Dell Inspiron 15 3531: Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 22:15:
Ik heb zelf de 3542 (i5 setup) maar qua opbouw van de laptop zelf zijn ze volgens mij hetzelfde dus ik plaats de vraag even hier. Ik wil namelijk weten hoe breed de dvd drive is, ik wil er een hdd caddy in plaatsen om de hdd in te doen als ik die vervangen heb voor een ssd. Ik heb de laptop momenteel niet bij de hand anders had ik hem even opgeschroefd en het zelf gecontroleerd. Had al even gegoogled maar kan het niet echt vinden. Kan altijd nog een officiële hdd caddy kopen die speciaal voor het type ontwikkeld is maar die vind ik met een prijs van 23,95 nog vrij duur.
De Dell Inspiron 3531 heeft geen DVD Drive en er zit ook geen SATA aanluiting op deplaats waar de DVD Drive zou kunnen zitten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 22:30:
[...]

De Dell Inspiron 3531 heeft geen DVD Drive en er zit ook geen SATA aanluiting op deplaats waar de DVD Drive zou kunnen zitten.
Ohja dat is waar ook.....

/me heeft net HK access en is blijkbaar afgeleid door enkele leuke topics daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik heb na de laatst windows update geen sound meer. (Draai windows 10 TP) Iemand hetzelfde probleem en het kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:17

Quad

Doof

Ja, de driver van Microsoft gebruiken. (via apparaatbeheer)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Quad schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:51:
Ja, de driver van Microsoft gebruiken. (via apparaatbeheer)
Die wil niet installeren (via stuurprogramma bijwerken). Google geeft wat hits over timeoutinstellingen, ga ik even proberen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze vraag niet helemaal op de juiste plaats, maar ik wil er Win7 opzetten omdat de wat oudere gebruiker W8 maar niet snappen wil en ik loop even vast met installatie.
Netjes met rufus een bootable USB stick aangemaakt (van een W7 SP1 iso) en de bios (A3) op classic boot gezet en win7 install start ook netjes op van stick. Partities verwijderd, en 1 nieuwe aangemaakt en geformatteerd, maar Win7 'kan niet er niet opgezet worden'.
Loop nu wat te emmeren met Intel sata drivers, maar volgens mij is de opbouw van de bootsector/partitietabel etc. te nieuw voor de W7 setup, dat wijzigt bij elke windows versie ook weer.
Iemand even de quick tip die mij verder helpt?

Snelheid van het systeem onder W8 viel mij niet tegen! Dus met W7 zal dat ook wel goed zijn.
Alvast bedankt voor de juiste hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:35
displaciamento schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:21:
[...]
Die link doet het niet, maar volgens de review van J. Wollens op http://www.amazon.com/Del...roduct-reviews/B00KMRGF28 kan hij wel met 8GB draaien. Ik vind een 8GB module te duur om het gewoon maar even uit te proberen, maar ben uiteraard wel benieuwd of het mogelijk is. Zou het kunnen dat hij de ene 8GB module niet pakt, maar een andere wel?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: mijn 3531 draait inmiddels inderdaad met een 8GB bankje. Het is dus inderdaad mogelijk, wellicht/waarschijnlijk ook met andere merken met dezelfde specificaties (let op, dus ook Low Voltage - 1,35V!). Maar daar geen garanties voor, uiteraard... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:06
Maar dan natuurlijk de hamvraag; heb je er ook daadwerkelijk wat aan? Merk je iets qua snelheid? Heb je er profijt van bij bepaalde memory-hog programma's?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Royeboi schreef op woensdag 01 april 2015 @ 01:12:
Maar dan natuurlijk de hamvraag; heb je er ook daadwerkelijk wat aan? Merk je iets qua snelheid? Heb je er profijt van bij bepaalde memory-hog programma's?
Het grootste voordeel is dat je veel open kunt laten staan zonder dat hij gaat swappen, en ik hibernate graag waardoor er in de praktijk veel en steeds meer open blijft staan. Maar als je alleen een browser gebruikt en wat mail, dan ga je het niet merken qua snelheid, behalve als nét datgene in de cache staat wat je nodig hebt. Maar dat zal vooral het geval zijn als je iets hebt gesloten en vervolgens weer opent, wat niet heel vaak voor gaat komen, denk ik.

Voor mij werkt het dus, maar bij een gebruiker welke niet zoveel opent dat er geswapped gaat worden zal het veel minder effectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Een SSD is een betere upgrade voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Jumpman schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:29:
Een SSD is een betere upgrade voor deze prijs.
Als je voldoende hebt aan de opslagruimte die je voor dat geld krijgt op een SSD, dan ben ik dat zeker met je eens. Maar als je meer opslagruimte nodig hebt, net zoveel als de harddisk biedt, dan ga je toch meer geld nodig hebben... ;)

Hoe dan ook, ik wilde alleen laten weten dat het wel degelijk werkt, wellicht dat anderen daar iets aan hebben. Zo niet, ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
En dat waarderen wij ook. Goed om te weten dat 8GB werkt.
Ik heb overigens mijn SSD weer in een ander systeem geplaatst en ben terug gegaan naar de HDD. Prima voor de toepassingen die erop draaien.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:36:
Misschien is deze vraag niet helemaal op de juiste plaats, maar ik wil er Win7 opzetten omdat de wat oudere gebruiker W8 maar niet snappen wil en ik loop even vast met installatie.
Netjes met rufus een bootable USB stick aangemaakt (van een W7 SP1 iso) en de bios (A3) op classic boot gezet en win7 install start ook netjes op van stick. Partities verwijderd, en 1 nieuwe aangemaakt en geformatteerd, maar Win7 'kan niet er niet opgezet worden'.
Loop nu wat te emmeren met Intel sata drivers, maar volgens mij is de opbouw van de bootsector/partitietabel etc. te nieuw voor de W7 setup, dat wijzigt bij elke windows versie ook weer.
Iemand even de quick tip die mij verder helpt?

Snelheid van het systeem onder W8 viel mij niet tegen! Dus met W7 zal dat ook wel goed zijn.
Alvast bedankt voor de juiste hint.
Is het trouwens een mogelijkheid om windows 7 te installeren op een andere pc? Het is een tijdje geleden, maar de setup stappen zijn volgens mij zo ingedeeld dat na het kopieren er een reboot plaatsvind en dan de installatie word afgerond specifiek voor het systeem.

Als je dus secure boot uitzet, uefi naar legacy zou er geboot moeten kunnen worden. Of er dan de juiste drivers zijn is een tweede, maar zo nieuw is de hardware in de dell niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
jantje112 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:39:
[...]

Is het trouwens een mogelijkheid om windows 7 te installeren op een andere pc? Het is een tijdje geleden, maar de setup stappen zijn volgens mij zo ingedeeld dat na het kopieren er een reboot plaatsvind en dan de installatie word afgerond specifiek voor het systeem.

Als je dus secure boot uitzet, uefi naar legacy zou er geboot moeten kunnen worden. Of er dan de juiste drivers zijn is een tweede, maar zo nieuw is de hardware in de dell niet.
Just give it a try! Wellicht even op een andere HDD. Verder ben ik wel benieuwd waarom je naar Windows 7 zou willen gaan? Inmiddels is Windows 8.1 veel beter geoptimaliseerd voor dit soort systeempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:06
displaciamento schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:14:
[...]

Hoe dan ook, ik wilde alleen laten weten dat het wel degelijk werkt, wellicht dat anderen daar iets aan hebben. Zo niet, ook prima.
Ik bedoelde het uiteraard als positief, ik was namelijk erg nieuwsgierig.

Deze laptop is voor mij (en ik denk met mij nog meer) echt een knutsel-laptopje, waarmee aardig wat dingen getest en getweaked worden. Zo heb ik al een SSD geplaatst, en een upgrade naar 8GB is natuurlijk ook mogelijk. Alleen ik denk dat ik persoonlijk de laptop daarvoor te weinig gebruik. Maar het is sowieso handig om te weten dat het tot de opties behoort en het moederbord ondersteuning biedt voor een 8GB reepje.

Misschien dat ik er binnenkort Windows 10 op ga zetten om te testen hoe dat loopt.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05

Rick-Jan

always connected

probleem met mijn dell:

Wil er een ssd in plaatsen, fabrieksimage op usb. Maar krijg bij het terugzetten meteen de melding: er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het aanmaken van de systeempartitie. Bios ziet de (nieuwe) ssd gewoon. Ik heb de ssd al geformateerd. Wat kan dit zijn?

Blijkbaar moet de ssd als GPT ingesteld zijn en wordt dit niet standaard gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Rick-Jan op 23-04-2015 17:46 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Rick-Jan schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:12:
probleem met mijn dell:

Wil er een ssd in plaatsen, fabrieksimage op usb. Maar krijg bij het terugzetten meteen de melding: er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het aanmaken van de systeempartitie. Bios ziet de (nieuwe) ssd gewoon. Ik heb de ssd al geformateerd. Wat kan dit zijn?

Blijkbaar moet de ssd als GPT ingesteld zijn en wordt dit niet standaard gedaan.
Verstandiger is om gewoon zelf Windows te installeren, dan ben je ook meteen van alle Dell bloatware en andere software af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05

Rick-Jan

always connected

Jumpman schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:21:
[...]

