Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Mainstreamlaptop februari 2015

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Mainstreamlaptop februari 2015

Voor de Best Buy Guide van februari gaan we op zoek naar een budgetlaptop (400eu), een mainstreamlaptop (900eu) en een betaalbare thin&light (ook 900eu). Dit topic is bedoeld om tot een keuze voor een mainstreamlaptop te komen.

De mainstreamlaptop ligt wat budget betreft tussen de basislaptop (600eu) en de multimedialaptop (1300eu) in. De laptop mag dus een stukje vlotter zijn dan de basislaptop, maar hoeft niet van alle toeters en bellen voorzien te zijn, zoals de multimedialaptop. De volgende eigenschappen horen (min of meer in volgorde van belangrijkheid) bij een mainstreamlaptop:
- Full hd-scherm (of hogere resolutie) van ~15,6"
- Ssd
- Snelle cpu
- Ips-scherm
- Losse videokaart
Kandidaten
Als ik in de Pricewatch filter op <900eu, i5, i7, ssd en >1920x1080 kom ik op een aantal usual suspects uit.

De pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH) kost precies 900 eu en is al meerdere keren in de bbg verschenen. Voor dat geld krijg je een quadcore i7, 8GB geheugen, GT 740M en een schijf van een terabyte. Geen ssd helaas, alleen 16GB aan caching. Hij kwam al eens voorbij in deze review. Verkorte conclusie: stevige laptop, makkelijk te upgraden, maar het full hd-scherm heeft een laag contrast en matige kijkhoeken.

Er is ook een 100 euro goedkopere variant met i5-cpu, 4GB ram en een échte ssd van 128GB groot: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JCMH)

De pricewatch: Asus N56JN-CN091H hebben we misschien nog wel vaker dan de E540 in bbg's gezien en ook deze uitvoering, die net geen 900 euro kost is voorzien van mooie hardware. Een quadcore i7, 8GB geheugen, GT840M-videokaart en een full hd-paneel. Voordeel van dat scherm is dat het ips is in plaats van tn zoals bij de ThinkPad E540. Nadeel is dat net als bij de Lenovo ook hier geen echte ssd aanwezig is, maar een 750GB harde schijf + 8GB caching ssd. Laatste puntje is de prijs: hij is voor 900 te krijgen, maar de meeste webshops vragen er 1000 voor, even in de gaten houden dus.

De pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-58NZ was in een duurdere uitvoering de multimedialaptop van december 2014. Voor 850 heb je 'm met Core i5-4210U, 8GB geheugen, full hd-scherm en een hybride harde schijf...(met de ssd's in dit lijstje wil het niet echt lukken). De videokaart, een GTX 850M, is nog wel aardig voor eenvoudige games.

Andere laptops die niet in dit rijtje staan, maar je misschien zou verwachten:
- Lenovo S540; mainstreamlaptop van oktober 2014. Niet meer leverbaar op de Lenovo-site, dus wordt waarschijnlijk vervangen door een nieuwer model met Broadwell-cpu
- Dell Inspiron 15 7000; past mooi binnen het budget, maar bleek tegen te vallen door slecht toetsenbord, spiegelend scherm met lage helderheid en krappe koeling -> reviews: Dell Inspiron 15-7537: dure middelmaat
- ???

Nog iets beters in gedachten, of het volledig eens met een van de bovenstaande kandidaten? Discussieer mee!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Ik denk dat we deze HP ook zeker kunnen toevoegen:

pricewatch: HP Envy 15-k046nd

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
De Lenovo E540 wordt ook vervangen door een E550 echter tot maximaal een i7-5500U dus dat is wel een achteruitgang.
Verder heb ik geen aankondiging voorbij zien komen voor een s550, toch maar hopen dat deze toch gaat verschijnen de s540 was een mooie laptop voor die prijs.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Met de 850m speel je eigenlijk de moderne titels ook wel, hetzij met wat aangepaste instellingen. T'is gewoon een midrange kaart. Eenvoudige spellen spelen vind ik hierom dan ook wel een understatement.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Verder vind ik de Dell Latitude E5550 met i7-5600U, 1x 8Gb ram, 500GB HDD, 1.920 x 1.080 IPS en 840M ook wel wat. Enige nadeel wat ik nu zie is geen SSD.
Voor een prijs € 937,23 inclusief verzenden wordt hij van jou. Moet je wel de 2x vip toepassen. En een aantal dingen in minderprijs selecteren. (Kan nog niet iets goedkoper zonder vingerafdruklezer.)

