Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
knip, dit mag via de V&A Ik heb hem een avond geprobeerd maar ik kon er niet aan wennen. Ik heb sinds 2007 een 30" Dell-monitor gewend, dus ik vond het tijd voor iets nieuws. Ik dacht dat een 40" tov 30" niet zo'n grote stap zou zijn, maar hij is voor mijn doeleinden echt te groot. Had ik niet verwacht eerlijk gezgd. Ik kan ook niet wennen aan de glanzende look.

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 03-03-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 18:50
Milmoor schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:49:
Als je zo twijfelt: regel dat je hem ergens kan bekijken. Het is nu droogzwemmen. Ik woon in Hengelo (overijssel). Ik zit niet te wachten om uitgebreide visite, maar even kijken naar de monitor met wat lekkers er bij kan prima. Als jij het gebak meeneemt regel ik koffie en/of thee. Dat geldt ook voor anderen die hem eerst eens willen zien.
Als iemand alleen gebak wil afleveren,kan dat ook in Alphen aan den Rijn :P

Ik ben wel benieuwt naar hoe dit scherm er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Voor degenen die Duits lezen: de PRAD review van de BDM4065UC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40

Milmoor

Footsteps and pictures.

maus3142 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:13:
[...]

Als iemand alleen gebak wil afleveren,kan dat ook in Alphen aan den Rijn :P

Ik ben wel benieuwt naar hoe dit scherm er uit ziet.
Gezien de concurentie heb ik de prijs inmiddels verlaagd naar gebak/koekjes/lekkers ;). Wel serieus: je bent van harte welkom om eens te komen kijken, zelfs zonder iets mee te nemen. Ik ben alleen voor jou niet de dichtstbij zijnde BDM4065UC showroom. Ons netwerk heeft inmiddels nagenoeg landelijke dekking. Alleen het westen ontbreekt nog. Zie eerder voor handiger filialen ;).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Ik heb de Prad review gelezen en daarna op diezelfde site de LG ook opgezocht.
Zowel Linus als Prad vinden de LG toch redelijk wat inputlag hebben, waardoor deze vrij slecht geschikt is voor een spelletje. Dan lijkt de Philips toch de betere papieren te gaan krijgen, want ik was wel van plan zo nu en dan een spelletje te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn order van Italie gecancelled (650 euro) en bij caseking.de besteld voor (824 euro), ik ben er even niet goed van. Het is toch wel een serieus prijsverschil. En nog bedenken dat ik anderhelve week geleden de kans had om hem voor 740 euro in huis te hebben de volgende dag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:31
Ik heb hem nu een paar dagen in huis en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Geen rare luchtjes geroken. Wel een beetje onlogisch dat er wel 4 aansluitkabels bij zitten, waaronder een ouderwetse VGA-kabel, maar uiteraard geen mini-DVI-naar-DVI kabeltje, of mini-DV/mini-DV kabeltje, terwijl die aansluitingen er wel op zitten en je die bij een laptop geheid nodig hebt. Terwijl je met een VGA-kabel volgens niet eens de volledige resolutie van de monitor kunt aansturen. :?
Paulus0013 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:34:
Dat is dus het dubio. 31 inch vs de 27 van nu lijkt voornamelijk in de breedte extra ruimte op te leveren, terwijl de 40 inch van Philips over de gehele linie groter is.
Ik weet niet precies over welke schermen het gaat, maar alle schermen gebruiken toch dezelfde fullHD of UHD etc standaard verhoudingen? Hoogte en breedte blijven dan toch ook in dezelfde verhouding, ook deze Philips 40'? Het ene scherm levert dus in verhouding niet meer breedte dan het andere.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:05:
Zojuist mijn order van Italie gecancelled (650 euro) en bij caseking.de besteld voor (824 euro), ik ben er even niet goed van.
Verklaar je nader, werd er niet geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptopleon schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:28:
Verklaar je nader, werd er niet geleverd?
Nee constant delays. Eerst ging het de 28 Feb geleverd worden, dan begin Maart en vanmiddeg zeiden ze midden Maart. Nu als ik de levertijden van andere winkels check in Europa dan zeiden die ook allemaal een levertijd van 2 weken, maar ik was het wachten beu.

En dat ik er niet goed van ben is gewoon van het prijsverschil. Voor dat geld zou ik wel een Thrustmaster Warthog Flightstick erbij gekocht kunnen hebben voor Star Citizen en nog geld over hebben.

Ik heb zojuist een tracking nummer gekregen van CaseKing, dus hopelijk morgen in huis :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Ik weet niet precies over welke schermen het gaat, maar alle schermen gebruiken toch dezelfde fullHD of UHD etc standaard verhoudingen? Hoogte en breedte blijven dan toch ook in dezelfde verhouding, ook deze Philips 40'? Het ene scherm levert dus in verhouding niet meer breedte dan het andere.
Ik had de LG31MU97-B op de lijst staan met een cinema 4k resolutie, die heeft dus meer pixels (en fysiek oppervlak) in de breedte (4096vs3840). Iets dat gunstig zou zijn voor het bekijken en bewerken van films. Eigenlijk is dit de echte 4k resolutie en niet de 4x HD die soms als zodanig naar de consument wordt geadverteerd.
Momenteel heb ik een 27 inch model van Dell met 1920*1200. Fysiek zou de 31 inch LG dus niet veel groter zijn, waarschijnlijk enkel ietsjes breder.

Ik heb het nog even volledig nagerekend. Van de 27 inch 16:10 monitor naar de 31 inch LG 17:9 ga je er 0.2 inch in de hoogte op vooruit en 4.5 inch in de breedte voor wat betreft het fysieke schermoppervlak. De hoogte is dus absoluut niet noemenswaardig, terwijl de breedte toch met een cm of 10 toeneemt.
Van de 27 inch 16:10 monitor naar de Philips 40 inch 16:9 monitor ga je er in de hoogte ruim 5 inch op vooruit en in de breedte zo'n 12. Dat is behoorlijk wat meer oppervlak.
Het is jammer dat de LG's van 34 inch er niet in de 4k cinema resolutie zijn, anders had ik mijn keuze al wel gemaakt.
Als ik bv via Google zoek op "cinema 4k monitor" dan tref ik enkel de genoemde LG 31 inch aan.