Verstandiger is om gewoon zelf Windows te installeren, dan ben je ook meteen van alle Dell bloatware en andere software af.
Valt bij deze installatie gelukkig mee. alle drivers meteen en key wordt ook meteen meegenomen. Kwestie van mcafee verwijderen en de dell rommel en klaar.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Vraagje over het update naar de laatste A03 bios, ik kan 'm downloaden en heb geverifieerd dat de MD5 klopt. Wanneer ik deze vervolgens start stopt de update met de melding "InsydeFlash Application has stopped working.". Ik start de applicatie vanuit de voorgeinstalleerde Windows 8.1. Het is hetzelfde probleems als hier omschreven word: http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19612050

Iemand enig idee hoe ik wel kan upgraden? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Dat probleem heb ik inmiddels enige maanden geleden ook gehad. De details weet ik niet meer, maar het is een self-extracting .exe; helaas leverde het uitpakken van het bestand met winrar o.i.d. echter nog steeds niets bruikbaars op.

Na het draaien van de .exe staat er echter wel ergens een temp-map (waarschijnlijk onder je user) met daarin de uitgepakte bestanden, en toen ik vanuit deze map de installer/flasher (ik weet niet meer wat het precies was) draaide, kreeg ik geen foutmelding. Althans, mogelijk heb ik eerst de hele map naar elders verplaatst, c:\temp o.i.d., maar dat weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gisteren vanaf 8.1 pro geupgrade naar W10 10074 op mijn Dell 3531. Draait goed, wel iets tragen dan W8.1 maar prima mee te leven. Was in het begin bang voor een bios fout maar dat ging prima. Touchpad deed een beetje moeilijk maar na de drivers te verwijderen en opnieuw opstarten deed hij het prima. Nu bezig met de preview van Office 2016. De nieuwe browser is best wel leuk! Ik ga eens kijken of ik van mijn Chrome verslaving af kan komen.

Andere die ook naar tevredenheid Windows 10 draaien op deze Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik draai ook Windows 10 op deze notebook, vrij stabiel. Touchpad vind ik vrij vervelend geval, niet zo prettig in gebruik. Ik heb hem alleen nauwelijks aan staan omdat het voor mij een backup laptop is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Crap. ZIt gisteren op de bank beetje te internetten, ineens een kraak (a la geluidskraak), laptop dood :(
Wil niet meer aan. Aan netstroom blijft het lampje wel branden. Adapter getest, die is goed.
Op accu kan ik hem even aanzetten, dan zie ik het lampje branden, en dat gaat na ca 5 sec weer uit.
Ook al zonder SSD geprobeerd maar dat levert ook niks op :(

Iemand enig idee wat dat kan zijn of soortgelijke ervaring? :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 11-05-2015 20:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dell bellen. ;)
Kan die retour.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iets zegt me dat ik er dan beter even die SSD uit kan halen en er de oude HDD in kan zetten right? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Uiteraard, je moet je systeem wel weer in originele staat terug brengen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Inclusief W8.1 install...dat wordt lastig ben ik bang...
naja, ze doen het er maar me. Probleem is vrij duidelijk hardwarematig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

The Eagle schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:19:
Inclusief W8.1 install...dat wordt lastig ben ik bang...
naja, ze doen het er maar me. Probleem is vrij duidelijk hardwarematig...
Dat hoeft nog niet eens.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat hoeft nog niet eens? Inclusief die W8.1 install, of dat het probleem hardwarematig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Windows 8.1 installatie.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Windows 8 met Bing van deze laptop kun je ook gewoon upgraden naar Windows 10 Home. Upgrade loopt hier op dit moment.

Eerste probleem, de wireless ziet geen enkel netwerk. Toch een behoorlijke showstopper. :+

Wel vaag, je moet eerst een nieuwere driver installeren, de wireless kaart uit apparaatbeheer verwijderen met behoud van driver en daarna zoeken naar nieuwe hardware, ziet die wel netwerken. :?

Activate was ook geen probleem, nu een legitieme Windows 10 Home

[ Voor 69% gewijzigd door MegaTronics op 29-07-2015 17:43 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De upgrade naar W10 basic is hier goed gelukt. Activatie ging ook automatisch op een gegeven moment. Probleem blijft wel dat het zo traag is. Ook maar eens een SSD upgrade doen dan...

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
Ter info: hier draait Win10 al een aantal maanden probleemloos (dual boot 8.1Pro & Insider Preview op SSD). Touchpad drivers van 10 zijn nog niet 100%, maar al een stuk beter na de laatste driver update van Dell/Synaptics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Draait bij jullie Windows 10 Home ook zo lekker? Ik merk wel het verschil tussen een HDD en de SSD nu. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Yep, zeker in combinatie met een SSD. Op zich dus een goede koop begin dit jaar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oja, deze laptop ligt hier ook nog in de kast. Vanmiddag maar ff 10 Home erop zetten. De insider preview draait prima maar je merkte wel dat er wat performance issues zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Ik gebruik de laptop voornamelijk om een RDP sessie op te zetten en merk daarom niet zoveel van de performance. De batterij gaat met de energiebesparende functies van Windows 10 lekker lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Precies, het is een meesleur laptop en daar voldoet die genoeg voor. Je moet ook niet echte performance verwachten van een simpele Celeron. Beetje RDPen en Internetten kan die perfect aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-01 22:09
Heb hier nog een 'clean' 3531 met 8.1 Bing die alleen wordt gebruikt voor wat surfen, mail ophalen en filmpje kijken. Probleemloos kunnen upgraden naar Windows 10 Core (10.0.10240.16405) Via Intel laatste graphic drivers er op kunnen zetten zonder te hoeven 'forceren' wat bij 8.1 Bing nog wel moest vanwege OEM. Moet zeggen dat Windows 10 soepeler draait dan 8.1 Bing op de 3531. Zonder problemen vorige Windows 8.1 installatie achteraf kunnen verwijderen na installatie Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb 8.1 met Bing opnieuw geïnstalleerd en vervolgens werd er direct na de installatie de upgrade naar 10 aangeboden.
Ik moet zeggen dat deze officiële upgrade veel beter aanvoelt dan de Insiders Preview.. Ik ben verrast. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Hadden jullie nog missing drivers bij het upgraden naar 10? Bij het installeren van de Preview kon hij bij mij destijds de chipset drivers & trusted platform niet vinden. Ik heb toen de 8.1 drivers geforceerd en dat werkte, maar ik heb geen idee of met het installeren van de RTM deze drivers zijn geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nope, die miste nog. Even bij Dell gedownload en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Van het ene op het andere moment werken de FN-commando's niet meer...
Dus geluid harder of zachter of het beeldscherm feller of juist dimmen, maar hoe of wat geen idee.

Heb al wat rondGegoogled, maar kom er niet uit.. Is er misschien een commando waarmee ik die FN-knoppen automatisch heb uitgeschakeld ofzo? Afgelopen week even m'n toetsenbord hardhandig schoongemaakt en toen stond ook m'n beeldscherm opeens in een hoek van 90 graden namelijk dus dat is nog een optie...

EDIT: QuickSet opnieuw geinstalleerd, mocht ook niet baten...
Tevens is dat geen progje om op te starten en daarin instellingen te doen?

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 07-08-2015 11:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:20:
Van het ene op het andere moment werken de FN-commando's niet meer...
Dus geluid harder of zachter of het beeldscherm feller of juist dimmen, maar hoe of wat geen idee.

Heb al wat rondGegoogled, maar kom er niet uit.. Is er misschien een commando waarmee ik die FN-knoppen automatisch heb uitgeschakeld ofzo? Afgelopen week even m'n toetsenbord hardhandig schoongemaakt en toen stond ook m'n beeldscherm opeens in een hoek van 90 graden namelijk dus dat is nog een optie...

EDIT: QuickSet opnieuw geinstalleerd, mocht ook niet baten...
Tevens is dat geen progje om op te starten en daarin instellingen te doen?
Hmm ik had eerst dat ie het deed met shift ipv fn. Nu doet hij het gewoon als ik op de helderheid dimmen knop druk. Ik zou zeggen probeer nog even wat ctrl alt knopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

fotografie999 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:40:
Nu doet hij het gewoon als ik op de helderheid dimmen knop druk.
Hmm hier ook... Okee dan lekker zonder FN-knopjes, ook prima natuurlijk! Dank!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
CLB schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Hmm hier ook... Okee dan lekker zonder FN-knopjes, ook prima natuurlijk! Dank!
Dat is een biosinstelling. Standaard staat ingesteld dat de multimedia-functies actief zijn ipv de F-toetsen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Atomsk schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:10:
Dat is een biosinstelling. Standaard staat ingesteld dat de multimedia-functies actief zijn ipv de F-toetsen.
Wel heel raar dat dat van het een op andere moment aangepast is, als ik nooit in de BIOS zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 11:24
Mijn laptop is tot nu toe twee keer spontaan uitgevallen (gewoon alsof je de accu eruit trekt).
Verder geen problemen. Hebben jullie dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

mijn vrouw had met haar laptop dat hij op eens uitviel en niks meer deed,
zodra je de adapter er in en uit haalde ging het adapter lampje uit,
ook met de 2de adapter getest daar het zelfde liedje.
met dell gebeld en die hebben ze opgehaald en binnen 10 dagen terug en nu doet hij het weer.
helaas wel een recovery hadden ze doorgevoerd dus alles was gereset.
maar was een mooie optie om clean naar Win10 te gaan

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Barns
  • Laatst online: 01-10 20:42
Ik heb clean W10 er opgezet. Draait erg mooi vind ik. Merk geen snelheidsverschil met W8.1. Moest alleen de touchpad drivers opnieuw installeren zodat ik kan scrollen met twee vingers. Had in W8.1 last van 100% load (tijdens idle), dat is nu gelukkig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Heb hier twee 3531's, maar bij één van die laptops is er iets geks aan de hand...

