Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

en weer een mailtje vanuit wisper... geen aanpassing van het aanbod maar alleen het gebruikelijke verhaaltje dat VF een beter aanbod zou hebben...

Voor de mensen die alleen internet hebben op 200, 600 of 1000 is het niet beter maar slechter !
Shame on you wisper...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Niet shame on Wisper, ik ben helemaal gelukkig met hun en zit sinds de aankondeging dat ik m'n 600 megabit lijntje ga verliezen heel hard te huilen elke dag.

Shame on Vodafone zal je bedoelen, die Grr$%$&(*#(^*&% :+

Maar zijn we er al uit waar we naar toe gaan? Ik nog niet in ieder geval. Wil wel graag minimaal 500 Mb.

Hoe zit het eigelijk met opzeggen van Wisper? Ze willen wel heel erg graag dat je een opzegging doet, daar herinneren ze je om precies te zijn 7 keer aan in de email van vandaag. Waarom is dit zo belangrijk voor ze?

Ik wil helemaal niet opzeggen namelijk, zij zijn degene die het contract opzeggen, niet ik. Tenminste, zo denk ik er over, dus waarom dringen ze er zo op aan dat ik moet gaan opzeggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:52
Ja dat is voor mij ook een trigger. Wij moeten opzeggen. Helemaal niet... Dat wekt bij mij de indruk dat er juridisch wat te doen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ik zit m'n tijd iig maximaal uit....

Vooralsnog neig ik het meeste naar xs4all maar ik kan de vrij ruige maarprijs ( t.o.v. wat ik nu betaal ) naar 500 mbit nog niet rechtvaardigen.
De prijs voor 100mbit bij hun is ook een zure appel maar de service komt stukken beter over dan bij telfort ( die me wél van 200 kan voorzien... )
Twijfel , twijfel... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 20:04
Ik heb van de week toch maar gekozen om over te stappen naar KPN alles-in-1 glasvezel instap met de upgrade naar 500/500. Kost 62,50 (1 euro meer dan Wisper 200/200).

Gisteren een bevestiging gehad vanuit KPN, maar dat gaat ook al niet helemaal goed. De upgrade naar 500/500 niet meegenomen in mijn order blijkbaar. Wordt dus weer contact opnemen met KPN. Die dat overigens zo moeilijk mogelijk maken. (alle contact werkt via 'mijnKPN' dat je pas bij een abonnement kan benaderen) De rest van de contactformulieren/pagina's op kpn.nl linken ook weer door naar mijnKPN. Erg handig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het gekke bij KPN is dat het alles-in-1 basis pakket met 500Mb goedkoper is dan als je alleen 500Mb Internet neemt (plus gratis tel lijntje). De basis maandprijs is hetzelfde alleen krijg je bij alles-in-1 de eerste 6 maanden 10 euro korting en bij alleen internet krijg je alleen de 1e 3 maanden een tientje korting.

Ik zou dus bijna overwegen om gewoon het alles-in-1 te nemen en dan maar niet het tv gedeelte te gebruiken... (of die stomme set-top-box op de slaapkamer te zetten ofzo)

In de woonkamer heb ik ziggo met een ci+ module. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Kom er net achter dat tweak ook minder dan 50 euro p/m vraagt voor 100/100 ; toch ook interessant...
Scheelt toch weer 60 euri op jaarbasis in vergelijk met xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

en niet alleen de glasvezel klanten zijn de dupe van het vage gedrag van VF...

nieuws: Vodafone gaat Thuis-klanten met trage verbinding afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Hoe gek dit ook klinkt: ik vind het een goede stap. Al die andere ADSL providers schermen met snelheden TOT zoveel Mbit. En dan heb je je abonnement, blijkt dat je niks hebt aan de HD televisie etc.. omdat je te ver van de centrale zit met een veel te trage snelheid. En dan kom je ook nog eens niet meer van je jaarcontract af.

Vodafone stelt gewoon dat ze een bepaalde hoeveelheid diensten wil kunnen leveren (dus minimaal 2 HD streams tegelijk en nog een beetje fatsoenlijk internetten) en dat kan niet met minder dan 12 Mbit (stellen zij).

Geeft wel duidelijkheid.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Vandaag na eerder de mail gehad te hebben, weer een brief met dezelfde tekst. Waarom willen ze toch dat ik opzeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb het idee dat ze dat doen omdat Wisper/Vodafone denkt je daarmee aan hun leveringsvoorwaarden te kunnen houden.
Uit de Wisper brief van 9 december 2014 / 13 januari 2015:

Om dubbele kosten te voorkomen, zullen wij zorgen dat uw installatie van Vodafone Thuis en de opzegging bij Wisper tegelijk ingaan (ook wanneer de opzegdatum die u heeft aangegeven na de oplevering van uw diensten is).
Iemand opgevallen dat de opzegtermijn van een maand opeens terug is in de laatste brief:
Uit de Wisper brief van 13 januari 2015:
Wat uw beslissing ook is, wij vragen u uiterlijk 28 februari uw Wisper abonnement op te zeggen. Deze kunt u kosteloos opzeggen met een maand opzegtermijn.
Pardon? Dus als ik overstap naar een andere aanbieder gaan jullie me opeens wel aan de maand opzegtermijn houden? Dus wel dubbele kosten!?!?
U ontvangt na opzegging de bevestiging hiervan met daarin instructies hoe u de apparatuur kunt retourneren. Indien van toepassing ontvangt u de borg van de apparatuur retour, zodra wij deze apparatuur ontvangen hebben.
Hoe moeten wij de apparatuur retourneren? Gratis retour naar een antwoordnummer?
Maar zelf afgeven op het postkantoor? Dan kun je waarschijnlijk een vergoeding vragen voor de kosten die je maakt voor het verpakken van de apparatuur/reiskosten/parkeerkosten/wachttijd postkantoor.

Hoe zit het eigenlijk met aansluit-/monteurskosten bij de nieuwe provider? Omdat Wisper is overgenomen maar Vodafone niet wil bieden wat Wisper kon (500/500 wordt niet in de brief genoemd en is volgens Vodafone nog steeds niets mogelijk), zou je die kosten vergoed kunnen krijgen? ( >:) Succes daarmee. In Nederland hebben we in theorie een heel goed consumentenrecht, maar in de praktijk ben je volkomen afhakelijk van de welwillendheid van de wederpartij.)
Barre73 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:19:
Hoe gek dit ook klinkt: ik vind het een goede stap. Al die andere ADSL providers schermen met snelheden TOT zoveel Mbit. En dan heb je je abonnement, blijkt dat je niks hebt aan de HD televisie etc.. omdat je te ver van de centrale zit met een veel te trage snelheid. En dan kom je ook nog eens niet meer van je jaarcontract af.

Vodafone stelt gewoon dat ze een bepaalde hoeveelheid diensten wil kunnen leveren (dus minimaal 2 HD streams tegelijk en nog een beetje fatsoenlijk internetten) en dat kan niet met minder dan 12 Mbit (stellen zij).

Geeft wel duidelijkheid.
Ik ben het met je eens, ten opzichte van nieuwe klanten (oftewel geen nieuwe klanten die je niet het minimum kunt bieden)! Maar bestaande klanten zo op straat schoppen is niet netjes. En ook in deze brief weer een opzegtermijn van een maand en niets over vergoeding van te maken overstapkosten. Leuk dat Vodafone wil besparen op de kosten van het KPN kopernetwerk, maar volgens mij hoeft dat niet ten laste van de klant te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Wat maar blijft steken is dat prijstechnisch VF best interessant is maar op bijna elk ander vlak gewoon ronduit beroerd is.
Feit dat er nog steeds geen uitsluitsel is over het 500/500 gebeuren ( en zelfs geen inschatting / indicatie willen doen ) geeft al meteen een onprettig gevoel...

Ik denk dat ik maar een stap terug doe naar 100/100 en bij tweak ga zitten.
Ik had gehoopt dat xs4all nog zaken wilde doen als ik f-secure en dat gratis mobiele data gebeuren zou laten vallen maar die hoop is ijdel vermoed ik....
Blijf het ook raar vinden dat bij hun het prijsbruggetje van 100 naar 500 maar 10 euro is terwijl telfort voor de stap van 100 naar 200 al meer vraagt...

Betaal nu net 4 tientjes bij wisper en voel er weinig voor om minimaal 25% meer te gaan betalen om mogelijk qua sneheid wat verbetering te gaan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
shicomm schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:29:
W..
Blijf het ook raar vinden dat bij hun het prijsbruggetje van 100 naar 500 maar 10 euro is terwijl telfort voor de stap van 100 naar 200 al meer vraagt...

Betaal nu net 4 tientjes bij wisper en voel er weinig voor om minimaal 25% meer te gaan betalen om mogelijk qua sneheid wat verbetering te gaan zien...
Dat van Telfort heb je waarschijnlijk verkeerd gelezen. Stap van 50 naar 100=7,50. Van 50 naar 200= 12,50.
Dus van 100 naar 200 is dan 5 euro.

Maar als je onderstaande prijzen ziet die de provider betaalt aan KPN dan verbaas je je wel meer.Er zit dus 17 euro verschil tussen 100 en 500 (openbare info op de website van KPN Wholesale). Dan maakt er toch iemand verlies denk je dan....

FttH symmetrical
≤50/50 Mbps € 7,38
≤60/60 Mbps € 8,38
≤100/100 Mbps € 11,00
≤200/200 Mbps € 18,00
≤500/500 Mbps € 26,00

NB: Verder niet oordelen over deze prijzen. Er komt nog meer bij voor providers maar dat is snelheids-onafhankelijk dus heb ik hier niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ik ging bij die telfort prijs uit van de meerprijs t.o.v. de basisprijs ( niet helemaal eerlijk aangezien dat 50/50 is ofzo )
Wil sowieso niet met hun in zee aangezien er op het forum iets teveel horrorverhalen zijn over de service en ik pas korting van ze krijg als ik ook tv er bij pak ( die ik niet heb... )

Die knp wholesale prijzen zijn inderdaad nogal eng maar echt veel kun je er niet van maken...

Zag net tot m'n verbazing dat zelfs onsbrabantnet kan leveren bij me.. ;)
Erg nette prijs voor 100/100 ook ( 46 euri )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dat ge-push voor opzeggen is vrij bijzonder. Ik heb me voorgenomen om geen actie te ondernemen. Mochten ze verkeerd factureren kan er altijd gestorneerd worden, gewoon even je bankrekening in de gaten houden.

Ik wil 500/500 Megabit internet en een vaste telefoon aansluiting.

KPN Alles-in-1 Instap Glasvezel
Per maand € 62,50
Prijs 1e 6 maanden € 52,50
Totaal eenmalig €0,00

KPN Basis Internet Glasvezel + bellen
Per maand € 62,50
Prijs 1e 3 maanden € 52,50
Totaal eenmalig €0,00

XS4ALL Internet Pro + Bellen Basis
1e maand € 90,00 (+aansluitkosten)
Vanaf 2e maand € 55,00
Vanaf 4e maand € 65,00

Andere aanbieders zijn volgens mij nog veel duurder of leveren geen 500Mb internet.

XS4ALL is dus flink duur, KPN is goedkoper maar vrij bizar dat bij KPN een 3-in-1 abbo goedkoper is dan alleen internet+bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door ocdaan op 15-01-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zou het andersom stellen: KPN vraagt dus relatief veel voor 500/500 Mbit Internet vergeleken met Internet+TV.
Bellen is in beide gevallen niet meer dan een telefoonnummer en verder niks. Belkosten komen er nog bij.

[ Voor 168% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Bij tweak is die verhouding nog idioter ; hun 100/100 zit onder de prijs van xs4all maar hun 500/500 er juist boven...

Vandaag weer een briefje van wisper in de bus....

De afgelopen periode is hard gewerkt om u te kunnen voorzien van het volledige aanbod van vodafone thuis.

Oh ? 500/500 is nog steeds niet te bestellen anders hier... :/

Wat een faalactie dit... :') :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Hebben jullie al een besluit genomen? Ik denk voor XS4All te gaan al denk ik nog steeds dat we gezamenlijk iets voor elkaar moeten kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 17:53
Ik zat bij wisper met een 600mbit verbinding en onbeperkt telefonie. Tv via ziggo. Ik neig nu sterk richting Telfort (had ik van te voren nooit gedacht)..
Zij bieden 200mbit, onbeperkt bellen en tv voor 73,50
Het mooie van tv bij Telfort is dat de stream unencrypted is. Dus kabel rechtstreeks in tv.
Dus voor 3 euro verschil per maand heb ik 200mbit, onbeperkt bellen en geen ci+ module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste zou ik nog maar eens goed navragen.
De kans is levensgroot dat je bij Telfort geen tv via coax kabel meer kan krijgen (geen analoog en geen DVB-C), daar zijn ze voor nieuwe abonnees deze maand mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Precies. Telfort is per 5 januari voor nieuwe aanvragers hetzelfde als KPN glasvezel. Met Experiabox en al. Alleen kan je bij Telfort 200 krijgen en bij KPN ga je dan meteen naar 500. Maar dat is ook het enige verschil.

En ook daarvoor hadden ze wel ongecodeerde DVB-C maar dat was alleen het basispakket zenders en alleen 1,2 en 3 in HD. De rest SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
Ow.. dat had ik even gemist.. Thanks voor de info, helaas nog even doorzoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

mgizmo schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:03:
Hebben jullie al een besluit genomen? Ik denk voor XS4All te gaan al denk ik nog steeds dat we gezamenlijk iets voor elkaar moeten kunnen krijgen...
Ik acht de kans heel erg klein... :'(

Als we dat mobiele internet en dat *beep* fsecure konden dumpen voor een beetje korting... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Ligt jullie Management WAN Status er ook om de haverklap uit waardoor system log gevuld wordt? WAN status is 20 days up bijv maar het management 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ja zoals ik het nu zie neig ik eerlijk gezegd naar KPN. Ik wil toch maar gewoon alles-in-1 nemen en dan is KPN met precies hetzelfde toch een stuk goedkoper.
  • 500mbit
  • onbeperkt bellen
  • basis tv
Bij KPN is dat volgens mij 79,-
Bij XS4ALL lijkt dat 95,- te zijn.

Toch een behoorlijk verschil en ik zie geen echte reden waarom ik dan xs4all zou moeten kiezen. (terug naar 100mbit scheelt voor beide 10 euro en ook onbeperkt bellen kost bij beide vrijwel hetzelfde 16,50 kpn vs. 17,50 xs4all)

Ter vergelijk is hetzelfde pakket bij Vodafone (durf hier al bijna het woord niet meer uit te spreken :+ ) met 100 Mbit per maand 70,- (versus 69,- bij kpn en 85,- bij xs4all met 100mbit)

Kan iemand mij goede argumenten geven waarom xs4all die extra 15 euro waar zou zijn? (ik ken de tv boxen bijvoorbeeld niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar nu vergelijk je het KPN instap pakket met het XS4All pro pakket. Ik zie bij XS4all Spotify premium (KPN niet, kost 10,-), beveiligingssoftware voor 3 computers, en dongle voor 4G internet op je laptop of tablet.

Of je die dingen wil of niet, dat is aan jou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
Vandaag van wisper te horen gekregen dat 500mbit in alphen aan den Rijn geleverd kan worden voor 50 euro p/m bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:42:
Maar nu vergelijk je het KPN instap pakket met het XS4All pro pakket. Ik zie bij XS4all Spotify premium (KPN niet, kost 10,-), beveiligingssoftware voor 3 computers, en dongle voor 4G internet op je laptop of tablet.

Of je die dingen wil of niet, dat is aan jou..
Hmm ja daar heb je gelijk in maar dat is inderdaad allemaal zooi waar ik eigenlijk niet om vraag. Bij KPN kan ik dat tenminste uit zetten en bij xs4all moet ik het erbij nemen als ik snelheid wil.

Iemand die ervaring heeft met TV van xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Er is ook een XS4all Glasvezel topic op Tweakers

Ik zou je vraag daar stellen.

Maar je kan ook googlen op KPN ervaringen. Is namelijk exact hetzelfde. Maar dan ook exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
Stand van zaken nu voor degenen die glasvezel 500mbit + bellen willen (plaats alphen aan den rijn)

telfort: (1ste 2 maanden geen belkosten, 30 euro activatiekosten), 200mbit + onbeperkt bellen NL
52,50 +15,- = 67,50

Vodafone (geen aansluitkosten), 500mbit + 2500 minuten bellen naar vaste nummers
50,- + 10,- = 60,-

KPN (1ste 3 maanden 10 euro korting en geen aansluitkosten), 500mbit + onbeperkt NL + EU
62,50 + 16,50 = 79,-

xs4all (1ste 3 maanden 10 euro korting, 35 euro aansluitkosten), 500mbit + onbeperkt NL
60,- + 17,50 = 77,50

Hoe zwaar weegt mijn principekwestie tegen Vodafone, want ze zijn duidelijk de goedkoopste, zeker als je ook nog in overweging neemt dat de wisperactie de aansluitkosten wegneemt

[ Voor 12% gewijzigd door avaessen op 28-01-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Vodafone 500mbit, ze zeggen van wel maar als ik een postcodecheck doe is het nog steeds niet zichtbaar.

Om van 100Mb naar 500Mb te gaan kost 10 euro extra?

Maargoed, inderdaad, grrr als Vodafone de goedkoopste is... misschien dan toch maar Vodafone.... hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De 100 mbit prijs is gebaseerd op de prijzen van KPN WBA, ook in eigen Vodafone gebied. Anders krijg je een soort van tweak constructie. Met verschillende prijzen in verschillende gebieden.
Strikt genomen kan Vodafone 100 mbit in eigen gebied aanbieden voor veel minder dan nu.

De 500 Mbit prijs bepaalt Vodafone helemaal zelf omdat ze zelf de operator zijn voor die snelheid. Die wordt namelijk alleen maar geleverd in eigen apparatuur gebieden. Zouden ze dat via KPN WBA moeten doen dan zit je snel aan minstens 60 euro (voor internet only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
k heb sinds gisteren een overstap van Wisper 600mbit/600mbit glasvezel naar xs4all glasvezel 500mbit/500mbit mogen meemaken.

Natuurlijk heb ik erna flink erop losgetest van de kwaliteit van de verbinding. Ja, komend van Wisper is het een stap terug in kwaliteit.
Alhoewel dat natuurlijk jammer is.

Mijn bevindingen zijn als volgt om aan te geven hoe de speedtest verloopt.

Zoals je ziet bij de download speed grafiek, schiet de snelheid meteen op naar de 500mbit. Dit is precies hetzelfde hoe het bij mijn vorige provider ook was. Alhoewel dan 100mbit langzamer natuurlijk

Maar, bij de upload grafiek gebeuren er rare dingen. Het eerste wat je zal moeten opvallen is dat de eerste milliseconden dezelfde opbouw plaatsvindt als de downloadgrafiek. Echter, hij blijft dan voor ~5-10 seconden hangen op die snelheid. (+/- 180-250mbit). Om vervolgens boven de 500mbit te schieten naar soms zelfs 700mbit! Daarna stabiliseert hij rond de 480-520mbit vaak.

Dit gedrag van de upload is niet hoe het was bij mijn vorige provider. Daarbij was de grafiek exact hetzelfde als de download grafiek. Snel opbouwend, en daarna horizontaal vlak.

Ik vraag me nu dus af aan xs4all waarom dit gedrag zo is.

Nu het volgende:

Als ik pingtest.net de tests draai. Dan zit er voor de verbinding een vrij hoge jitter vergeleken bij mijn vorige provider. Hiervoor had ik op Utrecht server van deze test een 2-3ms ping met 0-1ms jitter. Bij Xs4all is dat 6-8ms met 10-13+ ms jitter.

Gecombineerd maakt het gedrag van de verbinding een algemene uitdruk dat xs4all's netwerk en peering partners maar amper een goede kwaliteit van een glasvezel 500mbit/500mbit aankan en overbelast zijn.

FYI, mijn thuis netwerk is:

Glasvezel -> NTU -> Fritzdoos 7490 -> HP Procurve 24p managed switch -> Link aggregrated 2 GBPS PC met Intel 1000PT kaartje -> Windows 7 x64

:( Ik heb een schurft hekel gekregen aan Vodafone en aan Wisper's management laag.
Waarom moest er een uitmuntende kwaliteits provider van het leven beroofd worden? (Ja, ik weet het, geld...)

[ Voor 5% gewijzigd door Phoenix_the_II op 30-01-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Bedankt voor de uitgebreide bijdrage Phoenix! Goed om te weten... ik twijfel nog steeds maar zal niet te lang moeten wachten met een beslissing nemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

en wéér een mailtje van wisper ; de administratie heeft nog altijd geen reactie ontvangen m.b.t. het stopzetten van de dienstverlening... + het gebruikelijke geblabla dat we naar vodafone kunnen en 10 euri de maand korting krijgen als we alles in 1 afnemen.... ( tja , een klant die sinds de aftrap alleen internet afneemt kunnen we vast wel tv en bellen er bij slijten.... )

Ik snap het "gedram" echt niet meer.... waarom maar blijven hameren dat we actie moeten ondernemen ?
Als ze er nou net zoveel werk van zouden maken om 500/500 beschikbaar te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
heb dat mailtje ook gehad, maar heb ook al m'n opzegging de deur uit gedaan (en bevestiging gehad).. Als dat maar weer goed gaat.. Wat is dat toch met ISPs en administratie :(

Volgende week vrijdag wordt bij bij 500/500 KPN aangesloten. We gaan 't meemaken..
Eerste actie wordt dan om de experiadoos uit te faseren. (al een Mikrotik RB850gx2 liggen om mee te spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
shicomm schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:17:
en wéér een mailtje van wisper ; de administratie heeft nog altijd geen reactie ontvangen m.b.t. het stopzetten van de dienstverlening... + het gebruikelijke geblabla dat we naar vodafone kunnen en 10 euri de maand korting krijgen als we alles in 1 afnemen.... ( tja , een klant die sinds de aftrap alleen internet afneemt kunnen we vast wel tv en bellen er bij slijten.... )

Ik snap het "gedram" echt niet meer.... waarom maar blijven hameren dat we actie moeten ondernemen ?
Als ze er nou net zoveel werk van zouden maken om 500/500 beschikbaar te maken....
Als je in Alphen woont is 500/500 ook beschikbaar bij Vodafone, ook al kan je dit niet via de website bestellen (is wat wisper nu zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

avaessen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Als je in Alphen woont is 500/500 ook beschikbaar bij Vodafone, ook al kan je dit niet via de website bestellen (is wat wisper nu zegt)
A zeggen en B doen.... die hebben we eerder gehoord... :/
Ik denk dat ik het toch op xs4all 100/100 ga houden , dat kost me al meer dat wat wisper 200/200 nu kost...
Om dan nog meer te moeten betalen voor 500/500 is een zuurdere pil imho....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

*schopje*

Tegen beter weten in toch nog eens een poging gedaan bij vodafone en heb via 2 losse vragen duidelijk te verstaan gekregen dat 500/500 NIET beschikbaar is ondanks dat wisper blijkbaar anders beweerd...

[ Voor 0% gewijzigd door shicomm op 04-02-2015 12:52 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat kan dan nooit lang meer duren... Bij Wisper zitten namelijk niet heel veel mensen en die werken ook nog nauw samen met Glasoperator. En Glasoperator rolt de eigen apparatuur van Vodafone uit.

Ik heb daarom de neiging om Wisper eerder te geloven dan Vodafone zelf. Want bij Vodafone zitten een aantal mensen op een helpdesk vragen te beantwoorden waarvan ze zelf niet altijd weten waar ze het antwoord kunnen vinden (bij Glasoperator dus)

[ Voor 85% gewijzigd door Barre73 op 04-02-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Eerder wilden ze al geen termijn geven voor wanneer het beschikbaar zou komen en ook nu wilde men dat niet doen " we zijn er nog mee bezig.. "
De helpdesk mag weleenswaar hopeloos zijn maar feit dat ook verkoop/sales hetzelfde verteld geeft te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb de knoop doorgehakt en heb me bij KPN aangemeld..... huilie huilie ;)

Dag lieve wisper, we hebben samen veel mooie en vooral snelle momenten meegemaakt, ik zal je missen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

en jawel ; wéér een brief uit Bodegraven in de bus... exact dezelfde inhoud als het mailtje dus weinig nieuws...

Ik blijf het op 100/100 van xs4all houden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Ik zit ook aan xs4all te denken, maar in het topic worden problemen gemeld met de tv :(

Verwijderd

Ik ga voor KPN... inderdaad met pijn in het hart als ik denk aan wisper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
Inmiddels is hier, afgelopen vrijdag, thuis ook KPN geinstalleerd. Was wel even schrikken toen om 9:08 de Wisper verbinding eruit lag. Zeker aangezien KPN pas rond 14:00 zou komen om de boel aan te sluiten. Monteur was erg behulpzaam (had het achteraf heel eenvoudig zelf kunnen doen, maar geen zin om te pielen met de glaslijn) en heeft de boel snel kunnen opleveren.

Toen alles werkte zelf via 'mijnKPN' de boel op 500/500 gezet (was iets mis gegaan in de initiële order blijkbaar). Deze change was binnen een paar minuten doorgevoerd. Hierna de Experiabox van de muur getrokken en alles aangesloten op de Mikrotik RB850gx2. Had nog een paar moeilijkheden om IPTV goed werkend te krijgen, maar ook dit weten te verhelpen (routerOS upgrade en wat hulp via het forum hier, waarvoor dank!).

Jammer dat Wisper ermee ophoudt, maar voorlopig tevreden met KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Bizar dat wisper je dus blijkbaar maar wat graag "wegtrapt" ... ik denk dat ik volgende week ergens ga opzeggen en de datum zo ver mogelijk weg zet ( eind maart of zo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wisper heeft daar niks mee te maken. Migratie vindt plaats op 1 dag. Omzetten van de patch moet gebeuren tussen 9 en 12. Dat is de afspraak met Reggefiber. Dat de KPN monteur pas om 14:00 komt kan je Wisper niet kwalijk nemen.
En een halve dag downtime kan lastig zijn maar is IMHO acceptabel. Als de klant zelf de NT plaatst had ie meteen aan de gang kunnen gaan. Wordt niet aangeraden maar het is op zich niet moeilijk. Als je het voorzichtig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zoveel gebruik maakte ik ook weer niet van die 200/200, dus morgen vindt de omschakeling naar 100/100 van Vodafone plaats. :) Voor 15 euro per maand minder voor vrijwel hetzelfde all-inpakket vond ik het wel prima.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Barre73 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:43:
Wisper heeft daar niks mee te maken. Migratie vindt plaats op 1 dag. Omzetten van de patch moet gebeuren tussen 9 en 12. Dat is de afspraak met Reggefiber. Dat de KPN monteur pas om 14:00 komt kan je Wisper niet kwalijk nemen.
En een halve dag downtime kan lastig zijn maar is IMHO acceptabel. Als de klant zelf de NT plaatst had ie meteen aan de gang kunnen gaan. Wordt niet aangeraden maar het is op zich niet moeilijk. Als je het voorzichtig doet.
Ik ben van Concepts ICT, naar Glashelder, naar Wisper overgestapt in al die jaren en ze zijn allen gebruik gaan maken van de vrije glasvezel. Dat wordt kennelijk niet meer gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik snap de vraag niet. Welke vrije glasvezel bedoel je? Van Concepts naar Glashelder naar Wisper. In alle gevallen is de A vezel omgepatcht in de PoP op de dag van migratie. De B vezel is alleen in gebruik voor analoog en DVB C signaal. Is op jouw FTU ook voorzien van een APC connector. Speciaal bedoeld voor dat soort signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Barre73 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:24:
Ik snap de vraag niet. Welke vrije glasvezel bedoel je? Van Concepts naar Glashelder naar Wisper. In alle gevallen is de A vezel omgepatcht in de PoP op de dag van migratie. De B vezel is alleen in gebruik voor analoog en DVB C signaal. Is op jouw FTU ook voorzien van een APC connector. Speciaal bedoeld voor dat soort signaal.
Mmm... Ik heb twee losse glasvezelkabels. Daar zit beide een connector aan gelast door de eerdere wijziging van providers. De ene zit direct in de draytek router van wisper geprikt, de ander hangt los. Kan nu alleen niet zien of het een apc is. De oude ntu zit namelijk achter een plank gemonteerd. Waarom zouden ze de tweede glasvezel niet gewoon kunnen gebruiken voor bijv migraties of tweede provider als er toch geen gebruik wordt gemaakt van dvb c en analoog (welke isp doet dat nog?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
Zo te horen gaat het om een voormalig OBR(otterdam) gebied. Zover ik weet is hier wel eens gebruik gemaakt van de 2e vezel ipv de 1e vezel :)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
--WaaZaa-- schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:21:
Zo te horen gaat het om een voormalig OBR(otterdam) gebied.
Klopt inderdaad. Is dus anders toegepast voor de overname door reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aha... Ik ging te snel uit van standaard Reggefiber netwerk architectuur.
Het is dus ooit anders geweest. Maar zoals het nu ging klopte het dus wel. Althans met Reggefiber als eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ik heb inmiddels bij xs4all geinformeerd of er iets aan de maandprijs te doen is als het mobiele internet en f-secure worden gedumpt.
Da's niet het geval aangezien "het gratis diensten betreft" ...
Toch jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Inmiddels de aanvraag bij xs4all gestart maar zelfs in de laatste stuiptrekking van wisper maakt men wederom een erg genante uitglijder...
Vorige week keurig netjes opgezegd en de datum aangegeven waarop "de kraan dicht gaat" .
Zou in orde worden gemaakt maar er kwam maar geen bevestiging van...

Kreeg gisteren ineens weer een mailtje binnen dat er nog geen actie was ondernomen...
Drie keer raden ; "opzegging? nee, die staat hier niet vermeld... " :X
Onvoorstelbaar...
Eerst blijven drammen dat je moet opzeggen en dan vervolgens zo'n move maken...

Ik denk dat ik m'n modem zelf maar ga afleveren in Bodegraven want ik zie ze er voor aan dat die ook niet bij ze aankomt... :(

[ Voor 0% gewijzigd door shicomm op 10-03-2015 15:57 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Haha ja... Ik heb nog niet opgezegd, maar komt toch iedere dag langs bodegraven. Ik zal dus zeker even langs gaan. Nog een tip wat ik mee kan geven? Champagnefles ofzo? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

mgizmo schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:07:
... Ik zal dus zeker even langs gaan. Nog een tip wat ik mee kan geven? Champagnefles ofzo? ;-)
Rotte eieren ? Tomaten misschien ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Nee dat is te direct, champagnefles voor de overname en ik naar xs4all ;-)

Edit: Inmiddels verbonden met XS4all. Mocht kijkje nemen in de POP. Wisper gebruikt Zyxel switches. Vodafone apparatuur hing er nog niet. Het kan niet anders dan dat ze eerst die apparatuur willen vervangen door apparatuur dat Vodafone veel gebruikt (Alcatel-Lucent? Cisco? Juniper? etc). Zyxel zal dit waarschijnlijk niet zijn.
Ik snap nog steeds de strategie niet, maar ik ken ook de details niet waarom het besluit anders is dan ik zou verwachten.

[ Voor 75% gewijzigd door mgizmo op 18-03-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8659/16865783282_2a4786eea2.jpg

Goede oude tijd met Wisper...

Ik baal nog steeds ;w

Nu KPN 500Mb. Trieste Experiabox, irritante settop-box voor tv, snelheid ben ik nog niet over uit...

Al met al is het op alle fronten huilen, terug in de tijd, goedkope chinese hardware met slechte en beperkte software.... :'( :'( :'( :'(

Ik overdrijf een beetje ;)

Opzich werkt alles nu wel maar het is wel een flinke stap achteruit mbt tv, internet snelheid en modem/router.

[ Voor 23% gewijzigd door ocdaan op 19-03-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
Klein beetje offtopic, bij welke provider zat je waar je die snelheden haalde via newsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:43

Dazzler2120

FP ProMod
avaessen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:01:
Klein beetje offtopic, bij welke provider zat je waar je die snelheden haalde via newsgroepen?
Aangezien dit het wisper topic is vermoed ik dat hij bij Wisper zat...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
Ik bedoelde usenetprovider natuurlijk. Ik heb er een hoop geprobeerd, maar zulke snelheden haalde ik niet.
Moet wel bij gezegd worden dat het proefaccounts waren, wellicht dat daar in sommige gevallen restricties golden wat niet vermeld stond op de website

[ Voor 74% gewijzigd door avaessen op 24-03-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Astraweb ;)

Nu een paar dagen verder moet ik zeggen dat KPN ook wel vlotte snelheden leverd, nieuwe downloads stabiliseren rond de 55 MB/s.

// Een snelle computer is wel nodig als je sabnzbd gebruikt zoals ik om van nieuwsgroepen te downloaden. Op mijn i3 systeem met ssd haal ik lagere snelheden dan op m'n nieuwere i7 systeem met samsung ssd's.

[ Voor 42% gewijzigd door ocdaan op 24-03-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
avaessen schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:27:
Ik bedoelde usenetprovider natuurlijk. Ik heb er een hoop geprobeerd, maar zulke snelheden haalde ik niet.
Moet wel bij gezegd worden dat het proefaccounts waren, wellicht dat daar in sommige gevallen restricties golden wat niet vermeld stond op de website
Ahh excuses, verkeerd begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Waarom denk ik dat er juridisch nog wat recht te zetten valt... Kreeg vandaag de brief binnen, begint met:
"U heeft aangegeven uw abonnement met klantnummer <nummer> te willen beëindigen. Hierbij bevestigen wij de opzegging van het abonnement. Uw Wisper abonnement zal worden beëindigd per 01-04-2015."

Ik heb 0,0 opgezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door mgizmo op 26-03-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Vreemde manier van communiceren inderdaad. Ach, zolang je nergens een handtekening onder zet maakt het weinig uit wat ze zeggen nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
ocdaan schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:58:
Vreemde manier van communiceren inderdaad. Ach, zolang je nergens een handtekening onder zet maakt het weinig uit wat ze zeggen nietwaar.
Nee het is ook niet zo dat ik wat te "vrezen" heb, maar meer in de zin van dat ze wellicht kunnen compenseren van een aansluitingskosten van een andere provider omdat ze mij niet het aanbod konden geven waar ik al op zat. Vodafone kon mij geen 500/500 bieden (er hangen nog alleen de Wisper Zyxel switches in de pop, geen van Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Waarom zou Vodafone ons moeten compenseren voor aansluitkosten bij een andere profider? Ze hebben het contract opgezegt en dat is hun goed recht lijkt me. Vodafone heeft geen plicht om een passend aanbod te bieden, noch om te compenseren als we beslissen ergens anders een contract af te afsluiten. Of zie ik dat verkeerd?

Neemt niet weg dat het overstapaanbod erg triest was en de manier van communiceren op zijn minst discutabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
ocdaan schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:02:
Astraweb ;)

Nu een paar dagen verder moet ik zeggen dat KPN ook wel vlotte snelheden leverd, nieuwe downloads stabiliseren rond de 55 MB/s.

// Een snelle computer is wel nodig als je sabnzbd gebruikt zoals ik om van nieuwsgroepen te downloaden. Op mijn i3 systeem met ssd haal ik lagere snelheden dan op m'n nieuwere i7 systeem met samsung ssd's.
Thanks! Ook bij astraweb wel een een proefaccount gehad maar resultaat was verre van goed (lange tijd geleden inmiddels). Ga het toch maar weer eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 21:56
Ik ben van Wisper overgegaan naar Vodafone, ze konden het voor mij 'speciaal' als Wisper overstapper wel naar 500/500 zetten. Woon in Alphen aan den Rijn.

Wat betreft nieuwsgroepen geen problemen, zit bij supernews. Recent materiaal trekt de volledige 500mb dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speciaal als Wisper overstapper? Leuke marketing taal... In Alphen aan den Rijn hadden ze dus blijkbaar al heel snel hun eigen apparatuur (dus niet die van Wisper) actief in de PoP. Wellicht dat ze dan de oud Wisper klanten even voorrang gaven met het activeren van abonnementen maar de rest van Alphen zal dat inmiddels (of bijna) ook al wel kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
De Vodafone-postcodecheck geeft voor mij in AadR bij 500/500 anders nog steeds "niet beschikbaar".

Ik vind het allemaal nogal knullig verlopen. Zelfs het retouretiket voor het modem moest je zelf vastplakken en beschermen tegen de regen (ooit van stickers voor laserprinters gehoord?)

edit: is natuurlijk een probleem van niks, behalve dan als je alleen bruin verpakkingsplakband hebt liggen...

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnS72 op 31-03-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
MartijnS72 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:39:
De Vodafone-postcodecheck geeft voor mij in AadR bij 500/500 anders nog steeds "niet beschikbaar".

Ik vind het allemaal nogal knullig verlopen. Zelfs het retouretiket voor het modem moest je zelf vastplakken en beschermen tegen de regen (ooit van stickers voor laserprinters gehoord?)

edit: is natuurlijk een probleem van niks, behalve dan als je alleen bruin verpakkingsplakband hebt liggen...
Je kan natuurlijk ook het adres opschrijven op de box ipv de sticker er op te plakken... Hoeft bij retour sturen niet per sé van de sticker gebruik gemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Ik vond de barcode natekenen te lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zou ik aangesloten worden bij KPN. Een KPN-mannetje is langsgekomen. Hij kon mij niet aansluiten, omdat het kastje aan de muur daarvoor niet geschikt was. Later begreep ik dat het om de Ftu ging. Reggefiber zou deze moeten vervangen alvorens KPN mij kan aansluiten.
Ik woon in het oude OBR gebied. Ik heb nog zo'n klein kastje. Deze is rechtstreeks aangesloten op de draytek modem. KPN maakt nog tussen de modem en ftu nog gebruik van een NTU.
Ik heb weer KPN gebeld dat ik nog steeds aangesloten wil worden. Morgen komt tussen 12-14 uur weer een KPN-mannetje langs. Als deze KPN-mannetje ook niet wil aansluiten op de bestaande FTU, schiet het niet op. Hebben jullie ervaringen met dit probleem?
Ik heb inmiddels zelf weer de draytek aangesloten, kan weer gelukkig op internet. Maar het kan elk moment over zijn met Wisper. Als ik zelf de NTU en de modem van KPN daarna aansluit gaat het dan werken? Ik ben bang dat de nieuwe kpn-mannetje ook gaat zeggen dat de FTU vervangen moet worden door Reggefiber, dan zit ik denk weer een aantal dagen zonder internet, telefonie en tv. Kan je toch niet voorstellen in 21ste eeuw?

Mijn huidige snelheid:
http://www.speedtest.net/my-result/4255214865

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
MartijnS72 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:39:

Je moet via Wisper aangeven dat je 500/500 wil, zij geven de opdracht door aan vodafone om je over te zetten naar 500/500 (althans, zo werkte het bij mij). Wanneer je Vodafone zelf belt dan geven ze aan dat het niet mogelijk is..

Wel bijzonder dat ik, sinds ik bij Vodafone zit, van sommige sites niet kan downloaden. Bijvoorbeeld livesets.us, kan de site openen, maar streamen/downloaden is niet mogelijk.
Ik weet dat dit waarschijnlijk te maken heeft met waar mijn nieuwe ipadres op geregistreerd staat, http://mxtoolbox.com/whatismyip/ (ik woon nu schijnbaar in San Fransico) en dat dit nog niet is bijgewerkt, maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Vodafone sluit dus wel aan op de Wiericke subnet (Zorian in "Vodafone Thuis via Glasvezel"). Ik ben benieuwd eigenlijk of nieuwe aansluitingen op GlasOperator Zyxel's worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als je bedoelt dat daar Wiericke staat bij die speedtest? Dat is al sinds april vorig jaar voor wie Vodafone nieuw pakket heeft. Ook als je via KPN netwerk bent aangesloten.

Antwoord op je tweede vraag: nee. Eerst nieuwe switches, als die er al niet inmiddels in zitten.
Die nieuwe zijn wel van Glasoperator maar geen Zyxel.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 08-04-2015 07:58 ]

Pagina: 1 2 Laatste