Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 11:51
-TNT- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:15:
[...]

Ik twijfel ook... Ik heb mijn SJ4000(?) vandaag ontvangen van Banggood. De verpakking heeft ook geen kraslogo. Staat op jouw verpakking ook "Action Camcorder" en een surfende gast? Zelfs het woord SJCAM komt nergens voor, niet op de verpakking noch op de camera. Wifi connect wel. Morgen Micro SD-Card erin en firmware updaten.
Dan zou ik maar niet proberen te updaten. Een surfende gast is niet van SJCAM. Ook als je nergens de logo's hebt staan is het geen echte. Sorry, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Zijn er ook mensen die mods hebben uitgevoerd op de waterproof case van de SJ4000/5000/M10 ivm het weinige geluid wat de case doorlaat? Ik snap dat dat zijn effect heeft op het waterdicht zijn, maar spatwaterdicht zal nog wel goed gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Met de reserve-achterkant van de case (met die sleuven) is het geluid acceptabel vind ik. Ik weet niet of de M10 deze ook heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
-TNT- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:15:
[...]

Ik twijfel ook... Ik heb mijn SJ4000(?) vandaag ontvangen van Banggood. De verpakking heeft ook geen kraslogo. Staat op jouw verpakking ook "Action Camcorder" en een surfende gast? Zelfs het woord SJCAM komt nergens voor, niet op de verpakking noch op de camera. Wifi connect wel. Morgen Micro SD-Card erin en firmware updaten.
Ik draai gewoon originele firmware, volgens mij is het de eerste versie van de SJCAM toen ze nog niet werkte met logo's.. Ik vind de kwaliteit prima dus ik houd het lekker zo :)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Herr Flicker schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:31:
[...]

Dan zou ik maar niet proberen te updaten. Een surfende gast is niet van SJCAM. Ook als je nergens de logo's hebt staan is het geen echte. Sorry, helaas..
Firmware update werkt op mijn model zonder problemen.. volgens de guides op internet zouden nepperds geen SJCAM firmware kunnen draaien ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
Nou, Banggood weet er een leuke draai aan te geven. Ergens in de afgelopen twee weken hebben ze op hun website de volgende tekst gezet: It is not an original SJcam Wifi SJ4000, and if you want to buy a original SJcam wifi SJ4000, click here.

Dit is de camera die ik heb ontvangen: Action Camera van Acmell

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ik ken deze teksten al langer eigenlijk. Het is wel bekend als je het frontje ziet. Jammer dat mensen nog steeds te weinig over deze modellen weet (waaronder jij helaas).

Ik weet niet of je met een paypal claim nog verder kan komen.. die tekst staat er al een tijdje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Herr Flicker schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:43:
Met de reserve-achterkant van de case (met die sleuven) is het geluid acceptabel vind ik. Ik weet niet of de M10 deze ook heeft geleverd.
Zit er inderdaad bij, had niet gezien dat er verschil in achterkant(en) zat. Zal het hier eens mee proberen, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barvel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09-2019
Ik ben geïnteresseerd in de SJcam SJ4000 Wifi en heb een leuke site gevonden.
Maar ook ik zit nu te twijfelen of dit een echte of een fake is.
Iemand ervaring met TVC-Mall.?

http://www.tvc-mall.com/d...AodMwoAIQ#googtrans/en/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrienden..
1) ik zal jullie eens bijschijnen over het fenomeen chinese webshop..
website's als banggood en DX (dealextreme) zijn geen "winkels" en eigenlijk ook niet eens webshops!
die website's zijn een soort marktplaats voor micro en medium producenten..
in het gebied/plaats/stad shenzhen zitten duizenden en duizenden kleine tot middelgrote bedrijfjes (soms in garageboxen) spullen in elkaar te flansen van op dat moment zeer populaire (en winstgevende) artikelen.. elke garagebox maakt een (fake) onderdeel, en de middelgrote bedrijfjes monteren ze af.. een handelaar koopt die zooi op, en verkoopt dit dus op "marktplaats" banggood, DX en vele anderen.
deze "marktplaatsen" bieden dus een service, en daar verdienen zij weer geld aan..
magazijnen hebben ze amper, want ze bezitten niets dan een kantoor met computers en slecht engels sprekende chinezen.
misschien krijgen ze nog een "proefmodel" opgestuurd om een review van te maken, maar van DX weet ik zeker dat de klant (de verkoper/handelaar) de gehele handel, inclusief tekst en fotos zelf plaatst.
die kan alles bij elkaar liegen wat ie wil, als er duizenden verkocht zijn, dan is de marge zo groot, dat die paar die wel klagen daar niets aan afdoen..
als uiteindelijk banggood er de balen van krijgt (want teveel slechte reclame) dan wordt de tekst aangepast..
2) ik heb vandaag een nieuwe sjcam M10 wifi binnen gekregen, en die ga ik eens aan de tand voelen en vergelijken met mijn mobius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
rufus666 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:33:
Gaat goed bij Banggood, krijg vanmorgen opeens een mail van een andere persoon...dat die controle op serienummers pas vanaf 2015 werkt en dat oudere modellen hier niet in voor komen. (yeah right)

En de mededeling dat ik gewoon moet updaten..........de reden dat ik hun juist mailde is OMDAT IK NIET KAN UPDATEN !!
Na zo'n 15 keer heen en weer mailen met Banggood en minstens zoveel keer vragen om een status update op de CHAT, heb ik een volledige refund gekregen.

Ik kreeg de optie aangeboden om een nieuwe camera, zonder accessoires te ontvangen, maar na al de moeite, tijd, energie en het liegen over onder andere de"serie nummer check" werd het voor mij een principe kwestie....(heeft al met al wel 3 weken geduurd vanaf 1ste mail contact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
Ik krijg waarschijnlijk een 'nieuwe' SJ4000 (originele) toegestuurd. Maar zonder de accessoires. Hopelijk passen die van de Acmell.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Iemand die mij misschien kan helpen met waar ik een accu klepje kan krijgen? Mijn SJ5000+ is best hard gecrashed, maar het klepje is pleite, die ga ik echt niet meer terug vinden. Iemand enig idee waar ik dat zou kunnen kopen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
CasGas schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:54:
Iemand die mij misschien kan helpen met waar ik een accu klepje kan krijgen? Mijn SJ5000+ is best hard gecrashed, maar het klepje is pleite, die ga ik echt niet meer terug vinden. Iemand enig idee waar ik dat zou kunnen kopen?
Ben deze op Ebay tegengekomen (http://www.ebay.de/itm/Ba...ment-Ersatz-/171725488507). Maar alsnog best wel aan de prijzige kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Herr Flicker schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:39:
[...]

Ben deze op Ebay tegengekomen (http://www.ebay.de/itm/Ba...ment-Ersatz-/171725488507). Maar alsnog best wel aan de prijzige kant..
Holy crap :| |:(
Maar ik heb er toch 1 nodig anders blijft die batterij eruit vallen.. zal wel iets van vraag en aanbod zijn :X

Bedankt voor het linkje in ieder geval!

<edit>

Ik had de vraag ook bij dashcammagazijn uitgezet en die geven mij nu een gratis klepj, dus dat vond ik wel even het vermelden waard qua service.

[ Voor 13% gewijzigd door CasGas op 27-05-2015 09:46 ]

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Vrienden, waar koop ik de beste en nieuwste OFFICIELE SJCAM? Liefst met alle accesoires?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
matthewk schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:39:
Vrienden, waar koop ik de beste en nieuwste OFFICIELE SJCAM? Liefst met alle accesoires?
Deze vraag wilde ik ook al stellen. Lijkt me leuke cam om mee te nemen naar Thailand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
The-Force schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:53:
[...]

Deze vraag wilde ik ook al stellen. Lijkt me leuke cam om mee te nemen naar Thailand....
http://www.sjcam.com/3-cameras

Maar dit is vast niet de beste prijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Nou dat was van korte duur.. nieuwe accu erin met natuurlijk het klepje, werkt de opname button opeens niet meer. Van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Dus sj5000+ open gedraaid en nu blijkt het kabeltje richting de record button gebroken te zijn, dus dat is een beetje einde oefening als ik het zo zie.

Weet iemand of dat soort componenten ook los te krijgen zijn ergens? Anders zal het wel weer een nieuwe worden, maar fixen heeft uiteraard de voorkeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
CasGas schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:49:
Nou dat was van korte duur.. nieuwe accu erin met natuurlijk het klepje, werkt de opname button opeens niet meer. Van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Dus sj5000+ open gedraaid en nu blijkt het kabeltje richting de record button gebroken te zijn, dus dat is een beetje einde oefening als ik het zo zie.

Weet iemand of dat soort componenten ook los te krijgen zijn ergens? Anders zal het wel weer een nieuwe worden, maar fixen heeft uiteraard de voorkeur..
Heb je een foto'tje ?
Is het niet mogelijk om te zolderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

rufus666 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:53:
[...]

Heb je een foto'tje ?
Is het niet mogelijk om te zolderen ?
Nee het is echt die gouden "ribbon", dat is niet te solderen want die is echt doormidden gebroken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 03:43:
Vrienden..
1) ik zal jullie eens bijschijnen over het fenomeen chinese webshop..
website's als banggood en DX (dealextreme) zijn geen "winkels" en eigenlijk ook niet eens webshops!
die website's zijn een soort marktplaats voor micro en medium producenten..
in het gebied/plaats/stad shenzhen zitten duizenden en duizenden kleine tot middelgrote bedrijfjes (soms in garageboxen) spullen in elkaar te flansen van op dat moment zeer populaire (en winstgevende) artikelen.. elke garagebox maakt een (fake) onderdeel, en de middelgrote bedrijfjes monteren ze af.. een handelaar koopt die zooi op, en verkoopt dit dus op "marktplaats" banggood, DX en vele anderen.
deze "marktplaatsen" bieden dus een service, en daar verdienen zij weer geld aan..
magazijnen hebben ze amper, want ze bezitten niets dan een kantoor met computers en slecht engels sprekende chinezen.
Zie Surviving China: Tinydeal Experience part 3
Surviving China: Hoe vier je Chinees Nieuwjaar met je bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ik heb bij dashcammagazijn twee batterijen voor mijn sj4000 (zonder logo maar met juiste firmware, externe behuizing en verpakking) gekocht maar die passen dus niet.

Gelukkig kan ik ze terugsturen nadat de meneer mij had verteld dat ze sinds 2014 een nieuwe versie maken met grotere batterijen. Jammer dat dat niet op hun website staat...

Nu de hamvraag: ik ga woensdag op vakantie en zou graag 1 of 2 extra batterijen kopen die wél in mijn cam passen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de sj4000 wifi of de sj5000 wifi, wat raden jullie me aan?
het is voornamelijk om filmpjes te maken tijdens backpack reizen etc.
verder mag ik er van uit gaan dat dash cam magazijn de echte SJ CAMS verkoopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb mijn waarschijnlijk neppe sj4000 ook binnen.
Hij heeft bij firmware het volgende staan:
DV123
V2.8_20141010
RES:V1.0

Videokwaliteit valt tegen en lang niet zo mooi als de echte filmpjes op internet, helemaal in het donker is het 3 keer niks. Ook het geluid is zeer zacht en niet duidelijk.

Doos is met een skiënde knakker er op.
De rest lijkt allemaal echt (grote van de onderwater case, plastic binnenverpakking, geen taalfouten) maar geen SJCAM op de camera.

Mijn vraag is wat voor firmware heb ik nu, en kan ik die toch ergens updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
kaasaanfiets schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:53:

Mijn vraag is wat voor firmware heb ik nu, en kan ik die toch ergens updaten?
Niks doen. Geld terugeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:36
DV123 is inderdaad een heel andere camera. Waar heb je hem besteld (link) en stond daarbij dat het een originele SJCAM zou zijn of alleen SJ4000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga de sj5000+ bestellen via dashcammagazijn.
Hopelijk doe ik me daar goed aan! volgens dashcammagazijn zijn ze de UV red filter aan het fabriceren voor de sj5000. maar is deze voorlopig nog niet op de markt.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een sj5000+
Alleen wil die heel vaak niet aan of hij gaat vanzelf uit en dan wilt die niet meer aan. Dat is alleen als mijn micro SD kaart er in zit. Zonder werkt het prima. Ik heb de nieuwste firmware V2.5
En ja de accu is opgeladen ;)

Wat kan het zijn?

Groete marin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Vertel eens wat meer over je probleem. Wanneer treedt het precies op, is het puur random? Andere SD kaart al geprobeerd?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kitano schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:12:
DV123 is inderdaad een heel andere camera. Waar heb je hem besteld (link) en stond daarbij dat het een originele SJCAM zou zijn of alleen SJ4000?
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ik had de verkoper gevraagd of het een echte originele SJCAM was en hij conformeerde dit.
Toen ik er achter was dat het een fake was, heb ik via paypall een case aangemaakt en de verkoper reageerde dat ik hem kon terugsturen of dat ik een vergoeding kreeg. Laatste heb ik maar gedaan.

Maar er is voor deze camera geen andere firmware? Wat is de fabrikant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Hellup! Mijn sjcam 5000+ 1x in NL gebruikt tijdens het duiken. Ging perfect. Ben nu op vakantie in Spanje en ga hier een aantal duiken maken, vandaar dat ik de sjcam heb aangeschaft. Op de boottrip naar de duikstek toe een aantal opnames kunnen maken. Eenmaal in het water werkte de cam niet meer. Hij reageerde nergens op. Terug bij hotel gecheckt op lekkages oid. Was geen sprake van. Daarna aan de lader gehangen. Ook niks. Nu, 12 uur later, brandt er kort een geel lichtje aan de voorkant als ik de knop aan de voorkant indruk. Ik kan nergens vinden hoe of wat... Iemand enig idee?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
cv8x schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:10:
Hellup! Mijn sjcam 5000+ 1x in NL gebruikt tijdens het duiken. Ging perfect. Ben nu op vakantie in Spanje en ga hier een aantal duiken maken, vandaar dat ik de sjcam heb aangeschaft. Op de boottrip naar de duikstek toe een aantal opnames kunnen maken. Eenmaal in het water werkte de cam niet meer. Hij reageerde nergens op. Terug bij hotel gecheckt op lekkages oid. Was geen sprake van. Daarna aan de lader gehangen. Ook niks. Nu, 12 uur later, brandt er kort een geel lichtje aan de voorkant als ik de knop aan de voorkant indruk. Ik kan nergens vinden hoe of wat... Iemand enig idee?
Probeer eens een hard reset d.m.v. aanknop + shutterknop een tijdje. Heb je de batterij er ook al uitgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft de geheugenkaartjes.
ik wil een 32 gb van kingston aanschaffen via dashcammagazijn.
maakt dat wat uit qua merk (functionering van de sjcam)?

is het noodzakelijk om een extra accu en een externe lader te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik kan uit eigen hand bevestigen dat de SJ4000 in ieder geval tot 45 meter diepte prima blijft werken. Bij mijn grote onderwatercamera stoppen de knoppen ermee als je dieper gaat dan 22 meter.

Foto gemaakt met de SJ4000 wifi.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/20pwx3n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:36:
wat betreft de geheugenkaartjes.
ik wil een 32 gb van kingston aanschaffen via dashcammagazijn.
maakt dat wat uit qua merk (functionering van de sjcam)?

is het noodzakelijk om een extra accu en een externe lader te kopen?
Noodzakelijk? Nee, maar wel aangeraden. Batterij kan maximum 2 uurtjes mee (bij mij was dit al na anderhalf uur maar swat). Hangt natuurlijk af of je meerdere activiteiten op 1 dag wilt filmen.
Externe lader is niet nodig. Het nadeel is dat je dan de batterij enkel kan opladen door hem in de cam te steken. (en je maar 1 batterij per keer kan opladen). Maar kan het handig zijn? Ik denk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroomm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11-2023
http://eud.dx.com/product...ck-844288813#.VXQlLs85-Ul

iemand die me kan zeggen of dit een echte is of niet of al eentje gekocht heeft hier?
Anders mooie prijs niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 17:53
Je had ook even naar de reviews kunnen kijken: http://eud.dx.com/product/review/844288813/text
Die zijn erg positief.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroomm
  • Laatst online: 18-11-2023
Ja had ik gedaan! Maar hoeverre die betrouwbaar waren was ook de vraag ;)
hecht meer belang aan de ervaring van tweaker gebruikers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb via banggood in Januari een sjcam sj4000 aangeschaft. Omdat ik eind februari ging skiën dacht ik de cam mooi te kunnen gebruiken. Ik kreeg de cam netjes een week voordat ik op vakantie ging binnen. Het zag er allemaal prima uit. De cam ging aan en deed het prima. Toen wilde ik de geheugenkaart erin zetten. Dat ging ook prima. Toen zag ik dat de geheugenkaart geupdate moest worden met de nieuwste firmware. Ik het bestand op sd kaart gezet en in de cam gedaan. En vanaf dat moment deed de cam niks meer. Er brandde alleen nog een rood lampje. Maar het beeld bleef op zwart. Dus ik heb de cam nooit mee kunnen nemen op vakantie. Dat was een fikse tegenvaller. Ik heb de cam toen in de kast laten verstoffen. Maar nu ga ik van de zomer op vakantie en wil ik de cam toch werkend hebben. Heeft iemand suggesties? Ik zou je ontzettend dankbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Je kunt toch gewoon de firmware op de sd zetten en opstarten? In welke regio woon je? Ik woon in Breda wil best eens meekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de camera gekocht bij gearbest voor maar 62 euro! Echt een top camera voor dit geld en de kwaliteit is zeker te vergelijken met een gopro.

-Knip-

[ Voor 44% gewijzigd door Universal Creations op 13-06-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:57:
Beste mensen,

Ik heb via banggood in Januari een sjcam sj4000 aangeschaft. Omdat ik eind februari ging skiën dacht ik de cam mooi te kunnen gebruiken. Ik kreeg de cam netjes een week voordat ik op vakantie ging binnen. Het zag er allemaal prima uit. De cam ging aan en deed het prima. Toen wilde ik de geheugenkaart erin zetten. Dat ging ook prima. Toen zag ik dat de geheugenkaart geupdate moest worden met de nieuwste firmware. Ik het bestand op sd kaart gezet en in de cam gedaan. En vanaf dat moment deed de cam niks meer. Er brandde alleen nog een rood lampje. Maar het beeld bleef op zwart. Dus ik heb de cam nooit mee kunnen nemen op vakantie. Dat was een fikse tegenvaller. Ik heb de cam toen in de kast laten verstoffen. Maar nu ga ik van de zomer op vakantie en wil ik de cam toch werkend hebben. Heeft iemand suggesties? Ik zou je ontzettend dankbaar zijn!
Marco, als je een paar posts terug leest, zie je dat je waarschijnlijk net als ik een fake hebt...je moet alleen zelf beslissen of je nu je geld wilt terug vragen aan de verkoper, of dat je toch wilt proberen te flashen met een andere firmware (niet van SJCAM)

Maak even wat pic's van je camera en vergelijk je camera even met de plaatjes die Herflicker heeft gepost een paar weken geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:57:
Beste mensen,

Mijn cam deed hetzelfde na een firmware flash, maar na even de batterij er uit en weer in te doen deed hij het wél met de nieuwste firmware. Altijd het proberen waard. Wil dat niet lukken, heb je inderdaad waarschijnlijk een fake te pakken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 05:14
Is er eigenlijk ook een afstandsbediening te koop voor de camera. Of is dit alleen mogelijk via je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Echt. Die 5000 variant is nog niet nep in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Herr Flicker schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:28:
[...]

