Kan iemand mij het verschil vertellen tussen een wireless bridge en een accesspoint?! Wat ik tot op heden heb gevonden op google en tweakers is niks anders als dat beide producten dezelfde mogelijkheden hebben??
Anoniem: 133572
Stel je hebt een device met een ethernet aansluiting die je wireless wilt maken, dan pak je een bridge. Je kunt ook 2 AP in bridge mode zetten natuurlijk maar dan kun je niet tegelijk nog andere clients op je AP hebben denk ik. Dan is een apparte bridge die zich als normale wireless client op je AP meldt dus beter.
edit: 'device' kan dus router, hub, switch, xport, tiny, etc.etc. zijn.
edit: 'device' kan dus router, hub, switch, xport, tiny, etc.etc. zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 133572 op 11-04-2006 13:03 ]
Ik wil een bedrijfspand voorzien van draadloze netwerk toegang. Het is een redelijk groot bedrijf, maar als ik het zo lees heb ik dus voldoende aan een Access Point. Als ik deze drie aansluit en 2 als repeater instel moet dat voldoende zijn?
Anoniem: 121669
ik heb het idee dat je niet helemaal gezocht heb ... maar anyway:
Access point maakt je netwerk draadloos beschikbaar :
[laptop] ))) (wireless signaal) ((( [AP]>---------(bedraad signaal)----<[router, hub oid]
Bridge is eigenlijk exact wat het woord zegt; je overbrugd een afstand draadloos:
[hub, router, oid]> --- (bedraad signaal)---<[AP] ))) (wireless signaal) ((([AP]>-----(bedraad signaal)---<[hub, router, oid]
tot zover de versimpelde uitleg
Access point maakt je netwerk draadloos beschikbaar :
[laptop] ))) (wireless signaal) ((( [AP]>---------(bedraad signaal)----<[router, hub oid]
Bridge is eigenlijk exact wat het woord zegt; je overbrugd een afstand draadloos:
[hub, router, oid]> --- (bedraad signaal)---<[AP] ))) (wireless signaal) ((([AP]>-----(bedraad signaal)---<[hub, router, oid]
tot zover de versimpelde uitleg