Toon posts:

Intel of AMD budget gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen, streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Minder dan 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Hdd, optische drive.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 66,-€ 66,-
1ASRock FM2A88M-HD+€ 47,-€ 47,-
1Asus R9270-DC2OC-2GD5€ 132,45€ 132,45
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 33,50€ 33,50
1BenQ DL2215 Zwart€ 94,95€ 94,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1EVGA 430W 80 Plus€ 36,95€ 36,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,80

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Zo minder mogelijk maar toch kwaliteit.

Ga je overklokken?

Hier twijfel ik aan.
Ik kan niet kieze tussen intel g3258 en athlon 860k.

Als ik de g3258 overklokken heb ik wel een seriouse watercooler nodig. En dan ben ik toch duurder uit.

Maar de athlon "performance" is niet zo sterk als die van intel.

Kleine kans dat ik met dit rig gaan upgraden. Moet sparen voor wat anders ;P

Tips? Opmerking? Hoor ik graag ^___^
Bedankt tweakerinos.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 21:44 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Je weet toch dat je een G3258 al kan overclocken met een 35 euro bordje en de standaard koeler tot 4,nogwat Ghz? :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:36
Voor het overclocken van een G3258 heb je zeker geen waterkoeling nodig hoort. Afhankelijk van hoe goed de chip is die je hebt kan je zelfs 4.5Ghz of meer halen met de stock Intel koeler, zie bijvoorbeeld hier. Echter, het ligt er maar net aan hoe goed je chip is. De een haalt (met de stock koeler) moet moeite 4.1Ghz, een ander 4.5 of zelfs 4.7Ghz. Eventueel kun je een goedkope aftermarket koeler halen, iets als een DeepCool Ice Edge Mini FS, zie ook de review van trm0001.

Het is denk ik meer de vraag of je tijdens het gamen ook nog andere zaken doet als b.v. een Twitch stream of bluray kijken of, ik neem aan dat je dat bedoelt, jouw gameplay streamen naar iets als Twitch. Ook zaken als buiten het gamen om veel multitasking valt hieronder. In die gevallen zal de 860K een iets betere keuze zijn vanwege de meerdere cores.

Let wel: er zijn een paar games (Far Cry 4 b.v.) die standaard weigeren te booten met een dual core CPU. Er schijnen hiervoor fixes voor te zijn, maar of en hoe goed die werken weet ik niet.

Ik zou in jouw geval, als je game streaming doet, voor de AMD kiezen. Daarnaast zou ik, maar dat zul je voor jezelf moeten bepalen, kiezen voor een moederbord met 4 RAM sloten, zodat mocht je later willen uitbreiden naar 16GB geheugen, je er gewoon een setje bij kunt prikken, in plaats van het oude RAM te verwisselen. Een optie is de ASRock FM2A88M-Extreme4+, welke ook een iets betere power delivery naar de CPU heeft.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT