Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Pas op, de grondslag van dit topis is een hele hoop frustratie. Wees op uw hoede!

Eerst even wat geschiedenis, mijn eerste stappen in de videoediting maakte ik met Magix Video Deluxe in 2004/2005. Dit ging een tijdje goed, tot ik telkens tegen de vele crashes aan bleef lopen. Toen ben ik overgegaan op Vegas Pro 8 die ik via via goedkoop legaal kon krijgen. Hier heb ik een tijd mee gewerkt, het liep veel stabieler dan wat ik gewend was van Magix. Maar na een tijdje ben is het filmpjes maken op een heel laag pitje komen te staan (2010).

Sinds vorig jaar ben ik het filmpjes maken weer op gaan pakken en heb toen Magix Video Deluxe 2013 aangeschaft. Heerlijk, een feest van herkenning en ik kon in HD editen, iets wat met de verouderde Vegas Pro 8 niet ging. Het leek mij dat de software nu wel met stappen vooruit was gegaan. De layout / bediening / look was nog hetzelfde, dat wel.

Maar nu, het programma is en blijft zo buggy en onstabiel als wat. Het meest voorkomende probleem is dat ik bij een groot project (lees 30+ clips) zo her en der de audio opeens gaat glitchen/clippen. Enige optie is dan het netjes op maat gemaakte clipje eruit te gooien en opnieuw in te laden. En soms werkt dat ook niet, opslaan en de computer opnieuw opstarten wil dan nog werken.

Dit soort dingen kosten tijd en plezier, je gaat op je tenen lopen met de software en vreest iedere keer weer dat je editing niet helemaal goed gaat. Ik wordt hier dus echt helemaal ziek van en trek bij mezelf de haren nog net niet uit het hoofd. Als mijn monitor oren had.... Kortom, ik orriënteer mij op andere (Windows) software. De verhuizing gaat gebeuren, nooit meer Magix voor mij!

De alternatieven:

Magix Video Pro X6 (€ 399,-) : Sowieso te duur voor mij. Ik heb ook meteen argwaan, zou dit wél werken zonder bugs? Een ezel stoot zich in het gemeen niet twee keer aan dezelfde steen.

Adobe Premiere & evt. After Effects : Gaat even aan mij voorbij, een abbonementsysteem zie ik op dit moment absoluut niet zitten. Wie weet later wel. Zie ook geen manier om ze los te kopen, bizar!

Adobe Premiere Elements (€82,-) : Ik wordt van de website niet echt wijzer, de omgeving waarin je werkt is niet echt te zien.

Corel VideoStudio (voorheen Ulead) : Prijs is gunstig (€ 70-90 zonder korting) en heb goede ervaring met Corel software in het verleden als ook in het heden met hun AfterShot Pro. De wiki geeft echter aan dat er stabiliteitsproblemen zijn, leuk. Dit geeft mij meteen een rood vlaggetje, helaas.

Avid Media Composer : Ziet er profesioneel uit, 49 dollar per maand. Sorry, not for me!

Edius producten : Enkel via dealers aan te schaffen voor zover ik kan vinden.

Serif MoviePlus (€75,-) : Ik ken het niet, lijkt mij meer gericht op simpel/beginners.

Pinnacle Studio 18 : Hoort bij Corel (zie website), zal onder de motorkap misschien stilletjes aan gelijkenissen hebben met Corel VideoStudio? Prijstechnisch wel te doen gelukkig (€60-130)

Sony Movie Studio 13 Suite (€110) : Trekt mij tot nu toe het meest, goede herinneringen aan Vegas Pro 8 qua stabiliteit.

Sony Vegas Pro 13 (€300 – 589) : Te duur voor mij, helaas.

Laat het duidelijk zijn, ik ben geen profi videograaf. Wél wil ik mijn creativiteit kunnen botvieren, hoewel de meeste dingen toch echt door de beelden uit de camera zelf bepaald worden. After Effects (of een ander soortgelijk programma) lijkt me leuk om mee te spelen, maar heb er geen ervaring mee en de prijs zal zeker er naar zijn. Ik ben dus qua budget op de consumenten software aangewezen, iemand nog tips, ervaringen of toevoegingen hier voor?

Overgaan op een Mac zit er voor mij niet in. Ik draai een PC met Windows 8.1, 8 GB ram, een AMD FX6100 cpu en AMD 7770 videokaart. Zoals het er nu naar uit ziet gaat de switch weer van Magix naar Sony, doch sta open voor andere opties.

:>

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:12
Je kan een proefversie downloaden van Premiere elements, dan kan je hem eens proberen. In dit topic

Keuze videobewerkingssoftware

gaat het eigenlijk om precies dezelfde vraag. Men hint daar ook naar Power director. ik zou zeggen: Download een trial versie en probeer het allemaal eens.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Inmiddels heb ik om de crashes heen m'n laatste filmpje online gekregen. Het downloaden van wat trial versies is een optie, ga er maar eens naar kijken. Ik hoopte op mensen met ervaring in meerdere softwarepakketten.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als ik tips moet geven van een oud magix gebruiker, kijk dan in deze volgorde of het iets voor je in.

1. Cyberlink Powerdirector
2. Adobe Première elements
3. Corel Videostudio

Laat maar weten als je nog gerichte vragen hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door NIMIC op 23-01-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Ik dacht, laat ik eens Googelen op video editing software wat qua principe overeenkomt met GIMP (voor niet bewegende beelden):
http://www.tomsguide.com/...ftware,review-1653-6.html
http://www.techradar.com/...u-should-download-1136264
http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=15&t=10437
https://www.flickr.com/gr...iscuss/72157627022175068/

Er zit vast wel wat bruikbaars tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik adviseer toch Adobe Premiere. Ben momenteel met mijn 2e grote film bezig (700+ clips) (speelduur nu al 120minuten). van een vakantie in Dubai. Draait als een zonnetje. Hiervoor nog een film gemaakt van mijn buitenlandse stage, ook 300+ clips (speelduur 117 minuten).

Nooit problemen, monsterpakketje! Met ontelbaar veel mogelijkheden. Perfect dus!

[ Voor 9% gewijzigd door NeFoRcE op 27-01-2015 14:09 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:28
*knip*

Graag een eigen topic aanmaken

[ Voor 93% gewijzigd door Ventieldopje op 14-01-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
Leuk onderwerp, ik ben ook zoekende. Adobe premier heb ik ook bekeken maar is wat lastiger om in te stappen. Mogelijkheden zijn super maar zonder kennis duurt alles wat langer. Sony Vegas Pro 13 trial heb ik nu en dat voelt veel natuurlijker aan. Goedkopere tools werken meestal ook prima maar missen een hoop opties. Die lijken gemaakt voor knip en plakwerk met wat kleine aanpassingen en titels toevoegen edg. Ik neig toch erg naar Vegas Pro al staat die prijs mij ook aardig tegen..... Zou bij een high end camera in moeten zitten eigenlijk (of leuke korting) :)

Edius heb ik lang geleden mee gewerkt icm met hun hardware. Was erg mooi spul maar ook gelijk erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tadango schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:40:
Adobe premier heb ik ook bekeken maar is wat lastiger om in te stappen. Mogelijkheden zijn super maar zonder kennis duurt alles wat langer. Sony Vegas Pro 13 trial heb ik nu en dat voelt veel natuurlijker aan.
Deze video editors heb ik eigenlijk meteen afgeschreven omdat de prijs van meer dan € 300 het mij niet waard is.
Wat mis je in bijvoorbeeld Adobe premiere elements en Cyberlink powerdirector aan opties?
Ik vond trouwens Adobe premiere elements een struk logischer werken dan Sony Movie Studio.

Waar gebruik je de video editor voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:23
Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid 'techsmith Camtasia 8', gebruiksvriendelijk en stabiel, ik kan het je daarom zeker aanraden. Niet het meest uitgebreide programma moet ik toegeven...

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 14-01-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Mystikal

It never hurts to help!

Mooi topic. Ik heb nog voor 6 jaar films op mijn nas staan die uitgezocht moeten worden. Ik ben toevallig van de week eens begonnen met wat sorteringswerkzaamheden. Dit topic gaat me wellicht even in de goede richting duwen welk pakket voor mij goed zou kunnen zijn. Ik heb overigens totaal geen ervaring met video-editing.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1