Echt. Die 5000 variant is nog niet nep in omloop.
Thnx! Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb voor dezelfde prijs vorige week een plus gekocht bij gearbest.
Hij moet nog komen maar ik ga er vanuit dat het geen fake is.

Edit:
ik zie dat hij alweer duurder is geworden
http://m.gearbest.com/action-cameras/pp_148259.html

Er zijn trouwens al rode filters beschikbaar voor sj5000.
Wel prijzig maar als je het echt nodig hebt :

http://www.magic-filter.d...tioncam-qumox-sj5000.html

[ Voor 8% gewijzigd door madmaus op 17-06-2015 11:37 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49

Hoicks

Techno!

De 5000 (Wifi) en de 5000plus Ambarella zijn dus nog niet nep gesignaleerd? Da's interessant. En de inhoud van de doos is altijd gelijk qua accesoires?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Hebben mensen hier ook ervaring met de SJCAM M10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik heb een M10. Review op techmoan gelezen? Wil je verder nog dingen weten?

Ik vind hem lekker werken, mooi handzaam formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senseibas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-03-2022
Hallo!

Heeft de SJcam ook een waterproof afstandbediening? ik wil graag onderwater foto's maken, maar volgens mij lastiger als er geen AB bij aangeschaft kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennislub
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-08 10:23
ben ook opzoek naar een sjcam... Ben er nog niet helemaal uit welke.. of de 5000wifi of de 5000plus
ben al dagen aan het zoeken naar de verschillen... nou ja specs zijn wel duidelijk maar wbt de kwaliteit van de film (opname)

maar nu kom ik dit tegen.. vlg deze man zijn er nieuwere types van de plus versie

http://techtronic9000.blo...0:00-08:00&max-results=14

Met een iets groter lcd, en wat ik er van begrijp iets hardware matig veranderd.. Heeft ook andere firmware

is dit bekend bij 1 van jullie.. en hoe groot is de kans dat je deze krijgt als je er 1 koopt van 1 van de bekende shops

PS misch iemand hier die mij over de streep kan trekken, welke cam ik moet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Dennislub schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:30:
ben ook opzoek naar een sjcam... Ben er nog niet helemaal uit welke.. of de 5000wifi of de 5000plus
ben al dagen aan het zoeken naar de verschillen... nou ja specs zijn wel duidelijk maar wbt de kwaliteit van de film (opname)

maar nu kom ik dit tegen.. vlg deze man zijn er nieuwere types van de plus versie

http://techtronic9000.blo...0:00-08:00&max-results=14

Met een iets groter lcd, en wat ik er van begrijp iets hardware matig veranderd.. Heeft ook andere firmware

is dit bekend bij 1 van jullie.. en hoe groot is de kans dat je deze krijgt als je er 1 koopt van 1 van de bekende shops

PS misch iemand hier die mij over de streep kan trekken, welke cam ik moet kopen :)
Als je een nieuwe koopt zal je zo goed als zeker een nieuwe versie krijgen van de plus.

Ik heb nu een WiFi versie maar heb toch maar een plus besteld.
WiFi is prima hoor en schijnt wat stabieler te zijn qua firmware. Ik zag alleen dat dynamisch bereik iets groter wat bij de plus dus dat wil ik gaan testen.

Beetje goed zoeken en je kan de plus voor een goede prijs krijgen.
Banggood gives a 6% discount on the SJ5000+ with coupon "midyear6".
http://www.banggood.com/SJcam-SJ5000-Plus...-p-954732.html
Ik zie dat de code niet werkt. Maar ik heb er eentje voor 135 dollar weten te scoren.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaus op 21-06-2015 10:36 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
Ik wil me ook graag een SJCam halen voor op vakantie over paar weken.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen de SJ5000 Wifi of de SJ5000+.
Nu is het prijsverschil ongeveer 20 euro (zoals ik hem gevonden heb op ali)
Deze is de 5000+
http://nl.aliexpress.com/...LS75-30M/32322441741.html of http://nl.aliexpress.com/...187.html?http_swift_null= (ben een beetje met de prijs aan het onderhandelen.

of het wordt de 5000 wifi
http://nl.aliexpress.com/...2/607702_32280526659.html

Heb een aantal videos gezien met reviews over beide maar kan er nogsteeds niet uitkomen...
En of het echte SJcams zijn idk.. ben benieuwd of iemand mij hierover kan adviseren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Over een paar (als in 2-3) ga jij die niet binnen hebben als je hem hij Ali besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
maartend schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:50:
Over een paar (als in 2-3) ga jij die niet binnen hebben als je hem hij Ali besteld
Sorry voor de onduidelijkheid.. vertrek de 18e en de verkoper vertelde mij dat de verzending (via Sweden Post) 20 tot 25 dagen ging duren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
k---evi-n schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:54:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid.. vertrek de 18e en de verkoper vertelde mij dat de verzending (via Sweden Post) 20 tot 25 dagen ging duren. ;)
Het kan inderdaad zijn dat hij binnen de 25 dagen thuis is, ga er maar niet van uit.
Zie de reacties uit [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a[filter_keywords]=sweden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
k---evi-n schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:54:
[...]

Sure. Ik zou daar totaal niet van uitgaan. Alles via Sweden duurt veel langer. Ik wacht ook al een maand op iets, is ook via Sweden. And still counting.

Maar oke, ik heb dus de 5000+ en heel tevreden over. Voor 20 euro verschil zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
walterworld schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Het kan inderdaad zijn dat hij binnen de 25 dagen thuis is, ga er maar niet van uit.
Zie de reacties uit [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a[filter_keywords]=sweden
Okeyokey bedankt voor de info, ik hoop dat het via swedenpost bij mij iets sneller gaat :)
maartend schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Sure. Ik zou daar totaal niet van uitgaan. Alles via Sweden duurt veel langer. Ik wacht ook al een maand op iets, is ook via Sweden. And still counting.

Maar oke, ik heb dus de 5000+ en heel tevreden over. Voor 20 euro verschil zou ik het doen.
Okey jaa de prijs is nu 40 euro verschil geworden... of dit nog tedoen is qua prijs/quality verschil twijfel ik aan... want anders pak ik liever de wifi versie natuurlijk

(jaa, blijkbaar is de prijs van de Wifi of de Plus aangepast want nu is het 40 euro verschil tussen beide :/ )

Edit: Ben er toch uitgekomen dat ik de SJ5000 Wifi ga pakken ipv de +. Dit omdat die 40 euro verschil toch behoorlijk is (vind ik). Of kan iemand mij nog overhalen om de + te pakken omdat er veel verschil ofzo inzit? :9

[ Voor 9% gewijzigd door k---evi-n op 22-06-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Okey ben er uit gekomen, heb toch maar de SJ5000 Wifi besteld. Nu maar hopen dat die opschiet met het op de bus doen...
Zijn er overigens nog leuke mods of extra's die een musthave zijn voor de 5000? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ik was toch wel geinteresseerd geraakt in de 'goedkopere gopro alternatieven' van SJCAMS.
En hoewel de specs er op papier redelijk goed uit zien, vind ik het na wat enig onderzoek toch wel zwaar tegenvallen.

