Ik heb vandaag maar eens een volledige backup van het interne geheugen gemaakt met Clonezilla en ben nu Ubuntu 14.10 aan het installeren. Eens kijken hoe dat uitpakt
Ik had de pipo x7 al op 2 januari besteld. Ik zie nu dat de pre-order weer is verlengt tot 22 januari ... bummer
Dat niet alleen, de prijs is ook omhoog gegaan, $ 107,- na invoeren coupon. Ik heb die van mij de 8ste besteld.grolle schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:34:
Ik had de pipo x7 al op 2 januari besteld. Ik zie nu dat de pre-order weer is verlengt tot 22 januari ... bummer
Hij is duidelijk populairjg77 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 06:30:
[...]
Dat niet alleen, de prijs is ook omhoog gegaan, $ 107,- na invoeren coupon. Ik heb die van mij de 8ste besteld.
Laatste dag van de presale!
Net een zwarte bij Geekbuying besteld met DHL. Promo code deed het ook nog, dus voor iets van $99 incl. DHL! Bij Geekbuying is het overigens al de 22ste zag ik in de order.
Alleen wel jammer van die hele lage euro zeg
Wisselkoers vlgs paypal 1,12. Halverwege 2014 was dat nog 1,25-1,30 meen ik.
Afwachten wanneer ze gaan uitleveren, en of ik pech heb met de douane.
Net een zwarte bij Geekbuying besteld met DHL. Promo code deed het ook nog, dus voor iets van $99 incl. DHL! Bij Geekbuying is het overigens al de 22ste zag ik in de order.
Alleen wel jammer van die hele lage euro zeg
Afwachten wanneer ze gaan uitleveren, en of ik pech heb met de douane.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Eindelijk bericht van Gearbest dat ze m'n bestelling gaan verwerken! Ik heb de 8ste januari een zilveren besteld... Zal nog wel een week of 3 a 4 duren ben ik bang.
Bij geekbuying wordt ie nu aangeboden voor $97.99 excl. verzending met DHL a ong. $8.
kan natuurlijk ook gratis verzonden worden
ziet er erg verleidelijk uit!
kan natuurlijk ook gratis verzonden worden
ziet er erg verleidelijk uit!
Er is het nodige te doen om de koeling. Het blijkt dat de heatspreader die op de SoC en nog een chip zit wel een thermal pad heeft, maar die zit verder nergens aan vast. En dat terwijl de aluminium behuizing een prima koelblok bied. Dit smeekt om wat tweaken
Heb al wel een idee. Op Freaktab zijn er al mensen die een dikke lap (5mm) thermal pad hebben gekocht en die aan de onderkant tussen de behuizing en het mobo hebben geplaatst. Werkt wel aardig, maar dat is toch niet echt zoals het hoort. Een ander heeft er een laptopfan in gedaan. Houd ik ook niet van.
En ondertussen is de box nog steeds in back-order, al hadden ze eerst gezegd dat ze bezig waren om 'm te versturen. Er wordt al gesproken over het misschien toch nog wat wijzigen door Pipo. Misschien toch de heatspreder verbinden met de behuizing? We wachten rustig af.
En ondertussen is de box nog steeds in back-order, al hadden ze eerst gezegd dat ze bezig waren om 'm te versturen. Er wordt al gesproken over het misschien toch nog wat wijzigen door Pipo. Misschien toch de heatspreder verbinden met de behuizing? We wachten rustig af.
Geekbuying geeft aan in de mail dat ze deze week nog een batch krijgen van de fabriek, dus dat verzending op zijn vroegst volgende week zal plaatsvinden.
Eerder gaven ze aan dat ze vorige week zouden binnenkomen, dus Pipo heeft wat uitloop...
Eerder gaven ze aan dat ze vorige week zouden binnenkomen, dus Pipo heeft wat uitloop...
Nu weer dagen verder sinds 21 januari. Status bij Gearbest is onveranderd : processing, maar nog steeds niet dispatched. Er is maar weer een bericht naar toe gegaan, want het geld is ondertussen geïncasseerd.
Nog meer wachtende hier? Zijn er ook mensen die de zilveren hebben besteld bij Gearbest ná 9 januari en 'm wel geleverd hebben gekregen?
Nog meer wachtende hier? Zijn er ook mensen die de zilveren hebben besteld bij Gearbest ná 9 januari en 'm wel geleverd hebben gekregen?
Ik heb een zwarte in bestelling staan bij geekbuying sinds 17 januari. Maar ook daar schijnen ze problemen te hebben met verkrijgbaarheid bij de fabrikant. Op hun website (en eerder in deze thread) is te lezen dat ze 30 januari een nieuwe batch binnen krijgen. Ik wacht dus nog even een paar dagen af...
@jg77 Volgens mij incasseert gearbest in de dagen voor hij verzonden wordt, wellicht goed nieuws dus.
Zelf heb ik op de 10e zowel een zwarte als een zilveren besteld bij gearbest (losse bestellingen), maar die staan allebei nog op processing.
Zelf heb ik op de 10e zowel een zwarte als een zilveren besteld bij gearbest (losse bestellingen), maar die staan allebei nog op processing.
Kan ik niet bevestigen: besteld en door GearBest afgeschreven de 14e, status processing (model zwart)LukasW schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:14:
@jg77 Volgens mij incasseert gearbest in de dagen voor hij verzonden wordt, wellicht goed nieuws dus.
NB Vanaf ca 9 feb zal een aantal fabrieken productie verminderen in de aanloop naar het Chinese Nieuwjaarsfeest op 19 feb (en dat feest duurt ook wel meer dan een dagje of twee).
Geen idee of dit artikel hier ook door zal worden getroffen, maar als er in de 1e wk februari nog niks is verstuurd, overweeg ik de boel alsnog af te zeggen.
[ Voor 35% gewijzigd door ultrapreventive op 29-01-2015 12:12 ]
Dacht zoiets ergens op hun site te hebben gelezen, maar kan het niet meer terugvinden. Sowieso moet ik het misschien maar niet meer te nauw nemen met wat er op die site wordt vermeld
Mijn zwarte Pipo X7 is vandaag binnen gekomen. Besteld op 8 januari bij gearbest. Later vandaag maar eens gaan prutsen.
Bericht gekregen van Gearbest... Ondanks dat ze m'n geld op de 21ste hebben geincasseerd, hebben ze me net bericht dat hij voorlopig NIET op voorraad is. Dat terwijl op Freaktab iemand aangeeft op de 17de besteld te hebben, betaald op de 21ste en via DHL in enkele dagen in huis gekregen. Dit ging overigens over een zilveren.
Ik heb Gearbest dus maar even een vriendelijk berichtje teruggestuurd dat ik niet heel blij wordt van dit gedraai van ze. Overigens geven ze nu zelf op Freaktab aan dat de toekomstige Pipo X7 boxen NIET met een Full license van Windows 8.1 (with Bing) worden geleverd, maar met een Trail versie die het mogelijk 1 jaar doet.. Vaag verhaal.
Ik heb Gearbest dus maar even een vriendelijk berichtje teruggestuurd dat ik niet heel blij wordt van dit gedraai van ze. Overigens geven ze nu zelf op Freaktab aan dat de toekomstige Pipo X7 boxen NIET met een Full license van Windows 8.1 (with Bing) worden geleverd, maar met een Trail versie die het mogelijk 1 jaar doet.. Vaag verhaal.
Heb heb op de 11e besteld, tot nog toe ook nog niet ontvangen. Zou volgens hen morgen terug op voorraad komen, ben eens benieuwd. Spraken bij mij ook al van refund te doen. Eén ding is zeker, deze box is heel populair.
Geekbuying heeft mij aangeboden een zilveren te sturen, in plaats van een zwarte, omdat de zwarte niet op voorraad is. Ik ben er mee akkoord gegaan, afwachten wanneer hij verzonden wordt.
Overigens zeiden ze in de mail dat de zwarte over een week weer leverbaar zou moeten zijn.
(besteld op 17 januari)
Overigens zeiden ze in de mail dat de zwarte over een week weer leverbaar zou moeten zijn.
(besteld op 17 januari)
Ik had op 2 januari al een zilveren besteld. Op de 21e betaling. Maar nog steeds niet verzonden... beetje jammer gearbest
Krijg net bericht van gearbest dat mijn bestelling (de zilveren in dit geval) over ongeveer een week verstuurd zal worden.. dat is in ieder geval de meest concrete voorspelling die ik tot nu toe van ze heb gekregen. Angelia klonk deze keer wel lichtelijk chagrijnig
Heb zojuist ook maar eens een zilveren Pipo X7 besteld (meteen ook maar een xiaomi powerbank met 16000mAh erbij besteld
) op geekbuying. Sowieso past die kleur wat beter bij mijn Mac en als het minder lang duurt voordat die hier is maakt die kleur niet eens zoveel uit. Het is eerder gewoon een leuk projectje voor me.
Overigens, ik ga er even vanuit de menig hier vaker wel wat uit china besteld, en dat duurt altijd wel een week of 2 a 3 voordat iets binnen is, dus als het iets langer duurt... tjah, so be it
.
Ik ben overigens wel nog erg benieuwd (misschien kleine review schrijven?) naar de ervaringen van de bezitters hier!
Overigens, ik ga er even vanuit de menig hier vaker wel wat uit china besteld, en dat duurt altijd wel een week of 2 a 3 voordat iets binnen is, dus als het iets langer duurt... tjah, so be it
Ik ben overigens wel nog erg benieuwd (misschien kleine review schrijven?) naar de ervaringen van de bezitters hier!
Gisteren 2 keer een zilveren binnen gekregen, maandag 26 januari besteld via Aliexpress. Ik heb gisteren even 1 snel aangesloten en alle updates van windows binnen gehaald, daarna Kodi geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat voor Kodi deze speler echt goed is. Ik heb hier bijvoorbeeld ook een minix x8 plus staan, hierop werkt momenteel mijn Real Debrid account niet (na laatste update) in combi met Genesis. Als bron zijn ze wel te zien maar niet te starten. Op de Pipo x7 werkt real Debrid dus wel prima en alle bronnen starten ook.
Ik moet hem verder nog testen, maar de eerste indruk is zeker goed. Hij start vlot op, menu’s lopen vloeiend en Kodi werkt ook perfect.
Ik moet hem verder nog testen, maar de eerste indruk is zeker goed. Hij start vlot op, menu’s lopen vloeiend en Kodi werkt ook perfect.
Dat zijn positieve berichten!peter141080 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:28:
Gisteren 2 keer een zilveren binnen gekregen, maandag 26 januari besteld via Aliexpress. Ik heb gisteren even 1 snel aangesloten en alle updates van windows binnen gehaald, daarna Kodi geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat voor Kodi deze speler echt goed is. Ik heb hier bijvoorbeeld ook een minix x8 plus staan, hierop werkt momenteel mijn Real Debrid account niet (na laatste update) in combi met Genesis. Als bron zijn ze wel te zien maar niet te starten. Op de Pipo x7 werkt real Debrid dus wel prima en alle bronnen starten ook.
Mag ik vragen bij welke AE seller je de bestelling gedaan hebt?
http://nl.aliexpress.com/...3.html?recommendVersion=2
Helaas al wel weer duurder geworden, ik had ze nog voor $98 plus DHL $7,-
Bedankt! Ja dat scheelt een hoop, ben bang dat ie voorlopig alleen maar duurder gaat worden, aangezien Pipo $ 25,- moet gaan betalen om Windows 8.1 mee te mogen blijven leveren.peter141080 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:48:
Die van jouw zijn wel voorzien van een volledige Windows 8.1 en geactiveerd?
Dit is momenteel de goedkoopste, mits je DHL verzending wilt:
http://www.aliexpress.com...2GB-32GB/32280069429.html
Moest jij trouwens BTW betalen bij levering?
[ Voor 18% gewijzigd door jg77 op 03-02-2015 11:59 ]
Bedankt voor je info, Peter.peter141080 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:48:
NB Mijn vraag op 29 jan aan GearBest naar geschatte levertijd van het zwarte model werd (vlot) beantwoord met de mededeling dat er een leveringsvertraging van 3 tot 7 dagen zou zijn,
Goed om te lezen. Wat gebruik jij dan voor afstandbediening? Want die zit er helaas niet bij.peter141080 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:28:
Wat dat betreft is de Neo Z64 een betere keus, alleen die is een stuk ($175 vs $120) duurder.
Zelf zit ik nog steeds op mijn zwarte te wachten. Geekbuying geeft aan dat "Next batch of black version will come in one week", oftewel rond 10-feb binnen moet komen bij hun...
Ik gebruik zelf de A2 Lite van de minix x8 plus, deze werkt prima. Je kunt ook de Rii i8 flymouse grebruiken, deze zou ook perfect moeten werken.
Vergeet niet dat de Neo Z64 een Z3735F is en de Pipo x7 Z3736F, tevens is de minix een stuk duurder dus denk dat een pipo met losse toetsenbord uiteindelijk beter en goedkoper is.
