Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb de update er ook overheen gegooid, hoewel het geen nieuwe Android versie is zie ik wel behoorlijk wat wijzigingen in de instellingen menu's. Maar ach, voor mij niet echt meer boeiend aangezien ik het toch aan een Apple TV heb zitten tegenwoordig. Was vooral ff handig vanwege de beveiligingsupdates.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:04:
Ik heb de update er ook overheen gegooid, hoewel het geen nieuwe Android versie is zie ik wel behoorlijk wat wijzigingen in de instellingen menu's. Maar ach, voor mij niet echt meer boeiend aangezien ik het toch aan een Apple TV heb zitten tegenwoordig. Was vooral ff handig vanwege de beveiligingsupdates.
Wanneer dat apparaat niet online komt maken die veiligheidsupdates toch ook niet uit?
Zo vatbaar is een HDMI ingang niet voor allerlij ellende.
Het risico dat een update je settings verklooit zou ik dan niet eens willen lopen, uiteraard is het wel van belang je Appel fris te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij hebben zelf een Sony 50W805C. Specifiek genomen omdat dit drie jaar geleden een zeer goede tv was.

Mijn vader doet een Sony 55W7... weg, die kunnen wij overnemen voor nop en we willen graag naar 55”.

Het verschil dat ik ontdekte is een milliseconde mindere reactietijd, maar vooral het gemis van 3D, wat we niet gebruiken.

Iemand meer verschil tussen een 7- en 8-serie?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:50:
Wij hebben zelf een Sony 50W805C. Specifiek genomen omdat dit drie jaar geleden een zeer goede tv was.

Mijn vader doet een Sony 55W7... weg, die kunnen wij overnemen voor nop en we willen graag naar 55”.

Het verschil dat ik ontdekte is een milliseconde mindere reactietijd, maar vooral het gemis van 3D, wat we niet gebruiken.

Iemand meer verschil tussen een 7- en 8-serie?
*Kuch* https://tweakers.net/pricewatch/compare/441697;443602/

Zo op het eerste gezicht mis je DVB T2 HD (maar dat zou ook een foutje in de pricewatch kunnen zijn) en het redelijk overbodige 3D.
Verder maakt het volgens mij weinig uit behalve een wat groter scherm, ik denk zelfs dat wanneer je ze naast elkaar zet je geen verschil ziet. Een gratis upgrade? ik zou 'm niet weigeren iig :)
Je zou nog even kunnen nakijken of die 7serie ook een VA paneel heeft en geen IPS, die zwartwaardes van dat VA paneel in de 8serie zijn namelijk wel heel erg nice.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 16-09-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
PalingDrone schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:48:
[...]

*Kuch* https://tweakers.net/pricewatch/compare/441697;443602/

Zo op het eerste gezicht mis je DVB T2 HD (maar dat zou ook een foutje in de pricewatch kunnen zijn) en het redelijk overbodige 3D.
Verder maakt het volgens mij weinig uit behalve een wat groter scherm, ik denk zelfs dat wanneer je ze naast elkaar zet je geen verschil ziet. Een gratis upgrade? ik zou 'm niet weigeren iig :)
Je zou nog even kunnen nakijken of die 7serie ook een VA paneel heeft en geen IPS, die zwartwaardes van dat VA paneel in de 8serie zijn namelijk wel heel erg nice.
Sorry, na vijftien jaar pas door dat je kunt vergelijken. Oeps.

Inderdaad, dat VA-paneel was wel een mooi dingetje bij de 8-serie. Dus dat zou nog een plus kunnen zijn. Maar dan nog: 55” willen we erg graag.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
7 heeft ook VA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
Hmmm, heeft iemand hier nog een idee wat een 2e hands 43W805c waard is tegenwoordig? Ben overgestapt naar een philips, maar heb eigenlijk geen idee wat een redelijke vraagprijs is.

Zie dat hij van januari 2016 is...

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
m0ridin schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:57:
Hmmm, heeft iemand hier nog een idee wat een 2e hands 43W805c waard is tegenwoordig? Ben overgestapt naar een philips, maar heb eigenlijk geen idee wat een redelijke vraagprijs is.

Zie dat hij van januari 2016 is...
Je hebt voor €350 een nieuwe 43" 4K-TV van Samsung/LG en voor €280 een FHD ding van Philips. De W805c heeft een iets beter smart TV-platform, maar meer dan €200 ga je er niet voor krijgen denk ik.

(Ik had toevallig exact dezelfde KDL-43W805C en heb 'm gewoon bij mijn ouders geparkeerd ipv 'm verkopen.)

• Sjah
Zwaar mee oneens, dit is een mooie serie Tv's geweest (100Hz om maar iets te noemen), ik durf er rustig 350 voor te vragen, en ga het nog krijgen ook.

• m0ridin
@AmbroosV @Sjah

Zit ook een beetje in dubio, aan de ene kant wil ik hem best bij mijn moeder neerzetten als ik er nog 'maar' een 150 voor kan krijgen oid (naast het feit dat ik niet weet of ik mijn moeder daar uberhaupt een plezier mee doe, die is echt een totale nitwit op smart-spul gebied en dan kan de w805c best frustrerend zijn).

Aan de andere kant, als het 300 zou zijn is dat voor mij echt wel een redelijk bedrag en meestal is de verkoop van mijn oude electronica ook altijd een verantwoording voor de aanschaf van mijn nieuwe.

Qua beeld en alles is het een prima en prachtige tv, qua OS frustreert hij me nu enorm (nu ik een 'snelle' android tv gewend ben) dus ook daar zit ik nog in een spagaat ;)

Nou ja, maar wat verder onderzoek doen... Kan hem altijd aanbieden en zien of wat er op me af komt voor mij goed genoeg is. Tnx voor de feedback iig!

• PalingDrone
  • Niet online
@m0ridin
Er werd er vorige week eentje aangeboden op V&A met 250 vraagprijs en nu is deze niet meer terug te vinden, geen idee dus waarvoor die weggegaan is.
Iets van 250 als vraagprijs en verkopen rond de 200 zal het wel ongeveer geworden zijn gok ik.
Lijkt mij ook een nette prijs voor een net toestel, meer gaat lastig worden vrees ik en die bovengenoemde 350... dan raak je zoiets echt niet kwijt.
Inmiddels is 4k, hdr en oled toch wel voor de meeste mensen iets wat ze willen en hoewel 100hz lekker is en het toestel er erg fraai uitziet moet je wel realistisch blijven bij verkoop.
Toestel is inmiddels wel 4 bijna 5 jaar oud (2015 serie) en 4k materiaal is nu meer voorhanden dan destijds.
@Sjah Het gaat hier om een 43" model, geen 50" of 55".

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 25-09-2019 19:10 ]

• m0ridin
@PalingDrone Thanks voor de info! Wil ook zeker realistisch blijven hoor, dat is verder geen punt... heb/had gewoon geen idee wat realistisch was.

oled is wel weer een compleet ander segment natuurlijk, daar hou ik niet zo'n rekening mee... het 4k gebeuren is idd wel waar (al zie ik het nu daar ook niet van in op een 43")

Ik heb iig iets meer richtlijnen en ideeen nu, top!

• Sjah
@PalingDrone : jij moet niet voor mij gaan bepalen wat ik vind dat ik ervoor kan vragen, dank u. Denk dat je misschien 350 dan niet krijgt, maar inzetten op 300 is gewoon wat ik zou doen, 200 is dat ding weggeven. Dat die advententie binnen week weg is, zegt wel wat.... wat dan....nou dat die naar ik gok snel is weggegaan tegen de 250. Maar goed hier komen we toch niet uit, dit zijn (weliswaar erg belangrijke ;) ) nuance-verschillen.

[ Voor 74% gewijzigd door Sjah op 25-09-2019 20:47 ]

• PalingDrone
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:07:
@PalingDrone : jij moet niet voor mij gaan bepalen wat ik vind dat ik ervoor kan vragen, dank u. Denk dat je misschien 350 dan niet krijgt, maar inzetten op 300 is gewoon wat ik zou doen, 200 is dat ding weggeven.
Je kan ook te hoog inzetten, wanneer je wil verkopen moet je prijs wel realistisch zijn anders moet je hem gewoon houden en er lekker zelf van genieten of langer wachten tot je nou net die ene persoon tegenkomt die dat ervoor gaat geven.
Vragen kan altijd maar ik ging er vanuit dat @m0ridin hem wilde verkopen.

Ik zeg ook niet dat ik dat toestel niet meer waard vind, sterker nog, ik zie op dit formaat de meerwaarde niet van 4k, dit toestel is gewoon prima en heeft schitterend beeld maar feit is dat de TV's steeds groter worden en de meeste mensen eerder voor een groter dan een wat kleiner toestel gaan.

Sony doet het goed op het vlak van (security)updates maar aan de in 2015 al karige processor kunnen ze weinig meer versnellen en of we ooit nog een volgende Android versie krijgen is ook op zijn minst nogal onzeker.

Zelf zou ik dat toestel er ook niet voor wegdoen, vooral omdat ik er meer dan tevreden mee ben en ook geen behoefte heb aan 4k, oled, hdr of een andere TV, maar wanneer @m0ridin een nieuwe liefde gevonden heeft bij Philips, zich lichtelijk ergert aan de snelheid waarop alles werkt bij deze Sony en bovenal dat dat ding in de weg staat/overbodig is dan zijn dat allemaal factoren die meespelen voor het bepalen van de prijs die je gaat vragen en vooral hoe snel je er vanaf wil zijn in ruil voor harde contanten.

@Sjah doesliev :(:) je zakt in een halve dag al met 50 euro ;)
Sjah schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:32:
... ik durf er rustig 350 voor te vragen, en ga het nog krijgen ook.
Sjah schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:07:
@PalingDrone : ...edit boze woorden... Denk dat je misschien 350 dan niet krijgt, maar inzetten op 300 is gewoon wat ik zou doen,
...

[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 25-09-2019 22:39 ]

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25
m0ridin schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:34:

Qua beeld en alles is het een prima en prachtige tv, qua OS frustreert hij me nu enorm (nu ik een 'snelle' android tv gewend ben) dus ook daar zit ik nog in een spagaat ;)
Heb zelf ook een 805C, maar zit nog op firmware 3533 (laatste versie Lollipop 5.1.1) Recent de TV weer eens op internet aangesloten. Wat zitten testen maar eigenlijk geen problemen met de firmware. Alleen wat opnamefouten naar USB toe bij bepaalde zenders. Wilde eigenlijk naar de actuele firmware upgraden maar de vraag is nu of dat dan wel een verbetering is?

Bij mij gaat de TV er trouwens pas uit als Sony met een 48" oled komt. Voordelen van 4K zijn in mijn ogen nog te beperkt zeker bij de kleinere schermen.

• Sjah
Nou bij 55 inch ben ik ook nog niet overtuigd van 4k, moet ik dat nu ook al kleiner noemen. Bij 85 inch is er geen discussie, begrijp me niet verkeerd.

• PalingDrone
  • Niet online
dataworm schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:27:
[...]

Heb zelf ook een 805C, maar zit nog op firmware 3533 (laatste versie Lollipop 5.1.1) Recent de TV weer eens op internet aangesloten. Wat zitten testen maar eigenlijk geen problemen met de firmware. Alleen wat opnamefouten naar USB toe bij bepaalde zenders. Wilde eigenlijk naar de actuele firmware upgraden maar de vraag is nu of dat dan wel een verbetering is?

Bij mij gaat de TV er trouwens pas uit als Sony met een 48" oled komt. Voordelen van 4K zijn in mijn ogen nog te beperkt zeker bij de kleinere schermen.
Wat is je algehele ervaring met het opnemen op USB? En hoeveel Gieg gaat er in een uur?
Ik ben van plan een stick te halen om incidenteel eens iets op te nemen maar vroeg mij dat dus af.
Heb het zelf nog niet getest namelijk.

Overigens heb ik een workaround gevonden om het niet kunnen connecten met het netwerk op te lossen.
Wanneer het toestel opstart eerst een minuutje op NPO 1 zetten (digitaal of analoge ingang) en daarna pas zaken als Youtube of Netflix proberen.
Op deze manier stelt de interne klok zich gelijk en loopt de tijd niet teveel uit de pas met die van je router en sinds ik dat doe heb ik geen verbindingsproblemen meer.
Wanneer je na een dag op standby gelijk na het starten Youtube aantikt geeft dit bovengenoemde problemen met de verbinding, inmiddels al maanden probleemloos, dus alle irritaties zijn wel zo'n beetje opgelost met dit truukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik de 49x8309c gekocht met een inruil actie, € 699,-- voor betaald.
Afgelopen week heb ik hem naar de verkoper moeten brengen omdat hij niet meer op wou starten.
Nu had ik zelf al vanalles geprobeerd en de TD van de winkel heeft ook alles geprobeerd, maar we kregen het niet voor elkaar.

Dus is de TV naar Sony op reis gegaan en: mainboard defect.
Kosten € 600,- maar na aandringen van de winkel (zo zeggen ze) nog "maar" € 340,-

Daarnaast is de mededeling: op de reparatie + het onderdeel krijg je 3 maanden garantie en het is zo goed als zeker dat na deze reparatie het probleem opgelost is, "zo goed als zeker" vind ik niet echt overtuigend.

Zelf vind ik een dergelijke kostenpost wel erg hoog voor zo'n jonge TV, helemaal als je ziet wat de aanschafprijs was. Daarnaast ben ik altijd bang dat je na een reparatie kunt wachten op het volgende dat stuk gaat...wat dan natuurlijk weer buiten de garantie valt.

Wat zouden jullie doen / ervaringen / ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25
PalingDrone schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:23:
[...]

Wat is je algehele ervaring met het opnemen op USB? En hoeveel Gieg gaat er in een uur?
Ik ben van plan een stick te halen om incidenteel eens iets op te nemen maar vroeg mij dat dus af.
Heb het zelf nog niet getest namelijk.
Ik heb er zelf een Sandisk Ultra Fit 128GB in zitten. Dat is een 3.0 stick die ook op 2.0 snel genoeg is.
Wat ik tot nog toe heb opgenomen varieert van 2 Gig tot 3.5 Gig per uur. Waarbij ik wel moet zeggen dat ik dus problemen had met het programma van 3.5 Gig. (stukjes dubbel in de weergave) Dacht dat het aan de zender lag maar de kwaliteit van het origineel zou dus ook een probleem kunnen zijn. Gezien dat ik ook incidenteel iets opneem is deze stick voor mij dus groot genoeg.

Als het enige probleem met de actuele firmware is dat je even moet wachten voor je naar Netflix of youtube gaat is dat voor mij geen probleem. Was alleen bang dat de algehele werking van de TV in de loop der tijd (en firmwares) trager was geworden. Zoals bijv. bij veel smartphones het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
dataworm schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:02:
[...]

Ik heb er zelf een Sandisk Ultra Fit 128GB in zitten. Dat is een 3.0 stick die ook op 2.0 snel genoeg is.
Wat ik tot nog toe heb opgenomen varieert van 2 Gig tot 3.5 Gig per uur. Waarbij ik wel moet zeggen dat ik dus problemen had met het programma van 3.5 Gig. (stukjes dubbel in de weergave) Dacht dat het aan de zender lag maar de kwaliteit van het origineel zou dus ook een probleem kunnen zijn. Gezien dat ik ook incidenteel iets opneem is deze stick voor mij dus groot genoeg.

Als het enige probleem met de actuele firmware is dat je even moet wachten voor je naar Netflix of youtube gaat is dat voor mij geen probleem. Was alleen bang dat de algehele werking van de TV in de loop der tijd (en firmwares) trager was geworden. Zoals bijv. bij veel smartphones het geval is.
Tnx voor je reply, daar kunnen we wat mee :)

Dat probleem speelde al tijden, en heb niet het idee dat het de laatste firmwares erger is geworden.
Ook is de TV de afgelopen jaren niet merkbaar trager geworden, nou scheelt het wel dat dat ding al vanaf het begin niet flitsend snel was ;)
Wat merkbaar scheelt is om jezelf developer te maken (dat gaat net als bij telefoons, 10x op de versie klikken) en dan de animaties op 0,5 zetten ipv de standaard 1 in developer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

smoken schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:17:
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik de 49x8309c gekocht met een inruil actie, € 699,-- voor betaald.
Afgelopen week heb ik hem naar de verkoper moeten brengen omdat hij niet meer op wou starten.
Nu had ik zelf al vanalles geprobeerd en de TD van de winkel heeft ook alles geprobeerd, maar we kregen het niet voor elkaar.

Kosten € 600,- maar na aandringen van de winkel (zo zeggen ze) nog "maar" € 340,-

Daarnaast is de mededeling: op de reparatie + het onderdeel krijg je 3 maanden garantie en het is zo goed als zeker dat na deze reparatie het probleem opgelost is, "zo goed als zeker" vind ik niet echt overtuigend.

Zelf vind ik een dergelijke kostenpost wel erg hoog voor zo'n jonge TV, helemaal als je ziet wat de aanschafprijs was. Daarnaast ben ik altijd bang dat je na een reparatie kunt wachten op het volgende dat stuk gaat...wat dan natuurlijk weer buiten de garantie valt.

Zie wat posts hierboven. Het lijkt alsof je TV exact hetzelfde probleem had als mijn tv. Totale kosten 600 euro. ik kreeg 200 euro coulance van Sony en de helft van de rekening werd betaald door de winkel.

Ik zie niet in waarom er iets anders defect zou gaan. De TV kan weer lang mee, maar het is een hoop geld voor reparatie.

Hann1BaL in "[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
smoken schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:17:

Gewoon onder garantie laten vervangen of geld terug?
Als je de bon nog hebt dan is zo'n TV na 3 jaar echt niet einde levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Onze KD-50W805C wilde van de week ook met zeer veel pijn en moeite opstarten. Lukte eerst totaal niet, drie keer stekker er uit, batterijen remote vervangen, hielp niet.

Op een gegeven moment wilde het weer aan. Ik houd mijn hart vast als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Hann1BaL schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:37:
[...]

Zie wat posts hierboven. Het lijkt alsof je TV exact hetzelfde probleem had als mijn tv. Totale kosten 600 euro. ik kreeg 200 euro coulance van Sony en de helft van de rekening werd betaald door de winkel.

Ik zie niet in waarom er iets anders defect zou gaan. De TV kan weer lang mee, maar het is een hoop geld voor reparatie.

Hann1BaL in "[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
Excuses. Had jouw post niet gezien.
In mijn geval is het te betalen bedrag dus €350,- na toegepaste verrekening economische levensduur/coulance.

Dit gaat mij te ver voor een tv waar ik €699,- voor betaald heb, helemaal omdat:

1: ik best wat berichten tegen komt van main boards voor dat type tv dat binnen 3 jaar stuk gaat. De kans dat het nieuwe board dus ook stuk gaat (uiteraard na de 3 maanden garantie die Sony op de reparatie geeft) is mijns inziens aanwezig.

2: de garantie maar 3 maanden is

3: de mededeling vanuit Sony is “we gaan ervan uit dat dit het is” nu zegt de winkel wel dat dit hun risico is, maar mij zit het complete plaatje niet lekker.

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik voor een nieuwe (Sony) TV.
Smobbo schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:42:
[...]

Gewoon onder garantie laten vervangen of geld terug?
Als je de bon nog hebt dan is zo'n TV na 3 jaar echt niet einde levensduur.
Helaas werkt het zo niet blijkbaar.
Garantie is 2 jaar, economische levensduur is 5 jaar. Tussen de 2 en 5 jaar moet de fabrikant een tegemoetkoming doen in de reparatiekosten, en dat doen ze (van €600,- naar €350,- samen met verkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

THE_BASE schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:41:
Onze KD-50W805C wilde van de week ook met zeer veel pijn en moeite opstarten. Lukte eerst totaal niet, drie keer stekker er uit, batterijen remote vervangen, hielp niet.

Op een gegeven moment wilde het weer aan. Ik houd mijn hart vast als ik dit zo lees.
Ik wil je niet bang maken, maar zo begon het bij mij ook.... Tot het allemaal niet meer hielp.
smoken schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:17:
[...]

Excuses. Had jouw post niet gezien.
In mijn geval is het te betalen bedrag dus €350,- na toegepaste verrekening economische levensduur/coulance.

Dit gaat mij te ver voor een tv waar ik €699,- voor betaald heb, helemaal omdat:

KNIP REDENEN
Ik begrijp het. Bij mij ging het dus om 200 euro voor een TV van 1250 euro. Die verhoudingen liggen anders. Ik vind het eigenlijk onacceptabel dat de kwaliteit van de TVs echt in lijn is met een of ander C-merk. Sony was altijd een stabiel merk met kwaliteitsTVs. Die mening is bij mij, zeker ook gezien dit topic, wel echt bijgesteld.

[ Voor 43% gewijzigd door Hann1BaL op 30-09-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Hann1BaL schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:05:
[...]

Ik wil je niet bang maken, maar zo begon het bij mij ook.... Tot het allemaal niet meer hielp.

[...]

Ik begrijp het. Bij mij ging het dus om 200 euro voor een TV van 1250 euro. Die verhoudingen liggen anders. Ik vind het eigenlijk onacceptabel dat de kwaliteit van de TVs echt in lijn is met een of ander C-merk. Sony was altijd een stabiel merk met kwaliteitsTVs. Die mening is bij mij, zeker ook gezien dit topic, wel echt bijgesteld.
Same here ... eerst uitvallen, daarna lastig opstarten, daarna niet meer opstarten.....

Het is zeker onacceptabel, maar blijkbaar is dit hoe het werkt. Denk niet dat het bij LG / Samsung anders zal zijn. Zoals het er nu uitziet ga ik kopen bij HiFi Klubben, 5jr garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

smoken schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:16:
[...]

Same here ... eerst uitvallen, daarna lastig opstarten, daarna niet meer opstarten.....

Het is zeker onacceptabel, maar blijkbaar is dit hoe het werkt. Denk niet dat het bij LG / Samsung anders zal zijn. Zoals het er nu uitziet ga ik kopen bij HiFi Klubben, 5jr garantie.
Ik ben bang dat je gelijk hebt helaas. TVs worden gemaakt voor de zeer korte termijn en niet om 10 jaar mee te gaan. Toen de TV defect was, was ik stiekem ook aan het kijken naar andere opties.

De 803 van Phillips leek mij wel wat, of de C8 serie van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Hann1BaL schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:20:
[...]

Ik ben bang dat je gelijk hebt helaas. TVs worden gemaakt voor de zeer korte termijn en niet om 10 jaar mee te gaan. Toen de TV defect was, was ik stiekem ook aan het kijken naar andere opties.

De 803 van Phillips leek mij wel wat, of de C8 serie van LG.
Ja weet je, ik ben alweer druk aan het vergelijken geweest .. maar Sony blijft toch gewoon "mijn" merk, merk ik.
Philips heeft me nooit aangesproken op het gebied van TV's, LG zou al OLED moeten worden maar dan zit ik aan 55" en dat is te groot (en duur) en Samsung manipuleert de kleuren te veel (smaak!).

Vandaar de 49XG9005, die spreek me echt wel heel erg aan.
Zwart dat in de buurt komt van OLED, 100Hz paneel..was alleen even niet ingecalculeerd zeg maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Belachelijk dat deze toestellen waarschijnlijk ook snel verouderende condensatoren hebben.
Slechte soldeerverbindingen of inferieure condensatoren zijn tegenwoordig vaak de oorzaak dat elektronica sneuvelt.

Zo merk je breuken in de soldeerverbinding vaak pas wanneer het apparaat warm geworden is, condensator falen heeft vrijwel altijd tot gevolg dat een apparaat niet meer start/pas na vele pogingen opstart.

Kapotte/bolstaande condensatoren heb ik nu al bij 2 eerdere LCD tv's gehad, beide van LG, een kennis had ze in een Samsung tv, had gehoopt dat Sony dat probleem inmiddels wel gefixt had in 2015 maar als ik bovenstaande verhalen zo lees vrees ik het ergste...
(Even afkloppen, maar hier gelukkig nog geen last van startproblemen met een 50w805c)

Dit probleem is niet specifiek voor tv's, wel specifiek voor condensatoren die verouderen, zo heb ik recentelijk ook een 10 jaar oude afzuigkap van een nieuwe aanloopcondensator voorzien en mag vandeweek datzelfde truukje uithalen bij de buren, zo'n nieuwe afzuigkap kost zomaar 1000 euro, condensator iets van 5 euro)

Uiteraard gaat er van Sony niemand solderen en is het vervangen van het complete board dan de geboden oplossing/reparatie, omdat er tegenwoordig maar een paar onderdelen in zo'n tv zitten komt repareren dus vaak neer op ongeveer 1/3 van de elektronica vervangen.

[ Voor 28% gewijzigd door PalingDrone op 30-09-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Las dat Google met Android Tv 10 gaat komen, kunnen wij vergeten. Volgens mij hebben we 8 niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:05:

Gelukkig zijn we aan het wachten voor een mooie aanbieding op een nieuwe 55”, maar hoop toch dat het een incident was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Te bizar voor woorden, dat je 750+ euro in 5 jaar moet afschrijven, want er moest een paar euro bespaard worden. Mijn 50" 80xc is nog braaf, 1 vastloper per 9 maanden en geen gemuts met de software, maar de bedoeling was toch echt dat het ding mee gaat tot 2025 (of totdat 4k echt overal de standaard is, maar dat zal niet veel eerder zijn denk ik).

En ik vrees dat tegen die tijd de socs nog steeds ruk zijn en er geen deftige android tv's te vinden zijn. Jammer, want android werkt verder prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Bundin op 30-09-2019 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Sjah schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:27:
Las dat Google met Android Tv 10 gaat komen, kunnen wij vergeten. Volgens mij hebben we 8 niet eens...
Noem eens iets dat wel meer dan 2 nieuwe Android versies kreeg... :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:28:
[...]

Noem eens iets dat wel meer dan 2 nieuwe Android versies kreeg... :')
Oneplus 3 en 3T.

Van Android 6 naar Android 9.

[ Voor 39% gewijzigd door Jelte op 30-09-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Haha, dat telt niet echt gezien het geen tv's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
verwijderd.

[ Voor 77% gewijzigd door Sjah op 30-09-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Vind het opvallend dat ook one plus nu voor een mediatek gaat met hun TVs. Wat zou nou precies de afweging zijn voor een fabrikant? Compatibiliteit ook? Toch niet alleen maar geld.

Als er een fabrikant was die een snapdragon had gebruikt voor hun android tv was dat denk ik toch wel oneplus geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
lowfi schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:14:
Vind het opvallend dat ook one plus nu voor een mediatek gaat met hun TVs. Wat zou nou precies de afweging zijn voor een fabrikant? Compatibiliteit ook? Toch niet alleen maar geld.

Als er een fabrikant was die een snapdragon had gebruikt voor hun android tv was dat denk ik toch wel oneplus geweest.
Lage prijs en weinig kans dat een handige Harry zijn toestel van aangepaste software kan gaan voorzien.
Met een custom rom of root op je toestel is het eerste wat eruit gesloopt wordt de door de fabrikant meegeleverde bloat-, spy- en adware. Daar zit voor Google, maar ook voor de tv bouwer zelf een behoorlijk lucratief verdienmodel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
lowfi schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:14:

PalingDrone schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 00:28:
[...]

Lage prijs en weinig kans dat een handige Harry zijn toestel van aangepaste software kan gaan voorzien.
Met een custom rom of root op je toestel is het eerste wat eruit gesloopt wordt de door de fabrikant meegeleverde bloat-, spy- en adware. Daar zit voor Google, maar ook voor de tv bouwer zelf een behoorlijk lucratief verdienmodel achter.
Dat en een all in one pakket speciaal voor digitale tv, geloof weer bepaalde codecs en andere ondersteuningen die vrij specifiek zijn en waarvoor mediatek dus een kant en klare oplossing voor levert ipv fabrikanten die zelf nog drivers moeten schrijven, codecs en licenties moeten afnemen, etc...

Moet zeggen dat ik met mijn PUS7334 weinig klagen heb, de W805c was voor mij echt storend traag (helemaal als ik nu terug ga) maar over het algemeen werkt die soc in de 73x4 serie best prima. Neemt niet weg dat er alsnog meer dan genoeg ruimte voor verbetering is en ik graag een echt snelle soc had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels begint het wel een beetje de spuigaten uit te lopen, de problemen die ik ervaar met mijn KDL-50W805C:

- tijdens opname op externe schijf valt het geluid soms weg, bij live tv kijken is er geen probleem (wellicht ligt dit aan de Humax...)
- de tv valt spontaan uit na een paar uur achter elkaar tv kijken. Ik zag dat een reset mogelijk is, maar dat ging meer over vastlopers bij updaten. Een update is er niet.

Garantie helaas verlopen. Gaat een fabrieksherstel helpen? Kan het proberen, maar alles opnieuw instellen is gewoon veel werk. Jammer dat Android TV nog geen backups maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:22
Ik heb ook het probleem gehad dat mijn tv om de zoveel tijd zichzelf herstartte. Heb je toevallig al de stappen gevolgd op https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297 ? (zie ook het rode kader onderaan deze pagina)

Dat heeft bij mij het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
avec_style schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:36:
Ik heb ook het probleem gehad dat mijn tv om de zoveel tijd zichzelf herstartte. Heb je toevallig al de stappen gevolgd op https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297 ? (zie ook het rode kader onderaan deze pagina)

Dat heeft bij mij het probleem verholpen.
Ik ga dat inderdaad doen morgen, maar dat geluid is ook een vreemd verhaal. En het verhaal over het rode kader leek te slaan op een herstart bij het updaten. En daar had ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36
Ik heb een Sony KDL-65W855C vanochtend deed die het nog.

Zojuist kreeg ik heel kort het sony logo, en 6x een rood led..

Ik heb alles los getrokken en een hard reset geprobeerd.

Zonder succes, 6x een rode led klinkt dat bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand enige idee wat dat bij ingangen te betekenen heeft? Daar staat nu naast de HDMI en satelliet, Streamng Kanalen..?
Weet niet sinds wanneer dat is, zal wel sinds android7 zijn, die heb ik nog maar kort.
Wat moet je ermee, hij geeft bij mij aan dat Nos en Google films geen kanalen hebben, verder niks. Heb bijv ook npo start installt staan, daar zwijgt die over. Wat moet je met dit idee, heeft het nut? Lijkt mij dat als ik een Ziggo Go Login of Kpn ID Login heb, dit "ding" er niks mee kan..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

DaYwaLkUr schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:38:
Ik heb een Sony KDL-65W855C vanochtend deed die het nog.

Zojuist kreeg ik heel kort het sony logo, en 6x een rood led..

Ik heb alles los getrokken en een hard reset geprobeerd.

Zonder succes, 6x een rode led klinkt dat bekend?
Google verteld dat dit een backlight issue is. Blijkbaar als er 1 led defect is dan gaat de TV in foutmodus en knippert deze 6 keer rood. Als je handig bent is het blijkbaar goed te krijgen en te vervangen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
OmeJoyo schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:25:
[...]

Google verteld dat dit een backlight issue is. Blijkbaar als er 1 led defect is dan gaat de TV in foutmodus en knippert deze 6 keer rood. Als je handig bent is het blijkbaar goed te krijgen en te vervangen.
Reparatie was 370 euro bij de lokale TV boer, Mainboard was defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:53:
[...]

Ellendig bedrag. Te veel om zonder nadenken meteen te doen, te weinig om zonder nadenken te kiezen voor een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Wat koste dat bord los eigenlijk en hoeveel arbeid zat er in dat bedrag?
Idd een hele nare prijs, dure reparatie maar te weinig voor een nieuw toestel :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
PalingDrone schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:40:
[...]

Wat koste dat bord los eigenlijk en hoeveel arbeid zat er in dat bedrag?
Idd een hele nare prijs, dure reparatie maar te weinig voor een nieuw toestel :(
224 ex btw = 271 incl btw
Betekent dat die 100 euro maakloon rekent.
https://nl.eetgroup.com/i...oard-BMX-XM-AEP-T2S2-SPRO

Ik had een refurbished mainboard gevonden, maar moest volgens hem vrijwel identiek zijn, aan het huidige. Daarom moet ik hem maar vertrouwen :)

Heb het overigens maar gedaan, ik had gekeken naar de LG OLED65C9 kost nog steeds 2.000 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:05
Wietsee. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:18:
Sinds versie 3.155 wordt er geklaagd over een hoog standby verbruik o.a. op de Sony fora.
Met de Cresta Wattmeter heb ik zowel bij mijn KD-55X8505c als KD-43X8307C beide met firmware v.3.169 een standby verbruik gemeten van 22 Watt, behoorlijk veel dus. Dit is echter 5 minuten na uitschakeling d.m.v. de afstandsbediening.
Ik hou even in de gaten of het later nog zakt, mocht dit niet lager worden zet ik er KlikAanKlikUit schakelaars tussen.

Update:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).
  • Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
  • Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
  • Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download
Let erop dat dit bij de laatste firmware weer noodzakelijk is :| ...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Geen idee wat mijn standby verbruik is, maar ik kwam er vandaag achter dat je de tv ook niet normaal uit kunt schakelen, hij kan in standby of rebooten door de power knop ingedrukt te houden. Ik wou even testen hoe irritant het opstarten is na uitschakelen, maar dan moet je blijkbaar een externe schakelaar gebruiken 8)7

Ik kwam er op omdat ik mijn TV wil pingen zodat mijn domoticz kan zien of de tv online/offline is, maar in standby blijft de LAN interface online.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 26 januari 2020 @ 00:19:
Geen idee wat mijn standby verbruik is, maar ik kwam er vandaag achter dat je de tv ook niet normaal uit kunt schakelen, hij kan in standby of rebooten door de power knop ingedrukt te houden. Ik wou even testen hoe irritant het opstarten is na uitschakelen, maar dan moet je blijkbaar een externe schakelaar gebruiken 8)7

Ik kwam er op omdat ik mijn TV wil pingen zodat mijn domoticz kan zien of de tv online/offline is, maar in standby blijft de LAN interface online.
Misschien voor WoL?

btw
Na jarenlange ergernis wegens beroerde/trage/wegvallende wifi verbindingen (of het nou aan de combinatie met een Fritz!Box 7581 ligt, aan de Fritz!Box of het toestel zelf) heb ik uiteindelijk een Fritz! repeater bekabeld aangesloten op de tv + de wifi op de tv uitgezet en eindelijk doet alles het gewoon zoals het zou moeten.
Dat "wel verbinding, geen internet" gezeur hing mij zo mijlenver de keel uit dat ik XS4all maar eens ben gaan bellen of zij wisten of dit vaker voorkwam bij Sony Android toestellen en zij eventuele oplossingen hadden.

Daar kwamen verschillende suggesties uit voort (<3 die helpdesk medewerkers) o.a. verschillende namen voor 2,4 en 5 Ghz netwerken instellen proberen en de tv te forceren een van beide te kiezen, wat geen oplossing bleek, tot het eventueel aanschaffen van een switch, wat niet nodig was, en het gebruik maken van de repeater om deze de wifi ontvangst te laten regelen en deze te verbinden met de tv.
Dit bleek uiteindelijk het gewenste resultaat te hebben en sindsdien werkelijk 0 klachten meer over wegvallende verbindingen, bufferende YouTubes of andere ellende.
Bekabeld, in dit geval via zo'n repeater, is dus de oplossing. Toch vreemd dat de wifi ontvangst van de tv zo enorm beroerd is en problemen geeft.
Inmiddels dus weer volledig tevreden met de Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanavond even gemeten maar die van mij gaat ook niet in deep sleep en trekt continu 20watt :X

Zal morgen eens de instellingen nalopen maar volgens mij heb ik auto update etc. wel uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Wat een bedrag zeg! Persoonlijk had ik dat er echt niet meer ingestoken.. En ja, 65" is duur, al helemaal in OLED land ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:46
Chaoss schreef op zondag 26 januari 2020 @ 00:19:
Moet je even zoeken naar een bravia plugin voor Domoticz. Dan kan je wel zien of die aan of uit is en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 27 januari 2020 @ 01:29:
Vanavond even gemeten maar die van mij gaat ook niet in deep sleep en trekt continu 20watt :X

Zal morgen eens de instellingen nalopen maar volgens mij heb ik auto update etc. wel uit staan.
20W x 16h x 365 dagen gaat best oplopen, ik zal hier de instellingen ook eens nalopen, heb helaas geen verbruiksmetertje maar van mij mag dat ding het grootste gedeelte van de dag gewoon diep slapen met alleen zijn IR oogje en zijn lanpoort wakker.
Het verbruik wanneer dat ding aan staat boeit mij dan weer niet zo veel, op dat moment krijg ik er mooi beeld voor terug.
Wietsee. schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:12:
[...]

Let erop dat dit bij de laatste firmware weer noodzakelijk is :| ...
Hmmm, alles stond aan en is nu dus uitgezet, dank voor het melden!

[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 28-01-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die tips heb ik geprobeerd maar helpen niet helaas.

Verbruik blijft bij mij 20-22watt in standby, vanavond het stekkerblok maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 01:14:
Die tips heb ik geprobeerd maar helpen niet helaas.

Verbruik blijft bij mij 20-22watt in standby, vanavond het stekkerblok maar uitgezet.
Nadat hij keihard een nachtje zonder stroom gestaan heeft zou je morgen na een cold boot eens (voor mij) kunnen kijken of het nu wel wat inzakt qua standby stroomverbruik?
* PalingDrone eens gaat rondkijken naar een simpel stroomverbruiksmetertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Zojuist is mijn TV er met een kleine plof mee gestopt, een W809C. Direct achter de kast gekropen en de stekker uit gehaald en toen merkte ik dat de adapter behoorlijk stonk en ook erg warm was. Vermoedelijk dus de adapter en niet de televisie.

Hebben jullie een betrouwbare bron waar ik een nieuwe voeding vandaan kan halen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Jassy schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:59:
Zojuist is mijn TV er met een kleine plof mee gestopt, een W809C. Direct achter de kast gekropen en de stekker uit gehaald en toen merkte ik dat de adapter behoorlijk stonk en ook erg warm was. Vermoedelijk dus de adapter en niet de televisie.

Hebben jullie een betrouwbare bron waar ik een nieuwe voeding vandaan kan halen?
Balen! Hopelijk is het idd alleen de adapter, Sony al eens geprobeerd?
Op de site staat EET Europarts als hun erkende partner voor reserveonderdelen.
Prijs zit tussen de 40 en de 80 euro ex btw afhankelijk van welke adapter je hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 02-02-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als ik hier zo volg, begeven sommige Tv's het al na jaar of 4. Dat vind ik vrij snel, tot op het belachelijke af.
Ik weet dat men zegt dat je na 5 jaar niet moet zeiken, zal wel ouderwets zijn, maar jaar of 10 a 12 vind ik normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:30:
Als ik hier zo volg, begeven sommige Tv's het al na jaar of 4. Dat vind ik vrij snel, tot op het belachelijke af.
Ik weet dat men zegt dat je na 5 jaar niet moet zeiken, zal wel ouderwets zijn, maar jaar of 10 a 12 vind ik normaal.
Zo ouderwets ben ik ook maar je weet nooit in welke situatie de tv hangt of staat, kettingroken en/of stoffig, harige huisdieren, vol in de zon, warmte die niet weg kan of ergens ingebouwd (een adapter die ergens onder weggestopt is) zijn allemaal factoren die de levensduur nadelig kunnen beïnvloeden.

Bij mij zijn er 2 LG tv's gesneuveld door inferieure condensatoren, dat was of geplande veroudering of verkeerde zuinigheid (of beide) waarbij er 1 heel veel uren gemaakt heeft icm stevig roken destijds, diegene die hem nadien opengemaakt heeft heeft erg veel bruine drab aangetroffen maar ze sneuvelden op bol staande/geplofte condensatoren in de voeding. De 2e is niet bij gerookt en die startte op een gegeven moment ook niet meer op.

Even afkloppen maar hier draait ie nog gewoon prima, net nu ik alle ergernissen opgelost heb wil ik wel dat dit nog ff zo blijft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 21:40
Even wat nutteloze info; Ik heb een Bravia uit 2009 , heeft 7 jaar in de woonkamer gestaan waar gerookt werd. Hij staat nu op de slaapkamer en doet het nog steeds prima. Mijn ouders hebben een Bravia uit 2008 , ook in een woonkamer waar gerookt wordt en doet het ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Bedankt @PalingDrone ! Ik kan mijn typenummer niet vinden op de site van EET Europarts. Heb nu via een andere site een adapter gevonden voor 37,50... Deze levert ook wat meer Ampere, dus wellicht dat die dan minder op zn tenen loopt als de Sony voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Jassy schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:45:
Bedankt @PalingDrone ! Ik kan mijn typenummer niet vinden op de site van EET Europarts. Heb nu via een andere site een adapter gevonden voor 37,50... Deze levert ook wat meer Ampere, dus wellicht dat die dan minder op zn tenen loopt als de Sony voeding.
Niet zo lastig toch ? linkje
Originele parts zijn vaak wel duurder en geeft wel meer zekerheid maar ik kan ook niet in je portemonnee kijken.
Mocht een originele 60 incl btw zijn en een imitatie/alternatief 37.50 dan zou ik voor die dik 2 tientjes meer toch voor de originele gaan, maar dat is mijn mening en is verder nergens op gebaseerd behalve dat het dan gewoon precies werkt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
PalingDrone schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:56:
[...]

Niet zo lastig toch ? linkje
Originele parts zijn vaak wel duurder en geeft wel meer zekerheid maar ik kan ook niet in je portemonnee kijken.
Mocht een originele 60 incl btw zijn en een imitatie/alternatief 37.50 dan zou ik voor die dik 2 tientjes meer toch voor de originele gaan, maar dat is mijn mening en is verder nergens op gebaseerd behalve dat het dan gewoon precies werkt zoals het zou moeten.
Oeps.. je hebt gelijk. Ik kon natuurlijk ook op type nummer van de TV zoeken.

Je hebt gelijk. Een originele sony adapter kost 50 euro incl BTW, dus 12,50 meer dan de namaak van een andere site. En je weet wat je dan koopt. Bedankt, dan wellicht toch de bestelling bij de ander weer annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Jassy schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:03:
[...]

Oeps.. je hebt gelijk. Ik kon natuurlijk ook op type nummer van de TV zoeken.

Je hebt gelijk. Een originele sony adapter kost 50 euro incl BTW, dus 12,50 meer dan de namaak van een andere site. En je weet wat je dan koopt. Bedankt, dan wellicht toch de bestelling bij de ander weer annuleren.
Annuleren vinden ze vaak fijner dan gebruik maken van je retourrecht.
Anyway hoop dat je snel weer beeld hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 18:12
Heb de gloednieuwe AG9 en deze zit ook continue aan 20 watt. Contact gehad met Sony, paar stomme antwoorden gehad dat ik niet goed meet etc. Toen vergelijking op zelfde stekkerblok en meet methode met een oudere Sony tv welke maar 0,30 watt in standby verbruikte. Hierna 3 weken stil en plotseling antwoord dat het aan instellingen zoals wifi, bluetooth wol ligt. Mja dit staat allemaal uit. Ook dit laten zien en nu krijg ik al 2 maanden niks te horen ook niet na herhaaldelijke emails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja dat soort contacten met (vnl.) bedrijven en instanties, krijg je het zuur van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 14:33

Blijkbaar wel een gekend probleem.
ik had eerst wel intresse maar ook afgehaakt omwille van dit sluimer verbruik.
Op de levensduur van zo'n TV kost je dat wel een stevige duit , tel maar 40 euro per jaar.

Zou iets te maken hebben met de functie van centerspeaker in de TV.

Maar troost je, de nieuwe samsung 8k TV die lichtbak jaagt er ook 400 watt door.

Vreemd dat vele mensen het verbruik nooit bekijken, wel de laatste euro op de aankoopprijs afpingelen en daarna 200 euro per jaar aan verbruik betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach verbruik tijdens het gebruik interesseert me niet zo, daar heb je tenminste wat aan. Ik geloof ook niet dat daar gigantisch veel verschil tussen zit bij de verschillende merken.

Maar sluimerverbruik is gewoon zonde ook al is het maar 35-40 euro per jaar. Had al besloten om mijzelf aan te wennen mijn stekkerdoos elke avond uit te zetten, maar ik merk dat het lastig is om dat in mijn systeem te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15

robhof

Lembongan view

m0ridin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Blijft een vreemd iets, maar nog altijd beter dan het issue wat ik hiervoor veel vaker had. Namelijk dat in netflix de videos niet meer startten (kreeg alleen geluid bij de previews en bij starten zelf bleef hi op zoveel procent loading staan... als dit gebeurde werkten ook de videos in de youtube app niet meer, begonnen maar bevroren meteen waarbij het geluid nog x seconden bleef doorspelen om daarna helemaal te stoppen). Daarbij was een restart echt de enige oplossing en dan merk je toch dat deze tv wel traag is (de W805c hier)
Na weken van zoeken en oplossingen proberen, toch maar een schopje in een oud topic.

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven is beschreven. Netflix en YouTube werken niet goed op mijn 43W805C. YouTube start nog wel en bevriest vrij snel. Bij Netflix laadt de video (aantal procent) en komt er geluid, maar geen beeld. Na een restart d.m.v. de power button, werkt het wel weer. Tot de volgende kijksessie.

Ik heb Netflix verwijderd, cache geleegd, instellingen gereset, oude versies (zonder update) geprobeerd, tv-firmware verwijderd en alles opnieuw ingesteld en diverse tips zoals afsluiten via de homeknop, tv van stroom afhalen etc. geprobeerd. Het enige wat werkt, is een restart. En die duurt inderdaad erg lang.

Is er iemand die dit issue toch op een andere manier heeft kunnen oplossen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Laatste tijd steeds vaker dat de tv erg traag is, spontaan uitvalt of het geluid doorloopt wanneer de tv uitgeschakeld wordt.

De tv is al eens hersteld, maar heeft niet geholpen. Is een model uit 2015, maar eind 2016 aangeschaft. Kan toch niet zo zijn dat men na 3,5 jaar alweer aan een nieuwe tv moet?

Had altijd een hoge pet op van Sony Bravia, maar op deze manier wordt dat wel minder. Al lijken dit soort klachten meer op Android TV te liggen, helaas lijkt het er ook op dat er nooit meer een update gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
THE_BASE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:52:
Laatste tijd steeds vaker dat de tv erg traag is, spontaan uitvalt of het geluid doorloopt wanneer de tv uitgeschakeld wordt.

De tv is al eens hersteld, maar heeft niet geholpen. Is een model uit 2015, maar eind 2016 aangeschaft. Kan toch niet zo zijn dat men na 3,5 jaar alweer aan een nieuwe tv moet?

Had altijd een hoge pet op van Sony Bravia, maar op deze manier wordt dat wel minder. Al lijken dit soort klachten meer op Android TV te liggen, helaas lijkt het er ook op dat er nooit meer een update gaat komen.
Heb je toevallig de stappen al uitgeprobeerd die hier staan beschreven?
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297

Ik had in het verleden ook wel eens last van de tv die uit zichzelf herstartte. Of dat het geluid van youtube niet helemaal synchroon liep met het beeld. Het uitvoeren van bovenstaande stappen heeft het probleem voor mij verholpen en sindsdien werkt de tv goed.

(ja, de tv kan soms nog steeds traag reageren, maar dat heeft met de hardware te maken en niet de software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
avec_style schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:10:
[...]
Heb je toevallig de stappen al uitgeprobeerd die hier staan beschreven?
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Al eens geprobeerd, maar kan het zeker nog eens doen. Is gelijk alles schoon, apps doe ik er toch allemaal niet meer mee.

Inmiddels mee bezig en volg alle stappen, krijg geen groene Android-mascotte, wel een groen lampje, daarna twee keer uit, daarna aan en dan is er een nieuwe installatie.

Lijkt dus wel te herstellen, maar niet diep genoeg. Of het poppetje komt überhaupt niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door THE_BASE op 06-05-2020 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15

robhof

Lembongan view

Als de hierboven genoemde oplossingen niet werken, kun je nog proberen om usb-apparaten te verwijderen (als je die gebruikt).

Op mijn W805C zorgde een usb bluetooth transmitter voor traagheid en het niet starten van Netflix en YouTube-streams. Alles werkt nu weer naar behoren dankzij deze tip op AVForums. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels alles gereset en werkt een stuk beter.

Had alleen gehoopt dat de tv wat sneller zou reageren wanneer ik bijvoorbeeld Apple TV via HDMI activeer. De tv registreert dat wat laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Even over de afstandsbediening:

Die lijkt goed te zijn met smartTv-gedeelte, prima reactie. Maar niet zo met een kanaal selecteren op de dvb-C tuner. Dit klinkt raar, maar toch heb ik dat gevoel, je moet echt goed richten met een kanaal intoetsten als je naar een Tv-zender wil kijken. Tevens lijkt het alsof je de toetsen krachtig moet indrukken.

Wat mij al meermalen op is gevallen, dat de AB van een kpn danwel zigoo box beter reageert.

Tv is een W756c 43 incher.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 08-06-2020 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Sjah schreef op maandag 8 juni 2020 @ 02:27:
Even over de afstandsbediening:

Die lijkt goed te zijn met smartTv-gedeelte, prima reactie. Maar niet zo met een kanaal selecteren op de dvb-C tuner. Dit klinkt raar, maar toch heb ik dat gevoel, je moet echt goed richten met een kanaal intoetsten als je naar een Tv-zender wil kijken. Tevens lijkt het alsof je de toetsen krachtig moet indrukken.

Wat mij al meermalen op is gevallen, dat de AB van een kpn danwel zigoo box beter reageert.

Tv is een W756c 43 incher.
Batterijen leeg :+ ?
Ik herken dit totaal niet, alleen toen m’n batterijen (bijna) leeg waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, zal even nieuwe halen... edit>> ben er "al" achter>>> net zoals bij smartgedeelte, zal/ ik ook bij kanalen kiezen geduld moeten opbrengen, zo traag als die reageert.

[ Voor 71% gewijzigd door Sjah op 08-06-2020 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Yup, het kijken van normale zenders gebeurt via een app. Vandaar dat deze zo langzaam kan reageren.
Wat ik vaak heb is dat wanneer ik schakel naar digitale tv de app in het begin heel langzaam is en na een minuut (of misschien ook minder maar ik heb dit net gemeten) weer wat sneller reageert. Ik weet niet hoe dit komt. Misschien dat de tv in die tijd geheugen geleegd heeft die werden gebruikt door andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik zag gisteravond na wat gebruik gemaakt te hebben van het "XS4all kastje opname menu" een behoorlijke image retentie/schaduwbeeld op het donkere scherm.
Rechtsonder kon je het logo van XS4all gewoon nog zien staan, zelfs in een licht gelige kleur, linksonder stond duidelijk "info" en zo waren er nog wat vlekken te zien die duidelijk te maken hadden met dat menu.

Nou weet ik dat een lcd VA paneel in principe niet inbrand, wat bij oled wel voor kan komen, maar zo lang is er geen gebruik van het opname menu gebruikt.
Het lijkt erop dat het contrast nogal snoeihard staat van dat kastje en dat er geen pixelshift o.i.d. was om "inbranden" te voorkomen.
Iemand hier ervaring mee en een eventuele oplossing?

Ik ga maar even proberen een tijdje Youtube te draaien met zo'n "fix pixel/image retention" video in de hoop dat een sneeuwbeeld de boel wat egaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Iemand een idee waarom de 55X8509C (en ik verwacht net zo van alle andere Android TVs uit de serie) zo vaak tegen flingo.tv wil aanpraten? (als je naar de URL gaat word je doorgestuurd naar samba.tv)

Iemand een idee wat dat doet?

https://community.sony.co...ngo-tv-every/td-p/2367800

Het is "de bedoeling" zo te zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 09-06-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Samba hier ook uitgeschakeld maar inderdaad ook deze entries in Pihole. Maar eens op blokkeren gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

The__Virus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:01:
Samba hier ook uitgeschakeld maar inderdaad ook deze entries in Pihole. Maar eens op blokkeren gezet.
Hier ook inderdaad! Is de 2e top domain na Google.com

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AmbroosV
De 2015 (en vroege 2016, ATV1) Bravia Android TV's krijgen een update naar Android 8! Nu al beschikbaar in Asia Pacific, en komt er snel aan voor Europa! Nieuwe UI!

Zie: https://www.sony.co.in/el...x8500c/downloads/00016713 (De Aziatische update downloaden heeft geen zin, installatie start niet op Europese TV's.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ben blij te horen dat Sony nog wat liefde stopt in de ondersteuning van hun eerste generatie Android tv's.

Hier in huis draait de software eigenlijk best goed, daarom staat de "automatisch zoeken naar updates" functie gewoon uit en wacht ik na release wel ff een paar weken voor ik de update zal installeren.

Volgens mij is dit die op het laatste moment teruggetrokken update die problemen veroorzaakte op de wat oudere toestellen. Blijkbaar hebben ze er een extra half jaar aan lopen sleutelen + testen en is Oreo nu wel geschikt gebleken voor onze eenvoudige Mediatek processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
AmbroosV schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:38:
De 2015 (en vroege 2016, ATV1) Bravia Android TV's krijgen een update naar Android 8! Nu al beschikbaar in Asia Pacific, en komt er snel aan voor Europa! Nieuwe UI!

Zie: https://www.sony.co.in/el...x8500c/downloads/00016713 (De Aziatische update downloaden heeft geen zin, installatie start niet op Europese TV's.)
Als ik het goed lees alleen voor X-series en niet voor W-series uit 2015.

Ook voor W-series via een andere link.

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 14-06-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Wauw dat is echt geweldig! Ik ben met het Smart TV gedeelte van mijn W809C zeer tevreden tot nu toe, dus ik hoop dat de ervaring met Android 8 nog een stuk beter gaat worden.

Ik had niet gedacht dat die update er nog aan zat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand de update in Europa al gespot of wordt dit wachten tot de Kerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mij interesseert die update niks, totdat iemand / een app gaat zeuren om versie 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:58:
Mij interesseert die update niks, totdat iemand / een app gaat zeuren om versie 8.
Sjah, ik vind upgrades altijd leuk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
THE_BASE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:34:
[...]

Sjah, ik vind upgrades altijd leuk. :)
Haha, ik ook inderdaad!
Gewoon leuk als het weer een beetje anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik hoop dat de update er voor zorgt dat de tv wat sneller reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
avec_style schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:17:
Ik hoop dat de update er voor zorgt dat de tv wat sneller reageert.
Ik hoop vooral dat het niet langzamer wordt. Ik ga er niet vanuit dat een nieuwe versie minder veeleisend zal zijn...

Wat ik hoop is dat de eerste regel wat handiger wordt. Daar staat bij mij nu TV kijken en verder niets. Daaronder staan de apps. Het lijkt in de nieuwe versie allemaal op 1 rij te staan.

Het instellingen menu is in de vorige update een onhandige lange lijst geworden, maar dat lijkt helaas zo te blijven. Zouden ze ook wel mogen verbeteren wat mij betreft!

Achja, we zien wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jassy
Ik ben al een tijdje aan het link zoeken en veranderen maar ik kan helaas nog niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 17:11
HDR kan echt niet uitgezet worden ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AmbroosV schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:38:

Mijn vriendin en ik hebben een 43W800C in de slaapkamer hangen met de nieuwe interface, ziet er echt perfect uit! Helaas is de 43W807C in de woonkamer nog niet te updaten, maar ik kan nou eigenlijk niet terugvinden of dit uiteindelijk wel gaat gebeuren. Maar na ruim een maand met de nieuwere interface gewerkt te hebben kan ik het in ieder geval wel waarderen.

Toch blijft het een nadeel van dit soort zaken; je bent vaak up to date als er problemen zijn of nieuwe features komen, maar na een paar jaar is het gewoon klaar en dat is het dan ook.

Eigenlijk moet je vrijwillig kunnen kiezen voor software updates na een bepaalde tijd, bijvoorbeeld tegen een kleine vergoeding.

-edt-: Deze TV gebruiken wij overigens alleen "Smart". Er zit bijvoorbeeld geen CI+ slot in deze TV (TV komt uit Dubai), dus qua TV snelheid zijn wij gewoon afhankelijk van een decoder of Ziggo Go app.

[ Voor 8% gewijzigd door fredkroket op 02-08-2020 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmbroosV
@fredkroket Gaat gebeuren. Alle Android TVs van Sony gaan uiteindelijk minstens op Android 8 draaien, geen enkel model blijft achter op een oude versie.

Deze update komt naar:

2016 models:

KD-**X9400D / **X9350D / **X9300D / **S8500D / **X8500D
FW-**X8501D
KDL-**W950D / **W800D

2015 models:

KD-**X9400C / **X9300C / **X9100C / **X9000C / **X8500C / **X8300C / **X8000C
KDL-**W950C / **W850C / **W800C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 08:50

W84

Nog steeds versie 6.0.1 hier en tevreden. Werkt snel en soepel. Los van eventuele beveiliging issues, wat is mis ik allemaal? :)
Pagina: 1 ... 106 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297