Als ik bijvoorbeeld naar de beelden kijk op Youtube vind ik dat het bij zowel de 4000 als de 5000 versies het beeld echt teveel schokt. Als je dit dan vergelijkt met een GoPro is dit echt duidelijk te zien. Bij directe vergelijkingen met andere goedkopere camera's zoals de Xiamo Yi en Polaroid Cube valt dit mij ook op, die kijken wat rustiger lijkt het wel (wat ik wel vreemd vind, die andere camera's en zelfs de gopro hebben toch ook geen stabilisatie o.i.d?). Verder lijkt het beeld me op de SJ's echt veel te scherp ofzo.

Ook lijkt het fisheye veel meer op te vallen dan bij andere camera's (nog boller?). Vooral bij een horizontale beweging ziet dit er echt niet uit. Tuurlijk hebben de andere camera's dat ook, maar op een of andere manier vind ik het bij de SJ's echt te veel opvallen.

Zijn toch wel zaken waar ik mij erg aan irriteer en me toch doen twijfelen over een eventuele aanschaf, wat ik toch wel jammer vind. Wat zijn jullie ervaringen hiermee??

[ Voor 4% gewijzigd door Freshnezz op 23-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigma
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 01:50
Freshnezz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:32:
Ik was toch wel geinteresseerd geraakt in de 'goedkopere gopro alternatieven' van SJCAMS.
En hoewel de specs er op papier redelijk goed uit zien, vind ik het na wat enig onderzoek toch wel zwaar tegenvallen.

Als ik bijvoorbeeld naar de beelden kijk op Youtube vind ik dat het bij zowel de 4000 als de 5000 versies het beeld echt teveel schokt. Als je dit dan vergelijkt met een GoPro is dit echt duidelijk te zien. Bij directe vergelijkingen met andere goedkopere camera's zoals de Xiamo Yi en Polaroid Cube valt dit mij ook op, die kijken wat rustiger lijkt het wel (wat ik wel vreemd vind, die andere camera's en zelfs de gopro hebben toch ook geen stabilisatie o.i.d?). Verder lijkt het beeld me op de SJ's echt veel te scherp ofzo.

Ook lijkt het fisheye veel meer op te vallen dan bij andere camera's (nog boller?). Vooral bij een horizontale beweging ziet dit er echt niet uit. Tuurlijk hebben de andere camera's dat ook, maar op een of andere manier vind ik het bij de SJ's echt te veel opvallen.

Zijn toch wel zaken waar ik mij erg aan irriteer en me toch doen twijfelen over een eventuele aanschaf, wat ik toch wel jammer vind. Wat zijn jullie ervaringen hiermee??
Ik denk dat je ook rekening moet houden met de kwaliteit het bevestigings- materiaal e.d.
Er zijn namelijk ook bevestigs materialen waar de pootjes glad afgewerkt zijn waardoor de klem niet 100% grip kan krijgen.
Door dit op te schuren heb je ineens 100% grip en kan je cam niet verschuiven en minder wiebelen.

Ook het fisheye effect is op lagere budget cams meer aanwezig omdat de lens van de cam iets minder flak is.
Zo heb je nog meer dingen waar de kwaliteit van de GoPro ver voor loopt t.o.v. de concurrentie...maar daar betaal je dan ook (te veel) voor.

Ik denk dat de beste action cam voor prijs prestatie de sj4000 is.
Het beeld is matig tot goed en het geluid idem.
De 5000 (en 5000+) zijn te duur voor de 60fps op FHD....de audio is echt gewoon niet top voor dat budget.

Sidestep:

Hoe zit het met het importeren van China via Zweden.
Betaal je dan nog de invoer rechten?

Ik heb op de volgende queury gezocht maar kan die specifieke vraag niet terug vinden.
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

AMD Ryzen 9 5900X @4.8Ghz, ASUS ROG Strix X570-E Gaming, G.Skill F4-360016-32GTZNC, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X, Lian Li PC-O11 Dynamic (evo) 2x 240 Rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ook de SJ4000 bestellen maar dan hier http://www.uwcamera.nl/we...m-actie-sport-camera.html

Iemand ervaring met deze shop ? Ziet er wel "echt" uit iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Heb zelf een een SJ5000 wifi gekocht. Camera werkt wel ok, maar vind die Android app maar niets. Loopt vaak vast en reageert traag. Kwaliteit filmpjes is wel goed ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigma
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:48:
Ga ook de SJ4000 bestellen maar dan hier http://www.uwcamera.nl/we...m-actie-sport-camera.html

Iemand ervaring met deze shop ? Ziet er wel "echt" uit iig
LMGTFY:
https://beoordelingen.fee...wCamera.nl.html?starter=1
Nou weet ik natuurlijk niet of dit legit is maar 576 waardering vanaf 10-11-2013 lijken mij erg onwaarschijnlijk dat deze zijn ingevoerd door het bedrijf zelf.

Ze zijn daarentegen niet bij een (webshop) keurmerk aangesloten en dat is geloof maar 70eu per jaar.....
Bestel en laat het even weten :+

AMD Ryzen 9 5900X @4.8Ghz, ASUS ROG Strix X570-E Gaming, G.Skill F4-360016-32GTZNC, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X, Lian Li PC-O11 Dynamic (evo) 2x 240 Rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Ik zit zelf al een tijdje te denken om een SJCAM te kopen. Eerst lang gekeken naar de SJ4000, maar toen ik las dat de M10 dezelfde specs had, wil ik die kopen.

Ik zie en hoor echter in verschillende reviews dat met tegenlicht deze camera wat tegenvalt (zoals die in techmoan, die hierboven ook genoemd is).

Is het echt zo erg en hebben jullie hier vaak mee te maken gehad?

En ik twijfel ook heel erg of ik voor een WIFI variant moet gaan. Wat zijn de grote voordelen hiervan die het prijsverschil goed maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

Ik denk dat ik de knoop ook maar ga doorhakken. Ik had in eerste instantie de SJ4000 op het oog, maar aangezien de 60fps voor mij misschien wel eens handig kan zijn (airsoft) ga ik mogelijk toch de SJ5000+ aanschaffen. Daarbij kwam ik nog een leuke deal hier van tegen op Banggood. Vanuit de UK warehouse + code BGDeal. Mogelijk dan ook snel in huis met geen kans op invoerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een action camera voor mijn roadtrip (oostblok) en mijn reis naar Azië. Zelf twijfel ik heel erg tussen de Xiaomi YI en de SJ4000.