Om ook nog even in te gaan op wat breakers zegt over de toename.
Uitgaande van de 27 inch = 100%, komen de 31 en 40 inch op respectievelijk 18% en 109% meer schermoppervlakte uit in mijn geval. Ik denk dat ik al snel mee ga met ymmv en dat 40 inch weleens iets over de top kan zijn voor mijn gevoel. Een 34 inch model zou een mooie tussenstap zijn met een toename van ca. 46%, maar goed die is er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
@Zerreth
Bij mij duurde het toch nog twee dagen voor hij bezorgd werd, na ontvangst tracking nummer. Ik zie dat hij nu bij tenminste één Nederlandse webwinkel gewoon op voorraad is, dat was dus nog niet zo toen je gisteren bestelde bij Caseking?

@Paulus0013
Ja, dus toch een andere beeldverhouding, vandaar. En wat je zegt, er zijn nog maar heel weinig modellen in deze maten / resoluties.

Een voordeel wat niet genoemd is, maar voor mij wel een belangrijke rol speelt, is dat je verder van dit scherm vandaan moet zitten. Dat is prettiger voor je ogen dan bijvoorbeeld een 27 inch iMac met een 5K scherm, vooral op langere termijn. Ik zit erg veel achter de computer en ik merk dat mijn ogen zich 'aanpassen' aan steeds dichtbij kijken als ik uren met een laptop of nog erger, tablet of smart phone werk.

Overigens kon ik het niet laten een zeer kritische review op trustpilot over 4launch achter te laten, naar aanleiding van hun voorstel om me te laten bijbetalen op een reeds gesloten koopovereenkomst voor deze monitor, waar ik bovendien al maanden langer dan beloofd op zat te wachten, zie eerdere post.

Al een paar uur later belden ze me op. 'We hebben er nog eens intern naar gekeken en u heeft gelijk dat het niet helemaal netjes gegaan is.' etc. En of ze niet alsnog de monitor konden leveren. Tja, alsof ik die niet allang elders besteld zou hebben.. Dus ze geven het wel toe, wat beschaafd is, maar wel vreemd dat het eerst aan de grote klok moet worden gehangen voor ze het serieus nemen. Nu is het mosterd naar de maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptopleon schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:21:
@Zerreth
Bij mij duurde het toch nog twee dagen voor hij bezorgd werd, na ontvangst tracking nummer. Ik zie dat hij nu bij tenminste één Nederlandse webwinkel gewoon op voorraad is, dat was dus nog niet zo toen je gisteren bestelde bij Caseking?
Nee, zelfs als ik nu rondkijk op tweakers, hardware.info en geizhals hebben ze hem enkel op voorraad in Duitsland. Als ik de tracking volg zit die nu in Neuenstein. Dus ik mag hem denk ik ten vroegste morgen verwachten. Dan nog hopen dat er geen dode/stuck pixels zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:42:
[...]

Nee, zelfs als ik nu rondkijk op tweakers, hardware.info en geizhals hebben ze hem enkel op voorraad in Duitsland. Als ik de tracking volg zit die nu in Neuenstein. Dus ik mag hem denk ik ten vroegste morgen verwachten. Dan nog hopen dat er geen dode/stuck pixels zijn :/
Komt wel goed. Als je 'm hebt ben je er ook heel erg blij mee, trust me ;) Maar 824 euro is wel een hoop geld ja. Ik heb 'm voor 708 euro, en dat is inclusief verzenden.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:25:
824 euro is wel een hoop geld ja. Ik heb 'm voor 708 euro, en dat is inclusief verzenden.
Waar en wanneer gekocht ? Als ik de prijsgrafieken bekijk was ie idd veel goedkoper in december / begin januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:32:
[...]

Waar en wanneer gekocht ? Als ik de prijsgrafieken bekijk was ie idd veel goedkoper in december / begin januari.
Betaald op 10.02.2015 bij Alternate en geleverd op 12.02.2015.

[ Voor 66% gewijzigd door Just_A_User op 05-03-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:55:
Betaald op 10.02.2015 bij Alternate en geleverd op 12.02.2015.
Ja als ik hem nu zou bestellen bij alternate = 750 + 15 tot 20 euro verzending naar Belgie en dan moet ik nog wachten op voorraad (10+ dagen).

EDIT:

Ik heb hem binnen.Pixel Perfect, wel geen USB3 kabel in de doos, dus daar ga ik straks achter.

WOW, holy shit. Dit is de toekomst. Windows zonder scaling, gewoon eindeloos ruimte. PRACHTIG. :*)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PLN0V3k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AtfLTie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VtwgK9G.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 14:24 . Reden: SCHERM BINNUH ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:59:
[...]

Ja als ik hem nu zou bestellen bij alternate = 750 + 15 tot 20 euro verzending naar Belgie en dan moet ik nog wachten op voorraad (10+ dagen).

EDIT:

Ik heb hem binnen.Pixel Perfect, wel geen USB3 kabel in de doos, dus daar ga ik straks achter.

WOW, holy shit. Dit is de toekomst. Windows zonder scaling, gewoon eindeloos ruimte. PRACHTIG. :*)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ehm...wat heb jij daar rechts boven in op je scherm staan? Dat in het groen? Zijn dat zogenaamde system stats ofzo? If so, kan dat ook op Windows 8? Of heb jij windows 8, en zo ja, tell me hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, want ik vind het best aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Volgens mij zit er nooit een USB3 kabel bij, in meerdere reviews gelezen. Ik heb hem ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Milmoor op 08-03-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milmoor schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:29:
Volgens mij zit er nooit een USB3 kabel bij, in meerdere reviews gelezen. Ik heb hem ook niet.
Ik dacht bij de nordische versie wel, ohja. ik had nog wat verlengkabels liggen dus nu is mn audio gerief ook weer aangesloten.
Just_A_User schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:39:

Ehm...wat heb jij daar rechts boven in op je scherm staan? Dat in het groen? Zijn dat zogenaamde system stats ofzo?
AIDA64, zowat de beste hardware monitoring software out there. Daarin kan je een heel eigen UI roadout opbouwen (SensorPanel), daarnaast kan je ook nog eens outputten naar displays zoals die van logitech of gewoon naar web zodat je via je smartphone/tablet kan monitoren. Zeer tevreden van, maar wel veel setup werk. Dus als je zo'n UI uitbouwt zou ik die toch backuppen naar Google Drive ofzo.

Over het algemeen prefereer ik 3200x1800 windowed te gamen wel. Dan zie ik altijd wat er aan de hand is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HBF2sZ6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Nice ej? :·) Je wil nooit meer terug naar een gewoon schermpje als je DIT gewend bent!

Overbodig om te zeggen dat dit scherm het het mogelijk om een x aantal vensters gewoon naast elkaar open te zetten.

Maar nog handiger en sowieso een enorme tijdsbesparing, ook bij minder grote monitoren, is het als je een windows manager gebruikt, zodat je met één klik of toetscombinatie het active venster in een vooraf bepaalde positie en grootte kunt zetten.

Ik heb er een half dozijn uitgeprobeerd voor Mac OS X. Veel zijn nogal beperkt in functionaliteit. Wat mij betreft steekt er ééntje met kop en schouders bovenuit. Ik gebruik nu zo'n anderhalf jaar Optimal Layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:57:
Over het algemeen prefereer ik 3200x1800 windowed te gamen wel.
Niet zo raar op zo'n groot scherm, want die resolutie is dan nog steeds 33".
laptopleon schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:21:
Maar nog handiger en sowieso een enorme tijdsbesparing, ook bij minder grote monitoren, is het als je een windows manager gebruikt, zodat je met één klik of toetscombinatie het active venster in een vooraf bepaalde positie en grootte kunt zetten.
Als je alleen vensters van een halve schermbreedte en de volledige schermhoogte gebruikt heb je op Windows genoeg aan de Windows-toets + pijltjestoetsen. Ik heb zelf 2x 2560x1440 @ 27" en dan werkt dat prima. Op 3840 breed zou ik wel een window manager gebruiken, zodat ik 3 vensters naast elkaar kan weergeven, want ik vind 1280 per venster een fijne breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:57:
[...]

Ik dacht bij de nordische versie wel, ohja. ik had nog wat verlengkabels liggen dus nu is mn audio gerief ook weer aangesloten.

[...]

AIDA64, zowat de beste hardware monitoring software out there. Daarin kan je een heel eigen UI roadout opbouwen (SensorPanel), daarnaast kan je ook nog eens outputten naar displays zoals die van logitech of gewoon naar web zodat je via je smartphone/tablet kan monitoren. Zeer tevreden van, maar wel veel setup werk. Dus als je zo'n UI uitbouwt zou ik die toch backuppen naar Google Drive ofzo.

Over het algemeen prefereer ik 3200x1800 windowed te gamen wel. Dan zie ik altijd wat er aan de hand is.

[afbeelding]
Dank je voor je antwoord. Nieuwe vraag n.a.v. je screenshot. Je hebt, in het midden bovenaan, een aantal icoontjes staan in een donkergekleurd vak. Nu is mijn vraag...hoe kom je aan dat donkergekleurde vak? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:21:
hoe kom je aan dat donkergekleurde vak? :)
Dat is Fences van Stardock: http://www.stardock.com/products/fences/ Die is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou nee hoor, de trial is gratis, maar het eigenlijke product kost 10 dollar ;) Ik zal eerst eens even de trail gebruiken, en dan kijken of ik het wat vind, en zo ja dan koop ik 't gewoon. Thx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Fences 1 is nog gratis te vinden. Ik heb voor 2 betaald. Wat ik niet wist: als je tot het einde van de trial wacht krijg je extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Milmoor schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:17:
Fences 1 is nog gratis te vinden. Ik heb voor 2 betaald. Wat ik niet wist: als je tot het einde van de trial wacht krijg je extra korting.
Ik heb fences gisteren uit geprobeerd, maar ik kwam er al snel achter dat ik dat toch niet zo prettig vind werken, dus weer weg gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Ik heb de Philips in backorder laten plaatsen bij 4Launch maar ik zou hem toch graag eens ergens bekijken, heeft iemand een idee waar ik er een zou kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

In de winkel zou ik het niet weten. Bij een gebruiker: even teruglezen, ongeveer in heel Nederland is er wel iemand waar je een kijkje zou kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Is er iemand hier met een Philips 4k scherm die in brabant woont, of eventueel in Belgie, ik zou graag eens op korte termijn willen komen kijken, heb hem in backorder staan maar de samsung 34 inch 21:9 curved lijkt me ook een mooi alternatief.

Ik moet even overtuigd worden, gebruik hem hoofdzakelijk voor desktop werk, maar ik doe ook aan race simulaties, iRacing, Assetto Corsa, rFactor, GSE ed.

Mijn grafische kaart is een R9 290, dat zit dus wel goed qua dp 1.2.

Lees her en der wat over een soort black hole in het midden, heeft iemand van hier daar last van. In 1 review hoorde ik dat onder windows desktop gebruik de muis wat lag had, in games had hij er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 19:38
wakuwakuhullie schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:42:
Is er iemand hier met een Philips 4k scherm die in brabant woont, of eventueel in Belgie, ik zou graag eens op korte termijn willen komen kijken, heb hem in backorder staan maar de samsung 34 inch 21:9 curved lijkt me ook een mooi alternatief.

Ik moet even overtuigd worden, gebruik hem hoofdzakelijk voor desktop werk, maar ik doe ook aan race simulaties, iRacing, Assetto Corsa, rFactor, GSE ed.

Mijn grafische kaart is een R9 290, dat zit dus wel goed qua dp 1.2.

Lees her en der wat over een soort black hole in het midden, heeft iemand van hier daar last van. In 1 review hoorde ik dat onder windows desktop gebruik de muis wat lag had, in games had hij er geen last van.
Ik heb van beide geen last...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
West Maas en Waal is geen Brabant, maar echt niet zo veel verder, dus als dat ook gaat, PM me!

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Het scherm is binnen, eerder dan verwacht dus ik hoefde hem niet te gaan bekijken ergens.

4k films zien er fantastisch uit, desktop werk ziet er ook uit, icc profiel van tftcentral gebruikt. Alleen de uiterste hoeken zijn wat minder duidelijk, maar ja je kunt niet alles hebben.

Voor de racesimulators is het helemaal fantastisch, hem 90 fps met een R9 290 op 4k.

Alleen toen het gisteravond laat erg stil was hoorde ik wat cool en whine geluidjes linksboven uit het scherm komen, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wakuwakuhullie schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:32:
Alleen toen het gisteravond laat erg stil was hoorde ik wat cool en whine geluidjes linksboven uit het scherm komen, hebben jullie dat ook?
Nog niet op gelet, m'n R9 290 maakt al genoeg coil whine geluid op zich. :)
Ik weet niet exact wat je bedoelt, geen lag alleszinds hier. Wat je wel kan zeggen is dat een zwarte mouse cursor op een witte achtergrond (Windows) meer ghosting vertoont dan je zal zien in games waar zelden zo'n extreem contrast voorkomt.

