Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vanochtend een email van mijn huidige internetprovider Wisper.
Altijd super tevreden over ze geweest (ben naar hun overgestapt toen Glashelder onderuit ging)
Maar nu wordt het Vodafone (ze waren natuurlijk al overgenomen maar nu wordt Wisper er echt uitgegooid)
Dus we kunnen "makkelijk" overstappen naar Vodafone thuis.
Ik heb nu een 600/600 verbinding, werkt fantastisch, nog nooit een storing gehad met mijn internet, tv of telefoon, altijd een superservice bij Wisper (Als jullie van Wisper dit lezen, serieus, jullie zijn de beste isp die ik ooit heb meegemaakt, qua servicedesk, finance, hulp bij overstappen en supersnel aansluiten !!!! )

En dan kijk je bij Vodafone thuis... op een paar euro na mag ik hetzelfde gaan betalen voor een 100/100 verbinding... omdat de huidige providers hier in Alphen (KPN,Vodafone) (zij hebben voor zover ik begrepen heb de apparatuur staan op de dslam) ouwe muk hebben neergezet.
Wisper had dat niet, die konden tot een Gb leveren maar Vodafone wil dat er met liefde uit gaan slopen.
Vanaf 31 maart 2015 gaat dit dus stoppen.

Wisper gebeld (altijd een leuk gesprek met die jongens daar) die vinden dit ook niet kunnen, het is ook raar om hetzelfde te betalen voor 500 mbit minder... maar goed dan maar even contact met Vodafone opgenomen.
Deze dame schoof alles af op Reggefiber "Want ZIJ kunnen niet sneller leveren" toen maar even uitgelegd hoe het wel zit en gezegd dat ik het niet vind kunnen om hetzelfde te betalen voor 500mbit minder.
Hangt vervolgens huilend op, en nee ik ben gewoon aardig gebleven.
Servicenummer van Reggefiber gebeld, die snapten mij heel erg goed (ook al is de technische kennis van de dame die ik sprak niet echt hoog... maar goed als ze maar kunnen helpen) maar kon niks betekenen voor mij.
Toevallig had ik nog het nummer van een Directielid van Reggefiber maar die bleek er niet meer te werken.
Krijg ik een dame aan de telefoon, na wat geharrewar heeft ze *ga de naam nog even niet noemen* een email gestuurd met het verzoek mij asap te bellen hierover, ik heb van diegene ook het mobiele nummer gehad.

Ik wacht even af.

Op dit moment kan Ziggo mij meer snelheid leveren dan glasvezel... het is toch om te janken.

Hieronder de mail die ik van Wisper ontvangen heb :

Geachte abonnee,

Zoals u waarschijnlijk al heeft vernomen is Wisper overgenomen door Vodafone. De klanten die bij ons TV afnemen, hebben dat reeds gemerkt in de vorm van een aangepast TV aanbod. Daarom stopt Wisper haar diensten per 31 maart 2015. Hierbij informeren wij u over het alternatief, te weten Vodafone Thuis.

De afgelopen periode is hard gewerkt om op het glasvezelnetwerk (waar u gebruik van maakt) de diensten van Vodafone Thuis te kunnen leveren. Zo kunnen wij onze gewaardeerde klanten voorzien van een volledig en beter aanbod via Vodafone Thuis.

Voordelen Vodafone Thuis
· Internetsnelheid, TV en Bellen iedere maand gratis aan te passen
· Minimaal 54 digitale TV-zenders, waarvan standaard 25 zenders in HD kwaliteit
· Uitgebreid TV aanbod met o.a. Sport1, HBO, Videoland en andere themapakketten
· Overal in en om het huis live TV kijken op 3 smartphones of tablets met de Vodafone TV App
· De mogelijkheid om uw vaste telefoonnummer te behouden
· De mogelijkheid om uw Wisper e-mail over te zetten naar uw Vodafone Thuis e-mailadres.
· U ontvangt nieuwe apparatuur (modem en TV Boxen)
· Het eerste jaar €10,- korting per maand op het alles-in-één pakket

Kortom, een beter aanbod met meer keuzemogelijkheden en vrijheid.

Bent u enthousiast geworden over het aanbod? Bestel dan nu via deze speciale link: www.vodafone.nl/thuis/wisperactie. De link geeft u naast het eerste jaar korting bij afname van een alles-in-één pakket ook recht op gratis aansluiting en installatie van het Vodafone Thuis pakket. Heeft u meerdere TV Boxen bij Wisper en deze wilt u behouden bij Vodafone Thuis, dan worden deze ook gratis aangesloten.

Nog vragen?
Heeft u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen, dan kunt u contact opnemen met Alexandra, Hettie of Eline bij onze Klantenservice via klantenservice@wisper.nl of door te bellen naar 088-0120300 (keuzemenu: optie 1).

Bijlage: Handige weetjes

Wat kunt u verwachten bij een overstap naar Vodafone Thuis?
Wanneer u overstapt naar Vodafone Thuis doorloopt u de bestelstappen die u vindt via de link genoemd op de vorige pagina. Na de afronding van de bestelling en verwerking hiervan, ontvangt u de bevestiging van uw bestelling per brief en e-mail. Let op: de juiste kortingsbedragen (aansluiting en installatie) zijn niet verwerkt in de bestelstappen die u online doorloopt, deze vindt u wel terug in de bevestiging die u daarna ontvangt.

Vervolgens start de aanvraag. Na minimaal drie weken wordt u gebeld door Guidion (installatiepartner van Vodafone) waarmee u een afspraak maakt voor de installatie van uw Vodafone Thuis pakket.

Zodra u de installatiedatum weet, kunt u opzeggen bij Wisper. Wij raden u aan om de opzegdatum een week na de installatiedatum te plannen. Zo voorkomt u dat u zonder diensten komt te zitten. Om dubbele kosten te voorkomen, zullen wij zorgen dat uw installatie van Vodafone Thuis en de opzegging bij Wisper tegelijk ingaan (ook wanneer de opzegdatum die u heeft aangegeven na de oplevering van uw diensten is).

Wilt u de e-mails die u ontvangt op het Wisper e-mailadres doorgestuurd krijgen en de bewaarde
e-mailadressen behouden? Dan kunnen wij eenvoudig de oude e-mail aan uw nieuwe Vodafone Thuis
e-mailadres koppelen. Wilt u hiervan gebruikmaken, geef dit dan aan bij onze Klantenservice wanneer u opzegt bij Wisper.

Als uw installatiedatum bekend is, ontvangt u het Installatiepakket van Vodafone Thuis met alle nieuwe apparatuur. De monteur ontkoppelt de apparatuur van Wisper en sluit de nieuwe apparatuur van Vodafone Thuis aan. Vervolgens kunt u de apparatuur van Wisper kosteloos retourneren. Informatie hierover ontvangt u per post van Wisper nadat u heeft opgezegd. Indien van toepassing ontvangt u de borg van de apparatuur retour, zodra wij deze apparatuur ontvangen hebben.

Heeft u meerdere TV Boxen bij Wisper en u bestelt bij Vodafone Thuis minder of hetzelfde aantal (twee of meer) TV Boxen, dan worden deze door de monteur gratis aangesloten op uw televisies.

De maand nadat de opzegging bij Wisper verwerkt is, ontvangt u nog een slotfactuur van Wisper waarin de vooruitbetaalde abonnementskosten worden verrekend met de gebruikskosten van de laatste maand.

Voor vragen over uw aansluiting kunt u, tot de oplevering van uw Vodafone Thuis diensten, terecht bij de Wisper Klantenservice.
Heeft u inhoudelijke vragen over het aanbod van Vodafone Thuis of vragen over uw abonnement na oplevering, dan kunt u contact opnemen met de Vodafone Thuis Klantenservice (0900-7171000/ customerservice@vodafonethuis.nl)

Overstappen naar een andere aanbieder?
Wanneer u besluit niet over te stappen naar Vodafone Thuis en een andere aanbieder te zoeken, vragen wij u uiterlijk eind februari op te zeggen. Aan het opzeggen zijn geen kosten verbonden. U ontvangt na opzegging de bevestiging hiervan met daarin instructies hoe u de apparatuur kunt retourneren. Ook dan ontvangt u in de maand na opzegging een slotfactuur.

Met vriendelijke groeten,

Alexandra Kersten
Wisper
glasvezel internet en meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
Thanks voor het aanmaken van de topic. Ik wou het zojuist gaan doen.
Ook deze mail vanmorgen gehad en ik stond even raar te kijken dat ik moet opzeggen? Dat gaf de suggestie dat overname niet een overname is. Ik vraag me af hoe dit wettelijk zit. Als jouw verhaal van die 100/100 correct is (zelf nog niet onderzocht), denk ik dat we even met meerdere moeten kijken wat hier juridisch mee kunnen doen.
Formeel stoppen ze er namelijk niet mee, maar zijn ze overgenomen. Volgens mij kun je dan niet eenzijdig het contract gaan opzeggen.

Ik zie overigens op die "actiepagina" ook een 500/500 aanbod....

Juist: Maximaal haalbare downloadsnelheid voor glasvezel op dit adres: 100 Mbps.

[ Voor 7% gewijzigd door mgizmo op 08-12-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

't is een beetje apart dat wisper wel 600Mbit/s kan leveren en andere partijen niet.
Het zit allemaal op het zelfde fysieke netwerk, dus het is niet dat een provider 'meuk' in de PoP's heeft staan, want dat is allemaal van Reggefiber.
Kunnen ISP's zoals Breedband Arnhem, XS4All of OBN geen diensten leveren bij jou?.
Heb met ze allemaal te maken gehad, prima ISP's (Al moet ik zeggen dat de servicedesk van OBN niet heel van communiceren af weet, maar de monteurs weten wel degelijk wat ze doen).

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 17:53
Ik zit in exact dezelfde situatie, ben erg benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Van wat ik zo snel vind lever in ieder geval XS4All daar, en ook Tweak. Die zouden misschien iets voor je kunnen betekenen?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
zelfde verhaal hier. Ik ben super tevreden over wisper, heb 200/200. mag nu meer gaan betalen voor 100/100 vodafone. Wel met TV erbij, maar dat wil ik niet.
Ik ben nu aan het vergelijken, maar kan nergens een glasvezel aanbieder vinden die hetzelfde geeft.

Tweak glasvezel komt een eind in de buurt, echter wel duurder en de helft van de snelheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:25
ShadowAS1 schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:31:
't is een beetje apart dat wisper wel 600Mbit/s kan leveren en andere partijen niet.
Het zit allemaal op het zelfde fysieke netwerk, dus het is niet dat een provider 'meuk' in de PoP's heeft staan, want dat is allemaal van Reggefiber.
Reggefiber heeft geen apparatuur, RF levert alleen passieve diensten. Het is aan een operator om daar 10/100/1G/10Gbit overheen te zetten.

Ik gok echter dat Whiper nog Glasoperator als operator had, met 1Gbit apparatuur. Als het voor VF niet meer interessant genoeg is om daar operator te blijven en ze het omzetten naar KPN Wholesale (inkopen via KPN) kan het dus zijn dat die slechts 100Mbit in die pop hebben...
Kunnen ISP's zoals Breedband Arnhem, XS4All of OBN geen diensten leveren bij jou?.
Heb met ze allemaal te maken gehad, prima ISP's (Al moet ik zeggen dat de servicedesk van OBN niet heel van communiceren af weet, maar de monteurs weten wel degelijk wat ze doen).
Elke provider met een KPN koppeling kan in principe leveren, maar is wel beperkt tot de in de pop aanwezige infrastructuur. En als er geen andere operators zijn houd het gewoon op met 100Mbit in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 13:45
Ik ben super tevreden over wisper, heb 200/200. mag nu meer gaan betalen voor 100/100 vodafone. Wel met TV erbij, maar dat wil ik niet.
Hier nog een teleurgestelde 200/200 gebruiker ;w . Wat een ... streek! Je mag een euro meer betalen voor een 100/100 (internet only).
Tweak glasvezel komt een eind in de buurt, echter wel duurder en de helft van de snelheid :(
Ik denk dat ik dan maar over stap naar Tweak. 100/100 voor € 3.50 meer maar dan wel met nieuwsgroepen (en telefoon wat ik niet ga gebruiken) inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
a.boogerd schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:30:
[...]

Hier nog een teleurgestelde 200/200 gebruiker ;w . Wat een ... streek! Je mag een euro meer betalen voor een 100/100 (internet only).

[...]

Ik denk dat ik dan maar over stap naar Tweak. 100/100 voor € 3.50 meer maar dan wel met nieuwsgroepen (en telefoon wat ik niet ga gebruiken) inbegrepen.
Daar gaat het helaas op uit draaien. Juridisch kunnen we niks maken. Ze hebben gewoon gewacht tot alle contractermijnen van 1 jaar zijn verlopen, dus we kunnen op niks aanspraak maken. Dit was het plan aldoor bij de overname van een jaar geleden dus.

Ik ga vodafone niks gunnen, ook geen mobiel abonnementen meer. Als je als groot bedrijf zo met klanten omgaat, dan wil ik geen klant van vodafone zijn. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avaessen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 17:53
defiler1974 schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:40:
[...]

Daar gaat het helaas op uit draaien. Juridisch kunnen we niks maken. Ze hebben gewoon gewacht tot alle contractermijnen van 1 jaar zijn verlopen, dus we kunnen op niks aanspraak maken. Dit was het plan aldoor bij de overname van een jaar geleden dus.

Ik ga vodafone niks gunnen, ook geen mobiel abonnementen meer. Als je als groot bedrijf zo met klanten omgaat, dan wil ik geen klant van vodafone zijn. :-(
Dat is precies hoe ik het ook zie. Vodafone elimineert kleine concurrentie door ze over te nemen en dupeert hiermee de klanten die veel betere abonnementen hadden dan Vodafone kan (wil) aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
avaessen schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:47:
[...]

Dat is precies hoe ik het ook zie. Vodafone elimineert kleine concurrentie door ze over te nemen en dupeert hiermee de klanten die veel betere abonnementen hadden dan Vodafone kan (wil) aanbieden.
KPN doet precies hetzelfde wat dat betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Het ziet er dus uit dat Vodafone geen gebruik maakt van de apparatuur van Glasoperator. Neem je het over, gebruik je het niet. Zou de meerderheid echt maar gewoon overstappen naar Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
mgizmo schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:59:
Het ziet er dus uit dat Vodafone geen gebruik maakt van de apparatuur van Glasoperator. Neem je het over, gebruik je het niet. Zou de meerderheid echt maar gewoon overstappen naar Vodafone?
Denk het niet, de meeste klanten hebben wisper juist gevonden doordat ze prijs en kwaliteitsbewust zijn.
Overigens is Glasoperator 100% dochter van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Ja GO is ook overgenomen door Vodafone, maar waarom gebruiken ze de apparatuur dan niet? Of trek ik te snel conclusies... Ik begon boven aan te geven dat 500/500 aanbod aanwezig is, maar doe ik de postcode check, kan ik niet verder dan 100/100. Vreemd. Ik heb nu 600/600 namelijk.

Tweak biedt overigens wel 500/500 aan na de postcode check. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door mgizmo op 08-12-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:02
Ik zie anders op hun eigen website staan dat er voor bestaande klanten niets verandert:
In verband met recente wijzigingen in het aanbod van Wisper is besloten om geen nieuwe consumenten meer aan te sluiten. Dit betekent dat nieuwe aanvragen niet meer worden verwerkt.
Daarnaast gaat Wisper niet leveren in de vraagbundelingsgebieden Eindhoven, Heiloo en De Bilt/Bilthoven. De aanvragen die in het verleden zijn gedaan, worden door Wisper geannuleerd.

Het gewijzigde aanbod voor nieuwe consumenten is het aanbod van Vodafone Thuis, kijk voor meer informatie op https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/.