Windows 8.1

Net een laptopje herstel met Windows 8.1, gekozen voor een donkergrijs/zwart kleurenschema...
Ik vermoed dat daarom deze schermpjes zo'n irritant donkere kleur hebben, maar hoe is dit weer te fixen?

Laptop herstelt, gekozen voor ander kleurenschema, nu is het donkerblauw |:(
Bij de andere laptop is het gewoon wit, hier valt gewoonweg niet mee te werken, iemand die dit herkent?
Zijn beide dezelfde laptops, beide 8.1 met Bing, de ene is wel ingelogd met een MS-account de ander niet.

Lijkt me uiterst vreemd als het daaraan zou liggen...?

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben aan het werk op een 3531 (van m'n moeder maar dat terzijde)
Van het een op andere moment is de mousepad inverted en werkt dus 'andersom'.
Daarna werkt heel de touchpad niet meer, maar ook het toetsenbord is totaal uitgeschakeld.

Herstarten werkt niet, bij eigenschappen van de muis zie ik:
PS/2-compatible muis: dit apparaat start niet. (code 10)

Bij eigenschappen van het toetsenbord zie ik:
HID-toetsenbord: kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden.
Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (code 39)
Standaard-PS/2-toetsenbord: kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden.
Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (code 39)

Ook de driver uit de TS proberen te installeren lukt niet, ook synapticsmuk trachten te installeren lukt niet.
Heb dus een laptop waarmee ik niet kan muizen via de mousepad en waarbij het toetsenbord niet werkt...
Touchpad staat ook niet uitgeschakeld via de FN-knoppen. Uiteraard geGoogled op de foutmeldingen, maar van alles gedaan en er gebeurt gewoonweg geen ene fuck, beetje radeloos, want nu kan ik er niks mee.

Iemand hier nog idee'tjes?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

los contact van het toetsenbord/touchpad?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

CLB schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:28:
Heb hier twee 3531's, maar bij één van die laptops is er iets geks aan de hand...

[afbeelding]

Net een laptopje herstel met Windows 8.1, gekozen voor een donkergrijs/zwart kleurenschema...
Ik vermoed dat daarom deze schermpjes zo'n irritant donkere kleur hebben, maar hoe is dit weer te fixen?

Laptop herstelt, gekozen voor ander kleurenschema, nu is het donkerblauw |:(
Bij de andere laptop is het gewoon wit, hier valt gewoonweg niet mee te werken, iemand die dit herkent?
Zijn beide dezelfde laptops, beide 8.1 met Bing, de ene is wel ingelogd met een MS-account de ander niet.

Lijkt me uiterst vreemd als het daaraan zou liggen...?
https://www.reddit.com/r/...lick_menu_is_dark_purple/

Dat werkt iig voor 8.1

• CLB
  • Niet online

CLB

MegaTronics schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:01:
los contact van het toetsenbord/touchpad?
Uiteindelijk besloten om naar de fabriekinstellingen terug te gaan...
Was aan het laden, deed de touchpad het wel, dus heb geannuleerd door de computer uit te zetten.

Nu is alles corrupt, kan geen systeemherstel meer draaien, niet in veilige modus opstarten, helemaal ruk.
Weet even niet wat ik ermee aan moet, maar dat wordt opnieuw Windows installeren via USB-stick ofzo :(

Komt natuurlijk nooit uit, maar nu helemaal niet, helemaal geen tijd en zin in om alles uit te zoeken, blegh.
Dank, dat was inmiddels gelukt alleen nu het bovenstaande :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Dell bellen,
Dan sturen ze je een recovery stick.
Of zelf een versie vinden en die gebruiken de code pakt hij zelf op als het goed is.

Maar wel een stomme zet om onder een recovery de stroom er af te halen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is hij defect. Bij power-on licht het display op maar verder niks. Vertikale strepen waar het grijs iets lichter is. Met/zonder accu, power hard-power off (5 sec) geprobeerd etc, maar niks helpt.
Conclusie; overleden.

Weet iemand hoe de garantieafhandeling bij Dell is op dit model? Komen ze hem ophalen oid?
Zijn er op een of andere manier nog kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

TRaSH schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:16:
Dell bellen,
Dan sturen ze je een recovery stick.
Of zelf een versie vinden en die gebruiken de code pakt hij zelf op als het goed is.

Maar wel een stomme zet om onder een recovery de stroom er af te halen.
Yes komt wel goed, nu alleen geen tijd, dus kijk over twee weekjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:20:
Hier is hij defect. Bij power-on licht het display op maar verder niks. Vertikale strepen waar het grijs iets lichter is. Met/zonder accu, power hard-power off (5 sec) geprobeerd etc, maar niks helpt.
Conclusie; overleden.

Weet iemand hoe de garantieafhandeling bij Dell is op dit model? Komen ze hem ophalen oid?
Zijn er op een of andere manier nog kosten aan verbonden?
Bij mij vrouw deed hij het opeens ook niet meer.
Dell gebeld.
Moest wat dingen testen wat niet kon.
Werd meteen afspraak gemaakt voor UPS.
Opgehaald en 10 dagen later weer thuis bezorgd.
Moederbord vervangen, netwerk kaart vervangen, stroom aansluiting vervangen.
Harddisk terug in aflevering status.
Kosten 0,0 ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier was hij ook na 2 weken weer terug van Dell met een nieuw scherm er in.
Alleen jammer dat de schroefjes van de HD niet terug geplaatst waren. Bij power-on werd de HD niet herkend. Zelf even de laptop geopend en de HD was van de connector losgeschoten. HD aangedrukt en vastgeschroefd (schroefjes had ik nog ergens) en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:04

Impry

Rallymedia.nl

Is er nog een top opvolger voor deze laptop? Als in een eenvoudige Dell laptop voor onder de € 250,-?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Al gekeken op de Dell site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Uiteraard, allemaal vanaf $ 300,-, dus vroeg me af of ik een type over het hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Nee helaas,
Ook de kortingscode s zijn mager.
Had me oog laten vallen op de nieuwe 7000 serie.
Alleen de prijs is een beetje hoog.
Maar wel een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Lekker... Ik probeer op deze laptop windows 10 te installeren, clean vanaf usb stick. Krijg een load media driver bij de installatie. Kennelijk een probleem omdat ik hem in een usb 3 poort heb zitten(?) Er zijn ook geen usb 2 poorten op dit ding en legacy mode voor usb kan ik ook nergens vinden. Al vanalles geprobeerd. Ook de bios update wil niet want die loopt vast. Als ik het nou gewoon met een bootable usb stick kon updaten waren we ook al een eind verder...

Iemand nog tips? Wel vreemd dat ik gewoon de installatie in kom maar dat hij toch niet wil installeren. :(

edit: Bios update werkt door de uitgepakte bestanden zelf even te kopieren en daarna insydeflash.exe te starten (als admin uitvoeren). De bestanden staan in een temp map in de appdata van de huidige gebruiker.

[ Voor 15% gewijzigd door warcow op 29-10-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Even voor de goede orde: dat ding heeft geen USB3. Alleen USB2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Grappig, hij weigert vanaf usb te installeren hier. Heb nu met windows recovery tools de cmd opgestart en zelf de ssd die ik er in had gezet gepartitioneerd. Heb een extra partitie aangemaakt waar ik via cmd ook alle windows installatiebestanden op heb gezet. Na opstarten van de usb stick met windows pakt de installer dan automatisch de bestanden vanaf die partitie. :)

Heb het nog niet geheel werkende maar dit lijkt wel de manier te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Windows installeren van een bootable USB is mij destijds gewoon gelukt. Wel even secure boot e.d. uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

mtr33 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 07:51:
Windows installeren van een bootable USB is mij destijds gewoon gelukt. Wel even secure boot e.d. uitzetten.
Zelfs met secure boot krijg je Windows 10 er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Bij mij werkte het echt op geen manier, zelfs uiteindelijk nog andere installatiebestanden geprobeerd. Ik moest er echt een partitie op de vaste schijf voor aanmaken. Maar goed, het werkt nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Mijn zoon gebruikt deze laptop vnl om Minecraft op te spelen en YouTube over Minecraft op te bekijken.
Soms is Minecraft echt traag, zijn er hier meer mensen die hem voor Minecraft gebruiken?
Is er een manier om bijv. een betere videokaart er in te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nee, geintegreerde videokaart, daar kun / wil je niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

CLB schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:56:
Nee, geintegreerde videokaart, daar kun / wil je niet aan beginnen.
Was ik al bang voor.
Had ergens gelezen dat Dell een van de eersten was met verwisselbare videokaart, maar ja.
Het is een leuke instap notebook om mee te leren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het is een leuke instaplaptop. ikzelf gebruik hem vooral voor mijn standby diensten om remote in te kunnen loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met vastlopers tijdens opnieuw opstarten (dus niet afsluiten en weer aanzetten)? Als 'ie opnieuw start dan blijft 'ie keer op keer hangen tijdens de POST. Hard uitzetten en weer inschakelen werkt wel prima overigens. Ben nu de eerste "grote" update voor Windows 10 aan het installeren en het is behoorlijk irritant dat 'ie elke keer blijft hangen na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Dat doet hij al langer? usb apparaten aangesloten? Zo ja dan kun je proberen te booten zonder iets in de usb poorten. Als de laptop kaal al voor het laden van os blijft hangen klinkt het als een defect dat onder de garantie moet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
SChief schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:18:
Heeft iemand ervaring met vastlopers tijdens opnieuw opstarten (dus niet afsluiten en weer aanzetten)? Als 'ie opnieuw start dan blijft 'ie keer op keer hangen tijdens de POST. Hard uitzetten en weer inschakelen werkt wel prima overigens. Ben nu de eerste "grote" update voor Windows 10 aan het installeren en het is behoorlijk irritant dat 'ie elke keer blijft hangen na een reboot.
Hetzelfde hier, ook al voor Windows 10. Twee keer een schone install niets mocht baten. Jammer maar nu ik het weet heb ik mij er maar bij neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De laatste paar reboots gingen net wel weer goed.. Hmm. Blijft apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
In heb er ook last van. Raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb die problemen niet.

• Barns
  • Laatst online: 01-10 20:42
Dag allemaal, bij het opladen heb ik op W10 de tekst bij mijn batterij staan "2 minuten totdat deze volledig is opgeladen"; dit staat er altijd, ongeachte batterij percentage. Iemand een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn vriendin heeft onlangs de notebook moeten opsturen voor reparatie. Bij het opnieuw opstarten tijdens de laatste grote update voor Win10 kreeg ze een zwart scherm en een luide serie pieptonen.
Gelukkig is de service goed, notebook is opgehaald door UPS en binnen 2 weken met een nieuw moederbord weer retour gestuurd. Ding loopt nu weer als een zonnetje.

Laatst heb ik wel voor het eerst met dit ding 1080p content via HDMI op de tv afgespeeld en dat leek met VLC niet helemaal soepel te gaan. Stotteren/haperen is een groot woord, maar er leek af en toe een frame te worden geskipt. Ik wil nog een andere player proberen om te zien of dit iets uitmaakt, maar video in 720p liep wel soepel dus mijn eerste gok is een relatie met de beperkte cpu-power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
De van mij is ook in de RMA. Omdat hij soms uitviel bij optillen. Maar ik had ook het probleem van vastlopen tijdens herstarten, echter had ik geen clean installatie gedaan dus dacht ik dat dit niet aan de hardware kon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
Muse schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:50:
Laatst heb ik wel voor het eerst met dit ding 1080p content via HDMI op de tv afgespeeld en dat leek met VLC niet helemaal soepel te gaan. Stotteren/haperen is een groot woord, maar er leek af en toe een frame te worden geskipt. Ik wil nog een andere player proberen om te zien of dit iets uitmaakt, maar video in 720p liep wel soepel dus mijn eerste gok is een relatie met de beperkte cpu-power.
De GPU in dit ding kan 4K aan dus er is iets fout met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
oerbrood schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:59:
[...]

De GPU in dit ding kan 4K aan dus er is iets fout met de instellingen.
Goed om te weten, ga ik daar toch nog even naar kijken. Het bestand stond op een USB disk, dus het lag ook niet aan de WiFi oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit jaar nog geen aanbieding gezien die ook maar enigszins lijkt op dit wondertje.

Niet toevallig iemand die toevallig weet of Dell nog met een vergelijkbare aanbieding gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Ik wilde zonet een XPS 13 bestellen op de BE site van Dell, maar de 'PREMSALE' code werkt niet?

ik krijg volgende melding:

"Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie."

€70 korting op 7000 serie platforms en XPS platforms
Vervalt donderdag 14 april 2016 Details bekijken Waardebon verwijderen

[ Voor 2% gewijzigd door BizonKid op 12-04-2016 18:59 . Reden: toevoeging BE site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:14
PREMSALE is niet geldig op alle modellen. Op welke wel, zie je als je doorklikt op de banner bovenin beeld. te zien via deze link http://www.dell.com/nl/p/...lid=Site_Wide_Banner_CONS

Korting is bijvorbeeld niet geldig op de zakelijke identieke laptop (met win10 pro) en wel op de consumentenlaptop (met win10 home).

edit:
aanvulling win10 pro/home, consument/zakelijk

[ Voor 57% gewijzigd door paulhekje op 13-04-2016 08:25 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
paulhekje, bedankt voor je reply.

Voor de goede orde wil ik vermelden dat ik de bestelling wou doen via de Belgische website. De coupon was op dat tijdstip wel degelijk geldig. Nu al niet meer, dus daar gaat mijn 70 euro korting.
Dus ik heb inmiddels al een chatsessie gehad met een medewerker van Dell die de foutmelding erkende ("Wij zijn op de hoogte van deze fout, probeer later opnieuw") en me beloofde om manueel een bestelling te doen en de korting van 70 euro (+10% VIP korting!) te registreren. Nu zie ik dat hij een winkelmandje heeft aangemaakt op de NL site... Deze laptop heeft dus een qwerty toetsenbord, maar ik moet een azerty samenstelling hebben. Dus zo blijven we bezig.. Leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

en dit heeft te maken over de Dell Inspiron 15 3531 ?
zo niet dan zit je in de verkeerde topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:09:
Dit jaar nog geen aanbieding gezien die ook maar enigszins lijkt op dit wondertje.

Niet toevallig iemand die toevallig weet of Dell nog met een vergelijkbare aanbieding gaat komen?
Ik denk niet dat Dell bewust met een gelijke aanbiedingen gaat komen. Dat iedereen een Dell Inspiron 15 3531 voor ~€ 130,00 kon kopen is denk ik nooit de bedoeling geweest van Dell. Voor € 250,00 waren ze ze ook wel kwijt geraakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:40
Mijn 3531 heeft allang het pand verlaten maar voor wie NU vandaag nog een leuk budget laptop zoekt.

Lenovo G50-45 ( AMD A6-6310 / 4GB / 500GB / BT4.0 / WiFi-ac / 1366*768 ) @ € 277,93 incl. porto

Dit ; http://www.mediamarkt.nl/...-80e301x4nx--1441620.html

Tip1 ; Hier kan je 3%* afsnoepen mbv https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/media-markt

Tip2 ; Wordt even gratis lid van de mediamarkt-club dan heb je 28 dagen omruilgarantie !

http://www.mediamarkt.nl/...vlet/MultiChannelClubHome

* = 3% van het brutto aankoopbedrag

[ Voor 51% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-04-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
TRaSH schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:51:
en dit heeft te maken over de Dell Inspiron 15 3531 ?
zo niet dan zit je in de verkeerde topic
Een mod heeft mijn reply hier gezet nadat ik in het Dell verkooptopic geweerd werd met mijn vraag. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

lol,
foutje dus van de Mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Mijn vriendin gebruikt de Dell Inspiron 15 3531 nog regelematig voor browsen en Internet.

Inmiddels staat er wel Microsoft Windows 10 en Microsoft Office 2016 Professional op. Ook is de 500GB HDD vervangen voor een Sandisk Pro Plus SSD van 120GB.

Nu een Intel AC 7260 Wi-Fi + Bluetooth (Bluetooth gaat niet werken, is bekend) kaartje en Samsung 8GB DDR3L 1600 Mhz (M471B1G73QH0-YK0) kunnen kopen, dit is wel de maximale upgrade die je kan doen.

Al met al blijft het een leuk laptopje voor € 120,69. Zeker gezien hij passief gekoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mijn moeder gebruikt hem nu sinds januari 2015 met onderstaande specs:

210-ACRQ Inspiron 3531
CN53105
Intel(R) Celeron(R) Label
BYT Celeron-Entry
15.6 inch LED Backlit Display with Truelife and HD resolution (1366 x 768)
4GB Single Channel DDR3L 1600MHz (4GBx1)
500GB 5400RPM SATA Hard Drive

Maar hij is echt niet meer vooruit te branden, opstarten duurt soms wel 10 minuten en als je daarna nog Chrome wilt openen ben je weer 5 minuten verder.
Wat kan ik het beste doen? Verse installatie, meer RAM, iets anders? Schijf heeft nog genoeg ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 10-03-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Impry schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:02:

210-ACRQ Inspiron 3531
CN53105
BYT Celeron-Entry

Maar hij is echt niet meer vooruit te branden, opstarten duurt soms wel 10 minuten en als je daarna nog Chrome wilt openen ben je weer 5 minuten verder.
Wat kan ik het beste doen? Verse installatie, meer RAM, iets anders? Schijf heeft nog genoeg ruimte.
Vreemd, mijn moeder gebruikt die van haar ook sinds begin 2015 en heeft die problemen niet. Ik zou nog eens een verse Windows installatie proberen. Bijvoorkeur een schone Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De enige wijziging die ik er mee gedaan heb is de HDD vervangen door een SSD en de upgrade naar Windows 10. Ik gebruik hem nu als laptop tijdens mijn standby dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hier ook nog een standaardvariant in gebruik, nog steeds erg blij mee.
Gaat ook nooit weg denk ik, mooi om te gebruiken tot z'n einde, of ergens te droppen (Scouting ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Impry schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:02:

210-ACRQ Inspiron 3531
CN53105
BYT Celeron-Entry

Schone Windows installatie, dat zal erg veel schelen. SSD en schone Windows installatie nog veel meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 10-03-2017 16:01 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste