Meest verrassend: Assasins Creed Unity (PC)
Black Flag was eigenlijk 1 van de eerste AC games die ik echt uitgespeeld had, in het begin had ik mijn bedenkingen over ACU maar na het een flinke tijd gespeeld te hebben was ik toch best onder de indruk, het ziet er echt wonderbaarlijk uit. Ja er waren wat problemen met ACU (waar ik zelf weinig van gemerkt heb) en de start was/is stroef. Ondanks dat heb ik me uren vermaakt (~90 uur zover) en dit zal alleen meer worden zodra de DLC uit is. En de ACU TWK (Tweakers) clan heeft eerste prijs in de club competities.
Gewoon geweldig: Dragon Age : Inquisition (PC), Titanfall (PC)
Dragon Age : Origins is 1 van mijn favoriete spellen, Dragon Age 2 voelde magertjes aan vergeleken met DAO maar was kwa verhaal niet slecht. Ik heb de kat uit de boom gekeken voordat ik deze ging kopen en ondertussen ben ik aan mijn 2de playthrough begonnen (halverwege ongeveer) Ja er zijn wat minpuntjes hier en daar (menu's..) maar ondanks dat blijft het verhaal zeer goed, jammer dat je Warden er niet in zit (Wel een referentie/berichtje afhankelijk van je world state) maar wel leuk dat 'Hawke' even terug komt met een mooi einde (als je er voor kiest) Het is voor mij iets waar ik lang op heb moeten wachten. Ik weet dat de meningen wat verdeeld zijn, BioWare 'zou' aanpassingen gaan doen voor PC spelers (menu/interface e.a.) Misschien trekt dat de andere over de streep, het is niet perfect maar dat was DAO ook niet en DA2 zeker niet.
Titanfall, ik had hier totaal geen verwachtingen van maar heb me zeer zeker goed vermaakt, uren lol gehad en het deed me denken aan de oude UT/UT2004 dagen, snelle no nonsense gameplay en eigenlijk niets op aan te merken.
Meest teleurstellend: Watch Dogs (PC), Elite Dangerous/Star Citizen.. en Shadow of Mordor.. The Elder Scrolls Online...
Watch Dogs mag duidelijk zijn, gelukkig alleen gespeeld bij een vriend van mij.
Elite Dangerous en Star Citizen... Ik had gehoopt op een 'Freelancer 2' bij beide maar dit mag niet zo zijn, ED is gewoon saai, van planeetje naar planeetje vliegen 0.0 te doen (Schijnt nu iets meer te doen te zijn maar ik raak het nog even niet aan) Star Citizen is een hoop lucht.. Ja het is mooi maar ook weer saai, het duurt en duurt voordat er iets gebeurd en mjah ik had hoge verwachtingen en de hele gang van zaken met 'kick starter,early access, alpha, beta, gamma bla bla' ben ik wel zat ondertussen, ook met het ondersteunen van de ontwikkelaars dmv enorm dure schepen kopen komt m'n strot uit. Ik denk niet dat ED/SC gaan worden waar ik op hoop. En ja beide zijn niet echt officieel uit maar dan nog.
Shadow of Mordor leek me leuk maar kwam er al snel achter dat het gewoon een enorme zandbak was en buiten orcs afslachten er geen ruk te doen was, het verhaal was niet boeiend genoeg om me er in te trekken ondanks dat ik wel een LOTR fan ben (alleen de films). Nee dit leek me heel leuk maar werd heel snel heel saai.
En als laatste ... TESO... Mijn god wat een zak stront, als ze het 'Mystical Battle Fields Online' oid genoemd hadden had het misschien nog een kans gehad, als je een naam als 'The Elder Scrolls' ergens aan hangt en mensen hebben als laatste Skyrim gespeeld dat verwacht je iets vergelijkbaars/beter. TESO kwam niet eens in de buurt. Ik heb echt moeten vechten om het spel niet af te sluiten tijdens het spelen.. geen enkele seconde had ik het gevoel van 'ik wil weten wat er gaat komen' (wat ik wel in Skyrim had). Wat een domper... Ik heb nog meer plezier met Neverwinter Online..
Er waren nog wel titels die ik leuk vond, Diablo 3 ROS en Planetary Annihilation met deze 2 heb ik me ook wel uren vermaakt.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"