+3 voor grapjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je doelt op Anoniem: 13087 in 'nieuws: Mobiel bankieren bij ING kampt met storing' neem ik aan? Wat duidelijk als Fipo bedoelt was?

Stond idd op +3, was idd niet echt nodig. Een -1 past beter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
Precies, had 'm zelf ook al naar -1 geboost. However, de mensen die dit +3 geven weten duidelijk niet hoe het moderatiesysteem werkt.. misschien is ingrijpen een idee. Het systeem is geweldig, sommige mensen verpesten dat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:29
Echt niet kunnen valt ook wel mee. Een terechte -1 iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 12-01-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
Jolke schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:28:
Echt niet kunnen valt ook wel. Een terechte -1 iig.
Nou goed, ik vind dus van niet. De kracht van Tweakers is juist proffesionaliteit. Simpele grapjes horen absoluut geen +3 te krijgen, dan werkt het systeem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

MrEddy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:30:
[...]

Nou goed, ik vind dus van niet. De kracht van Tweakers is juist proffesionaliteit. Simpele grapjes horen absoluut geen +3 te krijgen, dan werkt het systeem niet.
Professionaliteit is met 1 f. Ik vind het niet kunnen dat hier posts gemaakt worden met zulk abominabel slecht taalgebruik.

Seriously though.. het moderatiesysteemwerkt toch gewoon? Hij stond binnen 20 seconden op -1, punt gemaakt. Was het dan echt nog nodig om hier een thread voor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
Engels en Nederlands mengen en "moderatiesysteem" en "werkt" zijn aparte woorden. Zeiken op grammatica en spelling kunnen we dagen volhouden.

Het gaat me niet om de eindstatus, het is gewoon jammerlijk dat sommige mensen het moderatiesysteem compleet verkeerd gebruiken. Op Tweakers hebben we die optie die moderatierechten te ontnemen en ik vind dat dat best eens wat meer gedaan mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MrEddy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:30:
[...]

Het kan natuurlijk voorkomen dat er reacties fout worden gemodereerd. Dat is geen ramp, want we hebben Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII waarmee de meeste reacties alsnog op de juiste score terechtkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
Ik snap je punt, maar zag dit zelf niet als mismoderatie.. +3 door verschillende gebruikers voor een grapje. Nou goed, een discussie met admins heeft voor mij natuurlijk nooit nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 19:18

_David_

FP ProMod

llama llama duck

+3 voor een reactie die dat niet verdiend is nou juist een mismoderatie.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MrEddy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:36:
Ik snap je punt, maar zag dit zelf niet als mismoderatie.. +3 door verschillende gebruikers voor een grapje. Nou goed, een discussie met admins heeft voor mij natuurlijk nooit nut.
Dit is juist de definitie van een mismoderatie :P Een reactie die massaal op de verkeerde score is gemod kan met het mismoderatietopic toch weer op de juiste score belanden. Mocht er systematisch fout worden gemodereerd kan de crew nog speuren naar mensen die bewust de boel saboteren. Maar dat is weer een ander verhaal.

En natuurlijk staat het je volledig vrij mee te discussiëren. Dat gebeurt op basis van argumenten, niet op titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrEddy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:27:
Precies, had 'm zelf ook al naar -1 geboost. However, de mensen die dit +3 geven weten duidelijk niet hoe het moderatiesysteem werkt.. misschien is ingrijpen een idee. Het systeem is geweldig, sommige mensen verpesten dat helaas.
Niet helemaal mee eens.

Het is net als een democratie, om nou gelijk te zeggen dat iedereen die een +1 gegeven heeft duidelijk niet weten hoe het moderatiesysteem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Cyphax

Moderator LNX
MrEddy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:34:
Engels en Nederlands mengen en "moderatiesysteem" en "werkt" zijn aparte woorden. Zeiken op grammatica en spelling kunnen we dagen volhouden.
Ik denk dat zijn punt was dat "vind ik echt niet kunnen" een wat overdreven reactie is. Als hyperbool past ie die logica op jouw post toe. :)

Vaak zijn die posts nog niet zo veel gemodereerd. Kijk even bij het aantal moderaties van zo'n post. Als dat laag is, meld het even in het mismoderatietopic, hoewel het meestal toch wel bijtrekt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Ik heb hem zelf 0 gemod. -1 vind ik wat overdreven, de reactie voegt niets toe maar is ook niet schadelijk. Dat deze als fipo bedoelt was is ook een veronderstelling, er zijn wel reacties eerder dan deze :-).

-1 is: "Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker." Imo wordt die iets te lichtzinnig gehanteerd op Tweakers.

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 12-01-2015 13:41 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Viper® schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Niet helemaal mee eens.

Het is net als een democratie, om nou gelijk te zeggen dat iedereen die een +1 gegeven heeft duidelijk niet weten hoe het moderatiesysteem werkt.
Dat is een misvatting: het moderatiesysteem is niet democratisch. Je bent vrij je eigen score te bepalen als je daarbij tenminste de richtlijnen in je achterhoofd neemt. Daarmee voorkomen we dat iedereen modereert op basis van zijn eigen mening in plaats van bezig is om reacties op basis van kwaliteit te sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb 'm net ook 0 gegeven. Ik vond 't wel heel grappig maar verder voegt het niets toe. Ik zie ook geen reden om 'm -1 te geven. Daar is het veel te onschuldig voor.

Voor dit soort posts mis ik weleens de oude manier van modereren, waar je nog een reden voor je moderatie opgaf. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 12-01-2015 13:43 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Ik had inderdaad gezien dat er al meerdere replies waren voordat ik postte :- )

Vond het wel een grappig ironische laatste zin van het artikel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 04:52
Anoniem: 13087 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:42:
Ik had inderdaad gezien dat er al meerdere replies waren voordat ik postte :- )

Vond het wel een grappig ironische laatste zin van het artikel...
Volgens mij is dit de reden om +2 Grappig weer in te voeren.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:37

3DDude

I void warranty's

Ik ook.. maar dit is toch geen flameware/ trol dus gewoon offtopic en daarvoor krijg je van mij een moderatie van 0.
"De reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel."
Die krijgt Eddy ook. :P Zijn reactie is ook niet 'echt ontopic' meer ' insert random onzin gebaseerd op lucht'.. :X
Nu allemaal blij?

[ Voor 54% gewijzigd door 3DDude op 12-01-2015 13:48 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 19:18

_David_

FP ProMod

llama llama duck

supreme tweaker schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:44:
[...]

Volgens mij is dit de reden om +2 Grappig weer in te voeren.
Nee, "Grappig" is zeer subjectief en kan je dus nooit objectief moderen, en daarnaast is het moderatie systeem bedoeld om kwalitatief goeie reactie naar boven te krijgen, niet reacties die men leuk vind.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 04:52
_David_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:48:
[...]

Nee, "Grappig" is zeer subjectief en kan je dus nooit objectief moderen, en daarnaast is het moderatie systeem bedoeld om kwalitatief goeie reactie naar boven te krijgen, niet reacties die men leuk vind.
Het lijkt me niet erg zinnig om deze discussie weer uit het vet te trekken, maar het lijkt me in ieder geval belangrijk om even op te merken dat "kwalitatief goed" en "leuk" en "grappig" elkaar totaal niet uitsluiten.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RoD schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:41:
[...]

Dat is een misvatting: het moderatiesysteem is niet democratisch. Je bent vrij je eigen score te bepalen als je daarbij tenminste de richtlijnen in je achterhoofd neemt. Daarmee voorkomen we dat iedereen modereert op basis van zijn eigen mening in plaats van bezig is om reacties op basis van kwaliteit te sorteren.
Ok, mogelijk teer ik nog op het heel oude modereer systeem :+

Ik reageer eigenlijk bijna nooit op de fp.

Maar stel nu dat iemand hem +1 geeft omdat hij de reactie wel grappig vindt i.c.m. het veel voorkomen van fouten bij T-Mobile als Telecom provider.

Vervolgens vinden een aantal andere hem ook wel grappig en heeft hij +0 of +1 als moderatie.
Op die manier kan hij toch op +1 komen ?
+3 lijkt mij inderdaad ook overdreven.

Laat maar ook, ik ga het moderatie systeem maar eens doorlezen :>

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 12-01-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Viper® schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:00:

Maar stel nu dat iemand hem +1 geeft omdat hij de reactie wel grappig vindt i.c.m. het veel voorkomen van fouten bij T-Mobile als Telecom provider.

Vervolgens vinden een aantal andere hem ook wel grappig en heeft hij +0 of +1 als moderatie.
Op die manier kan hij toch op +3 komen ?
Nee, de score is geen totaalscore maar een (afgerond) gemiddelde.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 12-01-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Powermod?

En ouder:

[ Voor 54% gewijzigd door Delerium op 12-01-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Viper® schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Ok, mogelijk teer ik nog op het heel oude modereer systeem :+

Ik reageer eigenlijk bijna nooit op de fp.

Op die manier kan hij toch op +1 komen ?
+3 lijkt mij inderdaad ook overdreven.

Laat maar ook, ik ga het moderatie systeem maar eens doorlezen :>
Natuurlijk kan dat. Je kan altijd op basis van je eigen afwegingen afwijken qua score. In de praktijk zal dat echter niet vaak meer dan een punt zijn :)
Pagina: 1