Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haohao1991
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-10 15:56
keest12 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:27:
[...]

Bij mij sluit de tv al na 1 seconde af, dus het is onmogelijk om uberhaupt bij de instellingen te komen. De opstartanimatie is niet meer van Sony, maar een langdurige van Android. De reset met groene lampje heeft bij mij hetzelfde effect als wat jij beschrijft, namelijk niks..

Sony belt mij morgen terug met een voorstel, aangezien ik niet akkoord ging met reparatiekosten van 250 euro (oorspronkelijk 500 euro, maar na coulance 250 euro). De televisie is 2 jaar en 7 weken oud en van een televisie waar ik meer dan EUR 1000,- voor heb neergelegd verwacht ik dat zeker 5 jaar probleemloos tv kan kijken. Nu is de tv onbruikbaar en moet ik zelfs gaan betalen.

Ook heb ik de verkoper gecontacteerd (Art & Craft), maar die geeft niet thuis. Ik wacht morgen af en anders ga ik er met de rechtsbijstand achteraan. Schandalige vertoning van beide partijen.

Edit: De grap van het hele verhaal is nog dat er met de televisie niks mis is. Ik zag dat er in November 2018 een software update gepushed is, en juist vanaf die datum zie je op meerdere forums dezelfde klachten verschijnen. Het is puur de software die Sony Android TV's wereldwijd onbruikbaar maken. En dat terwijl we allemaal een prima functionerende televisie hadden. En dan de lef om reparatiekosten te vragen, hoe durf je..
Helemaal met je eens. Mijn tv is nu net 3 jaar oud en ik mag toch verwachten dat het nog een paar jaar zou werken.
De laatste software update bij mij was maart 2018, maar ik zie wel dit bericht: https://www.sony.nl/elect...5x8509c/articles/00204495
Misschien heeft het iets te maken met de verwijdering van de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
haohao1991 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:29:
[...]

Helemaal met je eens. Mijn tv is nu net 3 jaar oud en ik mag toch verwachten dat het nog een paar jaar zou werken.
De laatste software update bij mij was maart 2018, maar ik zie wel dit bericht: https://www.sony.nl/elect...5x8509c/articles/00204495
Misschien heeft het iets te maken met de verwijdering van de app...
Na behoorlijk geklaagd te hebben kreeg ik gister bericht dat het kosteloos wordt opgelost. Volgende week komen ze het moederbord vervangen. Het zal in eerste instantie wel het een en ander oplossen, maar als het echt om een software fout gaat die niet opgelost wordt, dan sluit ik niet uit dat ik hetzelfde probleem krijg over een tijdje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:13

Ethirty

Who...me?

keest12 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:17:
[...]

Na behoorlijk geklaagd te hebben kreeg ik gister bericht dat het kosteloos wordt opgelost. Volgende week komen ze het moederbord vervangen. Het zal in eerste instantie wel het een en ander oplossen, maar als het echt om een software fout gaat die niet opgelost wordt, dan sluit ik niet uit dat ik hetzelfde probleem krijg over een tijdje..
Als je een nieuw moederbord krijgt en het werkt, dan zou ik updates lekker uitzetten. Misschien niet het antwoord dat je hoort te krijgen, maar dan hoef je in ieder geval niet bang meer te zijn voor brakke Sony/Android updates.

Sterker nog, ik heb nadat die van mij eindelijk stabiel was de wifi helemaal uitgezet en gebruik hem als een scherm. Daarna nooit meer 1 issue gehad. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10 12:31
Tja, als je amper iets van de functionaliteit gebruikt kan er weinig mis gaan he...

Natuurlijk zijn er genoeg problemen, maar hier op de netflix probleempjes (het niet inloggen, waar ik met de huidige workaround 'long press home -> close netflix' aardig mee kan leven, en sporadisch helemaal geen video welke irritanter is maar minder vaak voorkomt nu lijkt het) na heb ik eigenlijk weinig klachten...

Ja, performance zou een stuk beter kunnen zijn maar ook dat is werkbaar...

Oftewel, het is ook niet alleen maar kommer en kwel en androidtv was JUIST een reden voor me om deze tv te kopen (en in de toekomst waarschijnlijk een philips ;) ) dus geen zin om dat uit te schakelen of bijv een chromecast te gebruiken hiervoor.. vind ik ook weer net omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Ethirty schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Als je een nieuw moederbord krijgt en het werkt, dan zou ik updates lekker uitzetten. Misschien niet het antwoord dat je hoort te krijgen, maar dan hoef je in ieder geval niet bang meer te zijn voor brakke Sony/Android updates.

Sterker nog, ik heb nadat die van mij eindelijk stabiel was de wifi helemaal uitgezet en gebruik hem als een scherm. Daarna nooit meer 1 issue gehad. :)
Ik ga dit denk ik ook doen. Ik gebruik toch de Apple TV 4k als mediaspeler, dus maak nauwelijks gebruik van Android TV. Wel een nadeel, Apple TV 4k heeft geen ondersteuning op YouTube voor 4k. YouTube was het enige wat ik nog wel eens gebruikte op Android TV. Ach, zo een noodzaak is dat ook niet. Beter dan dat de televisie weer gewrecked wordt door Sony's brakke manier van met software omgaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:41:
[...]

Dat is zeker mazzel.
Heb hier precies hetzelfde toestel.
Het verbindingsprobleem valt nu ook erg op omdat het toestel tijdenlang prima functioneerde.
Geen idee wat er veranderd is maar aan het thuisnetwerk niks, ook geen software update naar een volgende Android versie behalve dat het toestel soms spontaan zijn netwerk vergeet.
Tik op de WPS knop van de router en het toestel opnieuw netwerk laten zoeken lost het op maar om nou te zeggen dat dat ideaal is....
Er schijnt ook een cmos batterijtje in deze tv's te zitten maar mijn logische gedachtes sluit dat uit als point of failure omdat er dan waarschijnlijk ook opgeslagen zenders en voorkeuren zouden verdwijnen.
Niet alleen de netwerk instellingen.
Voorlopig lijkt een vast ip toekennen aan de tv het "vergeten netwerk" probleem op te lossen.
Ik juich nog niet te vroeg maar de laatste dagen lijkt de tv gewoon weer ouderwets prima te functioneren en is Youtube instant beschikbaar gelijk na het aanzetten van het toestel.
Ook geen buffer problemen meer.
Fingers crossed.
-edit-
&%2!#$#!!!!!
Vandaag weer geen internet op de tv, dus verder zoeken naar de oorzaak van dit ongemak, zucht, * PalingDrone haat buggy software.
Zou fijn zijn als dat Android tv van een custom rom was te voorzien wanneer de fabrikant de ondersteuning genoeg geweest vind.
-edit-
15 februari
Tv start gewoon op alsof er niets aan de hand is en internet/Youtube werkt gewoon, schiet mij maar lek, snap er niks van.

[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 16-02-2019 00:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keest12
keest12 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:17:
[...]

Even een update op de situatie, mochten anderen ook in dezelfde situatie terecht komen.

Na akkoord van Sony dat het kosteloos opgelost zou worden een afspraak gemaakt met de monteurs. Zij hebben het moederbord vervangen en de tv werkt inmiddels weer vlekkeloos.

Het was een bekend probleem bij de monteurs, dus het komt zeker vaker voor. Dat zou je niet zeggen na de moeite die ik heb moeten doen om Sony ervan te overtuigen dat de fout bij hun kant lag. Zij deden vooral alsof hun neus bloedde. Mijn tip: blijf erop hameren dat zij softwarematig de televisie over the air non-functioneel hebben gemaakt. Accepteer ook vooral geen reparatiekosten of iets dergelijks, want ze wilden mij in eerste instantie na coulance alsnog EUR 250 laten betalen.

Dodged a bullet there. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Robus schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:50:
Ik weet niet hoe rouwig we hierover moeten zijn. Volgens mij draaien onze 2015 modellen inmiddels stabiel. Bovendien lijkt de stap naar Oreo alleen en vooral een (mij onbekende) Netflix bug op te lossen.
Stabiel?
Ik vind het concept Android TV goed, maar de ervaring op mijn X8509C is niet geweldig.

Geluid wat niet werkt als ik NPO start cast naar de TV. (Een volledige herstart lost dat weer even op.)
Netflix die soms geen verbinding kan maken, terwijl de TV verbonden is (herstart lost dit weer op.)
Soms gewoon even een eigen besluit dat herstart moet worden (niet al te vaak.)

De TV die ineens niet meer met mijn 5G netwerk kan verbinden. Opgelost door maar met mn 2.4G te verbinden, wat weer betekent dat sommige streams in Netflix trager laden. Het werkt wel. Ever ter verduidelijking: Dat heeft NIETS met het netwerkbereik te maken, aangezien het AP binnen een meter van de TV staat zonder obstakels er tussen.

Het opnieuw opstarten is ongeveer wekelijks en wel prima voor mij. Maar mijn vrouw begrijpt niet al teveel van de techniek en denk dat uit en aan met de AB ook werkt, wat natuurlijk gewoon een snelle standby is.

Het werkt nog vaak genoeg wel, maar echt gelukkig word ik hier ook niet van. Alleen lees je bij andere fabrikanten soortgelijke problemen, dus om van TV te switchen is het ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 23:13
Wie kan mij helpen, na een halve dag worstelen geef ik het op 😫. Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een sony 55x8505c. Nu heb ik sinds gisteren mijn reciever vervangen voor een denon x1500h , deze reciever heeft arc wat mijn vorige niet had en wil graag de arc functie inschakelen.
De handleiding van sony zegt ga naar instellingen dan hdmi en daar control voor hdmi aan.
Ik kan bij instellingen nergens de functie hdmi vinden alleen de functie externe ingang maar daar zie ik nergens de functie control voor hdmi.de optimalisatie voor 4 k heb ik alwel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het is lang geleden, maar moet je het niet gewoon op je receiver aanzetten? Op mijn Marantz is dat HDMI controls..
Dan kun je in het Action menu kiezen voor speakers -> Audio system op de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:10
Vergeet ook niet om je receiver te hangen aan de juiste hdmi poort (ik dacht hdmi 1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-w-1993
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:42
Er is nu een update beschikbaar op de sony site. Het lijkt er op de android ook meteen geupgrade wordt

Dit is de link voor in het geval van mijn TV De 49X8307C

https://www.sony.nl/elect...x8307c/downloads/00015827

[ Voor 44% gewijzigd door bob-w-1993 op 22-02-2019 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
En specifiek voor de 2015 2016 serie is dit de link.

Laten we hopen dat het fatsoenlijke bugfixes zijn.

-edit-

YEEEESSSSS!!!!!

Lost een probleem op waarbij de tv geen verbinding kan maken met het Wi-Fi-toegangspunt vanuit de stand-bymodus
(blijkbaar was dit al in een eerdere update opgelost maar heeft het hier alleen voor problemen gezorgd, hopelijk werkt het bij deze reflash wel, we zullen zien....)
-edit2-
Nou zie ik bij de lijst ondersteunde toestellen geen enkele W serie staan, slechts een lading Xen, toch verwijst deze update in een eerdere pagina voor de W serie wel naar deze pagina, tikfoutje van Sony?

[ Voor 119% gewijzigd door PalingDrone op 22-02-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 15:51
PalingDrone schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:37:

Het is een flinke lijst met fixes: https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015827

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er staat ook dat er Nougat in deze update zit en later in de fixes staat dat Android Marshmellow in deze update komt.
Niet helemaal correct lijkt me.
Vanavond/morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:30

OmeJoyo

This is me

PalingDrone schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:37:

-edit-

YEEEESSSSS!!!!!

Lost een probleem op waarbij de tv geen verbinding kan maken met het Wi-Fi-toegangspunt vanuit de stand-bymodus
(blijkbaar was dit al in een eerdere update opgelost maar heeft het hier alleen voor problemen gezorgd, hopelijk werkt het bij deze reflash wel, we zullen zien....)
-edit2-
Nou zie ik bij de lijst ondersteunde toestellen geen enkele W serie staan, slechts een lading Xen, toch verwijst deze update in een eerdere pagina voor de W serie wel naar deze pagina, tikfoutje van Sony?
Ik zag dit ook net inderdaad, beetje raar maar probleem lijkt in de link te zitten, beide links zijn namelijk hetzelfde. en de lijst is voor de 2016 modellen.

Nummertje van de link met 1 verlaagd: https://www.sony.co.uk/el...upport/downloads/00015826

Et voila.

Ik ga hem vandaag installeren, zal wel na 20:00 worden.

[ Voor 7% gewijzigd door OmeJoyo op 22-02-2019 09:47 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Jelte schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:07:
Er staat ook dat er Nougat in deze update zit en later in de fixes staat dat Android Marshmellow in deze update komt.
Niet helemaal correct lijkt me.
Vanavond/morgen eens proberen.
Alleen de fixes onder "Voordelen en verbeteringen m.b.t. deze update" zijn van toepassing op de huidige update...

De hele rits eronder zijn fixes uit eerdere updates (dus is meer historie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:31:
[...]

[...]

Alleen de fixes onder "Voordelen en verbeteringen m.b.t. deze update" zijn van toepassing op de huidige update...

De hele rits eronder zijn fixes uit eerdere updates (dus is meer historie)...
Klopt, maar aangezien de laatste fix bij mij juist voor problemen is gaan zorgen hoop ik dat deze firmware (inclusief alle voorgaande bugfixes) het weer oplost.
Deze keer wacht ik niet tot de update gepushed wordt, simpelweg omdat het toestel z'n wifi gegevens vergeten is, maar ga ik gewoon vanavond met een usb stick in de weer.
Zal mij benieuwen of alles gewoon werkt of dat ik weer de België route moet bewandelen.
Wel fijn om nog een teken van care te krijgen van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:04
w00t, betere beeldkwaliteit bij hdmi..??

Iemand dat al echt ervaren ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:50
Ik heb net de update geïnstalleerd, duurde wel bijna een uur :|

Ik had gehoopt dat ik eindelijk HDR uit kon zetten bij Netfilx, maar helaas, staat nog steeds geforceerd aan,
gelukkig kan het via de Apple TV wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 16:46
Nog steeds Marshmallow? Hij is hier nog bezig... W809C..

Is nu klaar. Ik merk geen verschil. De Android versie is nog steeds Nougat.

[ Voor 44% gewijzigd door Jassy op 22-02-2019 18:14 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Meh, ik zie niks staan waar ik gelukkig van word met een W80xC. Ik wacht een paar weken af om te zien of deze update nieuwe issues met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
OmeJoyo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:41:
[...]

