Ik ben van plan deze monitor aan te schaffen maar er is op internet nauwelijks wat over te vinden! De voet lijkt me vrij hoog, is het scherm wankel? Is de beeldkwaliteit acceptabel voor een IPS? De enige korte gebruikersreview die ik kon vinden gaf aan dat het scherm soms wat wazig zou zijn. Niet ondenkbaar voor een 27" 1080p monitor natuurlijk. Ghosting en latency maken me niet bijzonder veel uit aangezien er eigenlijk alleen maar kantoortaken op worden uitgevoerd.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat bijna elk LG scherm wankel is. Over het algemeen zijn de panelen in LG schermen wel okee. Het wazige lijkt me komen door de agressieve coating die LG vaak gebruikt. Het wazige kan ook komen door de 81 ppi (wat vrij laag is).
Zelfs de 15 inch 13xx x 7xx schermpjes die in laptops zitten zijn een kwart scherper.
Zelfs de 15 inch 13xx x 7xx schermpjes die in laptops zitten zijn een kwart scherper.
Als het via VGA zal het inderdaad wazig zijn.
Zoals Frozen al zegt, 81ppi is erg laag, voor een 27 inch scherm moet je eigenlijk voor 1440p of 1600p gaan.
Als je veel moet werken met dingen die de verticale hoogte gebruiken dan raad ik je aan om voor een 16:10 monitor te gaan. In het geval van een 27 inch wordt dat 2560x1600.
Zoals Frozen al zegt, 81ppi is erg laag, voor een 27 inch scherm moet je eigenlijk voor 1440p of 1600p gaan.
Als je veel moet werken met dingen die de verticale hoogte gebruiken dan raad ik je aan om voor een 16:10 monitor te gaan. In het geval van een 27 inch wordt dat 2560x1600.
Bedankt voor de reacties!
81 ppi is inderdaad vrij laag, dat had ik ook niet anders verwacht met 1080p over meer dan een halve meter... Ik zal de vuistregel "bijna elk LG scherm is wankel" in het achterhoofd houden. Ik ben nu toch meer geneigd naar een 24" scherm.
Tweakers blijft #1 als het gaat om snelle, inhoudelijke reacties
81 ppi is inderdaad vrij laag, dat had ik ook niet anders verwacht met 1080p over meer dan een halve meter... Ik zal de vuistregel "bijna elk LG scherm is wankel" in het achterhoofd houden. Ik ben nu toch meer geneigd naar een 24" scherm.
Goede 24 inch schermen zijn bijvoorbeeld: Samsung monitor (FHD, 23,6")?Rickkamminga schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:13:
Bedankt voor de reacties!
Volgende keer kan het handig zijn om je topic op de goede plaats aan te maken.
Het werkt heel simpel:
Wil je iets kopen?
Ja: Aankoopadvies fora, bijvoorbeeld: Componenten Aankoopadvies
Nee: Dan niet in aankoopadvies fora
Er staan daar ook nog handige topics, waaronder: *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?
en CAA beleid
[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 12-01-2015 20:39 ]