Een motivatie dat zowel de post van mashell waar ik op reageer als die van mij ondergewaardeerd zijn terwijl die voor de powermods in ieder geval dichter in de buurt zaten van de goede waardering:
De post waar mashell op reageert van Timfonie heeft de (in mijn ogen zeer valide) strekking dat sommige dingen pas na zeer lange tijd als schadelijk worden erkend met als voorbeeld roken. Helaas komt de laatste zin weer een beetje negatief over als hij aangeeft dat er altijd wel nieuwe dingen bij zullen komen die schadelijk zijn (ben ik wel grotendeels mee eens).
De reactie van mashell geeft vervolgens aan dat je van je teveel zorgen te maken ook ziek kan worden. Ook al is dit misschien een makkelijke opmerking waar ik het zoals aangegeven niet echt mee eens ben in deze context vind ik dat deze toch minimaal op +2 zou moeten staan omdat er een nuancering noodzakelijk is bij de opmerking van Timfonie: het is belangrijk om de juiste balans te vinden tussen je zorgen maken en je niet te laten leiden door angst.
Om een simpel voorbeeld te geven: het is verstandig om twee keer links en rechts te kijken voordat je oversteekt zonder je zorgen te maken dat er misschien alsnog een meteoriet op je hoofd valt.
Dit is zeg maar de "gezonde nuancering" die ik op mijn beurt weer trachtte aan te brengen in deze discussie. Je kan het zien als "open deur", maar ik vind dit persoonlijk zeker geen overbodige toevoeging in deze thread. Nu lijken nogmaals de gemiddelde moddereters op de FP het daarmee eens te zijn, en ook al is een +4 in beide gevallen waarschijnlijk te hoog, is het overrulen hiervan naar +1 wel extreem.
En dan als laatste nog een reactie op mijn andere post die wordt aangehaald over humor en het artikel over de nieuwe moderatie structuur:
Korte, krachtige en ook grappige posts worden vooral de laatste tijd voor mijn gevoel steeds minder gewaardeerd op t.net. Ik heb sowieso nooit begrepen waarom een post boven +2 niet meer als grappig kan worden gemod. Okay het is wel mogelijk via ondergewaardeerd maar niet zoals alle andere opties door nog een keer grappig te modden. Het hoeven toch niet allemaal van die lange, serieuze reacties te zijn met 50 quotes op t.net? Geef mij persoonlijk maar een goed, serieus bericht en dan lekker pittige discussies met korte, gevatte opmerkingen en veel snijdende humor eronder (meer a la Slashdot dus, sorry voor de uithaal daarover). Maar goed ik ben ook Brits dus misschien is dat een beetje cultuurgebonden voorkeur.
Mede om deze reden zou ik het jammer vinden als de moderatie wordt aangepast. Ik kom al 5 jaar op t.net en ben altijd een fervent poster geweest. Juist het huidige moderatie systeem is een van de redenen daarvoor. Ook al is lang niet iedere post altijd op een "goed" niveau (iets waarover de meningen natuurlijk altijd zullen verschillen per post), dit maakt de discussies wel dynamischer en interessanter dan dat er altijd volgens een strak regime en dus voorspelbaarder zou worden gemod.
Ik ben overigens geen tegenstander van powermods, maar dan alleen als ze gebruikt worden als een post ten onrechte als fb of troll is gemod of juist als een overdreven trollerige of anderzijds foute post positief is gemod. Er zal verder toch altijd op gevoel gemod blijven worden, ook als er maar een select groepje modereert zullen daar mensen tussenzitten die een post die negatief is over MS eerder als flamebait zullen modden dan een ander en andersom.
Sorry voor de lengte, ik post 1x per jaar op TMF maar dan heb ik ook wel wat te melden...
en ik begon misschien wel met 2 onderwerpen maar toen haalde iemand er nog humor bij ook