Met de kanttekening dat het voor sommige modellen wel pas 8 maart kan worden, die update.
"If you want the update on release day you can go to Sony’s support site and download it onto a USB key."
Zou dus vanaf 22 feb te downloaden zijn in Europa, ook voor sommige modellen ;-)
Zou dus vanaf 22 feb te downloaden zijn in Europa, ook voor sommige modellen ;-)
"A man has got to know his limitations..."
Iemand die weet of het mogelijk is zowel (stabielere) verbinding via ethernetkabel te hebben als tegelijkertijd de TV zichtbaar te hebben voor casten? Het betreft een W809c, de router is een Experiabox v10.
Verwijderd
nou dat heeft ook lang zat geduurtThe__Virus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:06:
Volgende week de update naar Android 6?
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1487327717
Dat is mogelijk. Ik heb ook een w809c en hem bedraad verbonden met een experia v9. Casten werkt naar behoren!Kixpo schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:00:
Iemand die weet of het mogelijk is zowel (stabielere) verbinding via ethernetkabel te hebben als tegelijkertijd de TV zichtbaar te hebben voor casten? Het betreft een W809c, de router is een Experiabox v10.
Nog iets bijzonders ingesteld? Als ik hem aansluit op ethernet, schakelt de wifi uit en zie ik de TV niet meer onder het cast symbool staan op computer of telefoon.Kasper schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:53:
[...]
Dat is mogelijk. Ik heb ook een w809c en hem bedraad verbonden met een experia v9. Casten werkt naar behoren!
Je probleem ligt waarschijnlijk bij je Experiabox 10.Kixpo schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:02:
[...]
Nog iets bijzonders ingesteld? Als ik hem aansluit op ethernet, schakelt de wifi uit en zie ik de TV niet meer onder het cast symbool staan op computer of telefoon.
Net hier even getest met een de KDL-55W809C op ethernet naar de Fritz!Box, het filmpje kwam via Wi-Fi van de laptop.
[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 17-02-2017 19:31 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb wifi nooit ingesteld op de tv. Vanaf 1e gebruik, ethernetkabel erin.Kixpo schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:02:
[...]
Nog iets bijzonders ingesteld? Als ik hem aansluit op ethernet, schakelt de wifi uit en zie ik de TV niet meer onder het cast symbool staan op computer of telefoon.
Misschien thuisgroepnaam? Ik verander bij elk netwerkapparaat "WORKGROUP" in iets anders.
Meer heb ik netwerkwise niet gedaan.
Ik ga het nog een keer proberen :-)Kasper schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Ik heb wifi nooit ingesteld op de tv. Vanaf 1e gebruik, ethernetkabel erin.
Misschien thuisgroepnaam? Ik verander bij elk netwerkapparaat "WORKGROUP" in iets anders.
Meer heb ik netwerkwise niet gedaan.
Ik heb me nog niet goed ingelezen maar ben bang met Android 6 dat ik straks problemen krijg met Kodi en passthrough zoals in 17.
Kodi is wel echt een app die ik heel veel gebruik. Daarom gebruik ik nog 16.1.
Maw. Android 6 is leuk maar het werkt nu prima. Ik mis niets.
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
idem hier maar het is juist zo dat kodi 17 problemen geeft bij android 5.x.x dit zou juist opgelost worden met android 6.x.xTranzy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:09:
Ik heb me nog niet goed ingelezen maar ben bang met Android 6 dat ik straks problemen krijg met Kodi en passthrough zoals in 17.
Welke app op de tv gebruiken jullie om muziek te casten van je Android telefoon naar je TV? Ik heb de muziek op mijn telefoon staan en daardoor werkt het niet om het via Kodi te doen. Zou ik Plex kunnen gebruiken? Het gaat om muziek die niet op Spotify staat, anders had ik die app gebruikt.
Ga zo Localcast en Castbox proberen maar las hierover niks terug in dit topic.
Ga zo Localcast en Castbox proberen maar las hierover niks terug in dit topic.
[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 18-02-2017 09:45 ]
Meer mensen waar opeens iedere dag de LAN aansluiting of geen IP meer heeft of een restart moet krijgen voordat LAN het weer doet? Valt me op dat dit sinds een aantal dagen, dagelijks voorkomt.
Ding heeft al sinds het begin een vast IP in de router, maakt geen verschil blijkbaar, dan krijgt ie compleet random IP (169.), dan heeft ie wel IP maar na een tijd knalt het weer eruit.....
Kabels uiteraard al vervangen, maakt geen verschil. Enige wat helpt is dagelijks aantal keer rebooten.
Ding heeft al sinds het begin een vast IP in de router, maakt geen verschil blijkbaar, dan krijgt ie compleet random IP (169.), dan heeft ie wel IP maar na een tijd knalt het weer eruit.....
