Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:02
Dag allen!

Anderhalf jaar geleden maakte ik dit topic aan:
Laptop voor studies Elektronica-ICT

Na het advies ging ik met vrij veel zekerheid naar Alternate om een N56 te kopen. In de winkel kreeg ik echter een andere laptop (van Alternate zelf) voorgeschoteld, die veel interessanter leek (17" scherm, SSD+HDD, stevige grafische kaart, 4cell batterij ipv 3 cell, etc.) en ook nog eens goedkoper was!

Naja, jullie kunnen het al raden zeker? Ik heb er ferm spijt van dat ik me toen heb laten ompraten... Deze laptop van Alternate is één van mijn grootste miskopen ooit!

Nu... Normaal gezien was ik van plan, ondanks de tegenslagen, er toch minstens enkele jaren mee te doen (4 à 6 jaar?). Maar nu wil mijn vader een nieuwe laptop voor zichzelf kopen, zodat hij ook kan computeren terwijl hij in de zetel zit. Hij stelde voor om mijn laptop over te nemen, en een nieuwe te kopen voor mij, ipv. één voor zichzelf. (omdat de gebreken van deze laptop niet zo heel veel kwaad kunnen voor hem)

Dus nu is mijn vraag: Is er veel verandert tegenover anderhalf jaar terug? Welke laptop zouden jullie mij nu aanraden?
Een paar van mijn eisen zijn wel lichtjes verandert t.o.v. toen. Zo zou ik nu graag wél een SSD, maar zeker ook nog een harde schijf. Beiden zijn vrij onmisbaar geworden. 15" lijkt me ook veel te klein om deftig op te kunnen programmeren, dus 17" is ook een vereiste geworden.

------------------------------------------
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk schoolwerk: Programmeren (Visual Studio, Eclipse, Labview, ...), elektronica-toepassingen (multisim, ultiboard, ...), document verwerking (office), etc.

Wat is je budget?
Moeilijk te zeggen. Eigenlijk ben ik van mening dat ik deze laptop nog niet lang genoeg heb, om al een nieuwe te kopen. Daarom kan het ook zijn dat ik mijn vader gewoon een nieuwe laptop voor zichzelf laat kopen van +-600 euro. Enkel als ik echt een interessante laptop zie, die zeker voldoet aan mijn eisen, en die tegelijkertijd betaalbaar is koop ik een nieuwe.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dagelijks

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Opifex op 23-01-2015 04:42 ]

• Opifex
Iemand suggesties?
17" Laptop met SSD+HDD, geschikt voor programma's zoals Visual Studio en simulatieprogramma's?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Het is hier geen Google, dus wij verwachten van de TS dat er eigen onderzoek wordt gedaan - bijvoorbeeld via de Pricewatch.

Succes.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:49
Ik snap geen pepernoot van je post. Wat is je budget? Is dat die 600 van je pa? of ben je bereid nog geld bij te leggen? Lees je post nog maar even een keer door en schrijf hem dan even in duidelijke taal.

En zo'n opzetje waar wat vragen in staan is er natuurlijk voor gemaakt om selectief wat vragen uit te knippen. Wat heb je zelf zoal gevonden?

Voor het geval je bedoelt dat je 600 euro te besteden hebt: dat gaat niet werken voor 17 inch met SSD (maar dat heb je in de pricewatch natuurlijk ook al zelf gevonden). Daarnaast denk ik dat 17 inch voor programmeren helemaal niet nodig is (zeker als je hem dagelijks mee gaat nemen; straks wordt dat miskoop nummer twee) maar dat moet je natuurlijk zelf beoordelen.

• Opifex
Vidra schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:56:
Het is hier geen Google, dus wij verwachten van de TS dat er eigen onderzoek wordt gedaan - bijvoorbeeld via de Pricewatch.

