Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Het liefst <€150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Alleen standaard minimaal gebruik: Whatsapp etc. Niks zwaars.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te twijfelen tussen de:
Lumia 535
Alcatel OneTouch Pop 2
LG L90
LG L Fino
Huawei Ascend G620

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaringen met een of meerdere van deze telefoons. Welke kan ik het beste nemen?
Hebben al deze telefoons gewoon goed wifi-ontvangst? (Hoeft niet uitzonderlijk goed, maar gewoon niet slecht)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Met Android? Alleen Moto G, veel beter dan wat je kiest.

Echter gezien je eisen zou Windows Phone ook een goede keuze zijn, een toestel als Lumia 530/535 of 630 zijn snappy voor hun geld, en je houdt nog geld over voor een leuke hoesje en nog steeds blijft er geld over.

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
2 topics aanmaken met dezelfde vraag...
Nou ja oke, ik zou 30 euro meer uitgeven en deze nemen: pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart
Of als je dan toch echt niet meer uit wil geven en android wilt hebben de pricewatch: Honor 3C 3G 8GB Zwart
Die LG/alcatel troep zou ik niet aan beginnen.
Je kan ook voor Windows Phone gaan en de Lumia 535/630 nemen.
Zijn allemaal persoonlijke keuzes.

[ Voor 3% gewijzigd door jort99b op 19-01-2015 17:04 ]

Verwijderd

Ik zou persoonlijk ook €30 bijleggen en voor een Moto G gaan. Mocht je dit niet willen is een Moto E een goede tweede.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nog een stem voor de Moto G. Dat is die €30 extra écht wel waard.

Android developer & dürüm-liefhebber

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:57

matroosoft

Lone Christian

Ik denk dat je van de Lumia 535 echt geen spijt gaat krijgen. Lijkt mij de beste optie, en zoals Mizgala28 aangeeft hou je dan nog ruim geld over voor eventuele accessoires.

• Remagine
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-01-2022
Die LG 90/Huawei is anders ook best aardig voor een casual.
Grote verwisselbare accu.
8mp camera
redelijk scherm
uitbreidbaar geheugen

Goed je krijgt wat bloatware mee, maar wat er op staat kan er ook altijd weer af.
Wat moet een casual met 4g terwijl zijn accu niet verwisselbaar is? (bij de moto g bedoel ik)

Anyway die alcatel zou ik maar gauw wegstrepen, die is overduidelijk de mindere uit je rijtje.

[ Voor 3% gewijzigd door Remagine op 19-01-2015 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumia 535 leek mij zelf ook een goede optie, alleen las ik dat de batterij er snel uitviel en de touchscreen wel eens haperde. Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast vroeg ik me af, mocht ik uiteindelijk toch voor de Moto G gaan, welke versie is dan de beste optie. De Moto G (2013) of de Moto G (2014)?
Daarnaast is een nadeel van de Moto G voor mij, dat er geen thuislader wordt meegeleverd. Daardoor is die in werkelijkheid €50 duurder.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 08:58 ]

• jort99b
Ik zou de 2013 versie met 4G nemen, de 2014 valt tegen wat betreft de accuduur.
En een oplader heb je al voor 7,50: http://www.dixons.nl/pc/k...k&utm_source=tweakers.net

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 01:27

Tahref

God bless you

All about phones heeft vandaag hun review van de honor 3c online gezet. Misschien dat die je nog enige info kan geven, verder is de moto g wel over je budged maar wel een goede phone en de lumia 535 is interessant. Heb zelf de Honor 3c en zou hem ook wel aanraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Tahref op 20-01-2015 13:09 ]

• Mizgala28
Het punt met de 3C is alleen dat deze een flink verouderde versie van Android draait.

Verwijderd

Topicstarter
@jort99b
Ik ga uit van wel, maar vraag het toch maar even.
Al die opladers zijn toch gewoon universeel; dus voor elke smartphone te gebruiken?

@Tahref
Inderdaad een interessante review.
Maar wat Mizgala zojuist noemde over de verouderde software, is voor mij toch wel een afknapper.
Zeker omdat de telefoon niet snel updates zal krijgen.
Daarnaast heb ik bij voorkeur een 4,5", al is dit niet per se een eis.

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 01:27

Tahref

God bless you

Ik heb er zelf geen last van, maar begrijp het wel. Zou voor onder de 150 dan voor de telefoons gaan die remagine had geplaatst

• Mizgala28
Dan komt hij uit op de L90 en zo'n goede keuze is dat niet.

Mag ik echt eerlijk zijn? Hoewel ik iedereen altijd een Moto G aanraad doe ik dat nu niet, je bent beter af met de Lumia 535, die is even soepel zo niet zelfs soepeler omdat Windows Phone gewoon veel lichter is, een leuke hoesje en SD kaartje erbij en nog genoeg geld over om een lekkere lunch bij een café te eten met een kopje koffie of zo.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zou voor de Lumia 535 gaan. Windows Phone is redelijk volwassen en heeft vrijwel alle grote apps nu wel in de store staan. Daarbij krijg je zeker een upgrade naar WindowsPhone 10. Het ding heeft 1GB werkgeheugen, dus alle apps gaan werken (sommige budget WP telefoons, zoals de Lumia 630, hebben maar 512 MB en daarop werken sommige apps, meestal games, niet).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
De Lumia 535 leek mij zelf ook een heel redelijke optie.
Al las ik wel een enkele recensies dat de batterij er makkelijk uitvalt en de touchscreen soms niet goed werkt.
Heeft iemand hier zelf ervaring mee en valt dit allemaal wel mee, of is dit wel echt een merkbaar probleem?

Daarnaast vroeg ik mij af, of de Moto G ook automatisch updates krijgt naar bijv. Android 5.0 of niet?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Over het touch issue: http://www.gsmarena.com/m...oming_soon-news-10479.php
Wordt schijnbaar opgelost. Van de batterij weet ik niet. Er zit een cover op de telefoon, dus ik zie niet waarom de batterij er snel uit zou vallen. Of bedoel je dat de batterij het niet lang uithoudt?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
Nee, volgens een review (ik dacht van trustedreviews.nl) zou de batterij er snel uitvallen, als je de mobiel liet vallen. Maar met een hoesje is dat inderdaad al opgelost, had ik zelf niet aan gedacht. (Een verwisselbare batterij is trouwens wel een pluspunt).
Fijn dat het touch-probleem is opgelost.
Klinkt totaal dan als een heel degelijke telefoon.

Hoe is de Lumia 535 echter in verhouding tot de 635.
Welke is dan de betere optie?

• Mizgala28
1 ding, trustedreviews is onbetrouwbaar, kijk beter op sites als Tweakers, AndroidAuthority, AndroidPolice of GsmArena.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, als je al zelf zegt dat je trusted bent, dan moet je het altijd met een korreltje zout nemen.
Wel bedankt voor de tip!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je moet je toestel ook niet laten vallen :) Maar ik kan me voorstellen dat de batterij er dan uitvalt. Is dat erg? Je moet er geen gewoonte van maken hem te laten vallen.

Touch issue is nog niet opgelost, maar MS heeft het erkend en werkt aan een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk wordt het dan toch de 535.
Al vroeg ik me wel af hoe deze zich verhoudt tot de 635.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 635 heeft maar 512 MB geheugen en een lagere resolutie (en kleiner) scherm. De SoC is net een beetje sneller, maar niet veel. Hij neemt wel video op in 720p, dat doet de 535 niet (max 480p)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt!
Dan wordt het waarschijnlijk de Lumia 535.
Heel erg bedankt voor eenieders hulp! :)

• jort99b
Nu overbodig maar de opladers zijn inderdaad universeel.
Je moet alleen even op het amperage letten (het liefst boven de 1000mA/1A) en de connector (micro-usb).

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14

masauri

aka qwybyte

Ik heb een 535 dual sim in gebruik en ben er best wel tevreden over.
Ik heb meerdere toestellen en OS'sen gehad en dit is mijn eerste windows phone.
Ik gebruik hem ook voornamelijk casual met whatsapp, enz.
En het enigste gemis is misschien geen snapchat app.
Maar ik ben heel aangenaam verrast door dit toestel.
Het werkt gewoon, en buiten een zeldzame keer dat de touchscreen ff niet wil moet ik het toestel gewoon ff vergrendelen en ontgrendelen om het op te lossen.
Ook al gebeurt het, het stoort me niet.
Een review volgt nog wel maar daar neem ik langer de tijd voor ;)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hier de reden van snapchat. nieuws: Microsoft verwijdert Snapchat-apps van derde partijen uit Windows Phone Store
Gewoon klagen bij Snapchat dat er geen app is voor WP. Op een gegeven moment zullen ze vast een app uitbrengen.

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
Koop geen Windows Phone, amper apps voor.

Moto G 2013 als je kunt, anders Moto E. No other choice tenzij je voor Chinese import wil gaan (Xiaomi Redmi).

Verwijderd

Topicstarter
Waar slaat deze reactie nou weer op.
Als je het topic gevolgt had, wist je dat het ook alleen om basis-apps ging.
Dan is Windows Phone m.i. prima!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Oook voor niet basis apps, de tijd dat Windows echt ver achterliep is imo al een tijdje voorbij. Wat Snapchat gedaan heeft is bijzonder on-netjes, want er waren prima 3th party apps in de omloop, maar dat staat gelukkig op zichzelf.

De L535 is voor zijn prijs gewoon een topding, ik zou niet verder kijken.

People as things, that’s where it starts.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:43

FlyEragon

Alien Monkeys

LG software is echt wel top hoor op de nieuwere generaties. Heb zelf de LG L70 en werkt als een tierelier. De LG L90 is alleen maar beter. Grootste ergernis bij de Moto G die ik ook heb gehad was de beperkte geheugen.

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Enai schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:26:
Koop geen Windows Phone, amper apps voor.

Moto G 2013 als je kunt, anders Moto E. No other choice tenzij je voor Chinese import wil gaan (Xiaomi Redmi).
Iemand die nooit een Windows Phone heeft aangeraakt. ..

Windows draait soepel op welke specificaties ook. Een Windows Phone kiezen zal je geen spijt van hebben. een L535 is een prima toestel om kennis te maken met Windows Phone.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk precies met het app-aanbod?
Ik neem namelijk aan dat veel google-apps als Maps en YouTube niet mogelijk zijn voor Windows.
Maar zijn de replica's hiervan wel voldoende?
En zijn de browsers uit de Windows Phone apps store voldoende?

En tot slot: Hoe reeël is de kans dat de Windows Phone Android apps ondersteuning krijgt?

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Wil je perse onder de € 150 blijven, neem dan de Honor 3C. "nadeel" is Android 4.2 en de kans op Kitkat of Lollipop lijkt klein (ondanks alle positieve berichten die rondzwerven op het internet).

Als je toch € 50 wil bijlegggen (t.o,v. de Honor), dan is natuurlijk de Motorola G onverslaanbaar en straks op Lollipop. Maar € 50 is inderdaad best veel geld om enkel Lollipop te draaien...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor €174,- (met cashback) heb je ook de Samsung S3 Neo met 1.4GHz quadcore processor, 1.5GB geheugen en 16GB opslag en natuurlijk een prachtig 4,8 inch HD Super AMOLED display.

[ Voor 24% gewijzigd door sjaool op 20-01-2015 19:37 ]

"When you grow up your heart dies"

• Mizgala28
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:32:
Hoe zit het eigenlijk precies met het app-aanbod?
Ik neem namelijk aan dat veel google-apps als Maps en YouTube niet mogelijk zijn voor Windows.
Maar zijn de replica's hiervan wel voldoende?
En zijn de browsers uit de Windows Phone apps store voldoende?

En tot slot: Hoe reeël is de kans dat de Windows Phone Android apps ondersteuning krijgt?
Google Maps heb je niet maar wel (sowieso de EU versie) volledige offline navigatie van Nokia Here erop.

Youtube kan inderdaad via 3rd party apps of de browser.

De kans dat Android apps op WP draaien? Nu is de kans 0% maar aangezien Windows (Phone) 10 er aankomt en de 535 ook die update krijgt is de kans daarop wel een stuk groter.

Ook wordt de app aanbod met Windows (Phone) 10 groter, dan heb je 1 store voor Windows en Windows Phone apps, dus is het een kwestie van een juiste resolutie.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
Ik gebruik al 3 jaar lang Windows phone, eerst 7 nu 8.1 en straks weer een gegarandeerde update naar 10. Ik gebruik mijn telefoon voor whatsapp, mail, internet, Facebook, twitter, YouTube, navigatie, spelletjes, Skype en nog heel veel andere dingen en ik ben er super tevreden over. Het os is snel, stabiel en ook nog een veilig integreert super met outlook.com / one drive.

Wat betreft Android, anders dan Motorola ga je denk ik al deze modellen geen update krijgen naar de nieuwste versie van Android. En dan is het nog maar de vraag hoe het draait op minder snelle hardware. Fabrikanten van Android devies laten je lekker lopen met ongepatchte versies van Android. Of brengen er nog telefoons mee uit met oude versies 3c Anyone?

Ik wist het wel, voor het geld van een Lumia 535 koop je niet iets wat in de buurt komt met Android op gebeid van totaal ervaring. Je hebt alleen geen snapchat 😔

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Here Drive/Maps vind ik zelf beter dan Google Maps
MetroTube is een prachtige youtube vervangen, die ook op de achtergrond kan draaien.
G-mail kun je volgens mij instellen in de standaard Windows app.
De browser zijn imo ook prima, gebruik zelf alleen Maxthon en IE, waarom zou je wat anders willen?

Grootste gemis van WP qua apps? Het feit dat je niet meer betaalde games illegaal kan downloaden en op je telefoon kan zetten :+ Maar qua app aanbod vind ik het zelf prima. Veel android-apps zijn ook niet meer dan websites-in-een-app, dus dat scheelt.

People as things, that’s where it starts.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik zou zeker weten voor de Lumia 535 gaan.
Top ding voor bijna geen geld.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Via de outlet van Coolblue op Mrarktplaats kan je als je een beetje geduld hebt (paar dagen proberen) een moto g voor onder de €150 krijgen. Het zijn modellen die teruggekomen zijn omdat de oorspronkelijke koper het toch niet beviel. Het toestel is dus goed maar verpakking vaak wat beschadigd. Ik heb zo een moto g 4g voor €144 op den kop getikt.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Verwijderd

Topicstarter
Via de Marktplaats outlet zou zeker een goede optie zijn.
Gezien mijn beperkte eisen, denk ik echter dat ik toch maar voor de Lumia 535 gaat, aangezien deze nog goedkoper is.

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:16 ]

Pagina: 1