Kabels uiteraard al vervangen, maakt geen verschil. Enige wat helpt is dagelijks aantal keer rebooten.
[ Voor 18% gewijzigd door tcviper op 18-02-2017 10:50 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Klopt, in Kodi 16.1 werdt DTS ondersteuning via een hack icm Android 5.1.1 mogelijk gemaakt. Deze hack werkt niet meer Kodi 17. Bij Android 6.0 is de DTS audio beter geregeld en is de hack niet meer nodig. Dat moet de DTS ruis problemen bij bepaalde streams met hoge bitrates hopenlijk voorkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:41:
[...]
idem hier maar het is juist zo dat kodi 17 problemen geeft bij android 5.x.x dit zou juist opgelost worden met android 6.x.x
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Inderdaad, rond die tijd moet de v3.533 versie bijgewerkt zijn naar de Android 6.0 versie:Robus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:24:
"If you want the update on release day you can go to Sony’s support site and download it onto a USB key."
https://www.sony.nl/suppo...55C/#SoftwareAndDownloads
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
"If it ain't broke, don't try to fix it". Kijk de kat uit de boom, volg de fora en kies je moment van updaten (of niet).Tranzy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:09:
"A man has got to know his limitations..."
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als Google Chrome de TV niet vind als cast apparaat? Terwijl de YouTube app op me telefoon hem wel vind?
EDIT:
Bijwerken van de app heeft geholpen.
https://sony-paa-pa-en-we...-device-or-the-android-tv
EDIT:
Bijwerken van de app heeft geholpen.
https://sony-paa-pa-en-we...-device-or-the-android-tv
[ Voor 40% gewijzigd door Fonta op 19-02-2017 03:05 ]
Mee eens, maar in dit geval hoop ik dat het pauzeren van live TV zonder extern kastje gaat werken, dat zou echt een top update zijnRobus schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:27:
[...]
"If it ain't broke, don't try to fix it". Kijk de kat uit de boom, volg de fora en kies je moment van updaten (of niet).
Ik hoop op fixes voor de volgende zaken in Android 6 (43w809c):
* Langzame guide, duurt best lang voordat je daar iets kan
* Geen geluid meer na het starten van de guide gedurende 10 seconden
* Nachtelijke vastlopers als ik mijn USB HD heb aangesloten
* Spotify connect gaat naar een Spotify scherm of zoiets wanneer je iets aspeelt IPV gewoon direct door de TV, YouTube of andere bron heen te streamen
Ik kijk zeker eerst de kat uit de boom ! Aan de andere kant kan het niet veel erger worden.
* Langzame guide, duurt best lang voordat je daar iets kan
* Geen geluid meer na het starten van de guide gedurende 10 seconden
* Nachtelijke vastlopers als ik mijn USB HD heb aangesloten
* Spotify connect gaat naar een Spotify scherm of zoiets wanneer je iets aspeelt IPV gewoon direct door de TV, YouTube of andere bron heen te streamen
Ik kijk zeker eerst de kat uit de boom ! Aan de andere kant kan het niet veel erger worden.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Top, ik gebruik nu Kodi 17 en SPMC 16.1 door elkaar heen
, want :
+ LiveTV via TVHeadend in HD werkt (dankzij Mediacodec Surface), optie om te de-interlacen staat uit maar bijv. voetbalwedstrijden worden netjes weergegeven.
+AC3 wordt netjes doorgestuurd naar de receiver
- DTS werkt niet
In SPMC 16.1 :
+ LiveTV via TVHeadend in HD (Dankzij MediaCodec), optie om te de-interlacen staat aan maar voetbalwedstrijden kunnen weleens last hebbenvan artifacts/haperen.
+ DTS
- Bij MediaCodec Surface een crash
- AC3 werkt soms, soms niet (statisch geluid, alles uitschakelen en opnieuw opstarten)
Dit alles op een KD-43X8309C
+ LiveTV via TVHeadend in HD werkt (dankzij Mediacodec Surface), optie om te de-interlacen staat uit maar bijv. voetbalwedstrijden worden netjes weergegeven.
+AC3 wordt netjes doorgestuurd naar de receiver
- DTS werkt niet
In SPMC 16.1 :
+ LiveTV via TVHeadend in HD (Dankzij MediaCodec), optie om te de-interlacen staat aan maar voetbalwedstrijden kunnen weleens last hebbenvan artifacts/haperen.
+ DTS
- Bij MediaCodec Surface een crash
- AC3 werkt soms, soms niet (statisch geluid, alles uitschakelen en opnieuw opstarten)
Dit alles op een KD-43X8309C
Volgens mijn KDL-50W805C is er een update naar MarshMallow te verwachten tussen 22 februari en 8 maart.
Yep! Zegt mijn tv ook. Er is een snelkoppeling naar uit m'n hoofd http://sony.net/androidtv-update.
Hier wordt uitleg gegeven over de update, en wanneer je deze kan verwachten.
