• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:40

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor de nieuwe eigenaren: als hij niet aangaat even het joystickje naar beneden bewegen. Staat in de handleiding, maar wie leest die ;).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
Milmoor schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:21:
Voor de nieuwe eigenaren: als hij niet aangaat even het joystickje naar beneden bewegen. Staat in de handleiding, maar wie leest die ;).
Volgens mij gaat ie ook aan als je dat joystickje gewoon indrukt? Dacht ik? Hoe dan ook, aan gaat ie, en uit ook, en hij werkt prima. Ik moet wel erg wennen aan de hoeveelheid plaats die ik nu heb (al ging het me daar wel om).

Och ja, je moet toch wat he.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 18:47

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Daikirai schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:34:
Maandag bij Caseking besteld, dinsdag verzendbevestiging, vandaag binnen!

[afbeelding]

Die folie onderaan het scherm heb ik er nog steeds niet af, heeft duidelijk niemand over nagedacht 8)7
Damn ik ben jalours! Ik ben al sinds 18dec aan het wachten op centralpoint. Volgens de laatste belofte wordt hij aanstaande maandag verzonden. Fingers-crossed :|

• Just_A_User
Tweak-Freak schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:14:
[...]

Damn ik ben jalours! Ik ben al sinds 18dec aan het wachten op centralpoint. Volgens de laatste belofte wordt hij aanstaande maandag verzonden. Fingers-crossed :|
Mja, ik heb 'm ook afgelopen maandag besteld en hij staat hier nu ook te draaien inderdaad.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Niemand dode pixels gevonden ?

Legion 7i i9 3080 32gb

• Just_A_User
Ik zie er geen nee. Hier een kleine crappy foto genomen met m'n telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Philips40inch_zps3260d49d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/60Hz_zps4215e659.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Just_A_User op 12-02-2015 22:04 ]

• markklok

markklok

Nou morgen tussen 11 en 1 komt mijn speelgoed binnen

Philips scherm + 2× msi 980 gaming
dat wordt genieten :)

Legion 7i i9 3080 32gb

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 23:54

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Just_A_User schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:03:

Prima. Dus ik heb net gebeld, en wat is het verhaal dan? "Ik ben er een beetje bang voor dat hij vandaag niet meer binnen gaat komen". Wat is dat nou voor bullshit? Maandag was nog door hun leverancier bevestigd dat die bestelling op woensdag geleverd wordt. Als je iets bevestigd, dan is dat dus ZEKER. Dan moet je niet nadat je mensen hebt laten bestellen je verhaal ineens wijzigen. Daar hou ik niet van. Als je ZEKER bent dat je gaat uitleveren (de leverancier van Alternate dan) dan heb je die dingen ook gewoon bij jezelf op voorraad liggen, anders kun je nooit zeker zijn en dus ook niet bevestigen.
De leverancier van Alternate is Wave in dit geval volgens mij (de distri tak van ze) die heeft hem ook aangeboden in ieder geval.

Mocht iemand het scherm snel willen hebben: Caseking heeft er nog 25+ staan in ieder geval en is de enige distri met stock op het moment. De prijs zal voorlopig wel rond de 800(+) blijven hangen zolang er meer dan genoeg vraag is en er amper leveringen plaatsvinden. Philips heeft te laag in gezet op het scherm en het blijkt een succesje? :D

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

• Just_A_User
Sdu7cb schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:30:
[...]

De leverancier van Alternate is Wave in dit geval volgens mij (de distri tak van ze) die heeft hem ook aangeboden in ieder geval.

Mocht iemand het scherm snel willen hebben: Caseking heeft er nog 25+ staan in ieder geval en is de enige distri met stock op het moment. De prijs zal voorlopig wel rond de 800(+) blijven hangen zolang er meer dan genoeg vraag is en er amper leveringen plaatsvinden. Philips heeft te laag in gezet op het scherm en het blijkt een succesje? :D
Ik heb de monitor hier nu staan, maar ik vind het heel heel heel erg toevallig dat als ik dan bel om te informeren naar annulering dat dat allemaal mogelijk is, en als ik dan 30 min later terug bel om daadwerkelijk te annuleren dan ineens is ie én binnen gekomen én uitgeleverd. Mij lijkt dat een raar verhaal. Ik heb sterk het vermoeden dat iemand anders nu geen monitor heeft gekregen.

Inderdaad, Caseking heeft er nog een hoop, dus daar kun je 'm bestellen, maar kost ie wel 800 euro.

Overigens, wat is dat voor een raar iets, die melding die je krijgt als je het scherm aan zet dat een statisch beeld van langer dan 30 min kan inbranden op je scherm. Ik heb toch niet met een plasma scherm van generaties terug van doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Nou dat zou dan best de monitor van Ron555 kunnen zijn geweest (eerder in de thread). Beetje klote tactiek van Alternate. Commercieel snap ik het , maar ik heb er van geleerd dat ik daar niet meer ga bestellen als er geen voorraad ligt.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
mr.babek schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:20:
Nou dat zou dan best de monitor van Ron555 kunnen zijn geweest (eerder in de thread). Beetje klote tactiek van Alternate. Commercieel snap ik het , maar ik heb er van geleerd dat ik daar niet meer ga bestellen als er geen voorraad ligt.
Exact, ik bestel daar ook niet meer.

Nou dat bedoel ik. Ik vond het verhaal al vreemd toen het zeg maar 'live' gebeurde en heb daarna ook mijn vriendin gebeld (die voor mij een adres had geregeld in Duitsland zodat ik de monitor bij Caseking kon bestellen en dus kon annuleren bij Alternate) zo van 'hey het is niet meer nodig want ze hebben me zojuist bij Alternate gezegd dat ie is binnen gekomen én verstuurd is". Mijn vriendin zei direct 'dat is wel heel erg toevallig'.

Let wel, mijn annuleringstelefoontje volgde 30 min na mijn eerste telefoontje waarin ik vroeg wanneer ik mijn geld terug zou hebben als ik zou annuleren. Dus bij het 1e telefoontje was de voorraad gecontroleerd en was hij nog niet binnen, en 30 min later bel ik om op te annuleren, en in die 30 min heeft de leverancier EN voor de deur gestaan EN is die voorraad administratief verwerkt EN is mijn bestelling (let wel, op maandag zou ik de laatste monitor hebben van die batch, dus het lijkt me dat de orders van de klanten voor mij in orde maken eerst komt) ook al 'verzonden'.

Ik weet niet of ik daadwerkelijk de monitor van een andere klant heb gekregen maar het verhaal is en blijft toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 03:09
Gister opgehaald bij CoolBlue, Eindhoven.
Top service en een lage prijs (699 betaald).

Nog niet echt tijd gehad. Wel vlug gekeken of er wat met pixels fout was.
Zo 123 niets fouts te zien. Folie is lastig te verwijderen en er zijn nog wat rare zaken (oa. bios van een intel NUC krijg je niet op het scherm, bios van een H87-Pro weer wel. Menu met die knop aan de achterkant is ook wennen.) Foto's en Video ziet er echt fantastisch uit.

Ben benieuwd of ik nog wat van Alternate hoor.
Waarschijnlijk was ik de klos omdat ik niet vooruit betaald heb en hem af wilde halen.
Het lijkt er op dat je dan altijd als laatste aan de beurt bent.
Ik ben er geen voorstander van vooruit betalen als iets niet op voorraad.
Kleine bedragen prima, maar 699,-- gaat me te ver.

Dat gaat bij CoolBlue dus wel perfect en snel.
Woensdag avond om ca. 21.15 besteld, donderdag rond de middag al de mail+SMS dat ie klaar stond in Eindhoven. Ze zetten hem zelfs nog voor je in de auto!! _/-\o_

Vanavond maar eens alles netjes aansluiten.

