Toon posts:

goedkoopste r9 280 systeem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo minder mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Hdd en optische drive

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 65,95€ 65,95
1MSI A78M-E45€ 47,-€ 47,-
1MSI Radeon R9 280 Gaming 3G€ 188,95€ 188,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1LG 22MP55HQ-P Zwart€ 102,50€ 102,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Cooler Master GM G550M€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 554,30

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. liefst msi gpu. Rest geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil graag een pc die nextgen games tenminste alles op high met 30 fps kan speleb.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
ja. En ik ga misschien een waterkoeler kopen.

Mijn vraag is.. is er een goedkope versie?
Ik wil gwn een simpel gaming pc die nextgen games op 30 fps met high setting kan spelen.

Ik hoor het graag van jullie.
bdank en groetjes.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Goedkoop & waterkoeling = nee.

Waterkoeling klinkt wel leuk, maar biedt niet echt meerwaarde tegenover lucht, het is duurder maakt over t algemeen meer geluid en koelen niet eens altijd beter, en anders minimaal beter (praktisch geen verschil) dus dat zou ik niet doen.

Je CPU zal de videokaart in sommige gevallen wel wat ophouden, qua prijs/prestatie is het een leuk ding, mocht je budget over hebben -> kijk even voor een i5 processor, die zijn snel.

Voor het budget prima uitgezocht, maar naar mijn mening wat oud, wederom kijk of je wat extra kwijt kan voor een i5 ;)
->http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/
Met moederbord -> pricewatch: ASRock B85M Pro4

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:08:
Goedkoop & waterkoeling = nee.

Waterkoeling klinkt wel leuk, maar biedt niet echt meerwaarde tegenover lucht, het is duurder maakt over t algemeen meer geluid en koelen niet eens altijd beter, en anders minimaal beter (praktisch geen verschil) dus dat zou ik niet doen.

Je CPU zal de videokaart in sommige gevallen wel wat ophouden, qua prijs/prestatie is het een leuk ding, mocht je budget over hebben -> kijk even voor een i5 processor, die zijn snel.

Voor het budget prima uitgezocht, maar naar mijn mening wat oud, wederom kijk of je wat extra kwijt kan voor een i5 ;)
->http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/
Met moederbord -> pricewatch: ASRock B85M Pro4
Bedank voor de snelle reactie!
Ik kan helaas geen i5 aanschaffen. Misschien als ik ga upgraden.

Ik hoor dat waterkoeling juist heel goed koelt, veel beter dan de lucht koeling.

Wat zou je aanraden voor mij? Want ik ga mijn cpu overclocken.

Is deze moederboord goed?

Tot hoeveel ghz zou ik het overclocken?

Bedank.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je naar een i5 later wilt gaan upgraden word dat een redelijk duur grapje want dan moet je je moederbord en je cpu upgraden.. Dus dan kan je in mijn ogen beter bij amd blijven.

Watercooling koelt inderdaad goed ligt eraan welke processor je gebruikt en wat voor watercooler maar als je op budget zit kan je beter bij lucht blijven.

Ik zou echt een betere processor nemen zoals hierboven gezecht want je r9 280 runt wel maar je hebt niet alle kracht.

Je ´´moet´´ een processor nemen die op stock je gpu niet bottleneckt want dan kan je je cpu en je gpu goed overclocken zonder zorgen.

Voor de rest prima build in mijn ogen

Verwijderd

Topicstarter
Wat als ik een g3258 nemen? En overclocken met stock cooler.

Hoef ik dan geen nieuwe mobo te nemen dus uphraden word makkelijk. Dan doe ik het stap voor stap.

I3 naar i5 en over een paar jaar i7.

Edit: ja ik ga de g3258 nemen. Ik lees goeie reviews met de g3258.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 23:56 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:41

Thomg

Aww yiss

Houdt er alleen wel rekening mee dat sommige spellen al dual cores blokkeren van het launchen ervan.

Buiten dat, ook een prima keus!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:14
Je vorige topic vergeten?

Intel of AMD budget gaming PC

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 00:11:
Houdt er alleen wel rekening mee dat sommige spellen al dual cores blokkeren van het launchen ervan.

Buiten dat, ook een prima keus!
Kan je me dit uitleggen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:41

Thomg

Aww yiss

Zie advanced warfare.

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? moederboord.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo minimaal mogelijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
G3258

Kan je met de g1 sniper b5 overklokken?
Zo niet wat zou ik dan beter nemen?

Bdank en groetjes.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan je natuurlijk prima in je al lopende topic vragen. Elk 1150 bordje is geschikt om die pentium mee over te klokken.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:32:
Kan je natuurlijk prima in je al lopende topic vragen. Elk 1150 bordje is geschikt om die pentium mee over te klokken.
Sorry.
Dus de g1 sniper b5 is goed? Ik hoor dat je beter de z halen want ze zijn gemaakt specifiek voor overklokkers.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor de pentium is dat niet nodig. Op een pricewatch: ASRock H81M-HDS van 4 tientjes pers je er al +4GHz uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe lijst. Wat vinden jullie ervan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 62,-€ 62,-
1MSI H81M-E33€ 34,-€ 34,-
1Club3D Radeon R9 280X royalQueen€ 214,-€ 214,-
1LG 22MP55HQ-P Zwart€ 102,50€ 102,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Cooler Master GM G550M€ 51,50€ 51,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,90

Geen bottleneck toch? Als je je cpu oc naar 4,2 of hoger?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Leuk systeempje, voeding kan wat beter voor hetzelfde geld en je moet er rekening mee houden dat sommige games niet starten met een dual core. Scherm is TN, wat ook niet ideaal is.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Videokaart tweedehands; V&A aangeboden: Club3D Radeon R9 280X royalQueen dat scheelt je een hoop geld.

[ Voor 8% gewijzigd door NitroX infinity op 30-12-2014 23:19 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er zijn dus games die weigeren te starten met dualcores, daar moet je zeker rekening mee houden.

Scherm is prut, pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is een erg leuk ding met een erg leuk paneel.

People as things, that’s where it starts.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Scherm van VasZaitsev is een prima ding, dit is ook een leuk alternatief:
pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

VasZaitsev schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:20:
Er zijn dus games die weigeren te starten met dualcores, daar moet je zeker rekening mee houden.

Scherm is prut, pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is een erg leuk ding met een erg leuk paneel.
Kun je omzeilen met een paar regels tekst in de .ini files.

Gebruikers zeggen wat wel of niet werkt voor je game is zoo 2008 ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Van FC4 is het wel bekend dat als je dat ombuigt, iets als je browser ernaast open laten staan al een serieuze performance hit geeft.

Zelf zou ik nu een x4 860k nemen, en als je geld hebt voor een upgrade, de 860k + mobo verkopen en desnoods een tweedehands i5 set halen.

People as things, that’s where it starts.

• NitroX infinity
Even over mijn vorige post nog;

Als je qua gpu een stapje lager kunt/wilt zou je een HD7950 kunnen overwegen, scheelt niet veel qua 280X in performance maar kun je tweedehands al een stuk goedkoper krijgen; http://tweakers.net/categ...DAQEeppLIgtVjJKlopUSm2FgA

En dan is het misschien zelfs mogelijk om een i5 er in te donderen! *O*

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor de reacties.
Voor monitor, wil ik graag tenminste een 75hz, 5ms en een hdmi aansluiting.

Voor gpu.. Ik hoor dat 960 in 22ste januari uitkomt. En het kost rond 200 dus dat is ook een andere mogelijkheden.

Maar de cpu bottleneck de gpu niet? Toch?

@br00ky
Welke psu zou ik beter nemen?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
Of de cpu de gpu bottlenecked is erg game afhankelijk! In battlefield 4 zal je waarschijnlijk wel cpu limited zijn, maar games die vooral op single core performance draaien (arma 3) zal een intel dual core prima voldoen.

Als voeding wordt deze vaak aangeraden: pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze

Ik zou persoonlijk niet wachten op de 960, als ik het mij goed herinner gaan er rumoeren rond dat de 960 een 128 bit bus heeft. Dit gaat waarschijnlijk de bandbreedte goed nekken (iets waar de 970 al last van heeft op hogere resoluties met een 256 bit bus!).
Aan de andere kant: het is wel minder dan een maand wachten. Als je een beetje doorspaart zou je ook misschien nog een intel quadcore kunnen combineren met een gpu aan het einde van de maand.

• NitroX infinity
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,95€ 66,95
1BenQ VW2245Z Zwart€ 94,80€ 94,80
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 55,50€ 55,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 475,15

Als je jouw budget naar €575 kunt verhogen, dan kun je hier een tweedehands HD 7950 bij doen voor €100.
Als je een goedkoper moederbord neemt kun je met een verhoging van zo'n €50 uit.

Edit; Ik blijf bezig; nu met 860K cpu en een 256GiB SSD;
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 65,95€ 65,95
1MSI A78M-E45€ 47,-€ 47,-
1BenQ VW2245Z Zwart€ 94,80€ 94,80
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 55,50€ 55,50
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 452,10

Zit je met een tweedehands HD7950 wel weer op €550. De SSD zal je aangenaam bevallen vanwege snelle laadtijden en de cpu is ook nog eens over te klokken (itt de i5).

[ Voor 36% gewijzigd door NitroX infinity op 31-12-2014 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle tweedehands 7970 zijn gereserveerd.

Die i5 build ziet er goed uit.
Ssd kan ik over een paar maanden halen. Een lagere gb genoeg voor mijn os. En een paar games. (ik verwijder ze gelijk na dat ik het heb afgespeeld.)

Ik wacht wel over een maandje of later. En mijn budget blijft hetzelfde.

Thanks jongens

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje.

Waarom is die lg scherm zo slecht? Het is een ips, 75hz met 5ms rt en het heeft een hdmi aansluiting?

Welke zou ik dan beter nemen voor gamen en film kijken?
Pagina: 1