Ik zag dit ook net inderdaad, beetje raar maar probleem lijkt in de link te zitten, beide links zijn namelijk hetzelfde. en de lijst is voor de 2016 modellen.

Nummertje van de link met 1 verlaagd: https://www.sony.co.uk/el...upport/downloads/00015826

Et voila.

Ik ga hem vandaag installeren, zal wel na 20:00 worden.
@OmeJoyo
Bedankt voor de link naar de UK site 8)7
Die update vreet ie dus niet....
Zal eens de Nederlandse downloaden, wellicht scheelt dat 8)
-edit-
Wat ik ook download, de update begint en kapt er halverwege mee waardoor er niks veranderd/upgradet.
:?
-edit-
Bleek een gammel USB stickje, staat nu al een tijdje te updaten vanaf een goede stick.

[ Voor 79% gewijzigd door PalingDrone op 24-02-2019 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Update staat erop alhier .... tot nu toe geen problemen , heb de instelling nog niet gereset zoals ik altijd doe...
deze update duurde wel erg lang .... dat dan weer wel :)
vanavond eens zoeken naar nieuwigheidjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een KDL-50W805C en de update gecdownload. Daarna unzippen en bestand op root van USB.

De melding die tv geeft: 'kan vanaf dit usb-apparaat geen update starten'.

Ook niet met een andere stick. Kan het dat de update toch niet voor mijn tv geschikt is?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
THE_BASE schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:27:
Ik heb een KDL-50W805C en de update gecdownload. Daarna unzippen en bestand op root van USB.

Ook niet met een andere stick. Kan het dat de update toch niet voor mijn tv geschikt is?
Idem, zelfde TV, zelfde probleem. 2 USB poorten en 2 externe HDDs geprobeerd...

Volgens de website van Sony is de update ook voor dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier geinstalleerd op een KDL-43W805C, geen problemen (ook geen idee hoe lang het duurde, ben gaan hardlopen toen hij bezig was ;) )

Heb het via de poort op de zijkant gedaan (poort 1 dacht ik?) en kan me van eerdere keren herinneren dat de tv wel kieskeurig kan zijn qua usb-sticks en/of formatting.

Merk ook geen verschillen nog btw.

Overigens is al aangekondigd dat er GEEN Oreo voor deze series (W755c, W805c, etc) uit zal komen omdat de gebruikte soc niet de benodigde functionaliteit/specs zou hebben dus ik zou ZEER verrast zijn als er opeens wel een orea aan zou komen.

Nog verraster dan door het feit dat er uberhaupt nog updates uit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:27:

Guidooow schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:59:
[...]

Idem, zelfde TV, zelfde probleem. 2 USB poorten en 2 externe HDDs geprobeerd...

Volgens de website van Sony is de update ook voor dit model.
Komt doordat je de UK link gebruikt. Met deze link ging het bij mij wel goed :):
https://www.sony.nl/elect...43w809c/articles/00224137

[ Voor 20% gewijzigd door daniel3 op 25-02-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
daniel3 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:52:
[...]

[...]

Komt doordat je de UK link gebruikt. Met deze link ging het bij mij wel goed :):
https://www.sony.nl/elect...43w809c/articles/00224137
Volgens mij heb ik dat gedaan, ik zal het straks nog eens proberen!

Edit: niet gelukt, zal wel aan het type tv liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 28-02-2019 10:29 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

THE_BASE schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:54:
[...]

Volgens mij heb ik dat gedaan, ik zal het straks nog eens proberen!

Edit: niet gelukt, zal wel aan het type tv liggen.
Hier lukt het ook niet om de update te installeren op een W756C (2015 model).
Voor de zekerheid met 2 verschillende USB sticks geprobeerd, maar helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-03-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat jullie met upgrade-die die niet pakt, kunnen doen: de Tv aan internet slingeren. Dan zoekt die zelf de goeie uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sjah schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:17:
Wat jullie met upgrade-die die niet pakt, kunnen doen: de Tv aan internet slingeren. Dan zoekt die zelf de goeie uit.
Dan geeft de TV aan dat de laatste software al geïnstalleerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oja, er is idd ook nog zoiets als een doorzet-tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:26

W84

Zijn er eigenlijk meer met zo'n donkere plek in het display net boven het Sony-logo en Led'je. Het lijkt een drukplek en valt vooral op bij voetbalwedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@W84 makkelijke oplossing is dus geen voetbal meer kijken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:37
W84 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:08:
Zijn er eigenlijk meer met zo'n donkere plek in het display net boven het Sony-logo en Led'je. Het lijkt een drukplek en valt vooral op bij voetbalwedstrijden.
Grappig, ik heb daar juist lichte vlekken.
Bekend probleem met dit soort tv’s, voor sommigen reden om de tv terug te brengen. Voor mij niet zo’n issue. Zo erg valt het niet op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:26

W84

Smobbo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:16:
[...]

Grappig, ik heb daar juist lichte vlekken.
Bekend probleem met dit soort tv’s, voor sommigen reden om de tv terug te brengen. Voor mij niet zo’n issue. Zo erg valt het niet op ;)
Haha, nou ja... ik had toen al het toestel omgewisseld omdat het hele paneel onder de clouding zat. Deze minder, maar ik heb toen schroeven wat losser gedaan om het beeld egaal te krijgen en ik denk dat er steeds meer druk op komt daar. Die plek wordt nu erger. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wat een feest.

Mijn KD8509C heeft besloten dat het enige wat nog werkt, is het witte ledje bij het logo. Als ik de TV aanzet blijft die branden maar verder gebeurt er niets.
(De app verbindt ook niet meer, dus het is niet alleen het scherm wat niets doet, want dan zou ik de remote app moeten kunnen laden. Blijkbaar komt de TV niet op het netwerk.)

De TV is nu al meerdere keren van de spanning afgeweest, maar dat mag ook niet baten.

De TV ook geprobeerd te resetten door de spanning er af te halen en de PWR + Vol- ingedrukt te houden en dan de spanning er weer op te zetten. Er gebeurt niets.

Nu brandt zelfs het ledje onder het logo helemaal niet meer. Een ondersteuningsaanvraag loopt, maar ik hoor weer van alles over kosten en dergelijke.

[ Voor 26% gewijzigd door Hann1BaL op 05-03-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-10 12:04

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
50w809c de update gegeven. Tv werkt nogsteeds perfect. Hebben jullie de tv niet gewoon te vol met apps staan? Ik heb 8.5gb vrij op de schijf.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:04
Gisteren de OTA update uitgevoerd op de mijn KDL65W855C tot nu toe geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Terrie schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:24:
50w809c de update gegeven. Tv werkt nogsteeds perfect. Hebben jullie de tv niet gewoon te vol met apps staan? Ik heb 8.5gb vrij op de schijf.
Staat geen enkele app (buiten de standaard meegeleverde) op.
Toch geeft de tv sinds een tijdje problemen met zijn netwerkverbinding, de update heeft helaas niet voor verbetering gezorgd.
Tijd om de wat nuttelozere apps maar weer eens handmatig te gaan killen, hopelijk dat dat werkt.
Wel een tijdrovend klusje, aanstaand weekend maar eens induiken.
Hele idee van zo'n smarttv is dat deze een internetverbinding heeft, en niet zoals nu geen internet maar wel de router platspammen :(

Youtube werd hier heel veel gebruikt en dat is nu al een tijdje onmogelijk, gelukkig heeft het kastje van XS4all op kanaal 201 ook een simpele Youtube functie, en hoewel dat wat traag reageert draait dat stabieler dan via de TV zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door PalingDrone op 08-03-2019 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
OTA update aangeboden gekregen en geïnstalleerd. Ik merk geen verschil in functionaliteit of hdmi beeldkwaliteit. Hopelijk is ie niet minder stabiel geworden, tot zover nooit issues gehad. Gezien het geringe aantal veranderingen heb ik dezekeer geen factory reset na de update gedaan. Bij alle eerdere updates deed ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier de update inmiddels ook via OTA geinstalleerd. Geen zichtbare wijzigingen kunnen vinden, behalve het niveau van Android beveiligingspatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 11:47
Hier wordt update ook aangeboden. Enig idee over de inhoud? Chrome patch? (volgens mij zit er alleen een Operabrowser op mijn TV).

Yep, inmiddels een idee, niet meer dan dat:
"Deze nieuwe firmware zal de prestaties van de tv verder verbeteren en biedt de volgende upgrades:

Verbetert de compatibiliteit met de app Home Theatre Control
Verbetert de beeldkwaliteit bij het gebruik van HDMI-ingangen
Verbetert de beeldkwaliteit van HDR-inhoud op bepaalde modellen
OPMERKING: Voor de volledige lijst met alle functies en voordelen of om deze firmware te downloaden, gaat u naar de productpagina voor uw tv."

[ Voor 65% gewijzigd door Robus op 08-03-2019 09:29 ]

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 00:16
Hier ook de update uitgevoerd. Alles werkt nog steeds prima. Ik heb zelfs het idee dat het een klein beetje soepeler loopt, maar dat zou zomaar het placebo effect kunnen zijn. ;)

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hmm sdcard van mijn raspberry pi is kapot. Dus ben weer kodi op de Sony Android tv te proberen. Maar krijg het niet voor elkaar om surround geluid over de spdif te krijgen. (Geen arc versterker)

Wat is de manier tegenwoordig om audio passthrough voor elkaar te krijgen? (AC3 en DTS)

Edit: duurde even, maar dit werkt:
https://community.sony.co...hrough/m-p/2367697#M21634

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte op 08-03-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
welke versie is nu eigenlijk de meest recente voor mijn Sony KD-43X8305C. lees overal dat er een update is, die heb ik uitgevoerd maar het versie nr is nog het zelfde als voor de update ?

De softwareversie is PKG5.417.0177EUB

[ Voor 10% gewijzigd door ronaldme op 10-03-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ronaldme schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:14:
welke versie is nu eigenlijk de meest recente voor mijn Sony KD-43X8305C. lees overal dat er een update is, die heb ik uitgevoerd maar het versie nr is nog het zelfde als voor de update ?

De softwareversie is PKG5.417.0177EUB
Hier idem. Toch vanmorgen een half uur aan het updaten geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00
Ik heb zojuist geupdate en de tv is inderdaad wat responsiever in de navigatie van het hoofdmenu.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldme
THE_BASE schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:03:
[...]

Hier idem. Toch vanmorgen een half uur aan het updaten geweest.
gaan wij eerst een hapje eten en dan eens kijken wat hier gebeurt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
sdk1985 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:04:
Ik heb zojuist geupdate en de tv is inderdaad wat responsiever in de navigatie van het hoofdmenu.
wat is de software versie dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
ronaldme schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:23:
[...]

gaan wij eerst een hapje eten en dan eens kijken wat hier gebeurt ....
nou mooi niks hier

Update systeemsoftware ok
Uw software is bijgewerkt

niks wachten wachten wachten , het zal wel goed goed dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
nou ja zeg die staat erop _/-\o_
dus hij is helemaal up to date .... dus ik kan zeggen ja hij doet het hier prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39

backupdevice

No Risk , Full Push

backupdevice schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:12:
Vaag probleem met mijn 50w809c icm Netflix . Na jaren goed gewerkt te hebben start Netflix sinds twee weken niet meer op. Ik open Netflix en ik krijg dan alleen de N te zien met een draaiend rondje.

Het enige wat werkt is dan de TV te resetten, en daarna werkt Netflix weer. Ik heb via google al wat possible solutions gevonden zoals
  • de App updates verwijderen, Cache leeghalen en weer opstarten . Dan werkt het weer voor een dag of 2 en daarna weer dezelfde problemen
  • Wifi direct uit
  • App opnieuw installeren
Iemand een id?
De nieuwe update die Sony beschikbaar heeft voor het OS heeft het probleem (tot nu toe) opgelost en Netflix start gewoon meteen op.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
backupdevice schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:08:
[...]

De nieuwe update die Sony beschikbaar heeft voor het OS heeft het probleem (tot nu toe) opgelost en Netflix start gewoon meteen op.
Mwah, hier niet hoor...

Heb je hem gereset na de update?

HIer werkt de workaround 'long press home --> netflix sluiten --> netflix opnieuw starten' gelukkig nog prima dus dat is nog te behappen... Zal iig eens netflix resetten anders, geen zin om de hele tv weer opnieuw in te gaan stellen.q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

m0ridin schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Mwah, hier niet hoor...

Heb je hem gereset na de update?

HIer werkt de workaround 'long press home --> netflix sluiten --> netflix opnieuw starten' gelukkig nog prima dus dat is nog te behappen... Zal iig eens netflix resetten anders, geen zin om de hele tv weer opnieuw in te gaan stellen.q
Nope geen reset nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
K, thanks...

Maar ja, die update heeft het dus niet perse opgelost. Een random combinatie van gebeurtenissen waaronder de update in jouw geval wel ;)

Ik ga toch vanavond de app even resetten, wie weet helpt dat... maar het blijft raar hoe zaken willekeurig kunnen lijken te onstaan (en worden opgelost) bij een willekeurig aantal users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 16:44
edebee schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:01:
Wie kan mij helpen, na een halve dag worstelen geef ik het op 😫. Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een sony 55x8505c. Nu heb ik sinds gisteren mijn reciever vervangen voor een denon x1500h , deze reciever heeft arc wat mijn vorige niet had en wil graag de arc functie inschakelen.
De handleiding van sony zegt ga naar instellingen dan hdmi en daar control voor hdmi aan.
Ik kan bij instellingen nergens de functie hdmi vinden alleen de functie externe ingang maar daar zie ik nergens de functie control voor hdmi.de optimalisatie voor 4 k heb ik alwel gevonden.
Geen idee of het inmiddels al is opgelost, maar ik had hetzelfde probleem met een nieuwe receiver (ging van onkyo naar marantz). Ik kreeg met geen mogelijkheid de ARC voor elkaar. Bij mij bleek het een apparaat te zijn die stoorde in het signaal, ook al zat die op een hele andere HDMI poort. (bleek uiteindelijk het tijdelijke DIGITENNE kastje te zijn). Ik heb dus alles afgekoppeld en 1 voor 1 alles weer aangesloten. In ons geval was het een tijdelijk apparaat, dus zou het probleem zich vanzelf oplossen. Mocht dat nou niet het geval zijn, zijn er van die adapters die je er tussen kan zetten die het "stoor" signaal van dat apparaat tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 23:13
berghefr schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:53:
[...]

Geen idee of het inmiddels al is opgelost, maar ik had hetzelfde probleem met een nieuwe receiver (ging van onkyo naar marantz). Ik kreeg met geen mogelijkheid de ARC voor elkaar. Bij mij bleek het een apparaat te zijn die stoorde in het signaal, ook al zat die op een hele andere HDMI poort. (bleek uiteindelijk het tijdelijke DIGITENNE kastje te zijn). Ik heb dus alles afgekoppeld en 1 voor 1 alles weer aangesloten. In ons geval was het een tijdelijk apparaat, dus zou het probleem zich vanzelf oplossen. Mocht dat nou niet het geval zijn, zijn er van die adapters die je er tussen kan zetten die het "stoor" signaal van dat apparaat tegen houden.
Bedankt voor je hulp. Na een tijdje stoeien met instellingen en andere kabels helaas tot de conclusie gekomen dat ARC functie van sony niet al te lekker werkt met denon. Oplossing is een optische kabel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 19:26
Ik hoop dat dit het probleem oplost dat de beeldinstellingen vaak worden 'vergeten'. De instellingen staan op Cinema Pro, maar je ziet aan het beeld dat het niet klopt. Switchen naar een ander profiel en weer terug naar Cinema Pro en de instellingen kloppen weer. Moet dit nu bijna elke keer doen. Naast het Netflix-issue nogal hinderlijk, dan verlang je weer terug naar een domme tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

m0ridin schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:05:
[...]

K, thanks...

Maar ja, die update heeft het dus niet perse opgelost. Een random combinatie van gebeurtenissen waaronder de update in jouw geval wel ;)

Ik ga toch vanavond de app even resetten, wie weet helpt dat... maar het blijft raar hoe zaken willekeurig kunnen lijken te onstaan (en worden opgelost) bij een willekeurig aantal users.
:F -O- we mogen weer een homeknop actie uitvoeren om Netflix te kijken.

Maar ja, blijft een mooie TV :)

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 14-03-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
backupdevice schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:34:
[...]

:F -O- we mogen weer een homeknop actie uitvoeren om Netflix te kijken.

Maar ja, blijft een mooie TV :)
Haha, helaas ;)

Hier ook weer eens de netflix app gereset maar ook dat heeft niet geholpen. Was al lang blij dat de home-knop-fix daarna ook nog werkte want daarmee is het nog enigzins te doen allemaal.

Blijft een vreemd iets, maar nog altijd beter dan het issue wat ik hiervoor veel vaker had. Namelijk dat in netflix de videos niet meer startten (kreeg alleen geluid bij de previews en bij starten zelf bleef hi op zoveel procent loading staan... als dit gebeurde werkten ook de videos in de youtube app niet meer, begonnen maar bevroren meteen waarbij het geluid nog x seconden bleef doorspelen om daarna helemaal te stoppen). Daarbij was een restart echt de enige oplossing en dan merk je toch dat deze tv wel traag is (de W805c hier)

Sowieso wacht ik op de nieuwe modellen van philips, grote kans dat ik dan toch ga overstappen (afhankelijk van de soc erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:10
Ik heb dat probleem ook wel eens met Netflix. Hoe sluiten jullie de app af?
Je kunt via de menu aan de linkerkant kiezen voor applicatie afsluiten.
Ik heb gemerkt dat het probleem dan veel minder voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

m0ridin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Haha, helaas ;)

Hier ook weer eens de netflix app gereset maar ook dat heeft niet geholpen. Was al lang blij dat de home-knop-fix daarna ook nog werkte want daarmee is het nog enigzins te doen allemaal.

Blijft een vreemd iets, maar nog altijd beter dan het issue wat ik hiervoor veel vaker had. Namelijk dat in netflix de videos niet meer startten (kreeg alleen geluid bij de previews en bij starten zelf bleef hi op zoveel procent loading staan... als dit gebeurde werkten ook de videos in de youtube app niet meer, begonnen maar bevroren meteen waarbij het geluid nog x seconden bleef doorspelen om daarna helemaal te stoppen). Daarbij was een restart echt de enige oplossing en dan merk je toch dat deze tv wel traag is (de W805c hier)

Sowieso wacht ik op de nieuwe modellen van philips, grote kans dat ik dan toch ga overstappen (afhankelijk van de soc erin)
Dat werkt bij mij eigenlijk allemaal feiloos. Enige wat niet goed werkt is het opstarten van de Netflix app. Voor de rest geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Voor mijn 55X8509C die defect is (doet niets meer), heb ik een reparatievoorstel ontvangen.
Na coulance van Sony (aldus de partner die de reparatie doet) van 196 euro zijn de kosten 402 euro om de TV te repareren.

De winkel waar ik deze gekocht hebt, heb ik aangesproken en die geven aan dat de UNETO-VNI richtlijnen van de levensduur van een TV rond de 1000 euro 72 maanden is (6 jaar voor de langzame rekenaars.) Daar de TV 36 maanden oud is, stelt de winkel voor om de helft van de kosten te vergoeden na uitvoeren van de reparatie.

Ik ben hiermee akkoord gegaan. Het lijkt er op dat de normale reparatiekosten voor deze TV 600 euro zouden bedragen, maar door coulance van Sony (dit noem ik overigens zelf geen coulance, want het product is gewoon slecht, zie al de issues) en coulance van de winkel, kost het mij, 1 maand na het verlopen van de (extra bijgekochte) garantie ruim 200 euro om de TV weer te repareren.

Zelf vind ik dit OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:25:
Voor mijn 55X8509C die defect is (doet niets meer), heb ik een reparatievoorstel ontvangen.
Na coulance van Sony (aldus de partner die de reparatie doet) van 196 euro zijn de kosten 402 euro om de TV te repareren.

De winkel waar ik deze gekocht hebt, heb ik aangesproken en die geven aan dat de UNETO-VNI richtlijnen van de levensduur van een TV rond de 1000 euro 72 maanden is (6 jaar voor de langzame rekenaars.) Daar de TV 36 maanden oud is, stelt de winkel voor om de helft van de kosten te vergoeden na uitvoeren van de reparatie.

Ik ben hiermee akkoord gegaan. Het lijkt er op dat de normale reparatiekosten voor deze TV 600 euro zouden bedragen, maar door coulance van Sony (dit noem ik overigens zelf geen coulance, want het product is gewoon slecht, zie al de issues) en coulance van de winkel, kost het mij, 1 maand na het verlopen van de (extra bijgekochte) garantie ruim 200 euro om de TV weer te repareren.

Zelf vind ik dit OK.
Hmmm, ik vind dit een vreemde redenering van de verkopende partij.
Gedurende de door hun erkende levensduur moet het product gewoon blijven werken, hooguit de normale slijtage vertonen maar defecten vallen niet onder normale slijtage en derhalve zou het product gewoon gerepareerd moeten worden, zeker wanneer zij de levensduur op 6 jaar schatten, wat ik overigens een redelijke termijn vind.

Coulance zou zijn om die extra bijgekochte garantie met een maand te verlengen aangezien er nogal een verschil is tussen 3 jaar en die 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
m0ridin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Haha, helaas ;)

Hoeveel opslagruimte heb je vrij? Android heeft altijd de neiging gehad onwerkbaar traag te worden als je niet een paar GB vrij laat. Kopers van de Google Nexus 7 8GB (en misschien ook wel 16GB) kunnen daar over mee praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

PalingDrone schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:08:
[...]

Hmmm, ik vind dit een vreemde redenering van de verkopende partij.
Gedurende de door hun erkende levensduur moet het product gewoon blijven werken, hooguit de normale slijtage vertonen maar defecten vallen niet onder normale slijtage en derhalve zou het product gewoon gerepareerd moeten worden, zeker wanneer zij de levensduur op 6 jaar schatten, wat ik overigens een redelijke termijn vind.

Coulance zou zijn om die extra bijgekochte garantie met een maand te verlengen aangezien er nogal een verschil is tussen 3 jaar en die 6 jaar.
Mijn gevoel is dat met je eens. Mijn rechtsbijstand wat minder. Of het het onderste uit de kan is,is de vraag, maar hoe ver wil je gaan en waar kom je dan uit.

Garantie en levensduur van hand in hand. Bij slijtage krijg je het equivalent terug zoals met dit voorstel.

Het is ook niet zeker dat het defect niet door slijtage kan komen van het aan- en uitzetten.

Het is aan mij om aan te tonen dat het geen slijtage is maar een productfout. Hoe toon je dat aan?

Er blijft straks sowieso een zure nasmaak achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Mijn gevoel is dat met je eens. Mijn rechtsbijstand wat minder. Of het het onderste uit de kan is,is de vraag, maar hoe ver wil je gaan en waar kom je dan uit.

Garantie en levensduur van hand in hand. Bij slijtage krijg je het equivalent terug zoals met dit voorstel.

Het is ook niet zeker dat het defect niet door slijtage kan komen van het aan- en uitzetten.

Het is aan mij om aan te tonen dat het geen slijtage is maar een productfout. Hoe toon je dat aan?

Er blijft straks sowieso een zure nasmaak achter.
Ben wel benieuwd wat "het onderzoek" heeft uitgewezen, een voedingsboard vervangen is weinig meer dan apparaat openschroeven, flatcable en connectors loshalen, werkend board erin, stekkers terugpluggen, dichtschroeven en klaar.
Dat lukt de gemiddelde tweaker ook nog wel in een klein uurtje,
Is echt geen rocket surgery of brain science.
Het hoeft natuurlijk ook geen nieuw vervangend board te zijn, dus ben erg nieuwsgierig naar de specificatie van deze kosten.
Is het merendeel arbeid of probeert Sony de hoofdprijs te krijgen voor een vervangend onderdeel terwijl ze best een werkend 2ehands voeding erin kunnen zetten aangezien je tv ook niet meer nieuw is.
En vraag mij ook af waarom Sony zo makkelijk in prijs zakt na de eerste opgave.

Een tv moet dagelijks meerdere keren aan- en uitgezet kunnen worden en zoals vermeld gedurende een jaar of 6 zou dit probleemloos moeten kunnen.
Aangezien zij het apparaat onderzocht hebben en weten wat er gerepareerd moet worden kunnen ze je vast ook wel een mogelijke oorzaak vertellen.
Mocht het in de voeding zitten dan zou er nogweleens ergens een bolle/kapotte condensator op de print kunnen zitten, daar kan je bijvoorbeeld als gebruiker niks aan veranderen dat is dus een productiefout.
Is je aan/uit schakelaar lamgeworden en vertoont slijtage of ziet je tv er uit of deze erg mishandeld is dan is dat een gebruikersfout maar ik neem aan dat je gewoon normaal met je spullen omgaat en dan mogen zij aantonen, want dat hebben ze onderzocht, wat een logische verklaring voor die storing kan zijn.

Ik vind 200 euro nog best een flink bedrag, specifiek wanneer het een maand na je garantie is.
Je zou een tegenvoorstel kunnen doen, iets van 100 euro, dan deel je de schade en geniet jij nog een paar jaar van je tv.
Nee heb je, ja kan je krijgen...

BTW in je servicemenu valt veel te vinden, onderandere vaak ook het aantal boots en bedrijfsduur van je tv.
Voor technici van Sony is dit vast nog wel uit te lezen, desnoods prikken ze er even een nieuwe voeding in.

Mijn voorstel zou zijn: vraag het onderzoeksrapport op en ook een reparatie specificatie, kosten onderdelen/tijd.
Of vraag of ze hem willen maken voor jouw prijsvoorstel van 100 euro, dat is het eenvoudigst en heb jij snel je TV terug en zij weinig langdradig gezeik.
Mag jij blij zijn dat het 1 maand na je garantie is, maar 37 maanden moet zo'n toestel echt wel foutloos kunnen draaien lijkt mij.
Sony zal dat ook wel toegeven, de schuld naar de klant proberen te schuiven is niet zo'n chique move, tenzij ze keihard aan kunnen tonen dat jijzelf nalatig of slopend bezig bent geweest.

Welk onderdeel was er precies stuk?
En probeer op diverse fora eens te kijken of jouw klacht vaker voorkomt, er zijn ladingen van die toestellen verkocht dus tenzij je echt pech hebt met je TV is het vast vaker voorgekomen, in dat geval is het eerder productiefout dan gebruikersschade.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 15-03-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@PalingDrone
Het mainboard gaat worden vervangen. Die is gespecificeerd als kostenpost van 400 euro ex BTW!
De andere 200 euro zijn voorrijkosten en arbeidsloon.

Dan 200 euro korting vanuit Sony
En dus 200 euro korting van de winkel.

Het is inderdaad interessant om te kijken of het een nieuw of 2e hands bord is.

Zo simpel is de specificatie.
Ik heb reeds het aanbod geaccepteerd. Ik heb geprobeerd er meer uit te halen, maar dat werd niet geaccepteerd door de andere partij. Mijn rechtsbijstand adviseerde dat het een acceptabel aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@Hann1BaL
Das ook wel netjes idd, maartoch....
Vergis je niet in je rechtsbijstand, die hebben echt geen zin om zich voor 200 euro in te gaan zetten wanneer de uitkomst niet overduidelijk is.

Mainboards zijn inderdaad prijziger dan een voedingsbord.
Toch zou ik dat defecte bord wel willen hebben als ik jou was, het is per slot van rekening jouw eigendom.
Wanneer je daar wat kapotte/bolle condensatoren op ontdekt blijkt het achteraf toch een productiefout te zijn en heb je wel een hele harde zaak.

Zelf blijf ik maar met het probleem zitten dat mijn toestel tegenwoordig wel verbinding met het netwerk heeft maar geen internet, vandaag weer een factory reset gegeven en weer Nederland als land ingesteld en het probleem blijft (en kan nu ook de tijd niet meer verzetten, wat met de Belgische instelling wel mogelijk was)
DHCP of fixed IP maakt niks uit, net als wifi kanaal wisselen, allemaal zinloze moeite.
Rare is dat het toestel tijdenlang probleemloos heeft gefunctioneert.

-edit-
Wifi direct uitgezet, timeserver in router gestopt en de hele zut gereboot en surprise surprise we hebben weer internet op tv (voor zolang het duurt)

[ Voor 40% gewijzigd door PalingDrone op 16-03-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@PalingDrone
Ik had ook netwerkproblemen. Dat loste ik op door de kabel te verwijderen en wifi in te stellen. Dat soort glitches zitten deze tv's vol mee.

Goed idee om het oude mainboard te houden en eens nader te bekijken.

Ook begrijp ik de rechtsbijstand wel. Zelf heb ik ook geen zin om straks voor de laatste tientjes veel moeite te gaan doen. De rechtsbijstand wist overigens de kosten niet toen ze aangaven hoe het zat qua levensduur, eigen kosten en de bewijslast die bij de consument ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De TV is gerepareerd. Vervangen van het mainboard was dus de "oplossing".

Dit is hoe de TV er van binnen uit ziet met rechts het main board.
Afbeeldingslocatie: https://qlk1mg.db.files.1drv.com/y4my7fBZxKdBf9Pyk6IQ-3ZXfIrOMmuG0_8XGPa5gbDVIbqNp18BC21b-AI2sF0mo4sDAEdnvWwAzbi_Jx_K5kK8DlrnA5gWFlJVybCm9iPx2j0BYhrAdD1BFusgYXEAPF_Dy2Sid89rfMo4Dhd-b3Rlqcfet_HIkWYY_u5ffHGP10Q04pjvmrESapAYM-FsKAJ?width=660&height=495&cropmode=none

Na reparatie had de TV wel even een identiteitscrisis. Hij vond dat hij een 75X8505C was geworden. Dat moest in het servicemenu weer worden aangepast.

Wat altijd opvallend is, is dat je daarna weer ALLE updates moet draaien en dat deze dus niet voorgeinstalleerd zijn op de het vervangen mainboard. Misschien ligt dat bord ook al jaren op de plank.

[ Voor 30% gewijzigd door Hann1BaL op 20-03-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stelt ook helemaal niks voor zo'n tv vanbinnen, meeste arbeidsloon zal wel in het los en vastdraaien van alle schroefjes zijn gaan zitten ;)
Nadeel is dan wel dat er gelijk een vrij duur onderdeel vervangen moet worden mocht er eens iets daadwerkelijk stuk zijn maar prettig dat alles weer werkt!
Jij zit voorlopig wel snor want op een reparatie zit ook gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

PalingDrone schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:19:
Stelt ook helemaal niks voor zo'n tv vanbinnen, meeste arbeidsloon zal wel in het los en vastdraaien van alle schroefjes zijn gaan zitten ;)
Nadeel is dan wel dat er gelijk een vrij duur onderdeel vervangen moet worden mocht er eens iets daadwerkelijk stuk zijn maar prettig dat alles weer werkt!
Jij zit voorlopig wel snor want op een reparatie zit ook gewoon garantie.
Ik denk dat Sony goede deals heeft met de schroevenleverancier, want er de helft van het gewicht van de TV komt door de schroeven, zo lijkt.

Ja, daar zit wel weer garantie op, maar ik weet niet of ik de volgende keer nog een keer het geduld heb. Misschien dat ik dan toch bij een andere TV terecht kom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:30

OmeJoyo

This is me

Hann1BaL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat Sony goede deals heeft met de schroevenleverancier, want er de helft van het gewicht van de TV komt door de schroeven, zo lijkt.

Ja, daar zit wel weer garantie op, maar ik weet niet of ik de volgende keer nog een keer het geduld heb. Misschien dat ik dan toch bij een andere TV terecht kom ;)
Als die van ons stuk gaat ga ik mijn vrouw toch overtuigen dat we een nieuwe moeten kopen :+

Paar inches meer, 4k, HDR en van die dingen oOo

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

OmeJoyo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:04:
[...]

Als die van ons stuk gaat ga ik mijn vrouw toch overtuigen dat we een nieuwe moeten kopen :+

Paar inches meer, 4k, HDR en van die dingen oOo
Kun je mij dan de instructies sturen 😉?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sinds de reparatie lijkt het backlight bleeden wel enorm te zijn toegenomen.
De TV staat toch wel bekend om goede zwart waarden. En normaal kan ik bij zwarte balken bijna niet zien waar de balk op houdt en de bezel begint. Vooral de zijkanten hebben daar een zware toename:

Afbeeldingslocatie: https://pviqgq.db.files.1drv.com/y4mBSufxyKvwUE5TTDthvS544S_QFY8PFWRQ2J7Z1YyCXsa-qJDPiXRiu3GJ2C1-zovKyJkhEZkBGsK9RvoR7vQXx_I4-VPz36BJ8ZeSVauMSm42d75MBq-xryeHoCLcKCzZ_aheK8mw4ZNv6KKG3gsMAlVjL2d5W0y_RT-o7CSpQIIxCWILuEE_5SEotSjEPSf?width=660&height=495&cropmode=none

Kijk naar de bovenste rand en dan links, midden en rechts: In het midden:
Afbeeldingslocatie: https://pvipgq.db.files.1drv.com/y4mHtLBb7fTHFJuECjLXtqufOC4WVXecZvc4LzS4lqXWQKY-5_TUd09tQMehv_i7gtMy0uLc6QutKQr53MzgxUH7Ju5lrb2xMVIh4Wp6IenvJXf0xNNMIs6U30hzvQC2DXY5n2M4_UaOvsNu3Zu6U6C-Pj8CMbDVT1K1SFV8-QOGItr9WALqS4nwatoj7Mb2r0b?width=660&height=495&cropmode=none

Zie ik nu spoken of is de TV nu gewoon ondermaats aan het presteren? Dit is allemaal ook niet op max brightness.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Kwestie van een beetje spelen met de schroefjes.
Klinkt raar maar de schroefjes op de plekken waar het meeste backlight bleed zit een fractie losser draaien zou je probleem wel eens op een erg voordelige manier op kunnen lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
Onverwacht een update voor de W75c

https://www.sony.nl/elect...43w755c/articles/00226519

Maar niet veel bijzonders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
zo ook voor mijn 43x8305c , zal niet veel nieuws zijn denk ik maar, dat gaan wij dan eens ondervinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik merk geen verschil op de 808c, behalve een versere security update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Met de hoop dat iemand een tip heeft heb ik een vraag!
Ik heb een Sony 50W87C (uit m’n hoofd) en ik heb een irritant probleem.
We willen graag gebruik maken van Bluetooth hoofdtelefoons, maar daarvoor heb je blijkbaar een 3,5mm Bluetooth transmitter voor nodig. Bluetooth in het menu ondersteund alleen afstandsbedieningen enzo.
Nu heb ik zo’n zendertje, maar de 3,5mm aansluiting zit echt op een hele irritante plek midden achter de TV. De TV zit aan de muur bevestigd, dus ik kan er bijna niet bij.
Nu leek me de makkelijkste oplossing om een 3,5mm verlengkabeltje standaard aan de tv te hangen en dan wanneer nodig daar de 3,5mm zender aan te hangen (of gewone bedrade hoofdtelefoons).
Echter nu het probleem: zodra ik de verlengkabel eraan hang is de enige geluid output die nog werkt de 3,5mm optie. Dus ik kan niet ‘normaal’ luisteren naar de TV als ik die kabel erin heb en moet die kabel er dus elke keer uit frutselen en weer in frutselen :( .
Heeft iemand een idee hoe ik in een menu kan wisselen tussen geluid uit de 3,5mm en de normale TV (ik heb dus geen externe boxen oid)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
Ik vond het ook al vreemd dat je geen Bluetooth koptelefoon kunt aansluiten...

Maar misschien helpt dit? https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00049501

De Headphone speaker link zou de instelling moeten zijn, als je die hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Canard op 07-05-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Canard schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:18:
Ik vond het ook al vreemd dat je geen Bluetooth koptelefoon kunt aansluiten...

Maar misschien helpt dit? https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00049501

De Headphone speaker link zou de instelling moeten zijn, als je die hebt.
Ah super! Dat is inderdaad de instelling die ik nodig had! Nu komt geluid uit zowel de hoofdtelefoon als de tv.
Ik kan dan met de afstandsbediening het tv geluid aanpassen (en muten), nu nog ff uitvogelen hoe ik het volume van m’n hoofdtelefoon aan kan passen (dat kon zonder die instelling wel)...
Nogmaals dank voor de tip :) !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
Update van mijn kant.
In het menu geluid (onder instellingen) kan je ook aanpassen dat het geluid op moment van aansluiten van een hoofdtelefoon niet gelijk over gaat. Hierdoor blijft het geluid over beide uitgangen (speakers en hoofdtelefoon) gaan. Dan kan je het geluid van de TV op 0 zetten (niet muten), dan blijft het op normaal niveau voor je hoofdtelefoon.
Hoofdtelefoon kan je vervolgens aanpassen via de action menu knop. Er komt daar een losse optie ‘volume van hoofdtelefoon’ beschikbaar.
Ik ben helemaal content :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-10 07:12
Goedemorgen allen,

Sinds een aantal weken ben ik in bezit van de nieuwe Sony Horizon Next. Prima apparaat, alleen zit er een CEC bug in, waardoor de Ziggo afstandbediening niet naar behoren werkt. Lang verhaal kort... ;)

Weten jullie ook hoe ik CEC uitschakel op mijn Sony Bravia KDL-43W808C? Ik heb Bravia Sync-instellingen uitgeschakeld, alleen is dit niet de oplossing.

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Maarkj op 09-06-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet het antwoord niet, maar grappig..........ik heb gisterook zitten zoeken hoe je CEC aan en uitzet, kwam ook van een koude kermis terug, vind het woord CEC nergens. Of Brava het antwoord is, lijkt me wel, maar jij zegt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is dat ook toevallig het volgende probleem:

Normaal kan ik Apple TV snel aanzetten met die remote. Sinds een week of twee duurt het langer dan voorheen. Ik klik op de remote, Apple TV gaat aan, Sony gaat aan, maar duurt vrij lang voor ik beeld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:26
Staat die CEC niet in het sync menu. Staat links van het midden aan de bovenkant van de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kroonkurk schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:10:
Staat die CEC niet in het sync menu. Staat links van het midden aan de bovenkant van de AB.
Dan kom je gewoon in het bravia menu uit, wat je net zo goed .kan benaderen via opties..... Kan niks zeggen of je CEC te zien krijgt, heb geen hdmi-receiver, dus er staat niks in mijn lijst. Heb wel een Ziggo box via hdmi, maar blijkbaar doet die niks via CEC-protocol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Net werd er weer een update gepushed, heb hem maar even laten lopen en ga morgen wel kijken waarop ik nu weer ja gezegd heb ....
In ieder geval werd er een vraag gesteld over het privacybeleid en waren er verschillende opties te selecteren (die ik uiteraard leeggelaten heb) mbt data graai opties.

Hoopte even op wat kwaliteitsverbeteringen op het gebied van Wifi maar zal de Sony site er wel eventjes op naslaan.
Hier meer info: https://www.sony.nl/elect...ndroid-/articles/00229299

Deze nieuwe firmware zal de prestaties van de tv verder verbeteren en biedt de volgende upgrade:

Biedt de nieuwste Android-beveiligingsupdates

Mooi dat security updates na 4 jaar nog steeds binnenkomen.

[ Voor 29% gewijzigd door PalingDrone op 27-06-2019 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:31:
[...]

Dan kom je gewoon in het bravia menu uit, wat je net zo goed .kan benaderen via opties..... Kan niks zeggen of je CEC te zien krijgt, heb geen hdmi-receiver, dus er staat niks in mijn lijst. Heb wel een Ziggo box via hdmi, maar blijkbaar doet die niks via CEC-protocol.
Lukt helaas niet, blijft een trage opstart als ik Apple TV opstart en de TV automatisch aan gaat. Op zich gaat dat nog goed, maar duurt gewoon wat langer voor ik beeld heb. Dat ging voorheen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
PalingDrone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 01:00:
Net werd er weer een update gepushed, heb hem maar even laten lopen en ga morgen wel kijken waarop ik nu weer ja gezegd heb ....
In ieder geval werd er een vraag gesteld over het privacybeleid en waren er verschillende opties te selecteren (die ik uiteraard leeggelaten heb) mbt data graai opties.

Hoopte even op wat kwaliteitsverbeteringen op het gebied van Wifi maar zal de Sony site er wel eventjes op naslaan.
Hier meer info: https://www.sony.nl/elect...ndroid-/articles/00229299

Deze nieuwe firmware zal de prestaties van de tv verder verbeteren en biedt de volgende upgrade:

Biedt de nieuwste Android-beveiligingsupdates

Mooi dat security updates na 4 jaar nog steeds binnenkomen.
Verrast me eigenlijk ook nog best inderdaad... weet niet of dat juist een heel slecht iets is though (dat mijn verwachtingen zo laag zijn ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oww, ik verwacht dat Android updates nog wel een jaar of 4 doorgaan, omdat je zal maar een exploit krijgen waarmee ze je Tv zo in hun botnet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 16:46
Ik krijg hier geen update op een 2015 Bravia W809-C. Is de update teruggetrokken of is deze ota nog niet beschikbaar?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:26:
Ik krijg hier geen update op een 2015 Bravia W809-C. Is de update teruggetrokken of is deze ota nog niet beschikbaar?
Ik kreeg hem gewoon OTA binnen.
Check mijn vorige post en dan vooral de link die ik daarin geef, daarin vind je de download en kan je de update via USB draaien.

Sony geeft ook aan dat ze de update verspreid over de komende periode uitrollen dus of je komt vanzelf aan de beurt of je tv heeft geen internetverbinding (Wat hier erg vaak voorkomt, complete willekeur, vandaag weer geen verbinding en gisteren hele avond YouTube gekeken, helaas heeft de laatste update dat dus niet opgelost bij mij....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElFreemason
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-10 06:42
Weet iemand waar ik een nieuwe display kan krijgen voor mijn 75W855c? Er zit een barst in 😭. Ik heb zelf contact opgenomen met wat reparatiecentra maar nog niets gevonden. De ene zei dat ie niet leverbaar was en de ander zei dat ie alleen omgeruild kan worden voor een nieuwe (€1179). Tv is 2015 model en heeft geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-10 10:57
@ElFreemason het panel vervangen in een TV (zeker op dat formaat) komt neer op quasi de hele TV vervangen, zeker als werkuren meegerekend worden. Ik denk niet dat iemand dat ooit doet. De rest van de TV is een stuk minder waard in verhouding. Als je toch iemand kan vinden die het wil doen gaat de prijs hoger zijn dan een swap voor een nieuwe.

Als je in de buurt van België zit kan je easyrepair.be proberen. Dat is een erg goed authorized service center voor alles van Sony, en ik heb daar in het verleden een paar erg goede ervaringen mee gehad.
Pagina: 1 ... 105 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297