(Afgelopen) MediaMarkt 'BTW weg ermee' & BCC acties 2015 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 287.556 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Downloader_NL schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:34:
[...]

Bij producten van Apple en Bose blijkt dit bijvoorbeeld nogal lastig te zijn. Tenminste, dit blijkt uit eerdere edities van de MediaMarkt BTW vrije dagen. Hoewel Apple een redelijk vaste adviesprijs hanteert, worden tijdens de BTW actie toch een aantal uitzonderingen gemaakt. Zo ook met de BTW actie van vorig jaar. Hier werden bijvoorbeeld modellen van de Mac mini’s, de iMac’s (27inch) en de MacBook Air (13 inch)
In 2014 deed alles van Apple mee, behalve iPads en accessoires. Heb zelf de MBPr 15" gekocht met dikke korting. Huishoudelijk deed Miele volgens mij wel gewoon mee, enige uitzondering was afaik Liebherr. (Waarbij de Miele koelkasten door Liebherr worden gemaakt. 8)7)

Edit: zie voorwaarden 2014: Yellowneck in "\[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie" Uiteraard geen garantie voor 2015. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Hooglander1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:57:
[...]

Klopt

[...]

Klopt ook (een sluit ander niet uit :P )

[...]

17% is de korting, die krijg je door door 1,21 te delen.

Everybody is a winner :P
Het ging er mij meer om, dat 2000 / 1,21 = € 1652.89

sneller is dan:

Televisie oude prijs: € 2000,- (inclusief BTW)
Berekening: € 2000,- / 121 = € 16,53 * 21 = € 347,11
Televisie nieuwe prijs: € 2000,- - € 347,11 = € 1652,89

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
eL_Jay schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:20:
[...]

Mooi, doet me missch toch nog besluiten een Imac met bejaarde kepler aan te schaffen 8)7.
(Blijkbaar komen er geen maxwell refreshes binnekort)
Hier is nog wat info met betrekking tot de Apple producten te vinden:
Apple Aanbieding

[ Voor 60% gewijzigd door SquareOne op 12-01-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mijn broertje die werkt bij MM begint de actie op woensdag (28 jan). De actie is overigens nog nooit in het weekend van start gegaan. Alle andere grote acties (DDD & Prijzencircus bijv.) beginnen ook altijd op woensdag of donderdag ;)

http://www.foldersenkrant...ctie-mediamarkt-2015.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Vorig jaar wel. Het zou me zeer verbazen & tegenvallen als dat dit jaar niet zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56
Cranberry schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:21:
[...]

Vorig jaar wel. Het zou me zeer verbazen & tegenvallen als dat dit jaar niet zo zou zijn.
De bezorgtijden vorig jaar vielen me wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Vraagjes als "doet product X mee" zijn bij uitstek vragen die met enige eigen inzet of geduld te beantwoorden zijn. Svp die inzet tonen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tree
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:43
De Macbook Pro MD101N/A is van 999 naar 1059 gegaan, ik ga er dus maar vanuit dat dit is gedaan vanwege de aankomende BTW-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Gillonde schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:25:
[...]

De bezorgtijden vorig jaar vielen me wel tegen.
Wat moet ik me dan voorstellen? Langer dan een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Tree schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:28:
De Macbook Pro MD101N/A is van 999 naar 1059 gegaan, ik ga er dus maar vanuit dat dit is gedaan vanwege de aankomende BTW-actie.
Ga er maar van uit de bij de BTW actie Media Markt de adviesprijzen op Macs zal hanteren en dat daar dan de btw korting vanaf gaat.

Normaal kost dat model dus €1129. Komt tijdens de btw actie neer op €933.

Als referentie voor de adviesprijzen kun je het beste even de de Apple Online store kijken (linkje

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 12-01-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56
Cranberry schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:29:
[...]

Wat moet ik me dan voorstellen? Langer dan een week?
Een week voor een product waarbij stond "voor X uur besteld, morgen in huis" en "op voorraad". Vooral het gebrek aan communicatie was het probleem. Je denkt iets snel in huis te hebben en je krijgt een week later pas een verzendbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tree
SquareOne schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:35:
[...]

Ga er maar van uit de bij de BTW actie Media Markt de adviesprijzen op Macs zal hanteren en dat daar dan de btw korting vanaf gaat.

Normaal kost dat model dus €1129. Komt tijdens de btw actie neer op €933.

Als referentie voor de adviesprijzen kun je het beste even de de Apple Online store kijken (linkje
Tot wanneer mag de Media Markt de prijzen nog aanpassen dan? Ik ging er vanuit dat de prijzen nu al niet meer aangepast mogen worden?

Mocht het zo zijn dat de prijs inderdaad nog omhoog gaat dan koop ik wel een MacBook bij de Apple Store met studentenkorting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Tree schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:51:
[...]

Tot wanneer mag de Media Markt de prijzen nog aanpassen dan? Ik ging er vanuit dat de prijzen nu al niet meer aangepast mogen worden?

Mocht het zo zijn dat de prijs inderdaad nog omhoog gaat dan koop ik wel een MacBook bij de Apple Store met studentenkorting ;)
Dat zal in geen enkel geval goedkoper zijn ben ik bang? Bij de Apple Store krijg je 6-10% korting op de adviesprijs. Bij Media Markt krijg je tijdens de BTW Actie net iets meer dan 17% korting.

Dus dan hangt het natuurlijk af van je voorkeur van service.

Waar staat die regel eigenlijk dat Media Markt de prijs niet meer mag aanpassen?

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 12-01-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tree
SquareOne schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:53:
[...]

Dat zal in geen enkel geval goedkoper zijn ben ik bang? Bij de Apple Store krijg je 6-10% korting op de adviesprijs. Bij Media Markt krijg je tijdens de BTW Actie net iets meer dan 17% korting.

Dus dan hangt het natuurlijk af van je voorkeur van service.

Waar staat die regel eigenlijk dat Media Markt de prijs niet meer mag aanpassen?
Klopt, voor het verschil in prijs hoef ik het dan niet te doen, maar zoals jij al aangeeft voor de service dan wel ;)

Het niet meer mogen aanpassen van de prijzen heb ik in het begin van het topic gelezen, eigenlijk nog geen (duidelijke) bron bij gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

Jammer dat de Nvidia Shield Tablet niet bij de MM te koop is.
(Ook zijn er beperkte modellen van Amerikaanse koelkasten)

[ Voor 6% gewijzigd door muhda op 12-01-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 12:57
Tree schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:05:
[...]
Het niet meer mogen aanpassen van de prijzen heb ik in het begin van het topic gelezen, eigenlijk nog geen (duidelijke) bron bij gevonden.
Aangezien elke winkel een franchise is met zijn eigen directeur, werden overal zelf de prijzen bepaald. Het kwam nog wel eens voor dat ze een prijsje omhoog deden om wat minder verlies erop te maken. Dit is echter in het verkeerde keelgat geschoten bij een hoop mensen en heeft ook in de pers gestaan (en terecht).

Daarom wordt er vanuit het hoofdkantoor al een aantal jaren opgelegd dat er twee weken van tevoren geen prijzen meer aangepast mogen worden. Als is tegenwoordig al een groot gedeelte geautomatiseerd via de digitale prijskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

muhda schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:22:
Jammer dat de Nvidia Shield Tablet niet bij de MM te koop is.
(Ook zijn er beperkte modellen van Amerikaanse koelkasten)
Wat een rampen ding die Nvidia Shield Tablet, langzaam en het beeld is ook niet om over naar huis te schrijven :O

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

uberitexpert schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:36:
[...]
Wat een rampen ding die Nvidia Shield Tablet, langzaam en het beeld is ook niet om over naar huis te schrijven :O
Hmm, na de Tweakers review was dit een geschikte kandidaat als test tablet.
Het is niet voor spannende dingen bedoeld, meer om te testen en (weer/terug) aan Android te wennen.
(Met sd-slot, stylus, 1920-1200 res, klein maar 8" en update naar 5.0 )
Dan maar wachten op de Samsung Galaxy S6 of de S5 met korting kopen :X

[ Voor 7% gewijzigd door muhda op 12-01-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Laatst online: 10-03 08:56
bas.dijkstra schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:26:
[...]

Ik heb een paar jaar gewerkt bij MM en computer monitoren vallen onder de computer afdeling. Dus doen gewoon mee :)
Woensdag dan maar een BenQ XL2430T bestellen dan!
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:42
Pff enige product waar ik een oogje op heb zou met de BTW actie 20 euro, oftewel een magere 3%, goedkoper zijn dan wanneer ik het nu elders koop. Dat schiet ook niet echt op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
Als je nu iets koopt bij de mediamarkt, kun je zeker geen aanspraak maken op de korting vanaf de 28e? Je hebt wel soms van die acties waarbij als je een paar dagen eerder wat koopt je dan alsnog korting krijgt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 08:56
Dacuuu schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:59:
[...]

Het ging er mij meer om, dat 2000 / 1,21 = € 1652.89

sneller is dan:

Televisie oude prijs: € 2000,- (inclusief BTW)
Berekening: € 2000,- / 121 = € 16,53 * 21 = € 347,11
Televisie nieuwe prijs: € 2000,- - € 347,11 = € 1652,89

:+
Klopt ;)
En 17% uit je hoofd doen is nog sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Die Asus F205 ( 11,6" ) dat zou mooi zijn voor ( dan ! ) € 180,-- *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 12-09 08:56
Eens kijken of ze nu de externe hdd's en usb sticks er ook in meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Jesserr schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:06:
Als je nu iets koopt bij de mediamarkt, kun je zeker geen aanspraak maken op de korting vanaf de 28e? Je hebt wel soms van die acties waarbij als je een paar dagen eerder wat koopt je dan alsnog korting krijgt toch?
Je zou zelf even kunnen kijken bij de "laagste prijs garantie" voorwaarden van de Mediamarkt. Daar staan vast de belangrijke dingen zoals duur (aantal dagen na aanschaf) en afstand (tot vestiging waar je je aankoop doet) vermeld.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
ErwinJ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:11:
Eens kijken of ze nu de externe hdd's en usb sticks er ook in meenemen.
Accessoires vielen er altijd buiten, wat ook wel logisch is aangezien de marge geen 17% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Hmm ik zoek een wasdroger en wellicht een Ultra HD TV mét hoge CMR, eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
WiLLoW_TieN schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:09:
Die Asus F205 ( 11,6" ) dat zou mooi zijn voor ( dan ! ) € 180,-- *O*
Wat dacht je van deze ;)

http://www.alternate.nl/h...3&utm_source=tweakers.net

Das pas een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-09 17:20
MediaMarkt heeft een nieuw prijsbeleid.. ze controleren hun prijzen nu dagelijks en met behulp van hun digitale prijskaarten zal dat waarschijnlijk niet veel anders zijn.. Zij spiegelen zich (en geven vaak ook een leidend voorbeeld) als het gaat om prijsvoering.. Vaak volgen online shops ook de MediaMarkt om zo een ''goede'' prijs te bieden.. MediaMarkt is op haar beurt dan ook een trendsetter om prijsrust te creeren en zelf een prijs te bepalen..

Een winkel heeft geen verplichte prijzen, dat mag een winkel helemaal zelf verzinnen.. Prijsverhogingen en verlagingen zijn een onderdeel geworden van onze dynamische economie.. net alsof de prijzen bij webshops altijd hetzelfde zijn.. Een kijkje in de pricewatch bij producten geeft een mooi inzicht.

Discussies over wat wel en niet mee doet zijn niet aan de orde.. MediaMarkt doet de actie en wordt hierin geholpen door de industrie, als bijvoorbeeld Apple of Samsung geen vergoeding betaald, waarom zou MediaMarkt dan voor alle kosten op moeten draaien.. een leverancier heeft er zelf ook baat bij als ze meer spullen slijten..

Consumenten snappen dit soort bedrijfsbeslissingen toch nooit en reageren vanuit de emotie als er besloten wordt bepaalde merken of productgroepen uit te sluiten.. Desalniettemin is MediaMarkt de enigste die dit groots durft aan te pakken en zijn andere bedrijven alleen maar bezig met volgen..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Schizo007nl schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:21:
MediaMarkt heeft een nieuw prijsbeleid.. ze controleren hun prijzen nu dagelijks en met behulp van hun digitale prijskaarten zal dat waarschijnlijk niet veel anders zijn.. Zij spiegelen zich (en geven vaak ook een leidend voorbeeld) als het gaat om prijsvoering.. Vaak volgen online shops ook de MediaMarkt om zo een ''goede'' prijs te bieden.. MediaMarkt is op haar beurt dan ook een trendsetter om prijsrust te creeren en zelf een prijs te bepalen..

Een winkel heeft geen verplichte prijzen, dat mag een winkel helemaal zelf verzinnen.. Prijsverhogingen en verlagingen zijn een onderdeel geworden van onze dynamische economie.. net alsof de prijzen bij webshops altijd hetzelfde zijn.. Een kijkje in de pricewatch bij producten geeft een mooi inzicht.

Discussies over wat wel en niet mee doet zijn niet aan de orde.. MediaMarkt doet de actie en wordt hierin geholpen door de industrie, als bijvoorbeeld Apple of Samsung geen vergoeding betaald, waarom zou MediaMarkt dan voor alle kosten op moeten draaien.. een leverancier heeft er zelf ook baat bij als ze meer spullen slijten..

Consumenten snappen dit soort bedrijfsbeslissingen toch nooit en reageren vanuit de emotie als er besloten wordt bepaalde merken of productgroepen uit te sluiten.. Desalniettemin is MediaMarkt de enigste die dit groots durft aan te pakken en zijn andere bedrijven alleen maar bezig met volgen..
Werkzaam bij de MediaMarkt of zo???
Een paar keer een verkoper van de MediaMarkt op passende afstand gehouden als ik in de winkel keek naar spullen. Ik kijk gewoon en bestel wel online. Te vaak meegemaakt dat ze in de verste verte niet mee kunnen met een echte online retailer. Confronteer je hem met die prijs, wordt er doodleuk gezegd dat die niet meedoet in de vergelijking. Mijn Hyundai is ook de snelste auto die er is als je 95% niet mee mag laten doen.
Waarom zij voor die kosten moeten opdraaien? Zij hebben zelf een grote muil over wie de goedkoopste is!

Maar als er een BTW actie is, ben ik weer van de partij. Ik blijf vergelijken want ook met die BTW actie vertrouw ik ze voor geen meter. Qua assortiment is het ook een beetje MediaMarkt Lite. Veel producten trekken ze toch uit de winkel naast de artikelen die al niet mee doen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Schizo007nl schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:21:

Prijs afspraken zijn verboden maar worden nog steeds gehanteerd.

Er zijn veel fabrikanten waaronder bijvoorbeeld Antec die niet willen dat 1 bepaalde webshop gaat stunten met hun prijs.

Fabrikanten die bijvoorbeeld die strategie aanhangen zullen dus ook Media Markt niet meehelpen.

Winkels als Media Markt krijgen alleen een lage prijs als een fabrikant zijn spullen in 1 keer uit de magazijn wilt hebben.

Overigens gebeuren prijsafspraken ook tussen winkels onderling, ik weet bijvoorbeeld uit betrouwbare bronnen dat Media Markt met winkels in de omgeving afspraken maakt zoals Bart Smit om niet te gaan stunten met prijzen van consoles en games.

Zo blijft er dus eigenlijk prijsafspraken bestaan en niemand die het doorheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 19:55
Rudi Vader schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:58:
[...]

Een paar keer een verkoper van de MediaMarkt op passende afstand gehouden als ik in de winkel keek naar spullen. Ik kijk gewoon en bestel wel online. Te vaak meegemaakt dat ze in de verste verte niet mee kunnen met een echte online retailer. Confronteer je hem met die prijs, wordt er doodleuk gezegd dat die niet meedoet in de vergelijking. Mijn Hyundai is ook de snelste auto die er is als je 95% niet mee mag laten doen.
Waarom zij voor die kosten moeten opdraaien? Zij hebben zelf een grote muil over wie de goedkoopste is!

Maar als er een BTW actie is, ben ik weer van de partij. Ik blijf vergelijken want ook met die BTW actie vertrouw ik ze voor geen meter. Qua assortiment is het ook een beetje MediaMarkt Lite. Veel producten trekken ze toch uit de winkel naast de artikelen die al niet mee doen.
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 01:51
Iemand nog een overzicht van uitgesloten artikelen van afgelopen keer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-09 17:20
De quote dat Mediamarkt de goedkoopste is hebben ze toch al lang laten varen? Ze geven zelf toe dat ze niet de goedkoopste zijn.. wat ze wel willen is een goede prijs bieden.. niet altijd de laagste.. wat dat betreft zijn er genoeg andere in dezelfde rij te plaatsen..

Er zijn genoeg fabrikanten op te noemen die hekelen aan onrust in de prijzen.. echter zijn zij in staat de adviesprijzen te laten hanteren.. dat zal dus ook de voornaamste reden zijn waarom er producten zijn uitgesloten van deelname aan watvoor kortingsacties dan ook.. het tegendeel is echter al ruimschoots bewezen en bij diverse winkels zowel online als offline wordt er afgeweken van de adviesprijs.

MediaMarkt kan niet concurreren met alle online retailers, ze bieden de concurrentie aan de grootste online retailers.. er zijn genoeg mensen die het prijsverschil er wel voor over hebben.. er blijven altijd koopjesjagers en mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.. dan ben je inderdaad niet altijd aan het juiste adres..

Service is een groot woord en verschilt bij Mediamarkt vaak per vestiging en soms ook per geval.. mensen die roepen dat ze slechte service hebben gekregen, zijn vaak ook de mensen die niet zeggen dat iets goed is geweest.. dan mag je Mediamarkt heten, Coolblue, AH, Praxis of wat dan ook, we leven in een cultuur waarin het negatieve altijd groter is dan het positieve..

Maar goed.. als we de geruchten mogen geloven weten over een paar weken meer :)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 12:37

filthy rich

löp wa los

Heeft de mediamarkt de nexus 5 nog te koop? Hij valt online niet meer te vinden, zou mooi zijn als ik deze icm de korting kan krijgen.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 23:29
Weet iemand of the Logitech Harmony series ook onder de actie valt of dat deze als accessoire gezien wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

hmmmmz LG 34UC97-S (1099) wordt nu 908,26 (mits hij natuurlijk niet wordt uitgesloten al lijkt me dat sterk met LG)

2buy or not 2buy -_-

[ Voor 4% gewijzigd door markklok op 13-01-2015 08:19 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met hun idee dat het om 18:00 uur begint. Ik zie al die reclames van vorige jaren waarbij ze zeggen dat het vanaf 6 uur 's middags begint maar hoe werkt dat eigenlijk? Openen ze dan pas om 6 uur of kan je al in de ochtend daar naartoe om je spullen te pakken en dat gewoon te wachten tot het 6 uur is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 12-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Aan de mensen die bij vorige acties van tevoren hun product kochten en achteraf het prijsverschil terugkregen: hoe heb je dat aangepakt. Gewoon de MM in gelopen en gevraagd om het geld? Of je onvrede geuit en wachten tot ze je zelf dat aanbod doen? Of heb je gezegd dat je het product graag wil retourneren tenzij ze het verschil bijpassen?

[ Voor 15% gewijzigd door Koppensneller op 13-01-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 13:21
Kan de OP niet aangepast worden? Hier staat veel informatie wat hierboven gevraagd wordt en mensen zouden hier eerst kunnen kijken voordat ze eerst vragen gaan stellen: \[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:34:
Hoe zit het eigenlijk met hun idee dat het om 18:00 uur begint. Ik zie al die reclames van vorige jaren waarbij ze zeggen dat het vanaf 6 uur 's middags begint maar hoe werkt dat eigenlijk? Openen ze dan pas om 6 uur of kan je al in de ochtend daar naartoe om je spullen te pakken en dat gewoon te wachten tot het 6 uur is/
Vorig jaar ging de winkel pas echt om 18h00 open. Mocht je een gewild item willen hebben, dan is het wel raadzaam direct bij opening daar te zijn, want er zijn genoeg mensen die voor die tijd al -ongeduldig- staan te wachten...

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 07:27
Vorige keer was er bij MM Zoetermeer een aparte balie ingericht om retourbonnen in te nemen en het prijsverschil terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:51
Koppensneller schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:02:
Aan de mensen die bij vorige acties van tevoren hun product kochten en achteraf het prijsverschil terugkregen: hoe heb je dat aangepakt. Gewoon de MM in gelopen en gevraagd om het geld? Of je onvrede geuit en wachten tot ze je zelf dat aanbod doen? Of heb je gezegd dat je het product graag wil retourneren tenzij ze het verschil bijpassen?
Vorig jaar een Nexus 5 twéé dagen voor de actie gekocht. Uiteraard wist ik van deze actie en heb ik overlegd met de medewerker van de afdeling telecom over het prijsverschil. Deze meneer gaf aan dat ik gewoon naar de service balie kon lopen tijdens de btw dagen en het verschil terug kon krijgen. Zo gezegd, zo gedaan. De actie begon om 18:00 op woensdag, ik stond rond 18:30 bij de balie en ik kreeg netjes het verschil terug.

Voordeel hiervan is dat je niet in een vreselijk drukke winkel terecht komt met dringende mensen. Even een nummertje trekken uit de automaat die bij de servicebalie staat en je wordt geholpen.

Nexus 5 was € 399 en heb er uiteindelijk € 331,dacht ik, voor betaald.

Let wel op! Voordat ik het verschil terugkreeg ~ € 70 bekeek de medewerker in de webshop of het product daadwerkelijk nog op voorraad was. Schijnbaar moet het product in de webshop op voorraad zijn voordat je het verschil kunt claimen. Ik weet niet of het altijd zo gaat.

Ik heb de Nexus 5 bij de Mediamarkt in Zwolle gekocht.

[ Voor 28% gewijzigd door PCSO op 13-01-2015 11:54 . Reden: verkeerde gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geldt deze actie nou ook in de webshop? Of alleen in de fysieke winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:43:
Geldt deze actie nou ook in de webshop? Of alleen in de fysieke winkels?
Als je het topic had gelezen is er voorbij gekomen dat dit voorgaande keren wel was(ik ga het niet opzoeken, maar wat ik me kan herinneren is het gezegd).

Echter, omdat elk jaar de actie wel een beetje anders is vormgegeven(uitzonderingen en voorwaarden) kan het zomaar zijn dat dit jaar de webshop niet mee doet. Niemand die het weet, totdat de folder op de mat ligt of de commercial voorbij komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:58
Iemand enig idee of het merk synology ook meedoet in de actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:D Zo'n beetje alle vragen op een nieuwe pagina zijn op de voorgaande al beantwoord en anders wel in het topic van vorig jaar ... \[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie

[ Voor 134% gewijzigd door apis29 op 13-01-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

PCSO schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:07:
[...]
Let wel op! Voordat ik het verschil terugkreeg ~ € 70 bekeek de medewerker in de webshop of het product daadwerkelijk nog op voorraad was. Schijnbaar moet het product in de webshop op voorraad zijn voordat je het verschil kunt claimen. Ik weet niet of het altijd zo gaat.
Ik heb precies hetzelfde gedaan vorig jaar in Eindhoven. Dit stukje herken ik me echter niet in, ik kreeg gewoon mijn geld terug. Heb helaas wel 1,5uur moeten wachten op mijn geld omdat het zo ontzettend druk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

GioStyle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:17:
Iemand nog een overzicht van uitgesloten artikelen van afgelopen keer? :)
Stond in de TS ;-)

Torrentus in "\[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie"

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Net een koptelefoon gekocht en dacht, balen nu net voor die BTW-actie.
Blijkt dus dat volgens die lijst met uitzonderingen (die zo'n beetje het gehele assortiment uitsluit...) dat die helemaal niet mee doen.
Of kan het per filiaal zo erg verschillen dat bij sommige koptelefoons wel mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 11:10
FYI
Hoorde gisteren van 2 MM verkopers in Leeuwarden dat de BTW week op 28 januari start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Vorig jaar geprobeerd een Sony 50" te kopen. Stond om 18:00 uur voor de deur in Breda in de rij om binnen te komen. Had al vrij snel antwoord. Die is uitverkocht? O binnen 10 minuten ja? Gelukkig had ik hem op mijn mobiel in de webshop al in mijn winkelmandje... gauw afrekenen, foutmelding, weg TV. Uitverkocht. ja ja Ik ga voortaan gelijk naar BCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Schizo007nl schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:29:
[...]

De quote dat Mediamarkt de goedkoopste is hebben ze toch al lang laten varen? Ze geven zelf toe dat ze niet de goedkoopste zijn.. wat ze wel willen is een goede prijs bieden.. niet altijd de laagste.. wat dat betreft zijn er genoeg andere in dezelfde rij te plaatsen..

... knip...
Flauwekul. Zie hier
De eerste zin laat meteen zien hoe ze er in staan: Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Met daarna een lijst van 6 uitzonderingen en 25 webwinkels die ze checken. Dus niet altijd. Ze kunnen wel voor een scherpe prijs verkopen: Redcoon nemen ze niet mee. Zij zijn vaak wel goedkoper dan hun analoge zusjes.