Vergeet niet dat de Neo Z64 een Z3735F is en de Pipo x7 Z3736F, tevens is de minix een stuk duurder dus denk dat een pipo met losse toetsenbord uiteindelijk beter en goedkoper is.
Ik heb zelf iets vergelijkbaars gevraagd (had op 10 januari besteld en sindsdien niets meer vernomen), en die gaven in zeer gebrekkig engels ook aan dat hij binnen 7 dagen zou worden verstuurd. Maar gezien het gebrekkige engels vraag ik me af of ze dat gaan halen..ultrapreventive schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:23:
[...]
Bedankt voor je info, Peter.
NB Mijn vraag op 29 jan aan GearBest naar geschatte levertijd van het zwarte model werd (vlot) beantwoord met de mededeling dat er een leveringsvertraging van 3 tot 7 dagen zou zijn,
Ik heb eergisteren een mail gestuurd naar Gearbest dat ik eigenlijk wel klaar was met hun verhaaltjes, en heb ze nog een week gegeven om over te gaan tot verzending (ze hadden eerder aangegeven 5 februari een nieuwe batch te krijgen). Krijg zojuist een bericht terug dat ze over zijn gegaan tot een refund en dat ik die binnen 7 dagen kan verwachten. Ze hebben direct de support call gesloten. Met andere woorden, die batch van 5 februari is ook een leugen.... Mijn bestelling van een zilveren Pipo x7 was gedaan op 9 januari.Bastard schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:27:
[...]
Ik heb zelf iets vergelijkbaars gevraagd (had op 10 januari besteld en sindsdien niets meer vernomen), en die gaven in zeer gebrekkig engels ook aan dat hij binnen 7 dagen zou worden verstuurd. Maar gezien het gebrekkige engels vraag ik me af of ze dat gaan halen..
Dat wordt AE afstruinen
Tja. Ook AE heeft flinke levertijden vrees ik.
Geekbuying geeft nog steeds leverbaar vanaf 10 feb aan. Zal dus wel eind feb/begin maart worden voordat ik hem binnen heb.
Geekbuying geeft nog steeds leverbaar vanaf 10 feb aan. Zal dus wel eind feb/begin maart worden voordat ik hem binnen heb.
Er zijn erbij op AE die er enkele in stock hebben, maar wel van te voren informeren! Ik sprak er gisteren 1 die had 2 zwarten liggen, met US plug. Even rondvragen dus en niet lukraak bestellenMars Warrior schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:56:
Het is inmiddels 10 dagen nadat geekbuying mij had aangeboden een zilveren pipo te sturen ipv de bestelde zwarte, maar ik kreeg vanochtend een mailtje met het bericht dat mijn bestelling 'vandaag verzonden wordt'. Ze zeggen niks over welke kleur ik krijg, maar eindelijk goed nieuws van geekbuying dus.
Aangezien ik voor DHL verzending heb gekozen verwacht ik het pakketje eind deze week/begin volgende week... spannend!
voor info: bestelling gedaan op 17 januari, ordernummer: 32547xx
Aangezien ik voor DHL verzending heb gekozen verwacht ik het pakketje eind deze week/begin volgende week... spannend!
voor info: bestelling gedaan op 17 januari, ordernummer: 32547xx
Ik heb de mijne ontvangen, (besteld bij geekbuying 4 jan.) en beetje mee gerommelt
Maar is een verdomd leuk boxje die best snel is voor een beetje browsen en tekstverwerken.
Kodi reageert ook erg goed en speelt Blu ray iso zonder problemen af.
1 groot nadeel...... wanneer de tv uit is dan wordt Ethernet ook uitgeschakeld. Hopelijk word dit nog opgelost.
@Kasj
Pulsar is geen enkel probleem
Maar is een verdomd leuk boxje die best snel is voor een beetje browsen en tekstverwerken.
Kodi reageert ook erg goed en speelt Blu ray iso zonder problemen af.
1 groot nadeel...... wanneer de tv uit is dan wordt Ethernet ook uitgeschakeld. Hopelijk word dit nog opgelost.
@Kasj
Pulsar is geen enkel probleem
[ Voor 23% gewijzigd door wackidth op 09-02-2015 17:00 ]
.
Dan heb je waarschijnlijk de firewall geen toestemming gegeven.Kasj schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:33:
[...]
Damn, wat heb ik dan verkeerd gedaan? Heb je ook daadwerkelijk een bestand gezocht en gespeeld?
.
Geekbuying heeft zowaar mijn Pipo verstuurd. Netjes volgens hun aankondiging...Mars Warrior schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:56:
Nu nog wachten op DHL en wel of niet extra douane kosten
Gisteren bericht gekregen dat m'n Pipo verzonden is via DHL. Heb deze dus afgelopen vrijdag op AE besteld. Lekker vlot!
Anoniem: 634969
Ik heb vorige week woensdag de Pipo x7 besteld en gisteren bezorgd door DHL. Helaas niet thuis dus wachten tot donderdag. Helaas zijn er douanekosten van 50,- dus valt die best duur uit met oorspronkelijke kosten van 100,- via AE.
Nooit per DHL UPS EMS laten versturen.....8 van de 10 keer Douanekosten....
.
Van al mijn pakjes uit Chine eo die via DHL Frankfurt de EU binnenkomen heb ik nog nooit douanekosten gehad, maar via Amsterdam bijna altijd...wackidth schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:47:
Nooit per DHL UPS EMS laten versturen.....8 van de 10 keer Douanekosten....
Ik zie nu dat mijn Pipo in Amsterdam is aangekomen en dat de 'Customs status updated' is, wat dat ook betekenen mag. Kans dus groot dat ik nog wat mag doneren aan vadertje Staat
Nu inmiddels een tijdje aan het testen en erg tevreden met de pipo. Helaas kodi verwijderd en gotham 13.2 erop gezet. Kodi stopte er steeds mee, bekende bug van Kodi op Windows 8.1.
Meer mensen hier last van? De eerste dagen werkte het goed maar na een paar dagen was kodi een drama.
Meer mensen hier last van? De eerste dagen werkte het goed maar na een paar dagen was kodi een drama.
Zie je bij DHL de kosten er eigenlijk bij staan als je die moet betalen? Staat hier al op inklaring compleet en gearriveerd in Hong Kong, maar zie geen kosten of iets dergelijks vermeld. Wel handig als ik het geld alvast bij de hand heb.
Nee, staat er niet bij.
Ik moet €35,85 gaan betalen. De receptie kon me op het werk niet bereiken en heeft de zending geweigerd
Volgende week komt DHL weer langs voor de tweede poging...