Enerzijds vind ik het een groot voordeel dat de SJ4000 een scherm heeft, maar anderzijds heb ik het idee dat de kwaliteit van de Xiaomi YI iets beter is dan de SJ4000.

Wie kan mij helpen om de doorslaggevende keuze te maken? In hoeverre gebruik je het LCD scherm van de SJ4000 om te kijken wat je filmt?

Of adviseren jullie het om een SJ5000+ te kopen voor 150 euro vanuit de UK. Ik ga 8 juli al weg, dus helaas kan ik de actioncam niet meer uit China halen ivm de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Marrttijn schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:28:
Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een action camera voor mijn roadtrip (oostblok) en mijn reis naar Azië. Zelf twijfel ik heel erg tussen de Xiaomi YI en de SJ4000.

Enerzijds vind ik het een groot voordeel dat de SJ4000 een scherm heeft, maar anderzijds heb ik het idee dat de kwaliteit van de Xiaomi YI iets beter is dan de SJ4000.

Wie kan mij helpen om de doorslaggevende keuze te maken? In hoeverre gebruik je het LCD scherm van de SJ4000 om te kijken wat je filmt?

Of adviseren jullie het om een SJ5000+ te kopen voor 150 euro vanuit de UK. Ik ga 8 juli al weg, dus helaas kan ik de actioncam niet meer uit China halen ivm de levertijd.
Ga voor de SJcam ;) dan krijg je al een hoop gadgets die je bij de yi niet hebt. Ook heb je dan onmiddellijk een waterproofcase, wat toch handig kan zijn op reis. Je weet namelijk nooit wat er kan gebeuren / welk weer het is.
Over welke SJcam dan, daar ga ik niet over oordelen. Heb zelf de SJ4000. Voor de paar (weinigr) keren dat ik hem gebruik is het meer als genoeg. Skireis, binnenkort Scandinavië, misschien eens bij het kiten als ik daartoe kom, ... :) het scherm zelf gebruik je tijdens het filmen niet echt (je zet hem op je Mount, en laat hem gewoon doen) maar is natuurlijk wel handig om te zien wat je allemaal aan het doen bent, instellingen veranderen,..
PS: zorg voor extra batterijen

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 26-06-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben heel erg geintresseerd in de sj5000+ van sjcam. Ik liep alleen tegen een dingetje aan. Ik hoorde dat de camera maximaal filmpjes van 20 minuten kan opslaan (tot 4g). Betekent dit dat je maar 20 minuten lang kan filmen en na die 20 min een nieuw filmpje moet starten?
Ik wil hem namelijk op de bodem van een meer zetten op te filmen en hem een uur later weer ophalen. Maar dan wil ik wel ook echt een uur aan beeldmateriaal hebben en niet maar 20 minuten. Als hij hier automatisch drie bestanden van 20 minuten van maakt is dat op zich geen probleem, zo lang hij dit automatisch doet zonder dat ik op nieuw een knop in moet drukken. Weet iemand hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:23:
Beste mensen,

Ik ben heel erg geintresseerd in de sj5000+ van sjcam. Ik liep alleen tegen een dingetje aan. Ik hoorde dat de camera maximaal filmpjes van 20 minuten kan opslaan (tot 4g). Betekent dit dat je maar 20 minuten lang kan filmen en na die 20 min een nieuw filmpje moet starten?
Ik wil hem namelijk op de bodem van een meer zetten op te filmen en hem een uur later weer ophalen. Maar dan wil ik wel ook echt een uur aan beeldmateriaal hebben en niet maar 20 minuten. Als hij hier automatisch drie bestanden van 20 minuten van maakt is dat op zich geen probleem, zo lang hij dit automatisch doet zonder dat ik op nieuw een knop in moet drukken. Weet iemand hoe dit precies zit?
Hij maakt files aan van ong 3.5GB, maar filmt rustig door. Even aan elkaar plakken en je ziet er nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke top, bedankt voor je reactie!

Ik heb een tijdje op youtube zitten kijken omdat ik wilde weten of de sj5000+ versie ook echt daadwerkelijk betere filmkwaliteit levert ten opzichten van de sj5000 wifi. Ik kwam toen het volgende filmpje tegen: https://www.youtube.com/watch?v=wUW2XpwPyxY In dit filmpje is het verschil tussen de sj5000+ en de sj5000 wifi te zien onderwater. Het valt mij op dat de sj5000 wifi een stuk scherper lijkt. Dit lijkt me aan de ene kant erg vreemd omdat de plus versie duurder is. Maar in bijna alle vergelijkingen die ik kon vinden lijkt de wifi versie een stuk helderder te zijn dan de plus versie. Deze filmpjes komen nog wel uit eind 2014. Ik hoorde dat er ondertussen een hoop firmware updates geweest zijn voor de plus versie. Is de helderheid en scherpte van de sj5000+ hierdoor erg verbeterd of is die nog steeds zo als in die oude vergelijkingsfilmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stigma schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:21:
[...]

LMGTFY:
https://beoordelingen.fee...wCamera.nl.html?starter=1
Nou weet ik natuurlijk niet of dit legit is maar 576 waardering vanaf 10-11-2013 lijken mij erg onwaarschijnlijk dat deze zijn ingevoerd door het bedrijf zelf.

Ze zijn daarentegen niet bij een (webshop) keurmerk aangesloten en dat is geloof maar 70eu per jaar.....
Bestel en laat het even weten :+
Heb m binnen en is een echte SJCAM, Logo voorop en goede Firmware :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigma
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:08:
[...]

Heb m binnen en is een echte SJCAM, Logo voorop en goede Firmware :) :)
Ik ben benieuwd naar je filmpjes!
Zelf weet ik nog steeds niet welke action cam ik moet kopen.
Ik wil een goede kwaliteit maar er niet TE veel voor betalen.

Misschien dat jouw filmpjes mij om kunnen krijgen :P

EDIT:

Ik heb net een review gezien van Techmoan en ik denk dat dit hem gaat worden O-)
Het gaat hier over de Dazzne P2
Hier is de Techmoan review

EDIT 2:
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken.
Ik heb redelijk wat filmpjes/reviews bekeken en het is gewoon geen slecht ding naar het schijnt.

