(Afgelopen) MediaMarkt 'BTW weg ermee' & BCC acties 2015 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 287.557 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Aghanim schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:51:
Bedrog ;( Het lijkt wel alsof een aantal mensen in dit topic serieus denkt dat ze onrecht wordt aangedaan door de MM.
Nouja, ik ben toch niet gek... Ze doen wel heel stoer met die korting (tenmiste in het verleden), maar vervolgens blijken heel veel artikelen uitgesloten te zijn. Dat komt een beetje krom over, al moet je een gegeven paard niet in de bek kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Ja bedrog door de manier van reclame maken, schreeuwen btw weg ermee en dan meer dan 50% van de winkel wat niet meedoet, vroeger zelf Geen BTW op alles... dus gewoon bedrog.

Dit deden ze in Duitsland ook maar daar greep de overheid meteen in, hier mogen bedrijven gewoon foutive lokker reclame maken voor het simpele volk naar de winkel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
uberitexpert schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Bedrog acties? |:( zodra er door de overheid regels gesteld gaan worden dat niks uit mag worden gesloten zou wss eerder de actie niet doorgaan dan dat ze op alles korting geven. Dat ze dat in duitsland wel doen verbaasd me eerlijk gezegd, de publiciteit die ze er door krijgen zou het verlies wel goedmaken dan..
Wat een rare redenering. Duitsers hebben tenminste ballen en regelen alles gewoon goed. Zo ook met dit soort acties. Dat noemt men degelijkheid. De grappen die ze hier in Nederland uithalen zijn zo achterhaald als wat. Dat doet ze juist de das om omdat steeds meer mensen door krijgen hoe de Mediamarkt te werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Snoop schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 01:23:
[...]

Wat een rare redenering. Duitsers hebben tenminste ballen en regelen alles gewoon goed. Zo ook met dit soort acties. Dat noemt men degelijkheid. De grappen die ze hier in Nederland uithalen zijn zo achterhaald als wat. Dat doet ze juist de das om omdat steeds meer mensen door krijgen hoe de Mediamarkt te werk gaat.
Nou dan zijn het redelijk domme mensen allemaal en hebben we toch elke keer weer een volle topic.
De actie loopt al jaren zo. En toch loopt iedereen dan de winkel plat. En soms zit er een mooie aanbieding tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Op mijn uitgesloten-van-de-actie Canon 6D kreeg ik anders wel een leuke korting. Zelfs een jaar na dato is de PW-prijs nog flink hoger dan wat ik ervoor betaald heb.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:35:
[...]

De pricewatch is niet helemaal in sync met reality :)
Jawel, de MediaMarkt kiest zelf welke artikelen zij in de PW feed zet. Dus het kan goed dat ze deze (al dan niet bewust) niet naar de PW uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopshondje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 08:25
Vorige week heeft de Mediamarkt Apeldoorn al wel gesjoemeld met de prijzen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb een bepaalde camera op het oog om te gaan kopen over 2 weken, maar vandaag is 'ie ineens niet meer beschikbaar in de webshop. Is dat een geintje dat ze vaker uithalen bij MM? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 15:20
Mopshondje schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:45:
Vorige week heeft de Mediamarkt Apeldoorn al wel gesjoemeld met de prijzen! ;)
Hoe bedoel je precies? Prijzen omhoog, of heb je iets voor een mooie prijs meegekregen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopshondje
  • Laatst online: 29-08 08:25
kevkev schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:05:
[...]

Hoe bedoel je precies? Prijzen omhoog, of heb je iets voor een mooie prijs meegekregen...?
De prijzen omhoog natuurlijk! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy09
  • Laatst online: 04-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Dat lijkt mij een foutje...je zou nog gewoon de folder van deze week verwachten :+

De wijze van communiceren lijkt wel verbeterd...op de achterkant staat duidelijk wat er meedoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:02
Als je die PDF downloadt lees je het volgende in een commentaarballon op de eerste pagina: "geen soundbar omdat tv anders kleiner word, en dan klopt de verhouding met de monitor niet meer." Zal dus nog wel niet de definitieve versie zijn, alhoewel de data ongetwijfeld zullen kloppen.