Ik moet €35,85 gaan betalen. De receptie kon me op het werk niet bereiken en heeft de zending geweigerd
Voyo mini pc op Geekbuying $128 zelfde processor als Pipo x7 maar met Ingebouwde accu en 64gb.
[ Voor 10% gewijzigd door moca007 op 13-02-2015 03:32 ]
Vanochtend van Gearbest de mail gekregen dat mijn pipo verzonden werd, eindelijk! (werd besteld op 11 januari)
Hetzelfde bij mij, besteld op 15-1 , vandaag de "shipped mail" gekregen. Per 'Netherlands Post Registered', duurt 10-25 business days.
Ik ging al helemaal enthousiast m'n email checken, maar gek genoeg zijn die van mij (10 januari besteld bij gearbest) nog niet verzonden. Wacht het vandaag nog maar even af dan

yay! Vandaag mijn pipo ontvangen, nadat ik gisteren niet thuis was. 17 januari besteld bij geekbuying en met DHL laten verzenden. Ik heb overigens een zilveren gekregen in plaats van de bestelde zwarte, omdat ik aan heb gegeven dat ik de snelst leverbare kleur wilde hebben. Ik heb ook mazzel gehad met de dounekosten: 0 euro.
Ik zal binnenkort de pipo onder handen nemen en wellicht een kleine review posten.
Ik zal binnenkort de pipo onder handen nemen en wellicht een kleine review posten.
Gisteravond heb ik een 13GB 1080P MKV zitten kijken op een standaard kodi 14.1 via de LAN aansluiting vanaf een SMB share. Om eerlijk te zijn viel het mij best tegen. Af en toe artefacts, na een pauze tegen het einde wilde de film niet meer vloeiend draaien. Zou dit door de temperaturen kunnen komen? Hij had al een 12 uur aangestaan voordat ik de film ging kijken.
De temperaturen kunnen best oplopen bij de pipo, of dat het probleem was weet ik niet. Op freaktab hebben ze een topic over heatsink modding van de pipo x7, misschien interessant om daar eens naar te kijken.
Edit: linkje: http://www.freaktab.com/s...hp?22473-Heatsink-modding
Edit: linkje: http://www.freaktab.com/s...hp?22473-Heatsink-modding
[ Voor 16% gewijzigd door LukasW op 14-02-2015 08:47 ]
Ik kreeg vanochtend ook een bevestiging van geekbuying dat mijn Pipo verzonden is met PostNL. Meestal betekend dat importkosten lees ik her en der, am I right?
Overigens, als je Pipo verticaal zet en eventueel een kleine fan ernaast bouwt ofzo kun je toch vrij makkelijk de warmte afvoeren. Ik ga door ook eens mee aan de slag als ik 'm binnen heb.
Overigens, als je Pipo verticaal zet en eventueel een kleine fan ernaast bouwt ofzo kun je toch vrij makkelijk de warmte afvoeren. Ik ga door ook eens mee aan de slag als ik 'm binnen heb.
Je zou vast iets met een fan kunnen doen, maar dat defeats the purpose van passief gekoeld en stil wel een beetje. Van wat ik lees is het plaatsen van wat koelblokjes en thermal padding al genoeg om de temperatuur van de cpu nooit boven de 50°C uit te laten komen. Van wat ik heb gelezen kan dat standaard 70-80°C worden (al zou de cpu geloof ik gebouwd zijn om tot 90 graden aan te kunnen).
Gevraagd om een nieuwe en betre prognose voor de verzenddatum van mijn op 15 jan bij GearBest bestelde zwarte.
Krijg ik dit volkomen debiele antwoord
We are really sorry for the inconvenience that may have been caused.
We know you need it urgently. I just checked your order. Sorry due to the highly demand the item not available, so would you like to change or refund?
We are very sorry for the trouble we made. We will try our best to improve our service. Thanks for your understanding. If you have any question just contact me. It is my pleasure to help you.
Een goede voorspelling ga je van gearbest niet krijgen. De eerste keer dat ik het vroeg kreeg ik te horen dat het enkele dagen zou duren. 10 dagen daarna nog eens gevraagd, toen kreeg ik te horen dat het nog een week zou duren. In werkelijkheid duurde het toen nog iets meer dan 2 weken en is uiteindelijk gisteren mijn zilveren verstuurd en vandaag de zwarte. Wel merkwaardig dat jij buiten de boot zou vallen, iemand hierboven die ook op de 15e heeft besteld (ik neem aan ook bij gearbest) meldt immers dat die van hem wel is verzonden. Daarnaast hebben ze ze dit weekend dus zowel de zwarte als de zilveren fysiek op voorraad gehad. Het kan natuurlijk zijn dat ik net de laatsten van deze batch heb gekregen, maar het zou me ook niet verbazen als de contactpersoon gewoon niet helemaal op de hoogte is of je niet goed begrijpt. Maar goed, wie weet heb je morgen ineens een verzendbevestiging
Ik kreeg wel een duidelijke mededeling. Niet dat ik daar blij mee was...ultrapreventive schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:22:
Gevraagd om een nieuwe en betre prognose voor de verzenddatum van mijn op 15 jan bij GearBest bestelde zwarte.
[...]
Gearbest Customer Support At :02/15/2015 12:41:56 AM
Dear ....,
Thank you for your reply.
We have not enough items to be ship out ( color in Black), Would you like to get the one (color in sliver) ?
Thank you for your understanding and patience.
Best Regards
...
....; At :02/15/2015 12:48:27 AM
Hello ....
No, I would like to receive black.
Gearbest Customer Support At :02/15/2015 02:57:19 AM
Dear ...,
All right, So you have to wait until Mar.10. Sorry for the inconvenience brought to you.
If you change your mind ,please tell us .
Best Regards
.....
Kijk, daar hebben we wat aan, bedankt.helloitsme schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:52:
[...]
Ik kreeg wel een duidelijke mededeling. Niet dat ik daar blij mee was...
Gearbest Customer Support At :02/15/2015 12:41:56 AM
Dear ....,
We have not enough items to be ship out ( color in Black), Would you like to get the one (color in sliver) ?
Best Regards
...
....; At :02/15/2015 12:48:27 AM
Hello ....
No, I would like to receive black.
Gearbest Customer Support At :02/15/2015 02:57:19 AM
Dear ...,
All right, So you have to wait until Mar.10. Sorry for the inconvenience brought to you.
If you change your mind ,please tell us .
Best Regards
.....
