Samsung monitor (FHD, 23,6")?

Pagina: 1
Acties:

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in de keus voor een monitor.

Ik zoek een?
Monitor. Deze zal een Acer Al1916W (1440x900, 19", TN, VGA only) gaan vervangen. Deze werkt nog prima, maar ik wil graag meer werkruimte en betere beeldkwaliteit. Als ik er ook tv (ouderwetse kabel) mee zou kunnen kijken zou dat gewenst zijn, want dan kan mijn 32" tv die ik zelden gebruik naar iemand anders.

Wat is je budget?
Het liefst zo min mogelijk natuurlijk, maar ik snap dat het wat zal kosten. €200 is de max, maar liever nog wat er onder, ongeveer €150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, elk merk kan slechte en goede modellen hebben en ik kijk liever naar wat jullie zeggen dan naar het labeltje. Wel vind ik het belangrijk dat het een IPS (of gelijkwaardig) scherm is, want ik ben nu een retina scherm (macbook) gewend, en hoewel die pixeldichtheid buiten het budget valt wil ik wel graag zulke kijkhoeken en contrast. Ik sta ook open voor een techniek die iets mindere kijkhoeken als IPS bied, zoals VA. Qua resolutie lijkt Full HD me de beste balans tussen hoge resolutie en betaalbare prijs.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik koppel de monitor aan mijn (budget) game pc. Ik gebruik deze pc echter minimaal net zo veel voor Word en Excel voor de studie.

Mijn huidige werkplek (min de xbox):
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/415r67pxn/IMG_20141124_130458.jpg

In eerste instantie dacht ik aan de pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart, omdat deze het populairst is in de pricewatch onder de €200. Ook de gebruikers reviews zijn lovend. Ik ben ook de pricewatch: Samsung T24D390EW Zwart tegen gekomen die erg veel op de vorige lijkt, maar dan met tv aansluiting. Nu hoop ik dat er op de tv mogelijkheden na inderdaad geen verschillen zijn. Iemand die daar meer over kan zeggen?
pricewatch: LG 25UM65-P Zwart heb ik ook gezien. Wordt dit echter niet erg breed...
Mis ik nog goede alternatieven?

Alvast bedankt voor de hulp d:)b

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zat in hetzelfde schuitje en dacht zelf aan het volgende:
Ik heb nog even verder gekeken en kwam tot de conclusie dat er onder de 120 euro/scherm eigenlijk niets (23.6+ inch en ips/va) te vinden is.
Onder de 140 euro is dit eigenlijk de enige:
pricewatch: Acer G246HYL Zwart (2x = 260 euro, misschien nog korting via bol.com?)
+ goedkoop
+ korting bij bol.com waarschijnlijk
+ hdmi en dvi aansluiting
+ IPS scherm
- reviews op Amazon zeggen dat de monitor erg veel licht geeft
- "cheap-ass" design
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1392277681.jpeg

Nog iets later doet deze samsung zijn intrede: pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
++ design
+ erg dunne bezels
+ AD-PLS scherm
+ 2x HDMI ingang (en VGA)
- met 160 euro vrij aan de prijs
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1396420437.jpeg

Ondertussen leek me de pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart ook wel aardig.
+ ips scherm
+ matte behuizing die goed past bij mijn ultrasharp
+- hdmi en vga aansluiting
- sommige mensen hebben het over backlight bleeding in de linker onderhoek
- 150e wel aan de prijs.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1392709545.jpeg

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02-2025
(jarig!)
Ik werd via een ander topic hier op tweakers de Samsung aanbevolen. Ik heb ook wat rondgeneusd buiten tweakers en de Samsung krijgt inderdaad de meeste lof van de hier genoemde monitoren.

Bijvoorbeeld:
TrustedReviews

En ook
WCGT
Vooral deze laatste review is lekker uitgebreid en vertelt nog iets interessanters! Deze samsung kan overgeklokt worden, zodat de refreshrate op 72Hz komt. Dit is misschien een wat rare refreshrate, maar zorgt wel voor een vloeiender ervaring. Verder is de reviewer duidelijk duurdere monitoren gewend want hij laat zich vrij negatief uit. Behalve dan als hij zegt: "voor dit budget is het eigenlijk best goed!"