Dit lijkt de beste prijs en snelle levering:
Dazzne P2 via Ebay
Via deze link ook maar direct besteld :9~
Helaas pas volgende week geleverd dus ik kan geen mooie zomer shots maken |:(

[ Voor 52% gewijzigd door stigma op 01-07-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05-2022

stefvdwel

Let's click some fristi's :D

Zijn er van deze al neppers in de omloop?
http://www.banggood.com/S...orts-Camera-p-956272.html

Zijn ze ook ergens in Nederland te koop? Ik ga namelijk 17 juli op vakantie en zou hem graag dan al hebben :D

http://www.stef.party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan ook 1 te kopen en heb deze online gevonden:
http://m.gearbest.com/action-cameras/pp_77096.html
Zou dit een echte zijn of fake en is dit een goede prijs? Weet hierniet zoveel van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
stefvdwel schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:16:

Zijn ze ook ergens in Nederland te koop? Ik ga namelijk 17 juli op vakantie en zou hem graag dan al hebben :D
Als je haast hebt gewoon op http://www.dashcammagazijn.nl/ kopen. Heb ik mijn SJ4000 destijds ook gekocht en is legit, geen nepperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefvdwel schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:16:

Bij gearbest kun je voor een snelle levering kiezen, dan betaal je wel verzendkosten maar zou hij binnen 6 werkdagen geleverd moeten zijn. http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_138642.html Met deze couponcode (RMNTGB) krijg je ook nog 8% korting op je camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Gearbest is het goed mogelijk dat je een originele SJCAM krijgt. Ik heb een maand geleden namelijk hier ook een SJ4000 WiFi besteld en zo te merken door het krasgedeelte en firmware update ziet het er zeker naar uit dat dit een originele is.

Dit is tevens mijn 2e SJ4000. De eerste vorig jaar aangeschaft (zonder logo op de voorkant) en gok dat dit de echte is (ook door de legitieme fw updates!). Alleen deze is te heet geworden waardoor de camera tijdens het filmen rare geluiden ging maken. Destijds bestelt bij foxoffer.com en weer terug gestuurd en terug gekomen zonder problemen. Totdat je gaat filmen aan het stroom, dan begint hij weer die rare geluiden te maken. Heb dus maar besloten om een nieuwe te bestellen en de andere als "reserve" er bij te houden. Ben er zeker tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 23:38
Worden deze cams vaak onderschept door de douane/transporteur i.v.m. invoerrechten ?

Als dat het geval is, is het een beetje nutteloos om goedkoop in china te kopen, denk ik.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Valt volgens mij wel mee, ook afhankelijk van door wie de vervoerder is. Bij DHL is het eigenlijk altijd prijs. Maar goed hoe dit allemaal te omzeilen bespreken we hier niet op GoT.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 23:38
l3art schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:34:
Valt volgens mij wel mee, ook afhankelijk van door wie de vervoerder is. Bij DHL is het eigenlijk altijd prijs. Maar goed hoe dit allemaal te omzeilen bespreken we hier niet op GoT.
Nu insinueer je dat we het kunnen omzeilen.... maar over praten mag niet 8)7

;)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Nou toch ook maar een SJCAM in huis gehaald. Het is de SAJ5000 WIFI geworden.

Heb een tijd lang enorm getwijfeld met de komst van m'n motor maandje of 6 terug. Niet gedaan en tijdens m'n eerste trip (eifel) met m'n Note3 icm Sygic met Blackbox functie wat opnames gemaakt. Werkte best leuk, maar wel in blokjes van 1min. Niet ideaal. Niet voldoende stabiel ook, maar dat lag vooral aan m'n toen nog crappy houder. Is inmiddels een X-Grip IV van RAM 8). Nu zitten we binnenkort op Madeira en gaan we o.a. walvissen spotten. Zegt m'n vrouw zondag: "Hadden we maar een waterdichte camera.."

Ok..that does it!

Dus...zondag besteld bij Dashcamshop en vanochtend geleverd d:)b . Met extra accu (zat er uiteindelijk niet bij, maar volgt zsm), duo lader, action stick tot 97cm en elders een 32GB kaartje. Originele versie (check gedaan op de site). Komende dagen even flink mee testen, maar eerste indruk is zeer goed.

Volgens de officiele site is dit de laatste firmware:
FW96655A_JS5000WIFI_SJCAM_LOGO_20150520

Deze er maar meteen opgezet volgens de instructies eronder. Ben er erg content mee (dag 1). Als ik terug ben maar 's kijken wat de beste montage is met mijn helm.

[ Voor 6% gewijzigd door Alphalorne op 08-07-2015 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34
Heeft iemand ervaring met het soms niet goed functioneren van de car-mode icm 10 minuten loop recording op een M10?
Soms gaar de M10 namelijk niet aan bij het aanschakelen van de USB voeding op de micro USB poort. ook het handmatig aanzetten werkt niet. De voeding werkt prima (ik heb er ook al 2 geprobeerd, waarvan één met 2100mA) want het rode status ledje gaat branden dus er is spanning (ook is de accu gewoon 100% vol).
Bij het handmatig indrukken van de aan-knop wordt het lampje zwak rood/blauw.
De oplossing is altijd SD kaart (Samsun 32GB) en accu er kort uit en ook de USB voedingsspanning weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotjejunior
  • Laatst online: 17-06-2024
Na wat reviews te hebben gelezen en YouTube filmpjes te hebben bekeken. Afgelopen zaterdag ook de SJCAM™ SJ5000+ Ambarella WIFI besteld bij dashcammagazijn. Met twee extra accu's, extra oplader en mono-pod stick. Met de camper richting Italië zullen we gaan zien wat het oplevert.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Top tip: Maak de bevestiging goed vast, want als ie met zo'n 160 km/h van je motor valt, is ie stuque :+

Ik mocht gelukkig even met een hesje aan op zoek, en heb wat terug kunnen vinden, oa het geheugenkaartje dat nog net in de behuizing zat. Maar helaes staat het moment van vallen niet op beeld (batterij vloog eruit dus buffer was nog niet weggeschreven naar 't kaartje)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotjejunior
steveman schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:59:
Top tip: Maak de bevestiging goed vast, want als ie met zo'n 160 km/h van je motor valt, is ie stuque :+

Ik mocht gelukkig even met een hesje aan op zoek, en heb wat terug kunnen vinden, oa het geheugenkaartje dat nog net in de behuizing zat. Maar helaes staat het moment van vallen niet op beeld (batterij vloog eruit dus buffer was nog niet weggeschreven naar 't kaartje)
Wat zou je aanraden? Welke bevestiging te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

slotjejunior schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:16:
[...]

Wat zou je aanraden? Welke bevestiging te monteren?
Ik had al eerder de bevestiging gebruikt, maar ik vrees dat ik het klik-ding gewoon niet ver genoeg er in geschoven had. En toen heb ik zelfs een paar keer de 200 gehaald op het rechte stuk.

