Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar een alternatief voor dropbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve tweakers,

Ik ben op zoek naar een platform om voor een groep van 80 á 100 man bestanden te delen. De afgelopen 2 jaar gebruikten wij dropbox, maar dit heeft keer op keer tot problemen geleid doordat hij vol raakte. In de laatste 3 weken van het semester worden er videos geproduceerd en ondanks dat er wordt gezegd deze niet te uploaden heb je altijd pannenkoeken die het wel doen, omdat zij veel opslag hebben. Dit zorge er voor dat de mensen met maar 2gig een volle dropbox hadden en ze gingen verwijderen met alle gevolgen van dien.

Ik heb gdrive als alternatief onderzocht maar het viel me op dat alleen de verwijderaar van een bestand dit bestand kon herstellen. Mijn vraag is of jullie mij een alternatief kan voorschotelen dat aan onze eisen voldoet.

eisen
- budget is rond de 100euro per jaar totaal niet per user
- iedereen of een aangestelde admin moet kunnen herstellen
- ruimte hoeft niet heel groot te zijn want het gaat vooral op text en jpeg
- moet 100 deelnemers aan de groep kunnen hangen

Wensen
- Limiteren van welke soort bestanden je kan uploaden
- makkelijke interface
- Engelstalig
- mogelijkheid om een map op de pc te gebruiken voor sync

ik hoop dat jullie ons probleem begrijpen en kunnen helpen

alvast bedankt!

*Edit*

Ik kreeg het advies om te vertellen wat ik al gebruikt heb.

Dropbox door de beperkte ruimte en het automatisch syncroniseren ging er veel mis doordat er filmpjes werden geupload en hij vol kwam en daarna mensen dingen verwijderde en iedereen een andere versie van de bestanden.

Google drive
Valt me op wanneer iemand iets verwijderd die de uploader niet is het bestand gewoon verdwijnt voor alle deelnemers geen prullenbak helemaal niets. Veel pogingen gedaan maar altijd gezooi.

box.com
lijkt er op dat je alleen snapshots van mappen kan delen en niet een map permanent kan delen en dat bestanden ook weer toegevoegd kunnen worden.

Onedrive/skydrive
Lijkt er op dat dit hem gaat worden, door de standaard 15g moet het uploaden van filmpjes minder problemen opleveren. ook het in-browser bewerken van bestanden is fijn en daarom is er ook geen download functie waardoor sync geen issue is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 11:31 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:24
Als je de mogelijkheden en kennis hebt om iets zelf te hosten, zou je [Ervaringen] ownCloud eens kunnen bekijken.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 22:00
Mega.co.nz ?

Toegegeven, voldoet niet aan al je wensen maar met 50gb storage lijkt me het ook minder relevant om filmpjes te blokkeren....

En bijkomend voordeel is natuurlijk dat je bestanden niet in Amerika staan en je zelf alle rechten behoud.

Verwijderd

Topicstarter
de kennis voor een eigen server is hellaas niet. Heb net mega.co uitgeprobeerd. viel me op dat wanneer een bestand gedeeld wordt deze niet verwijderd of bewerkt kon worden door de ontvanger.

Krijg nu van iemand anders box.com te horen. Enige mening hier over?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 12:03 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Als je veel goedkope storage zoekt is JungleDisk misschien nog een optie. Die gooit alles op S3.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke alternatieven heb je geprobeerd, waarom bevielen ze wel/niet? <-- dat maakt meedenken een stuk makkelijker :) Trouwens welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
heb het toegevoegd, thx fjk

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:22
OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!
en dan icm met own cloud of iets dergelijks? Dan heb je bijna 500GB storage voor +/- €5,-/maand.

[ Voor 20% gewijzigd door The Fatal op 21-12-2014 23:23 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk voor de grap eens naar Pogoplug. Draai je zelf ergens, USB disk er aan en gaan. Ik weet alleen niet wat de limiet is aan het aantal gebruikers. Is wel een standaard webinterface.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 18:57
Misschien valt http://www.getsync.com/ wel te overwegen?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 20:25
Voor 100 euro per gebruiker kun je toch wel Dropbox Business krijgen?
https://www.dropbox.com/business
Pagina: 1