[ Voor 0% gewijzigd door Ron555 op 13-02-2015 11:11 . Reden: spelcheck ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Top, Ron555, dat je 'm binnen hebt! Ik ging me al bijna schuldig voelen van het idee dat ik misschien wel jouw monitor had gekregen. Overigens verduidelijkt jouw verhaal wel het een en ander. Eerlijk is 't niet, maar het is 'een reden' inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Heb zelf ook nog geen dode pixels ontdekt, maar op zo'n resolutie is dat ook wat lastiger ;)

Wel vreemd dat mijn settings gereset waren (DisplayPort stond vanmorgen weer op 1.1), merkte het meteen aan de 30Hz.

Als je die SmartControl software gebruikt, zet dan meteen de SmartContrast/Response optie off zodat het beeld niet steeds van helderheid veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SmartControl software? Ik heb het ding niet geïnstalleerd, alleen maar aangesloten en hij werkte direct, met uitzondering van die DP1.1 die je moet omzetten naar 1.2. Vanavond thuis kijken of er weer wat veranderd is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Man man man wat een beeld :)

Deze jongen is er heel heel blij mee !
En dat van links naar rechts kijken gaat vanzelf wel over :D

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
Just_A_User schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:17:
Top, Ron555, dat je 'm binnen hebt! Ik ging me al bijna schuldig voelen van het idee dat ik misschien wel jouw monitor had gekregen. Overigens verduidelijkt jouw verhaal wel het een en ander. Eerlijk is 't niet, maar het is 'een reden' inderdaad.
Jij hoeft je nergens schuldig over te voelen.
Hij is pas van mij als ie betaald is en dat was ie niet.
Probleem ligt wat mij betreft bij Alternate. Niet jou probleem.

Maar ik ben voorzien dankzij mooie tip van markklok
en de prima service van CoolBlue.

Allemaal veel kijk plezier toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
markklok schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:55:
Man man man wat een beeld :)

Deze jongen is er heel heel blij mee !
En dat van links naar rechts kijken gaat vanzelf wel over :D
Inderdaad prima beeld maar wel errug groot.
Daar zal ik toch echt aan moeten wennen.
(kom van een Dell U2410)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ron555 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:27:
[...]

Inderdaad prima beeld maar wel errug groot.
Daar zal ik toch echt aan moeten wennen.
(kom van een Dell U2410)
Ja, dat herken ik wel. Het is echt érg groot, en dan kom ik nog van 2 27" schermen naast elkaar, maar dit beest is erg erg groot. Maar ook wel heel erg gaaf :P

Edit: klein beetje betere foto met wat meer licht:

Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/20150213_192632_resized_zps622ae91f.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Just_A_User op 13-02-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is hij ook binnen! :)

Hij lijkt echt 10x groter als je er persoonlijk voor zit dan op deze fotos :P

Heb al wat games getest zoals minecraft, echt geweldig scherm zeg.

Ik maak binnenkort ook wel wat fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 13:50
Foto's doen hem geen recht aan inderdaad! Boven verwachting heel snel gewend aan het formaat.

Hij is helemaal intakt en pas boven de 83hz gaat het problemen geven.

De grijs naar grijs transitie is minder goed dan mijn pb298q maar ik ben tenminste van de ips glow af!, diep zwart!

En zo'n inpact heeft het niet eens op de prestaties, Dying Light op een 3770k en een 980 resulteerd in 35fps gemiddeld op de hoogste setting @ 3840*2160 terwijl ik opneem met 90mbps via shadowplay (youtube.nl/sjoerdtepas)

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Bij mij ook niet. Ik geloof er niks van dat dat een knop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Power button zit aan de achterkant toch? Volgens mij verzint hij maar wat :p

Ik zit eraan te denken om dat logo weg te halen en dan het scherm laag tegen het bureau te zetten met een mount arm.

"This screen is vast, but it’s more expensive than the competition, too. Its £690 price means it’ll set you back far more than the Samsung U28D590D and the Asus PB287Q – 4K screens that have 28-inch diagonals and cost less than £500 and £600 respectively."

Ja alleen heeft 4k weinig zin op een 28 inch scherm voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:10:
Power button zit aan de achterkant toch? Volgens mij verzint hij maar wat :p

Ik zit eraan te denken om dat logo weg te halen en dan het scherm laag tegen het bureau te zetten met een mount arm.

"This screen is vast, but it’s more expensive than the competition, too. Its £690 price means it’ll set you back far more than the Samsung U28D590D and the Asus PB287Q – 4K screens that have 28-inch diagonals and cost less than £500 and £600 respectively."

Ja alleen heeft 4k weinig zin op een 28 inch scherm voor zover ik weet.
Wel grappig. Die conclusie is het tegenovergestelde van wat ik meerdere malen heb gelezen, namelijk dat de kleinere monitoren met die resolutie wel oke zijn, maar dat je dan de hele tijd met je neus op het scherm zit of met je ogen zit te knijpen.

Overigens vind ik het een beetje apart dat hij duurder is dan de concurrentie. Die concurrentie waar ze over praten is dan een 28" monitor. Niet klein natuurlijk, maar ook helemaal niet te vergelijken met een 40" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hogere resolutie op een groot scherm is meer merkbaar dan op een klein scherm. 1080p op een TV maakt alle letters wazig. Op een klein scherm is alles al scherp. Dus wat heeft die 4k dan voor een zin?

Ik ben geen expert. Maar het is een van de redenen dat ik dit scherm kocht. Dichtbij zitten en toch een scherp beeld met zo een groot scherm.

Ik kan het mis hebben hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 22:33
Vergelijk met die 28ers slaat ook nergens op zeker niet de prijs. Hoe je het went of keert is heel veel monitor voor je geld. Was eerst ook aan het twijfelen om deze te kopen. Ben uiteindelijk voor 32” 1440P gegaan wat voor mij wel goed is want ik merk dat ik te dicht op het scherm zit om groter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m ook net binnen en gelijk de displayport op 1.2 gezet.
Nu werk ik met een MacPro (late 2013) en die ziet m niet.

Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is?
Ik gebruik gewoon de thunderbolt kabel, wat normaal gesproken moet werken.

Is er een software update nodig voor de monitor misschien?

Hopelijk heeft er iemand een antwoord voor mij.

Gr Raoul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Werkt de monitor wel op een andere computer? Werkt een andere monitor wel op je laptop? Moet je misschien aangeven dat er een externe monitor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:08:
Ik heb m ook net binnen en gelijk de displayport op 1.2 gezet.
Nu werk ik met een MacPro (late 2013) en die ziet m niet.

Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is?
Ik gebruik gewoon de thunderbolt kabel, wat normaal gesproken moet werken.

Is er een software update nodig voor de monitor misschien?

Hopelijk heeft er iemand een antwoord voor mij.

Gr Raoul
Misschien hier even kijken? http://support.apple.com/en-us/HT202801
Daarin het linkje gevolgd naar deze pagina:
http://support.apple.com/en-us/HT202856
Ik gok dat het met "Multi-Stream Transport (MST) displays" te maken heeft.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:29

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Let wel de Philips is een SST monitor, geen MST. Dat stelt dus inderdaad hogere eisen aan je videokaart, volgens mij.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:31
Op 11 december besteld (en betaald) bij 4Launch en de levering is inmiddels al 6x uitgesteld. Grrr… Begin het wachten aardig beu te worden. Vooral omdat ik weet kreeg van deze monitor via het artikel op tweakers nieuws dat Philips deze monitor 'begin december' ging leveren.

Net even gechat met 4Launch en hij nu weer morgen, 19 februari dus, bij hun binnen moeten komen volgens de planning.

Aangezien ik nu toch al negen weken wacht voel ik er weinig voor alsnog € 100 meer te betalen door de bestelling naar elders te verzetten.

Je weet wel weer waar je staat als eindgebruiker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Een troost: hij is het waard. Zowel het geld als het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de MaPro is opgelost.
Ik moest gewoon een mini display port 1.2 kabel kopen.

Vet scherm! _/-\o_

• powermarcel10
  • Laatst online: 08-10 19:38
Heeft iemand hier het scherm besteld (en ontvangen) bij cdrom land? Ik heb hem daar 5 dagen geleden besteld. zou eerst binnen 2 werkdagen worden geleverd maar had eergisteren een mailtje dat het vermoedelijk de 20e gaat worden..

Na het lezen van dit hele topic heb ik zo m'n twijfels!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 22:07
Ik heb de monitor bij Megekko besteld op 23 januari, en de levertijd is nu al 3x naar voren geschoven, vandaag zou die binnenkomen en is de levertijd naar de 25-ste verplaatst.

Vanzelfsprekend heb ik er vrij weinig vertrouwen in dat ie er dan is, en ik hou nu rekening met nog één maand voordat ik annuleer.

Gelukkig heb ik de monitor niet nodig voor werk e.d. maar dit soort gedoe gaat echt alle perk te buiten.

Sowieso is het niet fijn om 700 euro gestald te hebben staan bij één of andere computerzaak.
Reactie megekko:
Dit hebben wij reeds vanmorgen gedaan, levering is erg problematisch. Ik heb bevestiging gekregen dat onze leverancier (Ingram Micro) ze begin volgende week van Philips krijgt, maar of we genoeg units krijgen is vooralsnog onbekend.

Ik vind het verschrikkelijk vervelend voor jou, en ook voor anderen die besteld hebben maar ik zou mijn hand niet in het vuur durven steken dat ik alles begin volgende week uitgeleverd krijg. Ik zie dat andere partijen ook problemen hebben, Coolblue heeft 'm zelfs uit de prijsvergelijker gehaald.

[ Voor 35% gewijzigd door Devil777 op 19-02-2015 20:37 . Reden: reactie webshop toegevoegd ]

• markklok

markklok

Damn wat ben ik blij dat ik hem vorige week bij coolblue heb besteld en cdromland geannuleerd....

Misschien voor de ongelukkige annuleren en in Duitsland bestellen ?

Legion 7i i9 3080 32gb

• powermarcel10
Devil777 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:57:
Ik heb de monitor bij Megekko besteld op 23 januari, en de levertijd is nu al 3x naar voren geschoven, vandaag zou die binnenkomen en is de levertijd naar de 25-ste verplaatst.

Vanzelfsprekend heb ik er vrij weinig vertrouwen in dat ie er dan is, en ik hou nu rekening met nog één maand voordat ik annuleer.

Gelukkig heb ik de monitor niet nodig voor werk e.d. maar dit soort gedoe gaat echt alle perk te buiten.

Sowieso is het niet fijn om 700 euro gestald te hebben staan bij één of andere computerzaak.
Reactie megekko:

[...]
Ja dit lijkt inderdaad nergens naar! Je snapt toch niet dat ze dit soort producten met een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding niet massaal produceren! Ze kunnen hier superveel geld aan verdienen lijkt mij! Wat ik op internet allemaal lees is bijna uitsluitend lovend, en er is genoeg interesse voor dit product. Ze hoeven dus echt niet bang te zijn dat ze met partijen blijven zitten..
markklok schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:53:
Damn wat ben ik blij dat ik hem vorige week bij coolblue heb besteld en cdromland geannuleerd....

Misschien voor de ongelukkige annuleren en in Duitsland bestellen ?
Daar heb je inderdaad goed aan gedaan! Had jij hem allang in bestelling staan bij cdromland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

powermarcel10 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:18:

[...]

Daar heb je inderdaad goed aan gedaan! Had jij hem allang in bestelling staan bij cdromland?
Weekje of 3....

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik heb denk ik ontzettend veel geluk gehad, want ik heb 'm vorige week maandag telefonisch besteld bij Alternate en vorige week donderdag kon ik 'm op m'n bureau zetten thuis. Geweldig scherm.

Voor de mensen waarvoor de levertijd al erg lang is, misschien toch overwegen om hem voor 100 euro meer bij caseking.de te bestellen. ik weet niet hoeveel zij er nog hebben, maar ze hadden hem vorige week in ieder geval meer dan genoeg, daadwerkelijk op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie weet toevallig hoe het komt dat het scherm af en toe op zwart beeld springt? (duurt niet langer dan 2 dec of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:32:
Wie van jullie weet toevallig hoe het komt dat het scherm af en toe op zwart beeld springt? (duurt niet langer dan 2 dec of zo).
Ik ervaar dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Nee kan niet zeggen dat ik dit ook heb... Wat ik wel zie is dat als m'n pc al aanstaat en ik later mijn monitor aanzet hij wat kleurtjes geeft voordat ik beeld krijg :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
powermarcel10 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:18:
Ja dit lijkt inderdaad nergens naar! Je snapt toch niet dat ze dit soort producten met een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding niet massaal produceren! Ze kunnen hier superveel geld aan verdienen lijkt mij! Wat ik op internet allemaal lees is bijna uitsluitend lovend, en er is genoeg interesse voor dit product. Ze hoeven dus echt niet bang te zijn dat ze met partijen blijven zitten..
Nou… het ligt iets genuanceerder. Jij, ik en de anderen in dit topic zien de voordelen van dit scherm, maar laten we wel wezen: De gemiddelde Nederlander zit meer met een iPad in zijn handen (hoe groot zijn ze, 12' max?) of naar een laptopscherm van in het gunstigste geval 15 inch te kijken – en kan daar zijn mailtjes, FB en youTube op bekijken en vindt dat groot zat.

Eind jaren negentig had je vrijwel geen grotere monitoren dan 20.5 inch. Ze waren duur en zwaar (bestonden vrijwel alleen betaalbare 'glazen' CRT monitoren) en een doorsnee PC had al moeite om één monitor van 1280 pixels breed aan te sturen. Rond 2005 werden flatscreen monitoren betaalbaar en de standaard. Die zijn veel lichter en makkelijker groter te maken dan 20 inch. Rond 2008 ruilde ik dan ook m'n twee 20.5 inch CRT's in voor een 30' van Dell voor ± 1400 met net zo veel pixels en oppervlakte.

Ik ben erg blij dat deze monitor voor deze prijs te koop is nu, maar het is en blijft een niche-markt. Zeker aangezien je er geen TV mee kan kijken en dat nog maar weinig hardware een 4K-signaal kan geven speelt natuurlijk ook een grote rol, maar veel mensen (durf ik te zeggen.. de meeste vrouwen) willen niet zo'n groot scherm in huis.

Ik was in december in de Media Markt Rotterdam en ze hadden niet één monitor staan die ook maar in de buurt kwam. Wel grote TV's met een veel hoger prijskaartje maar geen enkele 4K monitor van 40' of zelfs maar 32'. Terwijl die toch echt al een paar jaar bestaan. Blijkbaar is daar erg weinig omzet in anders hadden ze er wel eentje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
laptopleon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:42:
[...]

Nou… het ligt iets genuanceerder. Jij, ik en de anderen in dit topic zien de voordelen van dit scherm, maar laten we wel wezen: De gemiddelde Nederlander zit meer met een iPad in zijn handen (hoe groot zijn ze, 12' max?) of naar een laptopscherm van in het gunstigste geval 15 inch te kijken – en kan daar zijn mailtjes, FB en youTube op bekijken en vindt dat groot zat.

