Belachelijk dat deze toestellen waarschijnlijk ook snel verouderende condensatoren hebben.
Slechte soldeerverbindingen of inferieure condensatoren zijn tegenwoordig vaak de oorzaak dat elektronica sneuvelt.
Zo merk je breuken in de soldeerverbinding vaak pas wanneer het apparaat warm geworden is, condensator falen heeft vrijwel altijd tot gevolg dat een apparaat niet meer start/pas na vele pogingen opstart.
Kapotte/bolstaande condensatoren heb ik nu al bij 2 eerdere LCD tv's gehad, beide van LG, een kennis had ze in een Samsung tv, had gehoopt dat Sony dat probleem inmiddels wel gefixt had in 2015 maar als ik bovenstaande verhalen zo lees vrees ik het ergste...
(Even afkloppen, maar hier gelukkig nog geen last van startproblemen met een 50w805c)
Dit probleem is niet specifiek voor tv's, wel specifiek voor condensatoren die verouderen, zo heb ik recentelijk ook een 10 jaar oude afzuigkap van een nieuwe aanloopcondensator voorzien en mag vandeweek datzelfde truukje uithalen bij de buren, zo'n nieuwe afzuigkap kost zomaar 1000 euro, condensator iets van 5 euro)
Uiteraard gaat er van Sony niemand solderen en is het vervangen van het complete board dan de geboden oplossing/reparatie, omdat er tegenwoordig maar een paar onderdelen in zo'n tv zitten komt repareren dus vaak neer op ongeveer 1/3 van de elektronica vervangen.
[
Voor 28% gewijzigd door
PalingDrone op 30-09-2019 13:42
]