Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto aankoop ideeën

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Thenotorious schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:48:
[...]

Geef mij maar een Volvo waar een T of een R achter staat, is tenminste nog comfortabel en heeft ruimte voor meer dan twee personen en wat boodschappen...

Edit: @TheBrut3 Wat vind je van een Lexus IS250? Misschien niet de snelste optie maar wel (imo) een hele mooie,comfortabele, luxe en betrouwbare auto..
Zoiets bijv: http://link.marktplaats.nl/m892281286
Ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen. Voor boodschappen heb ik een boodschappenauto, geen compromis.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 07:01
Dinictus208 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:37:
[...]

Ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen. Voor boodschappen heb ik een boodschappenauto, geen compromis.
Dus jij noemt een volvo met een T of R blok een compromis omdat die ruimte heeft? Hahaha... 8)7 |:( :F

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
En FWD, en al het gewicht voorin, en als je een automaat hebt dan haalt die vakkundig het gevoel van snelheid eruit. Sportwagens zijn het niet. Comfortabele en snelle auto's zijn het wel, maar de nadruk ligt echt aan de comfort-kant.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

MartijnAbel schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 00:06:
[...]

Dus jij noemt een volvo met een T of R blok een compromis omdat die ruimte heeft? Hahaha... 8)7 |:( :F
Ja, zeker als ik weer zo'n ding in mijn achteruitkijspiegel zie verdwijnen. Waarschijnlijk denkt de bestuurder (jij) dan: kut ik word weggereden door een clio rs, maar gelukkig heb ik wel 25 wc-rollen in mijn achterbak.
:w :w

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Dinictus208 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:34:
[...]

Ja, zeker als ik weer zo'n ding in mijn achteruitkijspiegel zie verdwijnen. Waarschijnlijk denkt de bestuurder (jij) dan: kut ik word weggereden door een clio rs, maar gelukkig heb ik wel 25 wc-rollen in mijn achterbak.
Don't do drugs! Wat loop je nou toch allemaal te bazelen?! :?
TheBrut3 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Bij mij zal het dan hetzelfde verhaal worden, maar dan voor 12k ofzo... En als ze dan aan de deur komen is er ineens vanalles kapot aan de auto! |:(
Er zijn zelfs onderdelen kapot die mijn hybride niet eens heeft dan 8)7

Inruil bij verkoop ligt tussen de 10 en 11k dus veel meer krijg ik er particulier denk niet voor. Al zal de dealer hem wegzetten voor 13.5-14k.

En als ik hem particulier wil verkopen moet ik dat ding ook nog eens een beurt geven (moet binnenkort toch, maar bij inruil bespaar ik dat) en ik moet dat ding netjes maken.
Klopt, ben het ook eigenlijk alweer helemaal zat, die verkoop (Ik heb namelijk een Subaru te koop ;) )
Ik zit wel in hetzelfde pakket, ik ben eigenlijk naar een zelfde soort auto aan het kijken als dat jij doet (netjes, vlot etc), alleen wacht ik nog even, eerst die Subaru verkopen, daarna nog tijdje doorrijden met de daily en ondertussen maar eens bedenken wat ik wil :P

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:13
Wat een haat zeg, net een "wie heeft de grootste"-wedstrijd hier. Die auto's zijn totaal anders en kan je toch nooit vergelijken?

Ja die Subaru's (en ook EVO's) zijn qua techniek toch wel geniaal.

Verwijderd

Dinictus208 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:34:
[...]

Jezus, zo'n niveau verwacht je eerder op www.scooter-freaks.nl ofzo :')

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Dinictus208 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:37:
[...]

Sorry, maar een Clio ís voor mij een boodschappenauto :P Je gaat een opgevoerde boodschappenauto toch niet vergelijken met een luxe grote snelle sedan/station :D

Zoals aangedragen, IS250 geen optie?

Vaak bu'j te bang!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja jongens een beetje respect voor wat ooit uitgeroepen is tot de koning der hot hatches mag ook wel he. Eerste reactie die ik kreeg was "kapstersauto". Als je het dan verder op de spits drijft moet je niet gaan janken als je reactie krijgt.

"Sorry, maar een Clio ís voor mij een boodschappenauto Je gaat een opgevoerde boodschappenauto toch niet vergelijken met een luxe grote snelle sedan/station"?"

Bedankt voor je mening. Niet gaan klagen als iemand anders ook een mening heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Dinictus208 op 29-01-2015 10:47 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Inderdaad is gewoon een snelle hot-hatch, niks mis mee. En natuurlijk is een Volvo een compromis auto (net als de Clio op sommige punten). Iedere auto die geen achterwielaandrijving (ok, of 4wd) heeft, geen middenmotor heeft, en meer dan 2 stoelen heeft, is gewoon een compromis. Klaar. (Eigenlijk zijn zelfs die twee zitters een compromis als je kijkt naar een F1 auto :P )
Vrijwel iedere auto is een compromis, en zeker een snelle Volvo. Die snelle Volvo's zijn prima bakken, maar worden echter wel weggereden door de nodige hot hatches. En als je ziet wat de Megane RS Trophy etc allemaal doet aan circuit tijden weet je dat die Renaultjes het wel waar maken.

Ik heb zelf een auto met middenmotor en achterwielaandrijving, echter wel een oudje dus niet veel vermogen. Zeer sportief rijden, maar je kunt er werkelijk niks in meenemen. Vervolgens kom ik de nodige auto's tegen op de weg, die wel eens willen racen (het uiterlijk lokt veel uit, en ik laat me nog wel eens uitdagen eerlijk gezegd). De nodige Audi's BMW's en Volvo's rij je meestal weg, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ze alleen gas durven geven op het rechte stuk. (en alleen de topmodellen zijn noemenswaardig snel, de rest hou ik wel bij)
Altijd humor wat ik bij kan houden en eruit kan rijden met mijn oude roestbak. En dan wordt ik nog wel eens compleet weggereden door een Megane RS van begin deze eeuw. Die kan rijden, en die auto heeft de wegligging, FWD of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 29-01-2015 11:13 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Dinictus208 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:44:
Ja jongens een beetje respect voor wat ooit uitgeroepen is tot de koning der hot hatches mag ook wel he. Eerste reactie die ik kreeg was "kapstersauto". Als je het dan verder op de spits drijft moet je niet gaan janken als je reactie krijgt.

"Sorry, maar een Clio ís voor mij een boodschappenauto Je gaat een opgevoerde boodschappenauto toch niet vergelijken met een luxe grote snelle sedan/station"?"

Bedankt voor je mening. Niet gaan klagen als iemand anders ook een mening heeft.
Ik hoor hier niemand klagen hoor.

Mijn reactie ging meer over het feit dat je gemiddelde post doet vermoeden dat je een jaar of 16 bent en het heel stoer vind dat je weleens een stoplichtsprintje hebt gewonnen.

• !null
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:13:
[...]

Ik hoor hier niemand klagen hoor.

Mijn reactie ging meer over het feit dat je gemiddelde post doet vermoeden dat je een jaar of 16 bent en het heel stoer vind dat je weleens een stoplichtsprintje hebt gewonnen.
Je ziet weer een beetje standaard reacties van mensen die grote Volvo's of BMW's hebben of willen, die nemen zo'n hot hatch niet serieus. Als je wel eens op het circuit rijdt weet je wel beter.
Zo heb ik ooit eens een nieuwe Mitsubishi Colt (snelste versie) voorbij zijn blazen, reed gewoon iedereen zoek. En die grote Volvo's en Duitsers, die zijn meestal juist ge-end op het comfortabele. En op het circuit ook te log te zwalkerig, tenzij uitgevoerd met sportieve set (door eigenaar of affabriek).

Verwijderd

!null schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Je ziet weer een beetje standaard reacties van mensen die grote Volvo's of BMW's hebben of willen, die nemen zo'n hot hatch niet serieus. Als je wel eens op het circuit rijdt weet je wel beter.
Zo heb ik ooit eens een nieuwe Mitsubishi Colt (snelste versie) voorbij zijn blazen, reed gewoon iedereen zoek. En die grote Volvo's en Duitsers, die zijn meestal juist ge-end op het comfortabele. En op het circuit ook te log te zwalkerig, tenzij uitgevoerd met sportieve set (door eigenaar of affabriek).
Dat is zeker waar, maar TS is op zoek naar een auto voor op de openbare weg en niet voor op een circuit.

• !null
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:29:
[...]

Dat is zeker waar, maar TS is op zoek naar een auto voor op de openbare weg en niet voor op een circuit.
Maar hij rijdt nu ook al een hatch-back, dan is een snelle Clio zeker een alternatief.

Jij hebt ondertussen bijgedragen aan de discussie door de Clio een kapsterauto te noemen :')
Zo worden wel meer auto's kapsterauto's genoemd. Zoals bijv de MX5, maar er zijn maar weinig van zulke gebalanceerde scheurijzers die je zo betaalbaar kunt kopen.

Daarnaast zal een hot-hatch als een Clio toch de performance leveren terwijl je veel lager in je maandlasten zult zitten, en minder duur onderhoud verwacht. De Volvo's zijn betrouwbaar (mij wel bekend) maar een T5R is niet hetzelfde als een D5 qua onderhoud.

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 20:06
!null schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Maar hij rijdt nu ook al een hatch-back, dan is een snelle Clio zeker een alternatief.

Jij hebt ondertussen bijgedragen aan de discussie door de Clio een kapsterauto te noemen :')
Zo worden wel meer auto's kapsterauto's genoemd. Zoals bijv de MX5, maar er zijn maar weinig van zulke gebalanceerde scheurijzers die je zo betaalbaar kunt kopen.

Daarnaast zal een hot-hatch als een Clio toch de performance leveren terwijl je veel lager in je maandlasten zult zitten, en minder duur onderhoud verwacht. De Volvo's zijn betrouwbaar (mij wel bekend) maar een T5R is niet hetzelfde als een D5 qua onderhoud.
Ik denk dat het vooral ging om hoe Dinictus208 het topic binnenkwam met 'Dit is heerlijk. En ik rij er heel lekker allemaal volvo's mee schijt die denken dat ze hard kunnen omdat er T of R achterop staat. 1 bocht en ik rij alleen.' Dan voeg je ook echt helemaal niks toe aan de discussie maar dan zit je (lijkt erop) even je eigen auto te showen en te bewijzen dat je een Volvo eruit racet bij een stoplicht sprintje.

En wat hierboven gezegd is, ik geloof best dat die Clio RS een hele fun auto is voor de circuit maar ik geloof niet dat Dinictus208 dat ding voor de circuit heeft gekocht en ik denk ook niet dat TS een circuitauto zoekt.

Im notorious

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

!null schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Dat is waar ik vandaag kom inderdaad. Ik respecteer BMW's, volvo's, maar respecteer mijn RS ook. Als je zegt dat een RS weinig voorstelt dan laat je simpelweg zien dat je niet weet waar je over praat.

Ik had niet direct het vuur moeten openen op volvo's R of T, dus hiervoor mij sincere apologies.
Desondankt maak ik het vaak mee dat ik de "look" krijg van dergelijke auto's. En dan moet je ook niet klagen als je aflegt als het gas er dan opgaat. Oh ja en ik rij er gewoon dagelijks mee naar mijn werk trouwens. (1 op 12 als ik rustig doe)

Maar anyway, ik ben klaar met dit onderwerp. Op nathuran ga ik verder niet meer in, die zakt te snel af naar een vervelend niveau met zijn 16 jaar en scooterforum etc maar dit zal idd een reactie om mijn wat irritante opening.

Is en iets oudere Porsche cayman een optie?

[ Voor 16% gewijzigd door Dinictus208 op 29-01-2015 12:05 ]

Verwijderd

Thenotorious schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat het vooral ging om hoe Dinictus208 het topic binnenkwam met 'Dit is heerlijk. En ik rij er heel lekker allemaal volvo's mee schijt die denken dat ze hard kunnen omdat er T of R achterop staat. 1 bocht en ik rij alleen.' Dan voeg je ook echt helemaal niks toe aan de discussie maar dan zit je (lijkt erop) even je eigen auto te showen en te bewijzen dat je een Volvo eruit racet bij een stoplicht sprintje.
Dit dus. Iedereen mag van mij lekker zelf bepalen waar hij in wilt rijden maar we hoeven hier hopelijk toch niet als een stel kleine kinderen onze auto's te gaan 'verdedigen' en respecteren?

• t_captain
Volgens mij heb je drie soorten "snelle auto's".

(1) Snel en het mag pijn doen (in deze categorie alles van een Twingo RS tot een hypercar).

(2) Snel maar dan wel met comfort (een glijdende schaal tussen "vooral snel" en "vooral comfortabel", BMW 335i aan de ene kant van het spectrum en Bentley supercharged aan de andere kant)

(3) Snelheid zit tussen de oren (auto's die niet perse snel zijn, maar wel een sportief rijgedrag hebben ; perceptie is belangrijker dan getallen. veel cabrio's in deze groep).

Ik denk dat iedere groep zijn eigen fans heeft, en dat iedere fan een beetje meewarig naar de andere twee groepen kijkt.

A propos circuit: als snelheid op het circuit van belang is, ga dan eens kijken hoe je auto zich verhoudt tot een Saker of een andere circuit-geoptimaliseerde auto. Zo'n Saker is niet sneller dan een straatauto, hij vernedert de straatauto. En hij is vrijgesteld van wegenbelasting en BPM.

• Malt007
  • Laatst online: 18-11 09:27
Onlangs op zoek geweest naar een nieuwe 2e hands met ongeveer dezelfde eisen, was alleen wat minder geinteresseerd in sportief weggedrag, maar wel in pk's. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een CLS500. Verbruik is goed te doen met 1:11 a 1:12 op de snelweg, alleen stadsritjes in de winter gaan al snel richting 1:7. Maar grootste voordeel is het comfort, werkelijk alles zit erop en eraan, zelf voor modern maatstaven. Luchtvering met 3 standen, automaat met 2 standen, stoelverwarming, stoelverkoeling, automatische cruise control met radar, prima navigatie, massagestoelen, prachtig surround geluid etc. En dan de looks, ik vind hem helemaal geweldig natuurlijk maar ik merk om me heen dat de meeste mensen ook erg impressed zijn.
Sja en dan de motor, wat kan je daar over zeggen? 306pk en 460nm, ten alle tijden meer dan voldoende vermogen, je hoeft nooit boven de 2000rpm te komen en dan ook nog een zijdezachte 7 traps automaat. Echt de perfecte reisbak aangezien je met speelsgemakt 160+ rijdt en nooit je stem hoeft te verheffen zo stil blijft hij.

Heb ook nog proefgereden in een BMW 550, 545 en een A6 4.2. BMW was mij te aggressief en vooral veel te stuiterig, de audi was emotieloos, voelde traag aan (335pk...) en het interieur zag er niet uit met al die knopjes waar de lak vanaf was en overal krassen. Waren overigens allemaal zeer nette auto's met km standen <125.000km, dus die interieurkwaliteit van audi neem ik met een korreltje zout :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 29-01-2015 12:24 ]

• t_captain
Voor een CLS500 vind ik het verbruik enorm meevallen. Ik zou van zo'n auto ten beste 1:10 verwachten en in de stad waarschijnlijk 1:5.

Vermogen valt me aan de andere kant wat tegen. Een 5.0 V8 (of het moderne downsize+turbo equivalent) zou toch tussen de 375 en 400 pk moeten zitten. Een dikke 300pk heet bij BMW bijvoorbeeld geen "50i" maar "35i".

Waren die BMW 545i en 550i voorzien van een verlagingsset of M-onderstel? Een standaard 5 is namelijk vooral op rijcomfort gericht.

• Malt007
Je hoeft in principe nooit boven de 2000rpm te komen dus dat valt in de praktijk hartstikke mee. Hiervoor had ik een CLK430 dus ook met V8 en daar zat ik gemiddeld over 5 jaar ongeveer 1:10 maar ook wel eens een tank van 1:12. Record was 1:14 maar dan moet je redelijk gek doen :-)

Je verwachtingen qua vermogen zijn gebasseerd op performance motoren van voornamelijk de laatste 10 jaar. Ik ben juist op zoek naar motoren met relatief weinig vermogen per liter. Dit soort blokken zijn gemaakt voor de eeuwigheid. Daarnaast, wat maakt het uit hoeveel inhoud het blok is als je met 1700kg binnen 6 seconde op de 100 zit, altijd veilig kan inhalen en je een zeer acceptable verbruik hebt. Oh en niet te vergeten, de prachtige V8 brul. (note: vanaf 2006 heeft de cls500 388pk en rond die tijd werd ook de 35i met turbo geintroduceerd).

De 550 was met M-onderstel, kan me niet voorstellen dat mensen die dat nieuw kunnen betalen (lees: 40-50 plussers) dat relaxed vinden om mee te rijden. De 545 had het normale onderstel maar dat halt het never bij de CLS qua comfort. Wellicht gaat de bmw met 100 over het klaverblad en de CLS et 98 maar dat interesseerd me niet aangezien ik 99% van de tijd comfort prefereer.

• t_captain
1:12 met een CLK430 is imho een superscore, ik zou dat verbruik met een 320 verwachten :)

Wat betreft specifiek vermogen: 25 jaar geleden deed een goede tweeliter 16v tegen de 150pk, 75 pk/liter is dus niet iets van de laatste 10 jaar. Maar ik denk dat MB heel lang heeft vastgehouden een een zo soepel en rustig mogelijk blok. De (E / S / CLS) 500 zal ook vrij veel in de VS zijn geleverd, en Amerikanen houden ook van een gezapig en koppelrijk karakter.

Ik heb nooit in een CLS gereden, maar meen dat deze op het platform van de S staatn. Misschien was een 7-serie meer je smaak geweest. Helaas is daat geen coupe van.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nissan GT-R ?

• Malt007
De bmw 545 en 550 deden ook maar 75pk per liter en de 550 is geleverd tot 2010. Hoge specifieke vermogens gaat denk ik minder op voor grotere blokken in normale auto's.
Wil trouwens niet zeggen dat deze blokken gezapig zijn. De 550 was echt agressief te noemen en mijn 60pk per liter blokje lijkt wel te ontploffen als de automaat ff 4 verzetten terug gaat :-) de 430 was wel agressiever dan de 500 al kan dat ook komen door de mindere isolatie.

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Beetje verzand in een pissing contest dit topic?

Volgens mij is ts op zoek naar een betaalbare auto voor dagelijks gebruik en niet een wagen voor het circuit? Ik blijf bij mijn tip, de ST. Voor mij in elk geval snel zat en spannend genoeg, maar niet compromisloos (dus geen spijkerharde vering etc): er is ook heel goed comfortabel mee te reizen, en biedt voldoende ruimte. En alhoewel je heel goed met een stock ST het circuit op kan zou ik dit niet zo gauw doen (remmen, vering).

Verwijderd

Golf GTI ?
Pagina: 1 2 Laatste