[ Voor 18% gewijzigd door job89 op 19-01-2015 16:45 ]

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27

StrongArmLance

Endless flow

Wouter lucassen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:33:
Met de 850m speel je eigenlijk de moderne titels ook wel, hetzij met wat aangepaste instellingen. T'is gewoon een midrange kaart. Eenvoudige spellen spelen vind ik hierom dan ook wel een understatement.
Een overstatement.

• WouterL
  • Nu online
Hoezo een overstatement? (:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
volgens mij is het een understatement aangezien de GTX850 eigenlijk beter is dan wordt omschreven ;)

• WouterL
  • Nu online
NL_Scratch schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:33:
volgens mij is het een understatement aangezien de GTX850 eigenlijk beter is dan wordt omschreven ;)
Precies. Je kan met de 850m gewoon prima meekomen, een aantal selectieve titels daargelaten. En de meeste games gewoon op high/med.

Je gamed er prima BF4 mee op high.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27

StrongArmLance

Endless flow

NL_Scratch schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:33:
Nee als je bijvoorbeeld zegt: hij kan best goed tenissen, en is wereldkampioen, dat is een understatement.

Maar als ik het goed lees, vindt Wouter, dat wanneer er wordt gezegd 'hij kan alleen simpele spellen aan' een overdrijving, omdat hij de minder simpele spellen, al is het met wat aanpassingen toch aan kan. Al is het vanuit de OP wellicht een understatement, maar dat ligt aan de intentie, die onbekend is ;)

Het gaat mij hier niet om het statement dat onder het werkelijke kunnen van de laptop zit, want dat is zo. In het afkraken van de video kaart is het wel een overstatement (Overdreven dat de kaart alleen de simpelere spellen aan kan). Nu is het niet echt afkraken, maar dat las ik zo, omdat ik alleen Wouters reactie las, vandaar :)

Maar totaal irrelevant natuurlijk. Sorry

[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 19-01-2015 18:57 ]

• WouterL
  • Nu online
Laten we voorop stellen iig dat de 850m meer dan eenvoudig spellen aankan :p Bij eenvoudige spellen denk ik iig aan iets anders. Er kan prima gegamed worden op de 850m, ook met de huidige generatie spellen. Daarom vind ik de OP onterecht op dit punt (:

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PiweD schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:09

De pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH) kost precies 900 eu en is al meerdere keren in de bbg verschenen. Voor dat geld krijg je een quadcore i7, 8GB geheugen, GT 740M en een schijf van een terabyte. Geen ssd helaas, alleen 16GB aan caching. Hij kwam al eens voorbij in deze review. Verkorte conclusie: stevige laptop, makkelijk te upgraden, maar het full hd-scherm heeft een laag contrast en matige kijkhoeken.

Er is ook een 100 euro goedkopere variant met i5-cpu, 4GB ram en een échte ssd van 128GB groot: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JCMH)

Nog iets beters in gedachten, of het volledig eens met een van de bovenstaande kandidaten? Discussieer mee!
Nou moet ik zeggen dat ik die 2de Lenovo, de i5 met 128GB SSD de *Thumbs Up* wil geven.

Het voordeel van de, ondanks de beperkte capaciteit van 128 gb, met SSD uitgevoerde i5 versie is onder andere de betere dataprotectie door het ontbreken van bewegende delen, minder warmteontwikkeling en waarschijnlijk zal de laptop ook een stukje stiller zijn. Ik neem aan dat de SSD ook een stuk energiezuiniger zal zijn dan de traditionele schijf.

De i5 bied voldoende vermogen voor "mainstream"gebruik, daar heb je die i7 echt niet voor nodig.
Hetzelfde geldt voor het geheugen van 8GB ten opzichte van 4GB, indien toch nodig kun je er in de i5-klapjap nog extra geheugen bijprikken.

Een ander punt vind ik het verschil tussen een SSD en een hele kleine caching SSD:

"Even snel?

De hamvraag blijft: is een cache-SSD even snel als een volwaardige SSD? Helemaal niet! Een volwaardige SSD biedt bij elke opdracht voor 100% extra snelheid, ongeacht welke actie. Een cache-SSD gaat kijken welke programma’s je het meest gebruikt, en zal die bufferen voor onmiddellijke toegang.

Dit zorgt dat vele, maar zeker niet alle programma’s snel bereikbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je een zo groot mogelijke cache-SSD kiest. Hoe groter die cache, hoe meer programma’s en taken snel bereikbaar zijn, hoe sneller je computer aanvoelt. Zolang conventionele SSD’s duur blijven, zal een cache-SSD bestaansrecht hebben."
"

bron:

Wat mij betreft wordt het de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JCMH) _/-\o_

Deze voldoet aan alle gestelde eisen en komt dik onder het budget, hoeveel bang for je buck wil je hebben voor een BestBuyGuide? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 21-01-2015 10:34 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
zou toch eerder voor de acer gaan, backlight keyboard, ips paneel en gtx 850m lijken mij toch een mooie combo, dde cpu is inderdaad iets minder als de e540, maar dat weegt niet op tegen de vele voordelen

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hoe zit het met die buildquality van die Acer?

Ik weet dat het scherm van de E540 geen hoge ogen gooit en een IPS is erg fraai maar ik kijk even naar het totaalplaatje, en dan vind ik die i5 E540 tot nu tot de beste kandidaat, backlight bijvoorbeeld is voor mij geen must.

Die 850M is een goed punt overigens! Voor de rest vind ik "vele voordelen" wat aan de enthousiaste kant.

De Acer was, zoals gezegd in de OP,in een iets duurdere uitvoering de multimedialaptop van december 2014. Dan hebben we wat meer informatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 22-01-2015 08:30 ]

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:39
Ik spring even te hulp om het vinden van IPS-laptops wat makkelijker te maken.
Lijstje op Pastebin gezet!

Ik houd dit al een tijdje bij maar dat is nogal lastig aangezien in de Pricewatch niet specifiek naar IPS gezocht kan worden. Vandaar dat ik hier zelf een lijstje van onderhoud. De laatste keer dat ik de Pricewatch heb afgestruind was 10 dagen geleden, dus het lijstje is "ietsjes" verouderd. Ik check wel regelmatig welke laptops er sindsdien nieuw bij zijn gekomen en daar zitten geen nieuwe kandidaten bij. Er zou dus in principe een laptop kunnen missen als die op 12 januari nog >900 euro kostte en nu in prijs gedaald is.

Van een klein aantal laptops is het werkelijk nergens op het hele wereldwijde web niet te vinden of er IPS in zit of niet. Deze heb ik niet in mijn lijstje gezet. Om deze reden staat de in de OP genoemde Asus N56JN-CN091H er niet in, bronnen weerspreken elkaar en aangezien er ook N56JN-laptops zonder IPS-scherm op de markt zijn kan ik er ook geen gokje op wagen wie er nu gelijk heeft of niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Jerrythafast op 22-01-2015 23:45 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je lijstje is al weer van Pastebin verwijderd; tenminste, die boodschap krijg ik te zien. V.w.b. IPS-schermen, zou het wat mij betreft een goede toevoeging aan de Pricewatch zijn als het mogelijk werd om ook op schermtype te zoeken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:00
De pricewatch: Asus N56JN-CN091H hebben we misschien nog wel vaker dan de E540 in bbg's gezien en ook deze uitvoering, die net geen 900 euro kost is voorzien van mooie hardware. Een quadcore i7, 8GB geheugen, GT840M-videokaart en een full hd-paneel. Voordeel van dat scherm is dat het ips is in plaats van tn zoals bij de ThinkPad E540. Nadeel is dat net als bij de Lenovo ook hier geen echte ssd aanwezig is, maar een 750GB harde schijf + 8GB caching ssd. Laatste puntje is de prijs: hij is voor 900 te krijgen, maar de meeste webshops vragen er 1000 voor, even in de gaten houden dus.
Is de pricewatch: Asus N551JK-CN157H (of de 158h versie) niet een wat betere keus?
Deze was ik binnenkort van plan zelf te halen en qua prijs/specs verhoudig zit er een betere videokaart in en hij is goedkoper.

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:39
Jorgen schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:10:
Je lijstje is al weer van Pastebin verwijderd; tenminste, die boodschap krijg ik te zien.
Oh, prachtig. Nou dat was dan mijn eerste en tevens mijn laatste bijdrage aan dat platform 8)7
Gelukkig kan het ook zo.
V.w.b. IPS-schermen, zou het wat mij betreft een goede toevoeging aan de Pricewatch zijn als het mogelijk werd om ook op schermtype te zoeken.
Dat zeker! Enige moeilijke hieraan voor de implementatie is wellicht dat het bij veel fabrikanten vrij lastig is te achterhalen, dus denk ik dat het een hele klus gaat worden om ze met de hand te 'vlaggen'.

EDIT 28 Januari 0.25: Ik heb het lijstje bijgewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 28-01-2015 00:25 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Snap ik. Zouden telefoonfabrikanten (die evengoed vaak ook laptops maken) daar scheutiger mee zijn dan? Daar zit de optie namelijk wel in de PW.

Aangezien ik zelf nog op zoek ben, zal ik je lijstje dit weekend ook even doornemen. Bedankt!

Your Friendly Neighborhood Moderator

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Er is een nieuwe Dell Inspiron 15 7000. De matige review gaat over de 7537 uitvoering. De nieuwe uitvoering met standaard Broadwell (5e generatie) i7, is de 7548 (in de US staat deze, naar ik aanneem dezelfde als 7547 op de site). De nieuwe uitvoering heeft aardige specs (b.v. UHD touch screen en als gezegd 5e gen i7). Alleen duurste model heeft SSD, dat is weer jammer, want die past niet binnen budget ook niet na VIP kortingen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PiweD schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:09:
Deze Asus had ik zelf eigenlijk even buiten beschouwing gelaten omdat er geen echte SSD inzit maar een cachingSSD.

Ik zie echter dat deze bij een aatal zaken al niet meer leverbaar is en zelfs al voor €850 te koop is.

Dat betekent genoeg budget over voor een dikke SSD die je er zelf even inzet.

Rekenvautje 8)7 ...5 tientjes onder budget :+ .......gelukkig heb ik nog een SSD liggen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 27-01-2015 12:32 ]

• MisterJack41
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 14:53
Herryschopper schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Is de pricewatch: Asus N551JK-CN157H (of de 158h versie) niet een wat betere keus?
Deze was ik binnenkort van plan zelf te halen en qua prijs/specs verhoudig zit er een betere videokaart in en hij is goedkoper.
Dit! De n551 blijft zo ruim binnen budget dat een SSD nog krap in het budget past, en dan heb je een machine met mat scherm (wat ik persoonlijk heel fijn vindt), een i7 4710 en een GTX 850m, dat is toch best een fijne machine? Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Eens, in combinatie met SSD in mijn ogen de beste keuze.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nice, zelfs een mat IPS scherm

http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N551JK/

Verwijderd

Ik heb ook de Asus N551JK-CN157H besteld voor 661 euro, topprijsje. Nu nog afwachten wat voor netwerkkaart er daadwerkelijk inzit. Hoopte toch op 5gHz.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Das geen geld, via de BTW actie van de MM? Ga je der nog een SSD inplempen?

Verwijderd

Deze lijkt me perfect te passen:

Supermooi IPS scherm, mooie strakke behuizing, goede specs incl. 256GB SSD.

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-14M

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kan over deze laptop vrij weinig reviews vinden, pricewatch: HP Envy 15-k046nd maar ik kan deze voor 700 euro krijgen, tweedehands met garantie. Lijkt mij wel een goeie deal, een GTX850M is een upper mid-range kaart, een I7 2Ghz CPU. Lijkt me dat je daar wel aardig op kan gamen. Wat denken jullie?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:00
MrVegeta schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:30:
Ik kan over deze laptop vrij weinig reviews vinden, pricewatch: HP Envy 15-k046nd maar ik kan deze voor 700 euro krijgen, tweedehands met garantie. Lijkt mij wel een goeie deal, een GTX850M is een upper mid-range kaart, een I7 2Ghz CPU. Lijkt me dat je daar wel aardig op kan gamen. Wat denken jullie?
Ligt er natuurlijk aan welke games je speelt :)
Met deze Asus haal ik tijdens BF4 op 1080p met medium settings zo rond de 70-75 fps, ik gok dat je dat met deze hp ook wel haalt aangezien je geen krachtige processor nodig hebt voor bf4.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Herryschopper schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:22:
[...]

Met deze Asus haal ik tijdens BF4 op 1080p met medium settings zo rond de 70-75 fps, ik gok dat je dat met deze hp ook wel haalt aangezien je geen krachtige processor nodig hebt voor bf4.
Dat is zo, bijvoorbeeld FIFA15 wordt veel gespeeld, Divinty Original Sin, niet echt zware games.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ligt dat nou aan mij.....of is het raar dat zo'n topic gestart wordt waarbij iedereen zijn inbreng kan doen en dan ineens, zonder ook maar ff een headsup hier in het topic neer te zetten, staat de BBG al online, WTF?

reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2015

is dat misschien iets voor de volgende BBG?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:36:
Ik heb ook de Asus N551JK-CN157H besteld voor 661 euro, topprijsje. Nu nog afwachten wat voor netwerkkaart er daadwerkelijk inzit. Hoopte toch op 5gHz.
volgens de Asus site:

Integrated 802.11 b/g/n or 802.11 a/b/g/n (WiDi)
10/100/1000/Gigabits Base T
BT 4.0 support (on WLAN+ BT 4.0 combo card)

http://www.asus.com/Noteb...ks/N551JK/specifications/

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:36:
661 euro? Nieuw?

Hij is op dit moment 899, zo veel is de prijs toch niet gestegen?

Verwijderd

suikerberg schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:48:
[...]

661 euro? Nieuw?

Hij is op dit moment 899, zo veel is de prijs toch niet gestegen?
Tijdens BTW-dagen van de Mediamarkt, eind januari, was het apparaat voor 661 euro te krijgen. De originele prijs is 899 euro, dat klopt wel.

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
Herryschopper schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:22:
[...]

Tijdens een potje TDM op 32 man server trekt mijn 4710HQ al rond de 50/55%, Met een dual core U processor kom je zeker daar niet genoeg bij dus je hebt zeker een fatsoenlijke processor nodig vooral op een 64 man conquest server. En ik betwijfel zeer dat 850m 70-75 het trekt op medium. Ik heb een Gtx 760 gehad en ik kon net medium draaien met 60-70fps gemiddeld.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik had de Asus N551JK-CN157H ook in bezit voor € 661,60. De eerste had een kapotte display (kan gebeuren). Deze gaf lijnen en flikkeringen, en veel backlight bleeding. Geruild bij de MM. De tweede had een los liggend touchpad en de fans waren veel beter hoorbaar (idle al). Samen met de MM verkoper de hele voorraad gecheckt, allemaal hadden ze wel één van de bekende mankementen (display bezel sluit niet goed aan, touchpad los, enorme backlight bleeding, luide fans). Er zit onderling veel kwaliteitsverschil in. Daarbij komt dat de Wi-Fi in deze laptop dramatisch is, de antenne's zitten niet goed. Als je een losse antenne aansluit, haal je wel de 300 Mbps op een gepaste afstand van de router. Het mogen dan mooie specificaties zijn een Intel i7, GeForce GTX 850M en een Full HD IPS scherm, de bouwkwaliteit en de eind controles van de Asus zijn dramatisch. Zeker als je verder kijkt in dit en andere forums, zie je vaker bovenstaande problemen. Ik begrijp niet hoe deze laptop BBG Multimedia laptop van februari 2015 heeft kunnen worden. Er zullen best goede exemplaren zijn, hier mag de eigenaar echt blij mee zijn. Ik heb inmiddels er vanaf gezien en mijn geld terug gekregen. Voor mij was het een impuls aankoop (wellicht desktop vervanger), dus ik kon kritisch zijn en makkelijker afstand doen.

Mocht je een goed exemplaar hebben, dan is er maar één nadeel: Geen (bruikbaar) M.2 slot. Maar voor € 661,60 is dat geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 23-02-2015 20:47 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tering! dat is niet best.

Dat die asus de BBG won is niet echt verwonderlijk, dat is een vrijwel theoretische exercitie op basis van de specs en reviews en in een enkel geval een hands-on ervaring.

Wel zuur dat deze deze nu de volle bak aan €900 kost.

Pagina: 1