Welke games hebben jou het meest verrast & vermaakt in 2014?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10 13:12
Het einde van het jaar is zo dichtbij en met dus nog een paar dagen vakantie te gaan ben ik wel benieuwd of ik games heb gemist die dit jaar zijn uitgekomen :). Dus post de games die jij het meest verassend, vernieuwend of gewoon geweldig vond en vertel ook kort waarom je dat vond! Zo help je misschien nog anderen aan wat leuke uurtjes O-). Ook is het misschien handig als je erbij zet voor welk platform de game is.

Meest verassend: Tropico 5, PC
Zelf had ik nog nooit een Tropico spel gespeeld en zag dat het veel werd aangeraden bij het genre 'citybuilders'.

Gewoon geweldig: Wolfenstein: The New Order. PC
Ben groot fan van shooters en de Tweede Wereldoorlog interesseert mij ook wel, dus wat is er dan vetter dan een game die antwoord geeft op de vraag 'Wat als Duitsland gewonnen had?' :D

Tegenvaller: Far Cry 4, PC
Vond het spel niet al te leuk spelen en na eerste paar missie's heb ik het niet echt meer opgestart. Weet niet precies waar het aan lag. :|

Verder heb ik best veel zin in Rollercoaster Tycoon 4 en GTA V voor de PC, maar dat is nog even wachten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Meest verrassend én gewoon geweldig: Wasteland 2, PC
Ik had er nog nooit van gehoord, tot ik wat reviews langs zag komen. Die waren wat 'mixed', niet echt uitsluitend positief. Toen ik wat verder las, bleek het om een soort spirituele opvolger van Fallout 2 te gaan en een van de succesvolste Kickstarter (game)projecten ooit te zijn (bijna 3 miljoen opgehaald). Dat moest ik proberen...

En ik heb het geweten ook! In twee weken heb ik er zo'n 80 uur in gestoken, dat terwijl ik normaal een paar uurtjes per week game :X Ondergewaardeerd spel imo, fantastische ervaring en voor mij een grote verrassing. Door TotalBiscuit uitgeroepen als 'Best Thing to Come out of Crowdfunding'.

De ontwikkelingen op gebied van indie games en onafhankelijke studio's vond ik erg tof het afgelopen jaar. Er zijn veel games op de markt gekomen die nooit gemaakt zouden zijn door de grote studio's en de kwaliteit is erg hoog. Dat kun je van de AAA games lang niet altijd zeggen...

Tegenvaller: Watch Dogs, PC (en consoles)
Ondanks dat ik de grote hype rondom deze game (voor de verschijning) grotendeels langs me heen heb laten gaan viel Watch Dogs me erg tegen. Kreeg er direct weer zo'n herhalend U Play-gevoel bij... In al die games moet je 'uitkijktorens' vrijspelen. Heb het spel na een paar dagen alweer naast me neergelegd. Ik geef het nog wel een keer een kans om de storyline uit te spelen, maar het is verre van wat het beloofde.

[ Voor 7% gewijzigd door Xtuv op 31-12-2014 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Grootste verrassing moet wel This War Of Mine wezen, lang geleden dat ik een spel speelde wat mij zo bij de strot greep. Goed verhaal, graphics zijn passend, net als de muziek.

Grootste teleurstelling: Watch_Dogs op de PC: Graphics waren matig, veel performance problemen, verhaal interesseerde mij totaal niet, en veel dingen voelden gewoon niet af.

Meest vermaakt: FC4, PC. Wist na FC3 dat FC4 wel goed moest wezen, en dat was hij ook, verhaal + setting vond ik beter fan FC3, en Pagan Min is een badass. Wat het leukste eraan is, is wel het rondkloten. Wil je op een olifant mensen met een vlammenwerper te lijf gaan, waarom niet? Wil je vanuit een helicopter met een M79 op neushoorns jagen? Leef je uit. Wil je rondrijden en genieten van het landschap, ook dat is mogelijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Moeilijk moeilijk...

Meest verrassend; Sjah toch wel Far Cry 4. Deeltje 3 veel op de xbox360 gespeeld, en in had niet verwacht dat 4 me zo zou grijpen, maar dat deed het me wel. Misschoien dat de upgrade van XBOX360 naar PS4 parte speelde, maar ach... gewoon een geweldige game weer (vind ik)

Gewoon geweldig; Alien Isolation PS4
Wat een game. Alles is genieten..... als Alien fan Pur Sang, als horror fan PS, als survivor genieter PS, sfeer fetish PS....

Tegenvaller: Destiny.
Alles zou groots zijn bij dit spel. Wat we kregen is een flauwe verhaallijn, karige upgrade mogelijkheden en weinig diepgang. Het spel speelt erg lekker..... maar het smaakt en vult als een goedkope Mcdonalds hamburger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Meest verrassend:
Saints Row 4 (eigenlijk 2013, maar ik koop mijn games zelden voor nieuwprijs); ik had er niet veel van verwacht (deel 4 inmiddels, en het leek nog kinderachtiger), maar voor 7,50 incl alle DLC toch in de Steam Sale gekocht. Het verhaal en de humor zijn ijzersterk, en het spel is dikke fun.

Gewoon geweldig:
Baldur's Gate 2 Enhanced Edition op Android.

Tegenvaller:
X Rebirth; na X3 Terran conflict / Albion prelude was ik toe aan een nieuw hoofdstuk in het X universum. Helaas is er alles uitgesloopt wat me in de X games aan sprak.

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 31-12-2014 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verrassing: Drie stuks: Mordor, DriveClub (pas net in bezit en in deze vorm had de game echt veel hoger gescoord) en Metro Redux (het meest ondergewaardeerde spel van 2014, wat een ervaring)
Vermaakt: Far Cry 4 (setting veranderen is voor mij voldoende, ik vreet het als koek)
Tegenvaller: Watch Dogs (na een paar uur spelen weer van de hand gedaan, wat een troep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

ResuCigam

BOFH

VasZaitsev schreef op woensdag 31 december 2014 @ 01:59:
Grootste verrassing moet wel This War Of Mine wezen, lang geleden dat ik een spel speelde wat mij zo bij de strot greep. Goed verhaal, graphics zijn passend, net als de muziek.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten: Deze game was voor mij het meest 'anders'.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Meest verassend: This War Of Mine, PC
Een hele aparte aangrijpende game, laat de andere kant van een oorlog zien.

Gewoon geweldig: Wolfenstein: The New Order, PC
Geweldige game. Ik ben zelf gaan gamen toen de Tweede Wereldoorlog games niet meer in de mode waren, dus dit was eigenlijk mijn eerste Tweede Wereldoorlog game. Geweldig verhaal, mooie graphics, en leuke personages. Je moet wel tegen bloed kunnen >:)

Tegenvaller: Watch Dogs, PC
Ik had me erg verheugd op dit spel en dan krijg je één of andere PC port waarvan het leek of hij de dag voordat hij werd gereleased was gemaakt :') . Ubisoft games waren dit jaar bijna allemaal broken in het begin en ik kreeg ook wel genoeg van het concept 'Je veroverd iets en dan heb je controle over het gebied rondom wat je hebt veroverd'. En nog veel meer minpunten maar allemaal opnoemen wordt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Meest verrassend: Forza horizon 2 (Xbox One),
ik heb dit jaar echt genoten van deze game en ik zat erg te twijfelen om het de meest verrassende game te noemen of toch de geweldigste game. Toch heb ik gekozen voor verrassend.
Ik installeerde de Demo en ik was meteen verkocht, de sfeer was echt geweldig en de game zag er echt geweldig uit. ik heb er nu 80 uur inzitten en het is denk ik mijn meest gespeelde game van dit jaar.
ik heb later dit jaar ook maar de Car pass en Vip pass gekocht en speel de game nog wekelijks.

Gewoon geweldig: GTA V (PS4)
Dit jaar kwam GTA V uit voor op de next-gen consoles. Ik had de game al helemaal uitgespeeld op de Xbox360, maar helaas is deze overleden en had ik niets meer aan mijn GTA V voor de Xbox360 (deze ligt nu lekker in de kast), desalniettemin heb ik toch de PS4 versie gekocht en dat was geen verkeerde zet.

Tegenvaller: Watch_Dogs (PS4),
toen ik de eerste trailers zag, was ik meteen verkocht.
een nieuwe Freeroam game en het deed me denken aan GTA. Toch is mij de game BEHOORLIJK tegengevallen. Het was een echte Ubisoft game die steeds maar hetzelfde doet in al zijn games.
Het verhaal was niet leuk, de gamplay voelde amateuristisch aan.
Ik heb 120 euro betaald voor de dedsec special edition en het poppetje dat er bij zat is erg mooi, maar de game een teleurstelling.

Hieronder mijn lijstje en mijn beoordeling (Cijfers tussen 1 en 10)
1. Forza Horizon 2 (Xbox One) 9.0
2. GTA V (PS4) 8.5
3. Call of duty: AW (Xbox One) 7.0
4. Dragon Age Inquisition (PC) 6.5
5. Fifa 15 (Xbox One) 7.5
6. The Crew (Xbox One) 5.0
7. Infamous: second son (PS4) 4.5
8. Watch_dogs (PS4) 3.0

Deze games zijn allemaal uitgekomen in 2014 en de meeste heb ik als kado gekregen of ze zaten in een bundel.
Ik koop ieder jaar wel een stuk of 15 games.
Volgend jaar ga ik voor Roller Coaster tycoon 4 (PC) en Battlefield Hardline (nog geen voorkeur)
Volgend jaar gaat een rustig game jaar worden voor mij.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Meest verrassend: Wolfenstein: The New Order, PC

Ik verwachtte er eigenlijk niet zoveel van. Ja, het was gemaakt door ex-Starbreeze mensen (The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay), maar de vrijgekomen footage zag er gewoon saai uit. Gelukkig was het tegendeel waar. Het schieten is geweldig met dualwield wapens en alle impact effecten. Het verhaal is misschien niet zo fantastisch, maar wordt zeer goed verteld door onder andere de geweldige cutscenes. En ze maakten van Blazkowicz een mens. Best knap.

Gewoon geweldig: Titanfall, PC

Omdat het een geweldige multiplayer shooter is. Streamlined genoeg zo dat je het makkelijk kan oppakken, maar met genoeg subtiliteit en balans zodat de goede spelers ook echt kunnen excelleren. Goede dynamiek tussen Pilots en Titans, goede maps, goede wapen balans, gewoon goed!

Tegenvaller: Ubisoft. alle platformen

Watch_Dogs was niet alleen een game die tegenviel, maar het had ook nog eens extra grafische opties verstopt die er makkelijk in konden met wat extra werk. Assassins Creed Unity was gewoon een rotzooitje. Ghost Recon Phantoms ging van een veelbelovende free2play shooter naar pay2win trash. The Crew was niet goed en had geforceerd de open world mechanics van de andere Ubisoft games erin. Far Cry 4 is qua gameplay goed, maar de PC port is niet vlekkeloos. Gaat lekker Ubisoft!

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

In januari begonnen met EVE online (PC) en ik heb het hele jaar niets anders meer gespeeld :-D

Ik had er jaren geleden al eens van gehoord, maar na een nieuws item begin dit jaar toch maar de stoute schoenen aangetrokken en nu speel ik het regelmatig. De uitgebreide keuzes/richtingen en het gevaar maken het voor mij de topper van 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 13:57

aercaen

Proud framerate whore

Meest verassend: Alien: Isolation
Na het gedrocht Alien: Colonial Marines was ik aan het twijfelen of we ooit een goede Alien game gingen krijgen. Maar toen hoorde ik dat een ontwikkelaar een game ging maken gebaseerd op de eerste film (welke naar mijn mening de beste film aller tijden is). Spijtig genoeg was mijn enthousiasme snel gedempt toen ik hoorde dat de game gemaakt ging worden door Creative Assembly. Deze hadden na Rome II: Total War mijn vertrouwen heel zwaar verloren. Door al deze redenen dacht ik initieel dat dit de afknapper van het jaar ging worden. Maar na het hebben gespeeld te hebben moet ik zeggen dat het de beste alien game ooit is. Alles aan deze game toond dat de ontwikkelaars hielden van de originele film. Tot in de kleinste details hebben ze een game gemaakt welke de eerste film perfect tot leven bracht. Als fan van de Alien films kan ik alleen maar zeggen "keep em coming" en ik kijk nu meer uit dan ooit naar de sequel van deze game.
spoiler:
De game heeft een open einde dus vandaar dat ik een sequel verwacht :D

Gewoon geweldig: South Park: Stick of Truth
Als er één ding is wat me dit jaar is opgevallen is het dat we abnormaal veel fantastische licensed games hebben gekregen. Na Alien: Isolation moet ik zeggen dat de game waar ik het meeste van heb genoten South Park: Stick of Truth is. Een game die ook perfect South Park in gamevorm goot. Het voelde aan als een volledig extra seizoen van South Park en in mijn ogen het beste seizoen van South Park sinds vele jaren.

Tegenvaller: Titanfall
Ik ben onder de indruk hoe moeilijk het was om dit jaar een tegenvaller te vinden. We hebben naar mijn mening heel veel goede games gekregen dit jaar. Het helpt ook dat ik niet zo'n fan ben van alles Ubisoft.
(Anders had Watch_dogs hier waarschijnlijk gestaan :p)
Maar als ik één moest kiezen zou het Titanfall zijn.
Waarom?
Wel, toen ik de game eerst zag dacht ik in mijzelf: Awesome! Jet packs! En terug een snelle shooter!
Maar na het spelen kwam ik snel tot de conclusie dat het eigenlijk niet zo snel was.... en ook heel snel verveelde. Na ongeveer 2 uur spelen was ik het al beu en daardoor heb ik dan ook besloten om Titanfall links te laten liggen.

Mijn terugblik op gaming in 2014
Het is dit jaar mijn eerste jaar werken waardoor ik ook minder tijd dan ooit had om games te spelen.
Maar hierdoor heb ik blijkbaar alleen de goede games gespeeld en ben ik ook minder teleurgesteld geweest dan voorgaande jaren. Ook helpt het dat ik dit jaar niet echt uit keek naar een game. Er zijn zeker slechte games geweest dit jaar. Maar geen enkele waar ik echt om gaf. De Ubisoft hype train (AC:U, Watch_dogs, The Crew) heeft mij nooit echt geboeid en ook MMOs (Elder Scrolls Online) laten mij koud.
Dus voor mij wordt hopelijk 2015 een even goed jaar als 2014, al denk ik met games als The Witcher 3 dat dat zeker zal lukken (eindelijk nog eens een game waar ik echt naar uitkijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Pykow schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:36:
Meest verrassend: Forza horizon 2 (Xbox One),
ik heb dit jaar echt genoten van deze game en ik zat erg te twijfelen om het de meest verrassende game te noemen of toch de geweldigste game. Toch heb ik gekozen voor verrassend.
Ik installeerde de Demo en ik was meteen verkocht, de sfeer was echt geweldig en de game zag er echt geweldig uit. ik heb er nu 80 uur inzitten en het is denk ik mijn meest gespeelde game van dit jaar.
ik heb later dit jaar ook maar de Car pass en Vip pass gekocht en speel de game nog wekelijks.
Gewoon puur nieuwsgierig: in hoeverre onderscheid je sfeer in racing games? Ik vind eigenlijk geen enkele racegame "sfeer" hebben, zoals deze bijvoorbeeld wel in een verhalende game zit. Ja, DriveClub is een toffe racer met prachtige visuals en lekkere controls, maar de sfeer is in mijn optiek echt nul komma nul. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltSpeyside
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-04 11:48
Meest verassend: Rimworld (PC)
Betreft een early access game (pre-alpha zelfs), maar met de huidige content in mijn ogen al meer dan het spelen waard. Regelmatige updates en een developer die zich zeer actief mengt in de community en open staat voor input/ kritiek. Qua speelstijl een beetje een crossover tussen prison architect en dwarf fortress.

De game weet het voor elkaar te krijgen om je erg betrokken te laten voelen met je colonists. Zover zelfs, dat je met een iets te rechtvaardig gevoel, organen staat te harvesten van gevangen piraten/ vijandige buren om hiermee je eigen populatie op de been te houden.

Runner-up: Endless Legends, mijn "fall-back Civ", zie ook onderaan mijn post.

Gewoon geweldig: Football Manager 2015 (PC)
Eigenlijk gaat dit op voor mij persoonlijk op voor iedere release van de afgelopen 10? jaar. De game heeft zijn flaws en is zeker niet voor iedereen, maar het blijft mijn go-to-game voor (veels te) veel uren gameplay. Vooral lower league management zorgt ervoor dat ik iedere keer weer seizoenen lang uitdaging heb.

Tegenvallers: Destiny (Xbox One), Watch_Dogs (PC) maar bovenal Civilization: Beyond Earth (PC)
Volgens mij kan ik voor Destiny en Watch_Dogs beide zeggen dat de marketingmachine de spreuk: "Geen woorden, maar daden" door de war heeft gehaald met "Geen daden, maar woorden".

Wat betreft Civ; de game was, in mijn ogen, zeker beter dan Destiny of Watch_Dogs. Echter, mijn verwachtingen lagen in dit geval ook veel hoger. Helaas heeft de game mij nooit de Civ vibe gegeven die ik bij eerdere delen wel had. De gelimiteerde keuze aan culturen om mee te spelen en de tegenvallende rol van alien lifeforms (in mijn optiek gewoon reskin van barbarians) heeft me vanaf het begin niet kunnen boeien.

Valt de nieuwe Civ je ook tegen?
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een game die wel in de buurt komt van Civ, maar toch ook een gezonde dosis variatie en toevoegingen biedt, dan kan ik Endless Legends aanbevelen.

Endless Legends:
+ Questing, ook in MP
+ Heroes, maken je legers sterker of kunnen je steden besturen
+ Mooie artstyle

- Laadtijden tussen MP beurten duren soms lang
- UI niet altijd even duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat mij het meest verrast heeft zijn de games van Amplitude Studios (Endless Space, Endless Legend en Dungeon of the Endless), wat een topspellen zijn dat!
Endless Space is dan van vorig jaar, maar kwam er dit jaar pas achter.

Endless Legend is gewoon geweldig :)

De grootste teleurstelling is Civilization Beyond Earth, maar hopelijk wordt dat nog leuker met DLC.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 01-01-2015 16:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

bram1984 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:41:
[...]

Gewoon puur nieuwsgierig: in hoeverre onderscheid je sfeer in racing games? Ik vind eigenlijk geen enkele racegame "sfeer" hebben, zoals deze bijvoorbeeld wel in een verhalende game zit. Ja, DriveClub is een toffe racer met prachtige visuals en lekkere controls, maar de sfeer is in mijn optiek echt nul komma nul. :+
Muziek, mooie omgevingen en geluid.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:03

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Meest verrassend: The Room (PC)
De apple versie is al een stuk ouder, maar sinds dit jaar ook op PC. Ik heb me altijd erg kunnen vermaken met puzzelspelletjes in de sfeer van Myst, Riven, Uru etc... dus deze past er helemaal bij. Ik hoop op nog veel meer rooms in de toekomst!

Gewoon geweldig: Wolfenstein: The New Order (PC)
Deze game begon ik redelijk sceptisch aan, want het is een nogal uitgemolken concept... tweede wereldoorlog, nazi's, schieten. Toch hebben ze er hier wel een heel aardige draai aan gegeven. Dat gecombineerd met geweldige graphics en fijne gameplay maakt het toch voor mij een absolute topper.

Meest teleurstellend: Watch Dogs & Dragon Age: Inquisition
Tjah aan Watch Dogs hoef ik weinig meer toe te voegen, daar is de teleurstelling bij iedereen groot. Mogelijk is die bij mij nog groter bij de nieuwe Dragon Age, een franchise waar ik eerdere delen toch met plezier gespeeld heb. En eindelijk is daar een nieuwe... die vervolgens ongelooflijk slecht te spelen is op PC. Je kan mij - en vrijwel niemand - wijsmaken dat PC het 'main platform' was bij het ontwikkelen, ondanks de aankondigingen... wat een bagger, wat een gemiste kans om iedereen terug te winnen na een tegenvallend tweede deel. Jammer.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Meest verrassend: Assasins Creed Unity (PC)
Black Flag was eigenlijk 1 van de eerste AC games die ik echt uitgespeeld had, in het begin had ik mijn bedenkingen over ACU maar na het een flinke tijd gespeeld te hebben was ik toch best onder de indruk, het ziet er echt wonderbaarlijk uit. Ja er waren wat problemen met ACU (waar ik zelf weinig van gemerkt heb) en de start was/is stroef. Ondanks dat heb ik me uren vermaakt (~90 uur zover) en dit zal alleen meer worden zodra de DLC uit is. En de ACU TWK (Tweakers) clan heeft eerste prijs in de club competities. :D

Gewoon geweldig: Dragon Age : Inquisition (PC), Titanfall (PC)
Dragon Age : Origins is 1 van mijn favoriete spellen, Dragon Age 2 voelde magertjes aan vergeleken met DAO maar was kwa verhaal niet slecht. Ik heb de kat uit de boom gekeken voordat ik deze ging kopen en ondertussen ben ik aan mijn 2de playthrough begonnen (halverwege ongeveer) Ja er zijn wat minpuntjes hier en daar (menu's..) maar ondanks dat blijft het verhaal zeer goed, jammer dat je Warden er niet in zit (Wel een referentie/berichtje afhankelijk van je world state) maar wel leuk dat 'Hawke' even terug komt met een mooi einde (als je er voor kiest) Het is voor mij iets waar ik lang op heb moeten wachten. Ik weet dat de meningen wat verdeeld zijn, BioWare 'zou' aanpassingen gaan doen voor PC spelers (menu/interface e.a.) Misschien trekt dat de andere over de streep, het is niet perfect maar dat was DAO ook niet en DA2 zeker niet.

Titanfall, ik had hier totaal geen verwachtingen van maar heb me zeer zeker goed vermaakt, uren lol gehad en het deed me denken aan de oude UT/UT2004 dagen, snelle no nonsense gameplay en eigenlijk niets op aan te merken.

Meest teleurstellend: Watch Dogs (PC), Elite Dangerous/Star Citizen.. en Shadow of Mordor.. The Elder Scrolls Online...
Watch Dogs mag duidelijk zijn, gelukkig alleen gespeeld bij een vriend van mij.

Elite Dangerous en Star Citizen... Ik had gehoopt op een 'Freelancer 2' bij beide maar dit mag niet zo zijn, ED is gewoon saai, van planeetje naar planeetje vliegen 0.0 te doen (Schijnt nu iets meer te doen te zijn maar ik raak het nog even niet aan) Star Citizen is een hoop lucht.. Ja het is mooi maar ook weer saai, het duurt en duurt voordat er iets gebeurd en mjah ik had hoge verwachtingen en de hele gang van zaken met 'kick starter,early access, alpha, beta, gamma bla bla' ben ik wel zat ondertussen, ook met het ondersteunen van de ontwikkelaars dmv enorm dure schepen kopen komt m'n strot uit. Ik denk niet dat ED/SC gaan worden waar ik op hoop. En ja beide zijn niet echt officieel uit maar dan nog.

Shadow of Mordor leek me leuk maar kwam er al snel achter dat het gewoon een enorme zandbak was en buiten orcs afslachten er geen ruk te doen was, het verhaal was niet boeiend genoeg om me er in te trekken ondanks dat ik wel een LOTR fan ben (alleen de films). Nee dit leek me heel leuk maar werd heel snel heel saai.

En als laatste ... TESO... Mijn god wat een zak stront, als ze het 'Mystical Battle Fields Online' oid genoemd hadden had het misschien nog een kans gehad, als je een naam als 'The Elder Scrolls' ergens aan hangt en mensen hebben als laatste Skyrim gespeeld dat verwacht je iets vergelijkbaars/beter. TESO kwam niet eens in de buurt. Ik heb echt moeten vechten om het spel niet af te sluiten tijdens het spelen.. geen enkele seconde had ik het gevoel van 'ik wil weten wat er gaat komen' (wat ik wel in Skyrim had). Wat een domper... Ik heb nog meer plezier met Neverwinter Online..

Er waren nog wel titels die ik leuk vond, Diablo 3 ROS en Planetary Annihilation met deze 2 heb ik me ook wel uren vermaakt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is brothers, a tale of two sons, 2013 of 2014? Hoedan ook, meest verassend. Wat een ervaring, wat een emoties.
Meest tegenvallend was voor mij denk ik toch wel Cod. Blijf het altijd weer kopen maar zelfs deze vond ik weer helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Verrassing: Forza Horizon 2, Xbox one
Wat een geweldige game. Ik speel al jaren race sims en arcade racers, maar nog nooit heb ik me zo enorm vermaakt als met deze game. De graphics zijn geweldig, het race gevoel voelt heerlijk en de snelle acties die je moet maken maakt elke ronde van een race weer interessant en op moeilijker niveau zit je op het puntje van je stoel. Vooral bij off-road races heb ik af en toe het zweet in me handen staan.
Veel auto's, groot gebied om rond te rijden en lekker te cruisen zowel online als offline en een flink aantal races die je het hele jaar bezig houden. Ben je de normale kampioenschappen zat? Zijn er nog altijd barn-finds die je kan doen. (speciale auto's of klassiekers die verstopt staan in een schuur ergens in de wereld) of je doet een Event race waarbij je bijvoorbeeld tegen een vliegtuig moet racen met je ferrari. Daarnaast is er zojuist een nieuwe DLC uitgebracht die weer een gigantisch aantal nieuwe races heeft toegevoegd en een groot nieuw gebied. De DLC zorgt ervoor dat je vooral meer rally kan rijden en heeft nieuwe weers omstandigheden zoals storm en veel regen.

Vermaakt:
Uiteraard forza horizon 2, maar los van deze game heb ik me ook erg vermaakt met te veel games om op te noemen. Oa: Ryse, UFC 2014, Infamous (ps4), Diablo 3: RoS, Hearthstone en CoD: AW

Tegenvaller:
Uiteraard alles van Ubisoft, ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken.

Daarnaast ga ik toch met grote spijt zeggen: Warlords of Dreanor. Ik had er zoveel meer van verwacht. Ik speel al sinds beta vanilla en na WOTLK werdt de game steeds minder interessant voor me. Cata was nog te doen, maar MoP was echt een gedrocht van een expansion. En toen kwam WoD in beeld, een expansion die mij weer volle vertrouwen ging geven in blizzard, een expansion die bepaalde onzinnige stats eindelijk weghaalde, een expansion die een nieuw PVP zone zou uitbrengen (ashran), een expansion die PVP beter ging balancen. Echter vanaf de release heb ik totaal niet de drang gehad om het te spelen. Los van het feit dat je als pvp'r bijna geforceerd wordt om alliance te spelen (source: top 300 3v3 arena is alliance human/dwarf) is de pvp totaal niet balanced momenteel. Uiteraard is dit aan elk begin van de expansion zo en hopelijk wordt het uiteindelijk nog gefixed, maar momenteel is het naar mijn mening bijzonder teleurstellend. Ashran is inmiddels gefixed hoorde ik van een vriend (de boom aan de alliance kant bleef bijvoorbeeld alleen maar in het midden staan), en de queue tijden van een uur zijn ook verminderd.

Los van de PVP heb je nu ook followers, iets wat mij opzich leuk leek, ware het niet dat je op elke character apart alle follower missions "moet/mag" uitvoeren. Waarom kunnen die followers niet gewoon account wide zijn ? En waarom moet ik in de game inloggen om die followers op een missie te sturen? Hier had allang een telefoon app voor uit moeten komen zoals je bijvoorbeeld bij Black Flag had.

Maar goed, hopelijk wordt in het nieuwe jaar de expansion weer leuker en meer balanced. Ze zijn alweer goed op weg, echter dit jaar (2014) heeft het mij totaal geen positieve indruk gegeven.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:27
Verrassing: Battlefield 4 (met de patches is het nu eindelijk zoals het bij launch had moeten zijn)
Vermaakt: Hearthstone
Tegenvaller: Watch Dogs

[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 31-12-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:09
Meeste games die ik dit jaar speelde en fun in had zijn pre2014 : brothers, Trine, Mark of the Ninja, Dishonored.

Heb me wel geamuseerd met de ubisoft releases (unity, fc4 en WD). Je niet als een goedgelovige goedzak laten beïnvloeden door de reusachtige hype helpt veel. Je weet toch ook dat je niet de gigantische hamburger krijgt die op de reclameborden staan bij macdonalds? Technisch had ik geen problemen, alleen jammer dat de mp uit AC is gegooid.

Teleurstelling van het jaar: fifa 15. eens terug geprobeerd nu pc en console gelijkgeschakeld zijn, maar wat we kregen was een engine waar pacewhoring nog erger is dan 12, en ultimate team wat helemaal pay to win is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
leuk topic!!!
nog snel even een post van mij voor ik me ga vermaken met oliebollen :+ >:)

Meest verrassend; company of heroes 2 Ardennes Assault. ik vond coh2 niet zo bar veel aan, terwijl ik 1 wel een topper vond. de campaign van Ardennes Assault slikte ik als zoete koek, net leuk genoeg veranderingen aangebracht en je moest ook echt wel goed nadenken in het begin om het ook daadwerkelijk te halen. samen met de geschiedenis echt een leuk spel. nee geen topper daarvoor is het net niet goed genoeg uitgewerkt, maar 10x beter als verwacht.

Gewoon geweldig; Wolfenstein the new order, beetje zelfde verhaal verwachtte niet zo bar veel, maar toen ik hem eenmaal had heb ik hem in korte tijd uitgewoond. super!

Tegenvaller: helaas dragon age inquisition, heb er meerdere malen uren in geprobeerd te steken maar kom er gewoon niet in. rare camera voering, slappe verhaaltjes, te arcade gameplay, rare moeilijksheidswisselingen, nee helaas niets voor mij. Moet wel zeggen lijkt op Skyrim en dat is ook al niet echt voor mij. denk dat de liefhebbers wel door de mindere puntjes heen kunnen kijken. Nu moet ik toch echt wachten op een nieuwe Mass Effect want die vond ik allemaal geweldig. _/-\o_ helemaal 3 met superveel en lange uitbreidingen, goede graphics en dan toch snel de game laden en een belachelijk hoge frame rate.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrassing: Eigenlijk alles van Telltale Games. Had er nog nooit wat van gehoord, maar heb ondertussen behoorlijk wat lopen spelen! En vooral TotB was heel erg gaaf. Had ik niet verwacht, want Borderlands zelf heb ik niets mee.

Vermaakt: Plants vs. Zombies: Garden Warfare (begonnen op X360, speel nu op PS4, maar op alle platformen beschikbaar). Ontzettend tof. Ik heb dit uren achter elkaar lopen spelen, en vanaf release op de 360 heb ik denk ik een week in totaal niet gespeeld (als in, niet opgestart die dag, overige dagen wel). Ik kan gewoon niet ragen om deze game.

Tegenvaller: Shadow of Mordor. Deze game kon mij totaal niet boeien, ook al ben ik dol op de LotR reeks. Na 6 uur spelen, was ik er wel klaar mee en is die naar de Gameshop gegaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkbizz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-09 15:07
Verrassing: Dragon age Inquisition. Ik had de vorige delen al gespeeld en wou de nieuwe proberen en toen was ik er al 70 uur aan kwijt. Er zit veel content in en plaatsen waar je gewoon bij de missies niet komt. Heel goed gebalanceert en een goeie verhaallijn.

Vermaakt: Shadow of Mordor omdat ik hier veel tijd in heb gestoken en het een nieuw concept was. Een goeie open world game

Tegenvaller: Assasins creed Unity omdat ik zelf niet eens stabiel 60 fps kan blijven houden met mijn gtx 770. Er zijn wel patches voor uitgebracht maar die hebben niet veel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Meest verrassend (en ongelofelijk veel tijd aan besteed): [PC] Factorio Hoewel ik daar na waarschijnlijk ruim 250 uur wel een beetje op uitgekeken ben

Tegenvaller: Train Fever Het idee klinkt leuk, eindelijk weer eens een echte Transport Tycoon in 3D, maar de uitvoering laat nog wel behoorlijk te wensen over.

Niet echt een tegenvaller, al was het maar omdat ik er pas een paar weken voor de release van hoorde: Wildstar (maar dat ligt misschien ook wel meer aan mij: ik ben een beetje "klaar" met het genre, denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tegenvallers:
Tropico 5, gewoon zoveel slechter dan 4
Alien: Isolation, goede sfeer, maar te moeilijk en de NPC's zien niet waar jij staat dus ze gebaren in het niets
Dead Rising 3, een zombie spel waar je deuren niet achter je dicht hoeft te doen en waar je meer tegen mensen dan tegen zombies vecht, plus het is instabiel en een slechte port
Thief, zo slecht, kan er geen woorden voor vinden
Civilization: Beyond Earth, WTF?

Meest verrassend:
Lifeless Planet, mooie sfeer, originele gameplay, misschien beetje eentonig
Super Time Force, geniaal concept, juiste mate van uitdaging
Max: The Curse of Brotherhood

Vermakelijk:
Plague Inc
Prison Architect

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:43

Zorian

What the fox?

Ik heb toch wel heel veel uren in de volgende games geramd:

-Garry's Mod
-World Of Warcraft
-GTA 5 (PS3 & PS4)
-Simcity (2014 editie)
-Borderlands 2
-Diablo 3 Reaper Of Souls

De meest tegenvallende titels van afgelopen jaar waren toch wel:

-Watch Dogs
-Call Of Duty Advanced Warfare
-Nog een heleboel highly anticipated games die in de praktijk ernstig bleken tegen te vallen zoals Watch Dogs. Kan even niet op de namen komen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verrast: Alien Isolation. Eindelijk weer eens een game die anders durft te zijn. Een indie achtige sfeer, waarbij een ding zo goed is uitgewerkt dat je de minpunten vergeeft. Goede sfeer en trouw aan de eerste film.

Vermaakt: The Last of Us Remastered. De reden om over te stappen naar de PS4 en de game heeft niet teleurgesteld. Misschien hier en daar wat te veilig en te weinig diversiteit in met name de menselijke tegenstanders.

Tegenvaller: Driveclub en AC Unity. De andere twee redenen om een PS4 te kopen. Deze twee games heb ik aan mij voorbij laten gaan. Gelukkig vermaak ik me nog met Forza 4 en Black Flag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
ik wist eigenlijk geen een titel te noemen, maar zag south park voorbij komen
toen bedacht ik me dat dat de enige game was dit jaar dat ik heb uitgespeeld (super spel)

eigenlijk kunnen alle games mij niet meer zo bekoren

speel alleen csgo en hon (competitieve spellen)

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 22:25

StrongArmLance

Endless flow

Pykow schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:44:
[...]

Muziek, mooie omgevingen en geluid.
Eens, had ik bij de eerste Horizon ook al, nu (helaas?) een ps4... Dus dat wordt geen Horizon 2 voor mij. Wel praktisch de eerste racegame die mij ooit heeft aangesproken.

Tegenvaller van 2014: FIFA 15. Vooraf compleet gehypet dat alle problemen opgelost waren, keepers beter etc etc. De game is een gedrocht, en toch steek ik er teveel tijd in. Maar dat was FIFA 14 ook al (een gedrocht waar ik teveel tijd in stop).

En dan al die incompetente game reviewers die het een 9 (en hoger) durven te geven, maar dat heb ik sowieso bij veel reviews, dat er nauwelijks tijd wordt genomen het spel echt te spelen omdat de review er zo snel mogelijk op moet staan.

[ Voor 42% gewijzigd door StrongArmLance op 01-01-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 16:48

Hakker

a.k.a The Dude

Grootste verassing: LYNE (PC). Veraasend simpel ogend maar uitdagende puzzelgame.
Gewoon geweldig: Bayonetta 2 (Wii U). Zowieso was het een belachelijk goed jaar voor de Wii U met geweldige titels die maar bleven komen maar dat Bayonetta 2 de verwachting waar kon maken was gewoon geweldig.
Diablo 3: Reaper of Souls de uitbreiding die veel heeft goed gemaakt. Het is alleen jammer dat ondanks de belofte dat je veel builds kan spelen op hoog nivo je gewoon zo limited in builds ben op T6 met slechts hele kleine variaties erop.
Tegenvallend: Elder Scrolls Online, Destiny en alles van Ubisoft met als toppunt het gedrocht Uplay.

[ Voor 25% gewijzigd door Hakker op 01-01-2015 13:19 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
prutser001 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:15:
Meest verrassend: Assasins Creed Unity (PC)
Black Flag was eigenlijk 1 van de eerste AC games die ik echt uitgespeeld had, in het begin had ik mijn bedenkingen over ACU maar na het een flinke tijd gespeeld te hebben was ik toch best onder de indruk, het ziet er echt wonderbaarlijk uit. Ja er waren wat problemen met ACU (waar ik zelf weinig van gemerkt heb) en de start was/is stroef. Ondanks dat heb ik me uren vermaakt (~90 uur zover) en dit zal alleen meer worden zodra de DLC uit is. En de ACU TWK (Tweakers) clan heeft eerste prijs in de club competities. :D
Hm, ik las veel slechts over Unity inderdaad, maar het is het dus wel waard om aan te beginnen? :o
Ramon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 03:58:
Tegenvallers:
Tropico 5, gewoon zoveel slechter dan 4
.............
Vermakelijk:
Plague Inc
Prison Architect
Tropico 5 echt veel slechter dan 4? Ben met 5 begonnen en vermaak me er prima mee :D En Prison Architect was ik inderdaad even vergeten. Heel tof spel waarbij de tijd echt vliegt.

[ Voor 20% gewijzigd door SleepyPanda op 01-01-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

SleepyPanda schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:53:

Hm, ik las veel slechts over Unity inderdaad, maar het is het dus wel waard om aan te beginnen? :o
Hangt een beetje van je systeem af, met de 1.4.0 patch zouden ze het spel 'lichter' gemaakt te hebben (draw calls verlaagd hebben? kun je dat testen?) Ik merk persoonlijk weinig verschil omdat het toch al goed draaide. Het verhaal is goed en door Parijs lopen is gewoon mooi het klimmen en afdalen werkt goed.

Als je de AC serie leuk vind moet je ze eigenlijk allemaal gespeeld hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26
Het meest mee vermaakt
Wargame: Red Dragon was de game waar ik in 2014 het meest plezier aan beleefd heb. Bijna 150 uur heb ik aan deze game besteed, wat voor mij echt belachelijk veel is.

De verrassing van 2014
South Park: The Stick of Truth, onverwachte topgame!

Het vermelden waard
Tropico 5. Leuke eiland/citybuilder

Failaankoop van het jaar
Slechte games koop ik meestal niet, dus dit was een lastige. The Elder Scrolls Online maakte de hype zeker niet waar, en is daarmee mijn faalaankoop van 2014. Maar ik ben sowieso niet echt fan van MMORPG's, en van de MMO's vond ik dit tot nu toe wel de beste!

Fail die ik niet eens geprobeerd heb
Emergency 5, het concept is leuk, maar technisch is het superbrak.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verrast
Bayonetta 2 (Wii U), Super Mario 3D World (Wii U) en vele anderen.
Vermaakt
Assassin's Creed Unity (PS4), Far Cry 4 (PS4), Fifa 15 (PS4), Pokemon Alpha Sapphire (3DS), Middle-Age Shadow of Mordor (PS4) en vele anderen.
Tegenvallers
Destiny (PS4), Call of Duty: Advanced Warfare (PS4), Watch_Dogs (PS4).
Backlog (nog niet gespeeld dus)
Dragon Age Inquisition (PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
Als ik alles zo lees valt het me op dat het vooral AAA-titels zijn die tegenvallen en dat is wel raar met zulke budgetten. Of... ze besteden te veel aandacht aan marketing, graphics en zoveel mogelijk features erin proppen voor het wauw-effect?

Om maar een voorbeeld te noemen: COD: AW. Het ziet er goed uit, 'jetpacks' en andere gekke gadgets, maar toch is bijvoorbeeld Modern Warfare veel beter. En dat zonder rare gadgets.
Pagina: 1