Ik heb zelf trouwens een w756c.
Hier wordt uitleg gegeven over de update, en wanneer je deze kan verwachten.
Ik heb zelf trouwens een w756c.
Verwijderd
mijne zegt er is geen update, mogelijk omdat ik automatische download etc etc allemaal uit heb staan. zodra hij uit is download ik hem wel van de site en hoppa in de TV
Beter laat dan nooit. Als het een stabiele versie van Marshmallows is/wordt ben ik allang tevreden. Laat Nougat dan maar zitten.
Verwijderd
helemaal mee eens.outlandos schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:06:
Beter laat dan nooit. Als het een stabiele versie van Marshmallows is/wordt ben ik allang tevreden. Laat Nougat dan maar zitten.
edit:
oh zie nu wel een TV software update staan bij aanbevolen apps en als ik erop klik dan opent hij sony pagina op opera browser
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 15:27 ]
Hoe scoort de KD-43X8309C op het gebied van clouding, ghosting en vertical banding? Ziet er namelijk, qua prijs-kwaliteit, een leuk toestelletje uit en met 100 Hz native panel.
Verwijderd
dat is vrijwel onmogelijk te beantwoorden... de redenen is dat het verschilt van paneel tot paneel (ene paneel heeft het wat meer dan de andere) ook verschillen de reacties de ene maakt van klein beetje clouding een mega issue en de andere haalt zijn schouders op en kijkt vrolijk verder. fotos ervan maken komt ook nooit over zoals het er in het echt uit ziet.rsca777 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:19:
Hoe scoort de KD-43X8309C op het gebied van clouding, ghosting en vertical banding? Ziet er namelijk, qua prijs-kwaliteit, een leuk toestelletje uit en met 100 Hz native panel.
al met al niet te beantwoorden, bestel hem en kijk zelf bevalt hij niet stuur je hem terug (koop op afstand mag dat tot 14 dagen) moet je natuurtlijk wel alles netjes en compleet houden qua verpakking
De nieuwe firmware is te downloaden! v3.845
2K TV's: https://www.sony.nl/suppo...oid-models-update-ver3845
4K TV's: https://www.sony.nl/suppo...oid-models-update-ver3843
2K TV's: https://www.sony.nl/suppo...oid-models-update-ver3845
4K TV's: https://www.sony.nl/suppo...oid-models-update-ver3843
Wel wat iteraties verder dan de US versie, welke v3.709 is.Deze firmware-update brengt Android Marshmallow naar Android TV van Sony
De volgende problemen worden verbeterd door deze firmware:
Alle frequenties kunnen nu worden afgespeeld vanaf de SWF-BR100 draadloze subwoofer
Tv-reactietijd met Astra-signaal
Trillingsprobleem met het HDMI Ultra High Definition-signaal (UHD) na diepe stand-by
Reactietijd op instellingsschermen van het satellietkanaal
De volgende problemen worden opgelost door deze firmware:
Hoogte-breedteverhouding van USB-videodisplay voor 21:9-inhoud
Opnameprobleem met Stofa Neotion Dual CAM
Elektronische programmagids (EPG) bij het bekijken van verkoop- of reclamekanalen (Barker) met video en audio ingeschakeld
Problemen met spraakopdrachten
Probleem met kanaallijst bij het importeren van nieuwe lijsten
Mislukken van netwerkverbinding (WLAN/LAN)
Verkeerde Deense vertalingen
Deens DR-probleem — afspelen stopt als dialoogvenster wordt gesloten
Wanneer de tv wordt uitgeschakeld via de afstandsbediening, blijven audio en video enkele seconden gedempt voordat de tv wordt uitgeschakeld
EPG-informatie niet verkrijgbaar op Spaanse TVE
Abnormaal geluid bij het veranderen van het kanaal
Tv wordt niet ingeschakeld na het herstellen van fabrieksinstellingen
Zwart beeld bij het plaatsen van CI+ CAM
Geen beeld of audio op FunBox 4K UHD-satellietkanaal
Knipperend lampje wordt weergegeven bij het openen van de gids
Probleem met het casten van YouTube als de taal is ingesteld op Hebreeuws
Storing HDMI dynamisch bereik
Probleem met Autom. beeldmodus
Football Mode-problemen na het uit- en inschakelen van de tv
[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 22-02-2017 12:05 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Heb weer even een overzicht gemaakt (met download links) voor degene die interesse heeft, deze update 'zou' ook DTS ondersteuning via HDMI moeten toevoegen voor apps zoals Plex (moet het zelf nog testen). Link.
[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 22-02-2017 12:03 ]
Jeuj!
Nu kijken of ik het verstandige kan doen (wachten, zien hoe het bij anderen werkt, dan beslissen of ik zelf ga updaten) of het gewoonlijke (van plan zijn het verstandige te doen, maar toch direct downloaden en installeren)...
