Ik zou even GSM battery monitor proberen en een paar dagen proberen. Daarna evt. terug naar de winkel.
Succes!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Mijn is van het weekend geupgrade en ik heb het idee dat het allemaal wat snappier is geworden. Ik had al veel onzin applicaties uitgezet/bevroren. Dat scheelde al flink, maar nu is die hapering bij unlocken, homeknop indrukken en bij wisselen van scherm helemaal weg.MadButcher schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:48:
Iemand ervaring met Lolipop op de Tab S?
Eventueel spijt dat ie ge-upgrade heeft?
Ik gebruik wel een andere launcher (apex). ben er meer tevreden door geworden in elk geval!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
okay, dus nog geen plotselinge restarts, memory-leak of plotseling battery-drain gehad?JvS schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:32:
[...]
Mijn is van het weekend geupgrade en ik heb het idee dat het allemaal wat snappier is geworden. Ik had al veel onzin applicaties uitgezet/bevroren. Dat scheelde al flink, maar nu is die hapering bij unlocken, homeknop indrukken en bij wisselen van scherm helemaal weg.
Ik gebruik wel een andere launcher (apex). ben er meer tevreden door geworden in elk geval!
kan je volgend weekend nog een keer reageren of alles goed is blijven gegaan?
ik ga niet over 1 nacht ijs. b.v.d!!!
Nee, hij heeft heel de tijd uitgestaan tijdens het opladen. Maar hij was vanochtend volledig opgeladen en na een paar uur spelen zat ie op 88% dus volgens mij is het wel goed. Maar ik begrijp dat het met een krachtige lader sneller gaat? Is het niet schadelijk?Goverman schreef op maandag 11 mei 2015 @ 07:59:
Als je het apparaat aan de lader hebt en ondertussen wel ermee speelt dan gaat het laden wel veel langzamer... En de bijgeleverde adapter kan niet heel veel stroom leveren.
Ik zou even GSM battery monitor proberen en een paar dagen proberen. Daarna evt. terug naar de winkel.
Succes!
Uiteindelijk nog een keer reset gedaan (power+volume+home) maar ik kom geen eens meer door welkomst schermen heen. Hij reboot; zegt 0% bat, vervolgens loopt hij vol tot 71% en kan ik weer een poging doen hem op te starten, terwijl hij continu aan lader hangt.
Toeval dat dit met update lollipop gebeurd?!?! Tablet sinds aug 2014 in gebruik.
Ik ga een RMA opstarten......
En hoe zit het met de lag na de update naar lollipop? Is deze duidelijk verminderd?
Zag dat S-Voice uitzetten al veel kan schelen in de lag, maar hoe zit dat bij het gebruik van een andere launcher zoals bijvoorbeeld Nova Launcher?
[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 12-05-2015 20:21 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Quote van lang geleden maar ik ga er toch op reageren: ja en neen.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:52:
Zoals daarin geopperd kan die drain ook door een achtergrondproces komen.
Maar er is meer over te vinden zag ik net.
Evt. oplossing:
[...]
Standaard zit er een 2mAh lader bij....zou je hierop zonder problemen een 3mAh lader aan kunnen hangen?
In principe mag je lader zo zwaar zijn als je wil en zal je device enkel trekken wat het aankan (dus: ja) MAAR...
Ik heb bij mijn 2 Sony Xperia devices en al enkele andere tablets (Pipo & Tab 2) dat ze ghost touches geven wanneer ik ze gebruik terwijl ze aan mijn "sterke" lader hangen. Dit heb ik helemaal niet met zwakkere laders of met de originele lader.(1500mA).
Verder laden ze wel al enkele maanden perfect (snel) op er mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 15:46 ]
Verwijderd
Ik wachtte nog steeds op een goed antwoordVerwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:46:
[...]
Quote van lang geleden maar ik ga er toch op reageren: ja en neen.
In principe mag je lader zo zwaar zijn als je wil en zal je device enkel trekken wat het aankan (dus: ja) MAAR...
Ik heb bij mijn 2 Sony Xperia devices en al enkele andere tablets (Pipo & Tab 2) dat ze ghost touches geven wanneer ik ze gebruik terwijl ze aan mijn "sterke" lader hangen. Dit heb ik helemaal niet met zwakkere laders of met de originele lader.(1500mA).
Verder laden ze wel al enkele maanden perfect (snel) op er mee.
Insteek was meer of de originele software dit begrenst waardoor een 3A lader sowieso geen nut heeft.
Laadcontroller in telefoon/tablet hoort stroom te regelen. Lader heeft hier weinig invloed op, tenzij de spanning van de lader teveel zakt. De spanning van de ladres zal net iets boven 5V zijn om verliezen in de kabel te compenseren. Een goede kabel kan het verschil maken tussen slecht en goed laden.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:54:
[...]
Ik wachtte nog steeds op een goed antwoord
Insteek was meer of de originele software dit begrenst waardoor een 3A lader sowieso geen nut heeft.
Overigens kun je met bijv. http://www.ebay.com.au/it...ltimeter-EW-/331198816553 de spanning en stroom zien wat de lader leverd. Je zal dan zien dat er nooit echt maximale stroom geleverd zal worden. Alleen als batterij onder 50% zit zal hij max laden, daarna gaat stoom minderen (bij lipo en li-ion). Als spanning lader te laag wordt, wordt nog minder (meestal onder 500mA) geladen.
Het systeemgeheugen van lollipop is 4,42 GB dus ruim 11 GB voor apps beschikbaar.l3art schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:49:
Boven op mijn eerder gestelde vraag nog even deze vraag (hopelijk helpt het me in de keuze tussen deze tablet (8.4) of de Tablet Z3 Compact), hoeveel geheugen is er vrij van de 16GB? Ik heb ergens gelezen in de comments onder een review dat er nog maar de helft vrij zou zijn. Klopt dat?
Geen noemenswaardige lag in lollipop, tablet voelt snappy aan.
Die ~10gb die overblijft is zo vol, en installeren op een sd kaart kan niet.l3art schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:49:
Boven op mijn eerder gestelde vraag nog even deze vraag (hopelijk helpt het me in de keuze tussen deze tablet (8.4) of de Tablet Z3 Compact), hoeveel geheugen is er vrij van de 16GB? Ik heb ergens gelezen in de comments onder een review dat er nog maar de helft vrij zou zijn. Klopt dat?
Ik krijg steeds de melding dat er geen ruimte meer is als ik iets wil installeren, terwijl er nog genoeg vrij is, iemand een idee?
[ Voor 12% gewijzigd door Manke op 14-05-2015 18:57 ]
http://forum.xda-develope.../help/debloating-t2805503
Waarom gaat het installeren van apps niet op de sd kaart ? Je kunt in lollipop toch via "instellingen > applicatiebeheer > sd-kaart" kiezen welke apps je naar je sd-kaart wilt verplaatsen.Manke schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:52:
[...]
Die ~10gb die overblijft is zo vol, en installeren op een sd kaart kan niet.
Zijn er Tab S 10.5 bezitters die daarvan hinder ondervinden?Crawl NL schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 06:58:
Ik heb de TabS 8.4 ongeveer 2 maanden geleden aangeschaft, helaas ben ik niet zo tevreden met dat door Samsung geprezen OLED scherm. Bij het kijken van films via Netflix of UPC Horizon viel en valt het mij op dat als ik de helderheid niet op de hoogste stand zet, het scherm donkere scenes zeer pixelachtig weergeeft. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice van Samsung maar daar was bij Samsung niets van bekend. Als ik filmpjes kijk van hogere kwaliteit is dit effect niet of nauwelijks waarneembaar.
Het lijkt erop dat de stream kwaliteit van Netflix en andere aanbieders de hoge standaard van het scherm niet aankunnen op dit moment.
Misschien exemplarisch of toch niet?
[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 14-05-2015 21:38 ]
Verwijderd
Blijft licht grijs. Hoe dit weer te activeren?
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Verwijderd
Zaken die we niet op prijs stellen:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken. Lees svp even dit door: Het algemeen beleid
[ Voor 118% gewijzigd door 13art op 15-05-2015 14:05 ]
Een van de posters (sharktech), die gereageerd heeft op de waarneming van Crawl NL, verwees naar dit filmpje....EJSEJS schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:08:
Geen last van met Netflix en KPN iTV, en ik kijk aardig wat films en TV via de tab s
Veel dingen staan er niet tussen en grote obb bestanden verplaatst hij niet.EJSEJS schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:55:
[...]
Waarom gaat het installeren van apps niet op de sd kaart ? Je kunt in lollipop toch via "instellingen > applicatiebeheer > sd-kaart" kiezen welke apps je naar je sd-kaart wilt verplaatsen.
Ik heb ook een iPad Air 2 gehad maar die is dam toch een stuk sneller, maar goed ik heb liever android.
[ Voor 36% gewijzigd door DM89 op 17-05-2015 18:21 ]

Kortom: in het begin gaat laden snel, maar de laatste 20% gaat veel langzamer. Dit omdat de batterij veel warmer wordt als hij bijna vol is.
Verwijderd
Ik heb een Samsung tablet S aangekocht. Ik heb er direct lollipop opgezet via Odin maar sindsdien als ik het filmpje 'wonder of nature' afspeel (het standaard filmpje) komen er allemaal blauwe blokjes op tijdens het afspelen. Ik heb dit ook wanneer ik andere films afspeel in andere apps in hogere resolutie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
LaurensVN
Welkom op GoT, groeten hoeft hier niet.
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 17-05-2015 20:52 ]
Verwijderd
- is tijdens het hele filmpje eens 2 seconden niet en dan weer wel.
- Heb precies de indruk dat het alleen bij donkere pixels is.
- het is het standaard filmpje op de samsung tablet.
- ik heb het ook als ik trailers van films bekijk via de standaard App 'play films' van Google.
- ik heb enkel last van die blokjes tijdens het bekijken van filmpjes.
- is gekomen omstreeks ik de nieuwe firmware lollipop erop heb gezet via officiele samsung app.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2015 21:56 ]
hangt volledig van je eigen geduld, budget & eisen af. De S2 is nog vollop in de geruchtenmolen qua specs, zal waarschijnlijk hoger geprijsd zijn dan de S1 en de releasedate is ook nog niet bekend. Voor mij was de doorslaggevende factor het 4:3 scherm dat de S2 waarschijnlijk zal gaan krijgen. Daar heb ik geen interesse in, gebruik veel liever een 16:9 of 16:10 scherm zoals deze wel heeft.NinjaTrek2891 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:49:
Vraag. Samsung Galaxy Tab S of wachten voor de S2 in juni ?
Word tijd dat Samsung de specs duidelijk gaat maken. Dat is waarschijnlijk pas met een launch event.
Thanks voor de info!
Het is maar net waar je je tablet het meest voor gebruikt.
Ik wacht even op de S2. Zal vast niet veel duurder zijn dan de Tab S ten tijde van introductie er is genoeg concurrentie. Die 2-3 maandjes kan ik nog wel wachten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De tab gebruikt wel veel geheugen 1.7gb als ik niks doe had ik voor de custom rom ook is dat normaal?
Voor de geïnteresseerden: ik heb de Samsung Galaxy Tab S 8.4. inmiddels aangeschaft en de hierboven genoemde microSD-kaart werkt zonder problemen.robinhood166 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:50:
Ik heb een vraag, maar vind op internet tegenstrijdige informatie. Hopelijk kan een van jullie helpen. Ik ben aan het twijfelen om de Samsung Galaxy Tab S 8.4 te kopen. Nu is het zo dat ik thuis al een microSDXC kaart van 64GB heb liggen. Volgens sommige bronnen zou deze geheugenkaart wel compatibel moeten zijn met dit tablet, maar anderen beweren van niet. Weet iemand van jullie of een 64GB microSDXC, specifiek deze https://www.dataio.nl/pro...ter-uhs-i-class-10-48mbs/, compatibel is met dit tablet?
Bedankt voor jullie reacties.
Bedankt voor de reacties!
Gelijk via de OTA geupdate naar Lollipop. Maar, welke custom rom raden jullie aan om van alle bloatware af te komen?
LTE versie neem ik aan?Joop557 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:21:
Heeft iemand al de lollipop update ontvangen voor de Tab S 8.4 Nederlandse versie via de officiele manier via Kies of OTA. Hier nog steeds niets. Duurt wel erg lang. In de omliggende landen is die allang vrijgegeven volgens mij. Nederland loopt weer eens ver achter zoals gewoonlijk.
Volgens mij is de LTE versie pas sinds deze week aan het uitrollen.
http://www.sammobile.com/...oid-5-0-lollipop-at-last/
Ik wacht er ook nog steeds op met mijn 10.5 LTE versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 20-05-2015 08:59 ]
Ik zag alwel kpn in de availability lijst staan.Arjant2 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:56:
[...]
LTE versie neem ik aan?
Volgens mij is de LTE versie pas sinds deze week aan het uitrollen.
http://www.sammobile.com/...oid-5-0-lollipop-at-last/
Ik wacht er ook nog steeds op met mijn 10.5 LTE versie.
Nee het is gewoon de wifi versie. Iemand al iets via Kies of OTA kunnen updaten?NinjaTrek2891 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:23:
[...]
Ik zag alwel kpn in de availability lijst staan.
zou gister uitgekomen zijn.
http://www.sammobile.com/...XU1BOCC_T805PHN1BOC1_PHN/
[ Voor 31% gewijzigd door Arjant2 op 20-05-2015 10:45 ]
Verwijderd
Waarom zou je een custom rom installeren om van bloatware af te komen? Bijna alles is, zonder root, uit te schakelen. Zie mijn bericht van 8 april op pagina 7. Zo behoud je je garantie.NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:41:
Vandaag de Tab S 10.4 binnen gekregen.
Gelijk via de OTA geupdate naar Lollipop. Maar, welke custom rom raden jullie aan om van alle bloatware af te komen?
En om het zuivere Android-gevoel te krijgen installeer je Google Now als launcher.
Helemaal gelijk!Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:16:
[...]
Waarom zou je een custom rom installeren om van bloatware af te komen? Bijna alles is, zonder root, uit te schakelen. Zie mijn bericht van 8 april op pagina 7. Zo behoud je je garantie.
En om het zuivere Android-gevoel te krijgen installeer je Google Now als launcher.
Ze zijn uit te schakelen ja (disable). Ik heb dus na lekker 2 dagen een goede workflow creëren een goede weg voor me zelf kunnen vinden om de workflow met en zonder de vooraf geinstalleerde applicaties te doen.Krishh schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:53:
Het is toch ook mogelijk om de standaard apps van Samsung uit te schakelen? Ben momenteel aan het kijken voor een nieuw tablet, want mijn oude (Nexus 7 2012) is wel aan vervanging toe. Ben tot nu toe erg onder de indruk van de specificaties van de Galaxy Tab S 8. Hoe is jullie ervaring met de camera?
Mooie van uitschakelen is dat je ook ruimte kunt vrij maken door de updates te deïnstalleren.
Dat is opzich wel raar. Het eerste wat in me opkomt is dat misschien Smart Stay denkt dat je al die tijd naar de tab heb gekeken. Ik zou zeggen schakel hem uit, en misschien de time out bijstellen.Meulendijks89 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:59:
Ik zit met een probleempje, had gister de tablet met 79% weggelegd en om 15 uur vandaag weer gepakt en nu is het 45% accu. Heb bij batterij gekeken en daar staat dat de tablet bijna heletijd wakker is geweest.. wat te doen?
Bedoel je slim sluimeren? Dat staat uit.NinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:50:
[...]
Dat is opzich wel raar. Het eerste wat in me opkomt is dat misschien Smart Stay denkt dat je al die tijd naar de tab heb gekeken. Ik zou zeggen schakel hem uit, en misschien de time out bijstellen.
Time out staat op 30 sec.
Dagdromen staat uit
Hmm vreemd. Misschien heeft een andere tweaker een goed idee.Meulendijks89 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:59:
[...]
Bedoel je slim sluimeren? Dat staat uit.
Time out staat op 30 sec.
Dagdromen staat uit
Heb je iets gedownload onlangs wat wellicht op de achtergrond aan het draaien is geweest? Eventueel een reset kan helpen om het e.e.a. uit te sluiten.Meulendijks89 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:59:
Ik zit met een probleempje, had gister de tablet met 79% weggelegd en om 15 uur vandaag weer gepakt en nu is het 45% accu. Heb bij batterij gekeken en daar staat dat de tablet bijna heletijd wakker is geweest.. wat te doen?
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
De tablet is verder perfekt. schokt iets, mooi beeld, beperkte multitask mogelijkheden (het is duidelijk geen laptop). Dit batterij probleem zorgt echter wel voor een ontevreden gevoel.
[ Voor 99% gewijzigd door Sir Vega op 23-05-2015 14:15 ]
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Zelf nog niet de problemen tegen gekomen. Vandaag op de tab de vrije training gekeken van F1 met lader er in. Begon op 33% na een uur zat ik op 40%.Sir Vega schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:11:
Ik ervaar ook batterij problemen. Zelf met een lader ingeprikt loopt het batterij percentage terug als ik de tablet gebruik. ook een dag niet gebruiken maar wel aan staan (scherm gelocked) kost 50% van de tablet. ik heb weinig ervaring met tablets maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een apparaat terugloopt in batterij terwijl die in de lader zit
De tablet is verder perfekt. schokt iets, mooi beeld, beperkte multitask mogelijkheden (het is duidelijk geen laptop). Dit batterij probleem zorgt echter wel voor een ontevreden gevoel.
Ik ben zeer tevreden met de 8h30m aan onscreen time die ik krijg. Standby heb ik geen problemen. Nog niet. Ik heb een app geinstalleerd die ook op mn S6 draaid. GSAM Battery Monitor Pro. Deze houd goed bij waar het verbruik ligt.
M'n tab schokt helemaal niet. Chrome schokte iets. Maar na de Chrome libraries te hebben geinstalleerd is dat ook voorbij.
kzal dat ook eens installeren GSAM Battery Monitor Pro.NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:35:
[...]
Zelf nog niet de problemen tegen gekomen. Vandaag op de tab de vrije training gekeken van F1 met lader er in. Begon op 33% na een uur zat ik op 40%.
Ik ben zeer tevreden met de 8h30m aan onscreen time die ik krijg. Standby heb ik geen problemen. Nog niet. Ik heb een app geinstalleerd die ook op mn S6 draaid. GSAM Battery Monitor Pro. Deze houd goed bij waar het verbruik ligt.
M'n tab schokt helemaal niet. Chrome schokte iets. Maar na de Chrome libraries te hebben geinstalleerd is dat ook voorbij.
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Na installeren geeft hij niet direct alles aan. Want vanaf dat moment begint ie pas te kijken. Een keer full charge en discharge geeft wel de goede nummers.Sir Vega schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:44:
[...]
kzal dat ook eens installeren GSAM Battery Monitor Pro.

De vlakke lijn in het midden is de discharge vannacht. WiFi stond wel uit.
[ Voor 32% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 23-05-2015 14:51 ]
Tzt kijken of cm beter werkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Manke op 25-05-2015 12:40 ]
Ik heb deze problemen helemaal niet. De TouchWiz UI is vloeiend, multitasken gaat snel.Manke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:38:
Wat een traag onding zeg, apps die steeds herladen bij het multitasken en pagina's die alle kanten op schieten, haperende ui overal, trage reacties, back knop herhaaldelijk moeten indrukken omdat het niks doet de eerste keren. Schermtijd is 4-5 uur op een volle lading.
Tzt kijken of cm beter werkt.
Ik weet niet wat je bedoelt met paginas die alle kanten op gaan?
De soft touch knoppen werken perfect zonder problemen. Of te wel direct reacties.
En m'n onscreen time is 8+ uur.
Het lijkt alsof er iets vreselijk veel CPU power gebruikt op je tab of een faulty unit.
Voorheen kon ik probleemloos vanuit de badkamer 1080p streamen. Nu hapert de verbinding na enige tijd.
Anderen hier ook problemen mee?
Is het een optie terug te flashen naar de vorige versie?
Dat kan sinds 4.4.2 niet meer. Zou in 5.0 weer terug moeten komen, maar dit weet ik niet zeker. Is dus bewust er uit gehaald (security?!).EJSEJS schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:55:
[...]
Waarom gaat het installeren van apps niet op de sd kaart ? Je kunt in lollipop toch via "instellingen > applicatiebeheer > sd-kaart" kiezen welke apps je naar je sd-kaart wilt verplaatsen.
Bij mij gaat dat nog steeds hoor onder 4.4.2. Is wel een snel kaartje misschien is dat de voorwaarde.Dr.Roelski schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:45:
[...]
Dat kan sinds 4.4.2 niet meer. Zou in 5.0 weer terug moeten komen, maar dit weet ik niet zeker. Is dus bewust er uit gehaald (security?!).
Heeft iemand nu al lollipop kunnen downloaden via kies of ota. Op mijn TAB S 8.5 wifi is nog steeds geen lollipop geinstalleerd en ik probeer het dagelijks.Dat de 10.5 wel is uitgerold is duidelijk maar het gaat hier om de 8,5 inch. Iemand die er zijn licht over kan laten schijnen????
Hoor graag jullie ervaring!
Eindelijk dus.Crawl NL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:04:
Lollipop voor de 8.4 is ook gearriveerd.
Bij mij komt die ook nu binnen.
je kan toch zien welk app hoeveel geheugen het gebruikt.Netsrek schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:39:
Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een TAB S 10.5 in bezit. Wat mij opvalt aan het geheugen is dat als je de tablet opstart er al 1.89GB RAM gebruikt is van de beschikbare 3GB. Vergelijkend met mijn HTC One m7, daar wordt slechts 231MB door het systeem gebruikt, met wat apps open nu 1GB. Dat is de helft van de TAB S. Komt dit hogere RAM verbruik echt alleen door het Touchwiz verhaal?
Hoor graag jullie ervaring!
ergens in deze topic was er ook een instructie om apps (samsung/google) uit te schakelen die je niet nodig hebt.
Heb het al, dns server had ik veranderd voor netflix usa.
[ Voor 24% gewijzigd door Manke op 06-06-2015 17:57 ]
Geen wonder dat je tab dan heel langzaam wordt. Die dns in de USA heeft een lange ping tijd en wordt overal voor gebruikt voor het resolven van een internet naam.Manke schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:49:
M'n tab s ziet de chromecast, maar hij maakt geen verbinding, m'n telefoon wel, iemand een idee?
Heb het al, dns server had ik veranderd voor netflix usa.
Verwijderd
Een voorbeeld van zo'n ding vind je hier:
http://download.bgr.de/bg...00/5502/tiff/guek5502.zip.
ontzippen op de PC levert een tiff bestand op, in de orde van 160- 300 Mb.
Kan de Tab S 8.4 daar wat zinnigs mee?
Apple plankjes worden helemaal raar bij het idee alleen al.
Wie heeft ervaring?
Ik niet, maar heb het even op mijn 10.5" uitgeprobeerd. Het duurt even om de tiff file te laden, maar dan gaat alles even vloeiend als anders.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:46:
voor mijn geologie hobby zou ik (gewoon buiten) graag op een 8.4 tablet naar een stukje van de geologische kaart ter plekke willen kijken.
Een voorbeeld van zo'n ding vind je hier:
http://download.bgr.de/bg...00/5502/tiff/guek5502.zip.
ontzippen op de PC levert een tiff bestand op, in de orde van 160- 300 Mb.
Kan de Tab S 8.4 daar wat zinnigs mee?
Apple plankjes worden helemaal raar bij het idee alleen al.
Wie heeft ervaring?
Ook het downloaden, kopiëren naar het SD kaartje en uitpakken was een fluitje van een cent. Het koste meer tijd om een geschikte tiff viewer te vinden en te installeren
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Verwijderd
na je antwoord meteen een S 8.4 besteld, vandaag in minder dan een uur (ik ben android leek, een luie apple zombie) de winkel up en running. Tijdens de download van de kaart kwam 'vanzelf' lollipop binnen. Het mooie:Bozevkwa schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:22:
Ik heb Multi-TIFF Viewer Free gebruikt. Alleen is de reclame wel hinderlijk aanwezig
'buiten' zet ik toch Wifi uit, en dan trekt ook de reclame zich helemaal terug: mooier dan ik ooit gedacht had. Fantastisch!
Nee, dat dns gebeuren is iets recent, daarvoor was het al traag.Joop557 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:03:
[...]
Geen wonder dat je tab dan heel langzaam wordt. Die dns in de USA heeft een lange ping tijd en wordt overal voor gebruikt voor het resolven van een internet naam.
Ben dus ver wel tevreden met de tablet. Mooi groot scherm erg duidelijk te lezen. Ik gebruik de LTE versie nu ook als telefoon. Werkt tot nu toe wel goed.
Die is er wel: http://www.sammobile.com/...XU1BOE5_T700PHN1BOE1_PHN/ShockWave_Omega schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:31:
Ik ben ondertussen ook trotse bezitter van een Tab S 8.4. Wel een beetje jammer dat het een versie uit Zwitserland is. Die krijgt nog geen Lollipop. Kan ook nergens zien hoe lang dat nog duurt. En kan ook geen NL versie van Lollipop op SamMobile vinden?
Ben dus ver wel tevreden met de tablet. Mooi groot scherm erg duidelijk te lezen. Ik gebruik de LTE versie nu ook als telefoon. Werkt tot nu toe wel goed.
En met 5.0.2 is het tablet nog prettiger en aantrekkelijker, goede keus en veel plezier.
Cititzen of Ladonia
Dat is voor de T700 ik heb de T705. De LTE (4G) versie.sorcees schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:08:
[...]
Die is er wel: http://www.sammobile.com/...XU1BOE5_T700PHN1BOE1_PHN/
En met 5.0.2 is het tablet nog prettiger en aantrekkelijker, goede keus en veel plezier.
Zelf heb ik al een OTG stick voor usb opslag, maar nog geen controller. Lijkt me wel tof om te gebruiken met bijv. GTA en racegames.
Verwijderd
je pc doet het werk en de beelden stream je door naar de tablet waar je zelf een layout van de knoppen kan maken die je nodig denkt te hebben, en de mogelijkheden zijn best groot.
(sorry niet de beste shot, beving in de tab en cam. beeld van de tab is een stuk scherper)

Misschien dat iemand hier meer ervaring mee heeft of betere apps weet? Op Google playstore stonden geen recensies helaas. http://www.remotrapp.com/
Is dat die dongle met USB en kaartlezer?ShockWave_Omega schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:38:
Mijn OTG dongle van de action heb ik al gebruikt icm met mijn antieke Logitech G5. Dat werkt goed.
Die heb ik ook maar die doet niets, of ik doe iets fout (T700, 5.0.2 + geroot).
Cititzen of Ladonia
Ja die van Maxxter. Als ik hem hier inklik krijg ik al een melding dat er een OTG dongle is aangesloten. Hang ik er dan iets aan net als die muis dan krijg ik meteen een muispointer in beeld.sorcees schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:53:
[...]Is dat die dongle met USB en kaartlezer?
Die heb ik ook maar die doet niets, of ik doe iets fout (T700, 5.0.2 + geroot).
Gelukkig werk de app (Quickpanel restore) van Samsung om ze terug te krijgen ook voor de Tab S.
[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 03-07-2015 09:28 ]
Ik vind hem alleen maar bij Amazo.com en die verturen niet naar NL.
Alibaba is ook geen optie, het gaat maar om 1 stuks.
Fintie Wireless Bluetooth Keyboard Smart Shell Case Cover for Samsung Galaxy Tab S 8.4
Cititzen of Ladonia
Misschien bij Deal Extreme? Gratis verzendkosten en een flinke lading leuke spullen ook voor de Tab S 8.4 te koop. Misschien niet hetzelfde merk maar ook toetsenbordjes met case.sorcees schreef op maandag 06 juli 2015 @ 06:29:
Weet iemand waar onderstaande cover met keyboard te koop is.
Ik vind hem alleen maar bij Amazo.com en die verturen niet naar NL.
Alibaba is ook geen optie, het gaat maar om 1 stuks.
Fintie Wireless Bluetooth Keyboard Smart Shell Case Cover for Samsung Galaxy Tab S 8.4
Edit: Hij is terug naar de winkel. Na het laden haalde ik mijn finger open aan de nep metalen rand. Deze stack aan een hoek uit en was super scherp.
Een vraagje: Was bij jullie de standaard taal bij de setup wizard ook Pools, of had ik een model uit Polen te pakken?
[ Voor 25% gewijzigd door renderb op 18-07-2015 17:07 ]
Ze had nog een oude beschermhoes met toetsenbord liggen en die werkt prima. Het enige probleem is dat door de hoes je een klein stuk van de randen niet meer ziet (de hoes is niet gemaakt voor deze tablet maar het past wel) Mijn vraag is of iemand een app kent waarmee ik het scherm iets kan verkleinen waardoor het in de marges van de hoes past zodat je alles kunt zien. Nu zien we soms kleine stukken van tekst of afbeeldingen niet en dat is irritant.
GIMJ
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Heb jij een S 8.4 en is dit niet bij jou het geval ? Zodra bij mij scherm iets kantelt en ik zit bijvoorbeeld op wikepedia dan komt er een direct zichtbare blauw/groene waas over het scherm. Wit is dan ook echt niet wit meer maar wit/blauwEmbryo1 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:57:
Je bent blijkbaar niet helemaal tevreden met je S 8.4. Stuur het toestel terug en laat het omruilen. Is het dan nog het geval, wat ik betwijfel, dan geld terug. In de praktijk, zul je zeker niet altijd het toestel echt rechtop houden,
[ Voor 4% gewijzigd door edklavertje op 19-07-2015 14:37 ]
Op Wikipedia en bij het Google zoekscherm, is de achtergrond knal wit. Dus ik denk dat je toestel retour moet. In de diverse reviews is daarnaast ook te lezen, hoe goed, zelfs te goed, de kleuren van deze schermen worden weergegeven. Succes
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Inmiddels ook 5.0.2 erop, nu bezig allerlei bloatware te verwijderen (is ook geroot).
Soms een beetje zoeken maar er is wel uit te komen.
Snelheid valt niet tegen en wordt steeds beter (bij minder bloatware).
Scherm is echt onovertroffen.
Films en Youtube doet hij als de allerbeste, verbruik valt dan ook heel erg mee.
Cititzen of Ladonia

Als je ver kantelt verkleurt elk scherm wel. De SD gaat er bij mij makkelijk in maar ik heb een 10.5. Zelf heb ik de tab geroot, google launcher dr op gezet en alle samsung bloatware uitgezet/verwijderd.edklavertje schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:09:
Joepie nieuwe S 8.4. binnen en op het eerste gezicht is wit nu een stuk witter. Toch blijft het scherm met witte achtergrond een blauw/groene waas krijgen als je dit (ver) kantelt
; wellicht is dit de coating die moet slijten. In ieder geval zijn de kijkhoeken nu qua kleuren stukken beter. Wel ontzettend aan het klooien met de sd card
. Moet die echt zo diep er in geduwd worden of is dit abnormaal ? Komende dagen vervolgens uitvogelen of de touchwiz bevalt of dat in ieder geval andere launcher er op komt, Als ik zeker weet dat toestel prima functioneert dan rooten ivm de garantie
.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Ik heb zelf de 10.5 sinds juni vorig jaar, en dit is de eerste tablet waar ik van plan mee ben om nog wel een jaartje mee te doen. Na de Ipad 1, 2, retina, 4, Galaxy Tabpro 10". De nieuwe spreekt mij niet aan vanwege 4:3 (gebruik veel voor films en krant). Voor films is deze sowieso beter, en voor krant in landscape is het scherpe display prima. Ook heb ik eigenlijk geen lag met deze tablet dus waarom zou ik een nieuwe nodig hebben?
[ Voor 65% gewijzigd door knakworst op 23-07-2015 09:34 ]