Auto aankoop ideeën

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:58
Mede tweakerts, ik heb een dilemma! :O

Zo'n 6 jaar geleden had ik een Subaru Impreza gekocht. Deze heb ik ingeruild voor een Nissan Qashqai welke ik zeer snel (maanden zijn op 1 hand te tellen) beu was. De Nissan is dus een jaar of 2 geleden van 8de dam gegaan voor mijn huidige Honda CR-Z. De grootste reden waarom ik de Qashqai zo snel beu was, was het gebrek aan sportiviteit. De CR-Z heeft dat wel op landweggetjes, maar mist weer wat kracht.

Kortom; ik ben op zoek naar een wat vlottere auto (200+ pk) welke ook nog redelijk modern is en maximaal 16k kost. Het spoilergebeuren van de Impreza hoeft ook niet meer, maar een wagen die motorisch zo makkelijk te tunen en zo betrouwbaar is, is welkom. Ik wil geen RHD import. Omdat de CR-Z beperkt ruimte heeft is een wat grotere wagen welkom.

Auto's waar ik al aan heb gedacht:
Renault Megane RS => Geweldige bak, zeer sportief en rap maar nog net te prijzig
Mitsubishi Evo 7/8 => Te hoge verbruik- en onderhoudskosten en weer spoilerzooi. Wel 4WD en betrouwbare motor.
Subaru Impreza => Zelfde als de Evo.
Ford Focus ST225 => Tot nu toe de beste kandidaat.
Seat Leon FR/Cupra/310 => Geen VAG fan, wegligging veel minder dan de overige en vooral gemaakt voor't rechte eind.

Brand los zou ik zeggen... Er zijn vast nog vele opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spoiler eraf schroeven, klaar?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:51

kronolith

[EDIT]

Zoiets? http://ww3.autoscout24.nl/classified/257980072?asrc=st

Velgen zijn wel erg "sjonnie", maar heb nog niet echt verder gezocht. Zijn vast mooiere exemplaren te vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door kronolith op 29-12-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:15
Een wolf in schaapskleren misschien? De Saab 9-3 dus, volop tuning mogelijkheden en toch stijlvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Opel Corsa OPC (195pk, evt Nurburgring Edition @205pk)?
Opel Astra OPC? (279pk) Was volgens Topgear leuker als een Focus of n Megane.

part 1: http://www.topgear.com/uk/videos/2789682157001
part 2: http://www.topgear.com/uk/videos/2789682155001

En voor de lol de Corsa OPC Nurburgring Edition: http://www.topgear.com/uk/videos/1627585404001

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 29-12-2014 22:22 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 21:05
Wat is je totale budget?
En hoeveel ruimte heb je nodig? Hot hatches te klein maar al het andere genoeg? En hoe sportief, volvo met 200pk is dat sportief, of niet strak genoeg?

En hoeveel km's max gelopen? Dat mis ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
ErgoStijn schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:19:
Wat is je totale budget?
En hoeveel ruimte heb je nodig? Hot hatches te klein maar al het andere genoeg? En hoe sportief, volvo met 200pk is dat sportief, of niet strak genoeg?

En hoeveel km's max gelopen? Dat mis ik nog even.
Max budget ong 16k, niet te veel dus. Maar genoeg voor een leuke 2e hands.
Ruimte hoeft niet overdreven te zijn. Als er maar goed mensen achterin kunnen zitten, nu zitten de voorstoelen tegen de achterbank aan |:( En verder maakt het niet heel veel uit, wel liever formaat Astra/Focus/Leon dan Corsa/Fiesta/Ibiza. Maar ook weer geen station.
Sportieve Volvo? Welke? Zou kunnen hoor, maar voor mij heeft het nog het 'ouwelullen imago'.
KM's liever niet meer dan 100.000.

Ik weet het, klinkt als veel eisen maar ik maak nu graag weer een keuze voor een jaar of 4 O-)

Edit; En een verbruik wat binnen de perken blijft. Ik snap dat 1 op 15 niet kan, maar gemiddeld 1 op 10 zou fijn zijn. Daarom kijk ik vooral naar de 200-250pk turbo motoren.

[ Voor 8% gewijzigd door TheBrut3 op 29-12-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Laatst online: 08-07 21:05
Duidelijk!

Hieronder enkele:

Saab 9-5 2.3T
Volvo s40 T5
Volvo s60 t5 of R
Ford focus of mondeo ST
Alfa romeo brera 3.2 (maar alfa)
Alfa romeo GT 3.2 (maar alfa)

Buiten de genoemde van jezelf natuurlijk.

Maar wat jezelf 't beste gaat bevallen.. Gezien ne bovenstaande lijsten zullen de volvo's en saab's te soft geveerd zijn, dan gaat mijn voorkeur uit naar de focus of mondeo ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Focus ST had ik ook al gezien en heeft volgens mij dezelfde 2.5 als de Volvo's, wat een + punt is.

@McKaamos
Die Astra is van de nog te dure OPC generatie. De Astra van 1 generatie eerder (241pk) neem ik mee.

Zelf nog even verder gekeken en wat tegen gekomen:
Insignia 2.0T => Te zwaar om sportief te zijn (denk ik)
Lexus IS250 => Ook zwaar, geen turbo en mogelijk zeer prijzig in de verzekering, wel tof (en flippers! xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:01
BMW 130i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 14:06

EraZor

Don't mention the war

VW scirocco? Ik had een gechipte 1.4. (200+ pk), maar een wat betrouwbaarder 2.0 past wel in je budget...

[ Voor 80% gewijzigd door EraZor op 29-12-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 17:32
Koop een evo! heb zelf een WRX gehad en overgestapt naar een evo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 12:30
Ik zou kiezen voor een BMW 325/330i, lekker rap en goede wegligging en als laatste natuurlijk het mooie geluid van de 6 in lijn van BMW. Let wel op het onderhoud zou duur kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
BTW Brut3 was je ook actief op het subaru forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/11253329

Zoiets? Motorisch ontzettend betrouwbaar en makkelijk te tunen... want het is een Honda :)

En anders zou ik denk ik ook naar een Focus ST kijken zolang die maar niet oranje is :) Stoere wagen om te zien en ondanks sportief onderstel nog best een comfortabele auto in vergelijking met gelijkwaardige wagens... die Honda is bijvoorbeeld veel stugger en daardoor onrustiger wat betreft geluid en doorgifte van kleine oneffenheden in de weg... alhoewel sommige dat juist prettig vinden om het wegdek te kunnen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is de Mazda 3 MPS eventueel mogelijkheid? Of BMW? De huidige generatie BMW tikt al snel richting de 180 pk en hoger. Of Honda R?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
MicGlou schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:02:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/11253329

Zoiets? Motorisch ontzettend betrouwbaar en makkelijk te tunen... want het is een Honda :)

En anders zou ik denk ik ook naar een Focus ST kijken zolang die maar niet oranje is :) Stoere wagen om te zien en ondanks sportief onderstel nog best een comfortabele auto in vergelijking met gelijkwaardige wagens... die Honda is bijvoorbeeld veel stugger en daardoor onrustiger wat betreft geluid en doorgifte van kleine oneffenheden in de weg... alhoewel sommige dat juist prettig vinden om het wegdek te kunnen voelen.
Op die honda zit geen turbo dus tunen is aardig aan de prijs.
Mijn lijstje met mogelijkheden
Evo
e46 m3
Subaru BRZ (miss iets te duur)
e39 m5
e60 m5 (als je nog een potje met geld hebt voor de reparaties en onderhoud)
Golf GTI
BMW 130
Audi S3
etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:55:
Focus ST had ik ook al gezien en heeft volgens mij dezelfde 2.5 als de Volvo's, wat een + punt is.
Klopt, en als je 250pk niet genoeg vind kan je relatief makkelijk extra pk's uit de blokken halen.
Met relatief weinig aanpassingen kan je zo richting de 300pk gaan.

Alle aanpassingen die voor de Ford Focus RS Mk2 2009 beschikbaar zijn kan je ook zo op een Volvo C30/S40 T5 zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door FabiandJ op 30-12-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
itsalex schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:10:
Is de Mazda 3 MPS eventueel mogelijkheid? Of BMW? De huidige generatie BMW tikt al snel richting de 180 pk en hoger. Of Honda R?
Als je vanaf een 280 pk WRX komt dan is een 180 pk bmw zo traag als dikke poep XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Astra gtc opc? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
geldermalsen schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:43:
Koop een evo! heb zelf een WRX gehad en overgestapt naar een evo.
kahraman11 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:49:
Ik zou kiezen voor een BMW 325/330i, lekker rap en goede wegligging en als laatste natuurlijk het mooie geluid van de 6 in lijn van BMW. Let wel op het onderhoud zou duur kunnen zijn!
Bij beide bovenstaande ben ik idd bang voor de kosten achteraf.
geldermalsen schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:59:
BTW Brut3 was je ook actief op het subaru forum?
Jup, zelfde naam als hier. Is weer een poos geleden.
geldermalsen schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:11:
Evo
e46 m3
e39 m5
Golf GTI
BMW 130
Audi S3
etc etc
Honda heeft idd geen turbo erop zitten en is dus bijna niet aan te passen. M5 + M3 zijn duur in aanschaf en gebruik verder hebben de betaalbare veel kilometers. Golf GTI/Audi S3 naar gekeken, maar ik hoef geen associatie met het volk waar deze auto's om bekend staan.

Waarom zit ik op de kosten? Ik heb nu een eigen huis en toen ik de Subaru had woonde ik nog thuis. Die dingen verbruiken ook 1 op 7 (euro 98), dat is heel wat meer dan 1 op 10 (euro 95). Dat is ook de reden dat ik geen 300+pk wagen terug hoef te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Hoeveel km maak je per jaar? Ik zit namelijk met het zelfde probleem evo te duur voor dagelijks gebruik en vind het zonde om veel kmers ermee te maken.

Hoeveel mensen moeten mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TheBrut3 schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:29:
Edit; En een verbruik wat binnen de perken blijft. Ik snap dat 1 op 15 niet kan, maar gemiddeld 1 op 10 zou fijn zijn. Daarom kijk ik vooral naar de 200-250pk turbo motoren.
Als je een motor zoekt met 200-250pk (turbo of geen turbo) dan is denk ik 1 op 10 het beste waar je op kan hopen. Maar ga rustig eerder uit van iets als 1 op 7, vermogen en zuinig gaan niet samen. Tenzij je die sportieve wagen als een opoe gaat berijden. ;)

Overigens, is dit niet een ideeetje:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/259022105?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/259471953?asrc=st|as

Skoda Octavia VRS. Inderdaad, klinkt vreselijk suf, maar het is wel een Skoda met 200pk onder de kap. Schijnt nog als de brandweer te gaan. Heb je toch vermogen, maar niet zo'n hoog Sjonnie gehalte.

Of iets als een AMG Mercedes:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/261853629?asrc=st|sr,as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/263953848?asrc=st|sr,as

Met bijna 400 of 500pk knal je echt vooruit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
CMD-Snake schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:07:
Als je een motor zoekt met 200-250pk (turbo of geen turbo) dan is denk ik 1 op 10 het beste waar je op kan hopen. Maar ga rustig eerder uit van iets als 1 op 7, vermogen en zuinig gaan niet samen. Tenzij je die sportieve wagen als een opoe gaat berijden. ;)

Overigens, is dit niet een ideeetje:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/259022105?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/259471953?asrc=st|as

Skoda Octavia VRS. Inderdaad, klinkt vreselijk suf, maar het is wel een Skoda met 200pk onder de kap. Schijnt nog als de brandweer te gaan. Heb je toch vermogen, maar niet zo'n hoog Sjonnie gehalte.
Bij de Octavia krijg je hetzelfde als de Insigna, die zijn wat te zwaar om sportief te zijn.
Overigens is bij de wat meer moderne motoren 200-250pk en 1 op 10 goed haalbaar. Bij 1 op 7 ben ik al bij de 300/350+pk die ook regelmatig gebruikt worden.
geldermalsen schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:19:
Hoeveel km maak je per jaar? Ik zit namelijk met het zelfde probleem evo te duur voor dagelijks gebruik en vind het zonde om veel kmers ermee te maken.

Hoeveel mensen moeten mee kunnen?
Tussen de 15 en 20k per jaar. Maar mijn werk gaat mogelijk verhuizen (40km verderop) maar er wordt ook gesproken over meer thuiswerken (helft van de tijd). Dus dat is nog even afwachten.
Gewoon 5 volwassenen mee, soms wat klein bouwmateriaal erin voor het huis en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
geldermalsen schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:11:
[...]

Evo
e46 m3
e39 m5
Golf GTI
BMW 130
Audi S3
etc etc
Had je niet eerder genoemd volgens mij? Maar ik lees ook wel eens ergens over heen...

Van je huidige lijstjes zou ik de M5-en wegstrepen, das pas duur rijden... ik begrijp dat je niet perse op die kosten kijkt, maar alles is dúúr aan die wagens. Evo's zijn ook erg onderhoudsgevoelig, helemaal voor een Mitsubishi :+ S3 en M3 zou ik sowieso verkiezen boven de Golf GTI en BMW 130, alhoewel de S3 en de M3 ook vrij kostbare wagens zijn om te rijden.

Die Focus vind ik dan nog steeds een goede maar die staat nu niet meer in je lijstje... vrij voordelig in de aanschaf, betrouwbaarheid okay en lage kosten over het algemeen. Plus dat ik het persoonlijk een van de beter uitziende wagens vind uit het lijstje, Duits is sowieso vrij saai qua uiterlijk.

Wat ik nog tegen kom op verschillende zoeksites:

-Ford S-Max 2.5 Turbo 220pk... erg betaalbaar, ruimte genoeg.
-Mazda RX8 1.3 Renesis 241pk... bijzonder om te rijden, wankelmotor! Stuurt goed, geen ruimte achterin.
-Renault Megane 2.0 Turbo... veel voordeliger in de aanschaf dan de RS en bijna net zo leuk
-Peugeot 407 3.0 V6... durf ik eigenlijk niet veel over te zeggen, lijkt mij een leuke ruime wagen maar ben niet bekend met die uitvoering. Grotere Peugeots zijn doorgaans wel steviger gebouwd voor Franse wagens en erg goedkoop in onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:07
Een Civic 2.2 (FK3) Diesel til je makkelijk over de 200PK heen met ECU/OBD tuning en trekt er dan harder aan dan een Type-R FN2 (mede door hoge koppel) :9

OT: wat is gemiddelde verbruik met je CR-Z? Twijfel over de overstap van Civic 1.8 FK2 naar CR-z

[ Voor 24% gewijzigd door SniperGuy op 30-12-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Even een opmerking over de RX8, daar zit geen turbo op en echt ruim is die niet ;) zuipt gelijk zot :p en heeft problemen met de ontsteking (kan aangepast worden door de bobijnen te verplaatsen naar de carroserie). Ook is het handig om de starter te vervangen door een veel zwaarder exemplaar, start ie in 5 tellen of sneller. Ook de eerste gen RX8 blokken hebben problemen met hun olie inspuiting, dit is aangepast in de latere versies (welk bj weet ik niet) veroorzaakt een stuk, het stuk breken van de apex seals. Eventueel premixen met synthetische 2takt olie en je hebt een zorg minder.

Haja en zeker niet vergeten: ALTIJD maar dan ook ALTIJD eerst je blok rustig maar goed warm rijden voor je echt alles ervan vraagt ;)

Cheers een Wankel rijder :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:42
Mazda 3 MPS is volgens mij nog een goede optie, is al wel een paar keer genoemd maar nog niet echt aandacht aan besteed dus nogmaals :P

Daarnaast vond ik deze laatst op marktplaats. Is denk ik ook nog wel leuk voor de TS. Grote ruime auto en toch lekker vlot. Misschien nog chiptunen ofzo en dan gaat hij als een speer volgens mij.

Nissan 350Z of 370Z misschien nog een optie? iets minder ruim maar ook lekker vlot.

[ Voor 7% gewijzigd door Pindakaas op 30-12-2014 15:23 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
De Mazda 3 MPS is wel een aardige optie, waarschijnlijk een van de betaalbaardere opties qua onderhoud.

Maargoed, met een dergelijk budget kun je ook een lichte zuinigere Lotus kopen en een normale auto ernaast. (en nog steeds goedkoper in de maandlasten dan sommige genoemde opties)

350Z is ook wel betaalbaar, en wellicht wat beter te doen in onderhoud omdat er geen turbo op zit? Is nog wel 1 op 10 mee te rijden, maar dan moet je niet altijd aan het trappen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door !null op 30-12-2014 16:03 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SniperGuy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:48:
Een Civic 2.2 (FK3) Diesel til je makkelijk over de 200PK heen met ECU/OBD tuning en trekt er dan harder aan dan een Type-R FN2 (mede door hoge koppel) :9

OT: wat is gemiddelde verbruik met je CR-Z? Twijfel over de overstap van Civic 1.8 FK2 naar CR-z
Diesel nog niet echt aan gedacht. Over het algemeen zijn die 0-100 tijden niet echt super. Maar misschien als ik echt een eind moet gaan rijden is dat nog een goede optie.

De CR-Z staat nu volgens mij op 6.7l/100km (volgens de computer), dat verbruikt valt stiekem best tegen (als je hoopt op 1 op 20).

350Z + RX 8 gaan m niet worden. 350Z is ook weer wat te sportief en valt tegen qua ruimte, ik heb een collega die er één heeft. Mazda RX8 heb ik echt veel te veel rampverhalen over gelezen.

Mazda 3 MPS neem ik mee, daar had ik nog niet naar gekeken. Wat is tegenwoordig de betrouwbaarheid van Mazda? Die wilde froegah de eigenaar nog wel eens in de steek laten.

Edit: Even op Gaspedaal en Marktplaats gekeken, maar die Mazda 3 MPS staan er niet veel.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 30-12-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Even iets totaal anders: Forester 2.5 XT, snel, ruim en je komt niet vast te zitten in de sneeuw itt een achterwielaangedreven BMW.
Betrouwbaarheid zit wel goed, alleen verbruik ga je krap aan 1:10 halen als je zuinig aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:16

-tom-562

Oliesjeik

Mazda 3 MPS, Mazda 6 MPS?
Edit: al genoemd dus.
Overigens is Mazda altijd al betrouwbaar geweest, hoort in het rijtje Toyota/Honda/Nissan/Mazda :P

[ Voor 71% gewijzigd door -tom-562 op 30-12-2014 19:22 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 21:15
[b][message=43488211,noline]TheBrut3 schreef op dinsdag 30 december 2014 @
Mazda 3 MPS neem ik mee, daar had ik nog niet naar gekeken. Wat is tegenwoordig de betrouwbaarheid van Mazda? Die wilde froegah de eigenaar nog wel eens in de steek laten.
Betrouwbaarheid van Mazda is juist erg hoog als je kijkt naar de pech statistieken bijvoorbeeld, de RX-8 dan uitgezonderd want daar zijn wat meer problemen mee. Maar bij ons in de familie rijdt iedereen al +- 40 jaar Mazda en nog nooit heeft iemand daarmee langs de kant gestaan of pech gehad. Gewoon normaal onderhoud maar we zijn nog nooit gestrand of gehad dat je auto niet meer wou starten (lege accu door eigen toedoen uitgezonderd).

Ik rij zelf ook alweer drie jaar in een Mazda en ik moet zeggen dat ik ze uiterst betrouwbaar vindt. Zoals ik al zei nooit noemenswaardige problemen mee gehad en ook nooit echt een hoofdprijs voor onderhoud moeten betalen al zal dat voor een MPS misschien iets hoger zijn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 12:30

KabalA!

[ No-Life ]

Zoiets?
Mijn ouders hadden tot vorig jaar altijd Mazda's en daar hebben we nooit problemen mee gehad :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik rij zelf sinds februari van dit jaar een Focus mk2 fase2 ST uit 2008 en kan deze zeker aanbevelen! De wagen is nog volledig stock, en ik heb er inmiddels 20000km mee gereden. De ST wordt dus gebruikt als daily drive. Voor aanschaf is er wel even gerekend maar omdat ik vrijwel alleen snelweg verkeer heb valt het verbruik reuze mee, over die 20k bijna 1:12. Volgens spritmonitor ben ik wel een van de zuinigste ST rijders dus grote kans dat dit iets hoger komt te liggen. Als je stadsritten vermijdt zou 1:11 zeker haalbaar moeten zijn. Dit voor zover verbruik überhaupt van belang is dan:)

De wagen stuurt geweldig en de motor is uiteraard waar je de ST voor koopt. Prachtig stukje oldskool techniek, zo zullen ze niet meer gemaakt worden. Ga er met beleid mee om dan zijn ze bullitproof. Het geluid hoef ik denk ik weinig over te zeggen, dat zul je zelf al gegoogled hebben. Dit geeft een eerlijke indruk van hoe het in de auto klinkt met de gewone pure stock versie:

en wil je meer dan is dat relatief simpel. De officiele huistuner levert een MP260 (260/400) en een MR290 (290/440) pakketje. De eerste is zonder grote hardwarematige ingrepen op een stock wagen te plaatsen voor de tweede heb je wat meer nodig (koppeling etc).

Deze bestuurder rijdt in een 310/530 opgefokte versie...(van focusclub.nl, daar kun je ook aankooptips ed vinden). Of dit verantwoord gedrag is laat ik even in het midden, het is slechts ter illustratie van wat met zo'n Fordje mogelijk is, mocht je daar behoefte aan hebben ;)

[YouTube: http://youtu.be/hBckXNdKmb8]

[ Voor 11% gewijzigd door Phantasmagoria op 30-12-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen nieuwe aanraders, maar de Mazda 3 of 6 MPS zou mijn keuze zijn. Lichte voorkeur voor die laatste, met 4WD net wat neutraler dan de 3 die met al die PK's op de voorwielen wat onderstuurd is. Maar goed, beide zijn wolven in schaapskleren en dat lijk je te zoeken. \

En zoals al gezegd: Mazda is al zolang ik het merk ken gewoon een betrouwbaar en probleemloos merk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Phantasmagoria schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:15:
en wil je meer dan is dat relatief simpel. De officiele huistuner levert een MP260 (260/400) en een MR290 (290/440) pakketje. De eerste is zonder grote hardwarematige ingrepen op een stock wagen te plaatsen voor de tweede heb je wat meer nodig (koppeling etc).
Wie is de officiele huistuner van Ford dan? Ik dacht altijd dat het Cosworth was, maar die MP260 en MR290 paketten komen van een bedrijf wat Mountune heet en dat zit niet in Nederland. Hoe laten mensen hun ECU dan mappen? Of krijg je dan van die standaard maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Laatst online: 09-04-2024
Idd het gaat om Mountune, de door Ford erkende tuner - behalve door Ford Nederland..Waarom dat zo is geen idee.

Ik heb me georienteerd op de MP260, dit kun je oa in Belgie laten installeren, bij UniCars te Diksmuide, dit zou 2 a 3 uur gedaan kunnen worden. Prijsopgave afgelopen zomer was 1380 euro, incl. de grotere intercooler.

MEBU in Nootdorp is bezig officiele Mountune dealer (en installateur) te worden, de status hiervan is me onbekend. Bij MEBU die op focusclub een uitstekende reputatie heeft vwb Focus ST/RS kun je wel door hen zelf ontwikkelde maps laten installeren (voor de ST225 een stage 1 voor 670 euro - dit is zonder grotere intercooler). Mijn voorkeur zou gaan naar Mountune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:42
Misschien iets langzamer dan je zoekt maar is een Subaru legacy/outback niet?

Met de 2.5 liter motor is die heel goed vooruit te branden. Lopen ook goed op LPG en waarschijnlijk dus een stuk goedkoper dan andere. (Zoiets slas dit dus: http://link.marktplaats.nl/877115895

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
JeroenF schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:51:
Misschien iets langzamer dan je zoekt maar is een Subaru legacy/outback niet?

Met de 2.5 liter motor is die heel goed vooruit te branden. Lopen ook goed op LPG en waarschijnlijk dus een stuk goedkoper dan andere. (Zoiets slas dit dus: http://link.marktplaats.nl/877115895
11 secs naar de 100 is wel erg sloom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:08
Clio RS? Licht en 200pk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 12:43
Ferrari, Lamborgini, McLaren, Aston Martin, Jaguar, Porsche, en ook Toyota op hun sportieve auto's en vroeger Alfa Romeo (de echte), en alle andere groten der aarde doen iets waar de auto schijnbaar beter van worden, omdat ze geen rekening hoeven te houden met de énige reden om het niet te doen, namelijk kostenbesparing.

Gelukkig voor de gewone man wordt deze techniek die auto's beter bestuurbaar, controleerbaar, en véél leuker om te rijden maakt ook gebruikt door een clubje in Beieren, het is het kenmerk van hun auto's.

We hebben het hier natuurlijk over achterwielaandrijving. Dus... wat was ook al weer de reden om geen BMW te kopen?
Phantasmagoria schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:23:
Idd het gaat om Mountune, de door Ford erkende tuner - behalve door Ford Nederland..Waarom dat zo is geen idee.
Ik denk omdat Ford ook wel aanvoelt dat door de belachelijke regels in Nederland het zwart zou zien van de bijtellingstrekkers die hun auto de leaseperiode maximaal willen aftrappen, als ze hier fabrieksgarantie op gaan geven :P

[ Voor 26% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-01-2015 13:07 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:02
Aangezien je nu een CR-Z hebt waarom niet de stap naar een Civic Type R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien al naar de BMW 645CI gekeken? Kan als je een beetje rustig aan doet 1:10 halen. Misschien iets boven budget maar dan rij je wel een echte sportwagen met vermogen.

http://www.autowereld.nl/bmw/6-serie/645ci-8387986/foto.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Lijkt me meer een GT dan een sportwagen, maar verkeerd zal het niet rijden :)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

vhal

ಠ_ಠ

Die 645 (of elke willekeurige 6 in die serie) heeft wel last van een negatief imago...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Een 6 serie verbruikt te veel, is vrij zwaar (1600 kilo) en is duurder in de verzekering. Overigens trekken de Duitse "premium" merken mij momenteel niet, misschien als ik ouder ben.

Maar mijn keuze is volgens mij ver gemaakt. Ik denk toch dat ik rond ga kijken voor een Focus ST of een Mazda 3 MPS.

RWD hoef ik niet, ik ga toch het circuit niet op. Mocht ik dat ooit nog willen kan ik altijd nog zo'n rag BMW kopen en die ombouwen tot racebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:20
Nissan 200SX S14 of S15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Blugh... Vandaag naar een Mazda 3 MPS (2008, nog geen 50k km) gaan kijken en die leek me wel wat. Ik wilde alleen meer informatie over de aanpassingen (ik zag al andere velgen en uitlaat) maar helaas, de auto is vanmiddag ook verkocht!

Dus dat wordt weer verder zoeken. Helaas staan er maar weinig leuke Focus ST in Nederland.
Verder heb ik ook de Honda Civic Type R opgenomen in mijn zoeklijstje, maar ook daarvan geen aantrekkelijke in Nederland.

In Duitsland staat genoeg, helaas zit ik wel aan mijn eigen auto vast en kan ik niet zo even een auto erbij kopen in de hoop dat ik mijn eigen wagen verkoop.

Ook even gedacht om een supercharger op mijn auto te plaatsen om van 120 naar 180pk te gaan, maar dit al snel weer uit mijn hoofd gezet. Dat is mij geen investering van 5-6k waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 19:36
De 130i is ook een hele fijne auto. 6 cilinder zonder turbo maar dat is in deze auto zeker niet verkeerd.
Hij heeft genoeg power; 265PK maar is ook nog redelijk zuinig te rijden; 1 op 10-11. En ook nog eens heel betrouwbaar: http://www.autobild.de/ar...test-bmw-130i-887616.html

Het model moet je van houden maar het is zeker de moeite om deze eens te proberen.
Voorbeeldje: http://ww3.autoscout24.nl/classified/262660783?asrc=st|as

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 23:38
Ik zou in ieder geval wegblijven van Franse auto's en Opel. Als je zelf zegt dat je VAG en misschien Mercedes/BMW ook niks vindt zou ik ook richting Japan gaan kijken. Alles wat hier boven genoemd, valt weinig op toe te voegen.

Persoonlijk vind ik als je een snelle, ruime, onopvallende auto zoekt, dat Volvo en Saab de beste te bieden hebben. Motoren kun je ook heel makkelijk tunen. Vooral de Volvo S40 T5 en S60 T5 vind ik heel gaaf.

Deze bijvoorbeeld: http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/12305299

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:30
Thenotorious schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:56:
Ik zou in ieder geval wegblijven van Franse auto's en Opel. Als je zelf zegt dat je VAG en misschien Mercedes/BMW ook niks vindt zou ik ook richting Japan gaan kijken. Alles wat hier boven genoemd, valt weinig op toe te voegen.
Daar ben ik het toch zeker niet mee eens, zowel Opel als de Fransen hebben leuke auto's, die ook prima in elkaar zitten

Dat fabeltje van slechte elektronica bij Franse auto's kennen we nou allemaal wel, maar dat is iets van 15 jaar geleden, hetzelfde geldt voor VAG, waarbij ze zeggen dat het super degelijk is, zijn we hier soms de TSI modellen en TDI modellen vergeten die vol met problemen zitten?

Elk automerk heeft zijn voor en nadelen, en elk automerk heeft van die 'maandag morgen' modellen ;)

Die Volvo uit je link ziet er overigens wel heel goed uit, snap alleen dan niet dat de eerste eigenaar niet voor de navigatie optie is gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
FabianGTI schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Daar ben ik het toch zeker niet mee eens, zowel Opel als de Fransen hebben leuke auto's, die ook prima in elkaar zitten

Dat fabeltje van slechte elektronica bij Franse auto's kennen we nou allemaal wel, maar dat is iets van 15 jaar geleden, hetzelfde geldt voor VAG, waarbij ze zeggen dat het super degelijk is, zijn we hier soms de TSI modellen en TDI modellen vergeten die vol met problemen zitten?

Elk automerk heeft zijn voor en nadelen, en elk automerk heeft van die 'maandag morgen' modellen ;)

Die Volvo uit je link ziet er overigens wel heel goed uit, snap alleen dan niet dat de eerste eigenaar niet voor de navigatie optie is gegaan :P
Nou in het algemeen zijn ze wel minder betrouwbaar dan de Japanse auto's. En persoonlijk zou ik nooit in een Opel of een Peugeot/Renault/Citroen gevonden willen worden. Het gaat met niet puur om de betrouwbaarheid hoor, maar ik heb altijd het 'gevoel' dat er iets mist in een Franse auto. Het interieur is nooit echt super degelijk en het geheel ziet er (vind ik) ook niet echt degelijk uit. Er zijn een paar uitzonderingen die ik wel gaaf vind zoals de Peugeot 205 GTI en de Renault 5 GT turbo, maar daar blijft het ook bij.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

FabianGTI schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Probleem is dat in Frankrijk het drie dagen in de week maandag is. :) Mijn vriendin heeft nu een citroen, redelijke auto trilt wel wel een beetje bij verschillende snelheden maar vooral boven de 130 (nee het hoort een beetje bij de C4 probeer maar niet op te lossen kost veel en lukt ws toch niet), en in de zomer regelmatig denkt dat het maar 5 graden is en lekker warem lucht gaat blazen met 30 graden buiten. |:( En daarna de hele vloer zeiknat was van de condens (afvoeren zaten dicht).

Maar ja als je de arbeidsethos van een fransman bekijkt kan er toch ook geen behoorlijk produkt uit dat land komen.

Mijn MG zit een stuk beter in elkaar, dat zegt genoeg. :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 05:05
Thenotorious schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Nou in het algemeen zijn ze wel minder betrouwbaar dan de Japanse auto's. En persoonlijk zou ik nooit in een Opel of een Peugeot/Renault/Citroen gevonden willen worden. Het gaat met niet puur om de betrouwbaarheid hoor, maar ik heb altijd het 'gevoel' dat er iets mist in een Franse auto. Het interieur is nooit echt super degelijk en het geheel ziet er (vind ik) ook niet echt degelijk uit. Er zijn een paar uitzonderingen die ik wel gaaf vind zoals de Peugeot 205 GTI en de Renault 5 GT turbo, maar daar blijft het ook bij.
ooit in een Peugeot 406/407 coupé gezeten? zoniet, ga je kennis eens bijspijkeren ;)
juist het interieur in een Peugeot is hartstikke degelijk. dat jij het er niet zo uit vind zien is iets heel anders.
en minder betrouwbaar als de japanners slaat natuurlijk helemaal als een tang op een varken.
feit: Peugeot 405GRD 1.9 met bijna 5 ton op de teller, starten en lopen al was het -10. uiteindelijk export naar het oostblok, waar hij, zou me niks verbazen, waarschijnlijk nog steeds rondrijd XD
Peugeot 406 Break 1.9 Turbodiesel met 4 ton op de teller, starten en lopen en uiteindelijk geexporteerd naar Frankrijk waar die nog een aantal jaren dienst heeft mogen doen als pakezel en de nodige kilometers erbij heeft gekregen.
en een 205 als uitzondering? damn, dan pak je wel de Peugeot die eigenlijk het allerslechtst in elkaar gedopt is. ding is/was zo slap als de neten, geen enkele kreukelzone, slecht in de lak etc. Maar de GTI behoort, gelukkig, wel tot de echt auto's uit de geschiedenis.

@ TS, al gedacht aan een Volvo V50 T5? zelf deze laatst aangeschaft en bevalt me tot nu toe heerlijk! en is makkelijk te chippen met die turbo op het heerlijke 5 cilinderblok

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnAbel op 23-01-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

MartijnAbel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:15:
[...]

ooit in een Peugeot 406/407 coupé gezeten? zoniet, ga je kennis eens bijspijkeren ;)
juist het interieur in een Peugeot is hartstikke degelijk. dat jij het er niet zo uit vind zien is iets heel anders.
en minder betrouwbaar als de japanners slaat natuurlijk helemaal als een tang op een varken.
feit: Peugeot 405GRD 1.9 met bijna 5 ton op de teller, starten en lopen al was het -10. uiteindelijk export naar het oostblok, waar hij, zou me niks verbazen, waarschijnlijk nog steeds rondrijd XD
Peugeot 406 Break 1.9 Turbodiesel met 4 ton op de teller, starten en lopen en uiteindelijk geexporteerd naar Frankrijk waar die nog een aantal jaren dienst heeft mogen doen als pakezel en de nodige kilometers erbij heeft gekregen.
en een 205 als uitzondering? damn, dan pak je wel de Peugeot die eigenlijk het allerslechtst in elkaar gedopt is. ding is/was zo slap als de neten, geen enkele kreukelzone, slecht in de lak etc. Maar de GTI behoort, gelukkig, wel tot de echt auto's uit de geschiedenis.

@ TS, al gedacht aan een Volvo V50 T5? zelf deze laatst aangeschaft en bevalt me tot nu toe heerlijk! en is makkelijk te chippen met die turbo op het heerlijke 5 cilinderblok
Dat soort feiten zijn vrij nutteloos, voor ieder verhaal van een auto met 5 ton op de klok kan je ook een verhaal tegenover zetten waar hetzelfde type met 50.000 de soep in is gedraaid.

Als ik moest kiezen tussen een zweed met 3 ton op de teller of een franse met 175 dkm dan koos ik alsnog de zweed any day of the week, er zijn idd wel eens peugeots gespot met 4 ton, maar zo'n beetje iedere volvo doet het op zijn sloffen. (en nee heb geen volvo :p)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Flagg schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:32:
[...]

Dat soort feiten zijn vrij nutteloos, voor ieder verhaal van een auto met 5 ton op de klok kan je ook een verhaal tegenover zetten waar hetzelfde type met 50.000 de soep in is gedraaid.

Als ik moest kiezen tussen een zweed met 3 ton op de teller of een franse met 175 dkm dan koos ik alsnog de zweed any day of the week, er zijn idd wel eens peugeots gespot met 4 ton, maar zo'n beetje iedere volvo doet het op zijn sloffen. (en nee heb geen volvo :p)
je spreekt jezelf nogal tegen door te zeggen dat voor ieder verhaal van een auto met 5 ton op de klok je ook een verhaal kunt houden over hetzelfde type met 50000KM die in de soep is gedraaid, maar vervolgens geef je aan dat zo'n beetje elke volvo dat op zijn sloffen doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

MartijnAbel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:38:
[...]

je spreekt jezelf nogal tegen door te zeggen dat voor ieder verhaal van een auto met 5 ton op de klok je ook een verhaal kunt houden over hetzelfde type met 50000KM die in de soep is gedraaid, maar vervolgens geef je aan dat zo'n beetje elke volvo dat op zijn sloffen doet 8)7
En er zijn ook zat verhalen van volvo's die met 50.000 in de soep gedraaid zijn. Maar ik weet wel wat ik zou kiezen.

Begrijpend lezen blijft lastig, goed blijven oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb naar de Volvo's (C30, S40, V50) zitten kijken die in mijn prijsklasse vallen, maar eigenlijk vind ik ze niet echt mooi. Ze ogen te weinig sportief.
Volgens mij is het een héél hard feit dat de jappen de betrouwbaarste auto's maken ter wereld. Ze staan overal bovenaan in de stats op gebied van betrouwbaarheid en hebben vaak betere prestaties en verbruik dan de fabrieksopgaaf (al is dat verbruik sinds dat downsizen ook niet echt meer spot on).

En in de Volvo blokken heb ik ook zeker vertrouwen, daarom staat de Focus ST225 er tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 23-01-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:16

-tom-562

Oliesjeik

Een Focus RS is eigenlijk ideaal :P Hele goede wegligging, en een blok met veel vermogen wat ook nog eens zonder problemen 3 of 4 ton op de klok kan zetten :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
En een prijs van 25k en dan heb ik nog niet naar de verzekering gekeken.
De Focus RS is echt een auto voor erbij imo. De ST225 kan je trouwens ook tot 300+ krijgen zonder al te veel betrouwbaarheid te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

TheBrut3 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:46:

Volgens mij is het een héél hard feit dat de jappen de betrouwbaarste auto's maken ter wereld. Ze staan overal bovenaan in de stats op gebied van betrouwbaarheid.
Dat klopt redelijk maar wanneer er dan onderdeel nodig is dat verslijt zoals uitlaat, remmen dan is vervanging wel stuk duurder ineens.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 23-01-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thenotorious schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:56:
Ik zou in ieder geval wegblijven van Franse auto's
Italiaanse zou ik ook niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 12:55
Met de huidige brandatofprijzen zou ik iets met een Hemi V8 kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe koop je met elke 2e hands auto het onderhoud dat niet gebeurd is.
Remblokken, uitlaat, grote beurt, banden, accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

TheBrut3 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:36:
En een prijs van 25k en dan heb ik nog niet naar de verzekering gekeken.
De Focus RS is echt een auto voor erbij imo. De ST225 kan je trouwens ook tot 300+ krijgen zonder al te veel betrouwbaarheid te verliezen.
Alleen de std koppeling vind +400Nm niet echt fijn helaas.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
[...]

Ik noem de 205 gti niet als uitzondering als betrouwbare auto, maar als (een van de) enige Franse auto's die ik wel gaaf vind. En wat hierboven is gezegd, als een Peugeot model net 4-5 ton heeft gehaald wilt dat natuurlijk niks zeggen. Ik geloof best dat er genoeg Franse auto's zijn die de 4-5 ton makkelijk halen (mits er goed onderhoud is gepleegd) maar als je naar de Duitsers gaat kijken, de Mercedes Taxi's voornamelijk, zijn auto's die meer dan 8 ton hebben gelopen geen uitzondering. En dat een Peugeot degelijker is dan een Japanner dat is gewoon grote onzin.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Thenotorious schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:01:
[...]

Ik noem de 205 gti niet als uitzondering als betrouwbare auto, maar als (een van de) enige Franse auto's die ik wel gaaf vind. En wat hierboven is gezegd, als een Peugeot model net 4-5 ton heeft gehaald wilt dat natuurlijk niks zeggen. Ik geloof best dat er genoeg Franse auto's zijn die de 4-5 ton makkelijk halen (mits er goed onderhoud is gepleegd) maar als je naar de Duitsers gaat kijken, de Mercedes Taxi's voornamelijk, zijn auto's die meer dan 8 ton hebben gelopen geen uitzondering. En dat een Peugeot degelijker is dan een Japanner dat is gewoon grote onzin.
ik zeg ook nergens dat een Peugeot degelijker is dan een japanner. Ik ben wel van mening, dat als ik ga kijken naar mijn eigen ervaringen met de merken, dat de Peugeot's die ik gehad heb net zo betrouwbaar, zoniet betrouwbaarder zijn geweest dan de jappen die ik heb gehad.
het is trouwens ook maar net op wat voor vlak jij gaat kijken naar de betrouwbaarheid. motorisch zijn er inderdaad zat merken die gigantische kilometerstanden kunnen halen en dit ook meermaals hebben bewezen.
ga je kijken naar de betrouwbaarheid qua constructie e.d. dan zijn er ook zat dingen te vinden bij de BMW's, Mercedesen en Audi.(BMW 3 serie die scheuren krijgt in de bodem en waarbij de achteras loskomt(325 & 330), de Mercedes Vito waarbij de voorste steunbalk al na 2 jaar volledig rot is, Audi met zijn bagger schakelbakken(A4 & A6 1996 tot 2005) dus er zijn zat dingen te vinden, ook bij de Duitsers.

ga voor de gein eens kijken bij autoweek klokje rond en het zal je verbazen hoe de Peugeot's uit de testen komen. http://www.autoweek.nl/klokjerond

het aloude riedeltje dat franse auto's onbetrouwbaarder zijn dan elk ander merk is iets wat allang niet meer het geval is, al houd het grootste gros van de mensen natuurlijk het liefst vast aan de "verhalen" zonder zelf onderzoek te doen en een frans merk gereden te hebben ;)

tis trouwens niet als aanval bedoeld hoor, ik val er alleen soms een beetje over dat mensen zonder boe of bah al een oordeel klaar hebben over franse auto's, terwijl de helft gewoon niet eens waar is. vaak zijn he trouwens de Audi, VW en BMW rijders die er het meest over te oordelen hebben en zelf nog nooit een fransoos gereden hebben. altijd jammer dan die aannames haha :9

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnAbel op 24-01-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Mercedes C320 cdi. Diesel, 224pk, 6,8 seconden naar de 100 en een top van 250km/h. Ik rij em zelf ook en er zijn weinig auto's in deze klasse sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MartijnAbel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:05:
[...]
tis trouwens niet als aanval bedoeld hoor, ik val er alleen soms een beetje over dat mensen zonder boe of bah al een oordeel klaar hebben over franse auto's, terwijl de helft gewoon niet eens waar is. vaak zijn he trouwens de Audi, VW en BMW rijders die er het meest over te oordelen hebben en zelf nog nooit een fransoos gereden hebben. altijd jammer dan die aannames haha :9
Even afgezien van de betrouwbaarheid staat Peugeot ook niet bekend om de snelle auto's (waar TS naar zoekt). Van een 308/508 bestaat niet eens een snelle versie, allemaal 1600cc blokjes (benzine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
MartijnAbel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:05:
[...]

ik zeg ook nergens dat een Peugeot degelijker is dan een japanner. Ik ben wel van mening, dat als ik ga kijken naar mijn eigen ervaringen met de merken, dat de Peugeot's die ik gehad heb net zo betrouwbaar, zoniet betrouwbaarder zijn geweest dan de jappen die ik heb gehad.
het is trouwens ook maar net op wat voor vlak jij gaat kijken naar de betrouwbaarheid. motorisch zijn er inderdaad zat merken die gigantische kilometerstanden kunnen halen en dit ook meermaals hebben bewezen.
ga je kijken naar de betrouwbaarheid qua constructie e.d. dan zijn er ook zat dingen te vinden bij de BMW's, Mercedesen en Audi.(BMW 3 serie die scheuren krijgt in de bodem en waarbij de achteras loskomt(325 & 330), de Mercedes Vito waarbij de voorste steunbalk al na 2 jaar volledig rot is, Audi met zijn bagger schakelbakken(A4 & A6 1996 tot 2005) dus er zijn zat dingen te vinden, ook bij de Duitsers.

ga voor de gein eens kijken bij autoweek klokje rond en het zal je verbazen hoe de Peugeot's uit de testen komen. http://www.autoweek.nl/klokjerond

het aloude riedeltje dat franse auto's onbetrouwbaarder zijn dan elk ander merk is iets wat allang niet meer het geval is, al houd het grootste gros van de mensen natuurlijk het liefst vast aan de "verhalen" zonder zelf onderzoek te doen en een frans merk gereden te hebben ;)

Natuurlijk, ik begrijp ook wat je bedoeld hoor. Ik heb het alleen puur over mijn eigen 'gevoelens' die ik krijg bij Franse auto's om het maar zo te zeggen haha. Ben zelf een 18 jarige student dus heb niet in veel auto's gereden. De Franse auto's waar ik wel in heb gereden zijn de Peugeot 5008, Peugeot 308SW en Citroen Saxo. Qua uitrusting en interieur vond ik de Peugeot 5008 maar qua motorische betrouwbaarheid wil ik het niet over hebben.. Peugeot 308SW vond ik dan wel weer een topinterieur hebben, lekker clean. En citroen Saxo was gewoon in een woord verschrikkelijk, alles kraakte alles had slijtage etc etc. (ligt ook aan de gebruikers door de jaren heen natuurlijk).

BTW, je aanname klopt, ben zelf een VW rijder haha, ook al, als ik het zou kunnen betalen maandelijks, zou ik zo in een Volvo/Saab/Lexus of iets anders Japans rijden..

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Het Fantoom schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:10:
[...]

Even afgezien van de betrouwbaarheid staat Peugeot ook niet bekend om de snelle auto's (waar TS naar zoekt). Van een 308/508 bestaat niet eens een snelle versie, allemaal 1600cc blokjes (benzine).
Peugeot RCZ, Peugeot 406 coupé 3.0 V6, Peugeot 407 coupé 3.0 V6(al is die wel zwaar) Peugeot 308GTI, 508GT en zo kan ik nog wel even doorgaan ;) enne, verkijk je niet op de kleine blokjes, je weet denk ik wel wat de 1.6THP in de RCZ qua vermogen doet? juist, 270PK... :>

maar laten we maar ophouden met de discussie, schiet de TS ook niks mee op :P dan kunnen we beter een discussietopic maken over de aller aller beste auto ooit gemaakt haha XD

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnAbel op 24-01-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Anoniem: 258387 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:19:
Mercedes C320 cdi. Diesel, 224pk, 6,8 seconden naar de 100 en een top van 250km/h. Ik rij em zelf ook en er zijn weinig auto's in deze klasse sneller.
Heb ik naar gekeken, evenals de BMW 330d, maar die hebben allemaal echt hoge kilometerstanden en degene die dat niet hebben liggen of buiten budget of ik vertrouw er niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:40:
[...]

Heb ik naar gekeken, evenals de BMW 330d, maar die hebben allemaal echt hoge kilometerstanden en degene die dat niet hebben liggen of buiten budget of ik vertrouw er niks van :P
zolang ze goed onderhoud hebben gehad en dat is ook terug te zien in de onderhoudsboekjes, dan zou ik ze zeker niet laten staan. ik zou zelfs nog eerder zo'n auto aanschaffen dan 1 met lage kilometers en weinig onderhoud.
het voordeel is ook nog eens dat je bij hoge kilometerstanden de prijzen verhoudingsgewijs laag zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MartijnAbel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Peugeot RCZ, Peugeot 406 coupé 3.0 V6, Peugeot 407 coupé 3.0 V6(al is die wel zwaar) Peugeot 308GTI en zo kan ik nog wel even doorgaan ;) enne, verkijk je niet op de kleine blokjes, je weet denk ik wel wat de 1.6THP in de RCZ qua vermogen doet? juist, 270PK...
als je niet weet waar je het over hebt, heb het er dan ook niet over :P :>
Ik weet waar ik het over heb, namelijk de normale hatchback en sedan modellen zoals 308/508.
308GTI is dan een uitzondering als absolute 'sportversie', maar doet nog steeds zwaar onder voor de snellere versies van een 1, A3 of A-klasse. En voor een snelle sedan/station ben je bij Peugeot al helemaal aan het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Het Fantoom schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:45:
[...]

Ik weet waar ik het over heb, namelijk de normale hatchback en sedan modellen zoals 308/508.
308GTI is dan een uitzondering als absolute 'sportversie', maar doet nog steeds zwaar onder voor de snellere versies van een 1, A3 of A-klasse. En voor een snelle sedan/station ben je bij Peugeot al helemaal aan het verkeerde adres.
*zucht* een snelle hatchback en sedan is ook niet een normale variant, dat is ook de reden dat er GT of GTI of V6/THP bij staat.

de 508GT die ik je link is een doodnormale Sedan met 205PK, de 308GT is er in SW variant(station) met 180PK en 205PK de 406 Break is er in 3.0 V6 geweest met 207PK, de 407 SW is er in 3.0 V6 met 207PK

enne, om er nog even op terug te komen, bij een normale Volvo krijg je ook niet 200+ PK, dan hebben we het ook over een T5 of R variant, bij een normale Golf heb je ook geen 200+ PK, dan hebben we het over een GTI etc...

Volgens mij heb ik inmiddels het punt wel duidelijk gemaakt, dat ik net even ietsiepietsie meer verstand van Peugeot heb dan jou :P . mocht je door willen discussieren dan raad ik je aan om dat via PB te doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnAbel op 24-01-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MartijnAbel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:56:
[...]
de 508GT die ik je link is een doodnormale Sedan met 205PK, de 308GT is er in SW variant(station) met 180PK en 205PK de 406 Break is er in 3.0 V6 geweest met 207PK, de 407 SW is er in 3.0 V6 met 207PK
Ik vergelijk natuurlijk niet met Volvo zoals je aanhaalt. Maar bv wel met BMW, een 320i (F30) doet er al ruim een seconde minder over dan de 508GT om op 100 te komen. En dat is nog maar een instapmotor, daar waar het aanbod van Peugeot al stopt. Peugeot is gewoon bedoeld voor een ander publiek. Maar laten we stoppen met deze discussie hier inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

TheBrut3 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:40:
[...]

Gewoon goed kijken naar het onderhoud. Een nieuwe C kan met gemak een half miljoen km mee.
Je mag de mijne ook kopen, 2007, nu 96k gereden. 1000km geleden beurt gehad, er komen nog 2 nieuwe achterbanden op en ik heb preventief de ophangrubbers laten vervangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

[...]
enne, om er nog even op terug te komen, bij een normale Volvo krijg je ook niet 200+ PK, dan hebben we het ook over eenT5 of R variant, bij een normale Golf heb je ook geen 200+ PK, dan hebben we het over een GTI etc...
Bij een 2.0t, 2.4t en 2.5t krijg je standaard (meer dan) 200pk hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 12:55
[...]

de 508GT die ik je link is een doodnormale Sedan met 205PK, [...]
De 508 zit qua buitenmaten tussen de BMW 3- en 5-serie in. Laat me vergelijken met de 3-serie op benzine.

Een 3-serie is niet leverbaar met 205 pk. Wel met 184. Of 245. Of 306. Of 431 :)

Als je het over sportiviteit hebt, zijn de merken gewoon niet vergelijkbaar. Het enige uitgesproken sportieve model bij Peugeot is de RC-Z-R. Met een 270 pk viercylinder THP motor en voorwielaandrijving zit die in de hoek van de Golf R, Focus RS en Megane RS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Anoniem: 93248 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:33:
[...]

Bij een 2.0t, 2.4t en 2.5t krijg je standaard (meer dan) 200pk hoor :+
Normale volvo ;) dan heb ik het niet over de turbo motoren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Afbeeldingslocatie: http://www.imageupload.co.uk/images/2015/01/26/cli.jpg

Dit is heerlijk. En ik rij er heel lekker allemaal volvo's mee schijt die denken dat ze hard kunnen omdat er T of R achterop staat. 1 bocht en ik rij alleen.

[ Voor 77% gewijzigd door Dinictus208 op 26-01-2015 18:24 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dinictus208 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:20:
[afbeelding]

Dit is heerlijk. En ik rij er heel lekker allemaal volvo's mee schijt die denken dat ze hard kunnen omdat er T of R achterop staat. 1 bocht en ik rij alleen.
Hahahahhaaha, lache man zo'n geintje... :p
Zo gigantisch ontloopt het elkaar niet.

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnAbel op 28-01-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

[afbeelding]

Mooie zinsopbouw man!
En een leuke auto inderdaad, als je kapster bent :+

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 26-01-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dank voor de complimenten! CLIO 3 RS is KING!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 05:35

Typhone

Who Dares Wins

t_captain schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:11:
[...]

De 508 zit qua buitenmaten tussen de BMW 3- en 5-serie in. Laat me vergelijken met de 3-serie op benzine.

Een 3-serie is niet leverbaar met 205 pk. Wel met 184. Of 245. Of 306. Of 431 :)

Als je het over sportiviteit hebt, zijn de merken gewoon niet vergelijkbaar. Het enige uitgesproken sportieve model bij Peugeot is de RC-Z-R. Met een 270 pk viercylinder THP motor en voorwielaandrijving zit die in de hoek van de Golf R, Focus RS en Megane RS.
BMW 330i met 258pk ;) E90.
Te vinden voor 16k.

335i's krijg je ook voor dat geld.

Ford Focus ST is echter een leuke rijdersauto en stuurt veel scherper dan mijn BMW 330i. Mazda MX-5 (mist wel wat vermogen) is ook leuk voor erbij. Honda S2000 heb je ook nog zo uit mijn hoofd maar vraag me niet hoe die van binnen uitzien. Ik gilde al bij de aanblik van een Subaru Impreza van niet zo heel oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
BMW 3's die aan de eisen en binnen de prijs vallen kan ik bijna niet vinden en degene die ik kan vinden zijn langs alle kanten totall geweest, gewoon geïmporteerde schadebakken.

Voorbeeld: http://www.autotrader.nl/...s/4dvaw/bmw-3-serie-335i/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:08
Autotrader kijk ik per definitie niet op. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Was via gaspedaal.nl
Ik kijk altijd op gaspedaal, marktplaats, autoscout en autotrack. Dan heb ik de meeste sites wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:44

PauseBreak

derp!

Het Fantoom schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:08:
[...]

Ik vergelijk natuurlijk niet met Volvo zoals je aanhaalt. Maar bv wel met BMW, een 320i (F30) doet er al ruim een seconde minder over dan de 508GT om op 100 te komen. En dat is nog maar een instapmotor, daar waar het aanbod van Peugeot al stopt. Peugeot is gewoon bedoeld voor een ander publiek. Maar laten we stoppen met deze discussie hier inderdaad.
Dat is natuurlijk geen instapmotor. De instapmotor voor de F30 is de 16i. Die heeft overigens ook al 125pk, dus niet bepaald een stakker, maar wel even feitelijk correct blijven aub :P
Verder ben ik het helemaal eens: De gemiddelde Franse auto is gericht op comfortabel van A naar B komen, niet op uitermate sportief rijgedrag. Daar is niks mis mee, maar het is wel iets anders dan zo'n BMW die niet normaal rechtuit kan rijden :+

Voor TS:
Is het geen optie om je auto uit Duitsland te halen en dat je vaste garage (ik neem tenminste aan dat je die min of meer wel hebt) dan jouw auto overneemt of in opdracht verkoopt? Op die manier kun je naar veel meer modellen kijken dan wanneer je per se je auto in wilt ruilen.
Mocht je die route nemen, let er dan wel even op dat de uitrustingsniveaus verschillen. Zo heeft een BMW 330i in Nederland vrij standaard een alarmsysteem klasse III, waar diezelfde BMW dat in Duitsland vaker niet dan wel heeft.

Mijn tip zou zijn om daar eens serieus naar te kijken. Zeker aangezien je graag wat meer pk's dan gemiddeld wilt hebben doe je er beter aan om je blikveld te verruimen. Nederland staat niet bepaald vol met echt potente wagens namelijk :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Import heb ik ook zeker naar gekeken maar ik zie wel wat problemen daarin, dat is idd de verkoop van mijn huidige auto. Ik heb geen vaste garage dus dat is misschien wel een lastig punt. Particuliere verkoop zie ik tegenwoordig ook wat tegenop, zoveel gedoe en gezeur tegenwoordig.

Maar particulier kan ik er misschien wel 1 of 2k meer voor vangen, dat zou al mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:44

PauseBreak

derp!

Ik bedacht me net dat er in de directe grensstreek overigens ook best wel wat Duitse dealers zijn die Nederlandse auto's accepteren als inruilauto. Misschien dat je daar ook nog naar zou kunnen kijken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:30
TheBrut3 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:42:
Import heb ik ook zeker naar gekeken maar ik zie wel wat problemen daarin, dat is idd de verkoop van mijn huidige auto. Ik heb geen vaste garage dus dat is misschien wel een lastig punt. Particuliere verkoop zie ik tegenwoordig ook wat tegenop, zoveel gedoe en gezeur tegenwoordig.

Maar particulier kan ik er misschien wel 1 of 2k meer voor vangen, dat zou al mooi zijn.
Vertel mij wat, heb mijn auto te koop staan en de meest kansloze mailtjes komen binnen :/
Ik heb mijn auto voor 10k te koop, mensen bieden dan 7k.. tuurlijk, ik zak wel even 3k 8)7

En dan is die 10k die ik vraag nog niet eens echt veel, de meeste gelijke auto's zijn ouder, meer kilometers en in slechtere staat, en dan zelfs nog duurder :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
FabianGTI schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:12:
Vertel mij wat, heb mijn auto te koop staan en de meest kansloze mailtjes komen binnen :/
Ik heb mijn auto voor 10k te koop, mensen bieden dan 7k.. tuurlijk, ik zak wel even 3k 8)7

En dan is die 10k die ik vraag nog niet eens echt veel, de meeste gelijke auto's zijn ouder, meer kilometers en in slechtere staat, en dan zelfs nog duurder :F
Bij mij zal het dan hetzelfde verhaal worden, maar dan voor 12k ofzo... En als ze dan aan de deur komen is er ineens vanalles kapot aan de auto! |:(
Er zijn zelfs onderdelen kapot die mijn hybride niet eens heeft dan 8)7

Inruil bij verkoop ligt tussen de 10 en 11k dus veel meer krijg ik er particulier denk niet voor. Al zal de dealer hem wegzetten voor 13.5-14k.

En als ik hem particulier wil verkopen moet ik dat ding ook nog eens een beurt geven (moet binnenkort toch, maar bij inruil bespaar ik dat) en ik moet dat ding netjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

TheBrut3 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:47:
[...]

En als ik hem particulier wil verkopen moet ik dat ding ook nog eens een beurt geven (moet binnenkort toch, maar bij inruil bespaar ik dat) en ik moet dat ding netjes maken.
Dat klinkt niet echt als liefhebberij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Hoezo? Als ik de auto over een maand inruil zou het toch zonde zijn als ik er nu €400,- in steek? Die garage geeft er geen cent meer voor dan.
Tuurlijk, als ik nog een half jaar verder moet of ik ga hem particulier verkopen moet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07 12:57

Jasperlamers

Carpe Diem!

Ignis sport strakke wegligging en pittig motortje O+

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jasperlamers schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:14:
Ignis sport strakke wegligging en pittig motortje O+
Grapje toch? Dan haal ik met 2 motoren nog niet het vermogen wat ik wil :9 En ga er ook aardig op achteruit in verbruik, acceleratie, topsnelheid en... Alles eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

TheBrut3 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:03:
Hoezo? Als ik de auto over een maand inruil zou het toch zonde zijn als ik er nu €400,- in steek? Die garage geeft er geen cent meer voor dan.
Tuurlijk, als ik nog een half jaar verder moet of ik ga hem particulier verkopen moet het wel.
Een fun driver die op het moment van verkoop opeens nog onderhoud nodig heeft klopt niet in mijn ogen. Dat gebeurt bij een Picasso 1.4 gezinsbak met 160.000km op de teller maar niet zozeer met dit soort auto's ;)

Als de mensen van de auto's die jij graag ambieert hetzelfde denken dan adviseer ik je het budget met 2.000 euro omlaag te halen en dat bedrag voor onderhoud te reserveren. Want als er iets kapot gaat met die speciale turbogeblazen motoren dan ben je de sjaak.

[edit] Maar de CR-Z valt inderdaad wel mee gok ik

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 27-01-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
[afbeelding]

Geef mij maar een Volvo waar een T of een R achter staat, is tenminste nog comfortabel en heeft ruimte voor meer dan twee personen en wat boodschappen...

Edit: @TheBrut3 Wat vind je van een Lexus IS250? Misschien niet de snelste optie maar wel (imo) een hele mooie,comfortabele, luxe en betrouwbare auto..
Zoiets bijv: http://link.marktplaats.nl/m892281286

[ Voor 16% gewijzigd door Thenotorious op 27-01-2015 18:57 ]

Im notorious

Pagina: 1 2 Laatste