Voor bestaande klanten van Wisper verandert niets. Uw internet, televisie en/of telefonie blijft hetzelfde. Daarnaast heeft u nog steeds de mogelijkheid uw diensten te wijzigen.
Heeft u verder nog vragen? De klantenservice van Wisper is telefonisch bereikbaar via:
088 0120 300 of per e-mail klantenservice@wisper.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
mhoogendam schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:19:
Ik zie anders op hun eigen website staan dat er voor bestaande klanten niets verandert:

[...]
Helaas oud nieuws, heb net een bevestiging gehad van wisper, dat als je niks doet, je abbo per 31 maart wordt stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:57

Dazzler2120

FP ProMod
Glasoperator is inderdaad overgenomen door Vodafone. Vodafone is druk bezig om overal eigen(glasoperator) apparatuur te plaatsen. Deze apparatuur kan nog niet overal op geleverd worden.
Voor zover ik weet zijn ze op dit moment in een testfase met de nieuwe apparatuur. Wordt gigabit apparatuur voor zover ik weer
Vodafone heeft ervoor gekozen deze tests volledig af te ronden, en tijdens het testen van apparatuur te leveren op kpn wba. Hierop leveren ze max 100mbit

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zijn weer iets verder, Reggefiber gesproken.
Morgen belt de beste man mij terug met hopelijk een antwoord op al mijn vragen.
Ik heb wel vernomen dat de centrale hier in Alphen aan den Rijn nog niet geschikt is voor snelheden hoger dan 100mbit....
Volgens Reggefiber zijn de providers die dit wel aanbieden in deze regio "niet zo goed bezig" "want het klopt niet"
KPN meldt mij via de website en telefonisch dat zij 500 mbit kunnen leveren, maar mocht dit niet kunnen dan wordt ik naar 100 mbit gezet voor de 100 mbit prijs...
Maw... we kunnen het niet leveren, we zeggen van wel en smeren u wat aan.
Ik zal dit ook nog bij kpn op schrift gaan vragen over het leveren van 500mbit verbindingen.
Zodra ik weer wat van Reggefiber hoor zal ik dat hier weer posten.

Als iemand nog vragen voor Reggefiber heeft, gooit ze in dit topic, wie weet kan ik dat morgen even meenemen in het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Glasoperator biedt al een tijd 600Mbit aan. Ik ben een kleine half jaar geleden overgestapt, in de verwachting dat ik anders niet meer van het aanbod gebruik kan maken zodra het VF is geworden.
Halen ze de apparatuur weg ofzo? Ik zit in een appartement complex in Rotterdam Nesselande. Pop staat beneden het complex ;-)
Dazzler2120 schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:20:
Glasoperator is inderdaad overgenomen door Vodafone. Vodafone is druk bezig om overal eigen(glasoperator) apparatuur te plaatsen. Deze apparatuur kan nog niet overal op geleverd worden.
Voor zover ik weet zijn ze op dit moment in een testfase met de nieuwe apparatuur. Wordt gigabit apparatuur voor zover ik weer
Vodafone heeft ervoor gekozen deze tests volledig af te ronden, en tijdens het testen van apparatuur te leveren op kpn wba. Hierop leveren ze max 100mbit
Inside info of kan ik hier iemand direct over benaderen?

[ Voor 50% gewijzigd door mgizmo op 08-12-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
mgizmo schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:22:
Glasoperator biedt al een tijd 600Mbit aan. Ik ben een kleine half jaar geleden overgestapt, in de verwachting dat ik anders niet meer van het aanbod gebruik kan maken zodra het VF is geworden.
Halen ze de apparatuur weg ofzo? Ik zit in een appartement complex in Rotterdam Nesselande. Pop staat beneden het complex ;-)

[...]

Inside info of kan ik hier iemand direct over benaderen?
Info dat is geplaatst in het vodafone thuis glasvezel topic met wat ik zelf rond heb gevraagd op me werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Een heleboel informatie en nu wordt het langzaam een bomen-bos verhaal. Ik vermoed dat het zo zit (en dat is een redelijk goed vermoeden...):

1) De Glasoperator apparatuur in o.a. Alphen of Nesselande is anders dan wat Vodafone zelf uitrolt/gaat uitrollen in Nederland.
2) In PoPs waar Vodafone haar eigen apparatuur plaatst (dus niet de oude Glasoperator apparatuur) kan Vodafone 500 Mbit leveren. Op zich ook wel meer maar de keuze is gemaakt om max 500 te leveren.
3) De plaatsen waar Wisper leverde via Glasoperator maken blijkbaar geen deel uit van de eerste plaatsen waar Vodafone via haar eigen apparatuur wil leveren.
4) In het algemeen: Overal waar Vodafone geen eigen Vodafone apparatuur heeft staan leveren zij via KPN WBA. Daarbij leveren ze bewust geen 500 Mbit, ook al kan KPN dat zelf wel. Simpelweg omdat het voor hen te duur is om de 500 mbit bij KPN te kopen. Dat kan niet uit voor de bedachte verkoopprijs.

Dit geeft een keuze voor Vodafone: Of straks 2 eigen netwerken naast elkaar draaien. De oude Glasoperator en de nieuwe Vodafone.
Of de oude Glasoperator ontmantelen (en de Wisper klanten over laten gaan) en alleen verder gaan met het eigen netwerk. En waar dat nog niet in de PoP is gebouwd op KPN WBA leveren (zie punt 4 hierboven).

De keuze is dus blijkbaar voor het laatste gemaakt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom VF Wiericke overneemt als je geen gebruik maakt van de middelen van GO. Voor de klanten van Wisper doen ze het niet, immers stoppen ze het contract en nemen ze het niet as-is over (wat ik vreemd vind overigens. Juridisch neem je ook de contracten over toch...).
Of is het gedaan om Multivisie......

Realiteit is anders dan hier gedacht werd: http://www.telecompaper.c...ler-wiericke-over--941624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:36:
3) De plaatsen waar Wisper leverde via Glasoperator maken blijkbaar geen deel uit van de eerste plaatsen waar Vodafone via haar eigen apparatuur wil leveren.
4) In het algemeen: Overal waar Vodafone geen eigen Vodafone apparatuur heeft staan leveren zij via KPN WBA. Daarbij leveren ze bewust geen 500 Mbit, ook al kan KPN dat zelf wel. Simpelweg omdat het voor hen te duur is om de 500 mbit bij KPN te kopen. Dat kan niet uit voor de bedachte verkoopprijs.
Occam's razor: Vodafone wil op dit moment geen 500 Mbit leveren via WBA. Via de al geplaatste Glasoperator apparatuur kan 500 mbit geleverd worden, maar de apparatuur is in een test fase en nog niet bestelbaar.

Gevolg: het is nu niet mogelijk om 500mbit te bestellen.

Paar vinkjes in de site? Een ander type hardware kost uren, geen weken?

Dit is mijn gok. Klinkt voor mij iets logischer en mooie combinatie van 3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Ik was al bang dat vodafohn rare fratsen zou uithalen en helaas is dat het geval...
Het aantal aanbieders dat alleen internet aanbied is al zo klein ( nee, ik moet geen tv en voor telefoon heb ik een mbiel... ) en qua snelheid is het ook al huilen met de pet op...

Vodafone nemen betekend meer betalen voor de helft aan snelheid...
Fieber kan overigens in alphen 500/500 leveren maar wel voor ruim 80 euri per maand....

Ben er goed ziek van...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hier ook iemand die flink aan het balen is. Vanaf dag 1 dat Wisper 600Mb aanbood maak ik er gebruik van. Nou ja, we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 15-09 20:20
Vanaf volgend jaar kun je volgens mij 200/200 verbindingen via reggefiber krijgen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Reggefiber levert helemaal niks hoor. Behalve een donkere glasvezel naar je woning.

Wel vanaf begin 2015: 250 mbit beschikbaar in het portfolio van KPN Wholesale voor providers dat dat willen aanbieden. Nog geen gegadigden voor gehoord trouwens. Maar wel een mooie tussensnelheid. Hoger dan de kabel maar niet gigantisch veel. En goedkoper dan een 500/500 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 15-09 20:20
Reggefiber = KPN, feitelijk is het dat de glasvezel en apparatuur in de POP van KPN is, hier komt geen apparatuur van derden bij kijken. Dit kan 100mbit of 1gbit zijn. Op https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx kun je zien of jouw glasvezel op en 100mbit 1gbit poort geprikt zit. (Als je beetje xml kan lezen)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Glasoperator
Vodafone
Solcon
jonaz

Zomaar een paar voorbeelden van partijen met eigen apparatuur in de PoP die niet van KPN zijn.

