Parkeerergernissen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:43

EektheMan

DPC

Een Engelse auto met het stuur aan de verkeerde kant zou in jouw parkeersituatie wel handig zijn. Ruimte zat aan die kant. Rijdt alleen niet zo prettig in een land waar auto's het stuur links hebben zitten. Mag misschien in NL ook niet eens.

Dat de buren niet sporen is 1 ding, maar de politie spoort dan volgens mij ook niet helemaal als ze een auto op een IVP voor slechts enkele centimeters fout geparkeerd gaan beboeten. Die heb je dan ook niet meezitten. Misschien bij je nieuwe woonst zsm met de buurtagent in gesprek gaan om de situatie uit te leggen en te werken aan een oplossing of tenminste om dit soort onzinnige boetes te voorkomen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zo lang geleden een auto aangeschampt heb die schuin geparkeerd stond en waarvan de bumper over het parkeervak hing waar ik wilde parkeren. Ik ben denk ik bij het inparkeren van een standaard situatie uit gegaan en kwam dus in dit minder standaard geval enkel centimeters te kort. Dus wat dat betreft kan ik er misschien wel inkomen dat er boetes worden gegeven bij dit soort situaties.

Ik zit net even mijn dashcam filmpjes te bekijken van mijn eigen garage. (ik had het gevoel continue nog maar net een muurtje te missen). En daar zie ik toch wel dat de meeste auto's niet op een standaard parkeerplaats passen. Meestal wel het type SUV, maar de staat moet toch ook een beetje met de tijd meegaan? Nieuwbouwwijken of winkelgebieden zou ik dan toch aanpassen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Coach4All schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:05:
[...]

Zou verboden moeten worden, lessen in gemotoriseerde bakfietsjes. Les in een normale of grote auto en alles gaat daarna een stuk makkelijker.

Zie het de laatste jaren zo vaak, gelest in een Polo en als ze dan met de Mondeo van pa of ma op stap moeten invoegen waar net een Polo tussen past..... :F
Als je ergens moet invoegen en het past problematisch omdat je auto een meter langer is had je niet moeten invoegen.

Met parkeren is t even wennen ja maar als dat z'n probleem is gaat t al mia bij je afrijden: je had dan niet moeten slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Bi-zonder schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:30:
@Marzman. Ik moet foto's maken voor dossieropbouw rechtbank. Ik bel nooit politie.
In dit soort gevallen helpt praten nog wel eens.

Als ik mijn buurman continue foto's zie maken en ik krijg een aantal bekeuringen dan denk ik ook : 1 + 1 =2

Had de buurman mij uitgelegd waarom hij foto's maakte dan had ik de link wellicht niet gemaakt, maar zolang de buurman niets gezegd heeft is de buurman "verantwoordelijk" voor mijn bonnen. En dus mag ik hem net zo hard naaien als hij mij naait.

Ik ben alleen bang dat je (gezien je beschrijving van je buurman en het feit dat hij jou al terugnaait) te laat bent voor een gesprek.
Maar als je je nieuwe woning hebt dan zou ik gewoon een middagje open huis oid houden voor de rest van de buurt, dan kan je ze namelijk gelijk vragen om niet tegen de lijn aan te parkeren want jij hebt extra ruimte nodig.
Dan neem je gelijk even mee dat je wellicht foto's moet gaan maken van die parkeerplaats voor dossiervorming (en niet om direct de politie te bellen) dan weten de mensen dat ook maar weer.

Het slechtste wat je in een buurt kan doen is alles via de officiele regelgeving af te dwingen zonder overleg met de buren, daarmee plaats je namelijk de buren voor een voldongen feit en dat strijkt vele tegen de haren in.

P.s. je bent trouwens zeer waarschijnlijk wel "verantwoordelijk" voor de extra boetes van je buren, met een IVP controleert de politie vaker. Kan jij niets aan doen, maar je hebt wel gezorgd voor meer controles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
@EekTheman
Wijkagent vond situatie ook absurd. Echter, Politie, gemeente, woningbouwstichtingen, ect, zijn allen convenantpartners. Met (soms) jarenlange onderlinge afspraken.

Gemeente WMO + parkeerbeheer moest dit oplossen, weigerden.

@Gomez12
Ik, wijkagenten, buurtbemiddeling, vrienden, allen getracht buren tot rede te brengen. Consequentie: buurman gaat steeds gekker doen. Situatie speelt al vanaf bewonen begin juli 2013. Wordt alleen erger.

Reden: mijn IVP is volgens buurman 'mijn plek, anders krijg ik blaadjes op m'n auto'.
Een wijkagent noemde dit 'parkeer nijd' = gezonde mensen jaloers op mensen met ongeneeslijke ziekte.

Situatie is veroorzaakt door gem. Zottermeer, parkeerbeheer, niet verbreden vak. Bijna € 300 vangen, voor plek waar iemand vervolgens niet kan parkeren.

Schaf dan IVP af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als ik deze foto zo zie is het makkelijker om de auto andersom te parkeren, volgens mij heb je dan genoeg ruimte om uit te stappen.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20hof9w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Dan gaat buurman auto verder naar achter zetten, reeds geprobeerd.
Ik tel dagen af, als het goed is, woensdag hulp, ben ik hier weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Laatst online: 07-10 12:08
GoldenSample schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:58:
[...]

Als je ergens moet invoegen en het past problematisch omdat je auto een meter langer is had je niet moeten invoegen.

Met parkeren is t even wennen ja maar als dat z'n probleem is gaat t al mia bij je afrijden: je had dan niet moeten slagen.
Het punt is bij mij dat de parkeerplaats even lang is, maar dat de auto 73cm langer is. Je kunt dan wel zeggen dat ik niet had moeten slagen, maar dat is natuurlijk een beetje overtrokken. Op de snelweg (invoegen) is die ruimte er wel, dus dat gaat zonder problemen. De parkeerplaats is hier ongeveer net zo lang als mijn auto. Als ze voor een achter tegen de streep staan is het met een polo 2004 wel mogelijk te parkeren, en in mijn auto nagenoeg onmogelijk.

Ik zag dat de advies lengte van een file parkeerplaats 6m is. Als ze dat ook waren dan was er geen probleem. Echter om meer parkeerplaatsen te hebben worden ze ingekort tot +- 4,80. Ik zal voor de gein eens meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d4FSyteDmsBCnfHYVEgiVuZc/full.jpg

Asshole parking in de Toyota Auris ;( :F maar ja...die Auris heeft natuurlijk genoeg #swek om dit te kunnen veroorloven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22
Hij wil gewoon geen putten in z'n deur. Ik wil het niet goed praten hoor, maar die Mercedes staat ook al waardeloos, en als er dan iemand naast komt te staan (tussen Auris en Opel) dan moet die wel de deur tegen je aan zetten om eruit te komen.

Zelf had ik hem gewoon zeer dicht langs de Mercedes geparkeerd (die kan toch nog instappen aan andere kant).

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:44
Het lijkt in eerste instantie wel op asshole parking maar zolang niet bekend is wat de situatie was toen de Auris daar geparkeerd werd kun je er eigenlijk niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:45:
Hij wil gewoon geen putten in z'n deur. Ik wil het niet goed praten hoor, maar die Mercedes staat ook al waardeloos, en als er dan iemand naast komt te staan (tussen Auris en Opel) dan moet die wel de deur tegen je aan zetten om eruit te komen.
Derhalve die aan de andere kant van de mercedes ook, kijkend naar de afstand tussen spiegel en de Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Napo schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:50:
[...]

Derhalve die aan de andere kant van de mercedes ook, kijkend naar de afstand tussen spiegel en de Mercedes.
Als je hem dus op 1cm afstand zet van de Mercedes, dan stop je die trend :+ en blijft er daarnaast een normale parkeergelegenheid over.

Maar goed, met dit soort dingen ben ik blij dat ik me niet zo'n zorgen maak over mijn verre van nieuwe auto, of er krassen of deukjes bij komen. Ik probeer het wel te voorkomen (als iets krap is parkeer wel iets verder weg) en ik zal nooit een deur tegen een andere auto opensmijten, maar ik ben blij dat er weinig waardeverlies zou optreden bij het oplopen van een kras :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ter aanvulling, gister stond deze ook al zo op het zelfde plekje maar verder was er genoeg ruimte om deze normaal te parkeren lijkt mij

[ Voor 43% gewijzigd door vhal op 23-12-2014 12:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:26
vhal schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:05:
Ter aanvulling, gister stond deze ook al zo op het zelfde plekje maar verder was er genoeg ruimte om deze normaal te parkeren lijkt mij
De vraag is hoe alles er omheen stond toen die parkeerde.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bi-zonder schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:35:
Vooruit parkeren wordt vak niet breder van.
Nee dat niet, maar je deur komt dan niet meer tegen de auto naast je aan. Hierdoor kan je de deur verder open doen. Helemaal als je auto zo dicht mogelijk op de straat zet.

Alternatief is de auto juist zo ver mogelijk van de straat te zetten. Als ik deze bekijk: Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20hof9w.jpg Dan zou je auto ~1 meter verder van de weg af kunnen waardoor de deur verder open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Niet echt een klacht over parkeerplaatsen of garages maar als ze de auto al om mijn oprit parkeren moet ik dat toch even kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/331139/Forumpics/Tweakers/2014-12-29%2012.58.20.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Ernemmer op 29-12-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Ernemmer schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:02:
Niet echt een klacht over parkeerplaatsen of garages maar als ze de auto al om mijn oprit parkeren moet ik dat toch even kwijt.

[afbeelding]
Die had bij mij op 4 kratjes gestaan dan, als ze dan komen zeiken dat je van hun eigendom moet afblijven moeten ze misschien ook met hun auto van jouw eigendom afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Sleepdienst bellen, of ik zou je eigen auto er straks achter zetten

[ Voor 57% gewijzigd door GrooV op 29-12-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Iig er voor zorgen dat ze de komende tijd niet weg kunnen...

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 21:53

Fiber

Beaches are for storming.

Is de grond waar die Renault op staat jouw eigendom...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
Sleepdienst, lijkt me het enige juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Hmz, inderdaad inparkeren die handel, maar dat gaat zo te zien niet echt lukken vanwege de smalle straat. Dan kan er gelijk geen enkele andere auto meer door :P

Maar wel ongehoord asociaal zeg!

[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 29-12-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Politie bellen dat er een verdachte auto op je oprit staat dan? :P. Of je duwt hem half op de straat door de handrem heen en belt dan de politie, dan moeten ze zeker iig een boete geven

[ Voor 47% gewijzigd door GrooV op 29-12-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:28
Probleem in zo'n gevallen is dat -iig hier in BE- politie weinig kan doen op privé eigendom. Je kan de wagen laten takelen, maar da's dan geheel op je eigen kosten. Soortgelijke gevallen vaker meegemaakt op appartement waar ik vroeger woonde :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14
GrooV schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:56:
Politie bellen dat er een verdachte auto op je oprit staat dan? :P. Of je duwt hem half op de straat door de handrem heen en belt dan de politie, dan moeten ze zeker iig een boete geven
Door de handrem? Je bedoelt zo: http://www.autojunk.nl/2009/05/zo-slepen-belgen-een-auto-weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Zijwaards slepen lijkt me sowieso nooit zo slim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat overkwam mijn vriend ook regelmatig als psv weer moest voetballen. Stond er weer een vreemde auto op zijn oprit. Politie kan daar blijkbaar weinig tegen doen, grappig genoeg kunnen ze ook weinig doen als je je eigen auto er achterzet, en hem daar een dag laat staan >:)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Als het vaker komt zou ik er ook wat tegen doen. Zoals een uitschuifbaar hekje of iets onschuldigs, zodat hij niet weg kan.

Kan het zijn dat diegene niet heeft door gehad dat het een prive parkeerplaats is? ik weet de omgeving niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
heuveltje schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:12:
Dat overkwam mijn vriend ook regelmatig als psv weer moest voetballen. Stond er weer een vreemde auto op zijn oprit. Politie kan daar blijkbaar weinig tegen doen, grappig genoeg kunnen ze ook weinig doen als je je eigen auto er achterzet, en hem daar een dag laat staan >:)
Wij hadden bij mijn bijbaan "vroeger" ook een ongewenste auto dagen op het parkeerterrein staan. De politie kon niks doen. Toen mijn collega zei dat hij de auto zou opblazen als die er de volgende dag nog zou staan was de auto binnen een paar uur verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

heuveltje schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:12:
Jammer genoeg heb ik geen oprit, maar ik heb ook vaak genoeg de auto een paar dagen niet nodig, dus dat blijft niet beperkt tot één dag >:)

En als die eikel aan de deur vervelend zou gaan doen, zou ik gewoon parkeergeld vragen >:)
LordSinclair schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:31:
[...]
Toen mijn collega zei dat hij de auto zou opblazen als die er de volgende dag nog zou staan was de auto binnen een paar uur verdwenen.
Zei hij dat in het algemeen op het werk of direct tegen de politie :?

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 29-12-2014 14:35 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Politie en parkeerbeheer kan niks doen want eigen terrein. Maar dat betekent ook dat het qua aansprakelijkheid anders is geregeld.

Hoe dan ook, ik zou niet snel gaan beschadigen. Ik zou na een tijdje wel vervelende dingen doen zoals de hele auto vol hangen met post-it's. Of een te koop briefje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
Of een band leeg laten lopen. Beschadigen is vandalisme, dat vind ik nooit terecht (hooguit in een noodsituatie) maar dat wil niet zeggen, vind ik, dat je het maar gewoon moet accepteren.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Tja en als bijvoorbeeld de auto olie lekt dan heb jij weer schade aan je oprit. Die auto hoort er niet punt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Of je stopt een briefje achter de ruitenwissers waarin je uitlegt dat deze auto op een prive parkeerplaats staat? Berijder is misschien onbekend met de situatie ter plekke, zo te zien heeft het gesneeuwd wat extra onduidelijkheid kan veroorzaken. Het zou ook zomaar een eerlijke vergissing kunnen zijn natuurlijk.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Giga sneeuwbal achter zijn auto zetten ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

op zijn minst de uitlaat vol purren!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De vierde versnelling koppelen aan een lading C4 in de kofferbak. Zodra hij goed en wel weg is en wat gas wilt geven lost het probleem zichzelf op :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:03

_Apache_

For life.

Ben ik nou samen met Antaresje in de minderhoud, als ik een kaartje achterlaat, of even een belletje rond doet in de buurt om te kijken of deze vriendelijke vrouw/meneer zijn voertuig elders wil neerzetten?

Een vriendelijke verzoek krijgt meer in beweging....

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 29-12-2014 15:40 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

_Apache_ schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:24:
Ben ik nou samen met Antaresje ind de minderhoud, als ik een kaartje achterlaat, of even een belletje rond doet in de buurt om te kijken of deze vriendelijke vrouw/meneer zijn voertuig elders wil neerzetten?

Ik ben het helemaal met jullie eens, alleen dat mag hier niet gezegd worden. Fout is fout en dient direct zo hard mogelijk afgestraft te worden is de algemene mening hier, anders ben je geen echte Tweaker... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
[edit]
anders post ik gewoon in het verkeerde topic.

[ Voor 80% gewijzigd door Cyphax op 29-12-2014 15:33 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

vhal in "Parkeerergernissen"

de auto links uit de link heeft goed gekeken naar zijn vriendje en dacht "dit kan ik ook!" :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ytfp20r4oOi1rbn7INtzDFcq/full.jpg

kom maar op met de-vorige-auto-stond-ook-gaar-maar-is-nu-weg comments... :z

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De ruimte tussen de vakken is daar gewoon veel te smal. Als iedereen netjes in het vak zou gaan staan dan kunnen de deuren nauwelijks open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Fiber schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:50:
De ruimte tussen de vakken is daar gewoon veel te smal. Als iedereen netjes in het vak zou gaan staan dan kunnen de deuren nauwelijks open...
Dat is vrijwel overal in Nederland...

Je zou ook kunnen beargumenteren dat er helemaal geen parkeervakken aangegeven staan, geen P en geen witte lijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah als ik het zo zie heeft de gemiddelde auto dan alsnog aan beide kanten wat ruimte over in z'n eigen vak. Dan het middenstuk nog en dan nog een stukje bij de buurman in het vak. Ruimte genoeg dus. En daarom om en om parkeren, strak in het vak aan de passagierskant en dan hebben beide bestuurders ruimte in overvloed.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
De auto is al weg, had er niet echt last van, er was plek genoeg in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vwb dat parkeren op de oprit: kentekenplaten er af schroeven (in NL iig).
Auto wordt dan als wrak gezien en moet door politie afgesleept worden.

Als dat ding op eigen terrein staat heeft de eigenaar van de auto een flink probleem. Hij moet aangifte gaan doen (want anders geen nieuwe platen), maar omdat ie op priveterrein stond mag ie daar ook even voor met de billen bloot. Sowieso, als jij een wrak (auto zonder kenteken) op je eigen terrein hebt staan is dat imho ineens jouw auto. En de eigenaar kan er toch niet mee rijden.

Volgens mij is er een term voor. Zal wel gijzeling heten ofzo :P

Platen er af en briefje onder de ruit dat ie ze tegen excuses en een bedrag van 50 euro (kosten verloren kaart in een parkeergarage) terug kan komen halen kan ook natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:10
Met een paar balkjes, een likje verf en een slot een slagboom erachter maken :P En een echte tweaker klust natuurlijk een geautomatiseerde slagboom met DIY parkeerautomaat :)

[ Voor 37% gewijzigd door NoepZor op 29-12-2014 16:44 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is gewoon tijd om overal visgraat parkeren in te voeren, de bestuurder heeft dan altijd een goede uitstap en voordat hij hem erin rijdt kunnen de passagiers uitstappen. Ook is er minder kans op parkeerschade omdat het eruit draaien van de auto gemakkelijker is en er niet gestoken hoeft te worden.

De vakken bij de lokale AH hier zijn ook veel te krap, dikke ellende iedere keer en altijd van die figuren die na heel veel 5en en 6en de auto er achteruit in gezet hebben. Lekker praktisch bij de supermarkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Of die mensen die dan perse niet meer dan 5 meter van de voordeur willen parkeren. Stukje lopen ga je niet dood aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Brilsmurfffje schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:44:
Het is gewoon tijd om overal visgraat parkeren in te voeren, de bestuurder heeft dan altijd een goede uitstap en voordat hij hem erin rijdt kunnen de passagiers uitstappen. Ook is er minder kans op parkeerschade omdat het eruit draaien van de auto gemakkelijker is en er niet gestoken hoeft te worden.
Visgraat zie je steeds minder, is gevaarlijk voor fietsers: je ziet vrij slecht of er verkeer aankomt door de auto die schuin achter je staat. Vind ik ook jammer, want parkeertechnisch is het erg fijn (behalve als je dus naast een busje, SUV of geblindeerde station staat ;) )

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zicht is idd vaak beroerd tot zeer beroerd bij schuinparkeren. Plus dat je nog maar van één kant het parkeervak in kunt komen, ipv van beide richtingen. Maakt het allemaal wat minder flexibel enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:55
_Apache_ schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:24:
Ben ik nou samen met Antaresje in de minderhoud, als ik een kaartje achterlaat, of even een belletje rond doet in de buurt om te kijken of deze vriendelijke vrouw/meneer zijn voertuig elders wil neerzetten?

Bij een auto die een beetje beroerd op een openbare parkeerplaats staat is dat wel een mooie optie ja.
Maar bij iemand op de oprit parkeren is toch wel een stap te ver.
Je zal je auto maar in de garage hebben staan, en naar je werk toe moeten :(
Dat word toch lastig dan. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:17:
Zicht is idd vaak beroerd tot zeer beroerd bij schuinparkeren. Plus dat je nog maar van één kant het parkeervak in kunt komen, ipv van beide richtingen. Maakt het allemaal wat minder flexibel enzo.
Is juist efficiënter omdat je nu maar een enkele rijbaan tussen de vakken nodig hebt. Al het verkeerd rijd ook dezelfde kant op.
noes schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:14:
[...]

Visgraat zie je steeds minder, is gevaarlijk voor fietsers: je ziet vrij slecht of er verkeer aankomt door de auto die schuin achter je staat. Vind ik ook jammer, want parkeertechnisch is het erg fijn (behalve als je dus naast een busje, SUV of geblindeerde station staat ;) )
Fietsers zijn niet aan de order op een parkeerplaats, verder als je rustig achteruit rolt en iedereen houdt een beetje rekening met elkaar gaat het prima. Bij recht parkeren zie ik vaak ook geen klap en vertrouw ik maar een beetje op de achteruitrij camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Eh? Niet heel Nederland bestaat uit parkeerterreinen. Fietsers zijn in veel straten slecht te zien bij uitrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Brilsmurfffje schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:44:
..en voordat hij hem erin rijdt kunnen de passagiers uitstappen.
Niet alle passagiers kunnen dit al zelf. En de de jongsten hebben ook wat ruimte nodig i.v.m. de beschermende zitting die met hen uit de auto gedragen moet worden.
Veel mensen in nl snappen die baby on board bordjes ook niet, die dienen als vriendelijk verzoek om rekening te houden met de benodigde ruimte hiervoor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Fiber schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:31:
[...]

Ik ben het helemaal met jullie eens, alleen dat mag hier niet gezegd worden. Fout is fout en dient direct zo hard mogelijk afgestraft te worden is de algemene mening hier, anders ben je geen echte Tweaker... O-)
Haha ik zou me er ook niet druk om maken, lijkt me eerder een vergissing in dit geval. Gewoon briefje erop en laten leven.

Al blijft die sneeuwbal leuk... ;)
DukeBox schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:35:
[...]

Niet alle passagiers kunnen dit al zelf. En de de jongsten hebben ook wat ruimte nodig i.v.m. de beschermende zitting die met hen uit de auto gedragen moet worden.
Veel mensen in nl snappen die baby on board bordjes ook niet, die dienen als vriendelijk verzoek om rekening te houden met de benodigde ruimte hiervoor.
Die link had ik inderdaad niet gelegd. Ik dacht dat dat was zodat wij konden zien hoe blij iemand is met de voortplanting.
Net zoals die 100en Facebook foto's van trotse ouders.

Wij hebben bij de jumbo overigens wel speciale parkeerplaatsen voor mensen met kinderzitjes in de auto.

[ Voor 42% gewijzigd door Afvalzak op 29-12-2014 23:27 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:16:
dit krijg je trouwens als je een hele bataljon aan USA cars hebt staan bij de nederlandse parkeerplaats.
duidelijk gewoon te klein alles
[afbeelding]
Zie ik daar rechts een caprice classic staan?

Die hebben wij namelijk ook, soms verdomd lastig om daar een plekje voor te zoeken op een parkeerplaats.
https://secure.tweakers.n...bq2/full.jpg?nohitcount=1
Wel gehad dat mensen om de achterkant door het gras moesten lopen omdat de achterkant van de auto over de (ietwat smalle) stoep heen hing :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djesse8999 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:16:
[...]

Zie ik daar rechts een caprice classic staan?

Die hebben wij namelijk ook, soms verdomd lastig om daar een plekje voor te zoeken op een parkeerplaats.
https://secure.tweakers.n...bq2/full.jpg?nohitcount=1
Wel gehad dat mensen om de achterkant door het gras moesten lopen omdat de achterkant van de auto over de (ietwat smalle) stoep heen hing :')
hetzelfde probleem hier met de mercury, achterkant formaat smart. dus ja ik ken ons gedeelde leed haha
hier nog een oudje met de bestickering er nog op.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-Z4AHBFZJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
DukeBox schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:35:
En ik dacht dat die bordjes voor hulpdiensten waren bij een ongeluk. Zodat ze de kleine gelijk kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik dacht dat die bordjes er alleen waren om stoer en patserig te doen, door te laten zien dat je een kind hebt, of dat ze weten hoe je d'r eentje produceert :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
The Eagle schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:16:
Vwb dat parkeren op de oprit: kentekenplaten er af schroeven (in NL iig).
Auto wordt dan als wrak gezien en moet door politie afgesleept worden.
Is dat zo?
Als je je auto geschorst hebt, moet je ook de platen eraf halen of bedekken.
Is niet meteen een wrak dat door de politie afgesleept moet worden.

Wat wel is.
Zelfs op eigen terrein, maar gewoon zichtbaar vanaf de openbare weg:
Indien geen apk/verzekering, kun je daar wel een boete voor krijgen. Al staat dat los van dit alles.

Anyhow: Geen platen ≠ een wrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nog een idee: http://www.zandbestellen....BPrCSJgk50a3ZEaAptH8P8HAQ
Kost je wat centen maar dan stort je dat gewoon over/achter die auto. Succes gegarandeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

[afbeelding]
Bij mijn vorige woning had ik een garagebox en daar parkeerden ook met enige regelmaat auto's vóór de garagedeur (op de stoep ) . Ik parkeer dan altij dgewoon mijn auto er strak achter zodat ze niet wegkunnen. Vooral leuk als je net aan komt rijden en de eigenaar wil net weglopen :

Hoe moet ik er nou uit!
Gaf bij mij steevast als antwoord:
Hoe moet ik er nou in?

Meestal was de hint wel duidelijk O-)

En het ergste is nog dat er pal tegenover parkeervakken én een grote parkeerplaats zijn waar altijd plaats genoeg is. Je zal die 2 meter maar extra moeten lopen zeg. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dat gebeurd hier ook. Vind het niet eens zo erg, als het me even gevraagd zou worden. Dat gebeurd natuurlijk niet. De enige oplossing die ik heb is mijn auto er inderdaad netjes achter zetten en naar binnen gaan.
En ik hoor dan erg slecht, meestal duurt het dan dus een tijd voor ik reageer op de bel..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tsurany schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:55:
Nog een idee: http://www.zandbestellen....BPrCSJgk50a3ZEaAptH8P8HAQ
Kost je wat centen maar dan stort je dat gewoon over/achter die auto. Succes gegarandeerd :D
Ik zou dan een kinderschepje plus emmertje erbij leggen tezamen met een "succes ermee" briefje :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eiergevecht op eigen terrein. Stond toevallig een auto in de weg :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

als het vriest af en toe met de tuinsproeier de auto besprenkelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Mijn ouders hebben 3 garages aaneengesloten met daarvoor ook een stuk eigen grond. Omdat het soms wel eens druk is met parkeren hebben ze tegen de buren gezegd dat ze daar ook mogen staan zolang er maar 1 plekje vrij blijft (ze hebben maar 1 auto) Bij vakanties e.d. weten de directe buren dat ze dat ene plekje ook mogen gebruiken. Tegen inbrekers is dat alleen maar beter want een lege plek voor je garage valt alleen maar op. En het is duidelijk dat de garages bij het huis van m'n ouders horen. Dit gaat eigenlijk al jaren goed. Onderhand houden ze zelfs de plekjes vrij als ze weten wanneer mijn ouders jarig zijn e.d. voor de visite. Ik zelf heb ook een plek voor de deur en mijn directe buren weten ook wanneer ik er niet ben (passen dan ook op de katten). Vind het alleen maar fijn dat er een auto voor de deur staat zodat het niet overduidelijk is dat er niemand thuis is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
mystic schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:35:
als het vriest af en toe met de tuinsproeier de auto besprenkelen :p
Succes met je ijskrabber 8)
Afbeeldingslocatie: http://icons.wunderground.com/data/wximagenew/s/sunrise/168.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Iemand op je eigen oprit gaat wel erg ver, en dan mag je imo ook vergaande maatregelen gebruiken.

Ik was eens bij iemand op bezoek, en die had ook last van een auto die zijn oprit blokkeerde. Alle auto's op de oprit staan, dus als er wat is kon hij niet eens weg. Na eerst tig keer te denken "Als-ie met een paar minuten weer weg is, dan vind ik het best" was-ie het na 3 uur zat. Hij is met een stuk karton een rondje gaan lopen door de buurt, heeft op dat karton een hondendrol geschept en die drol eens lekker afgesmeerd onder het handvat van de bestuurdersdeur. Het was immers niet de eerste keer dat die auto op die plaats stond..

Ik moest stiekem toch wel erg lachen toen ik de eigenaar naar die auto zag lopen. Needless to say, die auto staat nog wel eens in die straat, maar nooit meer voor die oprit :D

Degene waar ik bij op bezoek was zei ook: Ik weet dat dat wel heel ver gaat, maar het zal hem leren als-ie z'n auto open wil doen en in de stront grijpt.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 30-12-2014 17:12 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat gaat opzich ver, maar aan de andere kant, je maakt niks kapot en je doet ook niks crimineels (al heb je vast wel een wet overtreden).
Als iets herhaaldelijks gebeurd, waarbij het ook nog eens dezelfde auto is, zou ik ook al vrij snel niet meer te genieten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Voor een oprit parkeren mag niet: http://maxius.nl/reglemen...-1990-rvv-1990/artikel24/

Maar op een andermans oprit parkeren stond er niet in. Na even verder gezocht te hebben:
http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%205/22.html
Wanneer een erf niet is afgesloten, mag ieder er zich op begeven, tenzij de eigenaar schade of hinder hiervan kan ondervinden of op duidelijke wijze kenbaar heeft gemaakt, dat het verboden is zonder zijn toestemming zich op het erf te bevinden, een en ander onverminderd hetgeen omtrent openbare wegen is bepaald.
Oftewel, hij had dat niet mogen doen omdat je er van hinder ondervindt.
Een bordje ophangen met parkeertarieven of een hek eromheen zetten mag dan weer wel. :)

Overigens moest ik gisteren ergens voor een uurtje mijn auto kwijt in een rustig gedeelte in de stad. Parkeren kost ik weet niet hoeveel, maar rondom zat lege parkeerplaatsen op eigen terreinen. Allemaal achter slagbomen afgesloten en het waren totaal zeker 200 vrije parkeerplaatsen. (Het is Kerst dus veel mensen hebben vrij, vandaar dat ze leeg waren.)
Uiteindelijk toch ergens een vrije plaats kunnen vinden. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat kan imo ook wel anders. Zoals de gemeente hier een deal heeft met de Wehkamp, in het weekend en op koopavonden kan er (tegen normaal tarief) op het Wehkamp parkeerterrein geparkeerd worden. Dit op loop afstand van het stadscentrum. De details van die deal weet ik uiteraard niet, maar het betekend wel dat er buiten de openingstijden flink meer parkeerruimte beschikbaar is voor winkelend publiek :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1 2 3 Laatste