Succes.
Ik heb via de pricewatch gekeken naar een aantal notebooks van HP, die voldeden aan de eisen, maar die blijken overal uitverkocht? HP hadden ze me toen afgeraden, dus die heb ik uit er uit gefilterd (samen met de Acers). De meesten die ik vind zijn gaming laptops. Op zich niet zo'n groot probleem, alleen gaat de grafische kaart niet zo heel vaak gebruikt worden dan.
WWAS schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 00:02:
Ik snap geen pepernoot van je post. Wat is je budget? Is dat die 600 van je pa? of ben je bereid nog geld bij te leggen? Lees je post nog maar even een keer door en schrijf hem dan even in duidelijke taal.

En zo'n opzetje waar wat vragen in staan is er natuurlijk voor gemaakt om selectief wat vragen uit te knippen. Wat heb je zelf zoal gevonden?

Voor het geval je bedoelt dat je 600 euro te besteden hebt: dat gaat niet werken voor 17 inch met SSD (maar dat heb je in de pricewatch natuurlijk ook al zelf gevonden). Daarnaast denk ik dat 17 inch voor programmeren helemaal niet nodig is (zeker als je hem dagelijks mee gaat nemen; straks wordt dat miskoop nummer twee) maar dat moet je natuurlijk zelf beoordelen.
Sorry voor de post, die inderdaad wat onduidelijk is. Het budget is om en bij de 1000 euro, maar mag iets meer zijn, op voorwaarde dat hij dan ook aanzienlijk langer kan meegaan.
Eventueel zou ik ook wel zonder 17" kunnen als er andere aspecten heel interessant zouden zijn (prijs, hardware, features,...)

Maar hoezo heb ik selectief vragen uitgeknipt? Als ik het goed zie heb ik enkel de vraag van merkvoorkeuren niet beantwoord?

• Vidra

Vidra

Vragen?

Welke laptop heb je nu? En waarom bevalt hij niet? Is het niet makkelijker om een SSD in de alternate laptop te stoppen.

Met een budget van EUR 1000 kan je gewoon een van de laptops kopen uit het volgende topic:

[LBBG] Mainstreamlaptop februari 2015

Succes

[ Voor 41% gewijzigd door Vidra op 23-01-2015 08:00 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Opifex
Er zit een SSD in de alternate laptop!
Als je enkel afgaat op wat er in zit is dit een perfecte laptop, zeker voor de prijs. Maar ik heb er veel miserie mee... (slechte wifi, grafische kaart die eerst niet uit wou, en nu niet meer aan wil, vingerafdrukscanner waar geen drivers meer voor zijn omdat het bedrijf is overgekocht, komt vanzelf uit slaapstand, fan die soms raar doet, CD-drive met een defect in, etc. etc.)

Die LBBG had ik idd ook al bekeken, maar de meesten hebben enkel een caching SSD, van maar enkele GB's? Ik zou liefst toch een echte SSD hebben. (en liefst één van +250GB, want mijn huidige heb ik opgesplitst in 2 partities van 120, en dat is al wat krap imo).

Bijkomend vraagje: Bij de meeste links staat er bij dat het een qwerty versie is. Zijn diezelfde laptops ook in azerty te verkrijgen? Ik woon namelijk in België, waar het azerty de standaard is.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Heb je de laptop al terug gestuurd voor reparatie?

En als je dan alsnog een nieuwe laptop wilt, wat let je om alsnog een Asus N serie te kopen: http://tweakers.net/categ...yVtJRKijKTE71zcxTstI1rAUA

[ Voor 69% gewijzigd door wappiewappie op 24-01-2015 19:07 ]

• Opifex
Dat had ik destijds beter wel gedaan ja. Maar dat is nu geen optie meer. Ik kan mijn laptop geen 10 weken meer missen...
(ja, dat is de minimum termijn bij Alternate... Een voeding die ik daar heb binnengedaan kreeg ik pas vervangen na 12 (!!) weken! Dan bleek het nog een minderwaardig product te zijn (niet-modulair vs. wel modulair), zodat het uiteindelijk 14 weken heeft geduurd vooraleer ik mijn geld terug in handen had!)