Ik vermoed optie 2.
Nu kijken of ik het verstandige kan doen (wachten, zien hoe het bij anderen werkt, dan beslissen of ik zelf ga updaten) of het gewoonlijke (van plan zijn het verstandige te doen, maar toch direct downloaden en installeren)...
Ik vermoed optie 2.
Ik heb hem net geïnstalleerd, ik zal bevindingen hier posten.
* De tv gids opent nu over het beeld heen en er is geen schakeling meer waardoor de TV even uit gaat!
* Het nieuwe volume paneel is erg strak en zit niet meer in de weg
* Video capturen met programma's als TeamViewer werkt nog steeds niet.
* De UI voelt iets minder soepel aan
* Timeshift kan nog steeds niet
Verder zie ik eigenlijk niet veel verschil. Dingen als DTS kan ik niet testen vanwege afwezigheid digitale versterker.
Al met al voor mij nog wel een tegenvaller.. Had erg gehoopt dat het capturen van video wel ging werken, zodat ik een ambilight systeem aan kan sturen.
* De tv gids opent nu over het beeld heen en er is geen schakeling meer waardoor de TV even uit gaat!
* Het nieuwe volume paneel is erg strak en zit niet meer in de weg
* Video capturen met programma's als TeamViewer werkt nog steeds niet.
* De UI voelt iets minder soepel aan
* Timeshift kan nog steeds niet
Verder zie ik eigenlijk niet veel verschil. Dingen als DTS kan ik niet testen vanwege afwezigheid digitale versterker.
Al met al voor mij nog wel een tegenvaller.. Had erg gehoopt dat het capturen van video wel ging werken, zodat ik een ambilight systeem aan kan sturen.
[ Voor 88% gewijzigd door HaTe op 22-02-2017 12:42 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
aanvulling voor DTS/DD
Kodi 17 werkt nu weer met DTS en DD5.1
je moet wel eerst in kodi instellingen wijzigen (channels instelbaar t/m 7.1) en audio passthrough moet je aanzetten en dan werkt het weer!
het menu is idd stuk minder soepel wel nadeeltje maar damn ben blij dat KODI weer werkt zoals het hoort
je moet wel eerst in kodi instellingen wijzigen (channels instelbaar t/m 7.1) en audio passthrough moet je aanzetten en dan werkt het weer!
het menu is idd stuk minder soepel wel nadeeltje maar damn ben blij dat KODI weer werkt zoals het hoort
Is het verstandig om na deze update een volledige factory reset te doen zodat alle lollipop resten eruit zijn?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat zou ik alleen doen bij problemen.Jassy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:42:
Is het verstandig om na deze update een volledige factory reset te doen zodat alle lollipop resten eruit zijn?
Verwijderd
dit dus... trouwens wel appart dacht dat mijn Samsung Galaxy S5 mini geen updates meer zou krijgen en gisteren kreeg hij de marshmallow en de dag erna de sony met marshmallow update is het nationale marshmallow dag vandaag
Hier zat ik op te wachten! Thanks!Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:38:
aanvulling voor DTS/DD
Hmmmm, eerste bevindingen is al dat het menu / apps opeens super traag word bij mij. Zie geen updates van apps ofzo lopen maar lijkt wel alsof ie 100% CPU usage heeft.....
Issie niet toevallig bezig met optimaliseren de eerste tijd? Dat het na verloop van tijd wat soepeler gaat misschien.
[ Voor 40% gewijzigd door tiguan op 22-02-2017 13:09 ]
Denk eraan dat redelijk wat apps (ongeveer alles van Google) op de achtergrond automatisch updaten zonder dat je daar iets van merkt. Op Reddit en andere fora waren er wel al veel reacties over Marshmallow, de overgrote meerderheid vond het significant trager dan Lollipop.tcviper schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:05:
Hmmmm, eerste bevindingen is al dat het menu / apps opeens super traag word bij mij. Zie geen updates van apps ofzo lopen maar lijkt wel alsof ie 100% CPU usage heeft.....
We zullen het zien.
Voordelen zijn er dan ook wel weer:
- EPG Gids opent nu zonder dat beeld uitvalt bij TV,
- CI/smartcard word sneller gezien/geactiveerd,
- Volume balk is kleiner en naar links onder (veel beter),
- Bovenin beeld zie je nu duidelijk welk HDMI apparaat actief is,
Update: na 2x rebooten lijkt ie dan nu toch wat sneller
Hopelijk blijft het zo.
Voordelen zijn er dan ook wel weer:
- EPG Gids opent nu zonder dat beeld uitvalt bij TV,
- CI/smartcard word sneller gezien/geactiveerd,
- Volume balk is kleiner en naar links onder (veel beter),
- Bovenin beeld zie je nu duidelijk welk HDMI apparaat actief is,
Update: na 2x rebooten lijkt ie dan nu toch wat sneller
[ Voor 37% gewijzigd door tcviper op 22-02-2017 13:31 ]
Zoals ik al schreef werkt dit helaas nog steeds niet.pauldaytona schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:34:
Ben vooral benieuwd of timeshift nu werkt.
Sony noemt het ook niet, maar de android 6 vernieuwingen staat het wel, Sony het kapotgemaakt?HaTe schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:43:
[...]
Zoals ik al schreef werkt dit helaas nog steeds niet.
Huiverig om deze erop te zetten, na berichten over langzaam UI...
Bij de iPhone kan je nieuwe iOs bij mijn weten nagenoeg niet weigeren, en dus maar gedaan, daar ook trager toen mijn 5s naar iOs 10 ging.
Bij de Sony kan je wel weigeren, maarja ik wil even testdrive doen, maar dat kan dan weer niet (teruggaan kan niet).
Ga ik een week wachten om te kijken of er veel bugs uit zijn, of gooi ik hem er vanavond op, mezelf kennende zal het wel morgen worden.
Bij de iPhone kan je nieuwe iOs bij mijn weten nagenoeg niet weigeren, en dus maar gedaan, daar ook trager toen mijn 5s naar iOs 10 ging.
Bij de Sony kan je wel weigeren, maarja ik wil even testdrive doen, maar dat kan dan weer niet (teruggaan kan niet).
Ga ik een week wachten om te kijken of er veel bugs uit zijn, of gooi ik hem er vanavond op, mezelf kennende zal het wel morgen worden.
Die berichten wil ik liever niet horen!layzzzz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:58:
[...]
Hmm bij mij nog niet, na de update in Kodi 17 geen DTSDD 5.1 werkt wel.
Dus als je passthrough kiest dan je enkel 5.1 kiezen? Dat is wel vreemd dat de een het wel kan en de ander niet.
Ligt dat aan het HDMI signaal van de versterker?
Hier ook huiverig...
Enkele vragen waar ik mee zit:
Hoe is Kodi? Gaat dat ook trager? DTS werkt zoals het hoort?
Ik heb nog Android versie 5.1.1 en merk dat Kodi soms hapert bij het afspelen van een film terwijl het via mijn Nuc wel vloeiend gaat.
Enkele vragen waar ik mee zit:
Hoe is Kodi? Gaat dat ook trager? DTS werkt zoals het hoort?
Ik heb nog Android versie 5.1.1 en merk dat Kodi soms hapert bij het afspelen van een film terwijl het via mijn Nuc wel vloeiend gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door razoon op 22-02-2017 14:25 ]
Expert instellingen aangezet? En dan misschien DTS versterker aan zetten in Audio instellingen?layzzzz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:58:
[...]
De trage UI is eigenlijk nauwelijks merkbaar. Volgens mij is het na een tijdje wachten wel weer hetzelfde als dat het was. Misschien zit het ook wel tussen de orenSjah schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:17:
Huiverig om deze erop te zetten, na berichten over langzaam UI...
Kodi is niks aan te merken. Eventuele vertraging alleen merkbaar in de Leanback launcher.
[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 22-02-2017 14:32 ]
Staat aan (DTS/DTS-HD capable receiver/ HDMI-ARC naar receiver)razoon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:23:
[...]
Expert instellingen aangezet? En dan misschien DTS versterker aan zetten in Audio instellingen?
[ Voor 4% gewijzigd door layzzzz op 22-02-2017 14:38 ]
Ik heb nog android 5.1.1 en Kodi 17, en daar had ik ook hetzelfde probleem. Via het Kodi forum heb ik gevonden, dat ik het aantal kanalen op 2.0 moest zetten en vreemd genoeg werkt dit.layzzzz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:58:
[...]
"Sync playback to display" moet ook uitstaan
http://nsa38.casimages.co...04/170104040636513432.png
Zonet via Plex audio pass-through aangezet en lijkt nu wel te werken bij mij.
Echter gaf de versterker nog steeds dd aan ipv dts.
Echter gaf de versterker nog steeds dd aan ipv dts.
Verwijderd
weird ik heb wel geluid maar idd mijn DTS brand niet op van mijn receiver maar heb wel DTS sound, andere bron ook met DTS geen geluid. DD5.1 lijkt overal wel goed te werken.layzzzz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:58:
[...]
damn hoe kan dit
Verwijderd
Net de update uitgevoerd, 1e ding dat opvalt is : eerst wanneer ik het volume met de a.b. van mijn reciever verhoogde was dit zichtbaar op het de tv (balkje) dit werkt nu niet meer. Als ik het volume verhoog met de a.b van de tv werkt het balkje wel (cec) geen big issues verder.
Transcoding naar AC3 aangezet?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:10:
[...]
weird ik heb wel geluid maar idd mijn DTS brand niet op van mijn receiver maar heb wel DTS sound, andere bron ook met DTS geen geluid. DD5.1 lijkt overal wel goed te werken.
damn hoe kan dit
Juist, omdat de TV zelf DTS > AC3 doet met die Kodi instelling
Net als bij Plex overigens.
DTS Direct afspelen doet ie blijkbaar nog steeds niet, jammer genoeg, maar goed dit is opzich ook prima.
DTS Direct afspelen doet ie blijkbaar nog steeds niet, jammer genoeg, maar goed dit is opzich ook prima.
Heeft iemand enig idee of de update de vertraging van het geluid via HDMI ARC heeft opgelost?
Bosch Gl-30 BGL32000
Is misschien de audio-lag van Youtube verholpen ?
Bij mij is de audio op alle apps en youtube nu synchroon naar mijn receiver
Ik zou zeggen lees het topic even
Hoewel ik nog moet updaten, ben ik in mijn schik met het feit dat de EPG (Guide) verbeterd is! Nu hoop ik nog dat de stabiliteit erop vooruit is gegaan. Met aangesloten HD krijg ik nu elke nacht een vastloper waarbij de tv niet meer aan wil.
Voel je vrij om morgen te rapporteren, mede-tweaker-beta-testers
Voel je vrij om morgen te rapporteren, mede-tweaker-beta-testers
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Het is me nog even niet duidelijk of DTS en 5.1 nu wel of niet werkt met Kodi 17 en de nieuwe update.
Anders zal het met Android 6 en Kodi 16.1 hetzelfde zijn? net als onder 5.1.1 en 16.1?
Anders zal het met Android 6 en Kodi 16.1 hetzelfde zijn? net als onder 5.1.1 en 16.1?
Ik wacht het gewoon even rustig af tot de update OTA binnen komt, met USB stick is voor mij toch ff teveel gerommel. Heeft iemand hem al OTA binnen?
youtube.com/@hisrep
OTA zal pas later zijn in de benelux van wat ik heb begrepen. Voor 8 maart hopelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 22-02-2017 17:29 ]
er wordt op meerdere plekken toch aangegeven dat alle tv's voor 8 maart geupdate moeten zijn? Waar haal je deze info vandaan?tcviper schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:15:
OTA zal pas later zijn in de benelux van wat ik heb begrepen. Voor 11 maart.
Heb net de update gedaan, maar merk nu dat er aan de rechterkant ineens een ronde overlay knop zit met een blauwe android icoontje, die ik niet wegkrijg.
Keer opnieuw opstarten? Ik heb dat ook eens gehad, nadat ik een optie voor het sideloaden van apps of zoiets had aangezet.-MB- schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:41:
Heb net de update gedaan, maar merk nu dat er aan de rechterkant ineens een ronde overlay knop zit met een blauwe android icoontje, die ik niet wegkrijg.
[ Voor 3% gewijzigd door pauldaytona op 22-02-2017 17:53 ]
Handmatig geïnstalleerd en draait weer als een zonnetje. Installatie duurt eeuwig maar daarna geen rare dingen meegemaakt
Is dat niet dat stomme ding van ES Explorer?-MB- schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:41:
Hier ook geïnstalleerd en daarna een factory reset gedaan. De interface is stukken vloeiender en ook het action menu is veel sneller geworden en laat geen haperingen meer zien. Op het eerste oog ben ik dus heel erg tevreden!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Zou goed kunnen, is iig uit zijn eigen weggegaan op den duur.Tranzy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:29:
[...]
Is dat niet dat stomme ding van ES Explorer?
Die es explorer heb ik er weer afgehaald, iedere keer als tv aangezet werd had ie een usb device gevonden, ook al stond uit dat ie daar meldingen voor mocht geven.
Pfff en nog steeds geen DTS ondersteuning! En dit terwijl Android 6 het native ondersteund!
Zowel plex als kodi getest maar helaas...
#zucht
Zowel plex als kodi getest maar helaas...
#zucht
-MB- schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:41:
Dat lijkt me inderdaad niet goed, aldus de FAQ van Kodi: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=306038Tranzy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:29:
Is dat niet dat stomme ding van ES Explorer?
Q. I am seeing a strange small preview circle on the right centre of the screen?
Your system is infected! Its called the free ES File Explorer App. Which has now turned into the most annoying Adware, Bloatware, Spyware App on the Google Play Store. Uninstall it right away and use the X-Plore or Total Commander Apps instead.
Mijn ervaring met de update omtrent DTS passthrough in Kodi: ik krijg geen beeld bij DTS passthrough. De film speelt wel, maar er is geen beeld en geluid. Zodra ik DTS passthrough uit zet doet de film het weer gewoon. AC3 passthrough werkt wel probleemloos.
Ik kan nog niet zien of de refreshrate wordt aangepast aan 24Hz, ondanks dat ik dat wel aan heb staan.
Al aantal dingen geprobeerd rondom DTS, maar het nog niet werkend gekregen. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
P.s. met dezelfde instellingen werkte het met 16.1 onder 5.1.1 wel. Ik heb geen ervaring met de combi 16.1 op 6.0.
Ik kan nog niet zien of de refreshrate wordt aangepast aan 24Hz, ondanks dat ik dat wel aan heb staan.
Al aantal dingen geprobeerd rondom DTS, maar het nog niet werkend gekregen. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
P.s. met dezelfde instellingen werkte het met 16.1 onder 5.1.1 wel. Ik heb geen ervaring met de combi 16.1 op 6.0.
[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 22-02-2017 20:24 ]
Zelfde ervaring hier met Kodi. Met DTS aan geen beeld en geluid.The__Virus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:23:
Mijn ervaring met de update omtrent DTS passthrough in Kodi: ik krijg geen beeld bij DTS passthrough. De film speelt wel, maar er is geen beeld en geluid. Zodra ik DTS passthrough uit zet doet de film het weer gewoon. AC3 passthrough werkt wel probleemloos.
Waarom updaten en fabrieksherstel? Alles opnieuw installeren is best veel werk toch?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat was de oplossing die Sony gaf als de USA testpiloten die de update wat eerder hadden, en problemen hadden kregen.THE_BASE schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:24:
Waarom updaten en fabrieksherstel? Alles opnieuw installeren is best veel werk toch?
Tja. Dat is best een oplossing, haha. Dacht dat het de tv soepeler maakte.pauldaytona schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:01:
[...]
Dat was de oplossing die Sony gaf als de USA testpiloten die de update wat eerder hadden, en problemen hadden kregen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hier ook de update gedaan. Goede eerste indruk. Voor nu even geen zin om een factory reset te doen, wellicht op een ander moment.Jassy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:34:
Hier ook geïnstalleerd en daarna een factory reset gedaan. De interface is stukken vloeiender en ook het action menu is veel sneller geworden en laat geen haperingen meer zien. Op het eerste oog ben ik dus heel erg tevreden!
Het is Android, dus is het aan te raden om bij elke hele versie update (in casu van 5 naar 6) een factory reset te doen. Met oudere versies van Android was dit echt een dikke aanrader, ik weet niet of het tegenwoordig nog echt uit maakt (het kan natuurlijk nooit kwaad).THE_BASE schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:24:
[ Voor 33% gewijzigd door outlandos op 22-02-2017 22:20 ]
Is de update al OTA of alleen nog via USB-stick? KDL-50W805C geeft aan dat er geen update is.
Tja. Op zich nog wel te doen, maar geen zin om KODI helemaal opnieuw in te stellen.outlandos schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:18:
[...]
Hier ook de update gedaan. Goede eerste indruk. Voor nu even geen zin om een factory reset te doen, wellicht op een ander moment.
[...]
Het is Android, dus is het aan te raden om bij elke hele versie update (in casu van 5 naar 6) een factory reset te doen. Met oudere versies van Android was dit echt een dikke aanrader, ik weet niet of het tegenwoordig nog echt uit maakt (het kan natuurlijk nooit kwaad).
Via usb geïnstalleerd en helemaal blij
[ Voor 25% gewijzigd door ceycey op 22-02-2017 23:30 ]
Fantastisch, DTS passthrough gast niet werken op deze firmware. Zie http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=289735&page=41. Blijkbaar zit er een Mediatek in onze tv's en die zijn de support voor DTS 'vergeten' op te nemen in hun firmware, waardoor je dus een zwart scherm krijgt met afspelen... Kortom: probleem ligt bij Sony, niet Kodi. Voor die laatste had ik hoop voor een fix, bij Sony niet... Ik ga op zoek naar een 'hack' build van Kodi v17 waar passthrough is opgenomen zoals in 16.1.
Edit: download de 'shitty' versie van deze post:
http://forum.kodi.tv/show...35&pid=2522813#pid2522813. Dan heb je Kodi 17 met de hack voor DTS passthrough van 16. Let wel op je andere settings om dit werkend te krijgen, zie ook mijn eerdere posts in dit topic!
Edit2: ik heb dit bij Sony op het forum aangekaart, benieuwd naar hun reactie.
https://community.sony.nl...73/highlight/false#M11066
http://forum.kodi.tv/show...35&pid=2522813#pid2522813. Dan heb je Kodi 17 met de hack voor DTS passthrough van 16. Let wel op je andere settings om dit werkend te krijgen, zie ook mijn eerdere posts in dit topic!
[ Voor 32% gewijzigd door The__Virus op 23-02-2017 08:35 ]
Op twee tv's de update gedaan, een zit nu in een boot loop. Vanavond maar naar kijken pff.
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:38:
aanvulling voor DTS/DD
Legolas zegt juist wel dat het werkt. Hoe zit dat Legolas?The__Virus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:20:
Fantastisch, DTS passthrough gast niet werken op deze firmware. Zie http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=289735&page=41. Blijkbaar zit er een Mediatek in onze tv's en die zijn de support voor DTS 'vergeten' op te nemen in hun firmware, waardoor je dus een zwart scherm krijgt met afspelen... Kortom: probleem ligt bij Sony, niet Kodi. Voor die laatste had ik hoop voor een fix, bij Sony niet... Ik ga op zoek naar een 'hack' build van Kodi v17 waar passthrough is opgenomen zoals in 16.1.
Of je leest een paar posts verder:Jelte schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:12:
[...]
[...]
Legolas zegt juist wel dat het werkt. Hoe zit dat Legolas?
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:10:
[...]
weird ik heb wel geluid maar idd mijn DTS brand niet op van mijn receiver maar heb wel DTS sound, andere bron ook met DTS geen geluid. DD5.1 lijkt overal wel goed te werken.
damn hoe kan dit
tcviper schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:15:
Juist, omdat de TV zelf DTS > AC3 doet met die Kodi instellingNet als bij Plex overigens.
Update gedaan, binnen 15 minuten klaar. Eerst nog even traag, maar na opnieuw opstarten als een zonnetje. Zie weinig vooruitgang voor mijn gebruik, afgezien van een wat soepeler systeem en aangepast UI.
Is er manier om dw fw via netwerk te laden? Ja, tuurlijk heb ik (1) usbstick, maar die glijdt naar binnen (in zijn behuzing) bij het erin proberen te glijden, valt nagenoeg niet erin te krijgen bij de sony...
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 23-02-2017 13:41 ]
Verwijderd
serieus? ik heb 3 USB aansluitingen 1 aan de zijkant en 2 aan de onderkant de onderste 2 zijn door mijn muurbeugel iets lastiger te bereiken maar lukt echt wel, die aan de zijkant is echt super makkelijk bereikbaarSjah schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:40:
Is er manier om dw fw via netwerk te laden? Ja, tuurlijk heb ik (1) usbstick, maar die glijdt naar binnen (in zijn behuzing) bij het erin proberen te glijden, valt nagenoeg niet erin te krijgen bij de sony...
Nevermind.....had nog een usb-HDD liggen, die niet eens leeg hoefde,. Om de eoa reden dacht ik dat een vers geformatteerde usb-stick nodig was, onzin, zolang de Fw maar in de root staat.
1 Zie dat jij een 80c hebt, bij mijn weten is dat dezelfde cpu als de 75c heeft, maar jij deed er kwartier over, hier 30 minuten .THE_BASE schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:11:
Update gedaan, binnen 15 minuten klaar. Eerst nog even traag, maar na opnieuw opstarten als een zonnetje. Zie weinig vooruitgang voor mijn gebruik, afgezien van een wat soepeler systeem en aangepast UI.
2 Dat na rebooten veel soepeler gaan, herken ik allerminst, jij bent niet de enige die dat meldt, maar ik merk niks. Geeft niet, want ik vind de ervaring niet kut ofzo, zelfs beter op 1 punt, uitzettten als je aan kijken bent gaat stuk sneller.
3 Die streaming optie van Google als invoeroptie had er van mij mogen wegblijven, wat een spam is dat joh.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 23-02-2017 15:35 ]
Ik verbaasde me dat het maar een kwartier was, omdat ik al las dat het heel lang zou gaan duren. Niet dus. Uitzetten is in een flits gebeurt, heel fijn. En invoer kun je weer verwijderen.Sjah schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:30:
[...]
1 Zie dat jij een 80c hebt, bij mijn weten is dat dezelfde cpu als de 75c heeft, maar jij deed er kwartier over, hier 30 minuten .![]()
2 Dat na rebooten veel soepeler gaan, herken ik allerminst, jij bent niet de enige die dat meldt, maar ik merk niks. Geeft niet, want ik vind de ervaring niet kut ofzo, zelfs beter op 1 punt, uitzettten als je aan kijken bent gaat stuk sneller.![]()
3 Die streaming optie van Google als invoeroptie had er van mij mogen wegblijven, wat een spam is dat joh.Plus het is geen invoer, zoals een HDMI of AV1 dat wel is. Dan kan ik Kodi er ook wel tussenzetten, das ook 'invoer' .
Vaag dat als ik via Windows 10 naar die TV cast (Rechterknop op een MKV bestand en dan Cast to device kiezen) het wel via DTS doorkomt en goed naar de receiver gaat als DTS (zonder te transcoden oid).The__Virus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:20:
http://forum.kodi.tv/show...35&pid=2522813#pid2522813. Dan heb je Kodi 17 met de hack voor DTS passthrough van 16.
Is er iemand die DTS passtrough (zonder transcoding of remuxing) aan de gang heeft met Plex?
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297