Eyefinity opstelling icm R9 280X MSI

Pagina: 1
Acties:

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:19
Ik zoek beeldschermen om eyefinity op te gebruiken. Ik denk dat 1920x1080 voldoende is, maar meer mag altijd. Graag schermen met een zo dun mogelijke bezel. Ik speel nu op een 28" singlescreen. Ik denk dat een 3x 24" ook zou voldoen, maar ook hier geldt: groter mag.
2 of 3 beeldschermen waarmee is eyefinity kan maken. Voornamelijk voor racegames zoals Assetto Corsa en Grid Autosport.

Wat is je budget?
Ongeveer €200,- per beeldscherm.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik gebruik nu de HannsG HG281D ( pricewatch: Hanns.G HG281DJ Zwart ). Misschien dat ik het zo kan maken dat ik er maar twee schermen bij hoef te halen, maar ik denk dat 3 dezelfde schermen mooier is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit ( inventaris: Huidig ) is mijn huidige systeem.

Ik heb hier en daar een beetje rond zitten nuezen en kwam op dit scherm uit pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart.
Ik lees hier en daar dingen als displayport enzo. Ik heb tot nu toe altijd mijn beeldschermen aangesloten via DVI en HDMI, dus als ik andere kabels moet aanschaffen mag dat ook aangegeven worden.

Ik hoor jullie ideeën graag en als er vragen zijn: stel ze!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Correct me if I'm wrong, maar van het plaatje van je huidige monitor maak ik op dat die een best wel forse bezel heeft. Dat lijkt me niet lekker voor eyefinity

De Ultrasharps doen het dan al een stuk beter (en je bent af van TN, jeej).

• BvZwolle
br00ky schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:47:
Correct me if I'm wrong.......... (en je bent af van TN, jeej).
Correct ;)
Zie overigens ook dit scherm voorbij komen ( pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart ). Ik vraag me alleen af hoe PLS zich ten opzichte van IPS verhoudt... :?
Edit: zie net dat dit hetzelfde is.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door BvZwolle op 12-01-2015 11:52 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BvZwolle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:50:
[...]

Correct ;)
Zie overigens ook dit scherm voorbij komen ( pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart ). Ik vraag me alleen af hoe PLS zich ten opzichte van IPS verhoudt... :?
Edit: zie net dat dit hetzelfde is.... 8)7
Ja met multi-monitor opstellingen is die Samsung eigenlijk de way-to-go. Door zijn dunne bezels, goede kijkhoeken, goede kleurreproductie en lage lag is het een topper! Ik ben zelf van plan om er hier ook 2 van te halen op het moment dat er bij de Mediamarkt BTW-dagen zijn. En ja die dagen komen deze maand nog!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• BvZwolle
Frozen schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Ja met multi-monitor opstellingen is die Samsung eigenlijk de way-to-go. Door zijn dunne bezels, goede kijkhoeken, goede kleurreproductie en lage lag is het een topper! Ik ben zelf van plan om er hier ook 2 van te halen op het moment dat er bij de Mediamarkt BTW-dagen zijn. En ja die dagen komen deze maand nog!
Ik begreep dat pc-onderdelen en accessoires uitgesloten waren voor de BTW-actie. Anders toch maar even kijken. Trouwens: als ze niet meedoen met de BTW-actie zouden we misschien samen de schermen kunnen kopen.. (geen idee waar je woont..). Lijkt me dat het wel interessant kan zijn voor een retailer om een mooie prijs voor 5 van deze schermen te maken.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BvZwolle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:33:
[...]

Ik begreep dat pc-onderdelen en accessoires uitgesloten waren voor de BTW-actie. Anders toch maar even kijken. Trouwens: als ze niet meedoen met de BTW-actie zouden we misschien samen de schermen kunnen kopen.. (geen idee waar je woont..). Lijkt me dat het wel interessant kan zijn voor een retailer om een mooie prijs voor 5 van deze schermen te maken.
Ik woon vrij ver van zwolle (Schiphol). Het is altijd mogelijk dat ze je wél korting geven. Bij Apple producten en sommige Bose wordt ook een oogje dichtgeknepen.
Voor meer informatie: MediaMarkt BTW week 2015

• BvZwolle
Frozen schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Ja met multi-monitor opstellingen is die Samsung eigenlijk de way-to-go. Door zijn dunne bezels, goede kijkhoeken, goede kleurreproductie en lage lag is het een topper!
Ik zie hier ( productreview: Samsung U28D590D Zilver review door Frozen ) dat je de 28" variant getest hebt. Is het niet een stapje terug voor je om dan naar FullHD te gaan? En wat is jou opinie mbt gamen op UHD?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BvZwolle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Ik zie hier ( productreview: Samsung U28D590D Zilver review door Frozen ) dat je de 28" variant getest hebt. Is het niet een stapje terug voor je om dan naar FullHD te gaan? En wat is jou opinie mbt gamen op UHD?
Mwua een stapje terug... De ervaring bestaat uit een aantal delen:
  • Kleurechtheid
  • Kijkhoeken
  • Lag
  • Scherpte
De kleurechtheid is bij die monitor wel okee, maar vanwege het TN-paneel en de grootte van het scherm krijg je al heel snel kleurschifting. Het is bijvoorbeeld lastig om als je recht voor de monitor zit, het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/2mg3c.jpg

De kijkhoeken van het scherm zijn ook matig, als je gamed zal je het waarschijnlijk niet merken, maar als je vrienden meekijken of je gaat foto's bewerken, dan kan het wel naar zijn.

De lag van de monitor is ook vrij hoog, de hoogste van wat ik en tftcentral ooit hebben gezien. Namelijk 39ms, dat zijn meer dan 2 frames. Aangenomen dat je tegenstander een lag heeft van 20ms, dan zal hij jou altijd 1 frame eerder zien. Of dat voor racegames uit gaat maken... Ik denk het niet, daarbij zijn de hoeveelheid pixels een stuk fijner.

De hoeveelheid pixels van 3 monitoren zijn in totaal 6000 op de horizontale as, en 1080 op de vertikale as. Dat betekent dat je beeld veel breder is (en je field of view ook). Zo'n opstelling met 6000 pixels komt veel meer in de buurt van wat realistisch is. Je zal met de tripple monitor setup waarschijnlijk veel meer het gevoel van echtheid krijgen.

Als je dan kijkt naar het verschil in scherpte. De dpi van de 4k monitor is 158 en die van de 24 inch'jes 92. Echter als je op een afstand van 80cm van je monitor zit, ga je het verschil niet merken. De field of view zal je absoluut wel merken.

Als je hebt genoten van de review, zou je me dan willen nomineren voor Productreview van de Maand: nomineren januari 2015 aub? _/-\o_

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:26
Ik heb de Dell 2312 x3 in een Eyefinity opstelling (nu Surround), maar eerlijk is eerlijk, vaak game ik alsnog op maar één van de drie schermen. De meeste spellen zijn gewoon ruk geoptimaliseerd voor 5.760x1.080 met bijvoorbeeld menuonderdelen die linksonder het linker scherm staan en rechtsboven het rechterscherm. Dat is aardig wat mousetravel voordat je daar bent. Ook niet elke shooter is geoptimaliseerd, vooral de FOV wil nog weleens tegenvallen. Als laatste zie ik spellen die een FOV maken terwijl je die niet wilt, waardoor stukken beeld raar uitgerekt worden.

Buiten gamen is 3 schermen sowieso wel makkelijk, maar zou ik weer voor zo'n opstelling gaan? Nee, dat niet. Dan zou ik eerder voor een groter scherm gaan met een tweede erbij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• BvZwolle
Frozen schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:51:
De kleurechtheid is bij die monitor wel okee...
Welke monitor bedoel je? De UHD?
De kijkhoeken van het scherm zijn ook matig, als je gamed zal je het waarschijnlijk niet merken, maar als je vrienden meekijken of je gaat foto's bewerken, dan kan het wel naar zijn.
En gaat dit ook over de UHD?
Als je hebt genoten van de review, zou je me dan willen nomineren voor Productreview van de Maand: nomineren januari 2015 aub? _/-\o_
You sneaky bastard ;)
Señor Sjon schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:57:
Ook niet elke shooter is geoptimaliseerd, vooral de FOV wil nog weleens tegenvallen.
FOV: geen idee, maar betekent dit Field of View? :?

[ Voor 16% gewijzigd door BvZwolle op 12-01-2015 16:03 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BvZwolle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:00:
[...]

Welke monitor bedoel je? De UHD?

[...]

En gaat dit ook over de UHD?

[...]

You sneaky bastard ;)

[...]

FOV: geen idee, maar betekent dit Field of View? :?
Ja, beide over UHD.

En FOV = field of view, inderdaad. Ofwel je gezichtsveld. Echter heeft Señor Sjon een andere mening over 3 schermen. Ik heb zelf maar 1 scherm (pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart) omdat ik vaker andere dingen doe dan gamen. Voor andere dingen dan casual gamen is de 4k-Samsung eigenlijk niet aan te raden. De prestaties zijn zo matig dat je er eigenlijk niet heel veel mee kan. :)

Mag ik ook eens sneaky zijn :D? 50 uur lang gewerkt aan dat ding! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 12-01-2015 16:10 ]

• Señor Sjon
Dat is Field of View ja. Bijvoorbeeld FC3 maakt dit niet zoveel groter als je zou verwachten met meerdere schermen. Schijnt ook een bekend probleempje te zijn. In ieder geval in Empire: Total War ziet de kaart en de battles er niet uit op de twee buitenste schermen. Zal het nog eens proberen bij een nieuwere Total War.

Overigens kan je op wsgf.org eens kijken welke spellen je hebt en graag speelt en hoe ze omgaan met MultiMonitor. Ook zijn sommige spellen wel Eyefinity geoptimaliseerd, maar weer niet Surround (Nvidia variant).

En als laatste, het neemt een hoop bureauruimte in. Om er optimaal gebruik van maken moet je wel een bureau van een cm of 80 diep hebben. Anders mis je een deel van de ervaring omdat je voornamelijk naar het middelste scherm tuurt en niet meer het overzicht hebt.

• BvZwolle
Hoe koppel je de schermen aan elkaar? Lus je ze door of sluit je ze apart aan op de videokaart?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BvZwolle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:35:
Hoe koppel je de schermen aan elkaar? Lus je ze door of sluit je ze apart aan op de videokaart?
Gewoon allemaal in de graka prikken?
Je hebt de volgende aansluitingen:
DVI-I, HDMI, 2x Mini DisplayPort :)

• Señor Sjon
Je moet minimaal 1x displayport gebruiken en je sluit elk scherm los aan. Ga alsjeblieft niet aan de gang met actieve displayport adapters, dat is vragen om problemen. Dus altijd een scherm hebben die native displayport aankan. De andere twee maken in de regel niet zoveel uit (DVI of HDMI).

Ik begreep dat Nvidia het zonder DP kan overigens, maar de GPU heb je al. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Señor Sjon op 12-01-2015 17:08 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Señor Sjon schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:07:
Je moet minimaal 1x displayport gebruiken en je sluit elk scherm los aan. Ga alsjeblieft niet aan de gang met actieve displayport adapters, dat is vragen om problemen. Dus altijd een scherm hebben die native displayport aankan. De andere twee maken in de regel niet zoveel uit (DVI of HDMI).

Wil nog maar eens mijn zegje doen over 3 monitors met AMD.

http://support.amd.com/en-us/search/faq/170

Dus even heel goed opletten wat je nodig hebt, kan je een hoop gezeur besparen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Señor Sjon
Dat zijn losse schermen, Eyefinity heeft weer net andere eisen.

• Kuusj

Kuusj

Señor Sjon schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:18:
Of je nu Eyefinity gebruikt of niet, als je het niet aansluit zoals AMD wil dat je het aansluit dan heb je simpelweg geen beeld op je derde monitor, dus ook geen 3-screen Eyefinity. Dat probleem heb ik zelf ook.

• BvZwolle
Señor Sjon schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:18:
Ik word met de dag wijzer: begrijp ik dat 3 schermen op 1 pc niet altijd eyefinity hoeft te zijn?

• Kuusj

Kuusj

BvZwolle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:24:
[...]

Ik word met de dag wijzer: begrijp ik dat 3 schermen op 1 pc niet altijd eyefinity hoeft te zijn?
Eyefinity is een techniek van AMD om het systeem "voor de gek te houden" zodat je 1 groot paneel ziet met een grote resolutie. Bijvoorbeeld 5760x1080 pixels met 3 1080P schermen naast elkaar. Als je geen Eyefinity gebruikt zijn het 3 aparte schermen in Windows en niet 1 geheel.

• Señor Sjon
Ja.

Eyefinity (of Surround) is het koppelen van drie schermen tot 1 bureaublad van 5760x1080. Wintoets plus pijltje geeft dan ook een venster op anderhalf scherm bijvoorbeeld. Dat is wat anders dan meerdere schermen hetzelfde beeld laten geven.

• BvZwolle
Señor Sjon schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:07:

Dus deze (pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart) gaat niet werken...? Geeft Displayport volgens de specificaties.... :(

• Kuusj

Kuusj

BvZwolle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:04:
[...]

Dus deze (pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart) gaat niet werken...? Geeft Displayport volgens de specificaties.... :(
Je kunt inderdaad mijn post negeren met de link naar het antwoord, maar het zou dus wel moeten werken, 2x DVI <> HDMI kabel en 1x HDMI <> HDMI kabel.

• BvZwolle
Señor Sjon schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:27:
Ja.

Eyefinity (of Surround) is het koppelen van drie schermen tot 1 bureaublad van 5760x1080. Wintoets plus pijltje geeft dan ook een venster op anderhalf scherm bijvoorbeeld. Dat is wat anders dan meerdere schermen hetzelfde beeld laten geven.
Kun je in eyefinity dan ook bijvoorbeeld drie verschillende applicaties open hebben, waarbij elke applicatie scherm vullend is voor zijn eigen scherm of moet je dan handmatig het scherm vullen?

• Señor Sjon
Dat kan. Uit mijn hoofd 1x dubbelklikken op de titelbalk is voor dat scherm en nog een keer dubbelklikken is hele bureaublad. Kan zijn dat je Hydravision(?) moet installeren om alle opties te krijgen. Je kan je beeldscherm dan indelen in vakken.
kuusj98 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:09:
[...]

Je kunt inderdaad mijn post negeren met de link naar het antwoord, maar het zou dus wel moeten werken, 2x DVI <> HDMI kabel en 1x HDMI <> HDMI kabel.
Je mist de DisplayPort. Derde scherm doet dan weinig. Zie: http://support.amd.com/en-us/recommended/eyefinity-adapters

Maar mijn ervaringen met adapters voor DisplayPort zijn slecht. Beter kies je voor een scherm die DP heeft.

• BvZwolle
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:43:Je mist de DisplayPort. Derde scherm doet dan weinig. Zie: http://support.amd.com/en-us/recommended/eyefinity-adapters
Maar mijn ervaringen met adapters voor DisplayPort zijn slecht. Beter kies je voor een scherm die DP heeft.
Zoiets als deze (pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart dus, of weet jij in mijn prijssegment nog een andere/betere?

• Señor Sjon
Ik kijk meestal bij TFTcentral naar de reviews en maak een excelletje met de pro's en cons. Zo hebben Dell's vaak de meeste opties met USB-hubs, verstelbare voet en VESA-mount.

• BvZwolle
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:28:
Ik kijk meestal bij TFTcentral naar de reviews en maak een excelletje met de pro's en cons. Zo hebben Dell's vaak de meeste opties met USB-hubs, verstelbare voet en VESA-mount.
Ik kom inderdaad op de Dell U2414 uit. Zo zie je maar weer: de eerste ingeving is toch vaak de beste!
Iedereen bedankt voor het meedenken!
_/-\o_ :)
Pagina: 1