Voor t geval dat mediamarkt m weghaalt: mirror

[ Voor 13% gewijzigd door AMD1800 op 15-01-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07

Zyron

BWRAAAAP

De kwaliteit van de productafbeeldingen is ook wel dramatisch, dus denk dat het een vroege versie van de flyer in kwestie is, ja.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03-2023
Is al weer verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:33
Voor de mensen die hem gemist hebben hier de download

oops had de post hierboven niet gelezen

[ Voor 15% gewijzigd door boeke209 op 15-01-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
CptChaos schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:46:
Is op zich minder interessant lijkt me, hier is meer BTW dan in de meeste landen zoals Duitsland en dus minder korting daar.
Grapje zeker ;)

Omdat de BTW hier hoger is zijn de prijzen hier gewoon hoger (dat geldt natuurlijk niet voor alles, maar door de markt genomen wel). Dus als je de BTW eraf haalt is de prijs hetzelfde.

Je kan het ook zo zien: in Duitsland krijg je altijd al 2% BTW-korting, als je in Duitsland dus BTW-korting krijgt krijg je alleen minder éxtra korting ;)

Voorbeeldje: product is 100 euro exclusief BTW. In Duitsland kost het dus 119 euro. In Nederland kost het 121 euro. Met een BTW-actie kost het product zowel in Duitsland als in Nederland 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-09 12:21
nooberke schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:37:
[...]

Dat lijkt mij een foutje...je zou nog gewoon de folder van deze week verwachten :+

De wijze van communiceren lijkt wel verbeterd...op de achterkant staat duidelijk wat er meedoet
Kan toch niet waar zijn? Media (games, films, muziek) doet ook mee met BTW actie dit keer? Dat lijkt mij toch van niet? Kan me niet herinneren dat het ooit zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Lfshiu schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Kan toch niet waar zijn? Media (games, films, muziek) doet ook mee met BTW actie dit keer? Dat lijkt mij toch van niet? Kan me niet herinneren dat het ooit zo was.
Het is goed mogelijk. Voorheen is weleens '33%' korting gegeven met de 3=2 acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Lfshiu schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in...

Zien het ter zijner tijd wel...

Hier staat op de wenslijst:
Moto G Dual-sim (doet mee naar verwachting)
Denon X1100W (doet mee naar verwachting)
Tefal Actifry (doet mee naar verwachting)
Synology 415 + HDD's (doet waarschijnlijk niet mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:34
nooberke schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:59:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in...

Zien het ter zijner tijd wel...

Hier staat op de wenslijst:
Moto G Dual-sim (doet mee naar verwachting)
Denon X1100W (doet mee naar verwachting)
Tefal Actifry (doet mee naar verwachting)
Synology 415 + HDD's (doet waarschijnlijk niet mee)
Ik ga voor een nieuwe wasdroger lees warmtepomp :o
Receiver van Marantz.

Eerlijk gezegd ga ik liever naar BCC. Zij volgen de acties van MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:51
Zojuist naar de MediaMarkt geweest om te oriënteren voor een nieuwe tv.

Uiteindelijk toch een sterke voorkeur voor de Sony KD65X8505B (€2800,-)

Ben benieuwd of deze tv met de actie mee gaat doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:42
trangelang schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:25:
[...]

Ik ga voor een nieuwe wasdroger lees warmtepomp :o
Receiver van Marantz.

Eerlijk gezegd ga ik liever naar BCC. Zij volgen de acties van MM.
Vorig jaar ook lekker de wasdroger bij BCC gehaald. Echter moet deze nog wel op voorraad zijn bij BCC anders willen ze hem niet meer leveren voor de actie prijs.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:34
GioStyle schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:35:
Zojuist naar de MediaMarkt geweest om te oriënteren voor een nieuwe tv.

Uiteindelijk toch een sterke voorkeur voor de Sony KD65X8505B (€2800,-)

Ben benieuwd of deze tv met de actie mee gaat doen. :D
Waarschijnlijk niet.
Topmodellen doen meestal niet mee.
Als je echt zo een dure tv wilt, kan ik je aanraden om bij verschillende tv webwinkels een offerte op te vragen.
Je zal je dan doodschrikken wat hun marge is. Ik heb het meegemaakt en uiteindelijk een toptv voor niet eens 60% van de "vraagprijs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
cbernardini schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:15:
Sony TV's (in ieder geval de KDL-42W705B en -706B) zijn ineens respectievelijk 40 en 30 euro in prijs gestegen bij Mediamarkt... Dan is het natuurlijk niet zo lucratief als het klinkt die BTW actie. Hoop niet dat dit een truc is, die ze met meer producten doen die in aanmerking komen.
Heel apart, want de 42w705b is weer iets in prijs omlaag gegaan (online)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
kevkev schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:12:
[...]