Bovendien is het nog maar de vraag of de defecten wel onder de garantie vallen... Batterijen vallen daar bvb. niet onder, ook niet als een 4 cel batterij al van dag 1 al maar 1/4 levensduur heeft van een 3 cel batterij van een ander merk.

• Opifex
Als ik op alle criteria filter in de pricewatch blijft alleen deze over:
http://www.bto.eu/?gclid=...0xU1GX7JsxbbOYhoC2Frw_wcB
(En dat is ook met een SSD van maar 128GB...)
Spijtig genoeg is ook deze Asus overal uitverkocht (net zoals bijna alle andere modellen blijkbaar?)

Nu.. Ik was aan het denken om één samen te stellen bij BTO, omdat ik daar hier en daar wel al eens iets postitiefs over heb gehoord, en omdat ik alles zou kunnen samenstellen naar wens.
Maar... Wat is jullie mening hier over? Slechte ervaringen/Goede ervaringen? Prijs/kwaliteit?

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verder waarom specifiek een barebone (BTO/Clevo) en niet gewoon een mooie laptop van MSI, Asus, etc. ?

Heb je al reviews gelezen over de barebone laptops versus de hierboven genoemde merken? Begin anders eerst gewoon met het lezen van reviews van de laptops in je budget en maak dan een keuze. Hierbij een quote uit een van de reviews over een Clevo (basis voor een BTO):

"The chassis made by Clevo tend to has a subpar build quality compared to e.g. Asus, Dell's Alienware. The trade-off for a less expensive, ultra-customizable gaming laptop is worthwhile for some, but the trend of poor overall build quality means it’s not the best option for most"

Daarnaast kan je nog wat kennis op doen uit de volgende review van een BTO model: productreview: BTO X-Book 17CL62 review door Tijgert :+

• Opifex
Vidra schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:24:
Verder waarom specifiek een barebone (BTO/Clevo) en niet gewoon een mooie laptop van MSI, Asus, etc. ?
Mijn voorkeur zou inderdaad uitgaan naar een laptop van een merk met een reputatie (zoals Asus bvb.)
Alleen vind ik er bijna geen enkele die voldoen aan de vereisten...
pricewatch: Asus N751JK-T4161H-BE
en
pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PE-253BE Apache Pro
zijn de enige 2, waarvan de Asus overal uitverkocht is...

BTO schrap ik inderdaad uit mijn lijstje. Zeker ook omdat je me er aan herinnert hebt dat de Alternate laptops ook gemaakt worden door Clevo.

• Opifex
Ik heb net even naar een winkel gebeld om te informeren over deze laptop:
pricewatch: Asus N751JK-T4161H-BE
Maar omdat ik van plan was de SSD te vervangen door een grotere (misschien verwisselen met mijn huidige), raadden ze me deze aan:
pricewatch: Asus N751JK-T4160H-BE
waarbij ze dan de DVD-drive zouden vervangen door een SSD met caddy.

Maar... Nu vroeg ik me af: wat zijn nu juist de verschillen tussen de 2 modellen?
Ik zie dat je voor enkel een SSD extra (van 128GB) 300 euro meer betaald? Dat lijkt me een beetje veel voor een SSD? Zijn er andere verschillen?

Bovendien vraag ik me ook af waarom er in de goedkopere laptop geen 2de disk past, aangezien het hetzelfde basismodel is?

Iemand dat hier opheldering over kan brengen?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

En de pricewatch: Medion Akoya E7227 (30017615) waarbij je 1 van de HDD's vervangt door een SSD? Deze is niet duur dus kun je je veroorloven er nog 100 euro voor een SSD tegenaan te gooien.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Opifex
8GB ram? i3? Weet niet of dat wel voldoende gaat zijn voor mij =/
Bovendien ben ik niet echt overtuigd van Medion =/

Trouwens: er staat in de pricewatch dat er maar één slot is voor een HDD, maar er steken er wel 2 in? Of lees ik dat verkeerd?
Pagina: 1