Het enigste wat ik aan te merken heb aan de philips bdm4065uc is dat er soms subtiele kleurschakeringen kunnen ontstaan in rechte vlakken op de x/y-as bij sommige content. Bijvoorbeeld rechts van een vlak met witte text op een donkergrijze achtergrond kunnen vlakken zijn met een net iets groenere tint grijs. Het komt niet vaak voor, maar het is toch iets wat ik nog nooit gezien heb op andere panelen. Is dit eigen aan VA ?

Voor mij is 40" 4K de nieuwe standaard. Onlangs nog eens weer op een 1080p 23" scherm gewerkt, het was alsof ik 10 jaar in het verleden ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredCaliber2
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-09 18:12
EINDELIJK na 3 maanden is de monitor weer op voorraad en had ik geld om hem te bestellen bij Alternate :P
Geweldig ding! wat is 4k fantastisch zeg op deze monitor! Enige probleem is dat hij echt TE groot is voor mijn bureau. Ik zit van links naar rechts te kijken af en toe :P

Erg jammer, als ik een grotere werkruimte heb koop ik hem in de toekomst zeker opnieuw ;)
Indien mensen interesse hebben vanwege de voorraadproblemen: Tot die tijd heb ik mijn nieuwe te koop staan. Alles nieuw nog, 4 uur oud. Alleen displayport stekker heb ik uit de verpakking gehaald :P

Indien geen interesse breng ik hem alsnog terug naar Ridderkerk ;)

V&A aangeboden: Philips BDM4065UC Zwart 40' 4k monitor te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
PredCaliber2 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:38:
EINDELIJK na 3 maanden is de monitor weer op voorraad en had ik geld om hem te bestellen bij Alternate :P
Geweldig ding! wat is 4k fantastisch zeg op deze monitor! Enige probleem is dat hij echt TE groot is voor mijn bureau. Ik zit van links naar rechts te kijken af en toe :P

Erg jammer, als ik een grotere werkruimte heb koop ik hem in de toekomst zeker opnieuw ;)
Indien mensen interesse hebben vanwege de voorraadproblemen: Tot die tijd heb ik mijn nieuwe te koop staan. Alles nieuw nog, 4 uur oud. Alleen displayport stekker heb ik uit de verpakking gehaald :P

Indien geen interesse breng ik hem alsnog terug naar Ridderkerk ;)

V&A aangeboden: Philips BDM4065UC Zwart 40' 4k monitor te koop
Is het niet gewoon even een kwestie van wennen? Ik vond hem in het begin ook 'wel erg groot' nu , anderhalf maand later, ben ik er volledig aan gewend, en vind ik het helemaal niet bijzonder groot meer, hoe gek dat misschien ook klinkt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 18:45

deraco96

Altijd.

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:18:
Het enigste wat ik aan te merken heb aan de philips bdm4065uc is dat er soms subtiele kleurschakeringen kunnen ontstaan in rechte vlakken op de x/y-as bij sommige content. Bijvoorbeeld rechts van een vlak met witte text op een donkergrijze achtergrond kunnen vlakken zijn met een net iets groenere tint grijs. Het komt niet vaak voor, maar het is toch iets wat ik nog nooit gezien heb op andere panelen. Is dit eigen aan VA ?
Het fenomeen wat je beschrijft (een kleur kan horizontaal of verticaal doorlopen op met name een donkergrijze achtergrond) is echt een kwaaltje specifiek van deze monitor, waarschijnlijk zit er net iets brakke hardware in want ze hebben er allemaal last van lijkt het.
Op dat, de rechthoekige pixels (niet zo'n issue imo) en PWM (wordt ook overdreven) na is er niks mee aan de hand. Je hebt dus een paar schoonheidsfoutjes, maar daar krijg je wel mooi een DisplayPort (ook belangrijk mocht je er een laptop op aan willen sluiten) en lekker lage input lag voor terug dus veel beter had je toch niet kunnen kopen momenteel.
In ieder geval wilde ik even rechtzetten dat andere VA-monitoren hier geen last van hebben, mocht je in de toekomst ooit nog weer een monitor willen kopen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deraco96 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 07:14:
[...]
In ieder geval wilde ik even rechtzetten dat andere VA-monitoren hier geen last van hebben, mocht je in de toekomst ooit nog weer een monitor willen kopen.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor het geval er mensen last hebben van een reset naar lage resolutie nadat de monitor in slaap is gegaan: http://hardforum.com/show...1041528460&postcount=2444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Milmoor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:00:
Voor het geval er mensen last hebben van een reset naar lage resolutie nadat de monitor in slaap is gegaan: http://hardforum.com/show...1041528460&postcount=2444
Die laatste ga ik vanavond direct proberen, want ik heb dat issue dat alle windows naar links boven gaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Ik heb vandaag mijn Dell Ultrasharp verkocht en moest dus een keuze gaan maken, wil ik niet te lang zonder fatsoenlijke monitor zitten.

Ik heb de knoop doorgehakt en niet voor de LG, maar voor deze Philips gekozen.
Nu maar hopen dat levering ook mogelijk is volgens de indicatie die winkels aangeven.

Het viel mij op dat veel films ook 1920*1080 of 1920*800 pixels zijn. Dan schaalt dat op 3840 natuurlijk wat preciezer (exact x2) dan naar 4096 in de breedte.

Ik ben benieuwd en als het tegenvalt kan de monitor altijd nog retour natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Goed het schijnt ook gewoon te kunnen, gisteravond besteld bij Alternate vandaag al in huis.

Zoals voorspeld past mijn center speaker er niet normaal onder. Ik koop van de week wel even een wat grotere, zodat het alsnog past en ik van films kan gaan genieten.

Eerst indruk van het scherm is prima. Het glossy valt me nog aardig mee. Jammer dat het scherm niet kantelbaar is, ik denk dat ie iets voorover zal moeten als ie straks op een speaker staat. Een klein stukje karton doet vast al wonderen ;). Op zich geen heel groot probleem, waar wel iets op te verzinnen is.
Ik kwam er ook achter dat ik nog een DP 1.1 kabel had aangesloten, dus die heb ik omgeruild met de bijgeleverde kabel en toen hadden we wel 60Hz.
Windows had besloten standaard te schalen naar 250%. Ik heb dat terug gezet naar kleiner 100% en dat voldoet prima. Ik heb niet het idee dat letters extreem veel kleiner zijn dan op de 27 inch Ultrasharp van hier voor.

Vooralsnog na de eerste indruk tevreden, nu eens zien of ik dat na enkele weken gebruik ook nog ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Paulus0013 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:45:
Ik heb niet het idee dat letters extreem veel kleiner zijn dan op de 27 inch Ultrasharp van hier voor.
Omdat dat ook niet het geval. 2560x1440 @ 27" heeft een pixel pitch van 0,2331 mm en de BDM4065UC heeft een pixel pitch van 0,2281 mm. De pixels zijn dus maar 2,2% kleiner (lineair gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Mijn 27 inch was 1920*1200. Het verschil is dus nog iets groter dan wat je voorrekent. Ondanks dat vind ik het nog prima leesbaar en niet te extreem klein worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Hier staat ie er nu zo bij. Wel iets aan de hoge kant, ondanks dat ik de monitor nog iets voorover heb gekanteld.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/168eih5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filou
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:59:
[...]

EDIT:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Zerreth bij je 3de afbeelding hoe heb je die 4 vensters zo ingedeeld gekregen?

hoever zit je van het scherm vandaan? ben je tevreden van de phlips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:00:
Deze kwam ik ook nog tegen: http://forums.evga.com/m/tm.aspx?m=1964245&p=1. Ander probleem, maar wel vervelend als je er mee zit en ook Displaypoort gerelateerd. Voordat mensen denken dat Displaypoort slecht is: het werkt normaal gesproken perfect, dit zijn oplosbare rare uitzonderingen.

I put my PC in to sleep then when I'm trying to wake it up, I just get a blank screen though the lights of the PC were on. So I tried several restarts until I finally change ports, HDMI and DVI works great but when I use DisplayPort, I get no signal.

I have the same problem. It's not the port or cable as it works during boot. It is Windows drivers not properly recognizing displayports!. I found this solution elsewhere. Give it a try:

Description of Solution: It is honestly as if the driver install the first time happens incorrectly and then it doesn't do plug n play correctly thereafter. So I tell device manager to show me nonpresent devices and then i uninstall them. The next time it connects it will redo the plug and play.
Solution that worked for me:
Click Start > Run.
Type cmd and press Enter.
At the command prompt, run this command: Note: In Windows 2008 and Windows 7, open the command prompt using the Run as Administrator option.
set devmgr_show_nonpresent_devices=1 Note: If this command does not work (a possibility in Windows Server 2000 and 2003), you may need to add the parameter to Windows and set its value:
Right-click the My Computer desktop icon and choose Properties.
Click the Advanced tab and select Environment Variables.
In the System variables section, click New.
Set the Variable name to devmgr_show_nonpresent_devices and set the Variable value to 1 to enable the parameter.
Click OK to add the variable to Windows.
Start the Device Manager by running this command from the same command prompt:
start devmgmt.msc
Click View > Show Hidden Devices.
Expand the Monitors tree (click the plus sign next to the Monitors entry).
Right-click the dimmed Monitors, then click Uninstall.
Once all of the grayed out Monitors are uninstalled, reconnect your monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Laatst online: 20-08 17:30
Kan iemand die deze monitor heeft mij vertellen wat de ervaring is als je op deze monitor een setup box van upc/ziggo aansluit en hem op die manier als tv gebruikt? Alvast bedankt.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Uhmmie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:31:
Kan iemand die deze monitor heeft mij vertellen wat de ervaring is als je op deze monitor een setup box van upc/ziggo aansluit en hem op die manier als tv gebruikt? Alvast bedankt.
Dat schijnt niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Laatst online: 20-08 17:30
Just_A_User schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:52:
[...]

Dat schijnt niet te kunnen.
Dat het misschien iets minder prettig zou kunnen zijn had ik wel verwacht? Maar niet kunnen? :o Wow dat had ik echt niet verwacht? Hoe kan het scherm verschil zien tussen een setupbox, spelcomputer of een pc als ze allemaal via hdmi zijn aangesloten?

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Uhmmie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:42:
[...]

Dat het misschien iets minder prettig zou kunnen zijn had ik wel verwacht? Maar niet kunnen? :o Wow dat had ik echt niet verwacht? Hoe kan het scherm verschil zien tussen een setupbox, spelcomputer of een pc als ze allemaal via hdmi zijn aangesloten?
Ik heb die vraag dus eens gesteld, maar het schijnt dus niet te kunnen omdat die monitor *iets* niet kan. Ik kan het niet meer exact reproduceren. Ik weet niet in wat voor gebied jij woont, maar als jij Ziggo/UPC hebt kun je gewoon via Horizon TV online tv kijken, de meest gangbare zenders (al is dat niet in HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:56
Ik heb hem al in bezit, maar voor wie nog overweegt. Sinds gisteren prijsdaling van +/- 40 euro, nu voor 699
http://tweakers.net/price...lips-bdm4065uc-zwart.html

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 10:26
Ik heb een dit scherm ook gekocht, maar krijg met geen mogelijkheid de weergave van de kleur rood goed. Het blijft paars/rozig in vergelijking met mijn andere schermen. Ook ligt over de onderste 20% van het scherm duidelijk een lichtblauwe waas terwijl ik mijn ogen precies ter hoogte van het midden heb (ik zit met mijn ogen op ong. een meter afstand van het scherm).

Heb ik nu een slecht exemplaar, of heeft iedereen dit? Met name bij een felrode desktop is het heel goed te zien, maar ook tijdens normaal gebruik valt het op.

Daarnaast ben ik er niet echt blij met dat bij elke reset/reboot het scherm terugschakelt naar 30hz. Ik twijfel dus of ik 'm moet terugsturen en mijn geld terugvragen, of omruilen voor een ander exemplaar. Wat denken jullie?

Edit: en nog zomaar een vraag, begint het serienummer bij iedereen met AU0A?