Neemt niet weg dat de BTW actie voor veel zaken een zeer aantrekkelijk aanbod is. Hoewel ik ook daar tegen de nukken van de Mediamarkt aan liep. Laagste prijs garantie gold toen niet. Ergens anders was iets toch nog goedkoper dan de btwloze prijs van de Mediamarkt en toen gingen ze toch niet meer mee (diepe zucht). Het blijft uitkijken met ze. Maar ik ga wel kijken bij ze.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 00:03
Rudi Vader schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Flauwekul. Zie hier
De eerste zin laat meteen zien hoe ze er in staan: Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Met daarna een lijst van 6 uitzonderingen en 25 webwinkels die ze checken. Dus niet altijd. Ze kunnen wel voor een scherpe prijs verkopen: Redcoon nemen ze niet mee. Zij zijn vaak wel goedkoper dan hun analoge zusjes.

Neemt niet weg dat de BTW actie voor veel zaken een zeer aantrekkelijk aanbod is. Hoewel ik ook daar tegen de nukken van de Mediamarkt aan liep. Laagste prijs garantie gold toen niet. Ergens anders was iets toch nog goedkoper dan de btwloze prijs van de Mediamarkt en toen gingen ze toch niet meer mee (diepe zucht). Het blijft uitkijken met ze. Maar ik ga wel kijken bij ze.
Huh, wat je zegt sluit precies aan op de persoon die je quote!
Laten we het houden op: af en toe is MediaMarkt goedkoop, maar meestal niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is op de MM website plots een prijzig maar zeer gewild 70-200mm Nikon objectief als zijnde "tijdelijk niet op voorraad" bestempeld.
Zal het zijn vanwege de nog lopende cashback actie van Nikon zodat er "te veel" korting valt te halen?
Of denk ik nou te negatief over Nikon / MM ? :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:50:
Sinds vandaag is op de MM website plots een prijzig maar zeer gewild 70-200mm Nikon objectief als zijnde "tijdelijk niet op voorraad" bestempeld.
Zal het zijn vanwege de nog lopende cashback actie van Nikon zodat er "te veel" korting valt te halen?
Of denk ik nou te negatief over Nikon / MM ? :'(
Van vorig jaar:
Uitzonderingen:

Foto & Video:
• Nikon: D300S, D800, D610, D5100 18-55VR-55-200VR kit, D7100, Lenzen boven € 1300,-
• Canon: EOS 1D, EOS 5D, EOS 6D, EOS 70D, POWERSHOT S110 S, POWERSHOT S120 S, G1X, G16, “L” lenzen

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 13-01-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Inderdaad, de duurdere lenzen doen al langere tijd niet meer mee. Gelukkig deden ze destijds nog wel mee bij de actie van Saturn, waarbij je 15 euro korting kreeg per 100 euro besteed.

Toevallig had ik vandaag nog met een collega er over dat het al zo lang geleden was dat er een BTW actie was. Niet dat ik iets nodig heb overigens (maar dan toch weer iets kopen kopen kopen. ;))

Edit: Nu ik er over nadenk, wellicht een Sony RX100 of Canon G7X scoren..
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:50:
offtopic:
Jammer dat je dit nu post. Tipje, wellicht moet je Coolblue Outlet op Marktplaats in de gaten houden. Daar stond vorige week een Nikon 70-200 VR2 die binnen tevredenheidsgarantie was geretourneerd. Hoe je niet tevreden over dat objectief kan zijn is mij een raadsel, maar als ik het me goed herinner boden ze die voor om en nabij 1570 euro aan.

[ Voor 40% gewijzigd door Toewan op 13-01-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt de Sony die nu in de aanbieding is bij Mediamarkt (SONY KDL-50W815B) ook onder de Sony W805 serie?

(in verband met de uitgesloten producten van vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Laatst online: 09-09 15:11
Het product dat ik wilde hebben is ook weg van de site sinds gisteren of vandaag. Jammer wel, kijken of ze het lokaal wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:25:
Valt de Sony die nu in de aanbieding is bij Mediamarkt (SONY KDL-50W815B) ook onder de Sony W805 serie?

(in verband met de uitgesloten producten van vorig jaar)
Let niet op die lijst,vorig jaar stond samsung serie 7000 en 8000 uitgesloten zoals elke jaar.En me tante heeft gewoon eentje gekocht en ik ook 2 jaar geleden.In de winkel doen ze niet moeilijk,bij tv's dan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Amaze86 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:57:
[...]

Let niet op die lijst,vorig jaar stond samsung serie 7000 en 8000 uitgesloten zoals elke jaar.En me tante heeft gewoon eentje gekocht en ik ook 2 jaar geleden.In de winkel doen ze niet moeilijk,bij tv's dan.
Bij TV's in die prijsklasse kun je er in de winkel sowieso wel 10-20% afdingen. Al weet ik niet of dat bij de MM ook gaat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:08
Weet iemand of (Kenwood) keukenmachines en electrische tandenborstels ook meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Eskiya schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:56:
Weet iemand of (Kenwood) keukenmachines en electrische tandenborstels ook meedoen?
Zie treative in "MediaMarkt BTW week 2015". We weten pas wat wel en niet meedoet als MM de actie aankondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 16:01
Eskiya schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:56:
zeef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:19:
[...]

Zie treative in "MediaMarkt BTW week 2015". We weten pas wat wel en niet meedoet als MM de actie aankondigt.
Juist hierom vind ik dat de topicstart geupdate moet worden en eventueel een modbreak aan toevoegen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Sony TV's (in ieder geval de KDL-42W705B en -706B) zijn ineens respectievelijk 40 en 30 euro in prijs gestegen bij Mediamarkt... Dan is het natuurlijk niet zo lucratief als het klinkt die BTW actie. Hoop niet dat dit een truc is, die ze met meer producten doen die in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Er was toch juist opgelegd dat de MM de prijzen 2 weken vooraf de BTW actie niet meer mocht verhogen?

Gaan ze dan nu gewoon 2 weken en 1 dag van te voren alles verhogen om zo alsnog mensen te paaien met zogenaamd goede aanbiedingen?

Heb een aantal jaren geleden wel een keer "goedkoop" een camera gekocht, maar dit was toen een van de weinige dingen die echt substantieel goedkoper was met de BTW korting dan bij andere winkels.
Voor vele apparaten gold toen dat het ergens anders slechts een paar euro tot 20 euro goedkoper was maar je wel door de idiote mensenmassa in de MM moest. Dan neem ik die paar euro wel voor lief hoor.

Desalniettemin ga ik zeker weer de aanbieding in de gaten houden en kijekn of er een goede deal ergens te behalen valt op een artikel dat ik net nodig heb (of denk te hebben)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Rubman schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:25:
Er was toch juist opgelegd dat de MM de prijzen 2 weken vooraf de BTW actie niet meer mocht verhogen?

Gaan ze dan nu gewoon 2 weken en 1 dag van te voren alles verhogen om zo alsnog mensen te paaien met zogenaamd goede aanbiedingen?

Heb een aantal jaren geleden wel een keer "goedkoop" een camera gekocht, maar dit was toen een van de weinige dingen die echt substantieel goedkoper was met de BTW korting dan bij andere winkels.
Voor vele apparaten gold toen dat het ergens anders slechts een paar euro tot 20 euro goedkoper was maar je wel door de idiote mensenmassa in de MM moest. Dan neem ik die paar euro wel voor lief hoor.

Desalniettemin ga ik zeker weer de aanbieding in de gaten houden en kijekn of er een goede deal ergens te behalen valt op een artikel dat ik net nodig heb (of denk te hebben)
Tsja lijkt er wel op, want de meeste berichten zijn dat om 28 januari de actie begint, dus nu zullen de prijzen vast staan maar ja gisteren toevallig verhoogt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 11:35

SQB

Rubman schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:25:

Tja, die grens moet ergens liggen. Natuurlijk lijkt dit op 'valsspelen', maar je kan ook niet verlangen dat ze de prijzen nooit aanpassen, omdat er ooit een actie komt.

Ik denk dat ze hierbij dezelfde termijn aanhouden die je hebt om te ruilen en dus ook om alsnog je korting te krijgen, om te voorkomen dat er hier gedonder om ontstaat (mensen die iets goedkoper gekocht hebben maar alsnog om de korting komen zeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij is het niet echt nuttig om je nu druk te maken over de exacte voorwaarden, product/merk uitslutiingen en het feit dat er nu nog prijzen verhoogd worden. Hoe de actie daadwerkelijk opgebouwd is in 2015 weten we pas als MM deze aankondigt. Of een prijsverhoging al dan niet eerlijk is, is in mijn ogen ook niet aan ons om te bepalen. Het enige wat je voor jezelf kunt bepalen is of je, tijdens de BTW-actie, de dan geldende prijs voor het product interessant genoeg vindt om het product te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SQB schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:45:
[...]

Tja, die grens moet ergens liggen. Natuurlijk lijkt dit op 'valsspelen', maar je kan ook niet verlangen dat ze de prijzen nooit aanpassen, omdat er ooit een actie komt.

Ik denk dat ze hierbij dezelfde termijn aanhouden die je hebt om te ruilen en dus ook om alsnog je korting te krijgen, om te voorkomen dat er hier gedonder om ontstaat (mensen die iets goedkoper gekocht hebben maar alsnog om de korting komen zeuren).
Claim ook helemaal niet dat ze prijzen nooit mogen aanpassen omdat er ergens over x maanden aan actie komt. Wat echter structureel lijkt te gebeuren is verhogingen vlak voor een actie waardoor de actie helemaal niet meer interessant is of in extreme gevallen je gewoon hetzelfde betaald maar alleen denkt dat je goedkoper uit bent.

Nogmaals is het uiteraard pas te bepalen als de actie daadwerkelijk aangekondigd is en de prijzen bekend zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 14-01-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Aghanim schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:50:
Of een prijsverhoging al dan niet eerlijk is, is in mijn ogen ook niet aan ons om te bepalen. Het enige wat je voor jezelf kunt bepalen is of je, tijdens de BTW-actie, de dan geldende prijs voor het product interessant genoeg vindt om het product te kopen :)
Tuurlijk, dat is niet aan ons te bepalen want een winkel staat er vrij in prijsverhogingen door te voeren. Maar evengoed sta ik er vrij in daarover van mening te zijn dat als dat werkelijk het geval is, de consument een loer wordt gedraaid. Dergelijke praktijken doen me sterk hieraan denken. Maar goed, laten we ook nog niet te voorbarig zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
cbernardini schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:07:
[...]

Tuurlijk, dat is niet aan ons te bepalen want een winkel staat er vrij in prijsverhogingen door te voeren. Maar evengoed sta ik er vrij in daarover van mening te zijn dat als dat werkelijk het geval is, de consument een loer wordt gedraaid. Dergelijke praktijken doen me sterk hieraan denken. Maar goed, laten we ook nog niet te voorbarig zijn inderdaad.
Waarom word jou een loer gedraaid? Je wordt toch niet verplicht iets te kopen bij MM? Als de prijs je niet aanstaat (al dan niet vanwege een prijsverhoging) dan koop je het product toch elders of helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Aghanim schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:16:
[...]

Waarom word jou een loer gedraaid? Je wordt toch niet verplicht iets te kopen bij MM? Als de prijs je niet aanstaat (al dan niet vanwege een prijsverhoging) dan koop je het product toch elders of helemaal niet?
Wat mij betreft is het verhogen van prijzen (waar het gros van de clientele niet van op de hoogte is) vlak voordat een actie begint, gelijk aan het bewust misleiden / misinformeren van je klanten. Vind jij dat een bedrijf met een fikse korting mag adverteren terwijl ze tijdelijk de 'van-prijs' omhoog hebben gegooid? We hoeven het er verder ook niet per se eens over te zijn hoor. Bovendien is het nu nog redelijk offtopic, we zien wel wat er gebeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door VR46 op 14-01-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornbal
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-08-2022
Vorig jaar nog een Nexus 5 voor 329 euro aangeschaft door de BTW actie. Is toch een nette prijs.
En daar werd de prijs niet verhoogd, bleef op 399 euro. Misschien bij andere artikelen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:46
cbernardini schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:15:
Sony TV's (in ieder geval de KDL-42W705B en -706B) zijn ineens respectievelijk 40 en 30 euro in prijs gestegen bij Mediamarkt... Dan is het natuurlijk niet zo lucratief als het klinkt die BTW actie. Hoop niet dat dit een truc is, die ze met meer producten doen die in aanmerking komen.
Ik weet helaas niet hoe de prijzen van de concurrenten voorheen waren maar normaliter prijst Mediamarkt altijd automatisch mee met de goedkoopste concurrent...dat is hier de Expert

Was toevallig gisteren één van de vaste concurrenten goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
nooberke schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:00:
[...]

Ik weet helaas niet hoe de prijzen van de concurrenten voorheen waren maar normaliter prijst Mediamarkt altijd automatisch mee met de goedkoopste concurrent...dat is hier de Expert

Was toevallig gisteren één van de vaste concurrenten goedkoper?
Gisteren was hij nog E479,- (waarvoor hij nog bij de eerste 3 shops in de pricewatch wordt aangeboden), vandaag E519,- (zelfde voor enkele andere modellen waar ik naar keek). Maar misschien is de prijsverhoging niet gerelateerd aan de actie, dan zouden de prijzen van andere producten ook moeten zijn / worden verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Einde maand inderdaad de BTW actie. Familielid werkt bij de MM en vertelde over hun eigen korting (40%) bovenop de BTW actie. Zodoende betalen personeelsleden minder dan de helft van de gewone prijs.

Leuke extra van werken bij de MM dus. Klop dus vooral bij je familie aan als ze bij de MM werken :)

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
bjornbal schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:50:
Vorig jaar nog een Nexus 5 voor 329 euro aangeschaft door de BTW actie. Is toch een nette prijs.
En daar werd de prijs niet verhoogd, bleef op 399 euro. Misschien bij andere artikelen wel.
Uhhh omdat de adviesprijs 399 euro is? Bij mediamarkt zijn de prijzen allemaal 'actieprijzen' :p, dus bij een btw Actie worden de normale/advies prijzen gehandhaafd. Het is alleen leuk voor producten die nooit in de aanbieding komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1-0-Ed schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:16:
Einde maand inderdaad de BTW actie. Familielid werkt bij de MM en vertelde over hun eigen korting (40%) bovenop de BTW actie. Zodoende betalen personeelsleden minder dan de helft van de gewone prijs.

Leuke extra van werken bij de MM dus. Klop dus vooral bij je familie aan als ze bij de MM werken :)
vroeger ook gehad met de bouwmarkt bijbaantje. maar let wel dat daar een maximum aanzit van een paar duizend euro daarna komt de belastingdienst cashen. dus zomaar naar je familie leden daarvoor stappen gaat niet werken. en 40% is wel erg extreem. 20 - 25% is gangbaar dus met btw korting vermoedelijk 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 22:43

Denk dat je familielid een beetje overdrijft, ik als ex-werknemer kan je vertellen dat dit 20% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:33
Denk dat je familielid een beetje overdrijft, ik als ex-werknemer kan je vertellen dat dit 20% is.
Voor een medewerker tijdens de btw dagen dus %33,6 korting %17 plus %20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wat neerkomt op ongeveer 40% (zeker als je een stoer doende net bij de mediamarkt werkend jochie bent verander je dat even in gewoon al 40% :+ ) samen met de 18% (17,6) korting van de BTW actie

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 14-01-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:53
Plus medewerkers hebben een limiet per jaar wat ze als korting kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Lekkere titel wat veel onduidelijkheid veroorzaakt. Titel en de OP mag best aangepast worden.
Volgens het onderstaand bericht is het nog vroeg..

[ Voor 4% gewijzigd door MrJames op 14-01-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
MrJames schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:00:
Lekkere titel wat veel onduidelijkheid veroorzaakt. Titel en de OP mag best aangepast worden.
Volgens het onderstaand bericht is het nog vroeg..

[...]
Eens, gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Marantz HD-DAC1€ 799,-€ 799,-

Benieuwd of de Marantz HD-DAC1 ook onder de korting valt. Dat ding kost overal 799 euro en dan is 140 ekkers toch leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hij wordt er nu niet verkocht gezien de mediamarkt niet in de lijst met winkels voorkomt in de pricewatch. Al kan dat natuurlijk wel, maar standaard hebben ze hem dus niet. Hou je eigen post in de gaten, dan merk je het vanzelf of de MM erbij komt te staan als winkel..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Aangezien je een artikel aangeschaft bij de MediaMarkt binnen 14 dagen mag terugbrengen/retourneren, is het een mogelijkheid om nu al je artikel te gaan halen en vervolgens tijdens de actiedagen het verschil terug te claimen? Of geldt er een kortere termijn hiervoor? Als de actie daadwerkelijk op de 28ste zou beginnen moet het kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:22:
Hij wordt er nu niet verkocht gezien de mediamarkt niet in de lijst met winkels voorkomt in de pricewatch. Al kan dat natuurlijk wel, maar standaard hebben ze hem dus niet. Hou je eigen post in de gaten, dan merk je het vanzelf of de MM erbij komt te staan als winkel..
De pricewatch is niet helemaal in sync met reality :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
SpX schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:27:
Aangezien je een artikel aangeschaft bij de MediaMarkt binnen 14 dagen mag terugbrengen/retourneren, is het een mogelijkheid om nu al je artikel te gaan halen en vervolgens tijdens de actiedagen het verschil terug te claimen? Of geldt er een kortere termijn hiervoor? Als de actie daadwerkelijk op de 28ste zou beginnen moet het kunnen lijkt me.
Dit is al 100 keer gevraagd volgens mij. Bel de MediaMarkt anders op en plaats hier het antwoord. Daar help je niet jezelf, maar ook anderen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

Iemand vroeg wat er vorig jaar niet meedeed, hier wat dingen die ik me kan herinneren.

Camera's en Lenzen
Alles waar btw korting op zat: Samsung, Olympus en Fuji (hoewel ik de laatste niet meer 100% zeker weet)
Geen Panasonic, veel Sony toestellen deden ook niet mee.
Canon en Nikon bepaalde modellen uitgesloten (vnl de duurdere).
Het beleid wat Camera's betrof was overigens per MM verschillend. Zo gaf MM Arena op veel modellen die niet aan de actie meededen 10% korting. Andere MM gingen daar weer niet in mee. Van andere vestigingen kwamen er weer verhalen binnen van mensen die de hele dure camera's/ lenzen gewoon met btw korting kregen. Waarschijnlijk door niet helemaal goed geinstrueerde verkopers.

Apple
iPads en iPhones deze vielen buiten de actie. Echter ook hier was het beleid van de verschillende winkels verschillend. MM arena gaf op alles van Mac buiten de actie gewoon 10% bij andere vestigingen was dat niet het geval.

Ook was er een verschillend beleid bij de diverse MM tav van op is op. Ik hoorde dat de vestiging in Amsterdam Noord niet moeilijk deed als een product uitverkocht was. Je kon het gewoon kopen en later ophalen.

Kortom er willen nog wel eens verschillen zijn tussen de MM onderling kwa beleid iets waar je rekeing mee moet houden. En vergeet niet dat wat vorig jaar gold niet automatisch dit jaar weer het geval is. De coulance van 10% die vorig jaar gold bij de MM Arena of Noord kan dus dit jaar niet het geval zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door zap8 op 14-01-2015 19:21 ]

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:40
Eens rondvragen of iemand in mijn omgeving nog werkt bij de mm.

Voor de btw actie en hun 20% er nog af wil ik best een Macbook pro aanschaffen. Hopelijk mijn kans hiervoor maar eens proberen te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rudi Vader schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:58:

Qua prijzen vergelijkt MM zich vooral met de grotere (web)winkels. Mocht je ergens een product (of het met acties ook geld, geen idee) elders goedkoper zien en het is een winkel wat op zich geen lokale computerboer op de hoek is, krijg je gewoon het prijsverschil alsnog terug. Zo heb ik afgelopen weekend 31 euro terug gekregen, omdat ik bij de MM een koptelefoon kocht die elders dus goedkoper was. :)

Jouw vergelijking met de auto is dan ook een beetje krom, ik snap je punt, maar men moet ergens grenzen leggen, anders is het spoor bijster voor waar MediaMarkt moet gaan zitten vergelijken.
Jouw auto laat je ook niet rijden tegenover een formule 1, of wel? ;)

MediaMarkt kan ook net zo goed zeggen "Jammer dan, had je maar naar die winkel moeten gaan" waardoor ik alsnog de koop zou moeten ontbinden om vervolgens bij die andere winkel alsnog te bestellen. MediaMarkt is dan een klant armer, geld kwijt en ik moet langer wachten op mijn gewenste product. Dan zijn er dus alleen maar verliezers en daar schiet niemand iets mee op.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:40
Weet iemand of deze actie ook in 't buitenland word gehouden? (duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is op zich minder interessant lijkt me, hier is meer BTW dan in de meeste landen zoals Duitsland en dus minder korting daar.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
EHA1337 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:41:
In Duitsland was de actie afgelopen zomer ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
EHA1337 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:41:
Ja vorig jaar begin Juli was die in Duitsland, alleen het prettige in duitsland was ze mogen geen uitzonderingen doen dus het is werkelijk op alles korting, heb zelf een xbox one en monitor, muis een ssd allemaal met korting gekregen.

Hier in Nederland is meer dan 50% van de winkel wat niet meedoet ;w

Duitse overheid is een stuk strenger met bedrog acties dan hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zap8 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:12:
Iemand vroeg wat er vorig jaar niet meedeed, hier wat dingen die ik me kan herinneren.

Camera's en Lenzen
Alles waar btw korting op zat: Samsung, Olympus en Fuji (hoewel ik de laatste niet meer 100% zeker weet)
Geen Panasonic, veel Sony toestellen deden ook niet mee.
Canon en Nikon bepaalde modellen uitgesloten (vnl de duurdere).
Het beleid wat Camera's betrof was overigens per MM verschillend. Zo gaf MM Arena op veel modellen die niet aan de actie meededen 10% korting. Andere MM gingen daar weer niet in mee. Van andere vestigingen kwamen er weer verhalen binnen van mensen die de hele dure camera's/ lenzen gewoon met btw korting kregen. Waarschijnlijk door niet helemaal goed geinstrueerde verkopers.

Apple
iPads en iPhones deze vielen buiten de actie. Echter ook hier was het beleid van de verschillende winkels verschillend. MM arena gaf op alles van Mac buiten de actie gewoon 10% bij andere vestigingen was dat niet het geval.

Ook was er een verschillend beleid bij de diverse MM tav van op is op. Ik hoorde dat de vestiging in Amsterdam Noord niet moeilijk deed als een product uitverkocht was. Je kon het gewoon kopen en later ophalen.

Kortom er willen nog wel eens verschillen zijn tussen de MM onderling kwa beleid iets waar je rekeing mee moet houden. En vergeet niet dat wat vorig jaar gold niet automatisch dit jaar weer het geval is. De coulance van 10% die vorig jaar gold bij de MM Arena of Noord kan dus dit jaar niet het geval zijn.
Hmm... Had juist mijn oog laten vallen op een Panasonic compactcamera :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

Cyclonic schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:44:
[...]

Ja vorig jaar begin Juli was die in Duitsland, alleen het prettige in duitsland was ze mogen geen uitzonderingen doen dus het is werkelijk op alles korting, heb zelf een xbox one en monitor, muis een ssd allemaal met korting gekregen.

Hier in Nederland is meer dan 50% van de winkel wat niet meedoet ;w

Duitse overheid is een stuk strenger met bedrog acties dan hier in Nederland.
Bedrog acties? |:( zodra er door de overheid regels gesteld gaan worden dat niks uit mag worden gesloten zou wss eerder de actie niet doorgaan dan dat ze op alles korting geven. Dat ze dat in duitsland wel doen verbaasd me eerlijk gezegd, de publiciteit die ze er door krijgen zou het verlies wel goedmaken dan..

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bedrog ;( Het lijkt wel alsof een aantal mensen in dit topic serieus denkt dat ze onrecht wordt aangedaan door de MM. Waarom zou je enig recht van spreken hebben ten aanzien van wat een winkel aan korting (= cadeau) geeft? Je zou ook blij kunnen zijn met de grote hoeveelheid spullen die wel mee doen in de actie in plaats van over bedrog spreken omdat net dat ene product wat jij graag wilt hebben niet mee doet. De volgende keer heb je ongetwijfeld meer geluk bij een andere actie. You win some.....
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<h1>- Dit topic is bedoeld om leuke aanbiedingen en ervaringen te bespreken, niet als klaagmuur of voor allerlei wilde beschuldigingen. Hou het svp netjes.
- Geen aankoopadviesvragen.</h1>~~~[/html]

Zoals overal op Tweakers.net: toon eigen inzet, dit is geen topic om vraagjes te dumpen. Geen mededelingen zoals "ik ook" of "ik heb X gekocht". Ook niet "doet product X mee?".

Veel vragen worden beantwoord in de Q&A op pagina 1 van dit topic. Kijk eerst of je vraag daar al is beantwoord voor je gaat posten!

Media Markt heeft besloten om vanaf dinsdagavond 22.00 tot maandag 2 februari 08.00 uur geen prijzen aan te bieden via de Pricewatch.