Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar videobewerkingssoftware. Tot nu toe heb ik gewerkt met Magix en Windows movie maker.

Nu wil ik een nieuwe versie gaan kopen. Mijn magix is namelijk erg oud, en movie maker te beperkt.

Ik vroeg me af wat jullie aanraden.

Opties zijn volgens mij:
  • Magix
  • Sony vegas
  • Adobe première elements
Ik ben niet zo veeleisend, maar hier een lijstje van eisen:
  • Max 150 euro
  • Beeldstabilisatie
  • Witbalans en kleurwijzigingen
  • Mooie foto overgangen.
  • Goede ondersteuning voor import en export (dvd niet nodig)
  • Snelheid workflow
  • Eventueel touch screen functionaliteit
  • Werken op relatief langzame hardware (q6600 en i5 4300u)
  • Te installeren op 2 pc's
Ik kan van alles natuurlijk een demo installeren en testen. Maar ik hoop via dit topic toch wat meer ervaringen te horen om te weten wat het beste bij mijn wensen aan sluit.
Heeft iemand misschien ervaring met meerdere pakketten?

Ik film voornamelijk in HD, maar in de toekomst misschien wel ultra HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 12:55
Ik denk denk dat Sony Vegas het meest volwaardige programma van deze 3 is. Dus zou ik aanraden voor deze te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
rickhaha schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:55:
Ik denk denk dat Sony Vegas het meest volwaardige programma van deze 3 is. Dus zou ik aanraden voor deze te gaan.
Dankjewel voor je antwoord.

Door het gebrek aan antwoorden heb ik het idee om Adobe Premiere elements 13 en Sony Movie Studio 13 Platinum te testen door dezelfde bewerking in een trial versie te doen.

Ik laat hier wel weten wat het resultaat daarvan is. Dat kan nog wel even duren, ik wil eerst nog wat foto's bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58
Kijk ook even hier naar:
http://www.lwks.com/

Zeer krachtig pakket wat al meerdere malen bij grote productie's is gebruikt. Maar het mooie is, er is een gratis versie! Persoonlijk vind ik de snelheid van het editen erg prettig. Ik ken eigenlijk geen enkel pakket wat je zo snel laat editen.

De enige eis waar het niet aan voldoet is de beeld stabilisatie eis. Maar dat zou je kunnen oplossen met virtualdub en Dshaker.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Ik vroeg me af bepaalde zaken daarmee niet ingewikkeld zijn om te bereiken vergeleken met andere pakketten.

En ik vind de pro versie wat duur, en die heb ik dan wel nodig, de free is namelijk beperkt tot 720p. De pro versie kost $ 150 per jaar of $ 330 ineens. Dat is veel meer dan Sony Movie studio, die € 60 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
NIMIC schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:16:
[...]

Ik vroeg me af bepaalde zaken daarmee niet ingewikkeld zijn om te bereiken vergeleken met andere pakketten.

En ik vind de pro versie wat duur, en die heb ik dan wel nodig, de free is namelijk beperkt tot 720p. De pro versie kost $ 150 per jaar of $ 330 ineens. Dat is veel meer dan Sony Movie studio, die € 60 kost.
Je kan de gratis versie altijd even testen. Is het niets, gooi je het weer van je pc af. Is het wel wat, dan kan je altijd nog de aanschaf overwegen. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Als je toch aan t testen bent, waarom niet meteen een paar gratis opties proberen. Zo ken ik behalve lightworks ook: VSDC, Videopad en AVS Video Editor. Pas wel op voor de bloatware. Deze hebben veel opties voor import/export, aardige keus aan overgangen, etc. Kortom, Windows Movie Maker + veel extra.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
jayvol09 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 00:51:
Als je toch aan t testen bent, waarom niet meteen een paar gratis opties proberen. Zo ken ik behalve lightworks ook: VSDC, Videopad en AVS Video Editor.
Net even bekeken, maar Videopad en AVS Video Editor lijken niet gratis te zijn. Je kunt ze wel downloaden, maar er staat niet bij of dit dan na 30 dagen verloopt.
Verder test ik uit noodzaak, ik heb niet veel zin en tijd om alle mogelijke video editors te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Met AVS heb je een watermark op de gratis versie geloof ik, en videopad blijkt gratis te worden als je het na 30 dagen probeert te uninstallen (een slecht bewaard geheim las ik). Heb ze zelf ook allebei geprobeert, lange tijd geleden.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:12

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Wilde net Lightworks opschrijven, maar dat had @ChojinZ al gezegd.

Ben zelf full time Ubuntu-gebruiker en vind op dit moment lwks de enige echt profi optie daar, maar http://www.openshotvideo.com/ is ook wel aardigen ook voor Windowss mét witbalans (maar geen image stabilisatie)

Edit: niet voor Windows, wel een hoop pecunia opgehaald met een kickstarter deze zomer zie ik nu, dat was dus voor de windows-development. Sorry..

[ Voor 21% gewijzigd door letatcest op 05-11-2014 10:27 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Lightworks begint steeds meer rommel te worden. Beperkingen in export formaat en bestandstypes. Dat wil je gewoon niet hebben en dan heb je ook nog eens de leercurve die je voor niets hebt gemaakt.

Deze is ook gratis, Davinci Resolve Lite: http://nofilmschool.com/2...nload-release-version-now

Edit: Zo te zien heb je alsnog een ander editting programma daarnaast nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 07-11-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:43:
Lightworks begint steeds meer rommel te worden. Beperkingen in export formaat en bestandstypes. Dat wil je gewoon niet hebben en dan heb je ook nog eens de leercurve die je voor niets hebt gemaakt.

Deze is ook gratis, Davinci Resolve Lite: http://nofilmschool.com/2...nload-release-version-now

Edit: Zo te zien heb je alsnog een ander editting programma daarnaast nodig.
Valt toch wel mee? Alleen moet je nu betalen voor bepaalde fucntionaliteit die vroeger gratis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492420

Ik zou voor Sony Vegas gaan,

Het is een van de beste non-linear editing platformen die er bestaat, ondersteund de nieuweste codecs. Een zeer goede render engine en een groot arsenaal aan color-correction plug ins.

Je kan bijna zeggen dat Vegas beter is dan Premiere Pro vanwegen de GUI en noem maar op.

Gaan voor Vegas, you won't regret it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Dit weekend toch eens trials geïnstalleerd en heel kort getest.

Sony Movie Studio Platinum
Als eerste Sony geïnstalleerd, maar het lijkt toch wat beperkt voor mij. Ik vind bovendien de interface niet zo fijn werken. Voor elk element moet er een filter op gesleept worden, er is bijvoorbeeld geen knop voor automatische belichting correctie.

Adobe première elements
Lijkt op het eerste gezicht een beter pakket. Maar het is het eerste programma wat niet werkt met mijn Surface Pro 3 pen. Ik zal even vragen in het Surface topic of iemand daar een oplossing voor heeft.

Magix video de luxe plus
Geïnstalleerd, maar nog niet getest.
Ik ken natuurlijk een oude versie, als deze versie met mijn Surface pen werkt, wordt dit hem waarschijnlijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-04 17:19
Je hebt ook nog Pinnacle studio. Erg compleet maar in de tijd dat ik het heb getest crashte het continu, er viel echt niet mee te werken. Magix heb ik geprobeerd en ik kon er niet aan wennen. Simpelweg een begin en eindpunt op een tijdlijn zetten was al een hell of a job of niet eens te doen. Wellicht is dat intussen beter. Zelf ben ik toen bij Adobe Premiere blijven hangen. Ik heb ooit de Pro versie gehad en daardoor was er weinig leercurve voor mij. Alles doet wat je verwacht, en het is est wel uitgebreid.

De pro's werken trouwens bijna allemaal met Avid, maar dat kost je meteen een flinke bak geld. Het grote voordeel schijnt te zijn dat het supersnel werkt, en dat je alles met het toetsenbord kan doen.

Tegenwoordig doe ik alles met IMovie, maar dat is niet te krijgen op een PC helaas... Wel gratis!

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
elhopo schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:26:

De pro's werken trouwens bijna allemaal met Avid,
Of Lightworks (Pulp Fiction, Mamma Mia, The King's Speech, Braveheart, Notting Hill, Hugo, Jerry Maguire, Shutter Island, The Departed, L.A. Confidential, Moulin Rouge, Bruce Almighty, Hanna, Chicago, 28 Days Later, Good Will Hunting, Raging Bull, Gangs of New York, Goodfellas ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
elhopo schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:26:
Je hebt ook nog Pinnacle studio.
Dankjewel voor de tip!

Via de Pinnacle site ben ik bij Corel uitgekomen, wat ik nu heb gekocht. Het werkt een stuk fijner dan Sony en Magix.

Ook heb ik Cyberlink nog getest, maar die stotterde veel bij de preview. Hopelijk de goede keuze.
Maar dat moet nog blijken als ik er echt mee aan de slag ga.

Als ik wat meer ervaring heb zal ik proberen een kleine review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik met tevredenheid Cyberlink Powerdirector (versie 12). Dat is 1 van de weinige programma's die op m'n wat oudere pc (wel met ssd) snel is en zeker ook met de live preview.

Als ik de features zie van Corel:
https://store.videostudio...qpMICFWXHtAodWicARQ#tab=1
ga ik die ook maar eens proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Exocet op 01-12-2014 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03 13:09
Ik gebruik Adobe Premiere Elements 12. Gekocht in een aanbieding op Adobe's website vorig jaar voor €60 rond Kerstmis. Wellicht dat er binnenkort weer aanbiedingen komen..

Ik gebruikte eerst Windows Moviemaker. Full HD beelden van 2x45 minuten (voetbal wedstrijden) bijna 16Gb groot duurde zo'n 40 minuten om in te laden in Movie Maker. Het exporteren van de film (een samenvatting van 5-10 minuten) duurde ook 40 minuten.
In Adobe Premiere Elements duurt het inladen minder dan 5 minuten en het exporteren van de film duurt zo'n 5 minuten. Dat is al een enorme vooruitgang.

De videobewerkingsopties zijn wat basaal maar het werkt zeer prettig en je raakt snel gewend aan de werkwijze.
Wat betreft jouw eisen:
Max €150: ja
Beeldstabilisatie: ja
Witbalans en kleurcorrecties: ja
Mooie foto overgang: ja (al vind ik de term mooi persoonlijk)
Goede ondersteuning import/export: ja (http://helpx.adobe.com/nl...ts-premiere-elements.html)
Snelheid workflow: zeer snel (ook enigszins persoonlijk)
Touchscreen: onbekend bij mij, kan het ook niet vinden
Hardware: Ik had hiervoor ook een q6600, werkte prima, maar misschien dat je videokaart meer bepalend is. Ik gebruik een Nvidia GTX 470.
Installeren op 2 locaties: onbekend, kan het op dit moment ook niet testen.

Bekijk hier de toepasbare effecten:
http://helpx.adobe.com/nl...ng/effects-reference.html

Ik kan het pakket alleen vergelijken met Windows Movie Maker en vind het iedere cent die ik er aan uit gegeven heb dubbel en dwars waard, ook als ik de korting niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Roy23 schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:02:
Ik gebruik Adobe Premiere Elements 12.
....
Touchscreen: onbekend bij mij, kan het ook niet vinden
De pen van mijn tablet werkt niet, waardoor het voor mij onwerkbaar is.
Jammer, het zag er verder goed uit op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:31
Klein kickje, maar ik ben ook op zoek naar videobewerkingssoftware. Ik heb daarbij de volgende eisen:

- importeren en bewerken van Gopro 4K materiaal
- stereoscopic 3D (S3D)
- GPU H/W acceleratie

Ik heb uiteraard zelf een uitgebreid onderzoek gedaan, en daarbij vallen voor mij de editors waarbij S3D ondersteuning dmv een (betaalde) plugin werkt af (oa Adobe Premiere Pro).

Dit is de lijst die ik tot nu toe heb (willekeurige volgorde):

- Sony Vegas
- Pinnacle Studio
- Magix
- Powerdirector
- Corel video editor

1. Waarschijnlijk ben ik er wel 1 of 2 vergeten, maar wie heeft er toevallig ervaring met editen van S3D met 1 van bovenstaande editor?
2. Welk van bovenstaande editors is "intuitief" om snel op te kunnen pakken?

[ Voor 20% gewijzigd door Gusev op 27-12-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Gusev schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:11:
2. Welk van bovenstaande editors is "intuitief" om snel op te kunnen pakken?
Ik heb ze eigenlijk allemaal even getest, maar niet met 3D.

Als ik jou was zou ik de trial van powerdirector en corel eens proberen. Na even met Corel gewerkt te hebben denk ik dat powerdirector de betere keuze was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:31
Interessant. Ik had Powerdirector niet hoog in mijn prioriteiten lijstje staan. Ik ga dan alle trials even downloaden en dan een keuze maken.
Pagina: 1