Toon posts:

Upgrade gamespc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk gamen, soms eens een videobewerking,...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
800-1000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Het is voor de upgrade van mijn bestaandse gamepc (q6600 met gtx460)

Ik ga volgende compontenten mee overnemen:
behuizing: Antec P105
voeding : gold 550w voeding seasonic (ongeveer 1 jaar oud)
harde schijven : 4 stuks van 320gb tot 2tb
dvd station: merk??
toetsenbord, muis
2 schermen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ikzelf heb nogal een voorkeur voor intel en nvidia.
Ik heb me gebaseerd op de BBG van tweakers en kom uit op volgende componenten

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 188,89€ 188,89
1Asus H97-PLUS€ 93,95€ 93,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 359,-€ 359,-
1Logitech Z313€ 29,99€ 29,99
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 126,85€ 126,85
1Crucial MX100 256GB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 935,53

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik kan via mijn werk tegen een mooie korting kopen bij coolblue. Daarom moeten alles van daar komen.
Ze verdelen bij coolbleu msi,asus en asrock moederborden. Welk is hier het betere merk, ik heb nu voor de asus gekozen.
Verder wil ik graag een stille pc. Dit is altijd goed gelukt met de scythe mugen die nu op men Q6600 staat, zijn hier andere/beter alternatieven?

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 17:19
Ik zou in plaats van de i5 4590 er een 4460 in zetten. Goedkoper maar het verschil in prestaties merk je volgens mij niet zo.

Qua geheugen zou je pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU kunnen overwegen. Dat is low-profile en dus kom je minder snel in de problemen met de cpu koeler.

Het moederbord; ben je alle features nodig op dat bord of zijn de aansluitingen op een B85 moederbord genoeg? H81 is volgens mij geen mogelijkheid vanwege de hoeveelheid schijven en de dvd drive.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waarom neem je 16Gb ram?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf ook al overwogen om de I5 4460 te nemen, echter is het prijsverschil niet zo groot daarom dat ik een iets zwaardere genomen heb.

Van moederborden ken ik niet zoveel, daarom deze genomen. Is dit overkill of zijn er betere voor dezelfde prijs,?

Waarom 16 gb ram? Ben je hiermee niet iets beter geWapend tegen de toekomst? Ik heb dikwijls nogal veel dinge tegelijk open staan. Is 16gb dan geen voordeel?

• NitroX infinity
Prijsverschil tussen de twee CPU's is zo'n €20. Imho is wat je er voor terugkrijgt niet zo interessant.

16GiB kan een voordeel zijn bij videobewerking. Echter, 8GiB zal eerst wel voldoen. Je kunt er later altijd nog een setje bij plaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door NitroX infinity op 12-01-2015 17:46 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover.
Kunnen jullie mij nog helpen met het moederbord.

Ik heb momenteel de Asus H97-PLUS in mijn lijst staan

Maar ik kan voor dezelfde prijs de MSI B85-G43 Gaming nemen met B85 chipset of de iets duurdere MSI H97 GAMING 3

Er zijn van elk merk nog goedkopere moederborden te vinden, zijn deze afdoende of is 1 van bovenstaande beter? Ik heb er geen probleem mee om iets meer geld uit te geven als ik hierdoor beter prestaties/langere levensduur krijg. Mijn huidige asus pk5 houd het momenteel toch al een mooie 8 jaar uit.

Kwa geheugen ga ik waarschijnlijk overschakelen naar het voorgestelde Crucial Ballistix Tactical.

• NitroX infinity
De B85 is een mid-range chipset. De H97 een sub-high-end.

http://tweakers.net/price...;383999;385042/categorie/

Het verschil tussen de twee H97 borden is het aantal PCI (niet PCIe) sloten, netwerkchip, audiochip, audio en video uitgangen en het aantal USB 2.0 poorten.

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 13-01-2015 11:33 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Geen idee of je *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? al bekeken hebt.
Eerst kan je best kijken naar de chipset (in uw geval B85 of H97). Tenzij je van plan bent om RAID* te gaan gebruiken of later een M.2 SSD of iets dergelijk wilt toevoegen, kom je toe met een B85 chipset.
Verder moet je idd zoals NitroX infinity zegt, kijken naar de PCI en PCIE sloten, netwerkchip, audiochip, fan connectors, USB connectors,...
Aangezien je een GPU neemt, zijn de video-uitgangen niet belangrijk.
Als laatste kan de kleur ook van belang zijn.

