HTPC voor film en muziek

Pagina: 1
Acties:

• S4NDERR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-01 22:32
HTPC
- verbonden met TV voor films & internet
- verbonden met versterker voor muziek

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €500

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De persoon zoekt een systeem dat de kwaliteit van de muziek ten goede komt; ik heb geen idee of je hier bv een extra geluidskaart voor nodig hebt ofzo.

Iemand met wat ervaring?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Neem de HTPC uit je topic van vorig jaar, die voldoet prima: HTPC-advies

Ey!! Macarena \o/

• S4NDERR
Deze is niet voor mezelf. Die uit het topic van vorig jaar heb ik nu in mijn living staan, doet het nog prima ;). Maar volgens u is een extra geluidskaart niet nodig?

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Als je het digitaal naar de versterker stuurt dan heb je geen extra geluidskaart nodig.
"but correct me if i'm wrong"

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• S4NDERR
Is er ergens een plaats op dit forum waar ik die stelling bevestigd zou kunnen krijgen?

• Joris_vHien
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-02 10:50
Digitaal == digitaal, dus 1 of 0. Wel of geen signaal, dit in tegenstelling tot een analoog signaal. Dit betekend dus dat je geen dure geluidskaart nodig hebt voor goede geluidskwaliteit.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

S4NDERR schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:28:
Is er ergens een plaats op dit forum waar ik die stelling bevestigd zou kunnen krijgen?
Die stelling gaat sowieso niet op zoals jij de vraag stelt.

HTPC met HDMI out kan je aansluiten op een versterker met HDMI in, dan vervolgens de HDMI out van de versterker naar de TV.. Geen geluidskaart extra nodig.

HTPC met HDMI out kan je niet aansluiten op een versterker zonder die HDMI aanlsuiting, dus geluidskaart nodig met uitgangen die de verstker wel accepteert.

Dus bij deze kan je je eigen vraag beantwoorden, want jij weet wat voor versterker er gebruikt wordt, en wij niet ;)

Ey!! Macarena \o/

• Tinusvolkel
  • Nu online
Ik ben altijd een beetje bang om audio uitspraken te doen, want er zijn zelfs nog audiofielen die het verschil horen tussen een wel en niet vergulde optische toslink kabel. :P

• Joris_vHien
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-02 10:50
Tinusvolkel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:56:
Ik ben altijd een beetje bang om audio uitspraken te doen, want er zijn zelfs nog audiofielen die het verschil horen tussen een wel en niet vergulde optische toslink kabel. :P
offtopic:
Dat kan natuurlijk heel goed, want dat vergulde heeft inderdaad heel veel invloed op het licht dat erdoor heen gaat :+

Al met al gaat het inderdaad om de versterker die hij heeft, heeft deze HDMI, dan gaat HDMI voldoende zijn, heeft hij optisch dan zal hij een moederboard of een geluidskaart met een optische uitgaan moeten aanschaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door Joris_vHien op 24-12-2014 14:59 ]

• Tinusvolkel
  • Nu online
Dus maak even een lijstje, dan kunnen we daar op schieten.
Ik ben hier de afgelopen dagen ook nog mee bezig geweest (maar heb nog niet heel veel ervaring)
Maar misschien heb je al iets aan mijn topic

• S4NDERR
Bedankt!
Pagina: 1