Heel apart, want de 42w705b is weer iets in prijs omlaag gegaan (online)...
Helemaal niet apart... Bol.com staat in de lijst waarmee Mediamarkt meeprijst

Gisteren was de expert de goedkoopste concurrent en had Mediamarkt de prijs van de expert.. Vandaag is bol goedkoper en krijgt hij dus de prijs van bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
nooberke schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:33:
[...]

Helemaal niet apart... Bol.com staat in de lijst waarmee Mediamarkt meeprijst

Gisteren was de expert de goedkoopste concurrent en had Mediamarkt de prijs van de expert.. Vandaag is bol goedkoper en krijgt hij dus de prijs van bol
Maar ik neem toch aan dat ze dat niet doen tijdens de BTW dagen, meegaan met o.a. Bol.com en dan daar de BTW vanaf halen. Ik ga er vanuit dat het dan een 'vaste' en hogere verkoopprijs zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens www.btwkorting.nl begint het woensdag de 28ste. Overigens weet ik niet waar deze info vandaan komt maar de website oogt wel betrouwbaar

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
kevkev schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:37:
[...]

Maar ik neem toch aan dat ze dat niet doen tijdens de BTW dagen, meegaan met o.a. Bol.com en dan daar de BTW vanaf halen. Ik ga er vanuit dat het dan een 'vaste' en hogere verkoopprijs zal zijn...
Bij dat soort acties telt de kassaprijs als "gegarandeerd laagste prijs". en niet de prijs "inclusief btw".

Dus als hij bij Mediamarkt van €121 voor €100 is. En bij bol.com is hij €110. Dan passen ze niks aan.
Maar wordt hij bij bol €95 dan gaat de prijs wel mee (naar €115)
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:02:
Volgens www.btwkorting.nl begint het woensdag de 28ste. Overigens weet ik niet waar deze info vandaan komt maar de website oogt wel betrouwbaar
Uit hun dikke duim. Wat ook op die site staat.

[ Voor 20% gewijzigd door RocketKoen op 15-01-2015 18:13 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
[...]

Ik vermoed dat de prijzen zullen blijven fluctueren tot de dag van de actie en dat ze dan op slot gezet worden

Alhoewel dat weer in gaat tegen de twee weken lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
nooberke schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:22:
[...]

Ik vermoed dat de prijzen zullen blijven fluctueren tot de dag van de actie en dat ze dan op slot gezet worden

Alhoewel dat weer in gaat tegen de twee weken lock
Dat MM nu nog meegaat met bepaalde bedrijven, was mij ook bekend. Dat de prijzen 'vastgezet' worden vanaf de 28ste, geloof ik ook meteen. Dat dit ook niet voor de laagste prijs vastgezet wordt (bv met bol.com), vind ik ook logisch.

Maar juist de lock van 2 weken voor de actie, gaat volgens mij niet op met deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
[...]

Tijdens de BTW-dagen zullen ze niet eerst de prijs matchen en er dan korting overheen gooien. Het gaat erom dat de prijs (incl. korting minstens zo laag is als bij de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
kx22 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:59:
[...]

Waarschijnlijk niet.
Topmodellen doen meestal niet mee.
Als je echt zo een dure tv wilt, kan ik je aanraden om bij verschillende tv webwinkels een offerte op te vragen.
Je zal je dan doodschrikken wat hun marge is. Ik heb het meegemaakt en uiteindelijk een toptv voor niet eens 60% van de "vraagprijs".
Reken erop dat die meedoet,ook al komt die op de lijst van niet.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Azrael schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:23:
Grapje zeker ;)

Omdat de BTW hier hoger is zijn de prijzen hier gewoon hoger (dat geldt natuurlijk niet voor alles, maar door de markt genomen wel). Dus als je de BTW eraf haalt is de prijs hetzelfde.

Je kan het ook zo zien: in Duitsland krijg je altijd al 2% BTW-korting, als je in Duitsland dus BTW-korting krijgt krijg je alleen minder éxtra korting ;)

Voorbeeldje: product is 100 euro exclusief BTW. In Duitsland kost het dus 119 euro. In Nederland kost het 121 euro. Met een BTW-actie kost het product zowel in Duitsland als in Nederland 100 euro.
Vaak verhoogd MM de prijzen wel voordat de BTW weg ermee actie start, waardoor je uiteindelijk niet veel goedkoper uit bent. En als er al korting is, zoals meerdere malen gezegd hier, heb je 17% korting, wat dan ook niet zou kloppen, als een BTW weg ermee actie (wat hier toch echt 21% is) er is. Dus nee, een prijs hoeft niet per definitie in NL net zo hoog of laag te zijn als in DE (waar de BTW ook weer overheen komt).

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 15-01-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

BTW dagen begint 28 januari en is waarschijnlijk 3 dagen

Consoles, Games en Accesoires doen niet mee (HDD's worden waarschijnlijk onder Accesoires geschaard)

Dit heb ik van een vriendin van me die bij MM werkt :)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30

BPP

crzyhiphopazn schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:09:
BTW dagen begint 28 januari en is waarschijnlijk 3 dagen

Consoles, Games en Accesoires doen niet mee (HDD's worden waarschijnlijk onder Accesoires geschaard)

Dit heb ik van een vriendin van me die bij MM werkt :)
Niet 3, maar 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:02
RocketKoen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:11:
[...]

[...]

Uit hun dikke duim. Wat ook op die site staat.
Niks uit de dikke duim. MediaMarkt had per ongeluk de folder online gezet: zie ook mijn vorige post voor de folder. Daarin staat dat de btw dagen vanaf 28 januari 18:00 tot en met zondag 1 februari duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

treative schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:33:
Er is officieel nog niets aangekondigd. We weten dus niet of er überhaupt een BTW weg ermee actie komt. Maar in dit topic wordt de datum 28 januari een paar keer genoemd als eventuele startdatum.

Q&A
Gaat het gebeuren?
Niets is zeker, totdat MediaMarkt de actie aankondigd.

Wanneer start de actie?
Ook dat weten we nog niet. In 2014 was het het laatste weekend van januari

Welke apparaten doen mee?
Dat wisselt per keer. De lijst van uitgesloten apparatuur uit 2014 staat o.a. hier. Er kunnen verschillen zijn per filiaal.

Doet de webshop ook mee?
In 2014 wel. Nogmaals: geen garantie voor 2015. Maar let op: voor de webshop geldt de laagste prijs garantie niet!

Hoe bereken ik wat ik uiteindelijk betaal?
Kortweg gezegd: de originele prijs delen door 1,21. Met de originele prijs bedoelen we de op de dagen van de actie geldende prijs in de winkel.

[color=#ff0000]Nogmaals: Alles wat je nu leest is puur speculatie. Er is geen enkele garantie dat de actie doorgaat of dat de informatie in dit topic volledig en/of juist is.[/color]
!!Kennelijk wel al met zekerheid te zeggen...Van woensdag 28 januari (18:00 uur) t/m zondag 1 februari 2015
zie: http://www.foldersenkrant...ctie-mediamarkt-2015.html _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Gaat de 14 dagen retourneer tijd in op de dag dat je het product besteld hebt of de dag dat je het product hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Dag van ontvangst, anders is het niet eerlijk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:58:
[...]

!!Kennelijk wel al met zekerheid te zeggen...Van woensdag 28 januari (18:00 uur) t/m zondag 1 februari 2015
zie: http://www.foldersenkrant...ctie-mediamarkt-2015.html _/-\o_
Het is pas zeker als MM het bevestigd. Dit blijft speculeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
hermitassix schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:02:
Gaat de 14 dagen retourneer tijd in op de dag dat je het product besteld hebt of de dag dat je het product hebt ontvangen?
Prijsverschil terug betalen op een webshop product zijn ze niet zo happig mee volgens mij! Kan je beter gewoon fysiek kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
nooberke schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:11:
[...]

Prijsverschil terug betalen op een webshop product zijn ze niet zo happig mee volgens mij! Kan je beter gewoon fysiek kopen..
Ja, helaas was het product dus niet fysiek aanwezig in de winkel... Maar anders "retourneer" ik het product gewoon en koop ik een nieuwe, is niet handig voor beide partijen lijkt me toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21:26
Even uit nieuwsgierigheid..

Heeft iemand een idee (of vorig jaar met de actie) de volgende 2 items wel/niet in de BTW actie vallen?

* Lowepro cameratas
* Digitaal fotolijstje

Mn vriendin is de 31e jarig en mn ouders willen haar een cameratas geven en ik een digitaal fotolijstje (naast dat ze al een 50-200mm lens heeft gekregen)

Heb alleen het vermoeden/vrees dat de cameratas onder ''accessoires'' gaat valle en dan buiten de actie gaat vallen :?

Ben zelf wellicht geïnteresseerd in de Canon EOS 70D die vorig jaar nog buiten de actie viel, benieuwd of dat dit jaar anders gaat zijn.

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
yonexfreak schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:23:
Even uit nieuwsgierigheid..

Heeft iemand een idee (of vorig jaar met de actie) de volgende 2 items wel/niet in de BTW actie vallen?

* Lowepro cameratas
* Digitaal fotolijstje
Digitale fotolijstjes deden vorig jaar mee, tas lijkt mij onder accessoires te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21:26
Die vrees heb ik ook al voor de tas, maargoed nog even afwachten :)
Goed te lezen dat de digitale lijstjes vorig jaar wel meededen, scheelt toch weer 10-20€ :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De macbook air 13 inch was gedurende de gehele vakantie 899 euro,
Sinds vorige week liep de prijs op tot 1029, en nu is ie gedaald naar 999 euro.
Er treden dus wel verhogende prijsveranderingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:41:
Waarom zou Mediamarkt hem aanbieden voor €899 als alle concurrenten €999 vragen?

Wederom gewoon het automatisch pricing online systeem wat Mediamarkt gebruikt...net zo duur als de goedkoopste concurrent

Dit fenomeen noemen ze ook wel dynamic pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:41:
Ga er maar vanuit dat je straks de btw korting moet toepassen op de standaard Apple prijzen. Voor de Macbook Air dus 1029 euro.
1029/1,21 = 850,41 euro, dus bijna 50 euro goedkoper dan de aanbiedingsprijs van destijds (899 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-09 17:20
meesje schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:25:
[...]

Ga er maar vanuit dat je straks de btw korting moet toepassen op de standaard Apple prijzen. Voor de Macbook Air dus 1029 euro.
1029/1,21 = 850,41 euro, dus bijna 50 euro goedkoper dan de aanbiedingsprijs van destijds (899 euro).
Ga er maar vanuit dat Apple niet mee doet als er een actie komt ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-09 17:20
nooberke schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Waarom zou Mediamarkt hem aanbieden voor €899 als alle concurrenten €999 vragen?

Wederom gewoon het automatisch pricing online systeem wat Mediamarkt gebruikt...net zo duur als de goedkoopste concurrent

Dit fenomeen noemen ze ook wel dynamic pricing
Complimenten, goed opgemerkt!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stoor me aan de topictitel, aangezien het gewoon zeker is dat de btw actie bij de mm plaatsvindt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:05:
Ik stoor me aan de topictitel, aangezien het gewoon zeker is dat de btw actie bij de mm plaatsvindt.
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat meerdere mensen van mediamarkt dat zeggen en omdat mijn neef bij de mediamarkt werkt en het ook bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:46:
[...]

Omdat meerdere mensen van mediamarkt dat zeggen en omdat mijn neef bij de mediamarkt werkt en het ook bevestigd.
Zolang jouw neef niet de CEO is en het niet publiekelijk heeft aangekondigd, is het niet zo relevant wat hij wel of niet bevestigt.

Het is hoogstwaarschijnlijk, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TMC schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:22:
[...]
Zolang jouw neef niet de CEO is en het niet publiekelijk heeft aangekondigd, is het niet zo relevant wat hij wel of niet bevestigt.

Het is hoogstwaarschijnlijk, meer niet.
Ik beantwoord alleen maar de vraag die in de topictitel staat en dat is simpelweg: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:58
Wanneer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik werk zelf in een vestiging van een media markt

Vanaf 28 jan 18:00 begint het tot 1 feb. 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus nu is de topictitel beantwoord en kan het topic gesloten worden?

Mij lijkt het eerder dat hier gediscussieerd kan worden over de actie en over wat een ieder gaat kopen etc. Maargoed ik snap dus bij deze dan het nut van het topic niet aangezien het vaststaat wanneer de actie is, zelfs hoelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Iemand die op de dag zelf geregistreerd is, zonder ook maar enig bewijs verder, is natuurlijk niet heel betrouwbaar.

Kans is groot dat het dan wel is overigens, maar echt heel slim is het niet van Electronicagast, als 'ie daadwerkelijk bij de Media Markt werkt, want de MM ziet dit natuurlijk liever niet gebeuren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
CptChaos schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:06:
[...]
Vaak verhoogd MM de prijzen wel voordat de BTW weg ermee actie start, waardoor je uiteindelijk niet veel goedkoper uit bent. En als er al korting is, zoals meerdere malen gezegd hier, heb je 17% korting, wat dan ook niet zou kloppen, als een BTW weg ermee actie (wat hier toch echt 21% is) er is. Dus nee, een prijs hoeft niet per definitie in NL net zo hoog of laag te zijn als in DE (waar de BTW ook weer overheen komt).
"BTW weg ermee", niet "21% Korting!"

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2jdi5aw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg heeft het uberhaupt wel nut die btw weg ermee actie als je vergelijkt met de concurrent? zit er enige verschil in! Of anders dit eerder verkapte promotie om niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:07:
Zeg heeft het uberhaupt wel nut die btw weg ermee actie als je vergelijkt met de concurrent? zit er enige verschil in! Of anders dit eerder verkapte promotie om niks...
Zie topic van vorig jaar, genoeg dingen die dan het goedkoopste zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:07:
Bij ene product heeft het wel nut, andere product niet. Doe onderzoek en koop niet blind wat, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:03:
Dus nu is de topictitel beantwoord en kan het topic gesloten worden?

Mij lijkt het eerder dat hier gediscussieerd kan worden over de actie en over wat een ieder gaat kopen etc. Maargoed ik snap dus bij deze dan het nut van het topic niet aangezien het vaststaat wanneer de actie is, zelfs hoelaat.
Als de bevestiging vanuit MediaMarkt daar is, passen we de titel natuurlijk aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
  • Laatst online: 12-08 20:29
Ik kan je dit ook bevestigen hoor ;) Vriendin van me werkt er, 28e tot de 1e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal me niks verbazen als Nikon compleet uitgezonderd is, zeker nu Nikon halverwege 2014 de strijkbout in de pricewatch gedrukt heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag ff voor de zekerheid of de sony xperia z3 compact meedoet aan de actie? De prijs is bij mediamarkt van 499 naar 449 gegaan. Als de actie geldt voor de z3c dan gaat hij dus 370 euro kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:34:
Ik vraag ff voor de zekerheid of de sony xperia z3 compact meedoet aan de actie? De prijs is bij mediamarkt van 499 naar 449 gegaan. Als de actie geldt voor de z3c dan gaat hij dus 370 euro kosten?
Mijn glazen bol zegt dat de prijs zelfs naar 399 gaat, en daar gaat de BTW nog vanaf!

Dus, niemand hier weet het zeker. De 28e (waarschijnlijk dus), is het duidelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door mat.hi.as op 18-01-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je dat weten dan? Zou top zijn, dan kost die maar 330

We zullen zien de 28ste :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Edit: verplaatst naar Feedback A&K

[ Voor 92% gewijzigd door Dav1d op 18-01-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ondertussen ... (los van het zaterdagspektakel)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/32zjmz8.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 18-01-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:39:
Hoe kan je dat weten dan? Zou top zijn, dan kost die maar 330

We zullen zien de 28ste :P
Als iemand het over z'n 'glazen bol' heeft, dan is 'ie sarcastisch. Niemand weet het, behalve misschien enkele medewerkers, maar die mogen er niks over zeggen. Dus heeft het weinig nut om te vragen. Wachten is het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
De HP chromebook 14 was voor €269 een week geleden. Nu voor €298.

Ik ben toch niet gek! :P
pricewatch: HP Chromebook 14-x002nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:48:
[...]

Als iemand het over z'n 'glazen bol' heeft, dan is 'ie sarcastisch. Niemand weet het, behalve misschien enkele medewerkers, maar die mogen er niks over zeggen. Dus heeft het weinig nut om te vragen. Wachten is het devies.
Oké, duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
apis29 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:40:

[afbeelding]
Wat is het serienummer van die tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je of het een goede tv is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30

BPP

zing schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:24:
De HP chromebook 14 was voor €269 een week geleden. Nu voor €298.

Ik ben toch niet gek! :P
pricewatch: HP Chromebook 14-x002nd
Misschien was het een aanbieding? 298 lijkt mij gezien de rest een heel normale prijs. Mensen roepen wel heel snel dat Mediamarkt zijn prijzen heeft aangepast en dat de prijzen vorige week veel lager was. Kijk gewoon naar de pricewatch en wat de prijs is van hun concurrenten. (Bol, Wehkamp, BCC etc.) Dat zou als het goed is gewoon hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Mediamarkt heeft al diverse producten uit het rek gehaald! Check eindhoven centrum bijvoorbeeld, bijna alle canon cameras en lenzen zijn opeens weg. navraag leert dat dit voor de btw actie is eind januari. Deze producten doen dan niet mee.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:44:
[...]Wat is het serienummer van die tv?
55LB630V idd
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:59:
[...]

Weet je of het een goede tv is?
Kan beter maar zo goed als niet voor die prijs en dat formaat ... (van tegen de 800 euro dus zonder actieprijs; misschien de Samsung 58H5203 maar da's een beetje ouderwets model met een nieuwe modelnaam)

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 18-01-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30

[afbeelding]
Wanneer begint dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Zo te zien zaterdag 24 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[afbeelding]
Wat houden de twee sterretjes in? Ik heb namelijk een tv op het oog en wil zeker weten of hij niet uitgezonderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Morgen gewoon "19 t/m 25 januari", zaterdag is er een aparte actie ... De nieuwe folder zal straks wel op de site staan.

Achterop staat
** Vraag naar de voorwaarden in de winkel. BTW actie geldt niet voor het ZaterdagSpektakel. Door onder andere vertraagde aanvoer is het mogelijk dat een artikel niet op voorraad is. Aan deze uitgave is zeer zorgvuldig gewerkt. Ondanks deze zorg kan het voorkomen dat genoemde artikelen verschillen qua omschrijving of prijs. Zet- en drukfouten voorbehouden etc.
Oh op de achterkant het Zaterdagspektakel: pricewatch: Samsung UE40HU6900S Zwart voor 649,-, een droger, stofzuiger, wasmachine, espressomachine, printer en nog een pricewatch: Samsung UE32EH4003W Zwart voor 229,-

[ Voor 61% gewijzigd door apis29 op 18-01-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apis29 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:18:
[...]

Morgen gewoon "19 t/m 25 januari", zaterdag is er een aparte actie ... De nieuwe folder zal straks wel op de site staan.

Achterop staat

[...]

Oh op de achterkant het Zaterdagspektakel: pricewatch: Samsung UE40HU6900S Zwart voor 649,-, een droger, stofzuiger, wasmachine, espressomachine, printer en nog een pricewatch: Samsung UE32EH4003W Zwart voor 229,-
Die acties zijn slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist deze tv gekocht. Lijkt me zeer mooie prijs. http://www.scheerenfoppen...0v-ultra-hd-led-tv/p58235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft dat met de Mediamarkt BTW actie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25

[afbeelding]
Folderfout? in de webshop is die nu €743,02

http://www.scheerenfoppen...lg/55lb630v-led-tv/p53455

En de laptop is nu dagaanbieding voor €229,- 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-01-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:25:
[...]

Wat heeft dat met de Mediamarkt BTW actie te maken?
Dat zij ook btw korting hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:25:
[...]

Folderfout? in de webshop is die nu €743,02

http://www.scheerenfoppen...lg/55lb630v-led-tv/p53455

En de laptop is nu dagaanbieding voor €229,- 8)7
Of winkelprijs? Viel me wel op net dat ie in de pricewatch 899 was en elders veelal 799 waarmee je wel op de folderprijs uitkomt ... Misschien is het straks al bijgewerkt, zie nog niks bij laptops en desktops ...
Staat in t krantje voor 668,60 dus je hebt hem nog goedkoper ook :*)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 19-01-2015 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
CptChaos schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:06:
[...]
En als er al korting is, zoals meerdere malen gezegd hier, heb je 17% korting, wat dan ook niet zou kloppen, als een BTW weg ermee actie (wat hier toch echt 21% is) er is.
O jee, je snapt het echt niet, hè? Voor de x-de maal: geen btw betekent niets anders dan dat je van de verkoopprijs 17% moet aftrekken. Dan heb je de 21% btw niet betaald.(Als iets 121 euro kost, zit daar 21 euro btw in, dat is 17% van die 121 euro, en 21% van de netto prijs van 100 euro).

[ Voor 5% gewijzigd door prijk op 19-01-2015 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

prijk schreef op maandag 19 januari 2015 @ 01:36:
O jee, je snapt het echt niet, hè? Voor de x-de maal: geen btw betekent niets anders dan dat je van de verkoopprijs 17% moet aftrekken. Dan heb je de 21% btw niet betaald.(Als iets 121 euro kost, zit daar 21 euro btw in, dat is 17% van die 121 euro, en 21% van de netto prijs van 100 euro).
Ik zeg nergens dat ik het niet snap. Je moet eens even kijken naar mijn citaat, voordat je onzinnig begint te posten. De context is op de citaat namelijk totaal anders en gaat niet over de kortingen in Nederland, maar daarbuiten. Daar is de btw lager en dus de korting die je krijgt. An sich niet zo'n probleem, want BTW is er immers al lager, dus je betaalt ook sowieso al minder. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2015 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:53
Een 49" 4K TV voor minder dan € 650,-- ....heb je wel reviews gezocht.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:47:
[...]

Wat dan? Lijkt me mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
WiLLoW_TieN schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:47:
[...]

Snap dit ook niet zo goed.. Waarom mensen niet in hun waarde laten? Net een nieuwe tv gekocht gaan mensen op Tweakers zeuren dat dit niet kan kloppen want de prijs is te laag. Jammer hoor!

Overigens best wel wat positieve reviews te vinden over de tv: http://www.plasma-discoun.../1819443/lg-49ub820v.html

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DonJunior schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Snap dit ook niet zo goed.. Waarom mensen niet in hun waarde laten? Net een nieuwe tv gekocht gaan mensen op Tweakers zeuren dat dit niet kan kloppen want de prijs is te laag. Jammer hoor!

Overigens best wel wat positieve reviews te vinden over de tv: http://www.plasma-discoun.../1819443/lg-49ub820v.html
Maar ik snap niet dat de prijs niet goed zou zijn. Is toch een mooi bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
Vorig jaar helaas net naast een Acer S7 ultrabook gegrepen. Die had een adviesprijs van 1299, was bij MediaMarkt al gewoon voor 899, met BTW korting was ie 730 en Acer gaf ook nog eens 150 euro cashback. Zeer leuke ultrabook dus voor maar 580 euro. Ik zei tegen de verkoper; 'ik neem 'm', komt ie echter met lege handen terug uit het magazijn -O-

Denk er nog wel eens aan als ik mij weer erger aan de trage Lenovo B590 die ik toen maar heb gekocht, want had echt een laptop nodig.

Dit jaar ga ik voor een koelkast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker de prijs is beduidend lager dan bij andere winkels :). Het is gewoon een goede deal en mensen moeten niet janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

maar dat duurt nog ruim een week...

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<h1>- Dit topic is bedoeld om leuke aanbiedingen en ervaringen te bespreken, niet als klaagmuur of voor allerlei wilde beschuldigingen. Hou het svp netjes.
- Geen aankoopadviesvragen.</h1>~~~[/html]

Zoals overal op Tweakers.net: toon eigen inzet, dit is geen topic om vraagjes te dumpen. Geen mededelingen zoals "ik ook" of "ik heb X gekocht". Ook niet "doet product X mee?".

Veel vragen worden beantwoord in de Q&A op pagina 1 van dit topic. Kijk eerst of je vraag daar al is beantwoord voor je gaat posten!

Media Markt heeft besloten om vanaf dinsdagavond 22.00 tot maandag 2 februari 08.00 uur geen prijzen aan te bieden via de Pricewatch.