Dus, de standaard bijgeleverde materialen zijn wel afdoende hoor. En schuif hem er in die richting in zodat de winddruk de bevestiging verder aanduwt.

En double check voor vertrek!

Dit ding op de tank, zit echt muurvast (wel goed het oppervlak ontvetten voor montage uiteraard)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aJCS406.png

En dan verder gewoon
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JkaJri6.png

Eventueel met wat tussenstukken om wat hoogte te creeren zodat je over het stuur kunt kijken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotjejunior
steveman schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:25:
[...]

Ik had al eerder de bevestiging gebruikt, maar ik vrees dat ik het klik-ding gewoon niet ver genoeg er in geschoven had. En toen heb ik zelfs een paar keer de 200 gehaald op het rechte stuk.

Dus, de standaard bijgeleverde materialen zijn wel afdoende hoor. En schuif hem er in die richting in zodat de winddruk de bevestiging verder aanduwt.

En double check voor vertrek!

Dit ding op de tank, zit echt muurvast (wel goed het oppervlak ontvetten voor montage uiteraard)
[afbeelding]

En dan verder gewoon
[afbeelding]

Eventueel met wat tussenstukken om wat hoogte te creeren zodat je over het stuur kunt kijken.
Bedankt voor uw antwoord, maar plak je deze gewoon op de tank? lijkt me niet helemaal tof als je hem er weer af wilt halen, Of is het een magnetisch onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

slotjejunior schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:16:
[...]

Bedankt voor uw antwoord, maar plak je deze gewoon op de tank? lijkt me niet helemaal tof als je hem er weer af wilt halen, Of is het een magnetisch onderdeel?
Het is een beetje een gok inderdaad dat het de lak niet aantast.

Ik heb ook wel mensen gezien die met zo'n zuignap aan de slag gaan, maar dan lijkt het me wel verstandig om een touwtje als backup te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Gister mijn SJCam 5000 Wifi binnen gekregen. Levertijd was 3 weken ongeveer uit china via Sweden Post.
Ik kan nu al zeggen wat een TopDing is die Camera!
Batterij houd het bij 1,5 uur filmen ongeveer hierna moet ik naar de 2e batterij wisselen.
Kleuren etc. zijn op het eerste oog goed. Geluid vind ik wat zacht in de case maar wel een voldoende.
De wifi op de camera werkt naar mijn mening niet altijd even lekker of het ligt natuurlijk aan de app...
Ook vind ik het jammer dat ik de videos niet direct in de player van telefoon kan bekijken omdat deze geen mov ondersteund dus er komt geen geluid bij de video... Als iemand een oplossing hiervoor heeft graag :D

Ook heb ik een kort Filmpje op youtube geüpload om kwaliteit te bekijken onder water te bekijken (onbewerkt :))

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=no9Po6cB0yU]

Zaterdag neem ik hem mee op vakantie. Dan ga ik hem eens uitgebreid testen in het water, bij daglicht en in de avond en zal er ook een review over maken met natuurlijk foto's/video's :)

Overigens kan iemand mij een sd kaart aanbevelen voor de camera? 32gb het liefste :)
Ook heb ik nog een vraag over het foto's maken op bijvoorbeeld een monopod. Hoe doen jullie dit? Via een afstandsbediening of timer of? Graag jullie tips hierover :D

[ Voor 4% gewijzigd door k---evi-n op 15-07-2015 13:22 . Reden: Video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
k---evi-n schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:21:
Gister mijn SJCam 5000 Wifi binnen gekregen. Levertijd was 3 weken ongeveer uit china via Sweden Post.
Batterij houd het bij 1,5 uur filmen ongeveer hierna moet ik naar de 2e batterij wisselen.
Kleuren etc. zijn op het eerste oog goed. Geluid vind ik wat zacht in de case maar wel een voldoende.
De wifi op de camera werkt naar mijn mening niet altijd even lekker of het ligt natuurlijk aan de app...
Ook vind ik het jammer dat ik de videos niet direct in de player van telefoon kan bekijken omdat deze geen mov ondersteund dus er komt geen geluid bij de video... Als iemand een oplossing hiervoor heeft graag :D

Ook heb ik een kort Filmpje op youtube geüpload om kwaliteit te bekijken onder water te bekijken (onbewerkt :))

[video]

Zaterdag neem ik hem mee op vakantie. Dan ga ik hem eens uitgebreid testen in het water, bij daglicht en in de avond en zal er ook een review over maken met natuurlijk foto's/video's :)

Overigens kan iemand mij een sd kaart aanbevelen voor de camera? 32gb het liefste :)
Ook heb ik nog een vraag over het foto's maken op bijvoorbeeld een monopod. Hoe doen jullie dit? Via een afstandsbediening of timer of? Graag jullie tips hierover :D
Dat laatste kan met de app op je mobiele telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Hier ook de SJ5000 Wifi binnen. Iemand tips mbt de instellingen van het toestel voor optimaal beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47

DoctorV64

Cosmopoliet

[video]

1,5 uur op een accu haal ik niet!? Gewoon de laatste firmware erop en ik heb 2 accu's maar allebei niet zo lange opnametijd.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
DoctorV64 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 07:00:
[...]

1,5 uur op een accu haal ik niet!? Gewoon de laatste firmware erop en ik heb 2 accu's maar allebei niet zo lange opnametijd.
Ik heb de camera gewoon neergelegd en laten filmen. Was om 20:41 begonnen en laatste moment dat ik gefilmd heb was 22:23. Gewoon 720p op 60 fps. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
k---evi-n schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:00:
[...]

Ik heb de camera gewoon neergelegd en laten filmen. Was om 20:41 begonnen en laatste moment dat ik gefilmd heb was 22:23. Gewoon 720p op 60 fps. ;)
Niet op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

[video]

ben benieuwd naar je ervaringen ermee.

Reklames blurred hij automatisch zag ik al ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Nee ik wilde als eerste de kwaliteit van 720p weten op 60fps. Dit vind ik al redelijk goed maar ik zal zeker ook 1080p proberen :)
Wii4all schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:17:
[...]

ben benieuwd naar je ervaringen ermee.

Reklames blurred hij automatisch zag ik al ;)
Haha er waren geen reclames te zien maar men arm was tezien 8)7
Youtube was weer eens raar bezig hahaah
Sunri5e schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:57:
[...]

Dat laatste kan met de app op je mobiele telefoon ;)
Dit is niet echt een oplossing :/ bedoelde dat als je bijvoorbeeld in het water filmt hoe ik dan een foto ofzo kan maken (als dit al mogelijk is)
Overigens goede vraag van je, ben ook op zoek naar de beste instellingen :*)
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste