2 Synolgy's koppelen/linken aan elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 5.579 views

• Dmar
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Tweakers,

Wellicht een simpele vraag, maar ik zie nergens op dit forum of het internet precies wat ik zoek.

Wij hebben een klein bedrijf en momenteel 1 Synology (DS212j). Alles werkt naar behoren. Enkele werknemers gaan binnenkort naar een pand aan de overkant en ik wil dat zij daar ook toegang hebben tot alle bestanden. Nu kan ik (volgens mij via VPN of NetDrive o.i.d., ben ik niet mee bekend) op alle pc's instellen dat zij toegang hebben tot deze Synology, maar beter zou zijn als ik daar ook een Synology kan neerzetten die gelinkt staat met de huidige Synology. Dan hebben zij zowel toegang tot de bestanden en heb ik een extra externe backup.
Nu heb ik overal kunnen lezen dat je wel een backup over internet kan maken, maar is het ook mogelijk om daadwerkelijk twee Synology's aan elkaar te linken (het liefst beveiligd)?
Ik wil dus ook dat zodra een bestand op 1 Synology wordt gewijzigd, deze op de andere Synology ook instant wordt aangepast.

Kortom: Is het mogelijk om twee Synology's via Internet te koppelen, is dit al mogelijk met een normale back-up (met zeer korte interval), kan/moet ik hiervoor speciale programma's gebruiken (las iets over Crashplan) of zijn er veel betere en simpelere methodes om hetzelfde doel te bereiken?

Thx! _/-\o_

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15
Ja, dat is mogelijk. Zie hier hoe.

(Wij doen wat jij beschrijft nu al enkele jaren, werkt zoals het hoort!)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Dmar
  • Niet online
Aha, dus toch met de normale backup methode. Wist niet dat dat op die manier moest. Hoe werkt het als er meerdere mensen in hetzelfde document werken, creeert hij dan conflicted-copies of wordt de toegang simpelweg geblokkeerd? En hoe snel kun je instellen dat de documenten gesynchroniseerd worden?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01 02:35
Je kunt daarvoor ook de Cloud Client gebruiken. De ene is de server, de andere de client en de bestanden zullen heen en weer worden gestuurd.

https://www.synology.com/en-global/dsm/5.1/cloud_services

En dan vooral dit stukje

"Syncing between DiskStations

For multi-site companies, two-way sync between NAS servers is an ideal way to share large, unwieldy files. Even when your staff have gone home, Cloud Station continues to sync with paired NAS servers and devices in offices abroad with utmost reliability"

[ Voor 57% gewijzigd door Steefph op 05-12-2014 19:59 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51

D4NG3R

kiwi

:)

Dmar schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:50:
Aha, dus toch met de normale backup methode. Wist niet dat dat op die manier moest. Hoe werkt het als er meerdere mensen in hetzelfde document werken, creeert hij dan conflicted-copies of wordt de toegang simpelweg geblokkeerd?
Bekijk die pagina eens.. Zo'n synchronisatie laat je natuurlijk niet midden op een werkdag gebeuren, maar laat je bijvoorbeeld 's nachts draaien.
En hoe snel kun je instellen dat de documenten gesynchroniseerd worden?
Zo snel als dat de verbinding toelaat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01 02:35
Als de afstand niet al te groot is, waarom niet gewoon een directe verbinding met het andere netwerk met een wireless bridge? Ubiquiti heeft mooie spullen hiervoor.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-01 15:52
Of anders even een cat7 utp kabeltje naar de ander kant.

Mijn YouTube Channel

• Dmar
  • Niet online
De afstand voor een kabel is helaas te groot, maar ik zal de genoemde opties eens proberen, bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En niemand die ff roept dat dit in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2 zo te vinden moet zijn, en zo niet dan de vraag alsnog daar thuishoort? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dmar
  • Niet online
Mijn excuses, ik had daar nog reeds gekeken, maar kon iets specifiek over synchroniseren niet vinden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan heb je daar de startpost niet gelezen ;)
In die SP wordt verwezen naar [Synology] Backup strategieën en tools
Lees daar de startpost maar eens even van ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Hoi Dmar,

Probeer inderdaad de bestaande topics te gebruiken voor de gewenste informatie; dan kom je er denk ik wel uit. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.