Eind jaren negentig had je vrijwel geen grotere monitoren dan 20.5 inch. Ze waren duur en zwaar (bestonden vrijwel alleen betaalbare 'glazen' CRT monitoren) en een doorsnee PC had al moeite om één monitor van 1280 pixels breed aan te sturen. Rond 2005 werden flatscreen monitoren betaalbaar en de standaard. Die zijn veel lichter en makkelijker groter te maken dan 20 inch. Rond 2008 ruilde ik dan ook m'n twee 20.5 inch CRT's in voor een 30' van Dell voor ± 1400 met net zo veel pixels en oppervlakte.

Ik ben erg blij dat deze monitor voor deze prijs te koop is nu, maar het is en blijft een niche-markt. Zeker aangezien je er geen TV mee kan kijken en dat nog maar weinig hardware een 4K-signaal kan geven speelt natuurlijk ook een grote rol, maar veel mensen (durf ik te zeggen.. de meeste vrouwen) willen niet zo'n groot scherm in huis.

Ik was in december in de Media Markt Rotterdam en ze hadden niet één monitor staan die ook maar in de buurt kwam. Wel grote TV's met een veel hoger prijskaartje maar geen enkele 4K monitor van 40' of zelfs maar 32'. Terwijl die toch echt al een paar jaar bestaan. Blijkbaar is daar erg weinig omzet in anders hadden ze er wel eentje gehad.
Tuurlijk heb je gelijk dat dit soort producten voor een niche markt zijn. Dat is zo, en dat zal ook wel een tijdje zo blijven.. Philips is momenteel echter de enige fabrikant die een 40" monitor op de markt brengt met een 4K resolutie en dat ook nog eens voor een zeer scherpe prijs. Dit betekent dat de hele (niche) markt maar bij 1 scherm uit komt, namelijk bij deze. Dat maakt het ondanks het feit dat er maar een relatief kleine markt voor is, wel zo dat ze die hele markt kunnen verzadigen. En daarom snap ik niet dat ze hun productie capiciteit niet wat opschroeven.

Gezien de lange wachttijd bij verschillende webshop, niet alleen in Nederland, is er genoeg vraag naar dit scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Nu is er volop vraag, omdat dit het eerste 40' UHD scherm is voor € 700, dus begrijpelijk dat ze nu even de vraag niet bij kunnen houden (en de prijs zelfs naar € 800 is gegaan in een maand tijd). Maar Philips heeft niet voor niets de fabricage uitbesteed (waar ze ooit zelf verschillende fabrieken met monitoren hadden). Ze kwakkelen al jaren op de meeste van hun markten.

Stel dat ze het aantal productielijnen nu flink vergroten, zoals je voorstelt. Ten eerste zal de vraag na een tijdje inzakken omdat alle Tweakers die er één willen (en kunnen ;) ) kopen er intussen eentje hebben. Daar zit je dan met je overcapaciteit: Een productielijn opzetten kost veel geld. Voor je het weet kost het meer geld dan het opbrengt.

Want: Vroeg of laat komt bijvoorbeeld Dell of komen misschien wel meerdere concurrenten met een vergelijkbaar scherm/prijs. In één klap is de markt dan gehalveerd of gedecimeerd. Dan zit Philips (of wie ze feitelijk ook maakt) ineens met een grote productie die grotendeels onverkoopbaar is. Moeten ze terugschalen, wat weer geld kost.

Misschien is dat ook een reden waarom ze niet duur zijn: Dat maakt het voor derden minder interessant zich ook op deze markt te begeven. Dus de kans op concurrentie kleiner, dus de kans groter dat je je productielijn niet hoeft aan te passen. Minimale investering / maximaal rendement.. Dat is waarschijnlijk hoe Philips er tegenaan kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Dat geeft dus Phillips juist een incentive om nu maximaal te leveren; immers als ze wachten met leveren tot andere fabrikanten concurrerend zijn kunnen ze minder aantallen afzetten. Ik hou het er op dat ze de vraag onderschat hebben, en de mate waarin deze monitor zijn eigen marktsegment creëert.

Ik denk dat als je een 8k monitor maakt van 80 inch, dat deze ook een nieuw segment zal creëren (maar dat is nu technisch nog niet haalbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat fotos:

http://postimg.org/image/t2iuhaeal/full/
http://postimg.org/image/tf56qcq8t/full/
http://postimg.org/image/tgk6gvye5/full/
http://postimg.org/image/uswtlnpi5/full/

Ik speel World of Warcarft op 4K alles ultra met Vsync aan maar shadows op laagst met een Asus GTX970.
Piano keyboard is ongeveer 85 cm ofzo. Om maar aan te tonen hoe groot dit scherm is. Echt huge :P
De meeste mensen die het zien zijn shocked, Zijn ze niet gewend!

De werk ruimte is heerlijk voor mij. Voorheen had ik veel windows over elkaar waarbij ik vaak moest wisselen. Nu kan het meeste naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:01:
Hier wat fotos:

http://postimg.org/image/t2iuhaeal/full/
http://postimg.org/image/tf56qcq8t/full/
http://postimg.org/image/tgk6gvye5/full/
http://postimg.org/image/uswtlnpi5/full/

Ik speel World of Warcarft op 4K alles ultra met Vsync aan maar shadows op laagst met een Asus GTX970.
Piano keyboard is ongeveer 85 cm ofzo. Om maar aan te tonen hoe groot dit scherm is. Echt huge :P
De meeste mensen die het zien zijn shocked, Zijn ze niet gewend!

De werk ruimte is heerlijk voor mij. Voorheen had ik veel windows over elkaar waarbij ik vaak moest wisselen. Nu kan het meeste naast elkaar.
Je krijgt de werkelijke grootte van dit scherm niet goed op foto vast gelegd he? Het is dat je de lengte van je keyboard er bij zet want anders kan het ook door gaan voor een veel kleiner scherm, ik had dat issue ook al :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, niet te zien op de foto! haha.

Hier dan een vergelijking met mijn oude 24 inch Samsung.

http://postimg.org/image/zbr712jbx/full/

(ja ok de samsung staat ietsjes naar links, was ff slordig maar toch, je ziet hoeveel groter de 40inch is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:34:
Ja klopt, niet te zien op de foto! haha.

Hier dan een vergelijking met mijn oude 24 inch Samsung.

http://postimg.org/image/zbr712jbx/full/

(ja ok de samsung staat ietsjes naar links, was ff slordig maar toch, je ziet hoeveel groter de 40inch is :))
Dat is wel een flink verschil ja. Ik kwam af van 2 27" schermen, maar zelfs dan is het verschil nog enorm. Ik moet zeggen dat het echt een heel heel gaaf scherm is. Achter PC zitten wat dan ook doen is een genot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Ik heb deze monitor op 11 december besteld bij 4Launch voor € 699. Nu deze monitor eindelijk weer op voorraad is bij diverse Nederlandse dealers voor € 750, stelt 4Launch voor dat ik € 150 bijbetaal zodat ze hem via een andere leverancier kunnen bestellen.

:( :( :(

Oftewel hij kost dan € 850 en dan bestelt 4Launch hem doodleuk bij Alternate voor € 750. :F

[ Voor 14% gewijzigd door laptopleon op 24-02-2015 13:33 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden hem vorige week bij coolblue voor 750, en een paar dagen geleden bij alternate ook. Ik heb demijne besteld via hw1.it waar ik vroeger ook al een tablet had bij gekocht. Daar hebben ze de Philips voor 650 euro inclusief levering en extra kosten. Maar ze hebben hem wel pas ten vroegste binnen op de 27ste heb ik van hen vernomen.

Ondertussen zit ik hier te klooien op een 20" 1680x1050 samsung schermpje omdat ik mn andere monitors verkocht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Kak kak kak Ik bel intussen met Alternate en krijg te horen dat ze de laatste een uur geleden verkocht hebben. Niemand anders heeft 'm op voorraad.

@Zerreth bedankt voor de tip maar bestellen bij een Italiaanse site vind ik een extra risico. Wat als ze niet leveren? Wat als hij teruggestuurd moet worden, dat is waarschijnlijk een duur grapje naar Italië. Garantie vragen ze apart geld voor zie ik, ook niet echt helemaal volgens de regels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neenee dat is een jaar extra garantie bovenop de 2 jaar van philips. Bovendien werkt de garantie van philips zo dat je hem binnenbrengt in een service centrum in het land waar je woont. Dus je hoeft hem helemaal niet op te sturen naar de winkel in Italie. (ik heb de garantiedocumentatie eerst goed doorgenomen) Maar ik begrijp het wel, het is altijd makkelijk als je naar de winkel kan stappen en hem gewoon binnenbrengen/ophalen.

Bovendien van niet leveren, je hebt doodleuk een tracking nummer he, bovendien heb je nog eens paypal en visa bescherming. En ik heb er al eens gekocht en goed mee gevaren. Het hangt natuurlijk af van hetgene dat je koopt wat de garantie van de producent is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
laptopleon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:46:
Kak kak kak Ik bel intussen met Alternate en krijg te horen dat ze de laatste een uur geleden verkocht hebben. Niemand anders heeft 'm op voorraad.

@Zerreth bedankt voor de tip maar bestellen bij een Italiaanse site vind ik een extra risico. Wat als ze niet leveren? Wat als hij teruggestuurd moet worden, dat is waarschijnlijk een duur grapje naar Italië. Garantie vragen ze apart geld voor zie ik, ook niet echt helemaal volgens de regels..
caseking.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Er is er bij Alternate in iedergeval 1 over

Dus wie vlug is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Zou van tevoren toch eerst ff bellen met Alternate... Niks ergers dan betalen en dan alsnog niet op voorraad hebben..

Persoonlijk vermijd ik die winkel... Als je de shopreviews leest krijg je meteen kippenvel

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Ron555 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:02:
Er is er bij Alternate in iedergeval 1 over

Dus wie vlug is.....
Er is er geen enkele meer over, ik heb ze net gebeld. Ze krijgen ze pas rond 11 maart weer binnen.

Weet iemand hoe het zit met garantie als je bij Caseking.de besteld? Moet je dan terugsturen naar Duitsland of kun je in Nederland bij Philips terecht voor de fabrieksgarantie?

[ Voor 24% gewijzigd door laptopleon op 24-02-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

:/ Of je leest even paar posts boven je..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik was de gelukkige die de laatste telefonisch heeft besteld bij Alternate. Krijg hem morgen binnen!! Na mijn bestelling stond de levertijd op de website ook direct weer op 15 dagen, dus schijnbaar is die informatie redelijk betrouwbaar..

Ik had hem eerder bij cdromland in bestelling staan, maar de leveringsdatum was al een paar keer opgeschort. Gelukkig kon ik hem daar probleemloos annuleren..

Succes iedereen met wachten! Het is echt balen dat dit scherm zo slecht leverbaar is!

Ik zag er gister toevallig eentje op Marktplaats staan voor €500,- van iemand die hem toch wat te groot vond. Misschien de moeite waard om even op te zoeken. (Als hij nog niet weg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het viel me op dat de review van TFT Central nog helemaal niet genoemd is in dit topic.

Ik had net overigens het onderstaande gepost in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20 toen iemand zei om voor dit scherm te gaan als hij een budget van €1000:
Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:52:
Dat scherm heeft de op vier na slechtste uniformiteit van alle schermen die Simon de afgelopen drie jaar getest heeft. Alleen deze schermen deden het nog slechter:

Hazro HZ30Wie
BenQ XL2420T
Qnix QX320QHD
Achieva Shimian QH300-IPSMS

Het verschil tussen de hoogste en laagste helderheid op de BDM4065UC komt overeen met het verschil tussen RGB 255 en RGB 205 (bij een gammawaarde van 2,2):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d30IYWn77rt20xW8VanxRqaV/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mBd1cfWsKHWp4XgGNAg5m3dW/full.png

Zelfs als de kleuruniformiteit perfect is, is dat al een kleurverschil van 10,57 dE2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 20:48
zag er wel een op MP staan 2e hands voor 500 :)
maar ja krijg ik er niet door denk ik, heb al een 34" LG
laptopleon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Er is er geen enkele meer over, ik heb ze net gebeld. Ze krijgen ze pas rond 11 maart weer binnen.

Weet iemand hoe het zit met garantie als je bij Caseking.de besteld? Moet je dan terugsturen naar Duitsland of kun je in Nederland bij Philips terecht voor de fabrieksgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cabrio bob
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
ik heb vandaag mijn bestelling bij 4launch geannuleerd.
Nu staat op de website weer "1 onderweg vanuit onze leverancier"
Ik ben benieuwd via welke planeet deze onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
dus "op voorraad bij leverancier" betekent dat de bestelling voor een bepaalde batch geplaatst is bij de leverancier, en door je annulering komt daar nu weer een vrij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
@SAiN ONeZ
Ik heb zo praktisch heel dit draadje doorgelezen, maar niemand zegt iets over waar ik naar vraag: ervaringen met Caseking, met betrekking tot garantie, dus waar doel je op?

Volgens mij heeft 4Launch echt geen enkel, maar dan ook geen enkel flauw idee wanneer deze monitor geleverd gaat worden, behalve dat anderen voorrang krijgen. Aangezien die andere dealers pas weer rond 11 maart een beperkte hoeveelheid binnenkrijgen heb ik dan toch maar de knoop doorgehakt en mijn bestelling bij 4Launch opgezegd gisteren en 'm bij CaseKing.de besteld. Nadat ik uiteraard gecontroleerd had dat ik idd 24 maanden garantie krijg en hij BTW-vrij geleverd wordt (aangezien ik als ZZP'er een BTW-nummer heb).

Tweedehands op Marktplaats.. Tja, als ik in de buurt zou wonen zou ik het misschien nog overwogen hebben, na uitgebreide bezichtiging. Maar voor mij is het al gauw een halve dag op en neer rijden door de randstedelijke filevorming en dan moet die man ook nog overdag tijd hebben.. Als er dan toch wat mee is, heb je weer kans op de fijne discussie met de leverancier: Is het gesloopt door de eerste klant of is het een fabrieksfout. Bovendien denk ik niet dat ik de BTW dan terug kan vragen haha. Dus dan is deze maar ± € 115 goedkoper dan een nieuwe bij CaseKing. Nee, voor dit soort bedragen ga ik die risico's niet nemen en op en neer naar Den Haag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Caseking heeft een goede naam. Zij leveren o.a. een uitgebreid assortiment aan computerkasten. Tot nu toe is mijn ervaring met garantie met Duitse winkels zelfs beter dan met Nederlandse. Ze houden zich netjes aan de regels in plaats van die te proberen te buigen. Ik zou daar wel durven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:46:
Het viel me op dat de review van TFT Central nog helemaal niet genoemd is in dit topic.

Ik had net overigens het onderstaande gepost in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20 toen iemand zei om voor dit scherm te gaan als hij een budget van €1000:
[...]
Ik had 'm wel gelezen. Als ik het goed lees, is de reviewer toch overwegend enthousiast over het scherm. De snelheid gray-to-gray haalt bijvoorbeeld echt rond de 6 ms, afhankelijk van de testvoorwaarden, wat de meesten vooraf met een korreltje zout dachten te moeten nemen.

Het is goed om kritisch te zijn, maar nog belangrijker om realistisch te blijven. Vergelijkingen met andere schermen gaan maar deels op, aangezien er (nog) geen andere 40 inch UHD schermen zijn. Voor zover er al UHD schermen zijn, zijn ze, zover ik kon nagaan, bovendien per m2 een stuk duurder. € 600 voor een UHD van 28 inch wordt als goedkoop beschouwd, maar er zijn er ook van een paar duizend euro.

Wat betreft het verschil in helderheid: Dat is bij grotere monitoren eigenlijk altijd, dat het in de hoeken donkerder is. In het dagelijks gebruik valt dit de meeste mensen niet eens op, om verschillende redenen. Een belangrijke reden is, dat je zelden naar een zelfs maar grotendeels egaal leeg scherm kijkt, laat staan een wit scherm – en daarop zie je het het beste.

Andere belangrijke reden is dat de (donkerste plekken in de) hoeken van dit scherm een halve meter(!) uit het (helderste punt in het) midden zitten.

Nog een reden: Aangezien het geen TV is zit je redelijk dichtbij waardoor je geen goed overzicht hebt en dus niet het hele scherm in één keer goed kan overzien.

Al met al is dit scherm met afstand het beste wat ik kan bedenken als je een zo groot mogelijke desktop wil. Ik heb al jaren een 30' 2008 Dell en dat is een mooi ding, indertijd zo'n beetje het eerste scherm met DVI-D (Dual Link) in combinatie met alle mogelijke andere type aansluitingen, maar die was wel € 1700 indertijd en dan heb je 'maar' een 2560x1600 resolutie.

http://www.tomshardware.c...ay-gift-guide,2065-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik heb het scherm vandaag binnen gekregen..

Mijn eerste indruk is zeer positief! Foto's beschrijven inderdaad niet hoe groot dit monster is. Pas als je er met je neus voorzit en het beeldscherm aanzet is het eerste dat je denkt; "WOW! WTF! Is dit niet veel te groot??" :p

Maar na een uurtje went het al redelijk snel, al blijft het gigantisch groot.. Ik heb dit scherm gekocht ter vervanging van 3 24" FullHD schermen, en vooral voor gamen is dit een enorme stap vooruit.

Het gene waar ik me het meeste zorgen om maakte was of gamen met mijn enkele GTX970 wel zou lukken, en dan met name hoe het beeld er uit zou zien op 1440p of zelfs 1080p wanneer de gpu het nog zwaarder zou krijgen. Het resultaat is werkelijk verbluffend.

FarCry 4 speel ik met een resolutie van 2560 X 1440 met alles op ultra en een framerate van 60 FPS+ en het beeld is echt prachtig!! Zelfs op 1080p ziet het erg nog geweldig uit, en is het alsnog mooier dan 1080p op mijn 24" scherm. Qua schaling in games doet dit scherm het dus prima!

TombRaider (2013) werkt zelfs goed in 4K met bijna alles op ultra en nog steeds 60+ FPS.

Toch een paar puntjes:

-Het scherm is met zo'n 9 cm vrij dik. Mijn 50" sharp tv is bijvoorbeeld een stuk dunner.
-De poot is vrij hoog. Doordat het scherm al zo inmens groot is, moet je soms flink omhoog kijken om dingen boven in het beeld goed te kunnen lezen. Als de poot van het toestel wat lager was geweest was dit beter geweest;
-Echter, ik ben toch van plan het beeldscherm aan de wand te bevestigen, en hang hem dan gewoon net een halve cm boven m'n bureau;
-Probleem daarbij is wel dat, afgezien van het feit dat het scherm vrij dik is, de stroomkabel ook nog eens achteruit steekt. Deze haden ze wat mij betreft beter aan de zijkant kunnen monteren. Soort van oplossing om hem toch enigszins vlak tegen de wand te krijgen is deze kabel die ik morgen binnen krijg:

Afbeeldingslocatie: http://www.112kabels.nl/image/7546-0/apparaatsnoer-1.90-meter-230v-6a-zwart-haaks.jpg

Deze is haaks, en dat scheelt al gauw een centimeter of 2/3.

-Zoals bekend kan het scherm niet worden gekanteld. Hiervoor heb ik een muurbeugel besteld die dit wel een beetje (10 graden) kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tvbeugelshop.nl/media/catalog/product/cache/32/image/500x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/v/tvbeugelshop-ophangbeugel-easyflex-slim-l-vesa-tot-400-x-200-mm.jpg

Tot slot heb ik een vrij lange kabel nodig omdat mijn monitor is aangesloten op mijn htpc die ongeveer 4 meter verder opstaat, onder mijn tv. Hiervoor had ik deze DP kabel gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1155091-0/displayport-kabel-professioneel-1-meter.jpg

Hiermee krijg ik de boel alleen niet/nauwlijks werkend op 60Hz. Het beeld ging af en toe op zwart, en de refreshrate werd regelmatig teruggezet naar 30Hz. Ik was al bang dat er iets mis was met het scherm, maar na de originele kabel te hebben aangesloten (monitor even dichtbij gezet) verliep alles vlekkeloos. Inmiddels een nieuwe kabel besteld, dus ik hoop dat ik morgen echt aan de slag kan!

PS: Ik zal wel even wat foto's uploaden als de boel hangt en draait. Al blijven foto's zoals gezegd weinig zeggen over de grootte van dit apparaat. Je bent dus gewaarschuwd! :p

[ Voor 11% gewijzigd door powermarcel10 op 25-02-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Ik ben zelf maar gemiddeld van lengte maar tot nu toe heb ik al mijn monitoren altijd nog op een zelfgemaakt voetje moeten zetten, omdat de standaard voet altijd net te laag was. Ik ben dan ook benieuwd hoe deze in de praktijk staat qua hoogte.

Het lijkt me overigens dat het voorover kantelen-voordeel niet opweegt tegen het nadeel, dat hij niet meer te verplaatsen is, als hij eenmaal in die beugel hangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
laptopleon schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:45:
Ik ben zelf maar gemiddeld van lengte maar tot nu toe heb ik al mijn monitoren altijd nog op een zelfgemaakt voetje moeten zetten, omdat de standaard voet altijd net te laag was. Ik ben dan ook benieuwd hoe deze in de praktijk staat qua hoogte.

Het lijkt me overigens dat het voorover kantelen-voordeel niet opweegt tegen het nadeel, dat hij niet meer te verplaatsen is, als hij eenmaal in die beugel hangt..
Ik wil het scherm graag wat lager hebben omdat het scherm zelf zo hoog is. Ik was gewend aan een panorama view met 3 24" monitoren naast elkaar.. Tekst is vrij goed te lezen op het scherm hoor, alleen ben ik toch telkens geneigd om vensters iets meer naar beneden te slepen om het goed te kunnen lezen, vandaar..

Ik heb mijn monitor altijd precies in het midden van mijn bureau staan. Het enige dat nog wel eens handig is, is om de hoek waarin je naar het scherm kijkt te veranderen. Bijvoorbeeld wanneer je even onderuit gezakt achter je bureau wilt zitten. De kijkhoeken van het scherm zijn opzich vrij goed, maar met zo'n groot scherm zul je met name in de hoeken altijd een beetje vervorming van de kleuren zien als je er niet helemaal recht voor zit. Dan is het toch makkelijk dat je het scherm een beetje kun kantelen. :)

• markklok

markklok

Zojuist mail ontvangen van cdromland dat mijn bestelling is binnengekomen. Deze had ik al geannuleerd maar blijkbaar is dat langs elkaar gelopen..

Moet ik voor iemand een mail sturen of deze alsnog op te halen is ? (dat iemand anders mijn reservering overneemt)

Legion 7i i9 3080 32gb

• Just_A_User
markklok schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:48:
Zojuist mail ontvangen van cdromland dat mijn bestelling is binnengekomen. Deze had ik al geannuleerd maar blijkbaar is dat langs elkaar gelopen..

Moet ik voor iemand een mail sturen of deze alsnog op te halen is ? (dat iemand anders mijn reservering overneemt)
Netjes dat je hier aan denkt.

• markklok

markklok

Thnx :)

Blijkbaar leest cdromland (Bas) ook hier met ons mee ;) De monitor is bij deze vrijgegeven voor de eerstvolgende op de lijst van de betreffende winkel.

Legion 7i i9 3080 32gb

• Just_A_User
markklok schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:29:
[...]

Thnx :)

Blijkbaar leest cdromland (Bas) ook hier met ons mee ;) De monitor is bij deze vrijgegeven voor de eerstvolgende op de lijst van de betreffende winkel.
:)

Toch blijf ik het vreemd vinden dat die monitor zo slecht verkrijgbaar is.

• Devil777
Inderdaad nu ook binnenkomen bij Megekko en verzonden met postNL (nadat de leverdatum 4x opgeschoven is)

• laptopleon
GLS verwacht m'n bij Caseking gekochte exemplaar morgen ook af te leveren. Is nu in Utrecht volgens track and trace.

Eigenlijk zou het mooier zijn als zo'n winkel als Caseking.de ook in de Pricewatch zou staan..

[ Voor 29% gewijzigd door laptopleon op 26-02-2015 17:47 ]

Verwijderd

Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:52:
Dat scherm heeft de op vier na slechtste uniformiteit van alle schermen die Simon de afgelopen drie jaar getest heeft.Het verschil tussen de hoogste en laagste helderheid op de BDM4065UC komt overeen met het verschil tussen RGB 255 en RGB 205 (bij een gammawaarde van 2,2):

Zelfs als de kleuruniformiteit perfect is, is dat al een kleurverschil van 10,57 dE2000.
breakers schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:54
Wat betreft het verschil in helderheid: Dat is bij grotere monitoren eigenlijk altijd, dat het in de hoeken donkerder is. In het dagelijks gebruik valt dit de meeste mensen niet eens op, om verschillende redenen. Een belangrijke reden is, dat je zelden naar een zelfs maar grotendeels egaal leeg scherm kijkt, laat staan een wit scherm – en daarop zie je het het beste.

Andere belangrijke reden is dat de (donkerste plekken in de) hoeken van dit scherm een halve meter(!) uit het (helderste punt in het) midden zitten.
Wat Kid Jansen faalt te vermelden is dat dit ook te verhelpen kan door gewoonweg Smart Uniformity aan te zetten. Philips is geen samenraapsel van debielen en heeft dit proberen te fixen. Dus met Smart Uniformity & na wat hercalibratie is deze nog steeds pakken beter dan de meeste monitors.

Smart Uniformity OFF

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QFZbCOD.jpg

Smart Uniformity ON

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VM7MtXZ.jpg?1

Helaas komt demijne pas vroeg Maart toe, dus nog even ongeduldig discussie forums afgaan en eindeloos videos bekijken op youtube. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 22:15 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Poe ik zit naar aanleiding van dit topic een beetje in dubio.
Ik was voornemens om voor de LG31MU97 te gaan vanwege de goede kleurweergave en de resolutie voor films (dat kleine beetje extra in de breedte).
Maar ik zie er ook voordelen in voor een groter scherm te gaan met deze hogere resolutie. Zoals door anderen al aangegeven heeft een groter scherm het voordeel dat je niet veel te kleine icoontjes krijgt.

Hoe zit het met de voet van deze Philips? Ik heb bv nog een center speakers, welke ca. 12 hoog is. Deze ligt nu onder mijn monitorvoet (in de laagste stand, dell 2709w). Dat werkt prima.
Als ik de voet van de Philips zie vraag ik me af wat ik daar mee kan. Hoe breed en hoog is die voet? Zou er ruimte zijn de speaker er "in" te plaatsen?

En wat zou jullie argument zijn om voor de Philips of juist de LG te gaan?
Ik neem aan dat ook de Philips wel iets te kalibreren valt om de kleuren redelijk goed te krijgen.
Ik kom weleens bij andere mensen thuis en als ik dan zie hoe slecht bv een tv is afgesteld, dan springen de tranen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Paulus0013 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:50:
Poe ik zit naar aanleiding van dit topic een beetje in dubio.
Ik was voornemens om voor de LG31MU97 te gaan vanwege de goede kleurweergave en de resolutie voor films (dat kleine beetje extra in de breedte).
Maar ik zie er ook voordelen in voor een groter scherm te gaan met deze hogere resolutie. Zoals door anderen al aangegeven heeft een groter scherm het voordeel dat je niet veel te kleine icoontjes krijgt.

Hoe zit het met de voet van deze Philips? Ik heb bv nog een center speakers, welke ca. 12 hoog is. Deze ligt nu onder mijn monitorvoet (in de laagste stand, dell 2709w). Dat werkt prima.
Als ik de voet van de Philips zie vraag ik me af wat ik daar mee kan. Hoe breed en hoog is die voet? Zou er ruimte zijn de speaker er "in" te plaatsen?

En wat zou jullie argument zijn om voor de Philips of juist de LG te gaan?
Ik neem aan dat ook de Philips wel iets te kalibreren valt om de kleuren redelijk goed te krijgen.
Ik kom weleens bij andere mensen thuis en als ik dan zie hoe slecht bv een tv is afgesteld, dan springen de tranen in mijn ogen.
Ik heb overwogen om de 34" versie van die LG monitor aan te schaffen, en w.s. had ik dat ook gedaan, had ik niet ergens deze monitor voorbij zien komen. Toen dacht ik, zo'n heel breed scherm is wel leuk, maar je verliest wel ruimte in de hoogte, fysiek dan.

Vervolgens heb ik e.e.a. bekeken over de Philips, en heb ik die gekocht. Ik had 'm ook 3 dagen later in huis, dus mocht er vnv voor ik thuis ben nog niemand zijn geweest die wat je vraagt voor je heeft opgemeten, dan zal ik dat doen voor je.

Ja, de philips is te calibreren, maar ik heb dat nog niet gedaan. Van het weekend maar eens doen. Ik denk dat ik achteraf blij ben dat ik voor dit scherm ben gegaan. Ik had 2x 27" naast elkaar, vandaar dat ik eerst voor die LG wilde gaan zodat ik van die bezels tussen de 2 schermen af was, maar deze monitor is gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

De 34 inch van de LG heeft wel een lagere resolutie als ik het goed heb.
Ik heb nog eens rondgekeken, de Philips heeft geen verstelbare voet, dus ik kan mijn center speaker niet kwijt onder de monitor. En waarschijnlijk is de voet ook te breed en sowieso onhandig van vorm om hem op de speaker te plaatsen.
Voor mij blijft het dan de keuze tussen 31 inch en er dus in resolutie en breedte op vooruit gaan (in fysieke hoogte waarschijnlijk niet) en ruimte voor mijn speaker; tegenover een groter scherm dat buiten groter zijn eigenlijk geen pluspunten heeft.
Toch blijft het lastig kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Paulus0013 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:24:
De 34 inch van de LG heeft wel een lagere resolutie als ik het goed heb.
Ik heb nog eens rondgekeken, de Philips heeft geen verstelbare voet, dus ik kan mijn center speaker niet kwijt onder de monitor. En waarschijnlijk is de voet ook te breed en sowieso onhandig van vorm om hem op de speaker te plaatsen.
Voor mij blijft het dan de keuze tussen 31 inch en er dus in resolutie en breedte op vooruit gaan (in fysieke hoogte waarschijnlijk niet) en ruimte voor mijn speaker; tegenover een groter scherm dat buiten groter zijn eigenlijk geen pluspunten heeft.
Toch blijft het lastig kiezen.
Dat is afhankelijk van de uitvoering, want er zijn er 2 dacht ik, de 65 en de 95, waarbij die laatste een hoge resolutie heeft (maar ook duurder is dan de Philips).

ik snap niet zo goed waarom die speaker zo boeiend is, ik zou de speaker niet de reden laten zijn om een scherm of wel of niet te kopen volgens mij. Al kan ik dat makkelijk zeggen, omdat ik geen films kijk op mn pc maar altijd voor 1 van de 2 tvs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Inderdaad. Het maakt toch niet zo ontzettende veel uit of een speaker een decimeter meer naar onder of boven staat? Desnoods koop of maak je een voetje of onderzetter voor je scherm zodat de speaker er alsnog precies onder past.

Het verschil tussen een 31' en een 40' scherm daarentegen is veel groter dan het op het eerste gezicht lijkt qua cijfers van de diagonalen. Het verschil lijkt 'maar' 9 inch maar qua oppervlakte is het verschil méér dan die 9/31e - wat neer zou komen op zo'n 29%. In werkelijkheid is de 40' zo'n 65% groter qua oppervlak!

Dus dat scheelt meer dan de helft in oppervlakte. Dat lijkt me een belangrijker punt van afweging.

[ Voor 3% gewijzigd door laptopleon op 27-02-2015 12:15 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zit een 20cm Vesa aansluiting achterop: vervang de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Milmoor schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:32:
Er zit een 20cm Vesa aansluiting achterop: vervang de standaard?
Goed idee inderdaad. Koop een beugeltje waar je het scherm aanhangt, en dan heb je alle ruimte die je maar wil om die speaker weg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hé mannen,

iemand naast de software van Philips zelf (Philips smartcontrol premium) nog tips om vensters te managen? Ik ben op zoek naar een licht programmatje die het bureaublad op deelt in 4 gedeeltes zodat wanneer je een venster naar rechtsboven sleept hij automatisch 25% van het beeld in beslag neemt.

De software van Philips doet dit ook wel, maar daar zitten ook nog allemaal rotzooi tools bij, het programma is traag en start traag op, en installeert drivers mee om de beeldinstellingen te kunnen instellen. Allemaal onnodige achtergrond rotzooi..

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Winsplit revolution. Perfect programma en freeware. Wel even zoeken, de ontwikkelaars zijn ermee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Display Fusion is de gouden standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Milmoor schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:55:
Winsplit revolution. Perfect programma en freeware. Wel even zoeken, de ontwikkelaars zijn ermee gestopt.
Thanks! WinSplit Revolution lijkt niet meer te bestaan. Op de website komen ze wel met een alternatief, maar deze is betaald. Ik ben eigenlijk op zoek naar een gratis alternatief.. De monitor heeft al m'n spaargeld gekost! :p
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:02:
Display Fusion is de gouden standaard...
Ik gebruikte DisplayFusion wel voor een multimonitor setup.. Maar het werkt ook bij het rangschikken van meerdere vensters op één monitor?

Na verder te zoeken kwam ik uit bij AquaSnap

Deze biedt ook een gratis versie en doet tot nu toe eigenlijk precies wat ik wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Winsplit Revolution is nog prima vindbaar, alleen niet op de oorspronkelijke url. Ik zal AquaSnap eens bekijken.

[edit]
Grappig, zeker de dynamische variant. Ik mis alleen nog de mogelijkheid om in andere verdelingen te werken. Bijv. 3 kolommen.

[ Voor 38% gewijzigd door Milmoor op 27-02-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:16:

Ik gebruikte DisplayFusion wel voor een multimonitor setup.. Maar het werkt ook bij het rangschikken van meerdere vensters op één monitor?
Monitor splitting feature zit er al in sinds september 2013 ? +Window Snapping, enz...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 22:37
Als de monitor in Italie geleverd kan worden voor €600 dan gaat de prijs hier in Nederland liggen rond de €550
wanneer er voldoende voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Dat is afhankelijk van de uitvoering, want er zijn er 2 dacht ik, de 65 en de 95, waarbij die laatste een hoge resolutie heeft (maar ook duurder is dan de Philips).
Geen van de 3 34 inch modellen van LG heeft een 4k resolutie, helaas. Anders was de keuze helemaal snel gemaakt.
Inderdaad. Het maakt toch niet zo ontzettende veel uit of een speaker een decimeter meer naar onder of boven staat?
Nee dat maakt inderdaad niet uit. Punt is dat je onder die Philips helemaal niets kwijt kunt. Dus ook niet hoger of lager in dat geval.
Desnoods koop of maak je een voetje of onderzetter voor je scherm zodat de speaker er alsnog precies onder past.
Dat is dan weer wel een oplossing. Met 3 plankjes aan elkaar timmeren/lijmen/schroeven zou het probleem al opgelost zijn.
Dus dat scheelt meer dan de helft in oppervlakte. Dat lijkt me een belangrijker punt van afweging.
Dat is dus het dubio. 31 inch vs de 27 van nu lijkt voornamelijk in de breedte extra ruimte op te leveren, terwijl de 40 inch van Philips over de gehele linie groter is.

Overigens zag ik afgelopen week de video van Linus over de LG. Schijnbaar niet echt geschikt om te gamen vanwege aardig wat inputlag. Terwijl andere mensen daar minder moeite mee schenen te hebben.

Ik ga nog even brainstormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als je zo twijfelt: regel dat je hem ergens kan bekijken. Het is nu droogzwemmen. Ik woon in Hengelo (overijssel). Ik zit niet te wachten om uitgebreide visite, maar even kijken naar de monitor met wat lekkers er bij kan prima. Als jij het gebak/koekjes/lekkers meeneemt regel ik koffie en/of thee. Dat geldt ook voor anderen die hem eerst eens willen zien.

[ Voor 2% gewijzigd door Milmoor op 03-03-2015 07:35 . Reden: Prijs verlaagt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Milmoor schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:49:
Als je zo twijfelt: regel dat je hem ergens kan bekijken. Het is nu droogzwemmen. Ik woon in Hengelo (overijssel). Ik zit niet te wachten om uitgebreide visite, maar even kijken naar de monitor met wat lekkers er bij kan prima. Als jij het gebak meeneemt regel ik koffie en/of thee. Dat geldt ook voor anderen die hem eerst eens willen zien.
Voor mensen in de buurt van Groningen: Wees welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
powermarcel10 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:52:
[...]

Voor mensen in de buurt van Groningen: Wees welkom!
Idem voor mensen in de buurt van Venlo! Niet dat ik veel tijd heb, maar kan 't altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Heb het scherm net in gebruik genomen, één ding dat opvalt is een soort raar geurtje wat ik het best kan omschrijven als doorgebrande elektronica. (ureum). Het is niet echt heel sterk (wat het wel is als elektronica echt doorbrandt), maar ik vind het wel apart.

Hebben meer mensen dit gemerkt? Het scherm functioneert verder prima dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Devil777 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:58:
Heb het scherm net in gebruik genomen, één ding dat opvalt is een soort raar geurtje wat ik het best kan omschrijven als doorgebrande elektronica. (ureum). Het is niet echt heel sterk (wat het wel is als elektronica echt doorbrandt), maar ik vind het wel apart.

Hebben meer mensen dit gemerkt? Het scherm functioneert verder prima dus daar ligt het niet aan.
Jep, die van mij ruik ik ook. Is niks bijzonders volgens mij. Ik ruik dat wel eens vaker bij nieuwe apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:29

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Just_A_User schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:44:
[...]

Idem voor mensen in de buurt van Venlo! Niet dat ik veel tijd heb, maar kan 't altijd proberen :)
Idem, maar dan in het midden (West Maas en Waal)

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
powermarcel10 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 07:59:
[...]

Jep, die van mij ruik ik ook. Is niks bijzonders volgens mij. Ik ruik dat wel eens vaker bij nieuwe apparaten...
Ik heb dat niet geroken, en ruik dat verder ook nooit bij nieuwe apparaten? Misschien is het feit dat ik het niét ruik wel bijzonder :P

Pagina: 1 2 3 Laatste