Ik heb op 10 januari een zwarte besteld, gisteren een bericht gehad dat hij verzonden is. Communicatie met gearbest is inderdaad niet optimaal, ik vraag me ook af of ze Engels wel snappen aan de zinsopbouw van het mailtje wat ik heb gehad.
Ik heb dus ook een keer nagevraagd wat de leverdatum zou worden maar dat is toch weer dik een week later geworden. Dus ik zou er geen geld op inzetten dat je pakketje dan wordt verzonden....
Ik heb dus ook een keer nagevraagd wat de leverdatum zou worden maar dat is toch weer dik een week later geworden. Dus ik zou er geen geld op inzetten dat je pakketje dan wordt verzonden....
[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 16-02-2015 19:36 ]
Mijn zilveren pipo is vandaag verzonden door gearbest. Mocht ook wel want had 2 januari al besteld. In de communicatie met gearbest stuurde ze aan op annulering, zal er vast mee te maken hebben gehad met het feit dat ik hem als 1 vd eersten heb besteld voor maar 88 dollar.
Vrijdag 6 februari besteld op AE, vandaag lekker spelen met een zilveren Pipo X7. Eindelijk!!
[ Voor 6% gewijzigd door jg77 op 16-02-2015 21:30 ]
Na precies een week hier binnen via Geekbuying. Indruk van het apparaat is prima. Die van de adapter iets minder, verloopstukje is vrij gammel dus als je stekkerdoos niet netjes horizontaal ligt maakt het allemaal net wat minder goed contact
Heb nog een verloopstekker van een eerdere china aankoop, die is volgens mij wat steviger.

LET OP ! Eerste rare ding ontdekt. Ik had hem aangesloten met de netwerkkaart UTP aansluiting. Wat blijkt? Ik ping vanaf een andere computer en het ip-adres is up-and-running. Echter zodra ik de TV uitzet en de HDMI dus geen signaal meer heeft valt de netwerk verbinding weg?
UTP heeft NIETS met HDMI te maken zou je zeggen. Het blijkt een USB naar NIC adapter te zijn. Maar stroom komt toch van 220v adaptor zou je denken. Echter bij uitzetten TV geen netwerk dus meer.
Ik heb toen maar besloten het om te zetten naar wifi.
Ben benieuwd of andere hetzelfde fenomeen ervaren wat ik heb en of er al een oplossing voor is?
Hoe te testen:
1. PIPO X7 aan met NIC en dan ping ip-adres -t
2. TV UIT
3. Ping valt weg / geen netwerk meer
4. TV aan
5. Ping komt terug en netwerk terug
Vaag of niet? Wie heeft een oplossing voor dit fenomeen?
UTP heeft NIETS met HDMI te maken zou je zeggen. Het blijkt een USB naar NIC adapter te zijn. Maar stroom komt toch van 220v adaptor zou je denken. Echter bij uitzetten TV geen netwerk dus meer.
Ik heb toen maar besloten het om te zetten naar wifi.
Ben benieuwd of andere hetzelfde fenomeen ervaren wat ik heb en of er al een oplossing voor is?
Hoe te testen:
1. PIPO X7 aan met NIC en dan ping ip-adres -t
2. TV UIT
3. Ping valt weg / geen netwerk meer
4. TV aan
5. Ping komt terug en netwerk terug
Vaag of niet? Wie heeft een oplossing voor dit fenomeen?
Kiek! Ding is binnen

Eerste indruk:
- Netjes verpakt
- Stevige metalen behuizing
- Voedingsadapter is geen EU, maar US met simpel US/EU verloopje...

Eerste indruk:
- Netjes verpakt
- Stevige metalen behuizing
- Voedingsadapter is geen EU, maar US met simpel US/EU verloopje...
Als ik jouw foto's zo bekijk begin ik een beetje spijt te krijgen dat ik voor mezelf een zilveren heb besteld
Hij lijkt een beetje een korrelige structuur te hebben, ziet er goed uit zo. Op alle andere afbeelding is de wifi antenne bij de zwarte ook wit, dat vond ik vooral geen gezicht. Met die zwarte antenne is het imo een stuk beter
Zijn de usb poorten van binnen nog wel wit?
@jordanvanbergen
Dat is een bekend probleem, op freaktab loopt er een discussie over. (Zie: http://www.freaktab.com/s...-wired-network-connection de eerste paar berichten overslaan en dan komt het aan bod)
Conclusie: de lan poort is een usb naar lan connector die zich uitschakelt wanneer de pipo in standy gaat. Een ideale oplossing hebben ze daar nog niet, behalve om er dus voor te zorgen dat het apparaat niet in standby gaat. Volgens een gebruiker zou het programma don't sleel moeten werken. (Link: http://downloads.tomsguide.com/Dont-Sleep,0301-28162.html) Ik kan het helaas nog niet zelf testen.

Hij lijkt een beetje een korrelige structuur te hebben, ziet er goed uit zo. Op alle andere afbeelding is de wifi antenne bij de zwarte ook wit, dat vond ik vooral geen gezicht. Met die zwarte antenne is het imo een stuk beter
@jordanvanbergen
Dat is een bekend probleem, op freaktab loopt er een discussie over. (Zie: http://www.freaktab.com/s...-wired-network-connection de eerste paar berichten overslaan en dan komt het aan bod)
Conclusie: de lan poort is een usb naar lan connector die zich uitschakelt wanneer de pipo in standy gaat. Een ideale oplossing hebben ze daar nog niet, behalve om er dus voor te zorgen dat het apparaat niet in standby gaat. Volgens een gebruiker zou het programma don't sleel moeten werken. (Link: http://downloads.tomsguide.com/Dont-Sleep,0301-28162.html) Ik kan het helaas nog niet zelf testen.
[ Voor 50% gewijzigd door LukasW op 18-02-2015 12:16 ]
Ik koos juist voor de zwarte met witte antenne omdat ie zo werd afgebeeld bij GearBest, vond ik mooi bij het logo passen. Zo zie je maar ;-)
Hoe ie geleverd wordt is afwachten. En ook of ie ooit geleverd wordt...
Hoe ie geleverd wordt is afwachten. En ook of ie ooit geleverd wordt...
Het metaal heeft een korrelige structuur ja. En de USB poorten zijn nog steeds witLukasW schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:56:
Hij lijkt een beetje een korrelige structuur te hebben, ziet er goed uit zo. Op alle andere afbeelding is de wifi antenne bij de zwarte ook wit, dat vond ik vooral geen gezicht. Met die zwarte antenne is het imo een stuk beterZijn de usb poorten van binnen nog wel wit?
Die van mij kwam van GeekBuying. Netjes verpakt in heel veel bubbeltjes...
Hoe heeft dit uitgepakt?Drastic schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:28:
Ik heb vandaag maar eens een volledige backup van het interne geheugen gemaakt met Clonezilla en ben nu Ubuntu 14.10 aan het installeren. Eens kijken hoe dat uitpakt
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Mijne heeft sinds vrijdag de status verzonden via geekbuying maar ik kan met mijn T&T nummer de locatie van het pakketje (nog steeds) niet vinden. Het zou zijn verzonden met NLpost. Wanneer zou die code moeten gaan werken of wanneer zou ik het pakketje ongeveer binnen krijgen op basis van jullie ervaring?
De mijne is zaterdag/zondag verzonden, maar tot dusverre is er bij mij ook nog niets te T&T'en. Ik kan je er dus niet mee helpen helaas..dennissimeau schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:08:
Mijne heeft sinds vrijdag de status verzonden via geekbuying maar ik kan met mijn T&T nummer de locatie van het pakketje (nog steeds) niet vinden. Het zou zijn verzonden met NLpost. Wanneer zou die code moeten gaan werken of wanneer zou ik het pakketje ongeveer binnen krijgen op basis van jullie ervaring?
Pipo is vandaag binnen. Verstuurd via Registerd PostNL op 13-2. Via track and Trace was het pakket niet opvraagbaar. Vandaag 21 - 2 ontvangen via de postbode. Dus zeg maar 10 dagen voor de verzending, dat is goed te doen. Ik heb geen import of verdere kosten erbij gekregen.
edit: 13-11 typo, aangepast naar 13-2
edit: 13-11 typo, aangepast naar 13-2
[ Voor 7% gewijzigd door marcus61 op 22-02-2015 21:47 ]
Tussen 13 november en 21 februari zitten 10 dagen?marcus61 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:37:
Pipo is vandaag binnen. Verstuurd via Registerd PostNL op 13-11. Via track and Trace was het pakket niet opvraagbaar. Vandaag 21 - 2 ontvangen via de postbode. Dus zeg maar 10 dagen voor de verzending, dat is goed te doen. Ik heb geen import of verdere kosten erbij gekregen.
edit: 13 feb dus en geen bijkomende kosten, dat is inderdaad wel netjes
[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 23-02-2015 16:47 ]
Gisteren -dus in de Chin. vakantie- een vraag van GearBest om te weten of ik geïnteresseerd was in een zilveren waarvan ze er nu een aantal hadden (nee, ik niet). Mogelijk van belang voor andere GearBest-klanten
Ik had al voor de vakantie aangegeven dat zij (Gearbest) elk model mochten opsturen, maar heb na 1,5 maand nog steeds niets onderweg.
[ Voor 5% gewijzigd door buzzbuzz68 op 26-02-2015 07:38 ]
De mijne is op 14-2 verzonden, maar tot op heden nog niets ontvangen. Dus mijn postbode heeft wat minder haast dan die van marcus
Voor mijn zwarte werd gisteren door GearBest voor 10 maart nieuwe voorraad aangekondigd, benieuwd of het lukt. Dan heb ik hem in april (3 maanden levertijd wordt dat totaal), plenty tijd om ondertussen passieve koelmiddelen uit te zoeken...
[ Voor 8% gewijzigd door ultrapreventive op 27-02-2015 13:20 ]
Anoniem: 23375
Net wat kunnen experimenteren met mijn Pipo (via GeekBuying).
Ik ga geen Kodi gebruiken dus ik heb hem met MPC-HC getest.
Zoals hij wordt geleverd heeft hij een warmteprobleem: met mkv's die met hardwareversnelling kunnen worden afgespeeld loopt de temparatuur op tot zo'n 77 C maar blijft hij goed doorlopen. Zodra ik Hi10 1080p ga afspelen en het geheel door de processor moet worden gedaan schiet binnen 3 minuten de temperatuur naar 90 C en krijg je een processorthrottle naar 550 Mhz en wordt het afspelen schokkerig.
De warmte wordt ook maar langzaam weer afgebouwd.
Dus maar wat spulletjes besteld om de koeling wat te optimaliseren omdat ik hem juist voor die Hi10 mkv's wil gaan gebruiken.
Ook heb ik wat rondgekeken in het BIOS. Veel instellingen en als je niet weet wat je moet instellen ook gevaarlijk, er zijn al mensen die de Pipo gebrickt hebben. Bovendien erg gevoelig voor de juiste instellingen, bij wijzigingen aan de USB-settings verdween spontaan de ethernetcontroller.
Met "optimal default" loopt hij het stabielst en het koelst.
Ik ga geen Kodi gebruiken dus ik heb hem met MPC-HC getest.
Zoals hij wordt geleverd heeft hij een warmteprobleem: met mkv's die met hardwareversnelling kunnen worden afgespeeld loopt de temparatuur op tot zo'n 77 C maar blijft hij goed doorlopen. Zodra ik Hi10 1080p ga afspelen en het geheel door de processor moet worden gedaan schiet binnen 3 minuten de temperatuur naar 90 C en krijg je een processorthrottle naar 550 Mhz en wordt het afspelen schokkerig.
De warmte wordt ook maar langzaam weer afgebouwd.
Dus maar wat spulletjes besteld om de koeling wat te optimaliseren omdat ik hem juist voor die Hi10 mkv's wil gaan gebruiken.
Ook heb ik wat rondgekeken in het BIOS. Veel instellingen en als je niet weet wat je moet instellen ook gevaarlijk, er zijn al mensen die de Pipo gebrickt hebben. Bovendien erg gevoelig voor de juiste instellingen, bij wijzigingen aan de USB-settings verdween spontaan de ethernetcontroller.
Met "optimal default" loopt hij het stabielst en het koelst.
@DrSmith
Ik ben benieuwd naar je mods, wat heb je allemaal besteld? Tzt horen we hier natuurlijk graag hoe de aanpassingen uitpakken
Ik ben benieuwd naar je mods, wat heb je allemaal besteld? Tzt horen we hier natuurlijk graag hoe de aanpassingen uitpakken
Wat ik heb besteld is: 1 x thermopad 1mm (ter vervanging van de standaard pads), 1 setje ram-koelblokjes en 1 x thermopad 4 mm voor op de achterkant van het MB zodat dit contact kan maken met de behuizing.LukasW schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:11:
@DrSmith
De mod die ik voor ogen heb, is die van Scooby-Doo van het Freaktab-forum: http://www.freaktab.com/s...hp?22473-Heatsink-modding.
Hoe valt de performance van popcorntime mee op een X7?
Ben aan het denken om een X7 te bestellen om niet meer elke avond met een hdmi kabel door de living naar mijn mbp te verbinden als de misses een serie wilt bekijken.
Ben aan het denken om een X7 te bestellen om niet meer elke avond met een hdmi kabel door de living naar mijn mbp te verbinden als de misses een serie wilt bekijken.
Dat draadje was ook mijn uitgangspunt, maar omdat ik ergens las dat de nieuwere PiPO's warmer liepen, ga ik ook wat andere dingetjes bekijken. Ook eens zien of ik nog ergens een betrouwbare 12V/3A voeding heb liggen, gezien het verhaal op minimachines.net waar hij de voeding aanwijst als mogelijke schuldige van problemen. Zwenking tussen 13.3V en 8.4V is ook niet bepaald niks.Anoniem: 23375 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:23:
[...]
Wat ik heb besteld is: 1 x thermopad 1mm (ter vervanging van de standaard pads), 1 setje ram-koelblokjes en 1 x thermopad 4 mm voor op de achterkant van het MB zodat dit contact kan maken met de behuizing.
De mod die ik voor ogen heb, is die van Scooby-Doo van het Freaktab-forum: http://www.freaktab.com/s...hp?22473-Heatsink-modding.
Mijn bestelling van 8 januari bij Gearbest is van hun uit gecanceld met de motivering dat ze geen zwarte Pipo meer binnen krijgen van de leverancier. Een zeer merkwaardig verhaal.
Lekker dan. Weg korting als je nu een andere zou willen. Lozen ze op deze manier een lichting kortingkopers of ben ik nou te wantrouwig?Ronald911 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 18:57:
Mijn bestelling van 8 januari bij Gearbest is van hun uit gecanceld met de motivering dat ze geen zwarte Pipo meer binnen krijgen van de leverancier. Een zeer merkwaardig verhaal.
Nogal wisselende info, niet erg bemoedigend.
Ik zal nog maar geen spullen als koelmiddelen en voeding bestellen dan.

Goed, dagje modden en testen 
Ik heb de Pipo gemod, ongeveer zoals gedaan door Scooby-Doo in het Freaktab draadje.
Na wat stoeien met plaatsing en dikte van de thermopads en de hoeveelheid koelblokjes is het nu eindelijk naar mijn zin: een uur Prime95 resulteert in een max. van 69 C, een uur Hi10 1080p mkv met FLAC geluid resulteert in max 62 C (beiden gemeten op core 3 en 4, core 1 en 2 blijven daar nog 8 C onder).
Idle zit rond 36 C.
Als ik de test stop, zie ik de temperatuur echt met graden tegelijk naar beneden schieten
Even wat tips voor mensen die er ook mee aan de slag gaan:
- let op bij het verwijderen van het mobo, dat zit met een vrij korte draad aan de WiFi-antenne gesoldeerd;
- let op bij het terugplaatsen van de afdekplaat over de processor dat deze goed binnen de witte lijnen op het mobo zit. De plaat heeft gebogen randen die ver genoeg doorlopen om contact te maken met andere componenten op het mobo, wat bij mij resulteerde in uitvallen van de USB (gelukkig weer hersteld);
- draai de Pipo niet te vaak open en dicht, anders hebben de schroefjes geen grip meer omdat de gaten zijn uitgesleten;
- een goed contact tussen de onderkant van het mobo en de behuizing is haast net zo belangrijk als alleen de proc van betere pads en koeling te voorzien;
- zorg voor een goede ventilatie om de Pipo, ik heb 'm zelfs op wat hogere pootjes gezet (had nog wat koelblokjes over).
Meteen ook wat verdere tests gedaan:
- BD-iso afspelen over LAN met DaemonTools, AnyDVD en TMT6 werkt feilloos
- Popcorntime werkt ook goed maar voor het beste beeld (zonder stotteren bij pans) is het het beste om te streamen naar MPC-HC en de refreshrate alvast goed te zetten.
Ik heb de Pipo gemod, ongeveer zoals gedaan door Scooby-Doo in het Freaktab draadje.
Na wat stoeien met plaatsing en dikte van de thermopads en de hoeveelheid koelblokjes is het nu eindelijk naar mijn zin: een uur Prime95 resulteert in een max. van 69 C, een uur Hi10 1080p mkv met FLAC geluid resulteert in max 62 C (beiden gemeten op core 3 en 4, core 1 en 2 blijven daar nog 8 C onder).
Idle zit rond 36 C.
Als ik de test stop, zie ik de temperatuur echt met graden tegelijk naar beneden schieten
Even wat tips voor mensen die er ook mee aan de slag gaan:
- let op bij het verwijderen van het mobo, dat zit met een vrij korte draad aan de WiFi-antenne gesoldeerd;
- let op bij het terugplaatsen van de afdekplaat over de processor dat deze goed binnen de witte lijnen op het mobo zit. De plaat heeft gebogen randen die ver genoeg doorlopen om contact te maken met andere componenten op het mobo, wat bij mij resulteerde in uitvallen van de USB (gelukkig weer hersteld);
- draai de Pipo niet te vaak open en dicht, anders hebben de schroefjes geen grip meer omdat de gaten zijn uitgesleten;
- een goed contact tussen de onderkant van het mobo en de behuizing is haast net zo belangrijk als alleen de proc van betere pads en koeling te voorzien;
- zorg voor een goede ventilatie om de Pipo, ik heb 'm zelfs op wat hogere pootjes gezet (had nog wat koelblokjes over).
Meteen ook wat verdere tests gedaan:
- BD-iso afspelen over LAN met DaemonTools, AnyDVD en TMT6 werkt feilloos
- Popcorntime werkt ook goed maar voor het beste beeld (zonder stotteren bij pans) is het het beste om te streamen naar MPC-HC en de refreshrate alvast goed te zetten.
Zwarte Pipo X7 besteld bij Gearbest op 29 jan, afgelopen vrijdag gevraagd of ik een zilveren wilde hebben en deze is nu verstuurd. Zwart is op dit moment niet meer leverbaar schijnbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Virtual_Nobody op 01-03-2015 18:57 ]
Vandaag eindelijk mijn zwart exemplaar ontvangen.
Besteld op 11 januari bij Gearbest en na wat over en weer gemail uiteindelijk op 14/2 uiteindelijk verzonden vanuit china.
Jammergenoeg eruit gepikt geweest bij de douane, gevolg 30 € extra kosten
Kijk alvast uit naar vanavond om ermee aan de slag te gaan.
Besteld op 11 januari bij Gearbest en na wat over en weer gemail uiteindelijk op 14/2 uiteindelijk verzonden vanuit china.
Jammergenoeg eruit gepikt geweest bij de douane, gevolg 30 € extra kosten
Kijk alvast uit naar vanavond om ermee aan de slag te gaan.
@kabouter69 Wat was je waarde van het pakket en met DHL?
Ik heb na twee keer teleurgesteld te zijn via Aliexpress (en chinezen geloven dat ie ECHT op voorraad is tot ie besteld is) toch maar besloten te gaan voor de Minix Neo Z64. Stuk duurder (170 dollar DHL)..maar wel op voorraad en geen hitte probleem zover ik weet.
Ik heb na twee keer teleurgesteld te zijn via Aliexpress (en chinezen geloven dat ie ECHT op voorraad is tot ie besteld is) toch maar besloten te gaan voor de Minix Neo Z64. Stuk duurder (170 dollar DHL)..maar wel op voorraad en geen hitte probleem zover ik weet.
Die van mij is er tussenuit gepikt bij de douane via postnl, dus hij is er nog steeds niet. Komt waarschijnlijk ook pak 'm beet 30 euro bij. Inmiddels 2 maanden sinds de bestelling is geplaatst..

[ Voor 17% gewijzigd door Bastard op 07-03-2015 14:27 ]
@xon waarde van het pakket (enkel de x7) was 78 €, resultaat: 18,xx € aan douanekosten en 12 € registratie/verwerkingskosten, in totaal dus 30,xx € bijbetaald. Zending verliep via de gewone standaard verzending (werd verstuurd via PostNL). Al bij al, jammer van de 30 € extra kosten maar door de presale korting toch nog goedkoper binnen als nu (115 €).
Wat het hitte probleem betreft merk ik er in feite weinig van maar heb de x7 dan ook nog niet echt laten stressen. De X7 zal dan ook als occasionele mediaspeler gebruikt worden dus ik vermoed dat het hitteprobleem bij mij wel zal meevallen.
Wat het hitte probleem betreft merk ik er in feite weinig van maar heb de x7 dan ook nog niet echt laten stressen. De X7 zal dan ook als occasionele mediaspeler gebruikt worden dus ik vermoed dat het hitteprobleem bij mij wel zal meevallen.
Als iemand nog opzoek is naar een Pipo neem dan even contact met mij op, ik heb er 1 over.
Eindelijk de mijne binnen. Heeft even geduurd maar nu eindelijk mee aan het spelen en dit bericht op aan het typen. Overigens zou ik er wel een office 365 licentie bij krijgen maar die heb ik nergens kunnen bekennen. Heb ´m besteld via geekbuying, nog iemand die het zelfde heeft ?
Edit: Never mind.
Ik heb het al gevonden. Het zit ingebouwd in de computer.
Edit: Never mind.
[ Voor 12% gewijzigd door dennissimeau op 12-03-2015 21:29 ]
Je hebt mail via je V&A...Punked24 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:19:
Als iemand nog opzoek is naar een Pipo neem dan even contact met mij op, ik heb er 1 over.
Nog steeds niks kwa zwarte uitvoering via GearBest, wel op voorraad bij GeekBuying.
Na het zoveelste stompzinnige antwoord maar geld teruggevraagd.
Bouw zelf wel wat beters.
Na het zoveelste stompzinnige antwoord maar geld teruggevraagd.
Bouw zelf wel wat beters.
Heb eindelijk mijn zilveren x7 binnen. Heeft al met al zo'n 2,5 maand geduurd. Nog even af moeten tikken voor de belasting, maar dan heb je ook wat. Gelukkig al goed ingelezen op het freaktab forum, dus al de graphic boost in de BIOS aangezet en wat meer videogeheugen gereserveerd. Draait als een zonnetje. Tevens wat spulletjes besteld om de koeling te verbeteren zoals in het forum voorgesteld wordt. Ben er ondanks alles toch wel blij mee.
Dan moet ik mij daar ook nog ff inlezen!!buzzbuzz68 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:53:
Heb eindelijk mijn zilveren x7 binnen. Heeft al met al zo'n 2,5 maand geduurd. Nog even af moeten tikken voor de belasting, maar dan heb je ook wat. Gelukkig al goed ingelezen op het freaktab forum, dus al de graphic boost in de BIOS aangezet en wat meer videogeheugen gereserveerd. Draait als een zonnetje. Tevens wat spulletjes besteld om de koeling te verbeteren zoals in het forum voorgesteld wordt. Ben er ondanks alles toch wel blij mee.
Vandaag van een mede tweaker een X7 ontvangen. Draait goed, echter een 720p MKV bestand van 2GB afspelen via wifi of LAN schiet niet op
[ Voor 4% gewijzigd door XenoMorpH op 25-03-2015 01:20 ]
Daar valt inderdaad veel aan te verbeteren. Afspelen van 1080p (zolang het hardware accelerated kan) mag geen probleem zijn. Maar de boxen throttelen terug vanaf een CPU temp van 65º en de standaard koeling is beroerd. Daar zul je wat aan moeten doen ben ik bang. Neem anders een AIDA64 of een HWInfo om te kijken wat de temperaturen van de CPU zijn, dan weet je het zeker. Daar kun je ook de CPU-frequenties zien, en dus of hij terug throtteled. Er zijn ook mensen in het forum die de voeding hebben vervangen omdat deze niet goed genoeg zou zijn. Die indruk krijg ik nog niet, maar ik houd het in de gaten. Al met al een klussersboxXenoMorpH schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:19:
[...]
Dan moet ik mij daar ook nog ff inlezen!!
Vandaag van een mede tweaker een X7 ontvangen. Draait goed, echter een 720p MKV bestand van 2GB afspelen via wifi of LAN schiet niet op. slecht beeld en stotteren. Dan heb ik het nog niet eens over een 1080p videobestand..
Voor de zekerheid nog even een link naar Freaktab.
[ Voor 5% gewijzigd door buzzbuzz68 op 25-03-2015 07:16 ]
Waar heb jij de thermalpads en de koelblokjes vandaan gehaald als ik vragen mag?Anoniem: 23375 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:05:
Goed, dagje modden en testen
*knip*...heel verhaal...
[ Voor 70% gewijzigd door XenoMorpH op 26-03-2015 00:31 ]
Hier vandaan.XenoMorpH schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:31:
[...]
Waar heb jij de thermalpads en de koelblokjes vandaan gehaald als ik vragen mag?
Wel wat aan de prijs, op e-bay of amazon zijn wel goedkopere zaken te koop maar ik wilde het snel binnen hebben