[ Voor 9% gewijzigd door Ahrnuld op 05-07-2015 00:05 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dat klinkt als slecht exemplaar. Ik heb geen problemen met de kleuren en hij blijft netjes op 30 Hz. Probeer hem eens op een andere computer. Maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Milmoor schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:38:
Dat klinkt als slecht exemplaar. Ik heb geen problemen met de kleuren en hij blijft netjes op 30 Hz. Probeer hem eens op een andere computer. Maakt dat verschil?
Met een andere PC is het beeld precies hetzelfde. Het 30hz probleem kan ik niet testen, omdat ik maar één videokaart heb met displayport.

Begint jouw serienummer ook met AU0A?

Edit: hier een duidelijke foto van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/114232/29834.jpg
De achtergrondkleur hoort dus egaal te zijn (bij deze steam skin).

[ Voor 46% gewijzigd door Ahrnuld op 05-07-2015 17:28 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:09
Ahrnuld schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:09:
[...]

Met een andere PC is het beeld precies hetzelfde. Het 30hz probleem kan ik niet testen, omdat ik maar één videokaart heb met displayport.

Begint jouw serienummer ook met AU0A?

Edit: hier een duidelijke foto van het probleem:
[afbeelding]
De achtergrondkleur hoort dus egaal te zijn (bij deze steam skin).
Probeer eens de smartcontrast uit tezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
goosche schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:35:
Probeer eens de smartcontrast uit tezetten.
Bedankt voor de tip, maar die staat helaas al uit :'(

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Ahrnuld schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:41:
[...]

Bedankt voor de tip, maar die staat helaas al uit :'(
Ok volgende stap: heb je de drivers geinstalleert van de monitor? Hoe zijn jou instellingen in de smartcontrol? Kijk eens bij powersaver/ dimlight mijn staat op 100 en bij bright light staat niks gevinkt bij mij. En mij smartimage staat op game.

[ Voor 4% gewijzigd door goosche op 06-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Hier ook AU0A. Geen vrienden/collega's met een laptop met Displaypoort? Ook daar worden ze steeds meer gebruikt. Probeer anders eens een HDMI kabel. De refreshrate/uitgang hoort niet uit te maken voor de kleuren.

[ Voor 88% gewijzigd door Milmoor op 06-07-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
goosche schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:54:
Ok volgende stap: heb je de drivers geinstalleert van de monitor?
Hoe kon ik dit missen, ben niet meer gewend dat je drivers moet installeren. Anyway, ze zijn nu wél geïnstalleerd en rood is ook echt rood. Ik denk dat het te maken heeft met het beperkte kleurbereik dat via displayport werd gestuurd. Kleuren zijn nu stukken beter.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mooi dat het nu werkt. Welk OS heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Echt drivers zijn het niet, meestal is het niet meer dan een INF file met een kopie van het EDID (zodat de ondersteunde resoluties en frequenties ook goed herkend worden zonder DDC/CI) en nog een ICC profiel. Dat laatste zorgt voor het verschil. Waarschijnlijk heeft de BDM4065UC ondanks dat het een standard gamut scherm is (kleurbereik ongeveer gelijk aan sRGB kleurruimte) een erg verzadigde rode primair met ook nog eens een erg diepte tint rood. Als het besturingsysteem dan uit gaat van sRGB omdat er geen kleurprofiel is ingesteld voor de monitor krijg je dan dus een sterk afwijkende weergave bij roodtinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Kid Jansen schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:16:
Echt drivers zijn het niet, meestal is het niet meer dan een INF file met een kopie van het EDID (zodat de ondersteunde resoluties en frequenties ook goed herkend worden zonder DDC/CI) en nog een ICC profiel. Dat laatste zorgt voor het verschil. Waarschijnlijk heeft de BDM4065UC ondanks dat het een standard gamut scherm is (kleurbereik ongeveer gelijk aan sRGB kleurruimte) een erg verzadigde rode primair met ook nog eens een erg diepte tint rood. Als het besturingsysteem dan uit gaat van sRGB omdat er geen kleurprofiel is ingesteld voor de monitor krijg je dan dus een sterk afwijkende weergave bij roodtinten.
Drivers dus :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iNJdPyoqt8U]

Bekijk dit filmpje eens dan zie pas hoe mooi het scherm is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Het is ook echt een prachtig scherm. Goede resolutie, perfect formaat, felle kleuren, wat wil je nog meer?

Maar toch vind ik m'n BenQ een stuk fijner kijken. Ik heb ook het idee dat de backlight van de BenQ een andere kleurtemperatuur heeft dan de Philips, waardoor het hele VA-shift verhaal minder opvalt. En PWM bij brightness minder dan 100% is ook best te merken.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Iemand al geprobeerd dit scherm te overklokken naar een hogere refreshrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Nog weinig over gehoord. Dit is het enige wat ik er tot nu toe van gezien heb (niet hoopvol): http://hardforum.com/show...=overclock#post1041442830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Overclocken werkt echt maar zelden. Meestal als het lijkt te werken zet de controller in het scherm het inkomende signaal gewoon om naar 60 Hz door middel van frame skipping, waardoor je judder krijgt. Je kan dit goed testen met de Test Ufo frame skipping test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit scherm willen aanschaffen voor webdesign, foto- en videobewerking en gaming.
Is dit hiervoor een goed scherm?

Ik gebruik nu een Haier 32 led televisie en vind dat de kleuren er anders uitzien dat ze feitelijk moeten zijn.
Zelf zit ik te twijfelen tussen een ultrawide dell u3415 of Philips BDM4065UC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:05:
Ik zou dit scherm willen aanschaffen voor webdesign, foto- en videobewerking en gaming.
Is dit hiervoor een goed scherm?
Het komt een aardig eind in de goede richting, maar er zijn betere schermen voor webdesign en foto-/videobewerking. Overigens zit er een behoorlijk contrast tussen de aandachtspunten voor schermen voor die doeleinden en schermen voor gamen. Als je beide met één scherm wilt doen wordt het altijd een compromis. Voor foto-/videobewerking ben je het beste af met Eizo ColorEdge en NEC MultiSync PA of SpectraView schermen, vanwege zaken als hardwarematige kalibratie en uniformiteitscorrectie. Voor gamen zijn zaken als inputlag, ghosting en hoge refreshrates weer belangrijk en dan kom je bij totaal andere schermen uit.

[/quote]Ik vind dat de kleuren er anders uitzien dat ze feitelijk moeten zijn.[/quote]
Dat is voornamelijk een kwestie van regelmatig het scherm kalibreren met een colorimeter/spectrofotometer (bijvoorbeeld Spyder 5 of i1Display Pro) naar de juiste kleurstandaard. Voor webdesign is dat bijvoorbeeld de sRGB standaard, voor videobewerking heb je weer andere standaarden (o.a. Rec. 709, Rec. 2020, DCI-P3) en voor fotobewerking is het weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:37:
[...]

Het komt een aardig eind in de goede richting, maar er zijn betere schermen voor webdesign en foto-/videobewerking. Overigens zit er een behoorlijk contrast tussen de aandachtspunten voor schermen voor die doeleinden en schermen voor gamen. Als je beide met één scherm wilt doen wordt het altijd een compromis. Voor foto-/videobewerking ben je het beste af met Eizo ColorEdge en NEC MultiSync PA of SpectraView schermen, vanwege zaken als hardwarematige kalibratie en uniformiteitscorrectie. Voor gamen zijn zaken als inputlag, ghosting en hoge refreshrates weer belangrijk en dan kom je bij totaal andere schermen uit.

[/quote]Ik vind dat de kleuren er anders uitzien dat ze feitelijk moeten zijn.[/quote]
Dat is voornamelijk een kwestie van regelmatig het scherm kalibreren met een colorimeter/spectrofotometer (bijvoorbeeld Spyder 5 of i1Display Pro) naar de juiste kleurstandaard. Voor webdesign is dat bijvoorbeeld de sRGB standaard, voor videobewerking heb je weer andere standaarden (o.a. Rec. 709, Rec. 2020, DCI-P3) en voor fotobewerking is het weer anders.
Bedankt voor de informatie maar wat zou ik in mijn geval het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Een topic maken in Componenten Aankoopadvies. Geef daarin duidelijk aan waar je het scherm voor wilt gebruiken. Niet alleen de doeleinden bij naam noemen, maar echt specifiek zijn. Met games bijvoorbeeld welke games je er op gaat spelen en met welke instellingen je dat wilt doen. Geef ook aan wat je daarbij belangrijker vindt: snelheid (refresh rate, reactietijden, input lag, etc.) of eye candy.

Met foto- en videobewerking is het handig om uit te leggen hoe je workflow in elkaar zit. Geef ook aan of het professioneel of hobbymatig is (en indien dat laatste, hoe serieus het is).

Omdat foto-/videobewerkingen nogal contrasterende eisen heeft ten opzichte van gaming is het ook handig om te vertellen welke van de twee belangrijker is. Geef verder in ieder geval aan welke videokaart je gebruikt en of je nog andere schermen daarop hebt aangesloten. Last but not least natuurlijk nog het budget.

Voor meer info over de richtlijnen in CAA zie het topic CAA beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een colorimeter voor dit scherm kopen.
Welke raden jullie me aan?
Vooral omdat de kleurtemperatuur van dit scherm zo hoog is en deze wat zachter wil maken. (Koel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
De beste optie is naar mijn mening de X-Rite i1Display Pro. Als goedkoper alternatief zou je ook kunnen kijken naar de Datacolor Spyder 5 Pro. Hoewel de Spyder 5 Express exact dezelfde sensor gebruikt als de Spyder 5 Pro (en overigens ook de Elite) zou ik wel voor de Pro gaan. Met de Express uitvoering zijn de mogelijkheden in de software namelijk extreem gelimiteerd.

Maar hoewel de eerste geluiden over de nieuwe Spyder 5 sensoren positief zijn blijf ik zelf toch echt neigen naar X-Rite, doordat de eerdere Spyder colorimeters toch wel een slechte nasmaak hebben achtergelaten. (zeer wisselende, maar toch veelal slechte prestaties). De Spyder 4 colorimeters en ouder raad ik in ieder geval sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Voor de potentiële kopers en andere geïnteresseerden: Tom's Hardware heeft nu ook een review van dit scherm gepubliceerd.

Samen met de al eerder genoemde reviews van dit scherm door TFT Central en PRAD maakt dat de top drie beste reviewsites voor beeldschermen compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Kid Jansen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:18:
Voor de potentiële kopers en andere geïnteresseerden: Tom's Hardware heeft nu ook een review van dit scherm gepubliceerd.

Samen met de al eerder genoemde reviews van dit scherm door TFT Central en PRAD maakt dat de top drie beste reviewsites voor beeldschermen compleet.
"Page not found"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Heren, kan iemand mij even wat input geven betreft de ghosting/inputlag?

Ik heb nu zelf een 28inch 4k monitor van Acer, maar de scaling is wat mij zo verschrikkelijk irriteert.

Elke keer moet ik dat weer aanpassen en moet ik constant inzoomen op webpagina's.

Ik gebruik m'n pc puur voor het gamen. Kleur of contrast komt bij mij niet op de eerste plaats, daar gebruik ik de televisie wel voor die beneden staat als ik films wil kijken. Het gaat mij er om dat het een soepele ervaring is en dat alles vloeiend weergegeven word.

Ik geef geen moer om shadows ingame, bij welk spel dan ook. Dit zet ik dan ook altijd op low of medium, maar de rest op ultra.

[ Voor 10% gewijzigd door PcManiaxx op 15-01-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
PcManiaxx schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:34:
Heren, kan iemand mij even wat input geven betreft de ghosting/inputlag?

Ik heb nu zelf een 28inch 4k monitor van Acer, maar de scaling is wat mij zo verschrikkelijk irriteert.

Elke keer moet ik dat weer aanpassen en moet ik constant inzoomen op webpagina's.

Ik gebruik m'n pc puur voor het gamen. Kleur of contrast komt bij mij niet op de eerste plaats, daar gebruik ik de televisie wel voor die beneden staat als ik films wil kijken. Het gaat mij er om dat het een soepele ervaring is en dat alles vloeiend weergegeven word.

Ik geef geen moer om shadows ingame, bij welk spel dan ook. Dit zet ik dan ook altijd op low of medium, maar de rest op ultra.
De imputlag is op dit scherm geen probleem. Niet zo laag als op de allersnelste game monitor, maar velen malen beter dan op een 4k televisie..

Alles wordt vloeiend weergegeven, en kleuren zien er op dit scherm juist super goed uit.. Contrast is ook meer dan prima.

Ik gebruik dit scherm al een half jaar tot volle tevredenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Hartelijk dank Marcel! Ik ha hier de komende tijd wel plezier aan beleven zo te zien. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Prachtig schermpje! Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik het scherm niet op 60 hz kan zetten. Drivers al geupdate en de bijgeleverde Displayport kabel gebruikt. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Vergeef mij m'n gemakzucht :P Even in de OSD settings Displayport op 1.2 gezet en het werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 14:55

CasGas

.

Heb ik weer..

Ik eerst denken dat mijn muis en toetsenbord opeens defect zijn, maar blijkt mijn monitor niet meer op 60hz te staan maar op 30hz, rare vertraging krijg je dan opeens te zien als je 60hz gewend bent. Dus gekeken en mijn DP naar 1.1 en weer terug naar 1.2 gezet, maar hij blijft maar op 30hz staan. Dit omdat ik 1x een hdmi apparaat heb aangesloten, sindsdien krijg ik gewoon dat ding niet meer terug op 60hz.

Iemand nog een ander truukje om weer terug te gaan naar 60hz?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Lees de topicstart van dit topic: http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU. Veel interessante info en verwijzingen. Is de 60 Hz variant via CRU wel zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Milmoor schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:11:
Lees de topicstart van dit topic: http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU. Veel interessante info en verwijzingen. Is de 60 Hz variant via CRU wel zichtbaar?
Helaas, ik gebruik een macbook dus dat kan ik al niet testen :|

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
CasGas schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:01:
Heb ik weer..

Ik eerst denken dat mijn muis en toetsenbord opeens defect zijn, maar blijkt mijn monitor niet meer op 60hz te staan maar op 30hz, rare vertraging krijg je dan opeens te zien als je 60hz gewend bent. Dus gekeken en mijn DP naar 1.1 en weer terug naar 1.2 gezet, maar hij blijft maar op 30hz staan. Dit omdat ik 1x een hdmi apparaat heb aangesloten, sindsdien krijg ik gewoon dat ding niet meer terug op 60hz.

Iemand nog een ander truukje om weer terug te gaan naar 60hz?
Ga naar Eigenschappen van beeldschermadapter dan naar beeldscherm. In dit menu zie je vernieuwingsfrequentie en deze kan je hier ook aanpassen door op het vinkje te klikken. En als het goed is zie je 4 modus als je op het vinkje klikt. Kies 60 Hertz en klik op toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

goosche schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:43:
[...]

Ga naar Eigenschappen van beeldschermadapter dan naar beeldscherm. In dit menu zie je vernieuwingsfrequentie en deze kan je hier ook aanpassen door op het vinkje te klikken. En als het goed is zie je 4 modus als je op het vinkje klikt. Kies 60 Hertz en klik op toepassen.
Ja iets met OS X enzo..

Denk dat mijn kabel verrot is, ik heb het heel even weer goed gehad door steeds te switchen tussen DP 1.1 en 1.2, maar het blijft gewoon niet goed :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6turboextreme
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 12:29
Hoi,
Sorry voor de bump, maar ik ben zelf erg geinteresseerd in dit monitor, vanwege de prijs en de VA-paneel/resolutie.

Ik zit ongeveer 70cm van mijn huidige monitor. Hebben gebruikers van dit monitor last van pijn in nek of rug, en/of last van vermoeide ogen? Ik hoor graag jullie ervaringen op ergonomisch gebied. Ohja, is het fijn om MOBA's te spelen op dit monitor?

Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

r6turboextreme schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:11:
Hoi,
Sorry voor de bump, maar ik ben zelf erg geinteresseerd in dit monitor, vanwege de prijs en de VA-paneel/resolutie.

Ik zit ongeveer 70cm van mijn huidige monitor. Hebben gebruikers van dit monitor last van pijn in nek of rug, en/of last van vermoeide ogen? Ik hoor graag jullie ervaringen op ergonomisch gebied. Ohja, is het fijn om MOBA's te spelen op dit monitor?

Thanks!!!
Ergonomisch geen problemen. Je kan niet het hele beeld in een keer overzien en toch op de details letten. Het hangt van het spel af of dat wel of niet handig is. Je kan eventueel met balken spelen, dus je bent nooit slechter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6turboextreme
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 12:29
Milmoor schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:33:
[...]

Ergonomisch geen problemen. Je kan niet het hele beeld in een keer overzien en toch op de details letten. Het hangt van het spel af of dat wel of niet handig is. Je kan eventueel met balken spelen, dus je bent nooit slechter af.
Oké super bedankt! Beweeg je veel je nek of kijk je gewoon recht vooruit? Ik ben namelijk bang dat hij iets te groot is, maar de prijs is ontzettend goed!
Zijn er een aantal dingen die mij van de koop van de monitor af moeten houden? Ik zie nergens een winkel waar ik de monitor uit kan testen... Dus het moet puur op feiten gebaseerd zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door r6turboextreme op 22-05-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

r6turboextreme schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:55:
[...]

Oké super bedankt! Beweeg je veel je nek of kijk je gewoon recht vooruit? Ik ben namelijk bang dat hij iets te groot is, maar de prijs is ontzettend goed!
Zijn er een aantal dingen die mij van de koop van de monitor af moeten houden? Ik zie nergens een winkel waar ik de monitor uit kan testen... Dus het moet puur op feiten gebaseerd zijn :)
Ik ben bang dat dat erg persoonlijk is. Wat is een fijne muis? Knip een stuk karton op de juiste maat en zet die op je bureau. Het zal even schrikken zijn, maat ik vind het een fijne monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Megekko vertelt me net dat de monitor niet meer leverbaar is, en dat ze verwachten dat ie nooit meer terugkomt.

Enorme teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Jammert, ik ben er erg tevreden over en had hem ook aan anderen gegund. Wellicht is er een nieuwere versie in aantocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08-2024
Even een vraag aan de mensen die de monitor in bezit hebben. Ziet het er nog goed uit wanneer je de monitor op 1080p gebruikt, met name tijdens gamen? Mijn systeem draait namelijk nooit 4k soepel. Op 27" is dat geen probleem, maar op 40"....

Niemand? Hoop ff op een kleine bump... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mefra85 op 17-06-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ziet er prima uit, 1440p ook. De ingebouwde scaler van de BDM4065UC is overigens een heel stuk beter dan de GPU scaler op m'n GTX670, wat ik niet had verwacht.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
He, dat is heel mooi om te horen. Had verwacht dat het er slecht uit zou zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 00:39
Ik heb het onlangs gekregen van familie maar zonder kabels. Heeft dit scherm alleen DP 1.2 nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door Voyarch op 19-03-2017 02:37 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste