Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgear router achter Ubee modem ziggo + NAS

Pagina: 1
Acties:

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 07:23
Goede avond,

Ik zit met het volgende probleem, waarover ik geen antwoord kon vinden. In mijn netwerk hangen 2 routers. Eén van Ziggo (Ubee) en 1 Netgear. Nu wil ik mijn Netgear als hoofdrouter aansluiten, wat ik ook heb gedaan volgens deze pagina van Ziggo. Voor zover werkt het prima. Als ik het goed begrijp is dat ook wat in dit topic wordt gemeld, alleen wordt de modem/router dan in bridge mode gezet en kan ik hem bijv. niet meer als hotspot gebruiken. Voor zover ik kon vinden op GOT is het verschil tussen een access point en een bridge dat een access point je netwerk draadloos beschikbaar maakt en een bridge een afstand draadloos overbrugd (link)? Komt dat niet op hetzelfde neer? Hoe dan ook, op mijn Ziggo modem/router heb ik tevens een NAS aangesloten. Dit NAS wordt nu dus niet door mijn Netgear herkend.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Netgear mijn NAS wel herkend, zonder mijn veel betere Netgear simpel als access point in te stellen? Op mijn Ziggo modem/router heeft deze NAS ook een IP-adres aangewezen gekregen. Ik kom er niet uit :/.

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde hulp.

[ Voor 23% gewijzigd door RV op 15-01-2015 20:26 ]

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 19:13
Je ziggo modem in bridged laten zetten , wil zeggen dat ziggo je wifi en router functie uitschakeld en je dus geen apparaten kunt aansluiten op de ubee alleen nog maar een router op de lan poort.

Dus als je je hotspot functie wilt behouden zul je de wifi funvtie aan moeten laten staan en je netgear als acces point moeten instellen.

• RV
Zijn dat echt de enige mogelijkheden? Ik wil eigenlijk wel iets op de ubee aan kunnen sluiten en tegelijk mijn netgear fully functional willen gebruiken. Geen trucjes oid? Thnx

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 19:13
Nee volgens mij is dat niet mogelijk , heeft dacht ik met NAT te maken maar daar ben ik ook niet echt in thuis.

Maar er komen straks vast mensen die hier wel wat zinnigs over kunnen zeggen en misschien dat het wel mogelijk is.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Wat ik heb gedaan is het Ziggo modem op de WAN poort van mijn router aangesloten. Mijn NAS hangt aan de router. Op zich moet het dan werken.

Aanvullend heb ik het volgende gedaan:
  1. Op het modem het "starting local addres" naar 10.0.0.10 veranderd (router heeft 192.168.0.100)
  2. UPnP op het modem uitgezet (geeft conflicten met forwaring)
  3. Statich lease naar de router ingesteld
  4. Poort 1 t/m 65535 (alles dus) geforward naar de router (let op je modem staat nu helemaal open, zorg dus dat de firewall en NAT op de router aan staat)
  5. Wireless hebt ik op de modem uitgezet (zowel 2.4 als 5GHz)
Als dit niet kan, omdat de router en modem te ver uit lekaar liggen, kan je alleen stap 1 doen en de NAS op het modem aansluiten. Als het goed is kan je de NAS, van achter je router, dan bedreiken via 10.0.0.xx. Via de inderface van de modem kan je vinden welk adres de NAS heeft gekregen.

Als je het modem in bridge mode laat zetten, wordt de router funtie uitgeschakeld; het ding is dan alleen nog een modem. Dan werken de lan poorten, wifi en het uitdelen van IP adressen niet meer. Dat moet je Netgear router dan allemaal doen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• RV
Oke, bedankt beiden! Bridge mode wil ik dan voorlopig even uit de weg gaan. Wat heeft het veranderen van het modem ip voor effect op de bereikbaarheid van de NAS via de router, terwijl zowel de router als de NAS op het modem aangesloten zijn?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Een router deelt IP adressen uit. Aangezien zowel de Ubee als de Netgear een router hebben, zullen ze beide IP adressen uitdelen aan de apparaten die op de LAN poorten aangesloten zijn. Standaard delen ze beide adressen uit in de range 192.168.0.1xx. Daardoor kunnen conflicten ontstaan doordat apparaten achter de verschillende routers het zelfde adres krijgen.

Als je het IP adres van de Ubee veranderd, voorkom je dit conflict. Als je het dan als volgt aangelsoten hebt PC -> Netgear -> Ubbe -> NAS, krijgt de PC een IP adres van de Netgear, de Netgear en de NAS van de Ubee.
Wil je je NAS bereiken, dan zal je dus het IP adres dat de Ubee heeft toegekend moeten gebruiken. Dit begint, in mijn instructie met 10.0.0.1x.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• RV
Dat klopt en als ik het adres intyp in mijn browser kan ik ook in mijn NAS komen. Maar mijn pc, tv, mediaplayer e.d. welke op de netgear aangesloten zijn, kunnen de NAS (aangesloten op ubee) niet vinden..er is geen sprake van ip-conflicten, de 1 begint met 192.168.1 en de ander met 192.168.178.

Kan ik dit alleen voorkomen met access point of bridge mode?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Netgear als accesspoint configureren... klaar :)
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1