Verwar Reggefiber niet met KPN als het gaat om ODF toegang. Dat blijft gescheiden en onder regulering van de ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Keiichi schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:46:
Reggefiber = KPN, feitelijk is het dat de glasvezel en apparatuur in de POP van KPN is, hier komt geen apparatuur van derden bij kijken. Dit kan 100mbit of 1gbit zijn. Op https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx kun je zien of jouw glasvezel op en 100mbit 1gbit poort geprikt zit. (Als je beetje xml kan lezen)
Dat kan een stuk makkelijker hoor, zonder XML te lezen.

http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

(invoeren als postcode aan elkaar, dan een spatie, en dan het huisnummer)

Ook voor geplande upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 07:38
Ik vind het echt belachelijk dat je wordt geforceerd naar een andere oplossing te zoeken zonder dat er een gelijkwaardig alternatief geboden wordt.
Nou kunnen de mensen van Wisper daar ook niet veel aan doen die worden ook maar gedwongen door een grote cooperatie. Ik voel me dan ook in de steek gelaten door Vodafone.
Als je dan kijkt zie ik dat ze 500mb aanbieden alleen weer niet in mijn plaats.
Vanaf het begin zeer tevreden abonnee geweest van Wisper met een 600/600 abonnement, jammer dat ook weer zon bijzonder concept ten onder gaat aan de grote haaien. Voor mij geen Vodafone meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

De helpdesk van Vodafone wist me (net) te vertellen dat Alphen aan den Rijn een upgrade krijgt en na oplevering 500/500 beschikbaar is.

Het is gek dat de berichten zo tegenstrijdig zijn (stukje hierboven).

Maar mocht het wel zo zijn... wat doe je dan? Ik gun het Vodofone eigenlijk niet omdat ze m'n favo provider hebben opgeslokt met hun agressieve marketing. Maarja, Kpn gun ik het van uit het verleden nog veel minder. Dus ja, kiezen tussen oud-zeer en nieuw-zeer. grrr haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 20:04
Gisteren ook mail gehad van VF dat het ge-upgrade gaat worden tot 500mbps (ook Aadr hier), ze wisten alleen geen streefdatum te noemen dat dit gedaan zou zijn. Kan dus zomaar even duren nog. Ik wacht in ieder geval nog een maandje met beslissen.

Voor VF zou het toch prio moeten hebben. Dit (overname) gebied is toch interessant voor ze en makkelijk klanten halen, maar de mensen zijn inmiddels wel gewend aan minimaal 200 / 200. Hoop dus op een spoedige upgrade dan wil ik VF nog wel overwegen.

[ Voor 43% gewijzigd door enterz op 10-12-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

ocdaan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:48:
De helpdesk van Vodafone wist me (net) te vertellen dat Alphen aan den Rijn een upgrade krijgt en na oplevering 500/500 beschikbaar is.
Grote vraag blijft dus ; wanneer dan...

Volgens de fpi info zou ik 500/500 moeten hebben ( raar aangezien wisper me zonder enig probleem 600/600 en zelfs 1000/1000 wilde leveren )

Bizar dat blijkbaar niemand bij VF in staat is om aan te geven wanneer die 500/500 issues verholpen zijn...

Tweak en xs4all zijn ook nog opties maar stom genoeg lijkt VF het goedkoopste als je alleen internet wilt hebben en qua snelheid iig niet terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het zijn geen issues. Zoals ik een paar reacties geleden aangaf is er wel 500 mbit beschikbaar via KPN Wholesale (de FPI info) maar daar maakt Vodafone bewust geen gebruik van omdat de verkoopprijs van 50 euro per maand voor 500 mbit internet die zij hebben bedacht niet uit kan tegenover de inkoopprijs bij KPN Wholesale.
De enige manier waarop zij 500 kunnen leveren is via hun eigen apparatuur. En dat is vreemd genoeg dus niet de apparatuur die er al vanuit Glasoperator was opgehangen. Alhoewel ze daar dus wel de eigenaar van zijn geworden na de overname.

Om dit te begrijpen moet je enige kennis hebben van de manier waarop het netwerk is gebouwd met verschillende operators en providers (en Reggefiber als onderste laag en netwerkbeheerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Volgens de helpdesk na oplevering... dat betekend dus per 1 april 500/500 in Alphen aan den Rijn.

Ze zei trouwens (Alexandra gloof ik) dat ik dan het 100Mb abbo kan afsluiten (dat zou nu al kunnen) en dan een mailtje sturen dat ze het abbo aanpassen naar 500 op het moment van aansluiten.

Als je er zo over nadenkt kan het best zijn dat het een trucje is om iedereen maar een abbo af te laten nemen en dan tegen die tijd te zeggen dat het nog even niet kan bla bla bla.

Ik wacht in ieder geval zo lang mogelijk met het nemen van de beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ik twijfel heel erg...
de prijs voor 500/500 van vodafone is goed maar dat gedoe rondom beschikbaarheid zit me niet lekker...
xs4all vraagt er wel een tientje meer voor maar kan meteen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Barre73 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:17:
Glasoperator
Vodafone
Solcon
jonaz

Zomaar een paar voorbeelden van partijen met eigen apparatuur in de PoP die niet van KPN zijn.

Verwar Reggefiber niet met KPN als het gaat om ODF toegang. Dat blijft gescheiden en onder regulering van de ACM.
Solcon alleen in bepaalde gebieden, zeker niet landelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

xs4all is van Kpn. Het is een beetje kiezen tussen Vodafone en Kpn/xs4all volgens mij. Als je een 500 Mb verbinding wilt tenminste.

Hoe zit het eigenlijk met de verschillende modems/routers die de providers leveren? Veel meer dan een beetje port-forwarding, custom-dhcp en wifi settings doe ik niet. Zijn ze allemaal vergelijkbaar kwa mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
tha_bulldog schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:22:
[...]

Solcon alleen in bepaalde gebieden, zeker niet landelijk.
Nee, dat weet ik uiteraard wel. En Jonaz ook alleen in Leusden e.o.
Het ging me meer om het principe: Ja, KPN heeft nu 100% eigendom over Reggefiber. Maar Reggefiber heeft nog steeds een volledig open ODF netwerk voor alle operators die dat willen. En hiermee gaf ik een paar voorbeelden. Er zijn er nog een aantal meer, allemaal op lokaal niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
shicomm schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:09:
Ik twijfel heel erg...
de prijs voor 500/500 van vodafone is goed maar dat gedoe rondom beschikbaarheid zit me niet lekker...
xs4all vraagt er wel een tientje meer voor maar kan meteen leveren...
Bij XS4all inderdaad een tientje per maand meer maar de eerste drie maanden niet (korting). Over een jaar genomen dus maar 7,50 euro per maand meer.

Wat is wijsheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocdaan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:48:
[...]
Tja, zo'n beetje het hele land zal dor VF 'ge-upgrade' worden (lees: voorzien worden van eigen apparatuur), dus dat is geen nieuws.
En kijk uit met beloftes als 'na X zal Y'.
Na 1 februari 2015 zal XYZ opgeleverd worden zegt alleen maar dat het vóór 1 februari niet zal worden opgeleverd. 23 augustus 2016 bijvoorbeeld is ook na 1 februari 2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta ook in dubio tussen VF en xs4all. Heb nu 600/600 (in 0172) maar zal dus een downgrade naar 500/500 moeten accepteren. Nog wat dingen om te overwegen:
  • De aansluitkosten hoef je bij Vodafone niet meer te betalen omdat je al klant bent, dus dat scheelt ook 35 euro (afhankelijk van evt. verzendkosten)
  • Ik heb ook Eredivisie Live, waar ik de eerste 6 maanden 50% korting op zou krijgen (scheelt 8,75 x 6 = 52,50 in het eerste jaar).
Hopelijk begrijpen ze bij Vodafone dat als ze met prioriteit upgraden en de bestaande Wisper klanten 500 mbps kunnen bieden ze die klanten kunnen behouden.

Aan de andere kant: met 50+ MB/s downloaden lukt me eigenlijk nog bij te weinig diensten (Steam, soms). Een paar maanden met 100/100 genoegen nemen is misschien nog niet eens zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:17:

Een paar maanden met 100/100 genoegen nemen is misschien nog niet eens zo erg.
Ik speel ook met die gedachte maar als het gebeuren rondom die upgrade naar 500/500 nu al zo vaag is..
Goed , het is voordeliger dan nu meteen 500/500 pakken van xs4all maar of dat het waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Ik ga uitstelgedrag toepassen. Misschien wel kijken of ik iets kan starten om collectief naar VF te communiceren. Dat ik weg ga zal ze niet veel interesseren, de mail was daarin wel duidelijk, maar als het er veel meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ik heb inmiddels de vraag gedropt bij xs4all hoe waarschijnlijk het is dat er een tussenliggende snelheid komt.
Benieuwd hoe dat uitpakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Even hardop denkend het volgende, let wel ik ben geen jurist of iets dergelijks, wel klant bij Wisper. Kan wisper zomaar stoppen met het leveren van hun diensten? Als ik de mail lees zijn er 2 scenario's beschreven, huidige klanten kiezen voor Vodafone en zeggen het contract op of kiezen voor een andere aanbieder en wederom moet men opzeggen. Er wordt naar mijn zin wel heel erg gestuurd richting opzeggen, maar wat als ik nu niet opzeg? Ik vergelijk het even met mijn vorige werkgever die door het moederbedrijf geliquideerd werd. Dat is dus wezenlijk anders dan een faillissement, de directie moest door het stof bij klanten om maar onder de contractuele afspraken uit te komen. Wat Wisper betreft is er voor mij eigenlijk geen vergelijkbaar alternatief, 500Mb is er zowieso (nog?) niet in Vught.

[ Voor 0% gewijzigd door Techlek op 10-12-2014 20:53 . Reden: Typo ]

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dergelijk scenario zou alleen gelden bij duurcontracten, maar die heb je niet bij je isp. Net zoals jij na een jaar (waarschijnlijk) per maand kan opzeggen, kan je isp dat ook.
Er is (voor zover mij bekend) op zichzelf geen verplichting om een dienst te blijven leveren.

Door voor deze onsympathieke constructie te kiezen voorkomt men dat klanten met 'oude rechten' bij VF terecht komen, en voorkomt men dus 'gezeur' over internetsnelheden, settopboxen die (misschien) niet meer werken, wellicht SIP gegevens, wellicht DVB-C (ik weet niet wat Wisper allemaal aanbood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Op 31-3 trekken ze hoe dan ook de stekker er uit dus kennelijk zijn er geen contractverplichtingen meer.
Die exotische snelheden ( 200/200 en 600/600 ) zijn sowieso nergens te krijgen dus echt een issue is dat niet imho...

Ben overigens erg benieuwd of switchen van aanbieder een beetje soepel gaat...

• enterz
shicomm schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:35:
Ik heb inmiddels de vraag gedropt bij xs4all hoe waarschijnlijk het is dat er een tussenliggende snelheid komt.
Benieuwd hoe dat uitpakt..
Laat even weten als je een reactie hebt, ben heel benieuwd! Zou, als de prijs ook goed is, een prima alternatief zijn.

• Barre73
De mogelijkheid voor XS4all is er wel. Leverancier KPN Wholesale heeft vanaf 15 januari een 200/200 mogelijkheid in haar portfolio. Of providers dat willen afnemen is aan hen. Maar de mogelijkheid is er gekomen door de vraag vanuit providers voor zover ik weet. Dus er zal toch wel iemand mee komen.

Bron: https://www.kpn-wholesale...ldig_per_15_jan_2015_.pdf

(Pagina 3)

• shicomm

shicomm

<***>

De auto-reply maakte me niet echt blij "reactie binnen 5 werkdagen" maar vooruit....

Qua prijsstelling zitten ze op nagenoeg dezelfde lijn als de rest , dat beetje meer zal vast in het service verhaal zitten.
Ik zou persoonlijk een betere prijs willen als ik die mobiele data en dat #beep# fsecure zou kunnen dumpen...

• mgizmo
shicomm schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:34:
Ben overigens erg benieuwd of switchen van aanbieder een beetje soepel gaat...
Wij hebben twee vezels. Op de tweede kan ik gewoon een andere isp laten aansluiten. Zijn wij in Rotterdam Nesselande hier uniek in met twee vezels? Anders zou het voor niemand lastig moeten zijn om te switchen.

• Barre73
Elk Reggefiber netwerk heeft twee vezels per aansluiting. En Nesselande is sinds kort ook van Reggefiber. Op de tweede vezel kan je geen tweede ISP aan laten sluiten.

Maar overstappen is daarentegen wel weer goed geregeld. 's morgens de patch in de centrale omgezet naar de nieuwe aanbieder. In de middag de nieuwe monteur, of als je het zelf doet, vanaf 12 uur dus zelf opnieuw aansluiten.

• mgizmo
Dat is dan sinds Reggefiber lijkt mij. Bij de vorige switch van isp kon dit prima bij mij (twee isp's tegelijkertijd hebben).

• shicomm

shicomm

<***>

Vandaag het briefje van wisper gehad.
Weinig nieuws behalve dan het feit dat je het eerste jaar 10 euro per maand extra korting krijgt.
Maar dan natuurlijk wel als je internet , bellen én tv afneemt...

Het "betere" aanbod geld dus duidelijk niet voor internet only klanten en al helemaal niet voor wie nu 200/200 of 600/600 heeft...
Geen stijlvolle move wisper ! |:(

• Barre73
shicomm schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:30:
Vandaag het briefje van wisper gehad.
Weinig nieuws behalve dan het feit dat je het eerste jaar 10 euro per maand extra korting krijgt.
Maar dan natuurlijk wel als je internet , bellen én tv afneemt...

Het "betere" aanbod geld dus duidelijk niet voor internet only klanten en al helemaal niet voor wie nu 200/200 of 600/600 heeft...
Geen stijlvolle move wisper ! |:(
Elke nieuwe Vodafone klant krijgt het eerste jaar 10 euro korting per maand bij een alles in 1. Dus ook geen speciale aanbieding voor Wisper klanten.

• Barre73
mgizmo schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:09:
Dat is dan sinds Reggefiber lijkt mij. Bij de vorige switch van isp kon dit prima bij mij (twee isp's tegelijkertijd hebben).
Dat zou best kunnen dat dat sinds de overname door Reggefiber is. Dat weet ik niet. Technisch is het ook geen probleem. Maar de systemen moeten het ook kunnen snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBreath
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 09:03
Ik heb de brief gisteren ook ontvangen en heb de helpdesk maar eens gebeld. Mijn huidige abo is 200 MB/s, twee telefoon aansluitingen en gratis vaste nummers. Alles bij elkaar voor €54,50 per maand. Vodafone vraagt nu €62,50 per maand en dan krijg ik maar 100 MB/s. Kortom zo'n 15% prijsverhoging voor de halve snelheid. Erg asociaal en klantonvriendelijk.

Ik ga bij ze weg en neem alle abonnementen van mijn bedrijf mee, ik gun het ze gewoon niet op deze wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Kreeg vandaag een belletje (!) van xs4all naar aanleiding van m'n mailtje.
De medewerker in kwestie had geen enkele weet van een tussenliggende snelheid die er aan staat te komen.

Ik kreeg het idee dat ze wel zaken willen doen ; misschien als we meer mensen kunnen bundelen dat ze een scherp prijsje kunnen doen ?

[ Voor 0% gewijzigd door shicomm op 12-12-2014 20:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Wat betreft de modem/routers.
Vodafone levert een dichtgetimmerde draytek die direct op je FTU zit. Een eigen router is dan ook niet zo makkelijk. (Tenzij je weet hoe de verbinding opgebouwd is, maar dat kon ik zo 1,2,3 niet vinden. En of dat het zelfde is als het KPN netwerk durf ik ook niet te zeggen).

KPN zelf levert de Experiabox (bleh). Deze kun je wegwerken volgens de guides op http://netwerkje.com

XS4All levert je een FritzBox. Je bent vrij om deze volledig niet te gebruiken omdat zij ook hun VoIP settings vrijgeven. Ook voor deze ISP geldt de setup van het KPN netwerk http://netwerkje.com

De FritzBox kun je naar wensen aanpassen (voor zover dat gaat op dat ding). De Expiabox is net als de draytek ver dichtgetimmerd en er zijn meerdere klachten over.
Bij vodafone zou ik er vooral op passen dat de CPU van de draytek marginaal is. Heb al vaker iets zien terug komen over tegenvallende snelheden omdat de CPU het niet bij kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
shicomm schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:00:
Kreeg vandaag een belletje (!) van xs4all naar aanleiding van m'n mailtje.
De medewerker in kwestie had geen enkele weet van een tussenliggende snelheid die er aan staat te komen.

Ik kreeg het idee dat ze wel zaken willen doen ; misschien als we meer mensen kunnen bundelen dat ze een scherp prijsje kunnen doen ?
Ik ben er opzich voor te porren (natuurlijk afhangend van een redelijk aanbod). Misschien een idee om ergens te inventariseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

De prijsstelling is natuurlijk al best redelijk , dat beetje meer t.o.v. de anderen zit 'm met name in het service verhaal denk ik.
Als je aangeeft opties als dat mobiele internet en dat fesecure wil dumpen daar zullen ze ook geen boodschap aan hebben vermoed ik.
Als er een grote groep mensen bij elkaar te krijgen is dan valt er misschien nog iets te regelen maar die kans acht ik vrij klein.

De beste kansen geef ik die tussenliggende snelheid.
Ik heb een nieuw mailtje naar xs4all gestuurd met een linkje naar dat kpn wholesale sheet met de vraag hoe waarschijnlijk het is dat zij ook die snelheid gaan bieden.
Misschien dat dat product qua prijs nog goed gaat uitvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
ShadowAS1 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:09:
Wat betreft de modem/routers.
Vodafone levert een dichtgetimmerde draytek die direct op je FTU zit. Een eigen router is dan ook niet zo makkelijk. (Tenzij je weet hoe de verbinding opgebouwd is, maar dat kon ik zo 1,2,3 niet vinden. En of dat het zelfde is als het KPN netwerk durf ik ook niet te zeggen).
Ik had de inventarisatie gedaan en wilde SFP's gaan bestellen voor mijn switches om direct te koppelen met Wisper. Daar gebruiken ze ook maar een paar vlan's, maar toen kreeg ik de mail.... VF zal toch niet anders werken denk ik.
enterz schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:11:
[...]

Ik ben er opzich voor te porren (natuurlijk afhangend van een redelijk aanbod). Misschien een idee om ergens te inventariseren?
Ik ben er ook voor te porren, maar ik zat al te kijken of ik kon overstappen met meerdere ip's. Dat werkt zoveel fijner met mijn lab thuis. Biedt xs4all dit? Kon het niet zo snel vinden op de website.
Als ik naar de abo's kijk voor consumenten bij xs4all is het tarief gunstig voor de eerste 6 maanden, daarna wordt het een stuk duurder ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Kreeg vanmorgen een mailtje van xs4all.
Ik had ze gemailt n.a.v. het documentje van kpn wholesale die melding maakte van het opkomen van 200/200 als snelheid.
Bij xs4all zijn er helaas nog geen plannen voor het aanbieden van die snelheid... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Ik heb Vodafone op Facebook aangeschreven.. Zie https://www.dropbox.com/s...12-17%2019.35.16.png?dl=0

• PeetOpa
  • Laatst online: 17-03-2022
Ja, ik baal met jullie mee. Door de overname zijn wij juridisch klant van Vodafone geworden. Om bedrijfs/technische redenen vind Vodafone dat zij ons niet meer kunnen leveren waar wij een contract voor hebben met 'Vodafone'. Nu dwingen ze ons niet alleen een duurder abonnement te nemen voor minder service, maar we moeten ook nog eens opnieuw aansluitkosten betalen.
Als Vodafone denkt dat ze daarmee de ex Wisper klanten kunnen behouden hebben ze het mis. Als ik toch duurder uit ben dan kan het ook bij een ander.

Kijk eens naar het aanbod van www.tweak.nl. Voor de formule-1 internetters is daar tot 1Gb beschikbaar met alleen Internet en telefoon.
Fieber is voor de zakelijke markt maar ze willen ook wel particulieren aansluiten. Zijn zeker niet de goedkoop en hun prijzen zijn ex BTW.

• shicomm

shicomm

<***>

Tweak is zelfs duurder dan xs4all met hun 500/500 abo... nee dank je...

• mgizmo
404
PeetOpa schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:44:
Ja, ik baal met jullie mee. Door de overname zijn wij juridisch klant van Vodafone geworden. Om bedrijfs/technische redenen vind Vodafone dat zij ons niet meer kunnen leveren waar wij een contract voor hebben met 'Vodafone'.
Ik vraag me af in hoeverre dit juridisch valt te toetsen.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
PeetOpa schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:44:
Ja, ik baal met jullie mee. Door de overname zijn wij juridisch klant van Vodafone geworden. Om bedrijfs/technische redenen vind Vodafone dat zij ons niet meer kunnen leveren waar wij een contract voor hebben met 'Vodafone'. Nu dwingen ze ons niet alleen een duurder abonnement te nemen voor minder service, maar we moeten ook nog eens opnieuw aansluitkosten betalen.
Als Vodafone denkt dat ze daarmee de ex Wisper klanten kunnen behouden hebben ze het mis. Als ik toch duurder uit ben dan kan het ook bij een ander.

Kijk eens naar het aanbod van www.tweak.nl. Voor de formule-1 internetters is daar tot 1Gb beschikbaar met alleen Internet en telefoon.
Fieber is voor de zakelijke markt maar ze willen ook wel particulieren aansluiten. Zijn zeker niet de goedkoop en hun prijzen zijn ex BTW.
Weet je zeker dat de aansluitkosten in rekening gebracht worden dan? Want uit de mail van TS maak ik op dat het zonder activatiekosten is. Bel anders eens met wisper of die link met of zonder activatiekosten zijn

• mgizmo
Wat ik gelezen heb is dat in het bestelproces dat er weer af gaat, zolang je de wisper actie code hebt gebruik. Initieel zie je hem er bij staan, maar verderop schijnt die eraf gehaald te zijn.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
mgizmo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:52:
Wat ik gelezen heb is dat in het bestelproces dat er weer af gaat, zolang je de wisper actie code hebt gebruik. Initieel zie je hem er bij staan, maar verderop schijnt die eraf gehaald te zijn.
Ja precies, Zo had ik het ook namelijk begrepen

• PeetOpa
  • Laatst online: 17-03-2022
De link naar de 'wisper actie' brengt je op een pagina waar je alleen inclusief TV kunt bestellen. Als je alleen internet+telefoon wilt moet je naar de standaard bestel pagina van Vodafone voor dit soort producten.

Ik heb nagevraagd bij Vodafone. Dit is hun antwoord:

{quote}Aan het aanbod wat u bij ons op de website heeft zien staan kan ik helaas niets veranderen. U zou nog contact kunnen opnemen met onze verkoopafdeling. Wellicht dat zij nog iets voor u kunnen betekenen. Zij zijn gratis bereikbaar op 0800 1603.{/quote}

Wellicht.... dus wat aan te doen. Dat is mij te mager. Zeker omdat ik al boos ben op Vodafone.

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
@peetopa jij bent boos om hele andere redenen ;) Alexandra van Wisper vertelde mij weer dat ze die aansluitkosten niet in rekening zullen brengen. Hoe dan ook, ik heb contract van tweak ondanks alle rampzalige recensies ingestuurd. Tv hoef ik toch nog van ze..

Verwijderd

Zo lang de aansluitkosten wél op papier / in het overzicht (blijven) staan zou ik niet al teveel vertrouwen op een mondelinge toezegging...

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:52:
Zo lang de aansluitkosten wél op papier / in het overzicht (blijven) staan zou ik niet al teveel vertrouwen op een mondelinge toezegging...
Uit de brief van wisper
"Wat kunt u verwachten bij een overstap naar Vodafone Thuis?
Wanneer u overstapt naar Vodafone Thuis doorloopt u de bestelstappen die u vindt via de link genoemd op de vorige pagina. Na de afronding van de bestelling en verwerking hiervan, ontvangt u de bevestiging van uw bestelling per brief en e-mail. Let op: de juiste kortingsbedragen (aansluiting en installatie) zijn niet verwerkt in de bestelstappen die u online doorloopt, deze vindt u wel terug in de bevestiging die u daarna ontvangt."

Dusja in de bevestiging vind je iig altijd de volledige korting

Verwijderd

Dus mensen moeten eerst akkoord gaan mét aansluitkosten, en zien pas ná totstandkoming van het contract of die kosten er weer af zijn gehaald? Dat lijkt me niet de juiste gang van zaken....
(naast dat ik me goed kan voorstellen dat klanten die gok niet gaan wagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch ook wel teleurgesteld in deze overname.

Onderstaande reactie gestuurd.

Dank voor uw bericht, maar ik vraag mij nog wel af hoe dit juridisch zit. Ik heb namelijk een contract met Wisper en deze mag dan wel stoppen met de dienstverlening, maar contract is contract dus kan ik van Wisper nakoming van de overeenkomst verlangen. Kan men dat niet - door stopzetting van de activiteiten - dan is men in beginsel schadeplichtig.

Mocht Vodafone Wisper (Wiericke B.V. is volgens mij thans dochteronderneming van Vodafone Libertel B.V.) hebben overgenomen zoals door jullie en Vodafone zelf ook is beweerd dan zou dit in beginsel met zich meebrengen dat Vodafone verplicht is als rechtopvolgend partij de overeenkomst die in het verleden met Wisper is gesloten na te komen. Ik zou hier toch nadere opheldering over ontvangen en liefst dus ook een juridisch onderbouwd antwoord vernemen in plaats van een feitelijke mededeling, waarover ik eerlijk gezegd mijn twijfels heb.

De handelwijze van Vodafone (niet van Wisper, over wie ik altijd erg tevreden ben geweest) lijkt mij zo op het eerste gezicht niet erg netjes en mogelijk dus zelfs ontoelaatbaar. Mocht een bevredigend en onderbouwd antwoord uitblijven dan overweeg ik zeker juridische stappen hiertegen te ondernemen, waarbij de inzet zal zijn het doen nakomen van de eerder overeengekomen prestaties.

Daarop deze reactie ontvangen:

Het gaat hier om een wijziging van uw contract met Wisper. Deze mogelijkheid is ook opgenomen in onze Algemene Voorwaarden. Omdat dit een wijziging is die mogelijk niet op alle punten aantoonbaar voor u in het voordeel is, bieden wij u daarom de mogelijkheid om uw contract bij Wisper kosteloos te beëindigen. Omdat u hier mogelijk even over na wil denken informeren wij u daarom minimaal 1 maand voor de wijziging hierover. Op deze manier voldoen wij aan onze wettelijke verplichtingen.

Ons doel is zeker dat wij onze dienstverlening blijven voortzetten en verbeteren waar dat mogelijk is. U zal in de toekomst alleen niet meer het Wisper merk zien, maar het merk Vodafone.

Vraag is wat kunnen we hiermee. Zou bijna een stichting oprichten van benadeelden...Maar het is ben ik bang vechten tegenover een grotere vijand. Wel triest dat na alle positieve reclame over glasvezel we nu gewoon een paar stappen terugdoen, omdat de grote jongens meer waarde hechten aan commercie dan aan kwaliteit en dan ons nog voorschotelen dat we er beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ondertusen is al lang duidelijk dat wiericke blijkbaar flink heeft gescoort en de achterban laat vallen als een baksteen...
De marketingpraatjes zijn zo doorzichtig als het maar kan en het begrip "betere dienstverlening" kan naar het land der fabelen worden verwezen.

Alleen het gedoe al rondom het wel/niet mogelijk zijn van 500/500 geeft bij mij al aan dat vodafone geen betrouwbare partner is.

Doodzonde want was het aanbod en de service beter geweest dan hadden ze me ( en anderen met mij ) zo als klant kunnen houden.

Nu een isp zien te vinden die de nieuwe 200/200 van kpn wholesale gaat voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock81
Ik ga gewoon weer terug naar Ziggo.
Helaas verlies ik een goede upload snelheid en heb ik voor een tientje minder nog maar 1/3e van de downloadsnelheid.
Maar ik zie ook geen levensvatbare andere glasvezel aanbieders.
Alles lig rond de 100 Mbit, nergens is iets hogers en de prijzen liggen allemaal enigsinds gelijk.
Lijkt wel of er afspraken gemaakt zijn in een of ander kamertje.

Vodafone gun ik het niet na zo'n actie
Ziggo daar ben ik in het verleden ook lang tevreden mee geweest.

Echt spijtig om te zien dat een goed concept weer eens wordt opgeslokt en vernietigd.

[ Voor 4% gewijzigd door Rock81 op 23-12-2014 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Er zijn geen afspraken over prijzen gemaakt. Maar zo goed als elke aanbieder moet haar diensten afnemen van de enige operator die wel de investering heeft gedaan om in elke PoP actieve apparatuur te plaatsen. KPN Wholesale dus. Dus iedereen betaalt aan KPN hetzelfde voor de diensten. En moet die dan zelf aan de klant verkopen met een bepaalde marge. Vandaar de min of meer gelijke prijs.
Zelf apparatuur plaatsen is iets dat maar weinig partijen kunnen betalen. Glasoperator heeft het geprobeerd (met Wisper als provider) en is uiteindelijk gekocht door Vodafone met het bekende resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Toch zet ik vraagtekens bij zowel het gegeven rondom kpn wholesale en glasoperator.

Vodafone blundert nogal met het 500/500 verhaal ( ondanks dat ze ook glasoperator in de pocket hebben ) en dan hebben we het nog niet eens gehad over dat alle andere snelheiden ( 200/200 , 600/600 en 1000/10000 ) zijn "weggevallen"

Bij de andere jongens op het reggefiber netwerk ben ik nog niemand tegen gekomen die de nieuwe 200/200 snelheid gaat aanbieden.
Toch raar want kpn wholesale zal dit toch niet voor niets in het assortiment opnemen lijkt me ?

Gezien de ellende die ik dagelijks in de winkel krijg die ziggeau gerelateerd is zou ik die club never nooit aanraden.
Voor het gemak laat ik dan de zielige upload en de ruige prijzen even achterwege...

Ik heb nog een beetje hoop dat er nog een isp opduikt aan het begin van het jaar die de 200/200 gaat aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
shicomm schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:00:
Toch zet ik vraagtekens bij zowel het gegeven rondom kpn wholesale en glasoperator.

Vodafone blundert nogal met het 500/500 verhaal ( ondanks dat ze ook glasoperator in de pocket hebben ) en dan hebben we het nog niet eens gehad over dat alle andere snelheiden ( 200/200 , 600/600 en 1000/10000 ) zijn "weggevallen"
Maar wat bedoel je met vraagtekens? Als je via KPN Wholesale bij Vodafone zit kan je geen 500 krijgen omdat Vodafone dat te duur vindt qua inkoopprijs. Dat is hun goed recht natuurlijk. Ook al is het bij andere providers (KPN, XS4All) wel beschikbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Barre73 op 23-12-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Vodafone geeft bij herhaling aan dat het niet beschikbaar zijn van 500/500 ( wat niet via kpn wholesale loopt ) een probleem betreft aan hun kant.
Een termijn geven van beschikbaarheid of een inschatting wanneer klanten over kunnen geven ze alleen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock81
Barre73 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:56:
[...]

Maar wat bedoel je met vraagtekens? Als je via KPN Wholesale bij Vodafone zit kan je geen 500 krijgen omdat Vodafone dat te duur vindt qua inkoopprijs. Dat is hun goed recht natuurlijk. Ook al is het bij andere providers (KPN, XS4All) wel beschikbaar.
Maar waarom via KPN als ze alles van GO al hebben liggen? Daar kan ik niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shicomm schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:53:
Vodafone geeft bij herhaling aan dat het niet beschikbaar zijn van 500/500 ( wat niet via kpn wholesale loopt ) een probleem betreft aan hun kant.
Een termijn geven van beschikbaarheid of een inschatting wanneer klanten over kunnen geven ze alleen niet...
VF heeft ervoor gekozen om 500/500 niet via KPN Wholesale te laten lopen. Technisch is het op veel plaatsen wel beschikbaar, maar men kiest ervoor om het niet aan te bieden.

Waarschijnlijk idd om de financiële reden die Barre aangeeft.
VF is zelf ook bezig met hardware in de POPs maar die staat voor zover ik weet nu nog overal 'uit' (idzv wordt niet gebruikt voor aansluitingen).

Ik kan me voorstellen dat VF
- eerst in het hele land, of iig in grote aaneengesloten regio's, de eigen hardware wl plaatsen
- daarna pas collectief de huidige klanten overzet op de eigen hardware, met behoud van dezelfde pakketten (wat me overigens gezien de uitdagingen met IP adressen nog een hele operatie lijkt te zijn)
- en pas als iedereen over is, nieuwe (hogere) snelheden aanbiedt.

Dit lijkt me de enige manie rom de administratie een beetje consistent te houden. Het betekent ook dat ik in mijn kristallen bol in 2015 die 100+ snelheden niet beschikbaar zie komen ...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Rock81 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:13:
[...]

Maar waarom via KPN als ze alles van GO al hebben liggen? Daar kan ik niet bij..
Ik ben ICT infra sec consultant bij enterprises. Om de haverklap grote fusies of overnames meegemaakt en dat op de vloer "gevoeld". Het zou mij niets verbazen dat het apparatuur door GO in gebruik niet geaccepteerd wordt door VF ICT ( andere vendor, kan niet in bestaande support contracten mee, is niet intern gevalideerd en daarmee gecertificeerd, of gewoon "ons (VF) apparatuur is beter").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Als VF toch al op het reggefiber netwerk diensten aanbied ( en dus kpn's netwerk gebruikt ) dan is het gebruiken van kpn wholesale niet eens zo'n grote stap.

Da's het probleem ook niet ; waarom meld je dan uberhaupt op je website dat 500/500 een optie is ?
Kennelijk word in een deel van het gebied wel degelijk gebruik gemaakt van de GO hardware of neemt men dus toch spul af van kpn wholesale ( wat dus niet zo gek is als je ook al verkeer over het reggefiber netwerk laat lopen... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik hier op tweakers evenveel verbazing en weerzin zie tegen de manier waarop Vodafone deze markt bestormd.
Persoonlijk ben ik totaal niet op de hoogte van alle technische details die hier rondgeslingerd worden en eerlijk gezegd voegt het vrees ik ook niet zoveel toe. Het lijkt me dat Vodafone juridisch alles wel dicht heeft en zelfs als ze dat niet zouden hebben is het een enorme partij om tegen te vechten. Met andere woorden, ik heb geen zin om nog langer na te denken over waarom dit vuile spelletje gespeeld wordt.

Ik ben gewoon geïnteresseerd in het beste alternatief voor Vodafone want net als anderen hier kan Vodafone wat mij betreft die "overstap actie" ergens stoppen waar de zon niet schijnt. Vervelend genoeg is dit allemaal moeilijk te vergelijken vanwege de "paketten".

Toch lijkt het erop dat vodafone flink goedkoper is om hetzelfde te krijgen als bijvoorbeeld bij xs4all.

Iemand al vergelijkingen gedaan?

Kind regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
Hmm ik zit even wat te vergelijken en kom net op de kpn.nl website.
Doe daar de postcode check.

Kies voor: alles-in-1 basic (standaard 1 HD decoder, 10/2 Mbit verbinding, telefonie) (45,- euro)
Kies dan glasvezel update 500/500 (+ 17,50)

Totaal prijs per maand: 62,50 euro (uiteindelijke maandbedrag zonder de initiele kortingen, etc.)
Kijk op de Wisper factuur 61,50 (200/200 en basis TV)

Voor 1 euro meer dus 300Mbit erbij lijkt het. TV aanbod is wel wat minder dan bij Wisper, maar is voor mij niet heel belangrijk.

Gek zat is 'basis internet' + 500/500 upgrade ook exact 62,50 euro p/maand. (zonder TV & bellen)

Ik denk dat dit voor mij wel 's een alternatief kan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door enterz op 02-01-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Is wisper er al mee gestopt sinds vandaag? Ik krijg geen ip adres op mijn wan of management interface op de draytek. De entone geeft ook aan dat ie geen ip adres kan krijgen.
Draytek al een paar keer uit gehad, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik had immers nog internettoegang.

Edit: En weer up. Misschien hebben ze bij binnenkomst (net over 9 uur) iets met de dhcp services gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door mgizmo op 05-01-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
enterz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:33:
Hmm ik zit even wat te vergelijken en kom net op de kpn.nl website.
Doe daar de postcode check.

Kies voor: alles-in-1 basic (standaard 1 HD decoder, 10/2 Mbit verbinding, telefonie) (45,- euro)
Kies dan glasvezel update 500/500 (+ 17,50)

Totaal prijs per maand: 62,50 euro (uiteindelijke maandbedrag zonder de initiele kortingen, etc.)
Kijk op de Wisper factuur 61,50 (200/200 en basis TV)

Voor 1 euro meer dus 300Mbit erbij lijkt het. TV aanbod is wel wat minder dan bij Wisper, maar is voor mij niet heel belangrijk.

Gek zat is 'basis internet' + 500/500 upgrade ook exact 62,50 euro p/maand. (zonder TV & bellen)

Ik denk dat dit voor mij wel 's een alternatief kan zijn.
Kijk vanaf vandaag ook eens bij Telfort. Nieuw pakket (op basis van KPN pakket) met ook een mogelijkheid voor 200 mbit. € 58,50 per maand maar dan met standaard 2 decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
Zou inderdaad ook een optie zijn.

De website van Telfort is werkelijk crappy daarentegen. Als ik rechtstreeks via glasvezel naar postcode check ga dan werkt het niet (foutmelding). Als ik direct via pakket selecteren glas 200/200 aanvink dan geeft hij aan dat er geen glas beschikbaar is op mijn adres. (misschien storing bij postcode checker?)

Verder kreeg ik nog wat 404's toen ik via het menu wat informatie probeerde in te winnen. (een tweede klik op hetzelfde item en het werkte wel.)

Tevens ben ik niet zo te spreken over het merk Telfort. Heb voorheen ADSL gehad via ze, maar service was niet zo goed. Zolang je nooit problemen hebt niet heel erg natuurlijk, maar hardware kan defect raken.

Ik wacht het nog even af, wellicht dat er meer ISPs 200/200 aan gaan bieden (via KPN) deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Blij dat de kpn wholesale upgrade naar 200/200 iig bij een van de aanbieders zit.
Voor m'n mobiel ben ik super tevreden met telfort en de prijs voor 200/200 is ook niet gek.
De horrorverhalen over hun dsl service doen me nog twijfelen...

Mogelijk dat andere ( kpn ) isp's ook nog op 200/200 over gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Vandaag xs4all gebeld. Ze bieden een /29 aan voor 10 euro per maand extra. En zojuist stond er een Vodafone verkoper voor de deur om het glasvezelpakket aan te bieden. Ik denk dat ik mijn zakelijk mobielabo's ook maar ga omzetten naar een andere partij. Zou vodafone meelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

mgizmo schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:40:
Vandaag xs4all gebeld. Ze bieden een /29 aan voor 10 euro per maand extra.
/29? :?
... zou vodafone meelezen ?
Zelfs als men dat zou doen dan zal er nog weinig veranderen imho...

Ik twijfel nog steeds naar welke isp ik ga.
VF word het iig zeker niet...
Het 200/200 aanbod van telfort is wel okee maar de prijs is niet bijzonder ( ik heb wel een mobiel abo bij ze maar er komt pas korting als je alles in 1 afneemt... ) , ben ook niet echt onder de indruk van hun service qua internet...
Xs4all doet het qua service iig goed maar is prijstechnisch een tikkeltje krom imho... ( upgrade van 100 naar 500 is relatief super goedkoop maar de instapprijs is hoger.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
/29 is een netwerk prefix notatie. Sorry (macht der gewoonte ivm werk). 8 ipv4 adressen voor 10 euro, waarvan er 5 bruikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Waar vind je dat in vredesnaam? Ik heb hun hele website afgezocht maar zelfs in kleinzakelijk zie ik maar 1 vast IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Yep, daarom had ik ook gebeld (puur poging wagen). Dit is mij verteld en dat het nog niet op de website staat om aan te bieden omdat het nieuw is. Dat is natuurlijk onzin, maar de account manager die ik aan de lijn kreeg, miste de kennis. Hij had mij in de wacht gezet en bij de techneuten geraadpleegd.

Ik kon dus dit ook alleen telefonisch bestellen en niet online opgeven. Aangezien hij de informatie intern moest nagaan, gaf mij nog geen goed gevoel. Ik wil het wel zwart op wit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
shicomm schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:20:
Zelfs als men dat zou doen dan zal er nog weinig veranderen imho...
Ja ongetwijfeld. Gisteren nog even via Twitter geprobeerd, maar ze konden niet verder denken dan hun flow op papier. Even meer moeite doen zat er niet in. Ik kreeg antwoorden als "daar hebben wij geen informatie over" of "daarmee kunnen wij je niet helpen".

Ik vroeg naar de overname redenen (als je de Wisper klanten niet behoud, waarom neem je het dan over. Kennis? Apparatuur ook niet lijkt mij anders had je mij wel als klant kunnen behouden.). Na zo'n antwoord vroeg ik om mij dan wel een contactpersoon door te geven die het wel zou weten. "Die informatie hebben wij niet". Ga dan zoeken. Sta op en zoek... Doe iets voor je klanten. :F
Pagina: 1 2 Laatste