GodZZila schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:16:
[...]
Hoe zie jij het terug via Domoticz? Heb je hier een screenshot van? Kun je het hier in dag,maand,3 maanden vieuw bv zien?
Ik heb domoticz al draaien op een PI. Welke Z Wave USB Dongel heb jij in gebruik?
alvast bedankt

Ik heb Domoticz draaien icm de Zwave stick van Aeotec. *wordt door veel personen gebruikt.
In een aantal stopcontacten heb ik een tussenstekker van Fibaro zitten die het stroomverbruik meten. De Youless meet het totaalverbruik, de tussenstekkers zorgen ervoor dat ik ongeveer kan zien waar het verbruik vandaan komt. Als je ECHT een freak wilt zijn, stop je ook zo'n stekker tussen je koelkast, vaatwasser en wasmachine.
In eerste instantie wilde ik het gebruiken voor inzicht in verbruik en uiteindelijk kostenbesparing, maar al gauw wilde ik meer het domotica gedeelte gaan aanspreken; Alles bedienen met de telefoon
Van een kostenbesparing is dus ook niet echt meer sprake. Het is nu een zeer leuke toevoeging aan mijn woning.
Voor het inzicht in verbruik heb ik het bij de stekkerblokken gelaten van mijn Meterkast, Audio-Video apparatuur en m'n Computer.
Het totaalverbruik is terug te zien in de grafiek van de Youless;
*3x raden wanneer ik in mijn meterkast aan het klussen ben geweest.
Deze grafieken zijn redelijk statisch. Je kunt niet terugkijken wat je op datum X op tijdstip X verbruikte.
Domoticz groepeert het per maand. Je kunt dit terugzien in een rapport;
Je kunt de maand eventueel nog aanklikken en je krijgt dan een overzicht te zien van je verbruik per dag;
*Excuses voor de grote screenshots. Ik vind dit zelf beter dan dat je op een postzegel zit te turen..

En ja...ik weet dat dit redelijke privegegevens zijn, maar ja. Zo heb je tenminste een goed beeld
[
Voor 10% gewijzigd door
Kraz op 27-01-2016 21:50
]