Parkeerergernissen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:53: verder no een mooi voorbeeld te zien hoe gemeente schouwen-duiveland denkt hoe breed een invalidenplaats moet zijn.
Ik snap deze opmerking niet. Je lijkt te denken dat een invalidenparkeerplaats kleiner moeten zijn dan een normaal vak? Er zijn bijvoorbeeld mindervaliden met een rolstoelbus, waar ze met hun rolstoel via de achterklep zichzelf zo achter het stuur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nee, hij bedoelt juist dat het vak groter moet zijn. Zo te zien is het vak trouwens ook ietsje groter als de andere vakken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Ligt er een beetje aan waar je parkeert, maar meestal kan ik altijd wel overweg dmv de weerspiegeling van mijn auto in een etalage (winkel) of andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Maasluip schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet hoor, maar een Peugeot 508 is 80 centimeter langer dan een Corsa, en nog steekt die minder ver uit dan die Corsa. Ik denk dat die Corsa niet kan parkeren.

Heb ik nu met de Prius trouwens ook last van. Als ik denk dat ik tegen de muur sta dan sta ik er nog een halve meter van af :( Probleem is dat je absoluut niet kunt zien wanneer je nu wel tegen de muur staat. Ik moet nodig parkeersensoren in de voorbumper hebben.
Ik heb het meestal andersom met mijn auto (mx5), dan denk ik dat ik nog een halve meter heb en dan sta ik er 2mm van af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54
Eigenlijk is het toch vrij simpel: verhef het plan van een Ikea parkeerplaats tot wet en we zijn van het parkeergezeur af.

Zelfs bij gloednieuwe bovengrondse parkeergarages is er nauwelijks aandacht voor comfortabel parkeren. De enige die het wel snapt is Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Dan kom je bij andere IKEA's dan ik :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wou net zeggen, vind de IKEA waar ik altijd kom soms toch wel aardig krappe hoeken hebben, soms moet je best een paar keer steken, en dan heb ik echt geen overdreven dikke bak (Seat Leon), en ik zie toch ook wel uitstekende motorkappen of achterbakken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Dat gezegd is parkeren wel een speerpunt bij IKEA, en geen sluitpost.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 20:36

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Onlangs stuurde het secretariaat namens de Audi-bestuurder onderstaande foto naar alle medewerkers op kantoor. Hij was kennelijk not amused over de parkeeractie van de Volkswagen-bestuurder. Daar kon ik me wel wat bij voorstellen :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bHbs40Tb8uZtTZwz2mEqeJE3/full.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar wat zou je doen als je zo terug bij je auto komt.
Even ervan uitgaan dat je er gewoon niet meer tussen(uit) komt.

Je kunt weinig anders dan afwachten?

Kan de politie nog iets betekenen in deze?
De eigenaar opsporen/contacteren oid?

[ Voor 21% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-12-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Sinds ik een erg kleine auto rij (suzuki alto) heb ik echt een stuk minder last van kleine parkeerplaatsen dan toen ik nog een middenklasser (mitsubishi carisma) reed. Ook in parkeergarages e.d. kan ik gewoon nu normaal mijn deur opendoen een beide kanten :P Eigenlijk stiekem wel erg prettig. En omdat het een goedkoop barrel is ben ik ook niet te beroerd mijn auto strak langs een ander te parkeren als die over of op de lijn staat. Deukje meer of minder boeit me toch niet :+ (ok liever niet maar erg wakker ervan liggen doe ik ook niet)

Bij mij voor de deur zijn de parkeerplekken dermate lang dat ik soms uitstap en denk: sta ik nou wel goed in het vak :? Er kunnen denk ik bijna 2 alto's achter elkaar in een vak 8)7 dat is dan weer het andere uiterste :P

Dus problemen met te kleine parkeerplaatsen: Koop een alto! :P

Snap ook serieus niet dat er geen regels gesteld worden aan breedtes van auto's. Auto's worden steeds maar breder en breder. Niet alleen lijken rijstroken daardoor soms te smal, ook veel parkeervakken beginnen te krap te worden en als motorrijder tussen de file door betekent ook steeds minder ruimte tussen de rijen. Daar mogen ze ook wel eens beperkingen aan gaan stellen. Een maximumhoogte is wel bepaald maar een breedte niet, dat vind ik eigenlijk best vreemd .

[ Voor 36% gewijzigd door Metro2002 op 12-12-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Metro2002 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:19:
Sinds ik een erg kleine auto rij (suzuki alto) heb ik echt een stuk minder last van kleine parkeerplaatsen dan toen ik nog een middenklasser (mitsubishi carisma) reed. Ook in parkeergarages e.d. kan ik gewoon nu normaal mijn deur opendoen een beide kanten :P Eigenlijk stiekem wel erg prettig. En omdat het een goedkoop barrel is ben ik ook niet te beroerd mijn auto strak langs een ander te parkeren als die over of op de lijn staat. Deukje meer of minder boeit me toch niet :+ (ok liever niet maar erg wakker ervan liggen doe ik ook niet)

Bij mij voor de deur zijn de parkeerplekken dermate lang dat ik soms uitstap en denk: sta ik nou wel goed in het vak :? Er kunnen denk ik bijna 2 alto's achter elkaar in een vak 8)7 dat is dan weer het andere uiterste :P

Snap ook serieus niet dat er geen regels gesteld worden aan breedtes van auto's. Auto's worden steeds maar breder en breder. Niet alleen lijken rijstroken daardoor soms te smal, ook veel parkeervakken beginnen te krap te worden en als motorrijder tussen de file door betekent ook steeds minder ruimte tussen de rijen. Daar mogen ze ook wel eens beperkingen aan gaan stellen. Een maximumhoogte is wel bepaald maar een breedte niet, dat vind ik eigenlijk best vreemd .
De maximale breedte van een personenvoertuig is 2.55m, dus dat is ook gewoon vastgelegd hoor. Het staat misschien niet zo expliciet vermeld, maar de totale breedte van auto met lading is 2.55m, dus zonder lading ook. Je mag dan trouwens niet meer op onverharde wegen komen, daar is de maximale breedje 2.20m (ter info, een Hummer H2 is 2.19m breed).

http://auto-en-vervoer.in...n-getallen-snelheden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18

André

Analytics dude

NeutraleTeun schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:11:

Gewoon door de kofferbak naar voren klimmen, zo moeilijk is het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Succes met een coupé of sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Hoezo? Geen probleem bij mijn BMW E46 coupé hoor... Niet alle auto's hebben een neerklapbare achterbank, dat is wel zo, maar dat is niet speciefiek een coupé of sedanprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 12:08
Die audi bestuurder m/v kan ook gewoon via de passagiers kant instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aan de passagierskant staat zo te zien ook een andere wagen vrij strak geparkeerd, dus het is nog maar de vraag of dat lukt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Via de vijfde deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:21

Bestla

Kvinne

Metro2002 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:19:

Snap ook serieus niet dat er geen regels gesteld worden aan breedtes van auto's. Auto's worden steeds maar breder en breder.Niet alleen lijken rijstroken daardoor soms te smal,, ook veel parkeervakken beginnen te krap te worden en als motorrijder tussen de file door betekent ook steeds minder ruimte tussen de rijen. Daar mogen ze ook wel eens beperkingen aan gaan stellen. Een maximumhoogte is wel bepaald maar een breedte niet, dat vind ik eigenlijk best vreemd .
Nederland

In Nederland is de wegbreedte per rijstrook afhankelijk van de wegcategorie.

Erftoegangswegen: Op erftoegangswegen komen geen rijstroken voor maar een rijloper. Het gedeelte van het verharde dwarsprofiel dat voldoende breed is voor een enkel maatgevend voertuig wordt de rijloper genoemd. De normale breedte van de rijloper bedraagt 3,50 meter. Op wegtype I (met markering) varieert de breedte van minimaal 3,50 meter tot maximaal 4,50 meter en op wegtype II (in principe zonder markering) varieert de breedte van minimaal 2,50 meter tot maximaal 4,50 meter.

Gebiedsontsluitingswegen: Op 2x1 gebiedsontsluitingswegen (= type II) is een rijstrookbreedte van 2,75 meter gebruikelijk en op 2x2 gebiedsontsluitingswegen (= type I) een rijstrookbreedte van 3,10 meter. Daarmee heeft Nederland de smalste rijstrookbreedtes ter wereld.

bron : http://www.wegenwiki.nl/Rijstrook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Bestla schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 08:49:
[...]

Nederland

In Nederland is de wegbreedte per rijstrook afhankelijk van de wegcategorie.

Erftoegangswegen: Op erftoegangswegen komen geen rijstroken voor maar een rijloper. Het gedeelte van het verharde dwarsprofiel dat voldoende breed is voor een enkel maatgevend voertuig wordt de rijloper genoemd. De normale breedte van de rijloper bedraagt 3,50 meter. Op wegtype I (met markering) varieert de breedte van minimaal 3,50 meter tot maximaal 4,50 meter en op wegtype II (in principe zonder markering) varieert de breedte van minimaal 2,50 meter tot maximaal 4,50 meter.

Gebiedsontsluitingswegen: Op 2x1 gebiedsontsluitingswegen (= type II) is een rijstrookbreedte van 2,75 meter gebruikelijk en op 2x2 gebiedsontsluitingswegen (= type I) een rijstrookbreedte van 3,10 meter. Daarmee heeft Nederland de smalste rijstrookbreedtes ter wereld.

bron : http://www.wegenwiki.nl/Rijstrook
Ligt het dus toch niet aan mij dat als ik in het buitenland rij dat ik me altijd verbaas over de 'brede' wegen, ook al hebben ze evenveel rijstroken.
mark-k schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:23:
[...]

De maximale breedte van een personenvoertuig is 2.55m, dus dat is ook gewoon vastgelegd hoor. Het staat misschien niet zo expliciet vermeld, maar de totale breedte van auto met lading is 2.55m, dus zonder lading ook. Je mag dan trouwens niet meer op onverharde wegen komen, daar is de maximale breedje 2.20m (ter info, een Hummer H2 is 2.19m breed).

http://auto-en-vervoer.in...n-getallen-snelheden.html
Wist ik niet eens joh maar 2m20 8)8 dat is wel écht heel breed. Waarom maken ze daarbij niet een onderscheid in personenwagens (zeg tot 1m80) en bestelwagens, campers etc. (tot 2m20)
Zou denk ik al een hoop schelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Metro2002 op 13-12-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Metro2002 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:06:
[...]
Ligt het dus toch niet aan mij dat als ik in het buitenland rij dat ik me altijd verbaas over de 'brede' wegen, ook al hebben ze evenveel rijstroken.
Dat heb je goed gezien. In feite is het met rijstrookbreedtes zelfs nog wat erger, want de genoemde rijstrookbreedtes zijn niet eens de minimummaten maar de gewenste maten. Om kosten te besparen wordt vaker wel dan niet afgeweken van deze maten. Aangezien mijn directe collega's wegontwerpers zijn, weet ik dat niet van horen zeggen maar uit de eerste hand.
Wist ik niet eens joh maar 2m20 8)8 dat is wel écht heel breed. Waarom maken ze daarbij niet een onderscheid in personenwagens (zeg tot 1m80) en bestelwagens, campers etc. (tot 2m20)
Dat onderscheid is er toch? Een personenauto mag 2,20 m breed zijn. Bredere voertuigen vallen automatisch in andere categorieën. Smallere voertuigen voegen weinig toe, want het wegennet is ingericht op de bestaande voertuigafmetingen. Je schiet er dus niets mee op.

Verder ga je wel erg gemakkelijk voorbij aan de oorzaken van die bredere auto's. Een belangrijke oorzaak is verbetering van de veiligheid bij zijdelingse aanrijdingen. Als je moderne auto's vergelijkt met auto's van 20 jaar geleden, zie je dat autodeuren wel 10 cm dikker zijn geworden, wat resulteert in 20 cm bredere auto's.

Een tweede oorzaak is dat er blijkbaar behoefte is aan bredere auto's. Een grotere auto is duurder, dus fabrikanten zullen auto's echt niet breder maken dan nodig. Sommige mensen in dit topic vinden dat dat nergens voor nodig is, maar blijkbaar zijn al die Nederlanders die bredere auto's kopen het niet met hen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
vhal schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:26:
Elders werd er al geroepen dat men "recht" heeft op 30cm extra ruimte in het naast gelegen vak. Ik vraag mij af in hoeverre dit men nog vindt als er vervolgens een Aygo op 5 cm afstand naast je geparkeerd staat. Want die persoon heeft tenslotte ook net zo veel recht als de grotere auto. Nu zet ik mijn auto (toevallig ook een station van 180cm breed) meestal ergens achterin waar er genoeg ruimte is maar ik zou best wel zo'n hork kunnen zijn die een gare auto vol met butsen op 5cm afstand van iemand parkeert ;) Het is tenslotte 'mijn' vak nietwaar... O-)
Je begrijpt niet waar die 30 cm vandaan komt. Als je een auto van 183 cm breed parkeert in een vak van 250 cm breed, is er aan weerszijden nog ruim 30 cm ruimte binnen het vak. In de naastliggende vakken is er ook 30 cm ruimte, waardoor je 60 cm ruimte hebt om je deur te openen. Jouw deur kan dus een stukje openzwaaien in het parkeervak van je buurman en vice versa.

Hieruit blijkt wel dat het nooit de bedoeling kan zijn dat auto's helemaal op de rand van hun vak parkeren.
FabiandJ schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:30:
Tijd om dit systeem op alle auto's te plaatsen.
[video]
Ik zie nu pas dit filmpje. Mooi systeem :). Zeker niet zaligmakend, maar het helpt vast om parkeerschade aan/door deuren te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Jongens jongens, ik bedoelde dus gewoon algemeen.

Niet specifiek gericht op die ene foto, maar gewoon: Wat als je niet meer in je auto komt via beide kanten (deuren) en je dus geen mogelijkheid hebt om via je kofferbak te kruipen als een malloot.

Met een beetje pech is die andere nog úren bezig/weg.

Neem je de gok en blijf je staan wachten?
(natuurlijk ga je eerst een paar keer verbouwereerd om je auto heen lopen, om je heen kijken, zuchten en eventueel even met je telefoon bezig :9 )
Zoek je een andere manier naar huis?
Of nogmaals, kan de politie iets in deze?

Je kunt het ook proberen te voorkomen, op deze manier :+
http://media.dumpert.nl/foto/87cbba81_Hufter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Hopen dat een van de drie auto's de handrem niet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Bij de foto die ik plaatste was de eigenaar gewoon naar de verschillende bedrijven in het gebouw gelopen met zijn foto's. Dat vond ik wel een handige oplossing.

Als ik zelf (op een andere plek) op deze manier was ingesloten zou ik eigenlijk niet zo goed weten wat ik zou doen. Ik vermoed dat ik zou proberen via de achterklep in te stappen en een boos briefje onder de ruitenwissers van de boosdoener zou achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 19:41
Ruit eruit, versnelling eraf, handrem eraf, duwen en evt briefje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

FabiandJ schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:30:
Tijd om dit systeem op alle auto's te plaatsen.
[video]
dit is beter :D
[YouTube: http://youtu.be/4wniuMn-JVU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Ik zoek meestal een paal uit en ga daar naast staan, dan weet je zeker dat je altijd je auto in komt.

Overigens parkeer ik vaak in Amsterdam in de Oosterdokgarage. Veel en normale plekken, staan ook vaak busjes. En dat voor maar 10 euro per dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Metro2002 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:06:
[...]

[...]

Dat moet je niet aan mij vragen, maar dan zou je in dit land dus al geen Lamborghini Aventador meer mogen rijden, die is namelijk 2.03m breed.
Afbeeldingslocatie: http://csergiu.net/wp-content/uploads/2014/07/why-are-we-q9gof2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door mark-k op 13-12-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mark-k schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:09:
[...]

Dat moet je niet aan mij vragen, maar dan zou je in dit land dus al geen Lamborghini Aventador meer mogen rijden, die is namelijk 2.03m breed.
Ik denk dat er dan een uitzondering moet komen voor mooie auto's boven de ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn wagen is 1,981 meter breed volgens instructieboekje. gemeten zonder spiegels. en de deuren zelf zijn ook fors qwua dikte. vandaag maar eens een paar foto's maken van de lengte van de marquis. maar geinig om te weten dat mijn cruiseschip breder zou zijn als een aventador gemeten met spiegels, of is de aventador ook gemeten zonder spiegels wat breedte betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:42:
mijn wagen is 1,981 meter breed volgens instructieboekje. gemeten zonder spiegels. en de deuren zelf zijn ook fors qwua dikte. vandaag maar eens een paar foto's maken van de lengte van de marquis. maar geinig om te weten dat mijn cruiseschip breder zou zijn als een aventador gemeten met spiegels, of is de aventador ook gemeten zonder spiegels wat breedte betreft?
Is ook zonder spiegels ;)

Met spiegels kom je misschien wel breder uit, hangt van je spiegels af uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Geinig en een goedkope oplossing voor parkeerplaatsen..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nw9g9OVHdJI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mja, zo'n test hadden ze hier ook eens.
Weet alleen de uitkomst niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MrJames schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:37:
Geinig en een goedkope oplossing voor parkeerplaatsen..

[video]
Heel handige reclamecampagne _/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

NeutraleTeun schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:00:
Mja, zo'n test hadden ze hier ook eens.
Weet alleen de uitkomst niet meer.
Ik gok dat de uitkomst hier in NL is dat die dingen gesloopt worden ;(

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Op zich wel leuk, maar niet echt praktisch natuurlijk. Waarom niet oplossen via een app die je naar een vrije plaats navigeert? Dat lijkt me technisch niet zo heel ingewikkeld om te ontwikkelen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:36

aKra

Intentionally left blank.

Er zijn al een aantal Q-Park garages in Nederland met parkeerbegeleiding. Dus dan wordt er een route aangeraden naar een vrije plek welke zichtbaar is met LED's boven de daadwerkelijke parkeerplek.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.topcarrating.com/koenigsegg/2006-koenigsegg-ccx.jpgdeze is toch het handigste om uit te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Sick Nick

Drop the top!

aKra schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:34:
Er zijn al een aantal Q-Park garages in Nederland met parkeerbegeleiding. Dus dan wordt er een route aangeraden naar een vrije plek welke zichtbaar is met LED's boven de daadwerkelijke parkeerplek.
Vrij standaard in Belgie, boven elke plek een LED zodat je van voor af aan kan zien welke plekken vrij zijn. Sommige hebben dan ook nog een paar borden aan het begin met aantal vrije plaatsen naar links/rechts/rechtdoor enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

aKra schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:34:
Zulke LED dingen hebben ze bij Ikea Delft ook, werkt alleen voor geen meter... :F

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Sick Nick schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:46:
[...]

Vrij standaard in Belgie, boven elke plek een LED zodat je van voor af aan kan zien welke plekken vrij zijn. Sommige hebben dan ook nog een paar borden aan het begin met aantal vrije plaatsen naar links/rechts/rechtdoor enzo.
En ook natuurlijk borden gewoon overal in de stad dat zegt hoeveel plaatsen er in welke parking over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
thibautb schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:40:
[afbeelding]deze is toch het handigste om uit te stappen :)
Dat zal je toch sterk gaan tegenvallen als je dat dagelijks moet gaan doen (ja oké, als je dat kunt betekent het wel dat je geld hebt), maar vergis je niet in hoe breed die dorpel is.

Over breedte van auto's gesproken.

http://i.wheelsage.org/pi...igsegg_ccx_uk-spec_10.jpg

En dat stukje zwart carbon, links van de grijze dorpel, zit ook nog eens naast je stoel.
Zie hier:
http://www.gtspirit.com/w...03/koenigsegg-ccx-014.jpg

En dan slaan de deuren best nog wel wijd open:
http://www.carspicturesdb...r-koenigsegg-ccx-cars.jpg

Zelfde met de F40 (en andere supercars):
http://www.procarplus.com/images/ferrari-f40-interior-2.jpg
Het is een échte klim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Of als je die toch kan kopen kan je evengoed een heli kopen en je piloot laten vliegen en jij telkens parachute sprongen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Dan kun ie toch maar beter een Larborghini kopen, waarvan de deuren ook nog eens heel compact opengaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7iD5b7KhPXYg9hQFIyZncyJ3/full.jpg

...totdat je je realiseert dat parkeergarages vaak nogal laag zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hufters

Hat ik laatst ook
had ik godverredomme een leen 308tje (lekker brede auto, maar niet heus) .. Sta ik al helemaal met de rechterkant strak tegen een paal in een parkeergarage. Komt er een klootzak die hem 10 cm naast mijn linkerdeur zet. ..

Hufters ...

ik had zin om net zo lang met met linkerdeur te beuken in de auto totdat ik er wel inkom

Ik heb zo ook een keer de politie gebeld omdat mijn uitrit geblokkeerd was en ik er niet uit kon.
een half uur later belde wel een vrouw die zich verontschuldigde. ze hadden haar wel kunnen bereiken !!
+1 puntje voor de politie

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 14-12-2014 21:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wel beetje jammer dat ze haar jouw gegevens hebben gegeven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

deurbel ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan er meestal nog wel uitkomen. Vaak kan je via de kofferbak of de passagierskant nog wel naar binnen. Maar in zulke gevallen kan ik me best voorstellen dat je een mooi cadeautje achter laat bij de ander z'n auto. En lukt dat niet dan is het uiteindelijk een ruitje in slaan en zijn auto voor hem verplaatsen denk ik. Je moet toch naar huis.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 14-12-2014 22:31 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 22:50

Illusion

(the art of)

Ach jongens, wat klagen we toch om niks:

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

vhal schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:46:
[...]

Zulke LED dingen hebben ze bij Ikea Delft ook, werkt alleen voor geen meter... :F
Het werkt wel, alleen invalide-parkeerplaatsen, het vak gereserveerd voor winkelwagentjes, etc.. krijgen ook een groen ledje.. en dan rij je dr naartoe en kan je alsnog niet parkeren.. Voor de rest werkt 't prima.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:26
Ik kan mij een top gear aflevering herinneren dat dat ook weer erg onhandig was met stoeprandjes. |:(

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Na een kwartier steken heb je dit. Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/akye06.jpg Sorry dan vraag ik me af hoe je je rijbewijs hebt gekregen.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hehehe en dan in 1 minuut wat afhalen en weg :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:53

Destruction

(ex-)Automonteur

ROFL :D

Mja, het is bittere ernst die ik wel vaker tegen kom.. Iedereen met een rijbewijs moet toch in staat zijn een auto netjes in een parkeervak te krijgen..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
OMG dat kan zelfs ik nog beter :)

Desnoods rij je er vooruit in over die 10 meter stoep en ga je in je achteruit om hem recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jasperlamers schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:15:
Na een kwartier steken heb je dit. [afbeelding] Sorry dan vraag ik me af hoe je je rijbewijs hebt gekregen.
Waarschijnlijk zijn rijbewijs bij de Aldi gekregen na aankoop van 3 pakjes boter. Zoals ongeveer half Nederland.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Dat bedoel ik er was zat ruimte om hem (makkelijk) netjes neer te zetten toch word het niet gedaan.
Gomez12 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:53:
OMG dat kan zelfs ik nog beter :)

Desnoods rij je er vooruit in over die 10 meter stoep en ga je in je achteruit om hem recht te zetten.
Zoiets, Anders gekregen kan ik me het niet voorstellen 8)7
wildhagen schreef op woensdag 17 december 2014 @ 04:02:
[...]

Waarschijnlijk zijn rijbewijs bij de Aldi gekregen na aankoop van 3 pakjes boter. Zoals ongeveer half Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Of misschien gewend aan een Up! of een Aygo en weet zich geen raad met zo'n enorme bak. :D
Ik zat te denken "of lui, dat het ze geen bal interesseert omdat ze toch maar een paar minuten staan" maar dan ga je niet 15 minuten lopen klooien om dan alsnog half op straat te staan. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Cyphax schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:14:
[...]

Of misschien gewend aan een Up! of een Aygo en weet zich geen raad met zo'n enorme bak. :D
Het is een redelijk recente auto, dus er zullen vast parkeersensoren op zitten, dus geen excuus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En dan stoppen bij de eerste piep die je hoort

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En vervolgens ruim een meter over hebben omdat die sensoren nogal wazig afgesteld staan :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Of gewoon niet kunnen auto rijden er is zoveel ruimte en toch zet je hem zo stom neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
[...]

VDat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik zie veel goede dingen op de weg gebeuren. De domme fouten zijn incidenteel, maar vallen meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Roenie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:13:
[...]
VDat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik zie veel goede dingen op de weg gebeuren. De domme fouten zijn incidenteel, maar vallen meer op.
Het valt wat buiten dit parkeertopic, maar ik kom dagelijks automobilisten tegen die menen dat ze voorrang hebben als hun baan ophoudt, wanneer ze willen invoegen of wanneer ze "van rechts" uit een woonerf komen op een doorgaande weg. Veel getoeter en gebaren en als je wilt een leuke knokpartij als gevolg, zo sterk is men overtuigd van het eigen gelijk... De verbazing bij medeweggebruikers en voetgangers wanneer je ze voor laat gaan, zelfs wanneer ze daar gewoon recht op hebben, spreekt boekdelen over het aso gedrag van de gemiddelde automobilist. Goed dingen? Ik zie ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik reed vanmiddag nog achter zo'n intelligentiewonder op de N50 vanaf Emmeloord naar Zwolle, rijdt er een Opel Zafira/Meriva (not sure) voor me. Het viel me al op dat hij/zij moeite had met een constante snelheid houden, maar daar kon ik opzich nog wel mee leven.. We komen langs een invoegstrook, en op die invoegstrook rijdt een Peugeot waarvan de bestuurder niet weet waar het gaspedaal zit.. Wat gebeurd er? De Opelrijder maakt een noodstop en gaat met grootlicht-signalen die Peugeot kenbaar maken dat-ie ervoor mag |:( |:( |:(
[/offtopic]

En dit is absoluut niet de eerste ramp achter het stuur die ik tegen kom, dus de parkeerkunsten zoals op de foto verbazen me niets. Een gebrek aan behendigdheid, voertuigbeheersing, kennis van de verkeersregels en IQ. Et voila: We hebben de verkeersidioten.

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 17-12-2014 23:47 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• SiC123
Cyphax schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:14:
[...]

Daar heb ik dus last van... gelest in een Polo, daarna wat jaren rondgereden in een Twingo. nu heb ik een veel langere auto en dan past het toch wat minder makkelijk. Ik kom redelijk vaak op plekken in Rotterdam zuid waar mijn auto ongeveer net zo lang is als een parkeer vak.
Zo bont als die iX35 maak ik het echter niet.

• Roenie
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:30:
[...]

Het valt wat buiten dit parkeertopic, maar ik kom dagelijks automobilisten tegen die menen dat ze voorrang hebben als hun baan ophoudt, wanneer ze willen invoegen of wanneer ze "van rechts" uit een woonerf komen op een doorgaande weg. Veel getoeter en gebaren en als je wilt een leuke knokpartij als gevolg, zo sterk is men overtuigd van het eigen gelijk... De verbazing bij medeweggebruikers en voetgangers wanneer je ze voor laat gaan, zelfs wanneer ze daar gewoon recht op hebben, spreekt boekdelen over het aso gedrag van de gemiddelde automobilist. Goed dingen? Ik zie ze niet.
Misschien is bij mij het glas half vol in plaats van half leeg dan. Mijn punt is dat het 99,9% goed gaat alleen die 0,1% valt op. Daarnaast ben je er zelf bij om fouten van anderen op te vangen. Dat is toch de kern van het verkeer.

Neem dat parkeren. Als je kijkt in een parkeergarage hoeveel auto's keurig staan dan valt het probleem reuze mee. Die ene auto die twee vakken in beslag neemt is de marge die we accepteren omdat foutloos niet mogelijk is. Niemand is een feilloze automobilist, zelfs wij niet ;)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gisteren toch een dikke ergernis bij mijn eigen oprit. Ik heb een gedeelde oprit met mijn buren en voor onze huizen zijn parkeerstroken. Die voor de buren is 1,5 auto lang, twee compacte auto's kunnen er staan. Maar nu stonden er twee grotere auto's waarvan de achterste natuurlijk 1 meter voor de oprit van de buren stond. Daardoor kon de tweede auto van de buren niet fatsoenlijk recht op de oprit staan en had ik minder dan 2 meter ruimte om mijn auto langs een schuin staande auto recht op de oprit te zetten.
Ik moest er serieus 3 keer voor steken voordat ik fatsoenlijk de oprit op kwam.

Signatures zijn voor boomers.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Er stond gisteren bij de parkeerplaats op het tankstation langs de A13 een polo geparkeerd.... precies in het midden van 2 vakken. 8)7 en wat stapt er na een tijdje in: een vrouw..... Ik had er geld op in kunnen zetten.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SiC123 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 01:25:
[...]

Daar heb ik dus last van... gelest in een Polo, daarna wat jaren rondgereden in een Twingo. nu heb ik een veel langere auto en dan past het toch wat minder makkelijk. Ik kom redelijk vaak op plekken in Rotterdam zuid waar mijn auto ongeveer net zo lang is als een parkeer vak.
Ik heb 7 jaar met m'n trouwe AX rondgereden en die kon je uiteraard overal kwijt (nog net niet in je broekzak). Nu moet ik een stationwagon van 4,5m parkeren maar het is vooral een kwestie van de auto leren kennen en ik maak dankbaar gebruik van de parkeersensoren (al zijn die wel wat streng). Dan komt dat wel goed. :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen die denken dat de A20 een parkeerplaats is waar je bumper aan bumper moet parkeren :(

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14
Tsurany schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:09:
Mensen die denken dat de A20 een parkeerplaats is waar je bumper aan bumper moet parkeren :(
Maak daar maar Axxx van.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

True maar de A20 was vanochtend wel heel erg. Wel lekker dicht op elkaar geparkeerd aangezien de voorste helft van de ene auto netjes onder de achterste helft van de andere auto zat. Paste ook mooi op de takelwagen :+

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Tsurany schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:09:
Als ik hier kon liken had je er een gekregen. :D

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:21

Bestla

Kvinne

K*t snel een doekje over me scherm moeten halen. :( :P _/-\o_

Maar net ook........parkeren op de rotonde als de brug omhoog is. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Bestla op 18-12-2014 16:06 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Tsurany schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:34:
[...]

True maar de A20 was vanochtend wel heel erg. Wel lekker dicht op elkaar geparkeerd aangezien de voorste helft van de ene auto netjes onder de achterste helft van de andere auto zat. Paste ook mooi op de takelwagen :+
Niet alleen vanochtend, ook begin van de middag zaten er weer een zooitje op elkaar daar. Zó spannend is die snelweg toch niet, hou gewoon een beetje meer afstand.

Verwijderd

dit krijg je trouwens als je een hele bataljon aan USA cars hebt staan bij de nederlandse parkeerplaats.
duidelijk gewoon te klein alles
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-6IZ6CBPP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Retail! \o/

Weet niet of deze al bekend is,
http://www.dumpert.nl/med...uitrijden_met_de_suv.html
maar ik vraag mij serieus af wat deze mensen (ja meervoud, want talloze filmpjes) in godsnaam denken.

Waar the f* ben je mee bezig!
En hoe kun je zo lang ermee door blijven gaan en dan weer rustig verder rijden!
En waarschijnlijk de eerst volgende keer weer het gehele schouwspel herhalen.

Dat je soms moeite hebt met inparkeren op bepaalde plekken kan ik begrijpen en neem ik niemand kwalijk.
Maar als het toch op zo'n manier gaat, dan moet je toch snappen dat je een bepaald inzicht mist en dat het missen van dat inzicht ook een negatieve werking heeft op je normale rijgedrag?

Ik vind levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

SiC123 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 01:25:
[...]

Zou verboden moeten worden, lessen in gemotoriseerde bakfietsjes. Les in een normale of grote auto en alles gaat daarna een stuk makkelijker.

Zie het de laatste jaren zo vaak, gelest in een Polo en als ze dan met de Mondeo van pa of ma op stap moeten invoegen waar net een Polo tussen past..... :F

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een Polo is toch ook een vrij normale auto tegenwoordig? Houdt er ook rekening dat niet iedere Nederlander in een BMW 8-serie of Mercedes S-klasse kunnen rijden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 19-12-2014 09:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Met wildhagen: de kans dat jij in een dikke Mercedes gaat rijden na je rijbewijs is niet zo groot. Ik heb in een Golf gelest (in '99) en dat was al een luxe wagen. En 't is pas sinds dit jaar dat ik een auto heb in dat segment. Daarvoor heb ik jaren met m'n AX gedaan (beetje 't A-segment).
Ik vind het heel realistisch in elk geval. De huidige Polo's zijn onderhand net zo groot als de Golfjes van toen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 19-12-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het gaat ook niet om luxe, het gaat om formaat. Nu mag een Golf dan wel een van de meest verkochte auto's zijn, groot is hij niet. En als je ouders dan toevallig een C5 tourer rijden is die wel even 60 cm langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Maasluip schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:06:
Het gaat ook niet om luxe, het gaat om formaat. Nu mag een Golf dan wel een van de meest verkochte auto's zijn, groot is hij niet. En als je ouders dan toevallig een C5 tourer rijden is die wel even 60 cm langer.
Dat bedoel ik....

Je kunt beter in een verlengde Mercedes lessen en daarna Polo gaan rijden..... Ruimte over en alles gaat veel makkelijker dan je gewend bent.

Nu lijkt het tegenovergestelde vaak het geval. Ze lessen in een Polo en proberen daarna een afgetrapte BMW 525 "op de weg te houden".

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Maasluip schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:06:
Het gaat ook niet om luxe, het gaat om formaat.
Ik weet niet zeker of je op mij reageert, maar zo ja: ik had het ook over het formaat. :)
Nu mag een Golf dan wel een van de meest verkochte auto's zijn, groot is hij niet. En als je ouders dan toevallig een C5 tourer rijden is die wel even 60 cm langer.
Als je een beetje voorzichtig doet, dan moet je die C5 toch wel kunnen parkeren? Hij is iets langer dan mijn auto maar het verschil tussen wat ik nu reed en die AX is enorm.. toch heb ik eigenlijk geen moment moeite gehad met die machine. Zelfs als ik de parkeersensoren niet zou hebben gehad. En ik ben toch geen wereldkampioen autorijden of parkeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, je had het over een Golf en dat dat een luxe wagen was. Nu ben ik het daar al niet mee eens (vooral niet als het om een Golf IV gaat), maar dat is geen formaat.
En nadat ik mijn rijbewijs had (gelest in een Kadett E) moest ik direkt in de Volvo 740 van mijn pa rijden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zo zie je maar weer; Luxe is relatief. Ik heb nog nooit zo luxe gereden als nu en dat is maar een neefje van de Golf, en de Golf is zelfs een stapje luxer. Als je gewend bent aan een AX, dan is dat al snel verdomd luxe. :+
Maar als je al jaren BMW gewend bent, dan zul je daar wel anders over denken. Maargoed, punt was vooral formaat. De luxe is niet zo vreselijk relevant bij parkeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
IVP (invalide parkeerplaats) op kenteken voor woning á € 256. Ik woon in MIVA (minder valide) woning. Altijd zullen in dit huis invalide mensen wonen.

Gemeente Zottermeer WMO, weigert opdracht geven plek verbreden aan parkeerbeheer.

Argumenten weigeren parkeerbeheer Zottermeer:
1. als u vooruit parkeert krijgt de buurman geen uitlaatgas via roostertje raam zijn huis in
2. mensen die niets mankeren missen anders een parkeervak in de straat
3. als u verhuist moet plek weer versmald, ook al zal volgende bewoner MIVA woning ook IVP krijgen

Ergo, onmogelijk normaal parkeren op mijn IVP, anders kan ik niet in -en uit stappen met stok(ken).

Boete € 97 ontvangen omdat ik schuin/over witte streep stond in m'n IVP, ten einde in -en uitstappen mogelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2uegqqt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/4ucl1u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/wv8fw8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2lsvcw0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20hof9w.jpg

Ik heb sinds 3 maanden nieuwe auto, Ford Focus, kan sindsdien niet meer parkeren op m'n IVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Al eens voorgesteld om het vak 1 plaats op te laten schuiven en een stuk van het groen bij de boom te laten betegelen? Dat lijkt de situatie een heel stuk te verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Uiteraard. Geweigerd. Argument 'dan verdwijnt er groen in de straat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit geldt tot veel algemener dan alleen parkeervakken? Vrijwel alles in Nederland moet piepklein worden uitgevoerd, ook auto's zelf, huizen, keukens, supermarkten en winkelstraten... Alles om maar zo veel mogelijk mensen zo dicht mogelijk bij elkaar te zetten.
Nu valt er in binnensteden iets voor te zeggen, maar met name in nieuwe bijken aan de rand van de stad zou het letterlijk 20 euro weiland en 50 euro bestrating kosten om parkeerplaatsen breed genoeg te maken om alle autodeuren volledig te kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
Half op een invalidenparkeerplaats parkeren (auto ernaast over de strepen heen) zou ook wel eens bestaft mogen worden.
Maar vooruit inparkeren is geen optie? want dan zwaait jouw deur niet tegen de auto ernaast, maar erachter lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Hele straat mag op mijn IVP parkeren, te zot voor woorden:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/30wv7uc.jpg
Ik krijg boete op eigen IVP :X

Vooruit parkeren wordt vak niet breder van.

http://www.telegraaf.nl/w...e_invalidenplaats___.html
Indien wetshandhavers het goedkeuren...in plaats van boete á € 360 uit te delen.

AFMETINGEN VAN EEN PARKEERPLAATS IN NEDERLAND:
Personenauto
afmetingen voor haaks en hoekparkeren: 4,5 m x 2,4 m.
afmeting voor langsparkeren: 6m x 2,5 m.

Vrachtauto’s:
Voor langsparkeren: 2,75 m à 3,00 m breed.

Gehandicaptenparkeerplaats:
Voor langsparkeren: 3,50 m x 6,00 m (7,50 m als achter wordt in- en uitgestapt).
Voor haaks parkeren: 3,50 m (3,00 m. bij een vrije uitstapstrook naast het parkeervak) x 5,00 m.
Voor gestoken parkeren: 3,50 m (3,00 m bij een vrije uitstapstrook naast het parkeervak) x 5,15 m (60°) of 4,85 m (45°) of 4,20 m (30°).

Helaas geen wet, alleen richtlijnen.

[ Voor 44% gewijzigd door Bi-zonder op 20-12-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik snap je niet, hoezo krijg je een boete als je daar mag staan?
[edit]ah je vorige post, nieuwe auto. lijkt me dat je dat gewoon bij de gemeente kunt laten aanpassen naar je nieuwe kenteken toch?

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 20-12-2014 21:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Politie bellen en boete erop en evt weg laten slepen
Bi-zonder schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:35:
Hele straat mag op mijn IVP parkeren, te zot voor woorden:
[afbeelding]
Ik krijg boete op eigen IVP :X

Vooruit parkeren wordt vak niet breder van.

http://www.telegraaf.nl/w...e_invalidenplaats___.html
Indien wetshandhavers het goedkeuren...in plaats van boete á € 360 uit te delen.

AFMETINGEN VAN EEN PARKEERPLAATS IN NEDERLAND:
Personenauto
afmetingen voor haaks en hoekparkeren: 4,5 m x 2,4 m.
afmeting voor langsparkeren: 6m x 2,5 m.

Vrachtauto’s:
Voor langsparkeren: 2,75 m à 3,00 m breed.

Gehandicaptenparkeerplaats:
Voor langsparkeren: 3,50 m x 6,00 m (7,50 m als achter wordt in- en uitgestapt).
Voor haaks parkeren: 3,50 m (3,00 m. bij een vrije uitstapstrook naast het parkeervak) x 5,00 m.
Voor gestoken parkeren: 3,50 m (3,00 m bij een vrije uitstapstrook naast het parkeervak) x 5,15 m (60°) of 4,85 m (45°) of 4,20 m (30°).

Helaas geen wet, alleen richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
@Marzman
Boete schuin op IVP staan (ten einde uit te kunnen stappen).
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20hof9w.jpg
Buurman politie gebeld dat ik schuin stond op m'n IVP (mail hiervan in dossier bij m'n advocaat).

Nieuw kentekenbord € 78,15 voor plek waar ik niet kan staan.

@Jasperlamers
Advocaat vond dit geen goed idee. Politie kent al meer dan jaar situatie. Geeft alleen mij boete.

Krijg 24 december sleutels ander huis.
Advocaat nu bezig met verhuizen bord + nieuw kenteken en eis verbreding vak.

[ Voor 5% gewijzigd door Bi-zonder op 20-12-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat je dat bord moet betalen vind ik eigenlijk niet zo vreemd.

Dat je buren de politie bellen als je niet in het vak staat zal denk ik ook komen omdat je zelf foto's loopt te maken van auto's die niet goed in het vak staan (en misschien zelf ook de politie belt). Dan maak je jezelf niet heel erg geliefd bij de buren (en de politie)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Buurman beld de politie omdat je er niet netjes in stond..
Fijne buurman, ruzie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
@Marzman. Ik moet foto's maken voor dossieropbouw rechtbank. Ik bel nooit politie.

@rty, buurman spoort niet (geciviliseerd uitgedrukt). Buurt bestaat uit 50+, zeer vitale bejaarden en 'het kamp' zoals politie ze noemt. Asociale tokkiewijk.

Na traumatische dood partner mei vorig jaar halsoverkop in die MIVA woning terecht gekomen.
Pagina: 1 2 3 Laatste