Moederbord, Processor

Pagina: 1
Acties:

• Bakris
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-02-2020
ik zoek een goed moederbord. waar 4 x ddr3 ram sloten in zitten, maar weet niet welk moederbord goed is. ik dacht aan de gigabyte g1 sniper b5.

heb geen bedrag maar zou wel leuk zijn om onder de 300 te bijven (met processor er bij.) processor kan wel een i5 zijn. heb er nu ook 1 en die bevalt me wel.

ik weet ook niet of er dan ook een koeler bij moet ofzo maar dat vraag ik dus, is dit een goeie keuze voor een gamepc? en hebben jullie ook nog suggesties?

moet ook gewoon een ATX zijn en minimaal 6 usb poorten in het moederbord.

[ Voor 21% gewijzigd door Bakris op 13-01-2015 08:48 ]

KRB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

*Algemeen Advies* Welke CPU moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

Ik zou deze eens doornemen, daarmee kom je een heel eind denk ik.

• Bakris
:) zal ik effe doen!

KRB

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08

Esumontere

Floep, banaan.

Als je nu al een i5 hebt, waarom zou je dan moeilijk doen? Welke i5 heb je?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zou als i5 een 4460 kopen, en als mobo gewoon een b85 ding nemen.

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-02 16:54

PDZ

Ik ken TS persoonlijk, en hij wil vanwege ontbrekende aansluitmogelijkheden een nieuw moederbord, de i5 die hij nu heeft is een uit de derde generatie (socket 1155) dus als hij zijn moederbord upgraded dan is socket 1150 wel leuk met daarbij vanzelfsprekend ook een nieuwe processor. Zijn oude moederbord+processor kan hij dan gebruiken om uiteindelijk weer een pc van in elkaar te zetten.

Ik zou gewoon die Gigabyte nemen en de eerder genoemde i5 4460. Losse koeler erbij is optineel maar de standaard van de processor is voldoende. Mocht je een koeler erbij willen neem dan de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

Daarmee kom je uit op dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 169,95€ 169,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 72,95€ 72,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 265,85

Met bestelkosten erbij ongeveer €275,- dus ruim binnen je budget. Wel zul je bij de webshop even na moeten vragen of de bios versie hoger is dan F6 (bijna overal wel het geval, zelf heb ik hem bij Megekko gekocht en mijn biosversie is F7). Als de biosversie lager is gaat je processor namelijk niet werken.

De tiid hâldt gjin skoft.

• Bakris
Dankjewel voor de reacties, Zou ik ook de koeler van mijn oude processor nog een keer kunnen gebruiken?

dat zou wel handig zijn maar als dat niet kan doe ik dit ! :)

KRB

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Maar welke i5 lga 1155 heeft hij nu? Want een i5 3570 is niet echt langzamer als een i5 4460. Tevens weten we niet wat hij er mee wil doen. Als hij er op gamed is het al helemaal zonden van zijn geld. Kan hij beter alleen een ander moederbord lga 1155 mobo. Zijn er nog genoeg van tekoop. en dan het overige geld nu een gpu kopen of iets later.

En op je koeler vraag moeten we weten welke het is en of hij lga 1150 ondersteunt(ga er wel van uit) dan hoef je alleen koelpasta te kopen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
Correct me if i am wrong: maar volgens mij zijn de mounting holes van alle moederborden met socket 115x gelijk gebleven ( Mijn mugen 2 met bevestiging voor socket 1156 paste iig zonder problemen op een 1155 mobo. Of dat ook voor 1150 zo is weet ik niet 100% zeker)

Verder ben ik het eens met Loki: Een 2nd gen i5 kan nog prima meekomen TOV een 4th gen i5. Bij aansluitingen tekort op het mobo kan er beter gekeken worden naar een mobo upgrade ipv een gehele upgrade.
Pagina: 1