In mijn huidige setup gebruik ik een laptop (BTO X-Book 15CL48) om films af te spelen op mijn TV (LG 47LM640S Zwart) via HDMI-over-UTP convertors (omdat ik 10m moet overbruggen).
De films bevinden zich op een NAS (Synology DiskStation DS213j)
Echter heeft deze setup het nadeel dat:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
±€500.- exclusief windows 7 licentie.
Maar als het veel voordelen heeft om windows 8.1 te kopen dan wil ik dat ook overwegen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
APU
Maar ga ik veel van deze prestatie winst merken???
BR speler
Nee, maar AMD zou voordelen moeten hebben voor HTPC's ivm betere video prestaties
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Vragen
De films bevinden zich op een NAS (Synology DiskStation DS213j)
Echter heeft deze setup het nadeel dat:
- De laptop teveel herrie maakt.
- HDMI-over-UTP convertors voor teveel kwaliteitsverlies zorgen.
- De TV geen 5.1 audio doorgeeft aan de SPDIF(Optisch) uitgang, die weer aan mijn oude Philips versterker (FR994) hangt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Films kijken op mijn TV (3D "SBS" / 1080P (in de toekomst eventueel 4K bij upgrade TV))
- Via XMBC/Kodi op een windows machine.
- TV kijken via een Anysee E30TCPlus, (werkt momenteel in de huidige setup nog niet via XBMC maar zou moeten lukken)
- Ambilight aansturen via arduino (Boblight), (werkt al met de huidige setup)
- Eventueel wat simpele games spelen (console emulators)
±€500.- exclusief windows 7 licentie.
Maar als het veel voordelen heeft om windows 8.1 te kopen dan wil ik dat ook overwegen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- LG 47LM640S Zwart
- Synology DiskStation DS213j
- Philips FR994 dolby surround set
- Anysee E30TCPlus
- Ambilight arduino met ledstrips.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-7600 Boxed | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Gigabyte F2A88XM-D3H | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Silverstone Milo ML04 | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL | € 72,15 | € 72,15 |
| 1 | LG DVR-BluRay Combo Zwart | € 39,- | € 39,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 475,85 | |
APU
- Zuinig (TDP 65W en kan zelfs naar 45, dus dit zou het systeem stiller moeten maken)
- Krachtig genoeg?
- Ondersteund 4K
- Vraag: Waar moet je vooral opletten bij de GPU, die hierin zit? want dit is een Radeon R7, maar wat is het verschil met bijvoorbeeld een Radeon HD8470D
- Past bij de APU toch?
- Ondersteund 4K
- uATX
- Heeft een header voor SPDIF (want dit heb ik nodig want moet een coax verbinding hebben naar de FR994 ivm de enige optical al gebruikt is voor de TV)
hiervoor zoek in nog wel een lowprofile bracket met coax SPDIF, echter krijg ik deze niet gevonden, dus misschien moet ik zelf maar iets in elkaar solderen.
- Prima behuizing dacht ik
- De vrouw keurt hem ook goed.
- Alleen hoe weet je zeker dat alles erin past? want hier heb ik nog geen ervaring mee.
- Prima stille fan dacht ik.
- 8GB is teveel maar..
- De APU zou beter moeten kunnen werken op sneller DDR3-2133 geheugen.
- En 2x maal om dual channel te ondersteunen.
Maar ga ik veel van deze prestatie winst merken???
BR speler
- Tja hier twijfel ik nog over, maar als ik hem er voor een paar tientjes bij kan krijgen dan ga ik dat doen.
- Stil, toch?
- Genoeg vermogen, toch?
- En daardoor hoeft hij minder hard te werken dus zou hij nog stiller moeten zijn.
- Lekker snel
- Groot genoeg
Nee, maar AMD zou voordelen moeten hebben voor HTPC's ivm betere video prestaties
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil
- Beetje zuinig
- Moet een tijdje mee kunnen.
Nee
Vragen
- Gaat dit allemaal passen?
Bijvoorbeeld, past het geheugen onder de koeling? - Werkt dit allemaal goed met elkaar samen?
- Ben ik nog onderdelen vergeten of zie ik iets over het hoofd?
- Heeft er iemand goede ervaringen met een afstandsbediening met aan de achterkant een toetsenbord? of kan ik beter een HDMI CEC controller aanschaffen. of werkt de bediening via een iPhone/iPad beter?