd scherm en een aparte videokaart (vanwege photoshop, productfotografie voor een webshop) en binnen de prijsrange 800 – 1000 euro. Veel potentiele opvolgers vielen af door slechte TN schermen met een lage resolutie, geïntegreerde videokaarten, plastic behuizingen en matige beschikbaarheid. Toen ik begreep dat Dell met een Broadwell gebaseerde aluminium Inspiron 7000 met een 4K scherm zou komen hebben we besloten om deze te bestellen, uiteraard gebruik makende van VIP korting (zie het inmiddels gesloten topic hierover).

Het gaat om het middelste model, met 4K scherm, 4 cells accu, maar nog wel met een 1 TB 5400 rpm HD. De levertijd viel mee, 8 dagen. Wat meteen opviel na ontvangst is dat Dell eigenlijk niks meeleverde , behalve een voedingsadapter en wat boekjes.

De laptop zelf maakt een solide indruk, echt licht is deze niet, zowel de onder- als de bovenkant zijn van aluminium. Veel plastic laptops flexen en kraken wanneer je ze aan 1 kant oppakt, de Inspiron 7548 heeft daar dankzij de aluminium behuizing geen last van. De laptop laat zich makkelijk openklappen, en de scharnieren voelen ook stevig aan.

Na de eerste start valt de ongelofelijke scherpte van het 4K scherm op. Windows 8.1 staat standaard op 200% vergroten, geen overbodige luxe want zonder de scaling is tekst microscopisch klein. Gelukkig gaan de meeste programma's hier goed mee om, uitzonderingen daargelaten (zie hieronder). Het beeldscherm zit zo te zien achter een glazen plaat, er is geen fysieke overgang van het scherm naar de rand van het scherm te zien.

Qua bloatware is er alleen een proefversie van Office 2013 aanwezig, een paar hulpprogramma's van Dell en een 12 maanden versie van McAfee. Deze laten zich allemaal zonder problemen uitschakelen of verwijderen. Er zit geen recovery DVD of USB stick bij de laptop, met de bijgeleverde Dell Backup and Recovery software kan er wel één aangemaakt worden op basis van de ingebouwde Factory Recovery Partitie. Daarbij is een USB stick met 7,29 GB aan ruimte nodig, helaas kwam de 8 GB USB stick die ik had niet verder dan 7,25 GB ruimte. Toch maar een 16 GB USB stick geregeld dan...

De laptop maakt niet bijzonder veel geluid, je hoort de harde schijf een beetje ratelen, en als soms slaat de ventilator aan. Deze is in vergelijking met de Vaio heel stil. Ik heb een 3D Mark test gedraaid (Sky Diver), ook hierbij maakte de Inspiron eigenlijk weinig meer geluid dan gewoonlijk.

Qua speakers is de laptop gewoon goed, zeer acceptabel geluid voor een laptop. Het geluid kan best hard voordat er enige vervorming begint op te treden. De AC wifi-kaart doet gewoon z'n werk, in vergelijking met de Vaio is er geen verschil in bereik en snelheid in combinatie met een Cisco wifi-router van de Ziggo.

Het beeldscherm is zoals gezegd superscherp dankzij een resolutie van 3840 x 2160 pixels. De kijkhoeken zijn goed, zoals te verwachten is bij een IPS scherm. Qua kleurechtheid heeft Dell vanuit de fabriek best goed gekalibreerd. Veel schermen staan veels te blauw afgesteld, bij de Inspiron lijkt dat wel mee te vallen.

Let wel op welke programma'ss je wil gaan gebruiken i.c.m. 200% scaling: niet alles gaat er even goed mee om. Photoshop Elements 9 ondersteunt het bijvoorbeeld niet, versie 13 wel. Dat wordt dus upgraden! Office 2013 kan er wel goed mee overweg, maar programma'ss zoals MalwareBytes Anti-Malware, Vuze en Spideroak weer niet.

Qua snelheid voelt het hele systeem snel aan, opstarten duurt een seconde of 10, programma's worden vlot gestart en er is eigenlijk weinig reden tot klagen. De 2,4 Ghz Core i7-5500U is volgens cpubenchmark.net ongeveer tweemaal zo snel dan de 2,4 Ghz Core i5-520M uit de Vaio. Zo voelt de machine ook wel aan. Onder gewone omstandigheden (internet, office) gaat de accu rond de 4 a 5 uur mee.

De touchpad is groot en voelt goed aan. Wel is het even wennen als je alleen een wat ouderwetse kleine touchpad met aparte knoppen gewend bent. Het klikken gaat soepel en de touchpad werkt verder prettig.

Naast de Dell hebben we ook nog de Asus N551JK overwogen, het scherm van de Dell gaf echter de doorslag, dankzij de VIP korting kwam de Dell op het prijsniveau van de Asus te zitten.

Voordelen:
Mooi solide aluminium design
Nieuwste generatie Broadwell processor
Prachtig scherm

Nadelen:
Geen numpad
Geen Ethernet-aansluiting
Geen DVD-brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accez
Heb je software als Eclipse die je op het 4K scherm kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
Bedankt voor je snelle review. Verleiding wordt nu toch wel erg groot. Over die vip-korting: Ik heb 2 codes via de mail gekregen, kan ik deze tegelijk toepassen of hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Je kunt er in principe slechts één van de twee codes tegelijkertijd toepassen. Als je echter daarnaast ook nog oude codes hebt van voor 1 januari kun je er daarvan wel één combineren met een nieuwe code van na 1 januari voor een totale korting van 19%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
Iemand toevallig nog een code van voor 2014? Ik heb er 2 van 2015 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 07:23
Hoe presteert de videokaart? Hier is namelijk geen enkele info over te vinden op het net. Is deze geschikt voor gaming en/of videobewerking? (ik ben bang van niet)

En heb je een idee of de HDD makkelijk te vervangen is voor een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

De HD is makkelijk te vervangen als ik de serviceguide lees (link staat hierboven ergens). Bodemplaat eraf, batterij eruit en je kunt de harde schijf zo verwijderen.

Of de laptop geschikt is voor gaming weet ik niet zo goed, ben daar niet echt in thuis. De 3Dmark score was zoals gezegd 4476 in de Sky Diver test van 3DMark. Voor videobewerking lijkt me de laptop wel geschikt gezien de i7 en de 16 GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
D

[ Voor 221% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
Welk merk ssd zit er in de laptop? Ik heb namelijk nog een Samsung 840 Pro SSD schijf in mijn oude laptop zitten. Eigenlijk wil ik deze overzetten, echter voor het (kleine) prijsverschil krijg je ook wlan met 2x2 antennes. Zou dit nog veel verschil maken met 1x1?

Wat denken jullie dat verstandig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
D

[ Voor 99% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 09:16
Momenteel krijg je 7% korting op de Inspiron modellen.
Zou je deze kunnen combineren met een oude VIP-code?
Met een nieuwe werkt het alvast niet, toch niet bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
Pellicaantje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:33:
Welk merk ssd zit er in de laptop? Ik heb namelijk nog een Samsung 840 Pro SSD schijf in mijn oude laptop zitten. Eigenlijk wil ik deze overzetten, echter voor het (kleine) prijsverschil krijg je ook wlan met 2x2 antennes. Zou dit nog veel verschil maken met 1x1?

Wat denken jullie dat verstandig is?
Ik zit met hetzelfde probleem. Voor €200 prijsverschil kun je ook een 512GB ssd kopen. Zou er met Dell geregelt kunnen worden dat je de laptop van €1050 doet, incl 2x2 MIMO netwerkattennes?

Of zal er in de laptop wel een 2e attenne aanwezig zijn alleen niet aangesloten? Zodat je met een AC7260 alsnog 2x2 hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door coster1 op 11-02-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
D

[ Voor 108% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderBeerts schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:08:
Momenteel krijg je 7% korting op de Inspiron modellen.
Zou je deze kunnen combineren met een oude VIP-code?
Met een nieuwe werkt het alvast niet, toch niet bij mij :)
Hier net gelukt, voeg eerst VIP toe en dan de 7%. Ik heb de €1049 variant gekocht voor €878, een SSD bouw ik zelf in. Ik ben vooral benieuwd naar de accuduur.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
Heb je een oude code gebruikt?
Ik krijg het niet voor elkaar... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
ThunderBeerts schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:58:
Heb je een oude code gebruikt?
Ik krijg het niet voor elkaar... :(
Even snel geprobeert, ook met codes uit 2015 werkt het.
eerst via VIPclub je laptop selecteren, dan de VIP code invoeren, en als laatste de Valentijnskorting.
Voilà

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Ben ook wel benieuwd naar de accuduur, de battery-test van Kiezo geeft wel een beetje een beeld maar hoe houdt de accu zich in de praktijk? RVW kun jij daar wellicht iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-East schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:48:
Ben ook wel benieuwd naar de accuduur, de battery-test van Kiezo geeft wel een beetje een beeld maar hoe houdt de accu zich in de praktijk? RVW kun jij daar wellicht iets over zeggen?
Uit een andere review wordt gesproken over een accuduur van 6-7 uur bij office gebruik. Met tweaks zoals men toepast bij de surface pro 3 moet het zeker mogelijk zijn om dit te verlengen naar het belangrijke niveau van 8 uur.

• ThunderBeerts
De 2 kortingen combineren lukt maar niet bij mij :'(

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20gy5gj.jpg

• picardo
Dat probleem heb ik ook . Ik kan geen enkele kortingscode invoeren momenteel . Ook mijn verse vipcodes niet

• obiander
D

[ Voor 99% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:34 ]

• coster1
kiezo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:53:

Batterij:
Peacekeeper battery test: 1h 59min (50% helderheid, balanced)
Peacekeeper battery test: 3h 47min (0% helderheid, energy saving)
4K 30fps Big buck bunny: 6h 25min (100% helderheid, wifi uit, energy saving, schatting na 50%)
Wordd 2013/Firefox IDLE: 5h 10in (100% helderheid, balanced)
Wordd 2013/Firefox IDLE: 12h 30in (0% helderheid, balanced, schatting na 20%)
De batterijduur gaat er op vooruit als ik het zo zie? En waar staat de resolutie op? 4K en gescaled of op FullHD ingesteld?

• Pellicaantje
Heb net even getest, bij mij doen de kortingscodes het weer. (valentijncode en nieuwe vip-kortingscode)

Voor mijn informatie: een netwerkkaart met 2x2 heeft net zoveel antennes als 1x1 of hoe zit dit? Heb al gezocht op het internet, maar kan hier weinig informatie over vinden.
Zijn er naast de Intel 7625 nog betere alternatieven of is dat niet mogelijk bij een Dell?

• coster1
Pellicaantje schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:46:

Voor mijn informatie: een netwerkkaart met 2x2 heeft net zoveel antennes als 1x1 of hoe zit dit? Heb al gezocht op het internet, maar kan hier weinig informatie over vinden.
Zijn er naast de Intel 7625 nog betere alternatieven of is dat niet mogelijk bij een Dell?
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, wat ik heb begrepen dat er evenveel antennes inzitten, maar het verschil in de netwerkkaart zit, andere kaart erin en je hebt ook 2x2.

Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coster1 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:49:
[...]

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, wat ik heb begrepen dat er evenveel antennes inzitten, maar het verschil in de netwerkkaart zit, andere kaart erin en je hebt ook 2x2.

Correct me if I'm wrong...
Het lijkt mij dat de antennes aanwezig zijn maar niet aangesloten kunnen worden aangezien de "goedkope" kaart maar 1x1 aankan. Zodra de laptop hier binnen is kan ik het bevestigen. In het geval dit mogelijk is koop ik een 2x2 kaart voor ongeveer €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
Doen jullie iets speciaals met die kortingcodes? Ik krijg het maar niet voor elkaar...
Zie mijn screenshot op vorige pagina, ik krijg dit altijd als ik de 2e code toevoeg :l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
Nee niks speciaals. Ga je wel via de vipshop naar het winkelmandje? Anders werkt de vip-code niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderBeerts schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:09:
Doen jullie iets speciaals met die kortingcodes? Ik krijg het maar niet voor elkaar...
Zie mijn screenshot op vorige pagina, ik krijg dit altijd als ik de 2e code toevoeg :l
De volgende stappen moet je volgen:
ga naar www.dell.nl/vip
vanuit hier je laptop gaan kiezen
eerst 7% code toevoegen, daarna vipcode.

dan moet het als het goed is werken.

Ik zie overigens dat je codes geldig zijn tot 1 augustus. Heb je er nog 1 over? Ik heb nl codes tot 1 mei en heb er nog 1 over als ik ga bestellen. Volgens mij kunnen we die stapelen. dus 10% en daarna nog eens 10%.

PM mocht je willen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben overigens zeer benieuwd naar de videokaart. Er is nl nergens iets te vinden hierover. Zit t twijfelen tussen het oude model 7547 met i7 4510u en gt 750m 2gb ddr5 en de 7548 met 4k scherm en r7 m270 4gb ddr3.

Processor zou nagenoeg niet van elkaar verschillen, maar ik twijfel over de videokaart. (Scherm maakt mij eigenlijk niet uit. Als ik toch voor de R7 videokaart ga dan betaal ik 85 euries extra ook wel voor het scherm)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
Ik zal het dadelijk nog eens proberen :)
Maar hij neemt de vip-code wel aan, maar de valentijn nietmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 21:04
Hoe komen jullie aan de Valentijn en de Inspiron korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
Valentijncode staat bovenaan de website.
Voor de vip-korting moet je je inschrijven via dell.be/vip, dan zal je 2 codes toegestuurd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Zullen we hier gewoon over de Inspiron 7548 hebben? :O De kortingscodes kunnen hier besproken worden:

[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
Oke ik ben erachter gekomen dat het combineren van de valentijncode en vip-code enkel werkt op de dell.NL/vip en niet op dell.BE/vip :(
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiepfiep
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11-2023
ThunderBeerts schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:45:
Oke ik ben erachter gekomen dat het combineren van de valentijncode en vip-code enkel werkt op de dell.NL/vip en niet op dell.BE/vip :(
Heeft iemand hier een oplossing voor?
heb dat probleem ook, best contact opnemen met een dell verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Alleman
Ik moet als ik de Vip codes wil invoeren ook een bedrijf invullen bij het betalen, dat heb ik helaas niet. Moet ik dan gewoon zonder de Vip codes de laptop kopen of is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
Ik heb net contact gehad met dell en het combineren van de valentijncode + vipcode is niet toegestaan eigenlijk. Waarom het dan op de nederlandse website wel gaat en op de belgische niet blijft een vraagteken. Voor de nederlanders onder ons, haast je zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Alleman
Net besteld, krijg hem pas op 6 Maart :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:32
Welke heb jij besteld dan? Ik heb de versie met 1TB voor 878 (2* kortingscode) vanmiddag besteld en die staat op 26-2 thuis bezorgd.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem afgelopen donderdag besteld. toen stond er dat de verzend datum vandaag was. maar toen ik afgelopen zaterdag keek was deze op dell's site alweer veranderd. idem voor vandaag.
ik hoop dat ik hem deze week binnen krijg....

Update: vandaag email gekregen dat hij pas op 3 maart verzonden wordt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop is hier binnengekomen, er zit een WD blue in: (WD10SPCX)
De wireless is een Dual Band Wireless-AC 3160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:43:
Laptop is hier binnengekomen, er zit een WD blue in: (WD10SPCX)
De wireless is een Dual Band Wireless-AC 3160
wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 11e. Ik ben nu de minimale bloat aan het verwijderen en daarna voer ik een battery test uit.
Battery test komt later, eerst de laptop opengemaakt 8)

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/pic1thumb95pfh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/pic2thumby4r8n.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco68
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:10
Afgelopen zondag , de duurste versie met SSD en AC7265 besteld , met de 2x korting .
Vandaag bericht gehad dat hij verstuurd is met UPS , ik hoop dat hij snel aankomt .
Kan niet wachten om er mee aan de gang te gaan , heb ondertussen een Netgear R7000
gekocht om het maximale uit de AC7265 te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
Ik heb de mijne afgelopen maandag besteld, werd normaal de 26e geleverd. Is nu uitgesteld tot de 4e maart :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 17:14
Hier een review van de laptop, https://www.youtube.com/watch?v=G5vZfGxNSzA. Hij is enigszins kritisch op de bouwkwaliteit. Ik vraag me af of dat terecht is, aangezien hij het vergelijkt met een Macbook Pro... Verder blijkt ook de batterijduur niet super, volgens de reviewer slechts 3 uur bij eenvoudig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeh
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

Jeh

Ik heb het meest uitgebreide model inmiddels een aantal dagen in mijn bezit. Ik ben geen expert op het gebied van laptops dus ik ga slechts mijn eigen eerste indruk delen:

- bouwkwaliteit vind ik juist uitstekend. Dun en licht maar voelt toch robuust aan.
- Batterij-indicatie toont +- 7 uren bij licht gebruik (browsen ed) en +- 5 uren bij het kijken van films
- Scherm: niets te klagen. Haarscherp. Het touchscreen interesseerde me in de eerste instantie niet, maar blijkt verrassend goed te werken waardoor ik het regelmatig gebruik.
- Gaming: Ik heb kort Battlefield 3 gespeeld op een externe 1620x1050 monitor. Dit is speelbaar (waarschijnlijk ook 1080p) mits de settings fors omlaag worden geschroefd (bv medium, 2x AA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik vind het bizar dat er nog steeds geen reviews te vinden zijn van deze laptop. Is één van de meest begeerde 15" laptops op dit moment, gewoon prima te krijgen...waarom zijn er geen early review models geweest die naar de grote techsites zijn verscheept?

Een 4K scherm in een fraaie package voor 2,11 kilo onder de 1000 dollar/euro...dat is echt een enorme vernieuwing op laptop gebied. Wil deze dus ook gaan bestellen maar wacht nog even een fatsoenlijke review af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Accez schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:06:
Ik verlang ook al op een uitgebreide pittige review.

Bv.

- Hoe compatibel is het 4K scherm op windows (photoshop enzv)
- Is het touchpad zo slecht als ze beweren of is het gewoon niet zoooo super goed.
- Blijft hij soms haperen door de zwakke processor of kan hij redelijk zware taken aan?
- Kan je eventueel een benchmark plaatsen van de CPU/GPU
- Eventueel wat foto's over hoe de laptop eruit ziet in het echt (de dikte, de vorm, de bezels, het touchpad enzv)
- Valt de wifi-verbinding soms uit?

Ik zou zo dankbaar zijn mochten vorige vragen beantwoord worden :p (ik ga btw voor het duurste model gaan met SSD, indien je de laptop positief reviewed.)
Het beste review wat ik op dit moment kan vinden is: http://laptopmedia.com/re...een-great-for-multimedia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
edit

laat maar. zie dat mijn antwoord er al tussen stond.

[ Voor 93% gewijzigd door Gratje op 12-03-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Jullie zijn hiervan op de hoogte?
Premium Event : 70€ korting op Inspiron 7000-Series met couponcode X7?T4363STM8DQ. Geldig t/m 16 mrt. 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ga hem van het weekend bestellen met VIP+die premium korting. Thanks hé Daan, je bent geweldig :)

Het zal helaas nog 2.5 weken duren voor hem daadwerkelijk in handen heb, moet verstuurd worden naar een vriend en die verstuurd hem weer naar een andere vriend (in Engeland) en daar ben ik dan pas weer in staat om er mee te spelen ;(. Mocht er dan nog steeds niemand hier een fatsoenlijke review hebben geplaatst dan doe ik het dus wel^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga1983
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb vannacht mijn nieuwe Dell laptop uitgepakt (inspiron 17 7000). Een mooi design, valt me niet tegen.Alleen een beetje jammer dat ze aan de linkerkant beneden het toetsenbord een relatief grote sticker geplakt hebben (afgezien van de 2 kleintjes aan de rechterkant, welke standaard op dit soort laptops zitten). Ik vroeg me af of degenen hier met een nieuwe Dell, dat ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accez
Olga1983 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 06:33:
Ik heb vannacht mijn nieuwe Dell laptop uitgepakt (inspiron 17 7000). Een mooi design, valt me niet tegen.Alleen een beetje jammer dat ze aan de linkerkant beneden het toetsenbord een relatief grote sticker geplakt hebben (afgezien van de 2 kleintjes aan de rechterkant, welke standaard op dit soort laptops zitten). Ik vroeg me af of degenen hier met een nieuwe Dell, dat ook hebben.
Hoe zit het met het 'extreem warme' dell logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem maar gewoon gekocht. Die Dell VIP codes kreeg ik maar niet. Vrijdag binnen gekregen. Ik hem deze week goed gebruiken ben benieuwd het internet deed wel heel kut maat dat kan ook goed liggen aan de wifi hier thuis. Ik ga hem gebruiken voor mijn CMD studie volgend schooljaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ik zit voorlopig nog even in het buitenland terwijl mijn laptopje braaf op me licht te wachten in Nederland bij een vriend. Dell had hem 3 dagen eerder dan geplanned afgeleverd (4 dagen ipv 7 dagen na bestelling!).

Heb dan ook vandaag maar besloten Tweakers even te bellen met de vraag of ze op een exemplaar om te reviewen zitten te wachten. Dat vonden ze geloof ik wel interessant, ivm het 4K scherm.

Heb de high-end versie maar zonder SSD (die zet ik er zelf wel in ;). Hopelijk hoor ik dus binnenkort van ze en kunnen we over een paar weken genieten van een mooie, goede review. Dit moet zo'n beetje de minst gereviewde laptop van de eeuw zijn...terwijl het juist zo'n prachtig vernieuwend ding is voor z'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 08:52
Ik heb ook het tussen model gekocht afgelopen dinsdag. Een SSD bouw ik zelf wel in binnenkort.

Maar dinsdag dus besteld, vanmorgen is de bestelstatus van "Verwerking van bestelling" naar "Werk in uitvoering" gegaan dus ik hoop dat hij vandaag nog in productie gaat en verzonden wordt zodat ik hem misschien morgen al binnen krijg. Als hij vandaag niet meer wordt verzonden zal hij denk ik dinsdag of woensdag wel binnenkomen.

Ik ben van plan om een review te gaan maken van deze laptop aangezien ik ook nog geen echt goede reviews kon vinden over deze laptop. Als ik een review heb gemaakt en af heb zal ik hier wel een linkje plaatsen voor degene die geïnteresseerd zijn. Zoals hier voor mij ook al een paar keer is aangegeven is het zeker raar dat deze laptop met deze prijs zo verschrikkelijk weinig reviews heeft.

EDIT: Laptop is in productie gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlcortana
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-09 23:52
Ik ben vooral heel erg benieuwd wat jullie van het toetsenbord vinden. Ik zit nu achter een 5jaar oude studio laptop, dat toetsenbord voldoet nog prima. Het toetsenbord in deze inspiron lijkt kleiner.
En hoe doen de pijltjes toetsen het? omhoog en naar beneden delen samen de grootte van één knop iets wat je nu in bijna alle consumenten laptops ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Is er al iemand die een uitgebreide review heeft gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 123% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
Ik ben bezig met mijn review. Ik verwacht hem dit weekend online te gooien hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
SaphuA schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:50:
Zit te twijfelen tussen de Inspiron 15 of de XPS 13. Gewicht en form-factor van de XPS spreken mij enorm aan, maar de Inspiron outperformed hem dik volgens de specs en is nog goedkoper ook! Alleen zijn de reviews over de Inspiron 15 net weer minder lovend.

Wil ook wachten op nieuwe dell kortingcodes, maar duurt laaaang!

Edit: Enig idee of de Inspiron ruimte heeft voor een extra HDD? Desnoods door het verwijderen van CD-drive (is die er?). De foto geplaatst door Zehtuka lijkt van niet, maar wil het toch even zeker weten.
Je zou natuurlijk even 15 seconden de tijd kunnen nemen en te googlen of de inspiron 7000 7548 een dvd drive heeft of niet. Maar dat is natuurlijk meer moeite dan een halve forumpost er aan spenderen en anderen het je laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
Mijn review staat inmiddels online. Hoop dat jullie hem goed vinden.
Ik weet dat de afbeeldingen nog wat te wensen over laten maar daar ben ik nog mee bezig.

productreview: Dell Inspiron 15 (7548) review door rogierba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rogierba schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:58:
Mijn review staat inmiddels online. Hoop dat jullie hem goed vinden.
Ik weet dat de afbeeldingen nog wat te wensen over laten maar daar ben ik nog mee bezig.

productreview: Dell Inspiron 15 (7548) review door rogierba
ik heb een vraagje ik heb ook deze laptop gekocht voor mijn opleiding volgend jaar. ik heb alleen een probleempje. op internet explorer zijn icoontjes en de zoekbalk enz heel klein en dat is net zoals op photoshop. je ziet echt bijna niks. weet jij misschien hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:20:
[...]

ik heb een vraagje ik heb ook deze laptop gekocht voor mijn opleiding volgend jaar. ik heb alleen een probleempje. op internet explorer zijn icoontjes en de zoekbalk enz heel klein en dat is net zoals op photoshop. je ziet echt bijna niks. weet jij misschien hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik geen Internet Explorer maar Google Chrome maar heb wel IE gebruikt om Google Chrome te downlaoden en ik kan mij neit herinneren dat de icoontjes bij IE erg klein of iets dergelijks was. Ik heb ook geen idee hoe je dit zou kunnen oplossen
SaphuA schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:40:
[...]

Dank voor de review. Heb besloten hem ook te halen als vervanging voor mijn oude laptop.
Graag gedaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaphuA schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:21:
[...]

Rechter klik op desktop > Screen resolution > Make text and other items larger or smaller > Leef je uit
Levert helaas niks op.... het is alleen met meldingen rechtsonder in het scherm en met adobe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Goed, ik heb de laptop nu eindelijk een paar dagen in gebruik.

Ik heb eventjes Windows 8 gebruikt maar vind dat echt een ramp om mee te werken. Ook omdat het in NL was en het naar engels omkatten niet vlekkeloos werkte (80% was in Engels, de rest in NL..grrr) maar besloten om Windows 7 Pro er op te gooien.

Windows 7 pro werkt goed, afgezien dat GUI scaling natuurlijk nog minder goed geregeld is dan in Windows 8. Ik draai op FullHd resolutie, maar tot mijn verbazing is de scherpte ondermaats - niet wat je verwacht van 4x nearest neighbour downscalign, effectief. Dit komt vermoedelijk door de asymetrische subpixels groepen.

Kleur: Het scherm heeft een duidelijke groene afwijking. Geel wordt te groen weergegeven (ook zichtbaar in de testen, het scherm heeft teveel dekking in de groene hoek). Prima te calibreren met calibrize door groen terug te draaien, of een profi calibratietool natuurlijk.

De fan maakt een aardig blazend geluid maar slaat tot nu toe niet veel aan en slaat opeens, ook bij weinig doen, langdurig en lawaaierig aan. Erg jammer dat hij alleen op 100% of niks lijkt te kunnen staan. Slechte zaak van Dell.

De touchpad heb ik met de algemen Synaptics software package aan de praat gekregen - gestures e.d. werken nu uitstekend. Enige jammere is dat de snelheid ondermaats is in Windows 7 - moet op max staan in windows om bruikbaar te zijn. Touchpad is in het algemeen niet briljant - de klikbare verzonken buttons vind ik een ramp vergeleken met echte losse buttons. Ik heb ze zo geconfigureerd dat de buttons nooit beweging registreren, alleen kliks. Dat heeft geholpen. Over het algemeen valt de touchpad overigens wel tegen - niet erg gevoelig of prettig vergeleken met mijn oude Latitude E6430.

Toetsenbord : prima, niets mis mee. Nadeel : Je kunt heel makkelijk het touchpad activeren per abuis waardoor je cursor verspringt. De synaptics software is te configureren dat dit niet gebeurt.

Touchscreen : geniaal, heerlijk door facebook en andere lange pagina's swipen. Kan geen touchpad of muis tegenop! Erg accuraat.

Edit: Verder blijkt dat het scherm eigenlijk helemaal niet zo briljant is. De 4k resolutie is veel minder scherp dan je zou verwachten - het is een pentile achtige constructie zodat je géén vierkante pixels hebt maar off-set eenheden. Je ziet dan ook rare artefacten in piepkleine tekst als je dichtbij kijkt. Verder heeft het scherm out of the box een probleem met geelweergave - alles is groenig. Dit komt omdat de dekking ivm sRGB teveel groen heeft. Met calibreren is dat wel op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door majic op 02-05-2015 19:56 ]

Pagina: 1 2 Laatste