Hann1BaL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:55:
[...]
Mijn gevoel is dat met je eens. Mijn rechtsbijstand wat minder. Of het het onderste uit de kan is,is de vraag, maar hoe ver wil je gaan en waar kom je dan uit.
Garantie en levensduur van hand in hand. Bij slijtage krijg je het equivalent terug zoals met dit voorstel.
Het is ook niet zeker dat het defect niet door slijtage kan komen van het aan- en uitzetten.
Het is aan mij om aan te tonen dat het geen slijtage is maar een productfout. Hoe toon je dat aan?
Er blijft straks sowieso een zure nasmaak achter.
Ben wel benieuwd wat "het onderzoek" heeft uitgewezen, een voedingsboard vervangen is weinig meer dan apparaat openschroeven, flatcable en connectors loshalen, werkend board erin, stekkers terugpluggen, dichtschroeven en klaar.
Dat lukt de gemiddelde tweaker ook nog wel in een klein uurtje,
Is echt geen rocket surgery of brain science.
Het hoeft natuurlijk ook geen nieuw vervangend board te zijn, dus ben erg nieuwsgierig naar de specificatie van deze kosten.
Is het merendeel arbeid of probeert Sony de hoofdprijs te krijgen voor een vervangend onderdeel terwijl ze best een werkend 2ehands voeding erin kunnen zetten aangezien je tv ook niet meer nieuw is.
En vraag mij ook af waarom Sony zo makkelijk in prijs zakt na de eerste opgave.
Een tv moet dagelijks meerdere keren aan- en uitgezet kunnen worden en zoals vermeld gedurende een jaar of 6 zou dit probleemloos moeten kunnen.
Aangezien zij het apparaat onderzocht hebben en weten wat er gerepareerd moet worden kunnen ze je vast ook wel een mogelijke oorzaak vertellen.
Mocht het in de voeding zitten dan zou er nogweleens ergens een bolle/kapotte condensator op de print kunnen zitten, daar kan je bijvoorbeeld als gebruiker niks aan veranderen dat is dus een productiefout.
Is je aan/uit schakelaar lamgeworden en vertoont slijtage of ziet je tv er uit of deze erg mishandeld is dan is dat een gebruikersfout maar ik neem aan dat je gewoon normaal met je spullen omgaat en dan mogen zij aantonen, want dat hebben ze onderzocht, wat een logische verklaring voor die storing kan zijn.
Ik vind 200 euro nog best een flink bedrag, specifiek wanneer het een maand na je garantie is.
Je zou een tegenvoorstel kunnen doen, iets van 100 euro, dan deel je de schade en geniet jij nog een paar jaar van je tv.
Nee heb je, ja kan je krijgen...
BTW in je servicemenu valt veel te vinden, onderandere vaak ook het aantal boots en bedrijfsduur van je tv.
Voor technici van Sony is dit vast nog wel uit te lezen, desnoods prikken ze er even een nieuwe voeding in.
Mijn voorstel zou zijn: vraag het onderzoeksrapport op en ook een reparatie specificatie, kosten onderdelen/tijd.
Of vraag of ze hem willen maken voor jouw prijsvoorstel van 100 euro, dat is het eenvoudigst en heb jij snel je TV terug en zij weinig langdradig gezeik.
Mag jij blij zijn dat het 1 maand na je garantie is, maar 37 maanden moet zo'n toestel echt wel foutloos kunnen draaien lijkt mij.
Sony zal dat ook wel toegeven, de schuld naar de klant proberen te schuiven is niet zo'n chique move, tenzij ze keihard aan kunnen tonen dat jijzelf nalatig of slopend bezig bent geweest.
Welk onderdeel was er precies stuk?
En probeer op diverse fora eens te kijken of jouw klacht vaker voorkomt, er zijn ladingen van die toestellen verkocht dus tenzij je echt pech hebt met je TV is het vast vaker voorgekomen, in dat geval is het eerder productiefout dan gebruikersschade.
[
Voor 3% gewijzigd door
PalingDrone op 15-03-2019 23:12
]