Dit systeem is een systeem voor een goede vriendin van mij. Ze is zelf niet "in de computers" en heeft daarom deze taak deels aan mij toevertrouwd. Ze wilt het liefst een pc waar ze zo weinig mogelijk gehannes mee heeft. Denk dan aan een pc die geassembleerd en wel uit de winkel komt met Windows al geïnstalleerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor de studie (office) en games. Denk dan aan games als leaque of legends, Sims, maar andere games zijn niet uitgesloten. Kortom: Het systeem mag wel een spelletje af kunnen spelen. Persoonlijk denk ik dan aan een sweetspot richting r7 265 - r9 270(x).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs ligt rond de 900 euro cash.
Dat is inclusief het volgende:
Nee, er zal niets worden meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk persoonlijk dat een grafische kaart à la r9 265 of 270 wel goed genoeg voor haar zal zijn. Zeker op een resolutie van 1080p zal dit moeten voldoen.
Dit scherm is reeds besteld: pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart
De totale prijs van dit systeem incl. scherm en exclusief assemblage kosten: €800
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren heb ik niet, ik ben voor de beste bang for buck. Ik weet dat men die eerder krijgt bij een andere webwinkel dan Alternate, maar klant is koning zeggen we altijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet relatief stil zijn, tja wat betekent dat nou precies? Dat er geen straaljager moet op gaan stijgen.
De computer moet geassembleerd worden door Alternate. Als ik het goed heb kost dit 65 euro. Hopelijk is dat inclusief windows installatie.
Ga je overklokken?
Aangezien het mevrouwtje waarvoor deze pc is, niet erg in de "computerwereld" zit zal dit niet gedaan worden.
Er kan ook voor een "kant en klare" pc worden gegaan. Dat geeft voor mij (en misschien voor hen ook) minder risico.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor de studie (office) en games. Denk dan aan games als leaque of legends, Sims, maar andere games zijn niet uitgesloten. Kortom: Het systeem mag wel een spelletje af kunnen spelen. Persoonlijk denk ik dan aan een sweetspot richting r7 265 - r9 270(x).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs ligt rond de 900 euro cash.
Dat is inclusief het volgende:
- Monitor (is reeds besteld: pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart)
- Windows
- Assemblage bij Alternate en installatie van windows
- Toetsenbord en muis
Nee, er zal niets worden meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk persoonlijk dat een grafische kaart à la r9 265 of 270 wel goed genoeg voor haar zal zijn. Zeker op een resolutie van 1080p zal dit moeten voldoen.
Dit scherm is reeds besteld: pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed | € 66,30 | € 66,30 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Asus R9270X-DC2T-2GD5 | € 157,10 | € 157,10 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | LG 24MP55HQ-P Zwart | € 128,50 | € 128,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 22,- | € 22,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 39,- | € 39,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 702,75 | |
De totale prijs van dit systeem incl. scherm en exclusief assemblage kosten: €800
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren heb ik niet, ik ben voor de beste bang for buck. Ik weet dat men die eerder krijgt bij een andere webwinkel dan Alternate, maar klant is koning zeggen we altijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet relatief stil zijn, tja wat betekent dat nou precies? Dat er geen straaljager moet op gaan stijgen.
De computer moet geassembleerd worden door Alternate. Als ik het goed heb kost dit 65 euro. Hopelijk is dat inclusief windows installatie.
Ga je overklokken?
Aangezien het mevrouwtje waarvoor deze pc is, niet erg in de "computerwereld" zit zal dit niet gedaan worden.
Er kan ook voor een "kant en klare" pc worden gegaan. Dat geeft voor mij (en misschien voor hen ook) minder risico.
- Wat vinden jullie van het bovenstaande systeem?
- Wat vinden jullie van een "kant en klare" pc voor mevrouw?
- Vinden jullie deze computer krachtig genoeg, té krachtig of goed?
[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 29-11-2014 18:32 ]