*Aagezien je 4 HDD's gebruikt zou het nuttig kunnen zijn voor u om RAID te gebruiken.
RAID is een manier om opslagcapaciteit, snelheid en betrouwbaarheid uit te wisselen tov van elkaar. (zo kan je bijvoorbeeld twee HDD's in RAID 0 zetten om meer schrijf- en leessnelheid te hebben, maar je levert in op opslagcapaciteit en betrouwbaarheid, RAID 1 levert meer betrouwbaarheid en leessnelheid, maar je levert op in opslagcapaciteit,...)

Ik raad meestal wel een bord met minimaal 4 RAM sleuven aan, zodat er later gemakkelijk meer RAM bijgestoken kan worden.

Voor een ATX B85 bord wordt vaak deze aangeraden: Gigabyte G1.Sniper B5
Maar je kan ook goedkoper met bvb deze: ASRock B85 Pro4 (goedkopere audiochip, maar nog steeds voldoende voor de meesten). Je kan ook wat duurder gaan: MSI B85 G43 Gaming, deze heeft nog een iets betere audiochip en netwerkchip, maar voor de rest betaal je voornamelijk voor de look van het moederbord.

Een gelijkaardige analyse kan je doen bij de H97 moederborden.

Verwijderd

http://www.alternate.nl/A...8-GB/html/product/1152243 is dit misschien wat voor je cpu mobo en ram? is goedkoper dan wat jij in je lijstje had

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 18:36 ]

• NitroX infinity
Natuurlijk is dat setje goedkoper dan wat in zijn lijst staat; de processor is goedkoper, een b85 bord, minder geheugen. ;)

Zo interessant is de prijs van het setje echter niet om bij Alternate te kopen. Minder dan €10 verschil.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 54,-€ 54,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,95

Verwijderd

NitroX infinity schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:42:
Natuurlijk is dat setje goedkoper dan wat in zijn lijst staat; de processor is goedkoper, een b85 bord, minder geheugen. ;)

Zo interessant is de prijs van het setje echter niet om bij Alternate te kopen. Minder dan €10 verschil.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 54,-€ 54,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,95
Nee klopt idd maar kwam het tegen dus wou het even als voorbeeld gebruiken

• AnthonievS
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Als je toch een stille pc wilt zou ik voor deze gaan pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Heeft namelijk een idle functie waardoor hij pas bij 60-65 graden zn fans gaat gebruiken.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
De MSI kaart die hij nu heeft staan heeft die functie ook hoor.

• AnthonievS
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Robbedem schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:58:
De MSI kaart die hij nu heeft staan heeft die functie ook hoor.
Klopt maar de Asus versie is 20 euro goedkoper en verbruikt iets minder energie.
Op basis van de prijs zou je al kunnen overwegen om de asus te nemen eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ondertussen bestelt en gemonteerd.
Het is uiteindelijk het volgende geworden:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Fatal1ty H97 Killer€ 109,51€ 109,51
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 353,01€ 353,01
1Logitech Z313€ 30,50€ 30,50
1Scythe Mugen 4€ 36,90€ 36,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,50€ 69,50
1Crucial MX100 256GB€ 99,80€ 99,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,22

Ik heb voor de asrock fatality gekozen voor het aantal aanslutingen en de nieuwe chipset + enkele goede reviews op engelse sites.
De videokaart is de asus geworden omdat deze onmiddellijk leverbaar was bij coolblue.
Ik ben blij dat ik het lage geheugen heb, in combinatie met de scythe mugen past het allemaal net.

Bij scythe hebben ze een mooie verbetering gedaan over de jaren, mijn vorige mugen moest je erop klikken waardoor je bijna je moederbord in 2 brak. Nu is het met een mooie schroevenset wat het allemaal toch veel degelijker maakt.

De Pc draait ondertussen muisstil als een zonnetje en is rete snel :)
Processor zit op 30° idle en 45° loaded.

Bedank allemaal voor de reacties.
Pagina: 1